abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206925157
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:23 schreef Wiedanwel het volgende:

[..]
[..]
:')

Misschien is dit een wijze les om je vooroordelen eens opzij te zetten...
Wat nou vooroordelen, heb meer dan de helft van mijn leven tussen minder bedeelden gewoond. Zitten een hoop gestoorden tussen. Dat is gewoon een feit. Vooral nu dat ze massaal zelfstandig moeten wonen omdat het goedkoper is. En dan hebben we het nog niet over grote gezinnen uit verweggistan die een hele andere levensstijl hebben met ditto geluid. Maar fijn dat jij een mooi beeld ervan hebt, vooral koesteren. *;
pi_206925267
Ik zeg niet dat er in 'die groep' niet bovengemiddeld veel 'probleemgevallen' wonen, ik constateer slechts dat je generaliseert over 'die groep' terwijl je er zelf spoedig weer onderdeel van bent. Je opent dit topic immers met de melding dat je in je eentje niet in aanmerking komt voor de huurwoning...
pi_206925301
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb familie in Arnhem en daar bouw je inschrijfduur als je een sociale huurwoning hebt. Want je laat dan een woning achter als je doorstroomt naar een andere woning (groter, senioren etc). Maar jullie laten op zich geen woning achter voor een ander. Als dit zo bestaat dan vind ik dat wel raar en ook wat oneerlijk voor al die mensen die al járen wachten op een huis.
Het leven is ook oneerlijk maar eens zal jij of een andere dierbare wellicht ook gebruik kunnen maken van deze regels.

Het was vooral oneerlijk toen het ingevoerd werd, mensen die een lange inschrijftijd hadden werden in 1 klap kansloos. Ineens werd woonduur inschrijftijd. Dus mensen die 30 jaar ergens woonde maar niet inschreven stonden als woningzoekende hadden het ineens voor het uitkiezen met 30 jaar imschrijftijd. (niet precies waar we het over hadden maar dit was wel erg oneerlijk en pijnlijk destijds)
pi_206925375
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:34 schreef Wiedanwel het volgende:
Ik zeg niet dat er in 'die groep' niet bovengemiddeld veel 'probleemgevallen' wonen, ik constateer slechts dat je praat over 'die groep' terwijl je er zelf spoedig weer onderdeel van bent. Je opent dit topic immers met de melding dat je in je eentje niet in aanmerking komt voor de huurwoning...
Ja en dat ik er niet naar uitkijk om daar weer deel vanuit te maken. Je hebt ook fatsoenlijke sociale huurders, zoals ondergetekende.
pi_206925519
Dan ga je toch lekker ergens anders particulier huren in een buurt die wat jou betreft wel voldoet aan jouw stand? Dan hoef je ook geen rare fratsen uit te halen met je contract.

En als we dan toch lekker mogen oordelen in dit topic: je communicatiestijl past m.i. prima in 'die groep' hoor.

[ Bericht 19% gewijzigd door Wiedanwel op 03-12-2022 16:53:02 ]
pi_206925813
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:39 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Ja en dat ik er niet naar uitkijk om daar weer deel vanuit te maken. Je hebt ook fatsoenlijke sociale huurders, zoals ondergetekende.
Ik vind je anders niet echt fatsoenlijk overkomen :')
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206925817
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:45 schreef Wiedanwel het volgende:
Dan ga je toch lekker ergens anders particulier huren in een buurt die wat jou betreft wel voldoet aan jouw stand? Dan hoef je ook geen rare fratsen uit te halen met je contract.

En als we dan toch lekker mogen oordelen in dit topic: je communicatiestijl past m.i. prima in 'die groep' hoor.
Zonde van het geld, bovendien heb je die eisen weleens gelezen van die verhuurders?

Welke rare fratsen praat je over?
pi_206925855
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:54 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Ik vind je anders niet echt fatsoenlijk overkomen :')
Ik zit zo vol met fatsoen dat amper nog fatsoenlijk kan lopen.

Ik zal je verklappen dat mensen op het internet anders zijn dan in het echt, mensen die hier zich netjes voordoen zijn walgelijke mensen in het echt. Dus kan je nagaan hoe netjes ik ben.
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 16:58:05 #59
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206925911
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:54 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Zonde van het geld, bovendien heb je die eisen weleens gelezen van die verhuurders?

Welke rare fratsen praat je over?
Hoe denk je hoe dat is voor de mensen die in de vrije sector huren? Die hadden ook liever een lagere huur gehad of een koopwoning voor het zelfde bedrag per maand.
Waarom zou jij een uitzondering zijn?
pi_206926012
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:58 schreef Momo het volgende:

[..]
Hoe denk je hoe dat is voor de mensen die in de vrije sector huren? Die hadden ook liever een lagere huur gehad of een koopwoning voor het zelfde bedrag per maand.
Waarom zou jij een uitzondering zijn?
Ik ben niet verantwoordelijk voor hun inschrijftijd, ik heb gezorgd dat ik her en der inschrijftijd heb. Dat is mij ook niet komen aanwaaien.
pi_206926023
Kut ik ben een geesteszieke arme sloeber volgens TS.

:'(
pi_206926058
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:02 schreef Document1 het volgende:
Kut ik ben een geesteszieke arme sloeber volgens TS.

:'(
Dat is wel sneu ja, neem nog een schultenbrau, dat verzacht de pijn. B:)B

Een troost, ik leef lang genoeg om te weten dat de meeste mensen niet geestelijk gezond zijn. Weet je hoeveel mensen er aan de pillen zitten of bij een psycholoog zitten te mekkeren over ditjes en datjes? En dan zeuren dat de zorgverzekering duur is terwijl ze het veelvoud opmaken aan happy pills en borrelpraat bij de psycholoog.
Je bent niet alleen.

[ Bericht 19% gewijzigd door InsomniaCoins op 03-12-2022 17:08:58 ]
pi_206926228
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:03 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Dat is wel sneu ja, neem nog een schultenbrau, dat verzacht de pijn. B:)B
Ik drink alleen speciaal bier.
pi_206926259
quote:
82s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:08 schreef Document1 het volgende:

[..]
Ik drink alleen speciaal bier.
Schultenbrau heb je ook 10% blikken van dacht ik, voorals de tranen extra dik zijn.
  zaterdag 3 december 2022 @ 17:10:46 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206926266
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:56 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Ik zit zo vol met fatsoen dat amper nog fatsoenlijk kan lopen.

Ik zal je verklappen dat mensen op het internet anders zijn dan in het echt, mensen die hier zich netjes voordoen zijn walgelijke mensen in het echt. Dus kan je nagaan hoe netjes ik ben.
Ik waag het te betwijfelen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206926275
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:45 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ik moest 5 jaar ingeschreven zijn voordat ik voor het eerst in aanmerking kwam voor een sociale huurwoning. En die woning was nog zonder volwaardig huurcontract.

De kans dat je direct ergens een sociale huurwoning gaat krijgen is bijzonder klein tenzij dat in Overijssel of Zeeland is.
Vergeet het maar.
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 17:13:43 #67
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206926337
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:01 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Ik ben niet verantwoordelijk voor hun inschrijftijd, ik heb gezorgd dat ik her en der inschrijftijd heb. Dat is mij ook niet komen aanwaaien.
Voor vrije sector huur maakt het geen drol uit hoe lang je bent ingeschreven. Als je teveel verdiend/vermogen hebt kun je überhaupt niet in de sociale sector huren. En jij denkt daar een uitzondering op te zijn.
pi_206926340
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:10 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Schultenbrau heb je ook 10% blikken van dacht ik, voorals de tranen extra dik zijn.
Je hebt wel veel verstand van Aldi producten.
pi_206926371
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:13 schreef Momo het volgende:

[..]
Voor vrije sector huur maakt het geen drol uit hoe lang je bent ingeschreven. Als je teveel verdiend/vermogen hebt kun je überhaupt niet in de sociale sector huren. En jij denkt daar een uitzondering op te zijn.
Focus jij je nou maar op iets waar je kaas van hebt gegeten, kleurplaten waarschijnlijk?

Vermogen maakt niet uit, rente over vermogen wordt wel gezien als inkomen maar de rente staat op 0 of zo goed als 0.

[ Bericht 8% gewijzigd door InsomniaCoins op 03-12-2022 17:21:22 ]
pi_206926392
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 16:29 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Wat nou vooroordelen, heb meer dan de helft van mijn leven tussen minder bedeelden gewoond. Zitten een hoop gestoorden tussen. Dat is gewoon een feit. Vooral nu dat ze massaal zelfstandig moeten wonen omdat het goedkoper is. En dan hebben we het nog niet over grote gezinnen uit verweggistan die een hele andere levensstijl hebben met ditto geluid. Maar fijn dat jij een mooi beeld ervan hebt, vooral koesteren. *;
:')
pi_206926495
Maar Insomnia, je kan dit toch wel navragen bij de woningbouwvereniging?
Zo shady is het allemaal niet.
Door omstandigheden zijn jullie van plan het koophuis te verkopen en op zoek te gaan naar een huurwoning. Na jaren koopwoning weet je wel hoe het zit met de zaken daaromheen, maar voor huren zou je graag wat achtergrondinfo hebben. Bijvoorbeeld, stel dat jullie een prima huurwoning zitten maar er veranderen zaken:
Hoe zit het met 'wie houdt het huis' als jullie uit elkaar gaan?
Aan welke eisen moet je dan voldoen?
Kan 'de achterblijver' dan uit het huis gezet worden door de wbv?
etc

Dat zijn echt geen rare vragen, en vermoedelijk heb je meer aan hun antwoorden dan aan fokkers die denken dat je wil frauderen omdat je vraagt hoe iets juridisch zit.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206926673
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:13 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Ze kijken naar inkomen, je valt automatisch in de prijsklasse waarin je thuishoort.
Uiteindelijk zal ik mijn geld opgegeten hebben en moet ik huursubsidie aanvragen (vanaf 30.000 euro spaargeld ongeveer). En we hebben geen tonnen, dan hadden we wel 2 huizen gekocht.

Maar laten we het bij de casus houden, want het is allemaal drama waarop ik reageer.
Je hebt een afbetaald huis (zie OP) maar je hebt geen tonnen samen? Je zult toch wel 1,5-2 ton hebben neem ik aan met een afbetaald huis?
Sociale huur is niet voor mensen met zoveel vermogen, misschien kan het naar letter van de wet wel, maar het is zeker niet in de geest van de wet.

Verder vind ik het eigenlijk ook niet kunnen dat je schijnbaar in een koopwoning woont, maar op verschilende plekken ingeschreven staat voor sociale huur. Ook dat is misschien wel mogelijk (ik vind niet dat dat mogelijk zou moeten zijn) maar dat is niet waarvoor het bedoeld is lijkt me.
pi_206926748
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:15 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Focus jij je nou maar op iets waar je kaas van hebt gegeten, kleurplaten waarschijnlijk?

Vermogen maakt niet uit, rente over vermogen wordt wel gezien als inkomen maar de rente staat op 0 of zo goed als 0.
Dat ligt eraan of er met werkelijke rente gerekend wordt, of dat er met een aangenomen vaste rente wordt gerekend.
pi_206926955
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:19 schreef sigme het volgende:
Maar Insomnia, je kan dit toch wel navragen bij de woningbouwvereniging?
Zo shady is het allemaal niet.
Door omstandigheden zijn jullie van plan het koophuis te verkopen en op zoek te gaan naar een huurwoning. Na jaren koopwoning weet je wel hoe het zit met de zaken daaromheen, maar voor huren zou je graag wat achtergrondinfo hebben. Bijvoorbeeld, stel dat jullie een prima huurwoning zitten maar er veranderen zaken:
Hoe zit het met 'wie houdt het huis' als jullie uit elkaar gaan?
Aan welke eisen moet je dan voldoen?
Kan 'de achterblijver' dan uit het huis gezet worden door de wbv?
etc

Dat zijn echt geen rare vragen, en vermoedelijk heb je meer aan hun antwoorden dan aan fokkers die denken dat je wil frauderen omdat je vraagt hoe iets juridisch zit.
Ja, het probleem wat ik ermee heb is dat het zeg maar een vooropgezet plan is om een probleem op te lossen.
Het valt binnen de regels maar als ik van te voren openbaar (door het te vragen) zullen ze er misschien een stokje voor willen steken ook al overtreden we de regels niet. Dus ik zal het een keer anoniem vragen. Ik dacht misschien werkt er hier iemand in die branche die het kan beantwoorden.

Ik heb ook al veel informatie ingewonnen bij de woningstichting, maar nog niet alles.
Mijn enige vraag is eigenlijk of ik kan blijven op basis van meer dan voldoende vermogen zonder inkomen.
En of mijn dan ex partner na b.v. 3 maanden weer kan verhuizen met inschijftijd, zonder dat er een soort periode op rust dat je daar samen gewoond moet hebben.

Bedankt voor je normale en zinnige bijdrage.
pi_206927105
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:33 schreef InsomniaCoins het volgende:

Mijn enige vraag is eigenlijk of ik kan blijven op basis van meer dan voldoende vermogen zonder inkomen.
Joh, stél die vraag gewoon. Zorg dat je een beetje op de 'ik ben wat bang, ik maak me zorgen'-toer blijft, dan gaat echt iemand niet denken dat jij een vooropgezet plan hebt waarvoor zij aan hun kant jouw naam op een lijstje moeten zetten om de normale regels niet toe te passen bij toewijzen van een huis.
Je bent te wantrouwend. Vertrouw iets meer op de goede wil van de wvb en stel je vraag niet zoals je 'm hier stelde ;)

-edit- uit dom sexisme zal men overigens waarschijnlijk voetstoots aannemen dat je vrouw straks berooid achterblijft.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_206927224
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:29 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat ligt eraan of er met werkelijke rente gerekend wordt, of dat er met een aangenomen vaste rente wordt gerekend.
Als ze een fictieve rente zouden rekenen zitten ze met hetzelfde probleem dat de overheid nu heeft met die spaarrente taks.

Maar oke laten 5 procent nemen van een ton, dat is 5000 op jaarbasis, dat is niks. Heeft geen invloed op mij situatie.
pi_206927253
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:38 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Als ze een fictieve rente zouden rekenen zitten ze met hetzelfde probleem dat de overheid nu heeft met die spaarrente taks.

Maar oke laten 5 procent nemen van een ton, dat is 5000 op jaarbasis, dat is niks. Heeft geen invloed op mij situatie.
Dat neemt wel het issue van geen inkomen hebben weg.
pi_206927284
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat neemt wel het issue van geen inkomen hebben weg.
Het is niet voldoende inkomen voor een sociale huurwoning, in die zin veranderd het niks.
pi_206927295
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:38 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Als ze een fictieve rente zouden rekenen zitten ze met hetzelfde probleem dat de overheid nu heeft met die spaarrente taks.

Maar oke laten 5 procent nemen van een ton, dat is 5000 op jaarbasis, dat is niks. Heeft geen invloed op mij situatie.
Dat neemt wel het issue van geen inkomen hebben weg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:39 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Het is niet voldoende inkomen voor een sociale huurwoning, in die zin veranderd het niks.
Maar het is niet in de geest van sociale huur om iemand met een ton op zijn rekening ver onder de marktprijs te laten wonen.
pi_206927309
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:40 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Dat neemt wel het issue van geen inkomen hebben weg.
[..]
Maar het is niet in de geest van sociale huur om iemand met een ton op zijn rekening ver onder de marktprijs te laten wonen.
Niet de geest maar het is zo, en dan is het zo.

Ze zullen vast weloverwogen de regels zo gemaakt hebben. Maar ik heb wel eens tegengeluiden gehoord (buiten fok).
pi_206927434
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2022 17:37 schreef sigme het volgende:

[..]
Joh, stél die vraag gewoon. Zorg dat je een beetje op de 'ik ben wat bang, ik maak me zorgen'-toer blijft, dan gaat echt iemand niet denken dat jij een vooropgezet plan hebt waarvoor zij aan hun kant jouw naam op een lijstje moeten zetten om de normale regels niet toe te passen bij toewijzen van een huis.
Je bent te wantrouwend. Vertrouw iets meer op de goede wil van de wvb en stel je vraag niet zoals je 'm hier stelde ;)

-edit- uit dom sexisme zal men overigens waarschijnlijk voetstoots aannemen dat je vrouw straks berooid achterblijft.
Oke ik zal dat meenemen, ikzelf zou niet willen dat mijn vrouw door mij te helpen straks niet aan een sociale huurwoning kan komen. Door een of andere regel die we over het hoofd hebben gezien.
pi_206928757
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:56 schreef InsomniaCoins het volgende:

[..]
Wat voor fraude? Je moet roeien met de riemen die je hebt. Als het fraude is doe ik het niet. Maar zover ik weet is dit legaal.

In het verleden hebben we ook huurwoningen achter gelaten en we hebben te weinig geld voor 2 koopwoningen, misschien voelt het nu beter?

Je denkt toch niet dat we ons zitten te verheerlijken om tussen de armen en geestezieken te gaan wonen en geld weg te gooien aan huur? Wij worden daar echt niet beter van.
je gaf eerder aan niet op drama te reageren,ik zie alleen maar drama.
pi_206928800
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:51 schreef Momo het volgende:
Sociale huurwoningen zijn niet bedoeld voor mensen die een paar ton tot hun beschikking hebben.
Ga werken of vraag een uitkering aan als je dat niet kan.

Is nou het plan om een sociale huurwoning te vinden en bv 500 euro per maand te betalen voor een woning terwijl je leeft als een koning van dat andere geld zonder te hoeven werken?
daar zijn er een heleboel van die met enig vermogen(uit bijv. verkoop huis)zo aan een goedkope(sociale)woning willen komen,dat mogen ze best gaan aanpakken.
pi_206929308
Ik heb zelf nooit in een sociale huurwoning gewoond dus geen ervaring mee. maar ik heb nu wel even zitten kijken of ik hier over iets kan vinden hoe het gaat in mijn regio.
Wat ik kan vinden is o.a. dit:

quote:
Ik heb geen inkomen. Moet ik wel een inkomensverklaring inleveren?
Ja, ook dan hebben wij een inkomensverklaring van de Belastingdienst van u nodig. U vult 'nul' in bij uw inkomen.
en
quote:
Ik heb eigen vermogen. Telt dat mee bij passend toewijzen?
Nee, uw eigen vermogen wordt niet meegerekend. Bij het aanvragen van huurtoeslag is uw eigen vermogen wel van invloed.

Echter: vanaf 1 januari 2022 geldt er een uitzondering voor ouderen met vermogen.
https://www.hureninhollan(...)-antwoord#/node/1202 (voor uitgebreidere informatie).
Dat zou betekenen dat je hier ook een sociale huurwoning kan krijgen zonder inkomen en met eigen vermogen, er wordt dan nog steeds passend toegevewezen (dus de hoogte van de huur hangt af van hoeveel inkomen)..
Wat betreft die uitzondering voor ouderen met vermogen gaat er zoals ik lees vooral om dat zo'n oudere een woning met een hogere huur toegewezen kan krijgen dan wanneer die geen of maar weinig eigen vermogen heeft, die oudere kan immers de hogere huurprijs betalen uit dat eigen vemogen.

Ik zou dus vooral de informatie voor jouw regio goed checken of navragen hoe het bij jullie geregeld is.
pi_206929862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:25 schreef sjorsie1982 het volgende:
wat heb je gedaan dat je geen bijstand kan krijgen dan?
Hard gewerkt, gespaard, woning gekocht, veel belasting betaald en als dank geen recht op bijstand omdat het geld in de stenen zit.
Zo maar een wilde gok hoor.
pi_206930133
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:15 schreef Inbox het volgende:

[..]
Hard gewerkt, gespaard, woning gekocht, veel belasting betaald en als dank geen recht op bijstand omdat het geld in de stenen zit.
Zo maar een wilde gok hoor.
Stenen die je kunt verkopen zodat je een fikse som geld tot je beschikking hebt. Of ben je een voorstander van een UBI?
pi_206930297
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:29 schreef Pizzakoppo het volgende:

[..]
Stenen die je kunt verkopen zodat je een fikse som geld tot je beschikking hebt. Of ben je een voorstander van een UBI?
Geen idee wat een UBI is.
pi_206930361
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:36 schreef Inbox het volgende:

[..]
Geen idee wat een UBI is.
universal basic income
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_206930482
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:38 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
universele basic income
Weer wat geleerd :)

Soort van.

Maar ik vind het ronduit belacheljk dat de 'armeren' van de samenleving alles krijgen, en zij die hard hebben gewerkt veelal de middelvinger krijgen terwijl zij wel degenen zijn die belasting hebben afgedragen en de volle mep mogen betalen als dank daarvoor.

En ik vind dus dat iemand met een eigen huis, best bijstand zou mogen ontvangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206930713
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:44 schreef Inbox het volgende:

[..]
Weer wat geleerd :)

Soort van.

Maar ik vind het ronduit belacheljk dat de 'armeren' van de samenleving alles krijgen, en zij die hard hebben gewerkt veelal de middelvinger krijgen terwijl zij wel degenen zijn die belasting hebben afgedragen en de volle mep mogen betalen als dank daarvoor.

En ik vind dus dat iemand met een eigen huis, best bijstand zou mogen ontvangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou wat krijgen ze veel. De bijstand is geen vetpot en al helemaal niet in deze tijden. Er zitten weinig mensen in de bijstand met de kwaliteiten om veel geld te verdienen in reguliere banen. Laat dat maar even bezinken.
pi_206930787
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:44 schreef Inbox het volgende:

[..]
Weer wat geleerd :)

Soort van.

Maar ik vind het ronduit belacheljk dat de 'armeren' van de samenleving alles krijgen, en zij die hard hebben gewerkt veelal de middelvinger krijgen terwijl zij wel degenen zijn die belasting hebben afgedragen en de volle mep mogen betalen als dank daarvoor.

En ik vind dus dat iemand met een eigen huis, best bijstand zou mogen ontvangen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een huur van 1250 heb je geen recht op huurtoeslag. Je lult maar wat, dus.

Edit; JUI / Binnenkort dakloos *\O/* :') :') :')
pi_206935531
Zou me eerder zorgen maken over je inschrijftijd.
Vragen over inkomen of geen inkomen kunnen gewoon gevraagd worden aan de woningbouwvereniging.
pi_206936118
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:44 schreef Inbox het volgende:
Maar ik vind het ronduit belacheljk dat de 'armeren' van de samenleving alles krijgen, en zij die hard hebben gewerkt veelal de middelvinger krijgen terwijl zij wel degenen zijn die belasting hebben afgedragen en de volle mep mogen betalen als dank daarvoor.
Dat dus. Het hele subsidie-, toelagen- en kwijtscheldingssysteem is zo scheef als het maar kan. Extra werk en inkomen wordt amper beloond; geen wonder dat hele legioenen in de situatie blijven waarin ze al jaren zitten: " 't is wel makkelijk zo...."
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206936156
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:01 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat dus. Het hele subsidie-, toelagen- en kwijtscheldingssysteem is zo scheef als het maar kan. Extra werk en inkomen wordt amper beloond; geen wonder dat hele legioenen in de situatie blijven waarin ze al jaren zitten: " 't is wel makkelijk zo...."
is dat erg dan?
dan werk je minder, heb je meer vrije tijd en in het algemeen gelukkigere mensen. Mensen die daar niet gelukkig van worden werken dan meer.
win-win situatie
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206936167
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

is dat erg dan?
Ik vind het erg, in die zin dat je dan een ander laat opdraaien voor je inkomen waar je zelf niets voor doet.

Maar een mening is geen feit.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206936171
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 20:15 schreef Inbox het volgende:

[..]
Hard gewerkt, gespaard, woning gekocht, veel belasting betaald en als dank geen recht op bijstand omdat het geld in de stenen zit.
Zo maar een wilde gok hoor.
hard gewerkt past niet in je lijsttje, dat heeft niks te maken ermee.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206936180
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:08 schreef blomke het volgende:

[..]
Ik vind het erg, in die zin dat je dan een ander laat opdraaien voor je inkomen waar je zelf niets voor doet.

Maar een mening is geen feit.
oh zo, dat is het laatste wat mij interesseert. Ik zie het als win-win, omdat de meeste mensen zo gelukkiger zijn, en als je dat niet bent dan werk je meer met als doel om gelukkiger te zijn.
Werken is geen must hoor.... Maar dat is een andere mindset dan wat NLers liever denken.
Net zoals dat hard werken loont.... dat is in NL niet zo, maar gek genoeg wordt dat altijd genoemd zoals ik overaal hoor: "hardwerkende nederlander blablabla". Ik hoor nooit : "werkende nederlander bla bla bla" of "Niet-hardwerkende nederlander bla bla bla"
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206936184
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:06 schreef sjorsie1982 het volgende:

dan werk je minder, heb je meer vrije tijd en in het algemeen gelukkigere mensen.
Dat vraag ik me af.....criminaliteit, middelengebruik en GGZ-bezoek is meestal flink hoger onder "de sociaal zwakkeren".
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206936191
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 10:10 schreef blomke het volgende:

[..]
Dat vraag ik me af.....
Ik zie het overal om mij heen. Praktisch niemand werkt nog 40 uur bij mij in de buurt en ze zien er sinds die keuze veel gelukkiger uit, maar wellicht verbergen ze meer.
Voro mijzelf is het wel zo, ik heb een tijd lang 32 uur gewerkt, beste tijd van mijn leven.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')