abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:25:06 #1
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_206919756
Mijn huidige contract bij Greenchoice loopt eind deze maand af. De voorgestelde nieuwe tarieven zijn om te huilen. Ik wil graag prijzen vergelijken, maar op gaslicht.com en independer is het toch onoverzichtelijk. Ik wil eigenlijk gewoon heel plat weten: wie biedt nu de laagste prijs per kWh en wie biedt de laagste prijs voor m3 gas? Ik heb al gekeken naar dynamische aanbieders zoals Frank en ANWB enzo, maar omdat we zonnepanelen hebben is dat weer minder handig én ik wil dan toch liever gas en stroom bij één partij. Weet iemand of er ergens een site is waarop je die platte vergelijking met tarieven kunt zien? En dan bij voorkeur ook nog eens de inc BTW tarieven voor 2023, want al die sites die nu nog doodleuk de lage BTW-tarieven van 2022 laten zien, daar heb ik op 1 januari niks aan. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_206919764
Gewoon zelf de aanbieders langs gaan en een berekening maken in plaats van gebruik maken van een ‘vergelijker’.
pi_206920023
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:25 schreef darktower het volgende:
Mijn huidige contract bij Greenchoice loopt eind deze maand af. De voorgestelde nieuwe tarieven zijn om te huilen. Ik wil graag prijzen vergelijken, maar op gaslicht.com en independer is het toch onoverzichtelijk. Ik wil eigenlijk gewoon heel plat weten: wie biedt nu de laagste prijs per kWh en wie biedt de laagste prijs voor m3 gas? Ik heb al gekeken naar dynamische aanbieders zoals Frank en ANWB enzo, maar omdat we zonnepanelen hebben is dat weer minder handig én ik wil dan toch liever gas en stroom bij één partij. Weet iemand of er ergens een site is waarop je die platte vergelijking met tarieven kunt zien? En dan bij voorkeur ook nog eens de inc BTW tarieven voor 2023, want al die sites die nu nog doodleuk de lage BTW-tarieven van 2022 laten zien, daar heb ik op 1 januari niks aan. :)
Die zijn er niet meer. Je zult het zelf moeten doen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206920408
Mijn contract bij energiedirect loopt bijna af.
2.78 voor gas en 80 cent voor stroom

Zal wel komen omdat ik daar al lang bij zit, tarieven op de site zijn hoger.

Is wel een verschil met mijn huidige tarieven _O-
pi_206920572
Ik weet niet wat je verbruik is maar als je onder de prijsplafond hoeveelheden zit kun je wel gaan vergelijken maar dan moet je dus iets vinden wat onder de prijzen van het plafond zit (laat ff weten als je dat vindt) anders maakt het, voor jou, niets uit?
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_206921091
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:58 schreef Zedi het volgende:
Ik weet niet wat je verbruik is maar als je onder de prijsplafond hoeveelheden zit kun je wel gaan vergelijken maar dan moet je dus iets vinden wat onder de prijzen van het plafond zit (laat ff weten als je dat vindt) anders maakt het, voor jou, niets uit?
Welk plafond?
pi_206921605
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:39 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Welk plafond?
Het energieplafond wat op 1-1-2023 ingaat. Dus eigenlijk hoef je niets te vergelijken want het maakt toch niet uit dadelijk. Dat is ook meteen het slechte aan dat plafond maar goed dat is weer een ander verhaal.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_206922498
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:19 schreef AQuila360 het volgende:

[..]
Het energieplafond wat op 1-1-2023 ingaat. Dus eigenlijk hoef je niets te vergelijken want het maakt toch niet uit dadelijk. Dat is ook meteen het slechte aan dat plafond maar goed dat is weer een ander verhaal.
Stand van zaken van de plannen
Het kabinet werkt het plan voor het prijsplafond voor gas, stroom en stadsverwarming momenteel nog uit. Naar verwachting is het uiterlijk halverwege december klaar. Een groot deel van het plan is al wel bekend. Het parlement moet nog instemmen met het plan.

Is nog niets zeker.
pi_206922509
https://www.rijksoverheid(...)gas-en-elektriciteit

Leveranciers harken alleen volgens mij nog steeds de volledige contractprijs binnen door compensatie vanuit de overheid? En moeten dan weer te hoge winst afdragen? Lekker geld rondpompen zo, maar voor een hoop gebruikers is het plafond een redding. Vrees dan alleen voor 2024 als de prijzen niet zakken aangezien de mensen die de hoge prijzen eigenlijk niet kunnen betalen vaak ook niet echt de mogelijkheid hebben om te verduurzamen.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_206922527
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:36 schreef etuiedelapiel het volgende:

[..]
Stand van zaken van de plannen
Het kabinet werkt het plan voor het prijsplafond voor gas, stroom en stadsverwarming momenteel nog uit. Naar verwachting is het uiterlijk halverwege december klaar. Een groot deel van het plan is al wel bekend. Het parlement moet nog instemmen met het plan.

Is nog niets zeker.
Is nog niet helemaal zeker nee maar ze kunnen er ook niet echt meer vanaf zien dus zal m vooral zitten in de praktische uitvoerbaarheid en dat komt uiteindelijk vast wel goed.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
  Knapste mannelijke user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 13:43:08 #11
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206922559
Los van dat het vanaf 1 januari niet meer uitmaakt waar je afneemt is het wel bijzonder irritant dat je niet gewoon een lijstje kunt vinden met de kwh prijs per leverancier.


quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:38 schreef Zedi het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)gas-en-elektriciteit

Leveranciers harken alleen volgens mij nog steeds de volledige contractprijs binnen door compensatie vanuit de overheid? En moeten dan weer te hoge winst afdragen? Lekker geld rondpompen zo, maar voor een hoop gebruikers is het plafond een redding. Vrees dan alleen voor 2024 als de prijzen niet zakken aangezien de mensen die de hoge prijzen eigenlijk niet kunnen betalen vaak ook niet echt de mogelijkheid hebben om te verduurzamen.
Ze dragen de extra winst helemaal niet af. De prijzen worden nu gewoon extra verhoogd omdat de overheid toch wel betaald.
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_206922562
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:40 schreef Zedi het volgende:

[..]
Is nog niet helemaal zeker nee maar ze kunnen er ook niet echt meer vanaf zien dus zal m vooral zitten in de praktische uitvoerbaarheid en dat komt uiteindelijk vast wel goed.
"En dat komt uiteindelijk vast wel goed"

Sorry hoor maar met zoveel nog lopende issues heb ik er weinig vertrouwen in.
pi_206922641
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:43 schreef Mortaxx het volgende:
Ze dragen de extra winst helemaal niet af. De prijzen worden nu gewoon extra verhoogd omdat de overheid toch wel betaald.
Er is/was toch een plan dat de winsten van energiebedrijven werden gemaximeerd en daarboven moet er een groot deel worden afgedragen aan de staat? Of is dat ook weer gecanceld?

Verder eens dat het irritant is dat je niet meer eenvoudig kan vergelijken. Je moet vaak zelfs goed zoeken naar de prijzen.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_206924919
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 13:50 schreef Zedi het volgende:
Verder eens dat het irritant is dat je niet meer eenvoudig kan vergelijken. Je moet vaak zelfs goed zoeken naar de prijzen.
dat komt omdat leveranciers niemand meer willen als nieuwe klant.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')