abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206916980
Ik wil een noodstroomvoorziening aansluiten in mijn meterkast. Ik zat zelf te denken aan een UPS. Nu wil ik die alleen niet los hebben, maar aangesloten op de groepenkast. Het zou dan om alleen de keuken gaan en de woonkamer. Uiteraard blijven onnodige apparaten uit in zo’n situatie. Het gaat eigenlijk om de koelkast en de verlichting en eventueel de radio.

Maar het lijkt mij evident dat dit niet zondermeer kan. Jij kan natuurlijk niet zomaar alles op jou groepen aansluiten. Stel dat alles aanstaat zodra de stroom er af vliegt, dat trekt zo’n apparaat natuurlijk nooit.

In ons koophuis hadden wij een aggregaat in de kelder staan die aansloeg als de stroom uitviel. Dat kan natuurlijk niet in een appartementje.

Wat denken jullie?
pi_206918095
Voor die ene keer dat de stroom uitvalt zo'n constructie bedenken? Lijkt mij wat overdreven in Nederland. Of woon je in een gebied met een matig elektriciteitsnet?
gr gr
pi_206920640
Als je voor heel veel geld eten in je koelkast/vriezer hebt liggen is het misschien een idee maar zelfs die kunnen paar uur zonder stroom.
Radio op batterijen werkt prima, wat verlichting op batterijen/accu ook.

Stroomvoorziening in NL is prima en als er een storing is dan wordt dit over het algemeen snel opgelost. Tuurlijk gaat het zo nu en dan goed mis en kan je dagen zonder stroom zitten maar die kans is relatief klein, niet voor niets gaat het in NL over storingsverbruiksminuten.
Well done is better than well said. - Benjamin Franklin
pi_206928647
Jullie hebben gelijk, maar dacht: waarom ook niet. Die aggregraat in het oude huis was een mooie terugval.

Kan natuurlijk ook een UPS los in de kamer plaatsen, maar dat is wat minder fraai. Mijn vriend wilt het heel graag voor zijn computerzooi/werkzooi.
pi_206929472
Kijk ook eens in het topic: Pellet kachel bij stroomuitval Staat een mooi schema in van @Vonkenboer

Je kunt ook eens kijken naar Solargenerators, die zijn populair bij off grid living en camperlife op het moment.
Voorheen Post ID 101472
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')