abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206914313
quote:
Jarenlang werd er in het diepste geheim aan gewerkt, maar vandaag presenteert de Amerikaanse luchtmacht hun geavanceerde bommenwerper van de toekomst: de B-21 Raider. Het is voor het eerst sinds 1988 dat de VS met een nieuw type bommenwerper komt.

Met de nieuwe bommenwerper kunnen de Amerikanen ongezien diep in vijandelijk gebied binnendringen. De B-21 is voorzien van 'stealth-technologie', waardoor het toestel moeilijk te ontdekken is door de vijandelijke radar. Daarnaast heeft het de mogelijkheid om nucleaire wapens te vervoeren en kan het volgens de makers overal ter wereld precisieaanvallen uitvoeren.

De fabrikant van het toestel, Northrup Grumman, zegt dat "dit alles compleet zal veranderen" en noemt de B-21 "de toekomst van afschrikking".
quote:
De B-21 Raider kost naar verluidt zo'n 650 miljoen euro per toestel. De Amerikaanse luchtmacht heeft honderd exemplaren gekocht. Het plan is om in 2023 de eerste vluchten uit te voeren.
https://nos.nl/artikel/24(...)nceerde-bommenwerper

Ik ben geen kenner maar heb je in een oorlogsachtige situatie niet meer aan een vliegtuig dat gemakkelijk in massaproductie te produceren is. Dus iets minder technologisch hoogstaand maar lagere productiekosten en productietijd. Alhoewel de VS misschien zal denken dat als ze het op dat gebied tegen de Chinezen moeten opnemen dat ze die strijd nooit winnen.
pi_206914326
Altijd maar weer agressie!!
pi_206914413
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:40 schreef Jojoke het volgende:
Ik ben geen kenner maar heb je in een oorlogsachtige situatie niet meer aan een vliegtuig dat gemakkelijk in massaproductie te produceren is. Dus iets minder technologisch hoogstaand maar lagere productiekosten en productietijd. Alhoewel de VS misschien zal denken dat als ze het op dat gebied tegen de Chinezen moeten opnemen dat ze die strijd nooit winnen.
Ik denk niet dat Amerika zit te wachten op een oorlog waarbij grote hoeveelheden middelen en manschappen verplaatst moeten worden voor ouderwets landjepik.

Als het er op aankomt hoef je met zo'n ding maar letterlijk 1 grote bom te gooien om te laten zien wie de baas is. Sterker nog, in dit geval is misschien de dreiging al voldoende. Of daar hopen ze waarschijnlijk op

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2022 20:45:39 ]
pi_206914546
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:44 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Amerika zit te wachten op een oorlog waarbij grote hoeveelheden middelen en manschappen verplaatst moeten worden voor ouderwets landjepik.

Als het er op aankomt hoef je met zo'n ding maar letterlijk 1 grote bom te gooien om te laten zien wie de baas is. Sterker nog, in dit geval is misschien de dreiging al voldoende. Of daar hopen ze waarschijnlijk op
Hm, ik ben benieuwd hoe ver het ding kan vliegen. Uiteindelijk is oorlog en defensie ook vaak een logistieke kwestie.
pi_206915252
Toch 160 miljoen goedkoper dan de B-2 Spirit
blablablabla
pi_206915285
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hm, ik ben benieuwd hoe ver het ding kan vliegen. Uiteindelijk is oorlog en defensie ook vaak een logistieke kwestie.
Dat is niet zo heel relevant, ze tanken hem toch onderweg bij in neutraal luchtruim. Amerika heeft overal in de wereld basissen.
blablablabla
pi_206915302
Foto?
Ik zwaai naar dieren.
pi_206916229
Een atoombom kun je met ieder dom vliegtuig gooien. Of neerzetten in een ouwe Vito.
  vrijdag 2 december 2022 @ 23:05:09 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206917222
Om militair de wereldmacht te blijven is geen prijs te hoog. En als de prijs ook nog betaald wordt in je eigen munt, wereldmunt Dollar, is er al helemaal geen probleem.
pi_206918040
Kunnen ze hem eens uittesten boven Rusland?
Cindy De Vuyst
  zaterdag 3 december 2022 @ 00:18:10 #11
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_206918050
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nceerde-bommenwerper

Ik ben geen kenner maar heb je in een oorlogsachtige situatie niet meer aan een vliegtuig dat gemakkelijk in massaproductie te produceren is. Dus iets minder technologisch hoogstaand maar lagere productiekosten en productietijd. Alhoewel de VS misschien zal denken dat als ze het op dat gebied tegen de Chinezen moeten opnemen dat ze die strijd nooit winnen.
Wellicht en waarschuwing naar Noord Korea (en wellicht ook aan Iran). Daar heb je er misschien maar 10 werkende exemplaren voor nodig (als het al klopt..) en dan staan zowel Noord Korea en Iran weer op een psychologische achterstand.
  zaterdag 3 december 2022 @ 00:22:06 #12
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206918101
En dan zeiken als anderen het doen
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 3 december 2022 @ 12:44:34 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206921828
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:17 schreef einzeinz het volgende:
Kunnen ze hem eens uittesten boven Rusland?
Wil jij graag het einde van de wereld ?
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_206925919
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 21:21 schreef Elan het volgende:
Toch 160 miljoen goedkoper dan de B-2 Spirit
Plus een miljard. De B2 kostte uiteindelijk 2 miljard per stuk.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_206927500
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:44 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik denk niet dat Amerika zit te wachten op een oorlog waarbij grote hoeveelheden middelen en manschappen verplaatst moeten worden voor ouderwets landjepik.

Als het er op aankomt hoef je met zo'n ding maar letterlijk 1 grote bom te gooien om te laten zien wie de baas is. Sterker nog, in dit geval is misschien de dreiging al voldoende. Of daar hopen ze waarschijnlijk op
Die hebben ze ook wel, dit is niet het enige vliegtuig wat ze hebben uiteraard. Ik maak me meer zorgen om de hypersonische raketten van China. Raketten die te snel vliegen voor huidige luchtafweer, precies zijn, en een volledige ronde om te aarde kunnen vliegen, dus alles is altijd binnen bereik.

https://edition.cnn.com/2021/11/17/politics/john-hyten-china-hypersonic-weapons-test/index.html
  zaterdag 3 december 2022 @ 18:08:17 #16
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_206928053
Er wordt op het internet gedaan alsof het om een cloaking device gaat. Sinds dat gedoe rondom die Amerikaanse 'stealth' drone die door het amateuristische Iran opgespoord en d.m.w. gps spoofing een gedwongen landing op Iraans grondgebied heeft ondergaan neem ik het met een grote emmer zout.

'Ze' (lees: stealth vliegtuigen) worden ook te weinig ingezet om objectief te kunnen bewijzen of de technologie daadwerkelijk de beloftes waarmaakt. :P
pi_206929708
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nceerde-bommenwerper

Ik ben geen kenner maar heb je in een oorlogsachtige situatie niet meer aan een vliegtuig dat gemakkelijk in massaproductie te produceren is. Dus iets minder technologisch hoogstaand maar lagere productiekosten en productietijd. Alhoewel de VS misschien zal denken dat als ze het op dat gebied tegen de Chinezen moeten opnemen dat ze die strijd nooit winnen.
Voor aflevering van kernbommen wellicht niet.
I'm right and you know it
pi_206930452
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 18:08 schreef YoungDriller het volgende:
Er wordt op het internet gedaan alsof het om een cloaking device gaat. Sinds dat gedoe rondom die Amerikaanse 'stealth' drone die door het amateuristische Iran opgespoord en d.m.w. gps spoofing een gedwongen landing op Iraans grondgebied heeft ondergaan neem ik het met een grote emmer zout.

'Ze' (lees: stealth vliegtuigen) worden ook te weinig ingezet om objectief te kunnen bewijzen of de technologie daadwerkelijk de beloftes waarmaakt. :P
of ze worden veel ingezet, maar niemand ziet ze vanwege hun stealth :P
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  zaterdag 3 december 2022 @ 22:21:37 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206932635
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:40 schreef Jojoke het volgende:

[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/24(...)nceerde-bommenwerper

Ik ben geen kenner maar heb je in een oorlogsachtige situatie niet meer aan een vliegtuig dat gemakkelijk in massaproductie te produceren is. Dus iets minder technologisch hoogstaand maar lagere productiekosten en productietijd. Alhoewel de VS misschien zal denken dat als ze het op dat gebied tegen de Chinezen moeten opnemen dat ze die strijd nooit winnen.
In de vietnam tijd wel , toen er 1.000.000 Noord-vietnamezen op de grond liepen onder de palmen en er gewoon 1000 liter Agent Orange opgekiepd werd, als ontbladeringsmiddel

https://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206933539
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 12:44 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Wil jij graag het einde van de wereld ?
Je moet het toch ergens uittesten!
Cindy De Vuyst
  Moderator zondag 4 december 2022 @ 00:53:32 #21
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206934632
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 18:08 schreef YoungDriller het volgende:
Er wordt op het internet gedaan alsof het om een cloaking device gaat. Sinds dat gedoe rondom die Amerikaanse 'stealth' drone die door het amateuristische Iran opgespoord en d.m.w. gps spoofing een gedwongen landing op Iraans grondgebied heeft ondergaan neem ik het met een grote emmer zout.

'Ze' (lees: stealth vliegtuigen) worden ook te weinig ingezet om objectief te kunnen bewijzen of de technologie daadwerkelijk de beloftes waarmaakt. :P
Wat een onzin

Met stealth ben je minder zichtbaar op de radar dan zonder ... Niet onzichtbaar en er zijn echt meer dan genoeg gegevens beschikbaar om dit te bewijzen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_206934695
Mooi spul. Geef er een paar aan Oekraïne.
  zondag 4 december 2022 @ 01:46:41 #23
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206934878
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 22:00 schreef etuiedelapiel het volgende:
Een atoombom kun je met ieder dom vliegtuig gooien. Of neerzetten in een ouwe Vito.
maar voor echt atoombom effect moet ie een 600 meter boven de grond exploderen ,en datr is niet zo makkelijk

quote:
De drie meter lange bom die op Hiroshima werd gegooid had een doorsnede van 71 centimeter en bevatte ruim 64 kilo verrijkt uranium dat zich in twee van elkaar gescheiden compartimenten bevond.
De bom kwam op 550 meter boven de Japanse stad tot ontploffing doordat springstof de twee uraniummassa's samengevoegde.
Hierdoor ontstond een vernietigende kettingreactie.
quote:
Doorslaggevend is de hoogte waarop een kernwapen explodeert.
De vernietigende kracht van kernwapens en andere zware bommen is groter als je ze niet op,
maar boven de grond tot ontploffing brengt.
Dan kunnen de directe drukgolf en de door het aardoppervlak weerkaatste drukgolf zich verenigen tot een extra zware drukgolf (het Mach Stem effect).
De optimale hoogte wordt bepaald door de zwaarte van de bom.
Bij de bommen van Hiroshima en Nagasaki lag die op ongeveer 600 meter, voor een bom van 1 kiloton zou het 220 meter zijn.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206934910
Uittesten op het Kremlin graag.
pi_206936760
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:51 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hm, ik ben benieuwd hoe ver het ding kan vliegen. Uiteindelijk is oorlog en defensie ook vaak een logistieke kwestie.
De B1 en B2 zitten rond de 11.000 kilometer. Dat zal voor het nieuwste speeltje net zo zijn.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206988491
Verbaasd me hoe snel deze gemaakt wordt, binnen 8 jaar de eerste vluchten ondanks een paar jaar corona.
pi_206988839
quote:
11s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:49 schreef BEFEM het volgende:
Verbaasd me hoe snel deze gemaakt wordt, binnen 8 jaar de eerste vluchten ondanks een paar jaar corona.
Ik geloof ook niet dat hij compleet nieuw is. Dan had hij niet B-21 geheten, maar B-3 lijkt me. Deze lijkt toch behoorlijk op de B-2, meer een evolutie van de B-2 dan een compleet nieuw vliegtuig imo, iig kwa uiterlijk.
pi_206988909
Heul spannend zal het allemaal niet zijn vergeleken met zijn voorgangers lijkt me....
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')