abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 2 december 2022 @ 16:00:23 #1
267824 duracellkonijntje
Oplaadbare batterij
pi_206910189
Momenteel ben ik gedetacheerd in dienst met een auto van de zaak (Peugeot 108). Dit kost mij inclusief benzine en 12.500km privé per jaar zo'n ¤130 in de maand.

Nu ben ik bezig met arbeidsvoorwaardengesprekken om vast in dienst genomen te worden. Mijn werkgever doet niet aan zakelijke lease, dus ik wil in eerste instantie zelf privé leasen tot ik een goede auto gevonden heb voor de koop.

Heeft iemand van hier ervaring met privé lease van een goede occasion tot aan ¤300 per maand (obv 10.000km)? Zo ja, waar hebben jullie deze gevonden?

Tips zijn welkom.
Ignorance is bliss
pi_206910327
Deze worden bij bkr geregistreerd en volgens mij wordt daar ook getoetst. Heb je daar rekening mee gehouden?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206910573
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
Deze worden bij bkr geregistreerd en volgens mij wordt daar ook getoetst. Heb je daar rekening mee gehouden?
Dat is z’n vraag toch helemaal niet? Denk dat hij dat zelf ook weet, is namelijk het eerste wat je zo ongeveer ziet als je zoekt op private lease.
U MAD?
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 16:25:32 #4
414785 sirdanilot
pi_206910604
Ik heb altijd geleerd om dingen van mijn eigen geld te kopen ipv te lenen als dat enigszins mogelijk is. Het lijkt mij slimmer om te sparen voor een goede auto en deze dan met eigen geld aan te schaffen.

Maar goed een korte google zoektocht op ' private leasen' levert tientallen hits voor private lease dus leef je uit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206910605
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:22 schreef de_boswachter het volgende:

[..]
Dat is z’n vraag toch helemaal niet? Denk dat hij dat zelf ook weet, is namelijk het eerste wat je zo ongeveer ziet als je zoekt op private lease.
Dat gaan we merken... Je overschat mensen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206910679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:25 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat gaan we merken... Je overschat mensen
Ok
U MAD?
pi_206910704
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb altijd geleerd om dingen van mijn eigen geld te kopen ipv te lenen als dat enigszins mogelijk is. Het lijkt mij slimmer om te sparen voor een goede auto en deze dan met eigen geld aan te schaffen.

Maar goed een korte google zoektocht op ' private leasen' levert tientallen hits voor private lease dus leef je uit.
Je koopt hier een dienst en geen materiaal. Het is geen lening.
Er zitten voordelen en nadelen aan
Die bkr registratie is bv een groot nadeel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206911054
In het verleden gedaan, iedere zelf veroorzaakte schade bv lekke band, barst in ruit, deukje koste mij ¤150 per gebeurtenis.
Voor de rest perfect geregeld.
  vrijdag 2 december 2022 @ 16:55:44 #9
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206911082
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
Die bkr registratie is bv een groot nadeel.
zeker nu die sinds juli 100% geregistreerd staat i.p.v 65.

en waarom zou je een occasion willen private leasen?

voor 300 euro heb je nieuw i.i.g niet veel bijzonders meer.
pi_206911328
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:55 schreef Gunner het volgende:

[..]
zeker nu die sinds juli 100% geregistreerd staat i.p.v 65.

en waarom zou je een occasion willen private leasen?

voor 300 euro heb je nieuw i.i.g niet veel bijzonders meer.
https://www.nu.nl/economi(...)vaker-in-de-weg.html
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206911343
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:53 schreef etuiedelapiel het volgende:
In het verleden gedaan, iedere zelf veroorzaakte schade bv lekke band, barst in ruit, deukje koste mij ¤150 per gebeurtenis.
Voor de rest perfect geregeld.
Dat kan flink in de papieren lopen. Ik kan gelukkig zelf kiezen of ik iets laat repareren of niet, maar ja, ik ben eigenaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:20:28 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206911354
quote:
Ja, dat is altijd al een probleem geweest en dat gaat nog groter worden door die 100% regel.
pi_206911428
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:20 schreef Gunner het volgende:

[..]
Ja, dat is altijd al een probleem geweest en dat gaat nog groter worden door die 100% regel.
Ik zei vorig jaar dat ik geen hypotheek meer nodig heb tot ik 2 maanden geleden besloot om te verhuizen en direct mijn nieuwe huis zag en in een week was mijn bod geaccepteerd... Daar sta je dan met je contract wat nof 4 jaar doorloopt....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:31:00 #14
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206911483
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb altijd geleerd om dingen van mijn eigen geld te kopen ipv te lenen als dat enigszins mogelijk is. Het lijkt mij slimmer om te sparen voor een goede auto en deze dan met eigen geld aan te schaffen.

Maar goed een korte google zoektocht op ' private leasen' levert tientallen hits voor private lease dus leef je uit.
Wel een beetje achterhaald concept. Zeker met zaken van grote waarde zoals huizen en auto heb ik tegenwoordig veel liever een gunstige financiering zodat ik met het vermogen betere investeringen lan doen. Plus dat dat vermogen dan vrij beschikbaar blijft indien nodig.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:40:34 #15
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206911583
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Wel een beetje achterhaald concept. Zeker met zaken van grote waarde zoals huizen en auto heb ik tegenwoordig veel liever een gunstige financiering zodat ik met het vermogen betere investeringen lan doen. Plus dat dat vermogen dan vrij beschikbaar blijft indien nodig.
Het is een oude gedachte maar In principe heeft ie gelijk, behalve voor een huis. Geld lenen voor een object wat meestal in waarde verminderd is misschien niet heel verstandig (ook even afgezien van een woning)
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:41:03 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206911588
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:24 schreef sjorsie1982 het volgende:
Daar sta je dan met je contract wat nof 4 jaar doorloopt....
EN je BKR-registratie blijft nog vijf jaar na afloop contract staan.

Heb er ook eentje hoor, voor een klein wagentje, maar dit is wel de laatste keer.
  Redactie Frontpage vrijdag 2 december 2022 @ 17:48:30 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_206911726
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
Momenteel ben ik gedetacheerd in dienst met een auto van de zaak (Peugeot 108). Dit kost mij inclusief benzine en 12.500km privé per jaar zo'n ¤130 in de maand.

Nu ben ik bezig met arbeidsvoorwaardengesprekken om vast in dienst genomen te worden. Mijn werkgever doet niet aan zakelijke lease, dus ik wil in eerste instantie zelf privé leasen tot ik een goede auto gevonden heb voor de koop.

Heeft iemand van hier ervaring met privé lease van een goede occasion tot aan ¤300 per maand (obv 10.000km)? Zo ja, waar hebben jullie deze gevonden?

Tips zijn welkom.
Pas op met de verrekening van kilometers per maand.

Stel je hebt een contract voor 12000km per jaar. Bij sommige contracten is dat 1000 per maand.
Ga je er 100km overheen in maand 1, betaal je 100x25c extra
Ga je een maand 100 km onder, krijg je 100x5 cent terug.

Dus feitelijk is het geen 12k per jaar contract, ondanks het geadverteerde

Lees het contract GOED door, voor je je krabbel eronder zet !
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_206911837
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:41 schreef Gunner het volgende:

[..]
EN je BKR-registratie blijft nog vijf jaar na afloop contract staan.

Heb er ook eentje hoor, voor een klein wagentje, maar dit is wel de laatste keer.
ik vind die BKR regstratie en zo zeer groot nadeel dat het voor mij een nobrainer is.

Je zet jezelf financieel helemaal klem gedurende die looptijd....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206911881
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:40 schreef Gunner het volgende:

[..]
Het is een oude gedachte maar In principe heeft ie gelijk, behalve voor een huis. Geld lenen voor een object wat meestal in waarde verminderd is misschien niet heel verstandig (ook even afgezien van een woning)
Een lening aangaan voor iets wat per definitie in waarde daalt en wat geen positieve bijdrage levert aan het eigen vermogen is voor mij een nobrainer...
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:57:05 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206911942
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:53 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je zet jezelf financieel helemaal klem gedurende die looptijd....
Dat is wel sterk afhankelijk van overwaarde, wat je wilt kopen en evt eigen vermogen dus zo zwart/wit is het ook weer niet.

Ik maak me daarover geen zorgen gezien m'n eigen situatie maar voor iemand die bijvoorbeeld door ontbreken van eigen vermogen alleen in zo'n constructie nieuw kan tijden wel ja.
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:59:22 #21
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206911995
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Een lening aangaan voor iets wat per definitie in waarde daalt en wat geen positieve bijdrage levert aan het eigen vermogen is voor mij een nobrainer...
Dat is toch juist een goede reden om te financieren? Als je het koopt uit je eigen vermogen dan raakt het je vermogen direct. Met een financiering kun je dat vermogen nog laten renderen.

Zeker met de financieringsvoorwaarden de afgelopen jaren lijkt me dat een nobrainer. Denk dat vermogende mensen wat dat betreft weinig zaken volledig bezitten, die leasen ook gewoon privé of via een constructie.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  vrijdag 2 december 2022 @ 18:00:28 #22
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206912022
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is toch juist een goede reden om te financieren? Als je het koopt uit je eigen vermogen dan raakt het je vermogen direct. Met een financiering kun je dat vermogen nog laten renderen.
Dat snap ik wel, maar ik ben wel opgevoed met het hebben van zo weinig mogelijk schulden en daar past lenen voor een auto niet bij. verder voelt het dan alsof het (deels) eigendom is van een bank of financieringsinstantie en dat kan natuurlijk onprettig aanvoelen.

Ieder zo z'n eigen keuzes en overwegingen.
  vrijdag 2 december 2022 @ 18:02:09 #23
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206912053
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:00 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, maar ik ben wel opgevoed met het hebben van zo weinig mogelijk schulden en daar past lenen voor een auto niet bij.

Ieder zo z'n eigen keuzes en overwegingen.
Ik ook hoor, maar dat vind ik dus een beetje achterhaalde gedachte. Maar idd, dat is persoonlijk en offtopic ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206912283
Dit en je gaat een contract aan maar bv 4 jaar, eerder opzeggen of meer rijden dan vastgelegd gaat je behoorlijk wat geld kosten
pi_206912882
Zelf 3j terug een Ford Fiesta via de private lease (nieuw via ANWB). Kost 265 per maand voor 10.000km. Zelf erg tevreden. Destijds waren de voorwaarden erg goed. Ook het inkorten van het contract of aanpassen van KM's gaat gewoon volgens de tarieven die toen golden. Bij evt. baanverlies ook kostenloos op te zeggen. Hoe het nu zit zou je zelf moeten kijken.

[ Bericht 0% gewijzigd door smizy op 02-12-2022 19:30:12 ]
pi_206912966
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:19 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Dat kan flink in de papieren lopen. Ik kan gelukkig zelf kiezen of ik iets laat repareren of niet, maar ja, ik ben eigenaar.
Ik nu ook. Was een eenmalige actie toen.
pi_206913086
Ik rijd al een jaar of 7 private lease bij justlease. Bevalt me prima. Nooit gezeur, alles perfect geregeld.
In januari krijg ik weer een nieuwe. In mijn situatie kan het financieel ook.

ik krijg vaak het commentaar “ik zou nooit lenen voor een auto”. Ik leen niet, ik betaal voor een dienst.
Alius aliud dicit
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 19:49:28 #28
414785 sirdanilot
pi_206913396
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Wel een beetje achterhaald concept. Zeker met zaken van grote waarde zoals huizen en auto heb ik tegenwoordig veel liever een gunstige financiering zodat ik met het vermogen betere investeringen lan doen. Plus dat dat vermogen dan vrij beschikbaar blijft indien nodig.
Als je al zoveel vermogen hebt dat je serieuze bedragen kan investeren maakt die 10 k voor een auto toch ook weinig meer uit zou je denken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206913424
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als je al zoveel vermogen hebt dat je serieuze bedragen kan investeren maakt die 10 k voor een auto toch ook weinig meer uit zou je denken.
Technisch gezien klopt dat. Maar ik betaal juist voor het comfort. Geen zorgen over beurten die duur uitvallen, of het risico dat je een tweedehands maandagochtendauto koopt.
Alius aliud dicit
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 19:52:02 #30
414785 sirdanilot
pi_206913431
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:51 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Technisch gezien klopt dat. Maar ik betaal juist voor het comfort. Geen zorgen over beurten die duur uitvallen, of het risico dat je een tweedehands maandagochtendauto koopt.
Nou ja dat is natuurlijk een keuze. Inderdaad is gemak ook geld waard.

Maar ik vind het niet de meest financieel verstandige keuze.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206913454
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:52 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Nou ja dat is natuurlijk een keuze. Inderdaad is gemak ook geld waard.

Maar ik vind het niet de meest financieel verstandige keuze.
Nee wellicht is het dat ook niet. Maar zoals gezegd, ik betaal graag voor het comfort en de zorgeloosheid. Dat is mij echt die paar honderd euro per maand waard. Plus dat ik gewoon in een nieuwe auto rijd (en nee, ik weet dat het niet míj́n eigendom is)
Alius aliud dicit
pi_206913643
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
Momenteel ben ik gedetacheerd in dienst met een auto van de zaak (Peugeot 108). Dit kost mij inclusief benzine en 12.500km privé per jaar zo'n ¤130 in de maand.

Nu ben ik bezig met arbeidsvoorwaardengesprekken om vast in dienst genomen te worden. Mijn werkgever doet niet aan zakelijke lease, dus ik wil in eerste instantie zelf privé leasen tot ik een goede auto gevonden heb voor de koop.

Heeft iemand van hier ervaring met privé lease van een goede occasion tot aan ¤300 per maand (obv 10.000km)? Zo ja, waar hebben jullie deze gevonden?

Tips zijn welkom.
Klinkt wel absurd goedkoop allemaal?

Wat krijg je voor 130 per maand? Een 45kmh wagen zonder dak?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206913698
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klinkt wel absurd goedkoop allemaal?

Wat krijg je voor 130 per maand? Een 45kmh wagen zonder dak?
Nee zakelijke lease: alleen heffing over de bijtelling.
pi_206913725
Beter een contract overnemen! Heb je kortere looptijden, Google maar eens naar private lease overnemen.
Geen maandenlange wachttijd en kortere contracten !
  vrijdag 2 december 2022 @ 20:16:42 #35
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206913806
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als je al zoveel vermogen hebt dat je serieuze bedragen kan investeren maakt die 10 k voor een auto toch ook weinig meer uit zou je denken.
Ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor een auto je kiest en ook 10k kan je beter laten renderen dan wat een financiering of leaseconstructie extra kost. Of achter de hand houden voor onvoorziene omstandigheden.

Maar goed is offtopic idd, ik snap ook goed dat je liever weinig schulden hebt. Ben het er alleen niet mee eens dat dat per definitie een betere financiële keuze is.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206914564
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:10 schreef Serinde het volgende:

[..]
Nee zakelijke lease: alleen heffing over de bijtelling.
Neem aan dat je geld laat liggen omdat je die auto neemt qua bruto loon.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206914862
Voor zo’n 108 maakt het in de lease weinig uit of hij gebruikt is of nieuw.

Als je geen haast hebt zou ik een i10 nemen, helaas maar 67pk.
.
pi_206915746
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:53 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neem aan dat je geld laat liggen omdat je die auto neemt qua bruto loon.
Niet altijd. Niet alle werkgevers doen aan uitruil auto of brutoloon. Plus het brutoloon dat je meer kan krijgen is meestal niet gelijk aan het leasebudget.
pi_206916300
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 21:06 schreef Fer het volgende:
Voor zo’n 108 maakt het in de lease weinig uit of hij gebruikt is of nieuw.

Als je geen haast hebt zou ik een i10 nemen, helaas maar 67pk.
Ik heb tijdelijk (1,5 maand voor ik mijn huidige lease-auto kreeg) in zo'n auto gereden, ik zou er niet meer in willen rijden. Wat rijdt die auto afschuwelijk, vooral optrekken is inderdaad niet fijn. .
pi_206917362
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 21:41 schreef Serinde het volgende:

[..]
Niet altijd. Niet alle werkgevers doen aan uitruil auto of brutoloon. Plus het brutoloon dat je meer kan krijgen is meestal niet gelijk aan het leasebudget.
Ok, bij ons wel gelukkig. En als je eronder zit krijg je ook geld toe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206917451
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 18:00 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat snap ik wel, maar ik ben wel opgevoed met het hebben van zo weinig mogelijk schulden en daar past lenen voor een auto niet bij. verder voelt het dan alsof het (deels) eigendom is van een bank of financieringsinstantie en dat kan natuurlijk onprettig aanvoelen.

Ieder zo z'n eigen keuzes en overwegingen.
Ik gok dat je ouders geen econoom zijn? Lenen hoeft namelijk helemaal geen probleem te zijn echter hebben we dit vanuit huis uit wel zo meegekregen. Mijn ouders wisten in die tijd ook niet beter en hebben ons wel meer zaken geleerd waarvan we nu weten dat die niet klopt.
Let op dit is mijn mening, geen feit.
  zaterdag 3 december 2022 @ 01:03:45 #42
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206918445
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Klinkt wel absurd goedkoop allemaal?

Wat krijg je voor 130 per maand? Een 45kmh wagen zonder dak?
Zonder dak word doorgaans 'cabrio' genoeme en is vaak een stuk duurder.
Tot nooit .......
pi_206919415
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 23:14 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ok, bij ons wel gelukkig. En als je eronder zit krijg je ook geld toe.
Als je veel rijdt voor je werk, lijkt lease me al gauw voordeliger of niet? Ik ga op de fiets en heb een ov kaart van mijn werkgever die ik alleen zakelijk mag gebruiken :')
pi_206919918
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:51 schreef Mrmime het volgende:

[..]
Technisch gezien klopt dat. Maar ik betaal juist voor het comfort. Geen zorgen over beurten die duur uitvallen, of het risico dat je een tweedehands maandagochtendauto koopt.
En dit is precies wat de private lease je graag laat geloven, je gaat er met boter en suiker in.

Ten eerste moet je geen nieuw met tweedehands gaan vergelijken.
Ten tweede, een nieuwe auto die max 10k rijdt per jaar dankzij het leasecontract. Hoeveel geld denk je dat je dan kwijt bent per jaar aan een beurt? Die vallen bij een nieuwe auto niet ineens duur uit, zo wel dan is het hoogstwaarschijnlijk een garantieding.

Private lease is een geweldig concept, voor de leasemaatschappij. De kopen goedkoop auto’s in die minstens voor de helft betaald worden door de klant, onderhoud en kosten aan verzekering e.d. meegenomen daarin. Na 4 jaar hebben ze een prachtige occasion met max 40k op de teller die ook nog eens weggaat voor de hoofdprijs.

Je kan beter een nieuwe auto kopen en financieren. Kost je onder aan de streep ongeveer net zoveel en na 4 jaar heb je nog steeds een auto. En dan heb je ook nog eens 4 jaar lang een auto waar jij de baas over bent en niet aan allerlei regeltjes gebonden bent.
pi_206919976
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:00 schreef duracellkonijntje het volgende:
Momenteel ben ik gedetacheerd in dienst met een auto van de zaak (Peugeot 108). Dit kost mij inclusief benzine en 12.500km privé per jaar zo'n ¤130 in de maand.

Nu ben ik bezig met arbeidsvoorwaardengesprekken om vast in dienst genomen te worden. Mijn werkgever doet niet aan zakelijke lease, dus ik wil in eerste instantie zelf privé leasen tot ik een goede auto gevonden heb voor de koop.

Heeft iemand van hier ervaring met privé lease van een goede occasion tot aan ¤300 per maand (obv 10.000km)? Zo ja, waar hebben jullie deze gevonden?

Tips zijn welkom.
Niet om het een of ander, maar je rijdt blijkbaar 12.500 privé per jaar + zakelijke kilometers en dan zoek je een private lease voor 10.000?

Waarom betaal je benzine bij een zakelijke lease eigenlijk?

En dat aantal kilometers in een 108 of soortgelijke auto, dan heb je ehhhhh… doorzettingsvermogen.
pi_206919995
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:59 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is toch juist een goede reden om te financieren? Als je het koopt uit je eigen vermogen dan raakt het je vermogen direct. Met een financiering kun je dat vermogen nog laten renderen.

Zeker met de financieringsvoorwaarden de afgelopen jaren lijkt me dat een nobrainer. Denk dat vermogende mensen wat dat betreft weinig zaken volledig bezitten, die leasen ook gewoon privé of via een constructie.
Private lease is geen lening
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206920142
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 23:22 schreef DjDaano het volgende:

[..]
Ik gok dat je ouders geen econoom zijn? Lenen hoeft namelijk helemaal geen probleem te zijn echter hebben we dit vanuit huis uit wel zo meegekregen. Mijn ouders wisten in die tijd ook niet beter en hebben ons wel meer zaken geleerd waarvan we nu weten dat die niet klopt.
Ik ben absoluut geen tegenstander van lenen, maar als je het geld hebt en je kunt dit niet meer laten renderen dat de rente op je lening dan is lenen wel een slecht idee.

Er zitten heel veel haken en ogen aan geld laten renderen, de allerbelangrijkste is dat het geld meestal voor langere tijd vast staat en niet zomaar vrij te maken is. Ook zijn rendementen geen garantie. Als je dus aan de ene kant leent en de andere kant je geld laat renderen dan kan je wel eens in de moeilijkheden komen als je nú geld nodig hebt.

Je kan in principe prima al je spaargeld inzetten om bijvoorbeeld een auto te kopen. Mocht je onverhoopt geld nodig hebben voor zeg een wasmachine dan kan je altijd op dat moment nog een kleine lening nemen.
  zaterdag 3 december 2022 @ 10:31:44 #48
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_206920338
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:56 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Private lease is geen lening
Maar het uitgangspunt is hetzelfde.

Met financiering/lease-constructies blijf je meer liquide en kun je dus je vermogen beter inzetten in plaats van het in vaste activa te parkeren wat in het geval van een auto ook nog eens snel in waarde afneemt.

Dat is helemaal geen verkeerde financiële keuze, sterker nog, ik vermoed dat de meeste vermogende mensen hun dure bakken echt niet zelf aanschaffen ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_206920506
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:08 schreef Serinde het volgende:

[..]
Als je veel rijdt voor je werk, lijkt lease me al gauw voordeliger of niet? Ik ga op de fiets en heb een ov kaart van mijn werkgever die ik alleen zakelijk mag gebruiken :')
Bij een leasebudget van 600 piek auto 25k betaal je zo 4800 (makkelijk rekenen) bijtelling per jaar. 400 per maand.

Kost je 1000 bruto. 600 netto.
Netto een km voor de baas is 20ct (belastingvoordeel zou 40% van 19ct per kilometer aftrekbaar zijn, cq +- 8 cent verschil zakelijk / prive km kosten, in netto bedragen). Voor jezelf 30ct per km.

Zegge dat je 50/50 privé en zakelijk rijdt gaan we ff uit van 25ct.

Kun je dus 2400 km per maand voor rijden.

[ Bericht 6% gewijzigd door ludovico op 03-12-2022 12:51:40 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_206920907
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 10:31 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar het uitgangspunt is hetzelfde.

Met financiering/lease-constructies blijf je meer liquide en kun je dus je vermogen beter inzetten in plaats van het in vaste activa te parkeren wat in het geval van een auto ook nog eens snel in waarde afneemt.

Dat is helemaal geen verkeerde financiële keuze, sterker nog, ik vermoed dat de meeste vermogende mensen hun dure bakken echt niet zelf aanschaffen ;)
Lease is echt niet de goedkoopste financiering. Kun je beter elders geld lenen is mijn vermoeden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')