Dit is precies wat die man ook zei. Ik wil best 550 betalen om hiervan af te zijn, maar vraag me af hoe lang het duurt voordat het weer begint. Kennelijk zijn VAG auto's hier bekend mee.. Het is een Audi A3 1.4tfsi 2015quote:Op vrijdag 2 december 2022 20:57 schreef Fer het volgende:
VAG doos zeker, hebben ze allemaal.
Volgens mij kun je er ook WD40 in spuiten.
Maar vaak zitten de rubbers om de as of in de koppelstangen geperst, dat vervang je ook niet even los. Dus bestellen ze het als geheel.
Hoe vaak moet je de rubbers invetten om blijvend van het geluid af te zijn?quote:Op vrijdag 2 december 2022 22:09 schreef daNpy het volgende:
Heb het ook gehad, waren bij mij de rubbers van de stabilisatorstang.
Heb de rubbers ingevet, probleem opgelost. Totale kosten ¤ 0,01 en zelfs de rubbers vervangen is tientjes werk.
Al 14 jaar Polo's en nu een Up!, maar ze deden het bijna allemaal. Behalve die uit 1993.quote:Op zaterdag 3 december 2022 00:18 schreef Fer het volgende:
Golf Leon Octavia hoor ze allemaal kraken zodra het onder de 10c gaat. Zelfs vanaf 1km op de teller.
Toch gek: mijn Audi A3 piekt en kraakt nergens.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:01 schreef Donna het volgende:
Al 14 jaar Polo's en nu een Up!, maar ze deden het bijna allemaal. Behalve die uit 1993.
Ben er nu al een paar jaar vanaf.quote:Op vrijdag 2 december 2022 22:15 schreef Nederturk het volgende:
[..]
Hoe vaak moet je de rubbers invetten om blijvend van het geluid af te zijn?
Goede rubbers schijnbaarquote:Op zaterdag 3 december 2022 09:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Toch gek: mijn Audi A3 piekt en kraakt nergens.
Die Remus overstemt het geluid. Het is ook meer een soort gegrom, een laag gerommel.quote:Op zaterdag 3 december 2022 09:22 schreef Socios het volgende:
[..]
Toch gek: mijn Audi A3 piekt en kraakt nergens.
Second opinion bij een vriend gevraagd en die gaf hetzelfde aan. Kennelijk komen er regelmatig VAG auto's naar hem toe met deze klachten. Hij raadt het af om de stabilisatorstang te vervangen omdat de kans groot is dat na een tijdje het geluid weer terugkomt. Als ik er echt veel last van heb dan kan ik het vervangen.quote:Op zaterdag 3 december 2022 08:31 schreef Watuntrik het volgende:
De vraag of het die stang wel is die kraakt blijft dan ook nog even staan. Het zal misschien voor de hand liggen volgens de wet van minste weerstand dat het die stang zal zijn omdat je het denkt daar te horen. Ja of nee, daar kom je pas achter wanneer het vervangen is.
Dus dan is ¤550 best een dure gok en geluk hebben.
Geluid in de auto kan zich op vreemde wijze uiten en hoeft de veroorzaker niet eens te zitten waar je het denkt te horen. En in stilstand op de brug heb je alleen maar visuele inspectie met hier en daar wat voelen en daar is het geluid verder niet te repliceren.
Zo had ik ooit een constant piepje onder mijn stoel, alleen tijdens het rijden... Hier heb ik maanden naar gezocht onder en in de stoel. Achteraf bleek het een ophangbeugel van de uitlaat te zijn die per toeval is ontdekt bij een ander klusje. Boutje aangedraaid en de piep was weg. Opmerkelijk was die bout zat niet eens in de buurt van de stoel. En in de auto zou iedereen gezegd hebben die stoel piept.
En dit is niet de eerste de beste en ook niet de laatste... Ik rijdt nu + 10 jaar in een inmiddels 40 jaar oude Mercedes W123 mijn rondjes om de kerk. En ondanks Mercedes er piept kraakt en rammelt na 40 jaar van alles en nog wat. Wanneer je er op gaat letten en zoeken en zorgen maken, dan is het einde zoek. Zolang het door de keuring komt maak ik me geen zorgen... Het hoort erbij, en onderdeel van de patina, hoe ouder hoe meer en hoe vaker. Radio aan verzacht de omstandigheden ook.
Of als je geluidjes hebt.quote:Over invetten zei hij dat zoiets vooral nuttig is bij het plaatsen nieuwe stang en rubbers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |