abonnement Unibet Coolblue
pi_206909869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:23 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Maar je mag dus wel oproepen tot geweld, behalve als je de FvD bent, dan mag het opeens niet?

:X :?
Blijf je nou de hele tijd om het punt heen dansen? Het probleem zit hem NIET in de standpunten die partijen hebben (er zijn er tig op te noemen die je met wat wat fantasie wel als oproep tot geweld kan zien, bij de PVV alleen al kan je er een paar A4tjes mee vullen) maar de manier waarop ze die willen realiseren. De SGP beperkt zich daarbij tot de reguliere democratische paden. Net als DENK, de PVV, PvdD, BBB, [vul hier een random partij in] etc. etc. etc. Allemaal behalve Forum.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 15:35:47 #52
414785 sirdanilot
pi_206909902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:33 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Blijf je nou de hele tijd om het punt heen dansen? Het probleem zit hem NIET in de standpunten die partijen hebben (er zijn er tig op te noemen die je met wat wat fantasie wel als oproep tot geweld kan zien, bij de PVV alleen al kan je er een paar A4tjes mee vullen) maar de manier waarop ze die willen realiseren. De SGP beperkt zich daarbij tot de reguliere democratische paden. Net als DENK, de PVV, PvdD, BBB, [vul hier een random partij in] etc. etc. etc. Allemaal behalve Forum.
Toch ´draait´ ook het FvD elke keer nadat er weer ophef in de media is vanwege een uitspraak die bijvoorbeeld als oproep tot geweld kan worden opgevat. Ze krabbelen toch telkens terug.

Daarom ben ik er niet van overtuigd dat er een grotere dreiging van deze partij uitgaat dan vanuit bijvoorbeeld de SGP of PVV.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 2 december 2022 @ 15:37:03 #53
408813 crew  trein2000
pi_206909910
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:35 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Toch ´draait´ ook het FvD elke keer nadat er weer ophef in de media is vanwege een uitspraak die bijvoorbeeld als oproep tot geweld kan worden opgevat. Ze krabbelen toch telkens terug.

Daarom ben ik er niet van overtuigd dat er een grotere dreiging van deze partij uitgaat dan vanuit bijvoorbeeld de SGP of PVV.
Ze krabbelen terug maar daarmee is het kwaad al gedaan. Het is niet voor niets dat zo’n beetje heel Den Haag Forum verantwoordelijk houdt voor een groot deel van de toename in bedreigingen.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 15:44:44 #54
414785 sirdanilot
pi_206909996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ze krabbelen terug maar daarmee is het kwaad al gedaan. Het is niet voor niets dat zo’n beetje heel Den Haag Forum verantwoordelijk houdt voor een groot deel van de toename in bedreigingen.
Forum is niet verantwoordelijk voor de bedreigingen aan politici, de mensen die die bedreigingen uiten plegen zelf een strafbaar feit.

Het kan natuurlijk dat individuele leden van forum schuldig zijn aan opruiing. Dan kan zo een individuele politicus daarvoor worden veroordeeld. Dit is geen reden om een partij volledig te verbieden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206910020
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Forum is niet verantwoordelijk voor de bedreigingen aan politici, de mensen die die bedreigingen uiten plegen zelf een strafbaar feit.

Het kan natuurlijk dat individuele leden van forum schuldig zijn aan opruiing. Dan kan zo een individuele politicus daarvoor worden veroordeeld. Dit is geen reden om een partij volledig te verbieden.
Als je je tot dezelfde verdediging als de Hells Angels of Satudarah moet wenden is dat geen goed teken :')...
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 15:48:10 #56
414785 sirdanilot
pi_206910034
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:46 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Als je je tot dezelfde verdediging als de Hells Angels of Satudarah moet wenden is dat geen goed teken :')...
Echter zijn dit geen politieke partijen. Net zoals destijds de pedofielenvereniging Martijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206910106
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:32 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Bijbelse normen en waarden respecteren betekent in dit geval dat ik als persoon niet mag bestaan, namelijk zogeheten ´praktiserend homoseksueel´ . Dat vind ik verwerpelijk en walgelijk. Ook hun standpunt over de doodstraf vind ik verwerpelijk en walgelijk.

Als wij dus het FvD willen gaan verbieden dient ook de SGP verboden te worden.
Hoe verwerpelijk dat standpunt over homofielie ook is, dat is geen bedreiging voor de democratie. Het willen bestormen van de Tweede Kamer of het bedreigen van kamerleden wel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206910131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:44 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Forum is niet verantwoordelijk voor de bedreigingen aan politici, de mensen die die bedreigingen uiten plegen zelf een strafbaar feit.
Je hebt nogal veel kamerdebatten gemist, merk ik. De kamerleden bedreigen gewoon anderen in de kamer. Dat ze niet vrijwel permanent geschorst zijn is eigenlijk zeer opvallend.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 2 december 2022 @ 15:56:11 #59
408813 crew  trein2000
pi_206910137
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:48 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Echter zijn dit geen politieke partijen. Net zoals destijds de pedofielenvereniging Martijn.
Ik ga morgen een intermediairsbureau voor huurmoordenaars beginnen.* Maar ik ben ook verkiesbaar. Nu mag ik volgens jou niet verboden worden. Zo werkt het niet, gelukkig maar.

*niet echt natuurlijk
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 16:06:24 #60
414785 sirdanilot
pi_206910255
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:56 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ga morgen een intermediairsbureau voor huurmoordenaars beginnen.* Maar ik ben ook verkiesbaar. Nu mag ik volgens jou niet verboden worden. Zo werkt het niet, gelukkig maar.

*niet echt natuurlijk
Stel een CDA politicus doet zoiets, wat duidelijk illegaal is. Dan kan die persoon worden vervolgd dat betekent niet dat het hele CDA dan wordt opgeheven.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 16:07:02 #61
414785 sirdanilot
pi_206910263
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je hebt nogal veel kamerdebatten gemist, merk ik. De kamerleden bedreigen gewoon anderen in de kamer. Dat ze niet vrijwel permanent geschorst zijn is eigenlijk zeer opvallend.
Waarom is er dan geen aangifte jegens die kamerleden gedaan, ipv oproepen om de hele partij te verbieden?

Bedreiging is namelijk een strafbaar feit.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 2 december 2022 @ 16:13:56 #62
408813 crew  trein2000
pi_206910349
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:06 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Stel een CDA politicus doet zoiets, wat duidelijk illegaal is. Dan kan die persoon worden vervolgd dat betekent niet dat het hele CDA dan wordt opgeheven.
Alleen wel als het hele CDA, en vooral de top daarvan, in dient van dat doel gesteld wordt. En FvD is akelig dicht bij dat punt, als ze er niet al overheen zijn
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 16:14:51 #63
414785 sirdanilot
pi_206910361
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Alleen wel als het hele CDA, en vooral de top daarvan, in dient van dat doel gesteld wordt. En FvD is akelig dicht bij dat punt, als ze er niet al overheen zijn
Op basis waarvan baseer je de claim dat het doel van het FvD is om mensen te bedreigen?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 2 december 2022 @ 16:15:21 #64
408813 crew  trein2000
pi_206910368
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:07 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Waarom is er dan geen aangifte jegens die kamerleden gedaan, ipv oproepen om de hele partij te verbieden?

Bedreiging is namelijk een strafbaar feit.
Parlementaire immuniteit.

Wat niet betekent dat alles gezegd mag worden, om die fabel maar eens te ontkrachten. Enkel sta niet de justitiële weg openstaat om het aan te pakken maar enkel de politieke (in eerst instantie via de Kamervoorzitter)
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 2 december 2022 @ 16:19:18 #65
408813 crew  trein2000
pi_206910462
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Op basis waarvan baseer je de claim dat het doel van het FvD is om mensen te bedreigen?
Wil je mijn woorden niet verdraaien? Ik heb gezegd dat de organisatie FvD in dienst gesteld wordt van dat doel. Dat is echt wel iets anders.

Maar waar dat uit blijkt? Uit uitspraken van de partijtop, onder meer dat ze een eigen zuil willen en niet gericht zijn op het overtuigen van de meerderheid (of woorden van die strekking) door Baudet. Daaruit kun je al destilleren dat ze de doelstelling van het politieke partij zijn verlaten hebben.

Verder blijkt het vooral uit een patroon van gedragingen, variërend van het beuken van journalisten (gisteren nog) via uitspraken in de Kamer tot rare filmpjes op YouTube terwijl ze dondersgoed weten wat daarvan de uitwerking is op hun achterban en via die achterban op de hele maatschappij en het maatschappelijk debat
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 16:19:25 #66
414785 sirdanilot
pi_206910466
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Parlementaire immuniteit.

Wat niet betekent dat alles gezegd mag worden, om die fabel maar eens te ontkrachten. Enkel sta niet de justitiële weg openstaat om het aan te pakken maar enkel de politieke (in eerst instantie via de Kamervoorzitter)
Ja en laat de huidige voorzitter Vera Bergkamp nou juist de meest nutteloze natte dweil zijn die ik ooit heb gezien |:(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 16:22:28 #67
414785 sirdanilot
pi_206910562
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Wil je mijn woorden niet verdraaien? Ik heb gezegd dat de organisatie FvD in dienst gesteld wordt van dat doel. Dat is echt wel iets anders.
De organisatie FvD wordt in dienst gesteld van het doel om mensen te bedreigen? Ik zie niet in waar je die claim op baseert.

Ik zie echt niet het fundamentele verschil tussen die andere eng rechts conservatieve partij, de SGP, en het FvD.

quote:
Maar waar dat uit blijkt? Uit uitspraken van de partijtop, onder meer dat ze een eigen zuil willen en niet gericht zijn op het overtuigen van de meerderheid (of woorden van die strekking) door Baudet. Daaruit kun je al destilleren dat ze de doelstelling van het politieke partij zijn verlaten hebben.
De SGP heeft al sinds jaar en dag een eigen zuil en zal ook buiten de conservatief gereformeerde achterban nauwelijks stemmen trekken, en probeert ook bijvoorbeeld niet onder seculiere mensen campagne te voeren.

Dus dan mag de SGP ook verboden worden?

quote:
Verder blijkt het vooral uit een patroon van gedragingen, variërend van het beuken van journalisten (gisteren nog) via uitspraken in de Kamer tot rare filmpjes op YouTube terwijl ze dondersgoed weten wat daarvan de uitwerking is op hun achterban en via die achterban op de hele maatschappij en het maatschappelijk debat
Nogmaals, het slaan van een journalist is een strafbaar feit waar de journalist in kwestie aangifte van moet doen tegen de persoon die hem slaat. Dat is geen rechtvaardiging om FvD te verbieden.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 2 december 2022 @ 16:32:53 #68
408813 crew  trein2000
pi_206910743
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:22 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
De organisatie FvD wordt in dienst gesteld van het doel om mensen te bedreigen? Ik zie niet in waar je die claim op baseert.
Noe het is wel iets breder dan dat. Maar wel van het op onrechtstatelijke en/of ondemocratische wijze beïnvloeden van de politieke besluitvorming. Ik heb je net uitgelegd waar ik dat op baseer, op uitspraken en gedragingen van met name de brede partijtop.
quote:
Ik zie echt niet het fundamentele verschil tussen die andere eng rechts conservatieve partij, de SGP, en het FvD.
Ik wel. Misschien niet in de standpunten, alhoewel ook daar de SGP toch een stukje minder radicaal en doorgedraaid is. Maar vooral in de manier waarop, de SGP is misschien wel de meest rechtsstatelijke partij van het land.
quote:
[..]
De SGP heeft al sinds jaar en dag een eigen zuil en zal ook buiten de conservatief gereformeerde achterban nauwelijks stemmen trekken, en probeert ook bijvoorbeeld niet onder seculiere mensen campagne te voeren.

Dus dan mag de SGP ook verboden worden?
Wederom worden mijn woorden verdraaid. Ik heb er steeds minder zin in op deze manier. Maar goed, ook hier zit natuurlijk een fundamenteel verschil, namelijk voortkomen uit vs. het oprichten van. De SGP heeft wel degelijk het doel om langs politieke weg bepaalde veranderingen te bewerkstelligen of juist tegen te houden. FvD zeer maar beperkt, Baudet schijnt al weken niet of amper gesignaleerd te zijn in het Kamergebouw om het maar eens te illustreren.

Maar dat is natuurlijk niet het hele punt, het is slechts een elementje in het probleem FvD.
quote:
[..]
Nogmaals, het slaan van een journalist is een strafbaar feit waar de journalist in kwestie aangifte van moet doen tegen de persoon die hem slaat. Dat is geen rechtvaardiging om FvD te verbieden.
Als losstaand incident niet nee. Maar wel als het past in een patroon van onrechtstatelijk gedrag van functionarissen van die partij. Je kunt natuurlijk vingers in je oren doen, oogkleppen op en heel hard LALALALALA roepen. Maar feit is dat er inmiddels een hele reeks is van incidenten waarbij functionarissen van FvD betrokken zijn die ronduit fascistisch aandoen. Dat negeren is pure struisvogelpolitiek en doet geen recht aan de werkelijkheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:03:07 #69
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206911161
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:10 schreef sirdanilot het volgende:

De SGP heeft in haar statuten dat de doodstraf heringevoerd moet worden.
Hmmm, is het toch ineens een interessante partij geworden....

quote:
De doodstraf is een vorm van overheidsgeweld en tyrannie jegens de bevolking
??

En dat vind je niet van bijvoorbeeld levenslange gevangenisstraffen?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  Beste debater 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 19:39:53 #70
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206913276
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een partij die op roept om de Tweede Kamer te bestormen of op een andere manier voor bedreigingen zorgt en zelf ook mensen bedreigt in de kamer, of een partij die graag wil dat iedereen de bijbelse normen en waarden respecteert, waar kies jij voor?
Welke bijbelse normen en waarden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 19:40:44 #71
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206913285
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:31 schreef Gunner het volgende:
waar moet ik dan op stemmen. CU? draaikonten pur-sang

verder is dit natuurlijk weer een topic geheel uit persoonlijke frustratie van TS.

Gelukkig zijn er nog een hoop respectvolle, tolerante reacties. Je hoeft het niet met ze eens zijn qua standpunten, maar om ze dan maar te verbieden? Gaat wel wat ver he.
Ben benieuwd of de SGP nog altijd pleit voor het verbieden van de Rooms-Katholieke eredienst. Staat dat nog in hun programma?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 19:43:20 #72
414785 sirdanilot
pi_206913315
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:03 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Hmmm, is het toch ineens een interessante partij geworden....
[..]
??

En dat vind je niet van bijvoorbeeld levenslange gevangenisstraffen?
Nee, want iemand doden is toch wel een stukje erger dan een gevangenisstraf he.

Maar blijkbaar ben jij ook zo een barbaar die voor de doodstraf is :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:44:38 #73
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206913330
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:43 schreef sirdanilot het volgende:

Nee, want iemand doden is toch wel een stukje erger dan een gevangenisstraf he.

Volgens wie? God? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206913380
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke bijbelse normen en waarden?
Dat moet je aan de SGP vragen, ik citeer hun programma.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ben benieuwd of de SGP nog altijd pleit voor het verbieden van de Rooms-Katholieke eredienst. Staat dat nog in hun programma?
Nee, staat er niet in. Voor zover ik weet heeft dat er in de 100 jaar dat de partij staat ook nooit in gestaan, maar ik geef toe dat ik dat niet 100% zeker weet. Maar de SGP zoekt al jaren samenwerking met katholieken: https://www.trouw.nl/nieu(...)atholieken~bf423d63/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 19:48:40 #75
414785 sirdanilot
pi_206913384
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:32 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Noe het is wel iets breder dan dat. Maar wel van het op onrechtstatelijke en/of ondemocratische wijze beïnvloeden van de politieke besluitvorming. Ik heb je net uitgelegd waar ik dat op baseer, op uitspraken en gedragingen van met name de brede partijtop.
Onrechtstatelijk is niet echt een woord waar ik iets mee kan. Wat jij rechtstatelijk vindt vindt een ander niet rechtstatelijk.

Ook FvD doet gewoon mee met de verkiezingen net zoals de SGP of D66 of iedere andere partij.
quote:
[..]
Ik wel. Misschien niet in de standpunten, alhoewel ook daar de SGP toch een stukje minder radicaal en doorgedraaid is. Maar vooral in de manier waarop, de SGP is misschien wel de meest rechtsstatelijke partij van het land.
Dat jij de manier waarop FvD haar extreemrechtse gedachtegoed verspreid irritant vindt is geen geldige reden om die partij wel te verbieden en de SGP niet.
quote:
[..]
Wederom worden mijn woorden verdraaid. Ik heb er steeds minder zin in op deze manier. Maar goed, ook hier zit natuurlijk een fundamenteel verschil, namelijk voortkomen uit vs. het oprichten van. De SGP heeft wel degelijk het doel om langs politieke weg bepaalde veranderingen te bewerkstelligen of juist tegen te houden. FvD zeer maar beperkt, Baudet schijnt al weken niet of amper gesignaleerd te zijn in het Kamergebouw om het maar eens te illustreren.

Maar dat is natuurlijk niet het hele punt, het is slechts een elementje in het probleem FvD.
Dat kamerleden niet in de kamer verschijnen vind ik wel een goed punt. Dat vind ik onwenselijk.

Maar is de oplossing dan maar om die hele partij te verbieden? Ik vind dat geen oplossing. Een betere oplossing is om gewoon een minimum aantal uren en minimale eisen te hebben voor volksvertegenwoordigers. Een tweede kamerlid is verkozen maar heeft nog altijd een baan en krijgt daarvoor betaald. Het zou een goed idee zijn om tweede kamerleden die niet komen opdagen te korten op hun salaris, uiteraard als er geen geldige reden voor is.

Als ik wekenlang niet kom opdagen op mijn werk word ik op een gegeven moment ook niet meer betaald. En tweede kamerleden worden notabene nog van ons belastinggeld betaald ook.

quote:
[..]
Als losstaand incident niet nee. Maar wel als het past in een patroon van onrechtstatelijk gedrag van functionarissen van die partij. Je kunt natuurlijk vingers in je oren doen, oogkleppen op en heel hard LALALALALA roepen. Maar feit is dat er inmiddels een hele reeks is van incidenten waarbij functionarissen van FvD betrokken zijn die ronduit fascistisch aandoen. Dat negeren is pure struisvogelpolitiek en doet geen recht aan de werkelijkheid.
Welke zaken zijn fascistisch dan? Ik kon ook geen bron vinden van een FVD er die een journalist in mekaar heeft getemmerd overigens.

Het enige wat ik fascistisch vind aan FvD zijn de standpunten, en de SGP (en in mindere mate PVV en andere rechtse partijen) hebbeno ook dergelijke standpunten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 2 december 2022 @ 20:31:21 #76
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206914121
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 19:48 schreef sirdanilot het volgende:

Het enige wat ik fascistisch vind aan FvD zijn de standpunten, en de SGP (en in mindere mate PVV en andere rechtse partijen) hebbeno ook dergelijke standpunten.
De SGP heeft fascistische standpunten?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 20:38:20 #77
414785 sirdanilot
pi_206914278
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
De SGP heeft fascistische standpunten?
Zie de OP van dit topic voor enkele naar mijn mening problematische, antidemocratische standpunten van de SGP.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 2 december 2022 @ 20:43:05 #78
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206914366
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:38 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Zie de OP van dit topic voor enkele naar mijn mening problematische, antidemocratische standpunten van de SGP.
Die had ik al gelezen. Wijs even de standpunten aan waarvan jij vindt dat ze fascistisch zijn.

En leg nog even uit waarom levenslang in een gevangenis beter is dan de doodstraf.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 20:46:08 #79
414785 sirdanilot
pi_206914447
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:43 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Die had ik al gelezen. Wijs even de standpunten aan waarvan jij vindt dat ze fascistisch zijn.

En leg nog even uit waarom levenslang in een gevangenis beter is dan de doodstraf.
Je vindt iemand vermoorden niet problematisch?

Dan denk ik niet dat je er ook maar iets van begrepen hebt.

Standpunten zoals de afkeer tegen andere religies (anders dan oudgereformeerd) is een voorbeeld van fascistisch gedachtegoed.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 2 december 2022 @ 20:52:44 #80
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206914559
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:46 schreef sirdanilot het volgende:

Je vindt iemand vermoorden niet problematisch?
Als het een seriemoordenaar betreft die zonder enige wroeging, meerdere mensen op brute wijze om het leven heeft gebracht? Als het een persoon betreft die jonge kinderen verkracht, martelt en vermoord? Not a problem at all.

quote:
Standpunten zoals de afkeer tegen andere religies (anders dan oudgereformeerd) is een voorbeeld van fascistisch gedachtegoed.
Nee, hoor.

quote:
Het fascisme (Italiaans: fascismo) is een extreme vorm van autoritair nationalisme en is antidemocratisch, anticommunistisch, antiliberaal, antiparlementair en anti-intellectueel
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 2 december 2022 @ 20:53:11 #81
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206914567
Wel komisch dat TS stelt dat de SGP een bestuurvorm als in Iran voorstaat en dan met een link komt waarin het volgende staat:

quote:
In de visie van de SGP duidt democratie het staatsbestel aan, de manier van besturen; theocratie geeft de oriëntatie of gerichtheid aan, namelijk: tot eer van God en het welzijn van ieder mens.
De SGP is dus een volksvertegenwoordiging die vanuit het gedachtegoed van de Bijbel wil regeren. Dat mag in een democratie. Maar die laffe wezel van een TS wil alleen goedkoop scoren dus dat wordt 'toevsallig' even niet gequote.

Dus ik haak alweer af na punt 1. Forum voor Democratiegekkies :') _!
Laffe huichelaar
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 21:55:06 #82
414785 sirdanilot
pi_206916084
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:52 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Als het een seriemoordenaar betreft die zonder enige wroeging, meerdere mensen op brute wijze om het leven heeft gebracht? Als het een persoon betreft die jonge kinderen verkracht, martelt en vermoord? Not a problem at all.
[..]
Nee, hoor.
[..]

Klinkt alsof je zo bij FvD kan :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 21:56:41 #83
414785 sirdanilot
pi_206916131
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:53 schreef timmmmm het volgende:
Wel komisch dat TS stelt dat de SGP een bestuurvorm als in Iran voorstaat en dan met een link komt waarin het volgende staat:
[..]
De SGP is dus een volksvertegenwoordiging die vanuit het gedachtegoed van de Bijbel wil regeren. Dat mag in een democratie. Maar die laffe wezel van een TS wil alleen goedkoop scoren dus dat wordt 'toevsallig' even niet gequote.

Dus ik haak alweer af na punt 1. Forum voor Democratiegekkies :') _!
Ik stem absoluut niet op forum voor democratie, "laffe wezel".

Wat een achterlijk jaren 50 scheldwoord overigens, "laffe wezel". Schelm. Schobbejak!!
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 2 december 2022 @ 21:57:31 #84
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_206916152
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 21:56 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Ik stem absoluut niet op forum voor democratie, "laffe wezel".

Wat een achterlijk jaren 50 scheldwoord overigens, "laffe wezel". Schelm. Schobbejak!!
Raddraaier!

Haas koe penis stierenkl.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_206916190
Kerk en staat gescheiden houden. Geloof voegt geen hol toe aan de politiek.
  vrijdag 2 december 2022 @ 22:01:51 #86
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206916274
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 21:55 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Klinkt alsof je zo bij FvD kan :')
Dit is je inhoudelijke reactie?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206916347
Alleen al het feit hoe ze over de rol van de vrouw denken maakt het een Middeleeuwse partij. Moet er niet aan denken dat zo'n partij het voor het zeggen heeft in Nederland.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 22:43:57 #88
414785 sirdanilot
pi_206916878
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 22:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dit is je inhoudelijke reactie?
ja
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206920986
Verbied alle religieuze partijen maar. Ik ben een groot voorstander van een seculiere staat.
pi_206921158
Kees is de mike pence van de lage landen, zogenaamd heel Degelijk dus
  zondag 4 december 2022 @ 10:03:27 #91
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206936134
De SGP heeft maffe ideeen maar houdt zich aan de democratische spelregels dus zeker niet vergelijkbaar met staatsgevaarlijke wappies.
pi_206937571
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 11:33 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Verbied alle religieuze partijen maar. Ik ben een groot voorstander van een seculiere staat.
In een seculiere staat kun je prima partijen vanuit een overtuiging hebben. Bijvoorbeeld een socialistische overtuiging, een (neo-)liberale overtuiging. En dus ook een overtuiging die je hebt vanuit je religie. Waarom zou je voor dat laatste een uitzondering maken? Wat maken de eersten nou zoveel anders dan de overtuiging vanuit een religieuze overtuiging?

De ene persoon mag zijn normen, waarden en overtuigingen van jou wel in de politiek naar voren brengen, de ander niet, dat klinkt als discriminatie eigenlijk... als je bijvoorbeeld socialisme wil verbieden is dat eigenlijk exact hetzelfde.

Dat de staat seculier is (wat zo is, dat is ook de overtuiging van bijvoorbeeld de CU) maakt niet dat iedereen die wat wil in de politiek seculier moet zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206937761
Nee, de SGP doet wat dat betreft niets fout. Je kunt deze partij dan ook niet vergelijken met FVD etc :)
Just say hi!
pi_206938223
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 12:18 schreef Hanca het volgende:

[..]
In een seculiere staat kun je prima partijen vanuit een overtuiging hebben. Bijvoorbeeld een socialistische overtuiging, een (neo-)liberale overtuiging. En dus ook een overtuiging die je hebt vanuit je religie. Waarom zou je voor dat laatste een uitzondering maken? Wat maken de eersten nou zoveel anders dan de overtuiging vanuit een religieuze overtuiging?

De ene persoon mag zijn normen, waarden en overtuigingen van jou wel in de politiek naar voren brengen, de ander niet, dat klinkt als discriminatie eigenlijk... als je bijvoorbeeld socialisme wil verbieden is dat eigenlijk exact hetzelfde.

Dat de staat seculier is (wat zo is, dat is ook de overtuiging van bijvoorbeeld de CU) maakt niet dat iedereen die wat wil in de politiek seculier moet zijn.
Daar is prima een uitzondering voor te maken.

Liberalisme en socialisme zijn politieke maatschappijvormen en economische filosofiën;
Religies zijn collectieve uitingen van spiritualiteit gebaseerd op één of meerdere Goden.

Religies hebben derhalve wat mij betreft niets in de politiek te zoeken.
  zondag 4 december 2022 @ 14:00:56 #95
3542 Gia
User under construction
pi_206938948
Ik vind dat geloof niet in de politiek thuishoort. Dus wmb zou elke partij, op basis van religie, verboden moeten zijn.
Geloven is namelijk een persoonlijke keuze, die niet voor iedereen geldt. Wetten op religieuze basis zou geloofsregels opdringen aan mensen die niet geloven, of in iets anders geloven.

Voorbeeld: Seks buiten het huwelijk mag niet volgens veel geloofsregels. Wettelijk gezien mag het gerust, en dat is prima. Het staat een ieder vrij om naast de Nederlandse wet, zich ook te houden aan geloofsregels.
Wil ik nog aan toevoegen dat geloofsregels nooit in strijd mogen zijn met de wet.
pi_206938974
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 13:05 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Daar is prima een uitzondering voor te maken.

Liberalisme en socialisme zijn politieke maatschappijvormen en economische filosofiën;
Religies zijn collectieve uitingen van spiritualiteit gebaseerd op één of meerdere Goden.

Religies hebben derhalve wat mij betreft niets in de politiek te zoeken.
En dit is dus onzin, vanuit mijn religie heb ik ook een beeld voor de maatschappij en economie. Maar dat mag ik dus van jou niet uitdragen.

Terwijl het christen-zijn bij mij (en de meeste christenen) meer doorweven is met letterlijk elke keus in het leven, dan een socialist zal hebben bij het socialisme of een liberaal zal hebben bij het liberalisme.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206938994
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:00 schreef Gia het volgende:
Ik vind dat geloof niet in de politiek thuishoort. Dus wmb zou elke partij, op basis van religie, verboden moeten zijn.
Geloven is namelijk een persoonlijke keuze, die niet voor iedereen geldt. Wetten op religieuze basis zou geloofsregels opdringen aan mensen die niet geloven, of in iets anders geloven.

Voorbeeld: Seks buiten het huwelijk mag niet volgens veel geloofsregels. Wettelijk gezien mag het gerust, en dat is prima. Het staat een ieder vrij om naast de Nederlandse wet, zich ook te houden aan geloofsregels.
Wil ik nog aan toevoegen dat geloofsregels nooit in strijd mogen zijn met de wet.
Maar christelijke partijen willen ook helemaal niet de geloofsregels aan iedereen opdringen.

Verder kan je alles wat je zegt ook zeggen over het liberalisme of het socialisme. Liberalen vinden werken het allergrootste goed in het leven en dringen dat bij iedereen op, bijvoorbeeld.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 4 december 2022 @ 14:05:36 #98
3542 Gia
User under construction
pi_206939002
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:03 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dit is dus onzin, vanuit mijn religie heb ik ook een beeld voor de maatschappij en economie. Maar dat mag ik dus van jou niet uitdragen.

Terwijl het christen-zijn bij mij (en de meeste christenen) meer doorweven is met letterlijk elke keus in het leven, dan een socialist zal hebben bij het socialisme of een liberaal zal hebben bij het liberalisme.
Als je wetten maakt op basis van religie, dan dring je religie op aan mensen die daar niet op zitten te wachten.
pi_206939023
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:05 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je wetten maakt op basis van religie, dan dring je religie op aan mensen die daar niet op zitten te wachten.
Maqr dat doet een christelijke partij dan ook niet. Die maken wetten op basis van een maatschappijvisie, net als socialisten en liberalen. Jij zet hier een valse tegenstelling neer.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zondag 4 december 2022 @ 14:11:02 #100
3542 Gia
User under construction
pi_206939081
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2022 14:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar christelijke partijen willen ook helemaal niet de geloofsregels aan iedereen opdringen.

Verder kan je alles wat je zegt ook zeggen over het liberalisme of het socialisme. Liberalen vinden werken het allergrootste goed in het leven en dringen dat bij iedereen op, bijvoorbeeld.
Politiek gezien heb je een keuze of je linkse politiek aanhangt, of rechts. Als geloof de leidraad is, is er geen vrije keuze.
Stel een moslimpartij wordt de grootste in Nederland en zij stellen dat de Koran de wetten bepaalt. Dan geldt dit ook voor mensen die niet geloven in de Islam. Partijen die niet gebaseerd zijn op de Koran zijn dan verboden. Er is dan geen democratie meer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')