abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 december 2022 @ 14:07:49 #1
475382 TechnoCat
Be patient or become one
pi_206909011
Ik bedoel, de Russen kunnen zich nog niet eens verdedigen tegen hi-Mars raketten die in de jaren 90 zijn gemaakt. De Russen die bekend staan om hun zeer goed anti afweergeschut laat het volledig afweten in Oekraïne.

Dan komen we bij de kernwapens die Rusland heeft. Zou het zomaar kunnen zijn dat de Russen de helft of driekwart van deze wapens niet eens kan lanceren door technische problemen? Ook lullig als ze poef zeggen terwijl ze nog in hun silo zitten (nemen ze gelijk de hele resterende arsenaal mee die er naast ligt in andere silo's).

Hoe gevaarlijk zijn die kernwapens van Rusland feitelijk? ICBM's volgen een redelijk nauwkeurige baan, die in principe door anti ballistische raketten onderschept kunnen worden. Blijven enkel de hypersonische raketten over, die zigzaggend en op lage niveau vliegen, maar hoe accuraat zijn die?

En verder ongetwijfeld laat het Amerikaanse leger natuurlijk niet alles weten aan het publiek en zullen ze ongetwijfeld bepaalde wapens hebben die kernwapens kunnen onderscheppen.

Gezien het rommeltje dat het Russische leger momenteel is, vraag ik me gewoon af, wat is de staat van hun kernwapen arsenaal? Is het net zo'n bende?
pi_206909086

In de VS zou de staat van hun kernwapens al bijzonder slecht zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit in Rusland beter is.
pi_206911081
Wat zouden ze ermee opschieten?
pi_206911108
Nou ja kijk, hun "gewone raketten" komen ook aan, of worden uit de lucht geschoten en ontploffen daar.
Lijkt me dat ze daar prima een kernkop(je) op/in kunnen zetten.

Stel deze treft doel: catastrophe, stel deze wordt uit de lucht geschoten, alsnog: catastrophe.

en voor mijn part werkt 90% niet, er hoeft er maar 1 wel te werken en we zijn gigantisch de lul.

Tis eigenlijk net zoals met de rest van hun leger, veel werkt niet, maar met wat wel werkt richten ze verdomd veel schade aan. Als dat net zo is met de kernwapens, dan zijn we alsnog allemaal dood.
pi_206912533
Russen hebben wel hun deel van kernwapens arsenaal gemoderniseerd. Maar lang niet alle raketten zijn in goede staat. Maar het is wel genoeg om alles weg te vagen.. Zo dom zijn ze nou niet weer.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:07:08 #6
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206912949
Tsja, hun leger werd ook jaren opehemeld alsof we er doodsbang voor moesten zijn. Kan best zijn dat al die kernraketten niet eens fatsoenlijk werken.

We zullen dat alleen zeker weten als ze daadwerkelijk gebruikt worden dus laten we dat maar liever voorkomen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206913606
Puur op cijfers:

de VS gaf 44,2 miljard uit aan nucleaire wapens in 2021.
Rusland gaf 8,6 miljard uit aan nucleaire wapens in 2021.

https://www.icanw.org/squ(...)pons_spending_report

Rusland heeft meer nucleaire wapens dan de US, maar slechts 20% van het budget.
Tel daar nog is de corruptie in Rusland bij op, en je gaat naar 10-15% van het budget.

Met het Amerikaanse budget is het al niet mogelijk om de wapens goed te onderhouden.
wat kan je verwachten van 10-15% (of zelfs 20%) van dat budget?

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:15 schreef Adames het volgende:

In de VS zou de staat van hun kernwapens al bijzonder slecht zijn. Ik kan me niet voorstellen dat dit in Rusland beter is.
bijkomend, door de corruptie weet waarschijnlijk niemand op deze wereld, ook Putin niet, wat precies de status van de Russische wapens is.
  vrijdag 2 december 2022 @ 20:24:15 #8
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206913977
Niet relevant. Al doet 10 procent het maar, dat is voldoende
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206914716
Fuck oorlog. Dom gedoe.

No soldiers no war.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 3 december 2022 @ 20:36:15 #10
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206930293
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:58 schreef koemleit het volgende:

en voor mijn part werkt 90% niet, er hoeft er maar 1 wel te werken en we zijn gigantisch de lul.
Mooi toch geen baas meer geen hypotheek, lekker zelf een hut bouwen en een mooie vrouw die sleep je zo naar je grot
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_206967257
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:03 schreef Shotty het volgende:
Puur op cijfers:

de VS gaf 44,2 miljard uit aan nucleaire wapens in 2021.
Rusland gaf 8,6 miljard uit aan nucleaire wapens in 2021.

https://www.icanw.org/squ(...)pons_spending_report

Rusland heeft meer nucleaire wapens dan de US, maar slechts 20% van het budget.
Tel daar nog is de corruptie in Rusland bij op, en je gaat naar 10-15% van het budget.

Met het Amerikaanse budget is het al niet mogelijk om de wapens goed te onderhouden.
wat kan je verwachten van 10-15% (of zelfs 20%) van dat budget?
[..]
bijkomend, door de corruptie weet waarschijnlijk niemand op deze wereld, ook Putin niet, wat precies de status van de Russische wapens is.
Ik gok dat de Russen een handjevol nukes goed onderhouden laten rondvaren in hun subs, maar dat de rest het eigenlijk gewoon niet meer doet. Dat handjevol is genoeg om flink schade aan te richten neem ik aan, maar bij lange na niet genoeg om een nucleaire winter te triggeren. Helemaal al niet omdat het Westen waarschijnlijk niet met nukes gaat reageren, maar gewoon conventioneel het Russische leger en regering van de kaart veegt als antwoord.

Ben wel benieuwd waar de nukes terecht zullen komen. Putin gaat niet zonder reden nukes afschieten op NY, dus het zal Kiev ofzo worden.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206968536
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:24 schreef LXIV het volgende:
Niet relevant. Al doet 10 procent het maar, dat is voldoende
Wel relevant, als ze eerst honderden moeten uitproberen voordat ze de eerste werkende vinden dan zijn ze al weggegvaagd (want de poging tot is wel herkend met satelieten, zeker als er een paar vroegtijdig ontploffen in de silo)
"Als het niet verzamelen van postzegels een hobby is, dan is atheisme een geloof"
"A computer is like airconditioning, as soon as you open Windows, it becomes useless!"
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:36:38 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_206968984
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:08 schreef Sisko het volgende:

[..]
Wel relevant, als ze eerst honderden moeten uitproberen voordat ze de eerste werkende vinden dan zijn ze al weggegvaagd (want de poging tot is wel herkend met satelieten, zeker als er een paar vroegtijdig ontploffen in de silo)
Het is een onneembaar risico.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_206969119
Stel kinderen blijf svp met je pootjes van de kernwapens af.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  dinsdag 6 december 2022 @ 17:50:46 #15
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206969353
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:08 schreef Sisko het volgende:

[..]
Wel relevant, als ze eerst honderden moeten uitproberen voordat ze de eerste werkende vinden dan zijn ze al weggegvaagd (want de poging tot is wel herkend met satelieten, zeker als er een paar vroegtijdig ontploffen in de silo)
Dat gaan ze niet per stuk doen natuurlijk, gewoon alles in 1 keer en dan maar hopen dat je er niet al te veel meer terug krijgt.
pi_206971990
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 20:03 schreef Shotty het volgende:
Puur op cijfers:

de VS gaf 44,2 miljard uit aan nucleaire wapens in 2021.
Rusland gaf 8,6 miljard uit aan nucleaire wapens in 2021.

https://www.icanw.org/squ(...)pons_spending_report
Even niet om het één of ander, maar als ik het goed begrijp heeft de VS dan in 2021 44,2 miljard aan zichzelf uitgegeven, maar ook nog eens 30 miljard aan bedrijven in Europa, als investering in nieuwe technologie met betrekking to nucleaire wapens.

2021... Dat was dus nog voordat Poetin over de rooie ging, riep dat de VS zich niet aan de anti-proliferatie afspraken hield, en dat hij daarom wilde dat de NAVO zich terug zou trekken tot de grenzen van voor 1997.

Niet anti-ons of pro-Poetin bedoeld hoor... Ik constateer alleen maar iets dat heel sterk op een causaal verband lijkt.
pi_206972391
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 17:08 schreef Sisko het volgende:

[..]
Wel relevant, als ze eerst honderden moeten uitproberen voordat ze de eerste werkende vinden dan zijn ze al weggegvaagd (want de poging tot is wel herkend met satelieten, zeker als er een paar vroegtijdig ontploffen in de silo)
Lijkt me een fantastisch tafereel.
pi_206988528
Het enige antwoord: Niemand die het weet, zelfs de Russen zelf niet.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')