abonnement Unibet Coolblue
pi_206918942
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Beste debater 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 03:11:45 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206918945
Trumpisten ga je nergens van overtuigen... Zelfs na de landverraderlijke aanval op het Kapitool bleven ze wegglibberen bij de Grote Leider en z'n fratsen, en als zelfs het optrekken met holocaust ontkennende antisemieten niet genoeg is, dan weet je dat die cult tot in de lengte der dagen zal blijven zeiken over Biden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206918955
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 00:55 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Omdat het artikel (met opzet) vlak voor de verkiezing uitgebracht werd en er geen tijd meer was om dat te fact checken terwijl het wel de verkiezingen zou kunnen beinvloeden. Net zoals gebeurde in 2016 met die emails van Clinton waar ook nooit iets uitgekomen is en haar (mede) het presidentschap gekost heeft
Dit is en blijft een slap excuus, bovendien is het ook een geweldige ontmaskering van de media en de politiek. “Snel we moeten dit verhaal snel verbannen omdat het wel eens invloed zou kunnen hebben op de verkiezingen.”
En maar roepen dat de media objectief en neutraal is.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 03:16:06 #206
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206918956
Ik denk dat dit mijn mening over Musk en deze dumbshell goed vweergeeft:

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Beste debater 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 03:17:34 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206918960
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit is en blijft een slap excuus, bovendien is het ook een geweldige ontmaskering van de media en de politiek. “Snel we moeten dit verhaal snel verbannen omdat het wel eens invloed zou kunnen hebben op de verkiezingen.”
En maar roepen dat de media objectief en neutraal is.
Lijkt me sterk, zo'n dick pic...

Immers, de Grote Leider zelf kwam er met z'n echtscheidingen en neiging poesjes te grabben zelfs bij de Evangelicals mee weg.

Maar een Trump cultist is snel tevreden blijkt wel weer. Misschien krijg je in BNW meer handjes op elkaar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206918971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit is en blijft een slap excuus, bovendien is het ook een geweldige ontmaskering van de media en de politiek. “Snel we moeten dit verhaal snel verbannen omdat het wel eens invloed zou kunnen hebben op de verkiezingen.”
En maar roepen dat de media objectief en neutraal is.
Niet zomaar onbewezen troep beschikbaar maken zie ik eigenlijk als een plus punt van de media.
pi_206918972
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit is en blijft een slap excuus, bovendien is het ook een geweldige ontmaskering van de media en de politiek. “Snel we moeten dit verhaal snel verbannen omdat het wel eens invloed zou kunnen hebben op de verkiezingen.”
En maar roepen dat de media objectief en neutraal is.
Waarom denk je dat Trumpisten steeds met dit soort verhalen komen vlak voor de verkiezing? Omdat ze objectief en neutraal zijn? In 2016 kondigde Comey doodleuk een onderzoek naar Clinton's emails aan nadat Giuliani dat op Fox News naar buiten bracht. Niet dat er ook maar iets strafbaars uitgekomen is maar dat was dan ook niet het doel van de hele exercitie.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206918974
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Lijkt me sterk, zo'n dick pic...

Immers, de Grote Leider zelf kwam er met z'n echtscheidingen en neiging poesjes te grabben zelfs bij de Evangelicals mee weg.

Maar een Trump cultist is snel tevreden blijkt wel weer. Misschien krijg je in BNW meer handjes op elkaar.
Vriend drink een whiskey en ga slapen, wat je hier tikt raakt kant noch wal.
  zaterdag 3 december 2022 @ 03:26:42 #211
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206918977
Het is ongelooflijk hoe klinkklare overheidsbemoeienis wat heeft geleid tot grootschalige censuur op n van de meest invloedrijke platformen hier simpelweg wordt gebagatelliseerd, onder de noemer van zogenaamde disinformatie, puur omdat dat de Democraten goed uit komt.

Nul argumenten verder waarom het dan disinformatie zou zijn, anders dan dat het de Democraten niet goed uit komt en “trumpies maar gekkies zijn”

Wat men dan voor de goede orde vergeet is dat zowel de Clinton e-mail-hacks als ook de Biden laptop met goede reden de verkiezingsresultaten konden benvloeden. Hilary ging nonchalant om met staatsgeheimen en de Bidens’ heulden met dubieuze geldstromen uit China en Oekrane.

Hoe dan ook, dergelijke (massale en door politiek gedreven) censuuracties zouden door iedereen verworpen moeten worden. Ongeacht je politieke voorkeur.

[ Bericht 4% gewijzigd door T.Durden op 03-12-2022 03:34:01 ]
pi_206918979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:25 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Niet zomaar onbewezen troep beschikbaar maken zie ik eigenlijk als een plus punt van de media.
Trump, Russia, possible collusion.
En zo ken ik er nog wel meer waar er volop gespeculeerd en gesuggereerd werd zonder dat er feiten op tafel kwamen.
  Beste debater 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 03:28:29 #213
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206918981
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vriend drink een whiskey en ga slapen, wat je hier tikt raakt kant noch wal.
Zeker wel, en dat weet jij ook.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 03:29:04 #214
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206918983
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:26 schreef T.Durden het volgende:
Het is ongelooflijk hoe klinkklare overheidsbemoeienis wat heeft geleid tot grootschalige censuur op n van de meest invloedrijke platformen hier simpelweg wordt gebagatelliseerd, onder de noemer van zogenaamde disinformatie, puur omdat dat de Democraten goed uit komt. Nul argumenten verder waarom het dan disinformatie zou zijn, anders dan dat het de Democraten niet goed uit komt en “trumpies
maar gekkies zijn”.

Wat men dan voor de goede orde vergeet is dat zowel de Clinton e-mail-hacks als ook de Biden laptop met goede reden de verkiezingsresultaten konden benvloeden. Hilary ging nonchalant ok met staatsgeheimen en de Bidens heulden met dubieuze Chinees Oekranes’ geldstromen.
:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206918985
quote:
81s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:25 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Waarom denk je dat Trumpisten steeds met dit soort verhalen komen vlak voor de verkiezing? Omdat ze objectief en neutraal zijn? In 2016 kondigde Comey doodleuk een onderzoek naar Clinton's emails aan nadat Giuliani dat op Fox News naar buiten bracht. Niet dat er ook maar iets strafbaars uitgekomen is maar dat was dan ook niet het doel van de hele exercitie.
Tja waarom kwamen Democraten op de proppen met Blasey Ford op het moment dat het bekend werd dat Kavanaugh geselecteerd was om plaats te nemen in de Supreme Court? Die kon ook feitenvrij haar verhaal doen dat ook nog eens rammelde aan alle kanten. Interessante timing was dat, ze haalde zelfs de cover van Time magazine.
  Beste debater 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 03:32:29 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206918991
Goed, ik ga slapen... Hoor morgen wel of dat moeras eindelijk leeggezogen is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_206918993
twitter

Hatsikidee, stay tuned.
pi_206918995
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:30 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Tja waarom kwamen Democraten op de proppen met Blasey Ford op het moment dat het bekend werd dat Kavanaugh geselecteerd was om plaats te nemen in de Supreme Court? Die kon ook feitenvrij haar verhaal doen dat ook nog eens rammelde aan alle kanten. Interessante timing was dat, ze haalde zelfs de cover van Time magazine.
Je vergeet erbij te vertellen dat Trump een FBI-onderzoek heeft tegengehouden en een heleboel mensen niet gehoord zijn. Maar ja dat jij een selectief geheugen hebt weten we al lang.

Maar goed laten we on topic blijven en geen oude koeien uit de sloot halen. Dan lees je BNW maar terug.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206918996
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:27 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Trump, Russia, possible collusion.
En zo ken ik er nog wel meer waar er volop gespeculeerd en gesuggereerd werd zonder dat er feiten op tafel kwamen.
Schoothond van Trump, Bill Barr, is niet de media. Snap sowieso niet wat dit met mijn punt te maken heeft?

Ben je het er mee eens dat onbewezen troep niet zomaar als "media" beschikbaar maken een plus punt is of niet?
pi_206918999
Wat mij wel het meeste bijblijft is dat Jack Dorsey bijna nergens bij betrokken is geweest.
Hij heeft zijn bedrijf in principe uit handen gegeven aan gevaarlijke ideologen en anti Democraten die een broertje dood hebben aan het vrije woord.
  zaterdag 3 december 2022 @ 03:35:56 #221
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919000
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:')
Ik heb mijn matig getikte woordendiarree maar eens ge-edit. Niet dat ik verwacht dat je er inhoudelijk op ingaat.
pi_206919001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:34 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Schoothond van Trump, Bill Barr, is niet de media. Snap sowieso niet wat dit met mijn punt te maken heeft?

Ben je het er mee eens dat onbewezen troep niet zomaar als "media" beschikbaar maken een plus punt is of niet?
Als het beide kanten op werkt, prima. Helaas is/was dat niet het geval.
pi_206919004
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:26 schreef T.Durden het volgende:
Het is ongelooflijk hoe klinkklare overheidsbemoeienis wat heeft geleid tot grootschalige censuur op n van de meest invloedrijke platformen hier simpelweg wordt gebagatelliseerd, onder de noemer van zogenaamde disinformatie, puur omdat dat de Democraten goed uit komt. Nul argumenten verder waarom het dan disinformatie zou zijn, anders dan dat het de Democraten niet goed uit komt en “trumpies
maar gekkies zijn”.
Grootschalige censuur, waarom lijkt je dit grootschalig. Twitter een van de meest invloedrijke platformen, ben je twitters grote man marketing hoe kom je hierbij? Waarom zou 'de overheid' in dit geval gerund door Republikeinen censureren wat Democraten goed uitkomt?

Werkelijk niemand hier heeft dit disinformatie genoemd.

quote:
Wat men dan voor de goede orde vergeet is dat zowel de Clinton e-mail-hacks als ook de Biden laptop met goede reden de verkiezingsresultaten konden benvloeden. Hilary ging nonchalant ok met staatsgeheimen en de Bidens heulden met dubieuze Chinees Oekranes’ geldstromen.
Ja logisch Hillary wil je niet om nonchalance. Dus dan neem je Trump die is super serieus op dat gebied. 8)7 8)7
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 03:37:10 #224
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919005
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:26 schreef T.Durden het volgende:
Het is ongelooflijk hoe klinkklare overheidsbemoeienis wat heeft geleid tot grootschalige censuur op n van de meest invloedrijke platformen hier simpelweg wordt gebagatelliseerd, onder de noemer van zogenaamde disinformatie, puur omdat dat de Democraten goed uit komt.

Nul argumenten verder waarom het dan disinformatie zou zijn, anders dan dat het de Democraten niet goed uit komt en “trumpies
maar gekkies zijn”

Wat men dan voor de goede orde vergeet is dat zowel de Clinton e-mail-hacks als ook de Biden laptop met goede reden de verkiezingsresultaten konden benvloeden. Hilary ging nonchalant ok met staatsgeheimen en de Bidens heulden met dubieuze geldstromen uit China en Oekrane.

Hoe dan ook, dergelijke (massale en door politiek gedreven) censuuracties zouden door iedereen verworpen moeten worden. Ongeacht je politieke voorkeur.
De overheid werd toen gerund door Trump weet je nog? En slordig zijn met staatsgeheimen.... Tja, volgens mij was daar bij Trump ook iets mee...Iets met met top secret documenten in Mar-a-Lago.....

Maar het is offtopic.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206919065
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206919069
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:35 schreef Chivaz het volgende:
Wat mij wel het meeste bijblijft is dat Jack Dorsey bijna nergens bij betrokken is geweest.
Hij heeft zijn bedrijf in principe uit handen gegeven aan gevaarlijke ideologen en anti Democraten die een broertje dood hebben aan het vrije woord.
Alsof je niet net zo hard had gestampvoet als Dorsey wel persoonlijk betrokken was. Voor de rest ga naar BNW man. Gevaarlijke ideologien, zoals wat anti-dickpickisme? Anti democraten met een broertje dood aan het vrije woord, beide partijen deden mee met twitter. Het zou eerder bizar zijn als politieke partijen niet aan PR doen.
Of ben je er zo een die alle politici als anti-democraten ziet, ook in dat geval BNW is de plek.
pi_206919070
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:26 schreef T.Durden het volgende:
Het is ongelooflijk hoe klinkklare overheidsbemoeienis wat heeft geleid tot grootschalige censuur op n van de meest invloedrijke platformen hier simpelweg wordt gebagatelliseerd, onder de noemer van zogenaamde disinformatie, puur omdat dat de Democraten goed uit komt.

Nul argumenten verder waarom het dan disinformatie zou zijn, anders dan dat het de Democraten niet goed uit komt en “trumpies maar gekkies zijn”

Wat men dan voor de goede orde vergeet is dat zowel de Clinton e-mail-hacks als ook de Biden laptop met goede reden de verkiezingsresultaten konden benvloeden. Hilary ging nonchalant om met staatsgeheimen en de Bidens’ heulden met dubieuze geldstromen uit China en Oekrane.

Hoe dan ook, dergelijke (massale en door politiek gedreven) censuuracties zouden door iedereen verworpen moeten worden. Ongeacht je politieke voorkeur.
Als China het doet heet het censuur, als het westen het doet heet het moderatie.
pi_206919073
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 04:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Als China het doet heet het censuur, als het westen het doet heet het moderatie.
Er is dan ook een verschil tussen censuur en moderatie:

twitter

twitter


[ Bericht 18% gewijzigd door Kijkertje op 03-12-2022 06:19:07 ]
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206919077
quote:
85s.gif Op zaterdag 3 december 2022 05:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er is dan ook een verschil tussen censuur en moderatie:

[ twitter ]
Ja zo wordt het in China ook goed gepraat waarschijnlijk. Voor je eigen bestwil!
pi_206919082
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 05:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ja zo wordt het in China ook goed gepraat waarschijnlijk. Voor je eigen bestwil!
:')
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_206919108
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 04:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof je niet net zo hard had gestampvoet als Dorsey wel persoonlijk betrokken was. Voor de rest ga naar BNW man. Gevaarlijke ideologien, zoals wat anti-dickpickisme? Anti democraten met een broertje dood aan het vrije woord, beide partijen deden mee met twitter. Het zou eerder bizar zijn als politieke partijen niet aan PR doen.
Of ben je er zo een die alle politici als anti-democraten ziet, ook in dat geval BNW is de plek.
Ik heb hier geen partij benoemd, ik benoem slechts wat ik zie. En wat ik zie is dat Twitter geleid werd door gevaarlijke ideologen die menen het publieke debat te sturen vanwege hun eigen overtuigingen.
Typisch weer dat je jezelf hier zo over opwind, valt het nu echt zo zwaar dat er een gelijk speelveld is en dat de waarheid aan het licht komt?
Wat is jouw persoonlijke belang hier in? Ik snap het oprecht niet.
  zaterdag 3 december 2022 @ 06:12:35 #232
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919128
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:37 schreef Ulx het volgende:

[..]
De overheid werd toen gerund door Trump weet je nog? En slordig zijn met staatsgeheimen.... Tja, volgens mij was daar bij Trump ook iets mee...Iets met met top secret documenten in Mar-a-Lago.....

Maar het is offtopic.
Je hebt gelijk, overheidsbemoeienis was het niet van de Democraten. De Trump-registratie liet echter ook tweets verwijderen, dat was dan weer wel overheidsbemoeienis. Bij lange na niet in zulke grote getallen als de Democraten, echter. Het waren o.a. Democraten en medewerkers uit de Biden-verkiezingscampagne die het Hunter laptop-verhaal, uiteindelijk met succes, monddood wilde maken. Daar gaf Twitter, tot onvrede van haar eigen medewerkers aan toe, dwangmatig gehoor aan.

Dat het off-topic is gaat dus niet helemaal op.

Het is juist van de zotte dat mensen hier een Democraten versus Republikeinen debat van willen maken. We hebben het over beperking van vrije informatie. Censuur. Dat is zeer kwalijk en juist hetgeen waarom het zo belangrijk is dat de “Twitter files” nu openbaar gemaakt worden.

Laten we alsjeblieft ophouden alles van repliek te bedienen met “Ja maar de Republikeinen…”. We kunnen het er toch allemaal over eens zijn dat vrije informatie beperken op een groot publiek forum ongewenst is? Helemaal als dat gestuurd wordt door politieke voorkeuren. Vrij kunnen denken is namelijk een fundament van ons grondrecht, met duidelijk historische reden.

quote:
81s.gif Op zaterdag 3 december 2022 05:14 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
:')
Moderatie. Duur woord voor censuur. Wie bepaalt volgens jou wat “misinformation” is?

[ Bericht 1% gewijzigd door T.Durden op 03-12-2022 06:26:29 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 06:25:54 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919141
I spent 44 billion on this platform to own the libs and all I got was this lousy nothingburger.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 06:27:39 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919146
Anyway, de discussie of een site gemodereerd mag worden of niet mag wel in BNW. Of niet, beste mods?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 06:28:58 #235
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919148
twitter


Prioriteiten. Best jammer, zo'n WK was toch een goede kans geweest om wat extra geld te verdienen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 3 december 2022 @ 06:34:21 #236
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919157
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 06:25 schreef Ulx het volgende:
I spent 44 billion on this platform to own the libs and all I got was this lousy nothingburger.
Ah, ik snap het al, Ulx. Je bent een praatpop van andermans meningen. Jammer zeg. Heb niet zoveel met dat Libs versus Reps gedoe. Laat dat lekker aan Amerikanen over. Hier op een NLse forum hoopte ik zowaar een inhoudelijke discussie met je te kunnen voeren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 06:27 schreef Ulx het volgende:
Anyway, de discussie of een site gemodereerd mag worden of niet mag wel in BNW. Of niet, beste mods?
Overigens lijkt mij een discussie over social-media-censuur, laten we het beestje bij de naam noemen, zeker nieuwswaardig. En wat blijkt nu, alles behalve BNW-materie.
  zaterdag 3 december 2022 @ 07:03:22 #237
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206919236
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 06:12 schreef T.Durden het volgende:

Moderatie. Duur woord voor censuur. Wie bepaalt volgens jou wat “misinformation” is?
Moderatie: Plaatje van tubgirl weghalen

Censuur: Mod die zelf een mening weghaalt die hem niet aanstaat.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 07:19:26 #238
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919272
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 06:34 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Ah, ik snap het al, Ulx. Je bent een praatpop van andermans meningen. Jammer zeg. Heb niet zoveel met dat Libs versus Reps gedoe. Laat dat lekker aan Amerikanen over. Hier op een NLse forum hoopte ik zowaar een inhoudelijke discussie met je te kunnen voeren.
[..]
Overigens lijkt mij een discussie over social-media-censuur, laten we het beestje bij de naam noemen, zeker nieuwswaardig. En wat blijkt nu, alles behalve BNW-materie.
Er zal best ergens een topic over de DSA zijn. Zo niet, maak hem aan. Twitter zal zich er ook aan moeten gaan houden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Beste debater 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 07:21:38 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206919276
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 05:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb hier geen partij benoemd, ik benoem slechts wat ik zie. En wat ik zie is dat Twitter geleid werd door gevaarlijke ideologen die menen het publieke debat te sturen vanwege hun eigen overtuigingen.
Typisch weer dat je jezelf hier zo over opwind, valt het nu echt zo zwaar dat er een gelijk speelveld is en dat de waarheid aan het licht komt?
Wat is jouw persoonlijke belang hier in? Ik snap het oprecht niet.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 05:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb hier geen partij benoemd, ik benoem slechts wat ik zie. En wat ik zie is dat Twitter geleid werd door gevaarlijke ideologen die menen het publieke debat te sturen vanwege hun eigen overtuigingen.
Typisch weer dat je jezelf hier zo over opwind, valt het nu echt zo zwaar dat er een gelijk speelveld is en dat de waarheid aan het licht komt?
Wat is jouw persoonlijke belang hier in? Ik snap het oprecht niet.
man man man...

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 3 december 2022 @ 07:24:25 #240
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206919283
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 01:06 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]

Damn
Iemand hier die nog steeds denkt dat Twitter “neutraal” is in zijn content moderatie?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206919286
quote:
85s.gif Op zaterdag 3 december 2022 05:03 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Er is dan ook een verschil tussen censuur en moderatie:

[ twitter ]
[ twitter ]
Er is niet (meer) zoiets als hatespeech, dat word echt te pas en te onpas gebruikt.
Zelfs wat ik nu zeg zou al als hatespeech aangemerkt worden voorheen op Twitter of nu op woke plekken op reddit.
  zaterdag 3 december 2022 @ 07:25:23 #242
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206919289
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:26 schreef T.Durden het volgende:
Het is ongelooflijk hoe klinkklare overheidsbemoeienis wat heeft geleid tot grootschalige censuur op n van de meest invloedrijke platformen hier simpelweg wordt gebagatelliseerd, onder de noemer van zogenaamde disinformatie, puur omdat dat de Democraten goed uit komt.

Nul argumenten verder waarom het dan disinformatie zou zijn, anders dan dat het de Democraten niet goed uit komt en “trumpies maar gekkies zijn”

Wat men dan voor de goede orde vergeet is dat zowel de Clinton e-mail-hacks als ook de Biden laptop met goede reden de verkiezingsresultaten konden benvloeden. Hilary ging nonchalant om met staatsgeheimen en de Bidens’ heulden met dubieuze geldstromen uit China en Oekrane.

Hoe dan ook, dergelijke (massale en door politiek gedreven) censuuracties zouden door iedereen verworpen moeten worden. Ongeacht je politieke voorkeur.
Hear hear.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 3 december 2022 @ 07:29:43 #243
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206919298
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Er is niet (meer) zoiets als hatespeech, dat word echt te pas en te onpas gebruikt.
Zelfs wat ik nu zeg zou al als hatespeech aangemerkt worden voorheen op Twitter of nu op woke plekken op reddit.
Hate speech is vooral het weg”modereren” van onwelvallige meningen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206919301
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 december 2022 07:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Moderatie: Plaatje van tubgirl weghalen

Censuur: Mod die zelf een mening weghaalt die hem niet aanstaat.
Doorzichtige wappie modus aan, maar na 4 maal plaatsen van tubgirl word ik geband, censuur huil huil.

Conservatieve modus ja, wij willen de onderste steen boven van deze censuur in de twittersoap.

Objectieve modus aan, beide van bovenstaande partijen hebben een tik van de molen gehad, en zijn door hun emoties niet meer in staat om oorzaak en gevolg te overzien.

:D
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 07:50:07 #245
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919353
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 07:24 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Iemand hier die nog steeds denkt dat Twitter “neutraal” is in zijn content moderatie?
Op het moment niet. Maar de EU heeft Musk al duidelijk gemaakt dat hij dat moet gaan regelen. Ik neem aan dat dat dus wel gaat komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 3 december 2022 @ 07:50:08 #246
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919354
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 07:30 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Doorzichtige wappie modus aan, maar na 4 maal plaatsen van tubgirl word ik geband, censuur huil huil.

Conservatieve modus ja, wij willen de onderste steen boven van deze censuur in de twittersoap.

Objectieve modus aan, beide van bovenstaande partijen hebben een tik van de molen gehad, en zijn door hun emoties niet meer in staat om oorzaak en gevolg te overzien.

:D
Prima, dat mag jij vinden. Dan zou het ook geen probleem moeten zijn om de conservatieven en wappies met logica en feiten om de oren te slaan - in plaats van tegengestelde meningen (of in dit geval onhandige feiten) “weg te modereren”.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 07:55:26 #247
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919375
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 07:50 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Prima, dat mag jij vinden. Dan zou het ook geen probleem moeten zijn om de conservatieven en wappies met logica en feiten om de oren te slaan - in plaats van tegengestelde meningen (of in dit geval onhandige feiten) “weg te modereren”.
En met persoonlijke aanvallen, insinuaties, jijbakken en andere truukjes iemand tot zwijgen proberen te forceren, mag dat nog wel? Het effect is hetzelfde.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 3 december 2022 @ 08:00:27 #248
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919391
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 07:55 schreef Ulx het volgende:

[..]
En met persoonlijke aanvallen, insinuaties, jijbakken en andere truukjes iemand tot zwijgen proberen te forceren, mag dat nog wel? Het effect is hetzelfde.
Dat noem ik geen discussie voeren met logica en feiten, dt van platforms verbannen zou ik wel legitiem modereren willen noemen. Helemaal mooi als er dan ook onpartijdig gemodereerd wordt.

Daar schaar ik overigens niet onder: het blokkeren van belastende nieuwsartikelen over presidentskandidaten in verkiezingstijd. Dat is namelijk censuur van de bovenste plank en schadelijk voor de democratie.

Gek genoeg is het liberale standpunt geworden dat absolute vrijheid van meningsuiting schadelijk voor de democratie is. Bizar. Als je dat vindt mag jij je in feite geen liberaal noemen, vind ik.

[ Bericht 5% gewijzigd door T.Durden op 03-12-2022 08:05:39 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 08:16:41 #249
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919442
Er is nooit absolute vrijheid van meningsuiting geweest. 'Dit is een overval' roepen in een bank bijvoorbeeld, zelfs zonder te dreigen met een wapen, zelfs als geintje, kan je gewoon celstraf opleveren. Zelfs in de VS.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 3 december 2022 @ 08:19:47 #250
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919455
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:16 schreef Ulx het volgende:
Er is nooit absolute vrijheid van meningsuiting geweest. 'Dit is een overval' roepen in een bank bijvoorbeeld, zelfs zonder te dreigen met een wapen, zelfs als geintje, kan je gewoon celstraf opleveren. Zelfs in de VS.
Dit is a) een flauw argument (want ja, oproepen tot geweld, xenofobie en racisme zijn inderdaad gewoon per wet verboden en je snapt prima wat men dan over het algemeen wl nog onder absolute vrijheid van meningsuiting schaart), en b) gaat niet in op de overige 80% van mijn standpunt.
  zaterdag 3 december 2022 @ 08:20:31 #251
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206919460
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 07:50 schreef Ulx het volgende:

[..]
Op het moment niet. Maar de EU heeft Musk al duidelijk gemaakt dat hij dat moet gaan regelen. Ik neem aan dat dat dus wel gaat komen.
:') Twitter is nooit neutraal geweest natuurlijk, laten we ophouden met het trollen in dit topic.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 08:23:01 #252
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919474
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]
:') Twitter is nooit neutraal geweest natuurlijk, laten we ophouden met het trollen in dit topic.
Help help, je probeert me tot zelfcensuur te manipuleren!
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206919480
Twitter doet nog steeds :D
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 08:26:04 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919488
Maar als je bedoelt dat Trump tot begin 2021 alle voorwaarden van Twitter straffeloos mocht negeren, dan heb je een punt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206919498
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 07:50 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Prima, dat mag jij vinden. Dan zou het ook geen probleem moeten zijn om de conservatieven en wappies met logica en feiten om de oren te slaan - in plaats van tegengestelde meningen (of in dit geval onhandige feiten) “weg te modereren”.
Als een groep door propaganda gendoctrineerde malloten als blok optrekken en zelf interne gematigde kritiek als de roedel afvallen dan kun je met de beste logica en feiten blijven komen aanzetten dat dringt niet meer door bij deze gehersenspoelde mensen.

Dus leugens en onlogica mogen daarom best weg gemodereerd worden aangezien het geen censuur is, maar gewoon het toepassen van logica.
pi_206919523
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 04:53 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Als China het doet heet het censuur, als het westen het doet heet het moderatie.
Als bnw helemaal vol werd gespamed met gore video’s en keiharde porno dan zou jij willen dat het bleef staan ja? Censuur is tenslotte foei. Als je geen wraakporno en onthoofdingen op je platform wil hebben ben je tenslotte China!
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 08:32:48 #257
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919527
Over niet neutraal zijn gesproken. Dit speelt ook weer....


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 3 december 2022 @ 08:34:23 #258
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919534
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als bnw helemaal vol werd gespamed met gore video’s en keiharde porno dan zou jij willen dat het bleef staan ja? Censuur is tenslotte foei. Als je geen wraakporno en onthoofdingen op je platform wil hebben ben je tenslotte China!
Wat een boute manier van redeneren heb jij. Keiharde wraakporno en onthoofdingen zijn toch heel wat anders dan nieuwsartikelen en tegengestelde meningen?
  zaterdag 3 december 2022 @ 08:35:24 #259
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919541
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:32 schreef Ulx het volgende:
Over niet neutraal zijn gesproken. Dit speelt ook weer....


[ twitter ]

Jeetje, je maakt er wel een links-versus-rechts feestje van, h. Even voor de goede orde. Ook dergelijke bias moet je niet willen, nee.
  zaterdag 3 december 2022 @ 08:39:21 #260
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919558
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Als een groep door propaganda gendoctrineerde malloten als blok optrekken en zelf interne gematigde kritiek als de roedel afvallen dan kun je met de beste logica en feiten blijven komen aanzetten dat dringt niet meer door bij deze gehersenspoelde mensen.

Dus leugens en onlogica mogen daarom best weg gemodereerd worden aangezien het geen censuur is, maar gewoon het toepassen van logica.
Hoe weet jij dat jij niet de gehersenspoelde bent in deze? Jij bent zeker ook zo iemand die stelt zelf nooit nazi te zijn geweest in Berlijn in 1943?

Daarom is onderlinge discussie zo belangrijk. We hoeven het niet eens te zijn, maar laten we wel open blijven staan voor tegengestelde meningen. Hoe wappie die volgens jou ook ook zijn. Dat is namelijk een fundamenteel grondbeginsel van de westerse samenleving die we niet zomaar overboord mogen gooien. Dat heeft de historie uitgewezen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 08:43:04 #261
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919577
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:34 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Wat een boute manier van redeneren heb jij. Keiharde wraakporno en onthoofdingen zijn toch heel wat anders dan nieuwsartikelen en tegengestelde meningen?
Zonder toestemming dickpicks van iemand op internet zetten is wraakporno.

Ik vraag me af of Musk (via Taibbi) door de links te tweeten niet zijn eigen TOS en misschien zelfs de wet heeft overtreden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 08:44:39 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919590
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:35 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Jeetje, je maakt er wel een links-versus-rechts feestje van, h. Even voor de goede orde. Ook dergelijke bias moet je niet willen, nee.
Ik reageer op iemand die beweert dat Twitter niet neutraal is. Da's alles.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206919631
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 03:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja okay maar Musk linkt zich er alsnog direct aan. Kondigt het groots aan de Twitter files :')
Taibbi zegt dat er nog meer gaat komen dus dat zal dan wel maar met hoe hij dit op probeert te kloppen van niets tot iets en faalt zal het me hoogst verbazen als het toch nog interessant wordt. Hij zal nog wel iets meer hebben over social media die zoals dit aan moderatie doet. Maar ik begrijp absoluut niet waarom hij doet alsof dit wereldschokkend is terwijl het meer algemene kennis lijkt voor iedereen met enige interesse op dit gebied.

Want serieus wat is het nieuws hier politiek probeert media die hun campagnes beinvloed een beetje te manipuleren. Zit dat niet in letterlijk elke film of serie over politiek? Natuurlijk als de zittende macht de staat of iets dergelijks inzet voor die manipulatie zou het vrij ernstig zijn maar wat ik hier zie lijkt me echt heel erg binnen de grenzen van het redelijke.
dems waren niet de zittende macht, en de rest klopt. Die laptopgate was een machts spelletje van deheersende macht (GOP) in samen werking met crooked media (Jones en consorten) om de macht te behouden
pi_206919637
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:39 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat jij niet de gehersenspoelde bent in deze? Jij bent zeker ook zo iemand die stelt zelf nooit nazi te zijn geweest in Berlijn in 1943?

Daarom is onderlinge discussie zo belangrijk. We hoeven het niet eens te zijn, maar laten we wel open blijven staan voor tegengestelde meningen. Hoe wappie die volgens jou ook ook zijn. Dat is namelijk een fundamenteel grondbeginsel van de westerse samenleving die we niet zomaar overboord mogen gooien. Dat heeft de historie uitgewezen.
De geschiedenis heeft met de aanloop naar de 2e wereld oorlog net zo goed uitgewezen dat herhalende onzin en zwartmakerij over groepen waar je niet bijhoort erg goed werkt en men in Duitsland een heel land naar de pijpen van een relatief kleine groep heeft laten dansen. Goebbels was daar een meester in.

Dit noemen we tegenwoordig propaganda en vooral vanuit de extremistische hoeken begint men daar erg bedreven in te raken terwijl objectief en met logica gewoon keer op keer vast te stellen is dat deze groepen leugens en laster verspreiden.
pi_206919667
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als bnw helemaal vol werd gespamed met gore video’s en keiharde porno dan zou jij willen dat het bleef staan ja? Censuur is tenslotte foei. Als je geen wraakporno en onthoofdingen op je platform wil hebben ben je tenslotte China!
Verder gaat t wel?
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:04:30 #266
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919669
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:43 schreef Ulx het volgende:

[..]
Zonder toestemming dickpicks van iemand op internet zetten is wraakporno.

Ik vraag me af of Musk (via Taibbi) door de links te tweeten niet zijn eigen TOS en misschien zelfs de wet heeft overtreden.
Volgens mij is Musks standpunt dat wetgeving voor vrijheid van meningsuiting op het platform gaat. In andere woorden, als iets per wet verboden is (zoals wraakporno) het van Twitter verwijderd zal worden. Buiten die kaders is “moderatie” niet wenselijk volgens Musk en zou iedereen, ongeacht politieke voorkeur of controverse, meningen en feiten mogen ventileren.

En in dit geval hadden we het over nieuwsartikelen van The New York Post die gecensureerd werden, n van de oudste kranten van Amerika. Daar waren geen piemelfoto’s in te zien, alleen insinuaties van vreemde buitenlandse geldstromen. De vlieger van wraakporno gaat in dit Hunter Biden laptop schandaal dus niet helemaal op.
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:11:04 #267
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919693
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dit noemen we tegenwoordig propaganda en vooral vanuit de extremistische hoeken begint men daar erg bedreven in te raken terwijl objectief en met logica gewoon keer op keer vast te stellen is dat deze groepen leugens en laster verspreiden.
Recente geschiedenis heeft dus uitgewezen dat de ‘Wuhan-lab-hypothese’ en het ‘Hunter Biden laptop schandaal’ weg gecensureerd werden onder de noemer van leugens en laster. Dat kreeg de orwelliaanse titel van “disinformatie”

Wat bleek later, het waren geen leugens.

Dus jij mag vinden dat “een stel extreemrechtsen” simpelweg “gehersenspoeld” zijn en leugens verspreiden. Maar wie ben jij om te bepalen wat wel of niet leugens zijn? In mijn ervaring zijn zaken bijna nooit zwart-wit en zijn er altijd meerdere standpunten in te nemen.

Wat vandaag de dag pseudo-wetenschap is, kan morgen empirisch aangetoond zijn. Daarom is het juist zo belangrijk een open en vrije discussie te kunnen voeren, hoe controversieel sommige onderwerpen ook zijn.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 09:11:26 #268
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919695
Ware het niet dat de alarmbellen afgingen dat het NYPost verhaal wel eens uit gehackte/gemanipuleerde bron zou kunnen komen, zoals uit het interview met het voormalige hoofd veiligheid bleek.
Better safe than sorry in dat geval. Of niet soms?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206919708
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:34 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Wat een boute manier van redeneren heb jij. Keiharde wraakporno en onthoofdingen zijn toch heel wat anders dan nieuwsartikelen en tegengestelde meningen?
Oh ga jij voor mij beslissen of die onthoofding nieuws is of niet? Wie ben jij om dat te doen?

Niet ieder nieuwsartikel of mening is gelijk geschapen. De shit die weetjewel doorgaans post is pure desinformatie, of gejuich als er weer wat Oekraense burgers vermoord zijn, dus niveau Gore is ook niet ver weg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:03 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Verder gaat t wel?
Ja hoor.
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:14:55 #270
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919711
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:11 schreef Ulx het volgende:
Ware het niet dat de alarmbellen afgingen dat het NYPost verhaal wel eens uit gehackte/gemanipuleerde bron zou kunnen komen, zoals uit het interview met het voormalige hoofd veiligheid bleek.
Better safe than sorry in dat geval. Of niet soms?
Lees de Twitter files nog eens goed door. Er was geen enkele reden om dat aan te nemen, anders dan dat het de Democraten op dat moment goed uit kwam om zich daarop te beroepen. Meerdere Twitter-medewerkers tekende bezwaar aan om dat als gronde voor het verbannen aan te nemen - omdat duidelijk was dat het niet waar was.

Het kwam de Republikeinen op dat moment wel goed uit, uiteraard. Dat was de keerzijde. Echter meen ik mij te herinneren dat het Trump versus Stormy Danils verhaal hen weer wat minder goed uit kwam. Belastende nieuwsartikelen waren er in verkiezingstijd dus hen en weer. Het Stormy Danils verhaal was er n dat wel breed aandacht kreeg, ook op Twitter. Dat blijkt dus geen reden te zijn geweest om nieuwsartikelen te verbannen.

[ Bericht 6% gewijzigd door T.Durden op 03-12-2022 09:42:41 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 09:18:12 #271
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919718
Lees dat interview even door, dan lees je waarom het toen toch werd gedaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:18:48 #272
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_206919720
Mooi dat ook Musk het Hunter Biden laptop verhaal totaal niet serieus neemt.
Gn kloon van tvlxd!
pi_206919743
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 08:39 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat jij niet de gehersenspoelde bent in deze? Jij bent zeker ook zo iemand die stelt zelf nooit nazi te zijn geweest in Berlijn in 1943?

Daarom is onderlinge discussie zo belangrijk. We hoeven het niet eens te zijn, maar laten we wel open blijven staan voor tegengestelde meningen. Hoe wappie die volgens jou ook ook zijn. Dat is namelijk een fundamenteel grondbeginsel van de westerse samenleving die we niet zomaar overboord mogen gooien. Dat heeft de historie uitgewezen.
Dit is een leugen. Je kan geen discussie hebben met iemand die in zijn eigen realiteit leeft en zijn eigen feiten verzint. Willem Engel vs een professor met kennis over vaccinaties bijvoorbeeld. Willen gooit gewoon genoeg poep tegen de muur en bij een percentage van de luisteraars blijft het altijd wel plakken met dodelijke gevolgen van dien. En heeft een dansleraar nou echt hetzelfde bij te dragen in de medische wereld, dan iemand die al minstens 10 jaar de hele dag bezig is met het vak?
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:23:19 #274
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919746
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:14 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oh ga jij voor mij beslissen of die onthoofding nieuws is of niet? Wie ben jij om dat te doen?

Niet ieder nieuwsartikel of mening is gelijk geschapen. De shit die weetjewel doorgaans post is pure desinformatie, of gejuich als er weer wat Oekraense burgers vermoord zijn, dus niveau Gore is ook niet ver weg.

Je bent hier de boel doelbewust aan het verdraaien. Althans, ik schat je (per default) slim genoeg in om het verschil tussen het rapporteren van onthoofdingen (bijv. in een nieuwsartikel) en het daadwerkelijk laten zien van onthoofdeingen te weten.

Of vind jij, een ander voorbeeld, het daadwerkelijk laten zien van kinderporno dan ook nieuwswaarde hebben?
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:24:01 #275
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919752
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:18 schreef Ulx het volgende:
Lees dat interview even door, dan lees je waarom het toen toch werd gedaan.
Graag, als je wilt helpen, waar kan ik het vinden?
pi_206919760
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2022 04:50 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof je niet net zo hard had gestampvoet als Dorsey wel persoonlijk betrokken was. Voor de rest ga naar BNW man. Gevaarlijke ideologien, zoals wat anti-dickpickisme? Anti democraten met een broertje dood aan het vrije woord, beide partijen deden mee met twitter. Het zou eerder bizar zijn als politieke partijen niet aan PR doen.
Of ben je er zo een die alle politici als anti-democraten ziet, ook in dat geval BNW is de plek.
Wat een armoe... alleen maar op de man spelen en beledigen. Maar dat zien we wel vaker bij deugers.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 09:28:14 #277
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919781
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:24 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Graag, als je wilt helpen, waar kan ik het vinden?
Volgens mij staat de link in dit topic, of anders in het deel hiervoor.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 09:29:29 #278
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919791
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:25 schreef nomina het volgende:

[..]
Wat een armoe... alleen maar op de man spelen en beledigen.

Maar dat zien we wel vaker bij deugers.
En de laatste zin is geen sneer?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206919794
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:04 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Volgens mij is Musks standpunt dat wetgeving voor vrijheid van meningsuiting op het platform gaat. In andere woorden, als iets per wet verboden is (zoals wraakporno) het van Twitter verwijderd zal worden. Buiten die kaders is “moderatie” niet wenselijk volgens Musk en zou iedereen, ongeacht politieke voorkeur of controverse, meningen en feiten mogen ventileren.
We hebben gisteren nog kunnen zien dat Musk niet meer in zijn eigen standpunt gelooft. Kanye postte een hakenkruis-jodenster prima binnen de wet en kreeg een ban voor aanzetten tot geweld.

Die absolute vrijheid van meningsuiting gaat nooit werken op een online platform, je kunt bijvoorbeeld moeilijk zeggen dat elkaar uitschelden niet binnen de wet valt maar wie wil er op een platform zitten waar je constant wordt uitgescholden want moderatie is censuur. Of zeg continue lastig gevallen worden door haatpredikers van lui die abortus moord noemen, transseksuelen pedo's, alle homos naar de hel sturen of zeggen het enige recht voor een vrouw is het aanrecht. Zulke meningen (het zijn eigenlijk vooroordelen mogen best geuit worden maar om te doen alsof ze iets toevoegen is op zijn best bedenkelijk. Dat ze schade kunnen doen is duidelijker, bijvoorbeeld dat mensen ze overnemen.

quote:
En in dit geval hadden we het over nieuwsartikelen van The New York Post die gecensureerd werden, n van de oudste kranten van Amerika. Daar waren geen piemelfoto’s in te zien, alleen insinuaties van vreemde buitenlandse geldstromen. De vlieger van wraakporno gaat in dit Hunter Biden laptop schandaal dus niet helemaal op.
New York Post is een extreem-rechts fake news fabriekje van Ruppert Murdoch, jij denkt aan The New York Times. Hunter Biden is ook gewoon niet boeiend het is de zoon van. Natuurlijk celeberity cultuur in Amerika is nogal wat maar er zijn belangrijker dingen in politiek dan dit soort roddels denk aan standpunten of consequenties daarvan.
pi_206919800
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:23 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Je bent hier de boel doelbewust aan het verdraaien. Althans, ik schat je (per default) slim genoeg in om het verschil tussen het rapporteren van onthoofdingen (bijv. in een nieuwsartikel) en het daadwerkelijk laten zien van onthoofdeingen te weten.

Of vind jij, een ander voorbeeld, het daadwerkelijk laten zien van kinderporno dan ook nieuwswaarde hebben?
Ik zie het verschil inderdaad. Daarom ga ik hard in op mafkezen die met memes komen die content moderatie gelijk proberen te stellen aan censuur in China. Zou je ook eens moeten doen als je ook superslim was.
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:31:27 #281
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919801
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is een leugen. Je kan geen discussie hebben met iemand die in zijn eigen realiteit leeft en zijn eigen feiten verzint. Willem Engel vs een professor met kennis over vaccinaties bijvoorbeeld. Willen gooit gewoon genoeg poep tegen de muur en bij een percentage van de luisteraars blijft het altijd wel plakken met dodelijke gevolgen van dien. En heeft een dansleraar nou echt hetzelfde bij te dragen in de medische wereld, dan iemand die al minstens 10 jaar de hele dag bezig is met het vak?
Bijzondere definite van een leugen heb jij,. Ik zou het een mening willen noemen.

Je haalt er bovendien een vrij extreme voorbeeld bij. Er zijn ook minder verregaande posts van Twitter verbannen onder de noemen van desinformatie (Willem Engel neem ik inderdaad niet serieus, een hooggeleerde viroloog indd wel). Een voorbeeld daarvan is de wijdverspreide verbanning van de 'wuhan-lab-hypothese' waar later zelfs WHO van terug kwam.

We zijn het prima met elkaar eens dat er met wappies niet te praten valt. Kunnen we het er dan ook over eens zijn dat het gevaarlijk is om elke tegengestelde mening maar onder de noemer "wappie" of "desinformatie" te scharen? Want dat gevaar ligt toch zeker wel op de loer, getuige het feit dat niewsartikelen onderdrukt zijn op gronde van politieke voorkeuren.
pi_206919816
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:25 schreef nomina het volgende:

[..]
Wat een armoe... alleen maar op de man spelen en beledigen. Maar dat zien we wel vaker bij deugers.
Prachtige binnenkomer zelf doen waar je je bij mij aan stoort. Applaus _O_
Trouwens onzin dat ik alleen maar op de man speelde ik probeer weldegelijk dingen te weerleggen die Chivaz poneerde in tegenstelling tot wat jij doet.
pi_206919825
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:31 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Bijzondere definite van een leugen heb jij,. Ik zou het een mening willen noemen.

Je haalt er bovendien een vrij extreme voorbeeld bij. Er zijn ook minder verregaande posts van Twitter verbannen onder de noemen van desinformatie (Willem Engel neem ik inderdaad niet serieus, een hooggeleerde viroloog indd wel). Een voorbeeld daarvan is de wijdverspreide verbanning van de 'wuhan-lab-hypothese' waar later zelfs WHO van terug kwam.

We zijn het prima met elkaar eens dat er met wappies niet te praten valt. Kunnen we het er dan ook over eens zijn dat het gevaarlijk is om elke tegengestelde mening maar onder de noemer "wappie" of "desinformatie" te scharen? Want dat gevaar ligt toch zeker wel op de loer, getuige het feit dat niewsartikelen onderdrukt zijn op gronde van politieke voorkeuren.
Altijd sterk om te klagen over definities en dan zelf het woord feit zo te misbruiken.
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:36:45 #284
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919833
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
We hebben gisteren nog kunnen zien dat Musk niet meer in zijn eigen standpunt gelooft. Kanye postte een hakenkruis-jodenster prima binnen de wet en kreeg een ban voor aanzetten tot geweld.

Die absolute vrijheid van meningsuiting gaat nooit werken op een online platform, je kunt bijvoorbeeld moeilijk zeggen dat elkaar uitschelden niet binnen de wet valt maar wie wil er op een platform zitten waar je constant wordt uitgescholden want moderatie is censuur. Of zeg continue lastig gevallen worden door haatpredikers van lui die abortus moord noemen, transseksuelen pedo's, alle homos naar de hel sturen of zeggen het enige recht voor een vrouw is het aanrecht. Zulke meningen (het zijn eigenlijk vooroordelen mogen best geuit worden maar om te doen alsof ze iets toevoegen is op zijn best bedenkelijk. Dat ze schade kunnen doen is duidelijker, bijvoorbeeld dat mensen ze overnemen.
[..]
New York Post is een extreem-rechts fake news fabriekje van Ruppert Murdoch, jij denkt aan The New York Times. Hunter Biden is ook gewoon niet boeiend het is de zoon van. Natuurlijk celeberity cultuur in Amerika is nogal wat maar er zijn belangrijker dingen in politiek dan dit soort roddels denk aan standpunten of consequenties daarvan.
We zijn het vermoed ik over veel van de bovenstaande punten (abortus, lgbtq rechten etc) met elkaar eens. Neemt niet weg dat ik erop tegen ben tegengestelde meningen op die punten te censureren. Tuurlijk kunnnen meningen overgenomen worden, dat mag geen reden voor censuur zijn - bedenk waarom die tegengestelde meningen uberhaupt bestaan en bestrijd ze met betere meningen. Jammer dat jij er anders over denkt, mooi dat we er een discussie over kunnen voeren.

Overigens is The New York Post zeker wel n van de oudste kranten van Amerika en ben ik niet in de war met de New York Times. The New York Post bestaat sinds 1801 en is, tot recent niet meer vanuit Democraatse hoek, altijd betiteld als betrouwbaar.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 december 2022 @ 09:37:42 #285
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206919841
twitter


Musk heeft het volste recht dit te doen. Maar kijk niet raar op als geen enkele multinational nog wil adverteren op Twitter. Die hebben dat recht namelijk ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:37:51 #286
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919842
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:35 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Altijd sterk om te klagen over definities en dan zelf het woord feit zo te misbruiken.
Help me even, waar dan exact lieg ik? Want dan heb ik je denk ik verkeerd begrepen.
pi_206919879
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:11 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Recente geschiedenis heeft dus uitgewezen dat de ‘Wuhan-lab-hypothese’ en het ‘Hunter Biden laptop schandaal’ weg gecensureerd werden onder de noemer van leugens en laster. Dat kreeg de orwelliaanse titel van “disinformatie”

Wat bleek later, het waren geen leugens.

Dus jij mag vinden dat “een stel extreemrechtsen” simpelweg “gehersenspoeld” zijn en leugens verspreiden. Maar wie ben jij om te bepalen wat wel of niet leugens zijn? In mijn ervaring zijn zaken bijna nooit zwart-wit en zijn er altijd meerdere standpunten in te nemen.

Wat vandaag de dag pseudo-wetenschap is, kan morgen empirisch aangetoond zijn. Daarom is het juist zo belangrijk een open en vrije discussie te kunnen voeren, hoe controversieel sommige onderwerpen ook zijn.
het waren wel leugens, want ook nu is er geen enkel bewijs over de inhoudt van die laptop (en wuhan laboratoriums ga ik nu niet op in).

Wat er feitelijk is:
- extreem rechtse log/journalist roept: Er is mogelijk een laptop, met mogelijk hele erge informatie over biden. Want als er bewijs zou zijn dan moet het hier op staan (insinueren!!)
- alle bots en trollen: whatabouuuut laptop
- Twitter: misschien moeten we die trollen stoppen.
- twItter blokkeert laptop getrol
- trump verliest
- dems starten onderzoek
- Trollen zie je nu wel... corruptie, en niemand onderzocht die laptop.
- Musk zie ze hebben laptop geblokkeerd (Whuhanhan)
- Trollen zie je nu wel dat er iets was.

Dit heet heeft een mooie defenitie: conformation bais of te wel circel redeneren.
pi_206919892
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:37 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Help me even, waar dan exact lieg ik? Want dan heb ik je denk ik verkeerd begrepen.
Hoe weet jij dat het een feit is dat Twitter op basis van politieke voorkeuren nieuws heeft onderdrukt?
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:48:27 #289
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919914
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:44 schreef Korenfok het volgende:

[..]
het waren wel leugens, want ook nu is er geen enkel bewijs over de inhoudt van die laptop (en wuhan laboratoriums ga ik nu niet op in).

Wat er feitelijk is:
- extreem rechtse log/journalist roept: Er is mogelijk een laptop, met mogelijk hele erge informatie over biden. Want als er bewijs zou zijn dan moet het hier op staan (insinueren!!)
- alle bots en trollen: whatabouuuut laptop
- Twitter: misschien moeten we die trollen stoppen.
- twItter blokkeert laptop getrol
- trump verliest
- dems starten onderzoek
- Trollen zie je nu wel... corruptie, en niemand onderzocht die laptop.
- Musk zie ze hebben laptop geblokkeerd (Whuhanhan)
- Trollen zie je nu wel dat er iets was.

Dit heet heeft een mooie defenitie: conformation bais of te wel circel redeneren.
Over confirmation bias gesproken...

Hier misschien wat "meer neutrale" bronnen die je van gedachten kunnen veranderen:

https://www.cbsnews.com/news/hunter-biden-laptop-data-analysis/
https://www.politico.com/(...)ak-hypothesis-492915

Doe ermee wat je wilt.
pi_206919920
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat het een feit is dat Twitter op basis van politieke voorkeuren nieuws heeft onderdrukt?
In extreem rechts zijn realiteit is alles politiek, omdat zij tegen de norm zijn.

Ze zijn een beetje als de pedo partij die roepen dat alle media preuts en sexueel onderdrukkend zijn.
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:51:17 #291
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919940
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoe weet jij dat het een feit is dat Twitter op basis van politieke voorkeuren nieuws heeft onderdrukt?
Heb je de Twitter Files gelezen, waarin interne correspondentie is gedeeld waarin voor zowel leden van de Trump-administratie als ook van de Biden-campagnes gehoor is gegeven aan het verwijderen van "politiek-onhandige" Twitter-posts. Dat is dus weldegelijk een feit.

In dezelfde draad werd ook geclaimd dat, vanwege grote hoeveelheden Democraatse donaties, de meeste verwijderde Tweets zijn verwijderd op verzoek van Democraten. Dit is vooralsnog niet aangetoond en daarmee een mening.
  zaterdag 3 december 2022 @ 09:53:39 #292
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_206919969
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]
In extreem rechts zijn realiteit is alles politiek, omdat zij tegen de norm zijn.

Ze zijn een beetje als de pedo partij die roepen dat alle media preuts en sexueel onderdrukkend zijn.
Insinueer je daarmee dat ik extreemrechts ben, ofzo? Wat vermoeiend zeg. Iets met de ketel en zwart. Laten we de discussie inhoudelijk voeren.
pi_206919971
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:48 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Over confirmation bias gesproken...

Hier misschien wat "meer neutrale" bronnen die je van gedachten kunnen veranderen:

https://www.cbsnews.com/news/hunter-biden-laptop-data-analysis/
https://www.politico.com/(...)ak-hypothesis-492915

Doe ermee wat je wilt.
Jou artikel is van 2022 (hunter biden), dus hoe si dit een tegen argument, aangezien er helemaal niks belastend in staat???? of moet wat elke trol roept de discussie kapen over hoe slecht presidentschap trump was?
pi_206919988
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:53 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Insinueer je daarmee dat ik extreemrechts ben, ofzo? Wat vermoeiend zeg. Iets met de ketel en zwart. Laten we de discussie inhoudelijk voeren.
He nee, ik reageerde niet op jouw. Maar gezien wat je post, zullen deze voor 85% van de mensheid zal het onder extreem rechts scharen, en een paar zullen het zien als neutraal.
pi_206919991
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 09:36 schreef T.Durden het volgende:

[..]
We zijn het vermoed ik over veel van de bovenstaande punten (abortus, lgbtq rechten etc) met elkaar eens. Neemt niet weg dat ik erop tegen ben tegengestelde meningen op die punten te censureren. Tuurlijk kunnnen meningen overgenomen worden, dat mag geen reden voor censuur zijn - bedenk waarom die tegengestelde meningen uberhaupt bestaan en bestrijd ze met betere meningen. Jammer dat jij er anders over denkt, mooi dat we er een discussie over kunnen voeren.
Ach censuur, op een online discussie platform kan je gewoon huisregels opstellen bevallen die niet zijn mensen vrij te gaan waar ze wel losmogen. Het idee dat tolerantie voor intolerantie zo geweldig werkt is ook gewoon bull, zie Poppers paradox. Dat jij denkt dat een meningenstrijd altijd in het voordeel van betere meningen beslecht gaat worden is wat mij betreft extreem naief en komt ook niet overeen met de werkelijkheid. Of wat is jouw verklaring voor het bestaan van Flat-earthers? Zijn die nooit in aanraking geweest met betere meningen. Nou zijn die lui natuurlijk schadeloos maar bijvoorbeeld hoe fascsistische elementen als FvD dombo's opzetten tegen de democratische rechtsstaat is wel schadelijk.

quote:
Overigens is The New York Post zeker wel n van de oudste kranten van Amerika en ben ik niet in de war met de New York Times. The New York Post bestaat sinds 1801 en is, tot recent niet meer vanuit Democraatse hoek, altijd betiteld als betrouwbaar.
Ik zei dan ook niet dat ze niet oud zijn, hoewel dat uberhaupt geen relevantie meer heeft na de overname door Murdoch. Ga zelf maar naar hun webpagina en zie hun voorpagina ja tabloids waar dit
quote:
TJ Holmes cheated on wife with 'GMA' producer before affair with Amy Robach
groot nieuws is zijn meestal geen bastillion van journalistieke integeriteit. Hoe anders kan zon roddel een van de belangrijkste dingen van vandaag zijn. Dat heeft denk ik weinig met politieke kleur te maken. Maar misschien doen pubs liever alsof het wel een kwaliteitskrant is want al het nieuws wordt in hun voordeel geframed.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')