Wat voor tabellen of code wil je hem laten uitvoeren?quote:Op zondag 11 december 2022 17:11 schreef Fok-it het volgende:
Dit is wel verslavend. Maar het is zo arbitrair als ik sommige dingen lees op Reddit zijn er sommigen die hem tabellen en codes laten uitvoeren, maar als ik dit vraag dan geeft hij aan dat hij alleen text-based is.
Ik las een tweet van iemand die via chat binnen 20 minuten op basis van wat gegevens een heel voedingsschema had gemaakt, en vervolgens alles ook mooi in tabellen had gekregen enzo, dus ik dacht even proberen bij mezelf, maar als ik hem vraag of hij alles wilt overzetten in een tabel geeft hij aan dat hij daar niet voor isquote:Op zondag 11 december 2022 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wat voor tabellen of code wil je hem laten uitvoeren?
Nog niet geprobeerd maar vermoedelijk moet je het een beetje sturen, eerst een schema op basis van wensen en dan vragen can you format this in a table format oid. Als het echt mogelijk is.quote:Op zondag 11 december 2022 18:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik las een tweet van iemand die via chat binnen 20 minuten op basis van wat gegevens een heel voedingsschema had gemaakt, en vervolgens alles ook mooi in tabellen had gekregen enzo, dus ik dacht even proberen bij mezelf, maar als ik hem vraag of hij alles wilt overzetten in een tabel geeft hij aan dat hij daar niet voor isNou ja, kennelijk ben je er soms wel voor dus
SPOILER: dialoog met GPT chat waarin die een venn diagram probeert te tekenenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hij probeerde hier een venn diagram te tekenen of zo, maar ik snap niet helemaal wat die hiermee wil, is dit een bepaalde diagram syntax of zo?I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
Zoals @FlippingCoin al zei werkt het vaak in tussenstapjes wel. Hier bijvoorbeeld heb ik gevraagd voor een low-carb voedingsschema:quote:Op zondag 11 december 2022 18:28 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik las een tweet van iemand die via chat binnen 20 minuten op basis van wat gegevens een heel voedingsschema had gemaakt, en vervolgens alles ook mooi in tabellen had gekregen enzo, dus ik dacht even proberen bij mezelf, maar als ik hem vraag of hij alles wilt overzetten in een tabel geeft hij aan dat hij daar niet voor isNou ja, kennelijk ben je er soms wel voor dus
In de opvolging gevraagd om het in een tabel te zetten.quote:Sure, here is a sample low-carb weekly food plan that you can use as a starting point for your own meal planning:
Monday:
Breakfast: Scrambled eggs with spinach and feta cheese
Lunch: Grilled chicken salad with avocado and cherry tomatoes
Dinner: Shrimp and vegetable stir-fry with cauliflower rice
Tuesday:
Breakfast: Greek yogurt with berries and almonds
Lunch: Grilled salmon with roasted broccoli and quinoa
Dinner: Ground turkey tacos with lettuce wraps and salsa
Wednesday:
Breakfast: Omelette with mushrooms, onions, and cheddar cheese
Lunch: Chicken and vegetable soup
Dinner: Pork tenderloin with roasted asparagus and sweet potato
Thursday:
Breakfast: Smoothie with spinach, avocado, and almond milk
Lunch: Tuna salad with boiled eggs and avocado
Dinner: Grilled steak with roasted Brussels sprouts and cauliflower mash
Friday:
Breakfast: Oatmeal with nuts and fruit
Lunch: Grilled chicken and vegetable skewers
Dinner: Shrimp and vegetable Alfredo with zucchini noodles
Saturday:
Breakfast: Egg and bacon breakfast sandwich on a low-carb English muffin
Lunch: Grilled chicken Caesar salad
Dinner: Grilled salmon with roasted vegetables and quinoa
Sunday:
Breakfast: Green smoothie with spinach, kale, and avocado
Lunch: Grilled chicken and avocado salad
Dinner: Slow cooker beef stew with carrots, celery, and green
Daar kun je wel iets op bedenken. Er is denk ik een fundamentelere vraag die we ons moeten stellen: is het nog belangrijk om studenten te leren een scriptie te schrijven als kunstmatige intelligentie zulk werk voor ons kan doen?quote:Op woensdag 7 december 2022 13:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wilde er net een topic over openen! Denk dat universiteiten en hoge scholen hard moeten nadenken hoe hier mee om te gaan. Het is geen plagiaat, maar ook net origineel werk van de student, maar hoe kun je uberhaupt achterhalen dat het gebruikt is.
Ze zijn inderdaad bezig met een watermerk, een onzichtbaar patroon in de tekst waarmee je kunt detecteren of de tekst door de AI is gegenereerd.quote:Op maandag 12 december 2022 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kun je wel iets op bedenken. Er is denk ik een fundamentelere vraag die we ons moeten stellen: is het nog belangrijk om studenten te leren een scriptie te schrijven als kunstmatige intelligentie zulk werk voor ons kan doen?
De output van chatgpt is weinig meer dan overtuigende bullshit, met niet kloppende referenties en geen echte creativiteit, dus het antwoord lijkt me overduidelijk JA.quote:Op maandag 12 december 2022 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar kun je wel iets op bedenken. Er is denk ik een fundamentelere vraag die we ons moeten stellen: is het nog belangrijk om studenten te leren een scriptie te schrijven als kunstmatige intelligentie zulk werk voor ons kan doen?
Kortom: een gemiddelde scriptie.quote:Op dinsdag 13 december 2022 10:26 schreef Farenji het volgende:
[..]
De output van chatgpt is weinig meer dan overtuigende bullshit, met niet kloppende referenties en geen echte creativiteit, dus het antwoord lijkt me overduidelijk JA.
Het schrijfproces boeit niet zo wat mij betreft. Maar de overige skills die je nodig hebt voor een scriptie worden misschien wel belangrijker dan ooit. Leren structureren, de juiste (onderzoeks)vragen stellen, kritisch naar data en bronnen kijken ipv een antwoord op face-value aannemen.quote:Op maandag 12 december 2022 22:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
quote:Mark Rutte: "Hallo kat, hoe gaat het met jou?"
Kat: "Miauw, het gaat prima dank je. Ik geniet van het mooie weer en ben blij dat ik lekker binnen kan liggen en slapen."
Mark Rutte: "Geweldig om te horen. Kun je me misschien vertellen wat jouw mening is over de huidige situatie met het coronavirus?"
Kat: "Miauw, ik ben natuurlijk maar een kat en heb geen specifieke kennis over het virus. Maar ik denk dat het belangrijk is om de regels te volgen en verstandig om te gaan met de situatie."
Mark Rutte: "Helemaal mee eens. Bedankt voor je mening, kat. Hopelijk blijven jij en alle andere katten gezond en veilig."
Kat: "Miauw, dank je wel. Fijne dag verder, Mark Rutte."
quote:Mark Rutte: Hallo kat, hoe gaat het met je?
Kat: Miauw, het gaat prima met mij dank je. Ik ben blij dat ik binnen ben en niet buiten in de regen.
Mark Rutte: Dat is goed om te horen. Weet je wat ik heb gehoord? Er zijn plannen om de btw op kattenvoer te verhogen.
Kat: Miauw, dat klinkt niet goed. Ik hoop dat je dat niet doorgaat.
Mark Rutte: Ik ben bang dat we het helaas niet kunnen voorkomen. We moeten bezuinigen op verschillende dingen en dit is helaas een van de maatregelen.
Kat: Miauw, dat is jammer. Ik ben bang dat dit niet in mijn voordeel is.
Mark Rutte: Ik begrijp het. Maar ik kan je wel vertellen dat we er alles aan doen om de stijging zo laag mogelijk te houden.
Kat: Miauw, dat is fijn om te horen. Ik zal het hopen op het beste.
Mark Rutte: Zoek maar een goedkope winkel voor je kattenvoer en dan zal het wel meevallen.
Kat: Miauw, dank je wel. Ik zal het onthouden. Tot ziens, Mark.
Mark Rutte: Dag kat, tot de volgende keer.
Maar dan verder. Dit kan elke bot.quote:Op woensdag 14 december 2022 12:02 schreef Tourniquet het volgende:
Geef een voorbeeld van een fictief gesprek tussen Mark Rutte en een kat.
[..]
[..]
quote:Koning Willem Alexander, hij is een man
Van Hollandse bodem, trots en sterk
Hij is de koning, en hij regeert met vlijt
Maar er is één ding waar hij dol op is, en dat is bier
Chorus:
Bier, bier, bier, Willem is er dol op
Hij drinkt het graag, en dat is geen kwestie
Van pils tot wit, hij drinkt het allemaal
Hij drinkt het graag op een terrasje in de zon
Of tijdens een feestje met vrienden en familie
Het maakt hem blij, en dat is te zien
Want als hij een biertje drinkt, dan glimlacht hij breed
Chorus:
Soms drinkt hij wat te veel, en dan wordt hij dronken
Maar dat doet er niet toe, want hij is de koning
Hij regeert met verstand, en hij drinkt met mate
En als hij een biertje drinkt, dan doet hij dat met trots
Chorus:
Weet je zeker dat dit laatste gesprek fictief is?quote:Op woensdag 14 december 2022 12:02 schreef Tourniquet het volgende:
Geef een voorbeeld van een fictief gesprek tussen Mark Rutte en een kat.
[..]
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |