abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 december 2022 @ 18:26:28 #76
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_207044517
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 17:11 schreef Fok-it het volgende:
Dit is wel verslavend. Maar het is zo arbitrair als ik sommige dingen lees op Reddit zijn er sommigen die hem tabellen en codes laten uitvoeren, maar als ik dit vraag dan geeft hij aan dat hij alleen text-based is.
Wat voor tabellen of code wil je hem laten uitvoeren?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 11 december 2022 @ 18:28:46 #77
319979 Fok-it
All is well
pi_207044535
quote:
16s.gif Op zondag 11 december 2022 18:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Wat voor tabellen of code wil je hem laten uitvoeren?
Ik las een tweet van iemand die via chat binnen 20 minuten op basis van wat gegevens een heel voedingsschema had gemaakt, en vervolgens alles ook mooi in tabellen had gekregen enzo, dus ik dacht even proberen bij mezelf, maar als ik hem vraag of hij alles wilt overzetten in een tabel geeft hij aan dat hij daar niet voor is :D Nou ja, kennelijk ben je er soms wel voor dus :+
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 11 december 2022 @ 18:31:04 #78
459912 FlippingCoin
pi_207044564
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 18:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik las een tweet van iemand die via chat binnen 20 minuten op basis van wat gegevens een heel voedingsschema had gemaakt, en vervolgens alles ook mooi in tabellen had gekregen enzo, dus ik dacht even proberen bij mezelf, maar als ik hem vraag of hij alles wilt overzetten in een tabel geeft hij aan dat hij daar niet voor is :D Nou ja, kennelijk ben je er soms wel voor dus :+
Nog niet geprobeerd maar vermoedelijk moet je het een beetje sturen, eerst een schema op basis van wensen en dan vragen can you format this in a table format oid. Als het echt mogelijk is.

Soms doet die ook wel even moeilijk ja, en soms blijft die in een nee fase hangen tot ik hem refresh. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
  zondag 11 december 2022 @ 19:33:25 #79
459912 FlippingCoin
pi_207045336
SPOILER: dialoog met GPT chat waarin die een venn diagram probeert te tekenen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij probeerde hier een venn diagram te tekenen of zo, maar ik snap niet helemaal wat die hiermee wil, is dit een bepaalde diagram syntax of zo?
pi_207045587
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 18:28 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Zoals @FlippingCoin al zei werkt het vaak in tussenstapjes wel. Hier bijvoorbeeld heb ik gevraagd voor een low-carb voedingsschema:

Can you provide me with a low-carb weekly food scheme?

quote:
Sure, here is a sample low-carb weekly food plan that you can use as a starting point for your own meal planning:

Monday:

Breakfast: Scrambled eggs with spinach and feta cheese
Lunch: Grilled chicken salad with avocado and cherry tomatoes
Dinner: Shrimp and vegetable stir-fry with cauliflower rice
Tuesday:

Breakfast: Greek yogurt with berries and almonds
Lunch: Grilled salmon with roasted broccoli and quinoa
Dinner: Ground turkey tacos with lettuce wraps and salsa
Wednesday:

Breakfast: Omelette with mushrooms, onions, and cheddar cheese
Lunch: Chicken and vegetable soup
Dinner: Pork tenderloin with roasted asparagus and sweet potato
Thursday:

Breakfast: Smoothie with spinach, avocado, and almond milk
Lunch: Tuna salad with boiled eggs and avocado
Dinner: Grilled steak with roasted Brussels sprouts and cauliflower mash
Friday:

Breakfast: Oatmeal with nuts and fruit
Lunch: Grilled chicken and vegetable skewers
Dinner: Shrimp and vegetable Alfredo with zucchini noodles
Saturday:

Breakfast: Egg and bacon breakfast sandwich on a low-carb English muffin
Lunch: Grilled chicken Caesar salad
Dinner: Grilled salmon with roasted vegetables and quinoa
Sunday:

Breakfast: Green smoothie with spinach, kale, and avocado
Lunch: Grilled chicken and avocado salad
Dinner: Slow cooker beef stew with carrots, celery, and green
In de opvolging gevraagd om het in een tabel te zetten.

zondag 11 december 2022 @ 19:51:20 #81
319979 Fok-it
All is well
pi_207045600
Nice. Thanks.

Gewoon beetje volhardend zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  zondag 11 december 2022 @ 20:09:02 #82
459912 FlippingCoin
pi_207045852
Jammer dat er niet een manier is om zo'n gesprek te delen op een betere manier dan screenshots, ik wil die dialoog van hierboven wel op mijn werk bespreken komende week. :o
  maandag 12 december 2022 @ 20:27:47 #83
459912 FlippingCoin
pi_207059226
  maandag 12 december 2022 @ 20:28:40 #84
459912 FlippingCoin
pi_207059234
en die 2e manier lijkt daadwerkelijk een stuk meer op wat ik vroeg :P
pi_207059243
Hahahah briljant _O_
pi_207059257
Fok-it, a book-it, never took a look-it _O_ Wat een MC
pi_207059292
Ik heb er ook 1 voor jou

ga helemaal stuk ') Gewoon hoe briljant in een paar seconden
pi_207059296
Verse 1:
FlippingCoin, IT-nerd supreme
Rocking the motor, living the dream
With his beard, he's a sight to see
FlippingCoin, he's the king of the IT scene

Chorus:
FlippingCoin, flipping the coin
Living the life, never to join
The ranks of the mundane and dull
FlippingCoin, he's a true OG

Verse 2:
He knows his way around a code
Never one to be sold or sold out
He's a master of the digital age
FlippingCoin, he's on a whole other page

Bridge:
With his motor, he rides the night
FlippingCoin, always in the spotlight
Never one to be held down
FlippingCoin, he's the IT crown

Outro:
FlippingCoin, he's the real deal
Never one to be trifled or toil
He's the master of his domain
FlippingCoin, he'll always reign.
pi_207060787
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:36 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Wilde er net een topic over openen! Denk dat universiteiten en hoge scholen hard moeten nadenken hoe hier mee om te gaan. Het is geen plagiaat, maar ook net origineel werk van de student, maar hoe kun je uberhaupt achterhalen dat het gebruikt is.
Daar kun je wel iets op bedenken. Er is denk ik een fundamentelere vraag die we ons moeten stellen: is het nog belangrijk om studenten te leren een scriptie te schrijven als kunstmatige intelligentie zulk werk voor ons kan doen?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207063432
Nevermind

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2022 10:19:16 ]
pi_207063477
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2022 22:30 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daar kun je wel iets op bedenken. Er is denk ik een fundamentelere vraag die we ons moeten stellen: is het nog belangrijk om studenten te leren een scriptie te schrijven als kunstmatige intelligentie zulk werk voor ons kan doen?
Ze zijn inderdaad bezig met een watermerk, een onzichtbaar patroon in de tekst waarmee je kunt detecteren of de tekst door de AI is gegenereerd.
Onze hele samenleving verschuift meer van kennis hebben tot kennis toepassen inderdaad. Het wordt steeds minder belangrijk kennis te hebben in je hoofd, en steeds belangrijker te weten hoe je tot een oplossing kunt komen, zonder de kennis gelijk paraat te hebben. Welke tools je kunt gebruiken, en hoe je die gebruikt wordt belangrijker dan de oplossing baseren op de kennis die je al hebt. Daarom denk ik ook dat het beter omarmd kan worden dan verbannen.
pi_207063483
quote:

[..]
De output van chatgpt is weinig meer dan overtuigende bullshit, met niet kloppende referenties en geen echte creativiteit, dus het antwoord lijkt me overduidelijk JA.
pi_207063653

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 13-12-2022 10:49:40 ]
pi_207065073
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 december 2022 10:26 schreef Farenji het volgende:

[..]
De output van chatgpt is weinig meer dan overtuigende bullshit, met niet kloppende referenties en geen echte creativiteit, dus het antwoord lijkt me overduidelijk JA.
Kortom: een gemiddelde scriptie.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_207065972
quote:

[..]
Het schrijfproces boeit niet zo wat mij betreft. Maar de overige skills die je nodig hebt voor een scriptie worden misschien wel belangrijker dan ooit. Leren structureren, de juiste (onderzoeks)vragen stellen, kritisch naar data en bronnen kijken ipv een antwoord op face-value aannemen.
pi_207076763
Geef een voorbeeld van een fictief gesprek tussen Mark Rutte en een kat.

quote:
Mark Rutte: "Hallo kat, hoe gaat het met jou?"

Kat: "Miauw, het gaat prima dank je. Ik geniet van het mooie weer en ben blij dat ik lekker binnen kan liggen en slapen."

Mark Rutte: "Geweldig om te horen. Kun je me misschien vertellen wat jouw mening is over de huidige situatie met het coronavirus?"

Kat: "Miauw, ik ben natuurlijk maar een kat en heb geen specifieke kennis over het virus. Maar ik denk dat het belangrijk is om de regels te volgen en verstandig om te gaan met de situatie."

Mark Rutte: "Helemaal mee eens. Bedankt voor je mening, kat. Hopelijk blijven jij en alle andere katten gezond en veilig."

Kat: "Miauw, dank je wel. Fijne dag verder, Mark Rutte."
quote:
Mark Rutte: Hallo kat, hoe gaat het met je?

Kat: Miauw, het gaat prima met mij dank je. Ik ben blij dat ik binnen ben en niet buiten in de regen.

Mark Rutte: Dat is goed om te horen. Weet je wat ik heb gehoord? Er zijn plannen om de btw op kattenvoer te verhogen.

Kat: Miauw, dat klinkt niet goed. Ik hoop dat je dat niet doorgaat.

Mark Rutte: Ik ben bang dat we het helaas niet kunnen voorkomen. We moeten bezuinigen op verschillende dingen en dit is helaas een van de maatregelen.

Kat: Miauw, dat is jammer. Ik ben bang dat dit niet in mijn voordeel is.

Mark Rutte: Ik begrijp het. Maar ik kan je wel vertellen dat we er alles aan doen om de stijging zo laag mogelijk te houden.

Kat: Miauw, dat is fijn om te horen. Ik zal het hopen op het beste.

Mark Rutte: Zoek maar een goedkope winkel voor je kattenvoer en dan zal het wel meevallen.

Kat: Miauw, dank je wel. Ik zal het onthouden. Tot ziens, Mark.

Mark Rutte: Dag kat, tot de volgende keer.
:')
pi_207077202
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
Maar dan verder. Dit kan elke bot.

Deze bot is zo sterk omdat hij een gesprek kan voeren.

vraag door, dat is waar de kracht zit. En zo krijg je ook bijzondere gesprekken
  woensdag 14 december 2022 @ 13:00:52 #98
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_207077338
Ook wel geinig

Hi can you write out a premise for me that i can work out into a book. I need a female protagonist as a lead character and a mysterious antagonist. the setting is a city in the future in cyberpunk style

In the bustling, neon-lit city of Neo-Tokyo, a young woman named Akira must navigate the dangers of a high-tech metropolis controlled by powerful corporations and plagued by rampant crime. As a skilled hacker and street fighter, Akira uses her cunning and combat skills to survive in a world where information is power and the weak are exploited.

But when Akira uncovers a sinister conspiracy involving a mysterious and elusive antagonist, she must race against time to unravel the plot and bring the perpetrators to justice before they can carry out their plans for world domination. With the help of a ragtag group of allies, Akira must use all of her skills and resources to save the city and its inhabitants from destruction.

can you provide me with a few important side characters with a brief description

Sure! Here are a few potential side characters for your story:

Koji is a former member of Akira's gang who left to join a rival organization. He is a skilled martial artist and weapons expert, but struggles with inner demons and a sense of loyalty to his old friends.

Yuki is a young girl who was orphaned in the chaos of Neo-Tokyo. She is resourceful and scrappy, and becomes Akira's protégé as she helps her fight against the forces of evil.

Ryo is a detective with the Neo-Tokyo police department who is investigating the mysterious conspiracy. He is tough and no-nonsense, but has a hidden soft spot for Akira and her allies.

Doctor Tanaka is a brilliant scientist who was forced to work for the antagonists on their secret project. He is torn between his loyalty to his research and his conscience, and becomes an important ally for Akira.

The Antagonist is a shadowy figure who is pulling the strings behind the conspiracy. He is powerful, ruthless, and seemingly untouchable, but Akira and her allies are determined to bring him down.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  Moderator woensdag 14 december 2022 @ 13:19:12 #99
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_207077552
Dit gaat zeker een hit worden :')

Schrijf een liedje over Koning Willem Alexander en zijn liefde voor bier

quote:
Koning Willem Alexander, hij is een man
Van Hollandse bodem, trots en sterk
Hij is de koning, en hij regeert met vlijt
Maar er is één ding waar hij dol op is, en dat is bier

Chorus:
Bier, bier, bier, Willem is er dol op
Hij drinkt het graag, en dat is geen kwestie
Van pils tot wit, hij drinkt het allemaal

Hij drinkt het graag op een terrasje in de zon
Of tijdens een feestje met vrienden en familie
Het maakt hem blij, en dat is te zien
Want als hij een biertje drinkt, dan glimlacht hij breed

Chorus:

Soms drinkt hij wat te veel, en dan wordt hij dronken
Maar dat doet er niet toe, want hij is de koning
Hij regeert met verstand, en hij drinkt met mate
En als hij een biertje drinkt, dan doet hij dat met trots

Chorus:

woensdag 14 december 2022 @ 13:24:44 #100
459912 FlippingCoin
pi_207077630
quote:
1s.gif Op woensdag 14 december 2022 12:02 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
[..]
Weet je zeker dat dit laatste gesprek fictief is? :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')