abonnement Unibet Coolblue
pi_206904562
Hebben normale hetelucht ovens ook zo een ventielatiegat, met of zonder actieve ventilator zoals bij magnetrons het geval?
  Redactie Frontpage vrijdag 2 december 2022 @ 09:48:18 #2
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206906119
Ik heb een combi-oven, die blaast aan de voorzijde af, daarnaast heb ik een stoomoven, die doet dat niet. Dus, beide ovens, van hetzelfde merk, ene wel, andere niet.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206907072
Oven en magnetron zijn 2 verschillende manieren van verwarmen...

Magnetron doet dit met microgolven, de moleculen/cellen in het product te laten trillen dus en dit kun je ventileren. De warmte komt niet van de omgeving maar uit de supersnelle trilling in het op te warmen product zelf.

Bij oven is het omgevingswarmte die afstraalt van de verwarmingselement(en) en dient dus warmte zoveel mogelijk te isoleren en binnen te houden. Dan is ventilatie dus minimaal met slechts beperkte natuurlijke convectie uit de kieren en gaatjes. Dan komt de stoom langs de klep/deur naar buiten. Is er een hete lucht functie dan zit er mogelijk een luchtklepje in die met open of dicht reageert op de thermostaat. Maar ook dit is dan minimaal om zoveel mogelijk warmte binnen te houden.

Hangt dus beetje af van type apparaat, ontwerp en welke functie je inschakelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Watuntrik op 02-12-2022 11:18:37 ]
pi_206907841
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 02:13 schreef Belugastroop het volgende:
Hebben normale hetelucht ovens ook zo een ventielatiegat, met of zonder actieve ventilator zoals bij magnetrons het geval?
Dat verschilt per type en merk
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')