Pleaseee, help me!!!
quote:Ik woon in Amsterdam, 4 hoog op zo'n grote zolderkamer. Niet zo'n kamertjes waar maar 1 bed in past dus. Iets van 60m2.
Op zaterdag 8 februari 2003 13:00 schreef hoe-die-nie het volgende:
ik weet niet hoe je precies woont maar gebruik geen gif daar heb ik hele slechte ervaringen mee.. het beste zijn nog muizenvallen denk ik.
gewoon ff naar de gemeente en vragen voor een paar van die gifdoosjes
zijn ze binnen een mum van tijd uitgeroeid
quote:Heb ik ook gewoond en gehad, gewoon gat vinden waar ze uitkomen en dat dus dichtstoppen!
Op zaterdag 8 februari 2003 13:01 schreef Girly-Suus het volgende:[..]
Ik woon in Amsterdam, 4 hoog op zo'n grote zolderkamer. Niet zo'n kamertjes waar maar 1 bed in past dus. Iets van 60m2.
Suc6
En verder ervoor zorgen dat er nergens voer te vinden is voor die beesten. Eten zoveel mogelijk opbergen in trommeltjes e.d. waar ze niet in kunnen komen (muizen knagen bijna overal doorheen, behalve metaal).
Heb je toevallig een huisdier? Want ze komen ook af op voerbakjes van konijnen, hamster, honden, vogels, enz.
quote:ROFL
Op zaterdag 8 februari 2003 12:58 schreef Girly-Suus het volgende:
Aaah het is echt zooo erg, iemand ervaring ermee. Ik kan echt niet meeer slapen 's nachts. Toevallig 2 gevangen gisteren. Eentje opgezogen met de stofzuiger en eentje gepakt met muizenlijm. Maar er zullen er vast nog meer zijn.Pleaseee, help me!!!
quote:Wij dachten aan dichtkitten, nu zitten de gaten ff dicht met Albert Hein zakken
Op zaterdag 8 februari 2003 13:07 schreef JusdRanz het volgende:[..]
Heb ik ook gewoond en gehad, gewoon gat vinden waar ze uitkomen en dat dus dichtstoppen!
Voor de overige muizen een valletje zetten (langs de muur werkt het best)
Suc6
Tis wel heel erg giftig maar na 2 keer eten liggen ze dood in het bakkie
opgezogen...(8>
[Dit bericht is gewijzigd door wobbel op 08-02-2003 13:11]
quote:Muizenvallen, met pindakaas erin, werkt gegarandeerd
Aaah het is echt zooo erg, iemand ervaring ermee. Ik kan echt niet meeer slapen 's nachts. Toevallig 2 gevangen gisteren. Eentje opgezogen met de stofzuiger en eentje gepakt met muizenlijm. Maar er zullen er vast nog meer zijn.Pleaseee, help me!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Giro op 08-02-2003 13:15]
Muizenvallen is ook niet de oplossing! Je hebt muisvriendelijke muizenvallen en die werken perfect. Koop die en je vangt ze snel! Loop naar buiten toe en zet ze buiten, maar iig niet vlakbij de deur
Die aktie van de stofzuiger is trouwens wel ! Mousebusters!
Volgens policy:
"# Het plaatsen van al te onsmakelijke of gewelddadige foto's of tekeningen of links daarnaar."
Ik vind het niet zo smakelijk!
quote:Ja gif dacht ik ook niet aan, dan kan je ze inderdaad niet vinden en muizenvallen zijn inderdaad ook niet zo diervriendelijk. Maar trust me, als jij al twee weken wordt geteisterd door die beesten maakt het niet meer uit hoe ze verdwijnen.
Op zaterdag 8 februari 2003 13:11 schreef TechXP het volgende:
Gif is niet de oplossing! Met het gif krijgen ze een zeer pijnlijke dood. En je gaan ook dood achter de muur en daar wil je geen dode muizen hebben toch? Gaat zo stinken na een tijd!
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 13:14 schreef TechXP het volgende:
PS. kan een modje de foto's hierboven weghalen!Volgens policy:
"# Het plaatsen van al te onsmakelijke of gewelddadige foto's of tekeningen of links daarnaar."
Ik vind het niet zo smakelijk!
quote:Hahaha, mijn vriend en ik moeten er ook nog om lachen. Maar hij zat klem in de gangkast. Uiteindelijk zat ie met zijn hoofd tussen een doos en de muur en toen maar opzuigen dachten we.
Die aktie van de stofzuiger is trouwens wel! Mousebusters!
Meteen de stofzuigerzak weggegooid en overgeheveld in een vuilniszak!!!
quote:Ook al lopen die beesten over mij heen! Ik zal ze niet dood maken! Ik dood geen enkel dier zomaar!
Op zaterdag 8 februari 2003 13:15 schreef Girly-Suus het volgende:[..]
Ja gif dacht ik ook niet aan, dan kan je ze inderdaad niet vinden en muizenvallen zijn inderdaad ook niet zo diervriendelijk. Maar trust me, als jij al twee weken wordt geteisterd door die beesten maakt het niet meer uit hoe ze verdwijnen.
Hier thuis hebben we ook muizen gehad en die zijn met een handschoen gevangen en eentje liep in een doek die we ergens neer hadden gelegd, zodat de muis niet onder de deur kon. Daarna hebben we die buiten uit gezet!
Mijn ouders hadden thuis eerst gif neergelegd! Ik heb geprotesteerd en gedreigd dat ik het gif zelf zou innemen als ze het niet weg zouden halen!
Toen hebben ze het maar weggehaald! (ik was toen 10 of 11)
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 13:18 schreef TechXP het volgende:[..]
Ook al lopen die beesten over mij heen! Ik zal ze niet dood maken! Ik dood geen enkel dier zomaar!
De diervriendelijke manier is altijd het beste!Hier thuis hebben we ook muizen gehad en die zijn met een handschoen gevangen en eentje liep in een doek die we ergens neer hadden gelegd, zodat de muis niet onder de deur kon. Daarna hebben we die buiten uit gezet!
Mijn ouders hadden thuis eerst gif neergelegd! Ik heb geprotesteerd en gedreigd dat ik het gif zelf zou innemen als ze het niet weg zouden halen!
quote:Gif=
Op zaterdag 8 februari 2003 13:11 schreef TechXP het volgende:
Gif is niet de oplossing! Met het gif krijgen ze een zeer pijnlijke dood. En ze gaan ook dood achter de muur en daar wil je geen dode muizen hebben toch? Gaat zo stinken na een tijd!Muizenvallen is ook niet de oplossing! Je hebt muisvriendelijke muizenvallen en die werken perfect. Koop die en je vangt ze snel! Loop naar buiten toe en zet ze buiten, maar iig niet vlakbij de deur
Die muisvriendelijke muizenvallen zijn helemaal niet muisvriendelijk en wel hierom: als een muis een tijdje (langer dan een uur) opgesloten zit in een kleine ruime, wordt ie zo gestresst dat ie er dood aan gaat. Heel erg muisonvriendelijk dus. Met gif voelt ie zich niet lekker, gaat ergens liggen, slaapt in en wordt niet meer wakker -> minder muisonvriendelijk.
En stel dat jij ieder uur gaat controleren of er een muis in je muisvriendelijk val zit, wat doe je dan als er eentje in zit? Maak je em alsnog snel en zo pijnloos af? Nee, dierenvriend, jij laat em buiten vrij. En waar kunnen huismuizen niet overleven? Idd: buiten!!
Mijn oom werkt bij de GGD in Rotterdam en daar moeten ze regelmatig huizen leeghalen en schoonmaken waar dan natuurlijk ook honderden muizen bij worden verdelgd. Dankzij allerlei 'diervriendelijke' pressiegroepen, mogen ze die beestjes niet meer doodmaken, maar moeten ze ze vrijlaten in de natuur. Dat doen ze dus altijd op dezelfde plek in een of ander bosje in de buurt van Rotterdam en je zou verwachten dat het daar dus wemelt van de muizen. Nou niet dus. Die beesten overleven nog geen dag buiten. Heel diervriendelijk dus (NOT) maar de dierenvrienden zijn er tevreden mee, dus waarom niet.
quote:Een muis is ook een levend wezen hoor
Meteen de stofzuigerzak weggegooid en overgeheveld in een vuilniszak!!!
R.i.P
quote:kel, 't is ongedierte... Onkruid trek je toch ook uit de grond? En gif is niet echt dier onvriendelijk. ze worden een beetje misselijk en leggen het loodje.
Op zaterdag 8 februari 2003 13:18 schreef TechXP het volgende:[..]
Ook al lopen die beesten over mij heen! Ik zal ze niet dood maken! Ik dood geen enkel dier zomaar!
De diervriendelijke manier is altijd het beste!Hier thuis hebben we ook muizen gehad en die zijn met een handschoen gevangen en eentje liep in een doek die we ergens neer hadden gelegd, zodat de muis niet onder de deur kon. Daarna hebben we die buiten uit gezet!
quote:Koop dan life-traps, zo van die plastic doosjes die als val werken, dan leg je daar pindakaas ofzoiets in (iets wat sterk ruikt) en dan kun je ze vangen zonder ze te kwetsen. Bij de boerenbond (hier in België, ik weet niet of dat in Nederland ook bestaat) hebben ze dat, anders bij en natuurvereniging vragen.
Op zaterdag 8 februari 2003 13:15 schreef Girly-Suus het volgende:[..]
Ja gif dacht ik ook niet aan, dan kan je ze inderdaad niet vinden en muizenvallen zijn inderdaad ook niet zo diervriendelijk. Maar trust me, als jij al twee weken wordt geteisterd door die beesten maakt het niet meer uit hoe ze verdwijnen.
P.s. die kat niet voeren natuurlijk he..
quote:Haha...
.....Eentje opgezogen met de stofzuiger......
Maar helaas heb ik niet echt een middeltje, wel heb ik ooit eens een muis opgesloten in een rommelkamertje. Kijken hoe lang die muis het vol zou houden. (Bleek dus ongeveer een week te zijn).
Was wel bizar: midden in de nacht hoorde ik een knarsend geluid, bleek dus die muis te zijn die zich te goed deed aan de houten deurpost van dat kamertje. Nadat ik een metalen strip bij die deurpost had aangebracht, was dat geknaag zo over. En een week later ook het leventje van Mr. Mouse.
Dat knagen doet ie bij ons dus ook, maar die metalen strip is wel een goeie tip!!!:)
quote:Daarom zou ik elk uur ook checken!
Op zaterdag 8 februari 2003 13:21 schreef Miwe het volgende:[..]
Die muisvriendelijke muizenvallen zijn helemaal niet muisvriendelijk en wel hierom: als een muis een tijdje (langer dan een uur) opgesloten zit in een kleine ruime, wordt ie zo gestresst dat ie er dood aan gaat. Heel erg muisonvriendelijk dus. Met gif voelt ie zich niet lekker, gaat ergens liggen, slaapt in en wordt niet meer wakker -> minder muisonvriendelijk.
quote:De huismuis kan zich juist goed aanpassen:
En stel dat jij ieder uur gaat controleren of er een muis in je muisvriendelijk val zit, wat doe je dan als er eentje in zit? Maak je em alsnog snel en zo pijnloos af? Nee, dierenvriend, jij laat em buiten vrij. En waar kunnen huismuizen niet overleven? Idd: buiten!!
quote:Muizen gaan zich niet op dezelfde plek vestigen en zeker niet als er vele al leven!
Mijn oom werkt bij de GGD in Rotterdam en daar moeten ze regelmatig huizen leeghalen en schoonmaken waar dan natuurlijk ook honderden muizen bij worden verdelgd. Dankzij allerlei 'diervriendelijke' pressiegroepen, mogen ze die beestjes niet meer doodmaken, maar moeten ze ze vrijlaten in de natuur. Dat doen ze dus altijd op dezelfde plek in een of ander bosje in de buurt van Rotterdam en je zou verwachten dat het daar dus wemelt van de muizen. Nou niet dus. Die beesten overleven nog geen dag buiten. Heel diervriendelijk dus (NOT) maar de dierenvrienden zijn er tevreden mee, dus waarom niet.
Modjes moeten ook de regels naleven en dit weghalen volgens de policy!
Zegt die tweede stoere muis:
Ik loop laatst door het huis, had ik trek in kaas.Ligt daar zomaar een stuk kaas in een muizenval. Ik natuurlijk toch die kaas opeten, KLAP!!! Stang in me nek, maar ja: bodybuilder he. Gewoon ff opdrukken en zo weer weg.
Zegt die derde muis: Jaja, mooie verhalen, maar ik moet nu toch echt naar huis. De kat moet nog gevoerd worden
quote:Nou, nou, zo erg is die foto niet.
Op zaterdag 8 februari 2003 13:29 schreef TechXP het volgende:
Kan een modje weer die foto hier boven weghalen?Modjes moeten ook de regels naleven en dit weghalen volgens de policy!
quote:Jawel
Op zaterdag 8 februari 2003 13:31 schreef Giro het volgende:[..]
Nou, nou, zo erg is die foto niet.
quote:Elk uur tsjekken: Ook 's nachts?
Op zaterdag 8 februari 2003 13:27 schreef TechXP het volgende:[..]
Daarom zou ik elk uur ook checken!
[..]De huismuis kan zich juist goed aanpassen:
http://www.ppd.nl/determinatie/a_huismuis.html
[..]Muizen gaan zich niet op dezelfde plek vestigen en zeker niet als er vele al leven!
Muizen die aanpassen: vast wel, maar waarschijnlijk lopen ze gewoon je huis weer in.
Hervestiging van muizen: in iemands anders huis, ja Zullen ze blij mee zijn.
Als je nou echt zo diervriendelijk bent, doe je gewoon niets tegen muizen in je huis. Als je van ze af wilt (en dus geen dierenvriend bent), los het probleem dan gewoon op en maak die beesten dood. Die beesten planten zich niet voor niets voort als konijnen. Daar is de soort op berekend.
quote:Als dat van dat stressen klopt dan zit ik er de hele nacht!
Op zaterdag 8 februari 2003 13:34 schreef Miwe het volgende:[..]
Elk uur tsjekken: Ook 's nachts?
quote:De beste manier is om ze wat verder van huizen af te zetten.
Muizen die aanpassen: vast wel, maar waarschijnlijk lopen ze gewoon je huis weer in.Hervestiging van muizen: in iemands anders huis, ja Zullen ze blij mee zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |