abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 1 december 2022 @ 21:05:50 #1
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_206899970
Ik wil graag op twee kamers op de bovenverdieping airco's laten plaatsen en heb hiervoor twee partijen gevraagd om een offerte. Deze offertes verschillen EUR 1000,- met elkaar.

Bedrijf A is een ''ouderwets'' bedrijf, is ter plaatse komen kijken en heeft een zeer duidelijke offerte.
Werkt met Panasonic airco's en staat bekend als een goed bedrijf.

Bedrijf B is een soort discounter, komt niet ter plaatse kijken en heeft een wat minder duidelijke offerte.
Dat wil zeggen dat er een standaard montage (afgaand op wat ik als klant aan info geef) is voor een vast bedrag.
Standaard wil zeggen dat er 3 meter leiding geplaatst word en elke meter meer wordt apart berekend.
Zij werken met het merk Mitsui.

Beide bedrijven leveren 2 binnen en 2 buiten units

Zijn er misschien users die ervaring hebben met het merk Mitsui?
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 21:09:53 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206900138
Ja een vriend van me heeft Mitsui. Al jaren. Koelt gewoon prima. Of het kwalitatief iets is kan ik je niet mee helpen. Ik heb zelf in mijn vorige huis 4 Panasonic units gehad en ook daar had ik geen klagen over.

Maar 'onduidelijkheden' in de offerte en niet komen kijken zou me veel meer storen dan het merk Mitsui want volgens mij zou ik me daar helemaal niet aan storen.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 1 december 2022 @ 21:38:46 #3
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_206901324
Maar 'onduidelijkheden' in de offerte en niet komen kijken zou me veel meer storen dan het merk Mitsui want volgens mij zou ik me daar helemaal niet aan storen.
[/quote]

Nee ik zal me daar ook niet aan storen maar als het EUR 1000,- scheelt en bij wijze van spreken over 3 jaar al defect raakt....
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 22:17:45 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206902619
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 21:38 schreef Pielemenneke het volgende:
Maar 'onduidelijkheden' in de offerte en niet komen kijken zou me veel meer storen dan het merk Mitsui want volgens mij zou ik me daar helemaal niet aan storen.
Nee ik zal me daar ook niet aan storen maar als het EUR 1000,- scheelt en bij wijze van spreken over 3 jaar al defect raakt....
[/quote]

Tja, het is op papier 1000 euro, maar ze zijn niet komen kijken. Zijn ze ter plaatse en willen ze het anders doen worden die 1000 euro geheid minder, oftewel, zij vragen meer geld. Nogmaals, het merk zou ik niet wakker van liggen, maar die werkwijze zou ik wel vraagtekens bij hebben. En dan klinkt 1000 euro wel veel, maar, ik zou toch geneigd zijn die 1000 euro meer te betalen.

Maar dat ben ik.
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage vrijdag 2 december 2022 @ 09:50:40 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206906134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 21:38 schreef Pielemenneke het volgende:
Nee ik zal me daar ook niet aan storen maar als het EUR 1000,- scheelt en bij wijze van spreken over 3 jaar al defect raakt....
Dat soort cowboys zet laat in en vervolgens wordt er op basis van de kleine lettertjes van alles doorberekend omdat er bij de installatie toch meer moest gebeuren. En daarbij vertellen ze dan dat jij bijvoorbeeld onvolledig was in je info dus er gewoon bijgelegd moet worden. Dan heb je onder de streep goedkopere apparatuur tegen een hogere totaalprijs.

Cowboys die niet komen kijken voor een offerte krijgen bij mij nooit het werk.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206922814
Nog nooit van dit merk gehoord maar dat ze niet komen kijken en toch een offerte kunnen maken hoeft niet direct te beteken dat het cowboys zijn.

Ik heb zelf met een tussenpose 2 airco's laten installeren. Allebei van een gerespecteerd bedrijf uit het dorp van het merk Daikin, en bij beide zijn ze niet eerst wezen kijken en achteraf geen meerwerk kosten gekregen.

Als je zelf al een idee hebt waar de buiten en binnenunit moet komen, waar de voeding vandaag gaat komen, of er een condenspompje nodig is en waar dat condenswater dan heen moet en hoe de leidingen gaan lopen kun je dit duidelijk omschrijven en kunnen ze met die gegevens best een offerte maken.

Nog aan gedacht om 1 buitenunit met 2 binnenunits te nemen?

Afhankelijk van hoe vaak je het denkt te gebruiken zou ik zelf wellicht voor een bekender merk gaan. Vergelijk goed het energieverbruik en het het aantal decibels wat de binnenunit maakt als je dit in de slaapkamer wilt gebruiken.

Voor de woonkamer is het nog zinvoller om naar het energieverbruik bij verwarmen te kijken dan bij koelen. Verwarmen doe je gegarandeerd enkele maanden per winter, koelen als het onverhoopt eens bloedheet is wat hooguit enkele dagen duurt.

Ook denken aan verticale en horizontale swing als de binnenunit niet helemaal gunstig gepositionieerd kan worden.

Persoonlijk zou ik liever 1000 meer betalen voor Daikins dan een voor mij onbekend merk.
  zondag 4 december 2022 @ 21:00:46 #7
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_206944927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2022 14:06 schreef Glider76 het volgende:
Nog nooit van dit merk gehoord maar dat ze niet komen kijken en toch een offerte kunnen maken hoeft niet direct te beteken dat het cowboys zijn.

Ik heb zelf met een tussenpose 2 airco's laten installeren. Allebei van een gerespecteerd bedrijf uit het dorp van het merk Daikin, en bij beide zijn ze niet eerst wezen kijken en achteraf geen meerwerk kosten gekregen.

Als je zelf al een idee hebt waar de buiten en binnenunit moet komen, waar de voeding vandaag gaat komen, of er een condenspompje nodig is en waar dat condenswater dan heen moet en hoe de leidingen gaan lopen kun je dit duidelijk omschrijven en kunnen ze met die gegevens best een offerte maken.

Nog aan gedacht om 1 buitenunit met 2 binnenunits te nemen?

Afhankelijk van hoe vaak je het denkt te gebruiken zou ik zelf wellicht voor een bekender merk gaan. Vergelijk goed het energieverbruik en het het aantal decibels wat de binnenunit maakt als je dit in de slaapkamer wilt gebruiken.

Voor de woonkamer is het nog zinvoller om naar het energieverbruik bij verwarmen te kijken dan bij koelen. Verwarmen doe je gegarandeerd enkele maanden per winter, koelen als het onverhoopt eens bloedheet is wat hooguit enkele dagen duurt.

Ook denken aan verticale en horizontale swing als de binnenunit niet helemaal gunstig gepositionieerd kan worden.

Persoonlijk zou ik liever 1000 meer betalen voor Daikins dan een voor mij onbekend merk.
Inmiddels is er contact geweest en is de offerte duidelijk per mail ontvangen.
Meerprijs betreft in dit geval wat extra meters leidingwerk.
Elektra wordt door mijzelf voorbereid.

Voor wat betreft het merk, het schijnt een Japans merk te zijn waarvan zij de importeur zijn.
Garantie en oplossingen schijnen bij deze club goed te zijn.

Heb besloten om met dit bedrijf in zee te gaan. Het blijft toch EUR 1000,- die ik weer ergens anders in huis kan investeren.

Dank voor jullie meedenken.
pi_206970711
Die ¤1000 minder daar komt nog ¤400 meerwerk bij.


Dan heb je een C merk dat het echt wel doet hoor, maar als je ook gaat verwarmen is het wel minder dan een Panasonic.

Met zo een verschil in prijs (¤600) had ik altijd Panasonic en de locale partij gekozen.
Laat die handjes wapperen!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')