abonnement Unibet Coolblue
pi_206894837
https://www.ad.nl/politie(...)t-openbaar~a31fadbd/

Wat erug zeg! Anti overheid partij PvD deelt even alle persoonsgegevens van hun leden.
pi_206894864
:').
ik ben binnen voor er zo een wappie komt zeggen dat dit gedaan is om het gevaar van centrale dataopslag aan te tonen. ofzoiets.

Tis natuurlijk een epische faal.
pi_206894901
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:43 schreef koemleit het volgende:
:').
ik ben binnen voor er zo een wappie komt zeggen dat dit gedaan is om het gevaar van centrale dataopslag aan te tonen. ofzoiets.

Tis natuurlijk een epische faal.
Episch dekt de lading nog niet eens. Even hun standpunt over de corona app: https://fvd.nl/nieuws/bezwaren-corona-app

Ook grappig; hun toenmalige standpunt over corona
quote:
Een app kan geen coronatest vervangen. Massaal testen blijft van het allergrootste belang.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 december 2022 @ 16:50:49 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206895002
Wat een prutsers :') _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206895030
quote:
De partij zegt verder: ,,Tevens zijn we in contact getreden met onze advocaat, mr. Gerard Spong, die bevestigde dat hacking en computervredebreuk strafbare feiten zijn.”
No shit Sherlock
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206895055
quote:
84s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:50 schreef Starhopper het volgende:
Wat een prutsers :') _O-
Jouw gegevens zullen ook wel op straat liggen aangezien jij er lid was :)
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 december 2022 @ 16:55:27 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206895067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:54 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]
Jouw gegevens zullen ook wel op straat liggen aangezien jij er lid was :)
Ja. Dikke kans. Ik zal ze eens mailen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206895119
Zal de AIVD of defensie geweest zijn.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206895142
Er is ook een kolom "forumcoins" in de database.

pi_206895143
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:59 schreef Akathisia het volgende:
Zal de AIVD of defensie geweest zijn.
_O- Droom lekker verder.

Dit was zo'n makkelijk te vinden lek dat iedereen met basis IT kennis het kon doen.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2022 @ 17:02:53 #11
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206895162
Ze zijn wel lekker transparant zo.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206895165
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:59 schreef Akathisia het volgende:
Zal de AIVD of defensie geweest zijn.
Ik gok Daniel Verlaan zelf, zo te zien met een simpel scriptje uit te voeren geweest:
quote:
Zo werkte het lek
De ForumApp verbond met de technische achterkant van de Forum-website, waarin alle leden staan. Op die manier kon je inloggen met je Forum-account bij de app.

Aan de technische achterkant werd niet gecontroleerd wie welke gegevens opvroeg en of die daar wel toestemming voor had. Iedereen kon bij Forum opvragen wie er bij welk nummertje hoort.

Het was daardoor mogelijk om volledig geautomatiseerd het gehele ledenbestand van Forum, inclusief alle privégegevens en rekeningnummers, op te vragen en te downloaden.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vens-leden-op-straat

Na anonieme tip

quote:
84s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:25 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Anonieme tip:
RTL Nieuws is op het datalek gestuit na een anonieme tip en heeft het lek en de gelekte gegevens geverifieerd.


[ Bericht 5% gewijzigd door Tourniquet op 01-12-2022 17:29:41 ]
pi_206895239
Betalende leden

Uit de gegevens blijkt dat ruim 43.000 leden sinds 1 januari van dit jaar hun contributie hebben betaald. Van ruim 20.000 mensen gaat dat mogelijk nog gebeuren, waardoor dit aantal kan oplopen.

Forum stelt dit jaar 58.890 betalende leden te hebben, blijkt uit cijfers die de partij heeft aangeleverd bij het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP) van de Rijksuniversiteit Groningen.


De vermeende overdrijving lijkt wel mee te vallen iig, onafhankelijk van of die 20k nog gaan betalen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_206895291
Wie meldt Gideon even aan voor wat homoseksueel getinte blaadjes
Sicker than your average.
pi_206895356
Achja, je kunt het ze zien; er blijkt dus interesse te zijn in gegevens van FvD-leden.

Even 'THE GREAT RESET' uitvoeren en alle data is weer weg, aldus FvD-lid #3254.
Hier zal de overheid wel weer achter zitten, aldus FvD-lid #252
Dit is nog een reden om 5G zendmasten plat te branden, aldus FvD-lid #34323
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 december 2022 @ 17:25:10 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206895470
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:03 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Ik gok Daniel Verlaan zelf, methode is zo te zien een simpele SQL-injectie o.i.d. geweest:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)vens-leden-op-straat
Anonieme tip:
RTL Nieuws is op het datalek gestuit na een anonieme tip en heeft het lek en de gelekte gegevens geverifieerd.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206895528
Heerlijk hoe al die wappies binnen een week die app allemaal geinstalleerd hebben en ook nog eens hun gegevens toevertrouwd hebben aan zoiets achterlijks. Niet 1 FvD'er die er bij nadenkt of de app wel goed doorgelicht is. FOMO kan meespelen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206895574
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heerlijk hoe al die wappies binnen een week die app allemaal geinstalleerd hebben en ook nog eens hun gegevens toevertrouwd hebben aan zoiets achterlijks. Niet 1 FvD'er die er bij nadenkt of de app wel goed doorgelicht is. FOMO kan meespelen.
Die gegevens zijn niet door de leden achtergelaten in die app, maar via de lekke app kon de volledige ledenadministratie worden benaderd.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2022 @ 17:33:18 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206895584
Heeft de FvD zich wel soeverein verklaard? Dan kan de Autoriteit Persoonsgegevens ze tenslotte geen boete opleggen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 december 2022 @ 17:33:25 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206895588
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heerlijk hoe al die wappies binnen een week die app allemaal geinstalleerd hebben en ook nog eens hun gegevens toevertrouwd hebben aan zoiets achterlijks. Niet 1 FvD'er die er bij nadenkt of de app wel goed doorgelicht is. FOMO kan meespelen.
Ook zonder de app te installeren liggen je gegevens op straat. De hele ledenadministratie is gewoon gekoppeld aan de app begrijp ik :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206895605
Bleek de corona check app toch een stuk veiliger.
Sicker than your average.
pi_206895632
Weten we iig wie deze naziaanhangers zijn.
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2022 @ 17:37:14 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206895646
Heb je geen vaccin genomen omdat er dan nanotech in je lijf zit waarmee ze je kunnen tracken, krijg je dit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 1 december 2022 @ 17:37:59 #24
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206895656
Waar is het 06-nummer van Eva? ^p^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206895690
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:37 schreef Hyperdude het volgende:
Waar is het 06-nummer van Eva? ^p^
Dacht dat die Vlaardingerbroek haar lidmaatschap beeindigd had.
Maar dat kan natuurlijk een extra kolom zijn, beeindigd Ja/Nee.
Zodat ex-leden nog jaren bestookt kunnen worden met wappiemailings.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206895711
Beste kans dat de codebase ook niet goed beveiligd is. Dat zou betekenen dat je de Forum-app kunt decompileren, oftewel de broncode kunt verkrijgen uit de appbestanden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206895713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:39 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Dacht dat die Vlaardingerbroek haar lidmaatschap beeindigd had.
Maar dat kan natuurlijk een extra kolom zijn, beeindigd Ja/Nee.
Zodat ex-leden nog jaren bestookt kunnen worden met wappiemailings.
quote:
Veel oud-leden in lek
Ook prominente oud-leden als Joost Eerdmans, Annabel Nanninga, Henk Otten, Wybren van Haga en Eva Vlaardingerbroek zijn te vinden in het bestand. Hun gegevens staan ook in de gelekte data, hoewel ze hebben gebroken met de politieke partij en al jaren geen contributie meer betalen.

Je politieke voorkeur is een bijzonder persoonsgegeven, stelt Zuiderveen Borgesius, en dat houdt in dat vrijwel niemand dit mag weten – behalve politieke partijen. "En als je geen lid meer bent, moet dat zo snel mogelijk worden verwijderd. In dit geval kunnen oud-leden worden geassocieerd met een politieke voorkeur die ze misschien helemaal niet meer hebben."
pi_206895770
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:09 schreef Akathisia het volgende:
De vermeende overdrijving
wat suggereer je daar?

ER was een puur raktische grond dat onderzoekers vraagtekens gesteld hebben, toen begin dit jaar de FVD meldde dat hun aantal betalende leden tov 2021 met 2.000 betalende leden gegroeid zou zijn, juist omdat vergelijkbare partijen een sterke daling merkte en de FVD zelf ook getroffen was door een aantal stevige interne strubbelingen (onder meer een referendum waarbij 9000 leden tegen het aanblijven van Thierry Baudet als voorman gestemd hadden) en in de peilingen ze stevig weggezakt waren in dezelfde tijd...
Dan tegelijkertijd een ledengroei te kunnen melden is zer opvallend en dat blijft het.

dat de FVD een database van adressen heeft, verandert daar niet zoveel aan., de cijfers lijken enigszins overeen te komen, het aantal adressen waarvan aangegeven is dat hun contributie betaald is staat in de database op 43.000 en begin dit jaar meldde de FVD dat ze 45.322 betalende leden hadden...

Dat echter deze leden als betalend lid vermeld staan doet ook afvragen of ze dat werkelijk zijn, of er een mogelijkheid is dat men 'smokkelt'; dat er een ondoorzichtige geldbron bestaat die in de boekhouding als lidmaatschapsgelden vermeld is maar stiekem gewoon ergens anders vandaan komt waarna men oud-leden vervolgens in de databank vermeld als 'betaald lid'.

Vorig jaar weigerde een accountant ook de jaarrekening goed te keren wegens precies dat punt, er was geen sluitend bewijs dat de lidmaatschapsgelden daadwerkelijk door de als betalend leden geregistreerde personen betaald was.... iets dat toen door de FVD zelf verklaard werd als een gevolg vanhet vertrek van Otten uit de partij die de administratie ontvreemd zou hebben
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206895827
Hoe kun je die gegevens inzien dan?
pi_206895841
wat een amateur is die appbouwer. de payload onversleutelt over de lijn gooien.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206895868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:46 schreef bloodymary1 het volgende:
Hoe kun je die gegevens inzien dan?
Een API is een soort webadres wat eigenlijk alleen voor de app beschikbaar hoort te zijn.
bijvoorbeeld
app.fvd.nl/?verzoek=GEEFADRESGEGEVENS&forumlid=218421

dan moet de server eerst checken of dat verzoek wel valide is, en of er antwoord gegeven mag worden.
dat doet de API niet, dus iedereen kan die url openen. ook zonder app.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206895926
Die FVD'ers worden er in ieder geval niet vrolijker van terwijl het allemaal toch best geestig is:

twitter
anonieme razernist
pi_206896283
Is die lijst ergens beschikbaar? Lijkt me leuk om eens in te zien, kijken of er stiekeme gelijkgestemden in mijn kennissenkring en werk zitten of in de stad wonen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206896309
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Is die lijst ergens beschikbaar? Lijkt me leuk om eens in te zien, kijken of er stiekeme gelijkgestemden in mijn kennissenkring en werk zitten of in de stad wonen.
Nou, dat leek mij ook wel leuk. Hij zou op straat moeten liggen, maar ik zie hem niet.
pi_206896322
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Beste kans dat de codebase ook niet goed beveiligd is. Dat zou betekenen dat je de Forum-app kunt decompileren, oftewel de broncode kunt verkrijgen uit de appbestanden.
Niks mis met wat open source.
  donderdag 1 december 2022 @ 18:06:12 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206896325
quote:
18s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:49 schreef NoCigar het volgende:
Die FVD'ers worden er in ieder geval niet vrolijker van terwijl het allemaal toch best geestig is:

[ twitter ]
Een klacht indienen :')
Sla zo'n wappie gewoon eens op zijn melkmuil.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206896349
Ik ben in ieder geval blij dat de MIVD gratis een lijst met landverraders heeft gekregen voor als de oorlog met Poetin nog eens uitbreekt.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 18:08:04 #38
408813 crew  trein2000
pi_206896362
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:09 schreef Akathisia het volgende:
Betalende leden

Uit de gegevens blijkt dat ruim 43.000 leden sinds 1 januari van dit jaar hun contributie hebben betaald. Van ruim 20.000 mensen gaat dat mogelijk nog gebeuren, waardoor dit aantal kan oplopen.

Forum stelt dit jaar 58.890 betalende leden te hebben, blijkt uit cijfers die de partij heeft aangeleverd bij het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP) van de Rijksuniversiteit Groningen.

De vermeende overdrijving lijkt wel mee te vallen iig, onafhankelijk van of die 20k nog gaan betalen.
Dat kun je zo niet concluderen. Hoe veel mensen zouden Sigrid Kaag lidgemaakt hebben, of hun onwetende ouders etc.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206896377
Hoeveel Russen zitten er in dat bestand?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 1 december 2022 @ 18:20:31 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206896545
Waarom geven mensen ook 06 nummers aan dat soort fora of apps.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206896567
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Heerlijk hoe al die wappies binnen een week die app allemaal geinstalleerd hebben en ook nog eens hun gegevens toevertrouwd hebben aan zoiets achterlijks. Niet 1 FvD'er die er bij nadenkt of de app wel goed doorgelicht is. FOMO kan meespelen.
Het is achteraf inderdaad dom, maar laten we eerlijk zijn: ik geef dagelijks toestemming voor cookies, zowel thuis als op werk, zonder erbij na te denken wat er gebeurt.
Maar de ironie: een kastelein uit mijn studietijd was in de beginjaren fanatiek aanhanger van FvD en wilde over geen andere partij iets horen, want FvD zou iets doen aan privacybescherming (lees: als zij doen wat ik hoop, kan ik mijn zwarte geld lekker achterover drukken zonder dat de fiscus mee mag kijken). Zouden zijn gegevens nu ook overal beschikbaar zijn?
pi_206896650
quote:
6s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
No shit Sherlock
Uurtje Factuurtje
-nee-
pi_206896759
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:21 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]
Het is achteraf inderdaad dom, maar laten we eerlijk zijn: ik geef dagelijks toestemming voor cookies, zowel thuis als op werk, zonder erbij na te denken wat er gebeurt.
Maar de ironie: een kastelein uit mijn studietijd was in de beginjaren fanatiek aanhanger van FvD en wilde over geen andere partij iets horen, want FvD zou iets doen aan privacybescherming (lees: als zij doen wat ik hoop, kan ik mijn zwarte geld lekker achterover drukken zonder dat de fiscus mee mag kijken). Zouden zijn gegevens nu ook overal beschikbaar zijn?
Cookies accepteren is iets anders als het installeren van een app op je mobiel, en toestemming geven.

Wat veel mensen vergeten is dat je een applicatie installeert. Hetzelfde als die kutreclame van 'Driver update' die je op youtube weleens krijgt. Installeer jij dat dan? Nee, want je weet dat je dan malware installeert.

je installeert een stuk software op je smartphone. Niet zomaar een apparaat, nee je smartphone, waar al je contacten en waardevolle gegevens in opgeslagen staan. Niet lang geleden was de Facebook-app nog in het nieuws, toen bleek dat al je telefoongesprek-gegevens keurig netjes opgeslagen bleek in het datacenter van Meta.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_206896831
Anonieme tip. Niet direkt even bij Forum melden maar bij RTL... Right.
pi_206896868
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:39 schreef Belugastroop het volgende:
Anonieme tip. Niet direkt even bij Forum melden maar bij RTL... Right.
Eerste reflex van de FvD'er: hou het falen onder de pet!!!! Cerel, hoe zijn jullie anders dan regentenpartijen?
pi_206896880
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:39 schreef Belugastroop het volgende:
Anonieme tip. Niet direkt even bij Forum melden maar bij RTL... Right.
Klopt, het FvD bevestigd dit ook.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 1 december 2022 @ 18:44:55 #47
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_206896903
Moet die app een soort WeChat-light worden? Alles in één app, totale controle :X
pi_206896955
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:44 schreef butz0rs het volgende:
Moet die app een soort WeChat-light worden? Alles in één app, totale controle :X
FvDating, wtf. Bedenk je, driekwart van het ledenbestand is man.
En als je dan een match hebt, dan heb je iemand die het de hele tijd met je eens is.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 december 2022 @ 18:49:42 #49
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206896973
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:34 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Cookies accepteren is iets anders als het installeren van een app op je mobiel, en toestemming geven.

Wat veel mensen vergeten is dat je een applicatie installeert. Hetzelfde als die kutreclame van 'Driver update' die je op youtube weleens krijgt. Installeer jij dat dan? Nee, want je weet dat je dan malware installeert.

je installeert een stuk software op je smartphone. Niet zomaar een apparaat, nee je smartphone, waar al je contacten en waardevolle gegevens in opgeslagen staan. Niet lang geleden was de Facebook-app nog in het nieuws, toen bleek dat al je telefoongesprek-gegevens keurig netjes opgeslagen bleek in het datacenter van Meta.
Ik heb nergens toestemming voor gegeven. Ik ben lid geweest maar blijkbaar sta ik toch nog gewoon in het ledenbestand. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen die niet meer lid zijn niet in zo'n database staan? Dat ik nog ergens in het archief sta kan ik begrijpen.

quote:
Geachte heer Starhopper,

Hierbij bevestigen we de beëindiging van uw lidmaatschap.

Met vriendelijke groet,
Team Webcare

Forum voor Democratie (FVD)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206897202
quote:
84s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik heb nergens toestemming voor gegeven. Ik ben lid geweest maar blijkbaar sta ik toch nog gewoon in het ledenbestand. Je mag er toch vanuit gaan dat mensen die niet meer lid zijn niet in zo'n database staan? Dat ik nog ergens in het archief sta kan ik begrijpen.
[..]

Op het moment dat je het lidmaatschap bent aangegaan, zullen ze in hun voorwaarden moeten hebben opgenomen dat je gegevens worden opgeslagen. (meestal zogenaamd voor marketingdoeleinden)

om aan alle regels te voldoen zou het FvD een optie moeten bieden om de gegevens die ze hebben opgeslagen, in te zien.

maar je hebt gelijk; het opzeggen/opschorten van je lidmaatschap is in de praktijk (meestal) niet gelijk aan het verwijderen van je gegevens. Er komt slechts een einddatum bij. Als je letterlijk bij vraagt "wilt u mijn gegevens uit de computer verwijderen", dan moeten ze wel je gegevens verwijderen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 1 december 2022 @ 19:30:05 #51
307622 Perox
(niet de echte)
pi_206897728
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Op het moment dat je het lidmaatschap bent aangegaan, zullen ze in hun voorwaarden moeten hebben opgenomen dat je gegevens worden opgeslagen. (meestal zogenaamd voor marketingdoeleinden)

om aan alle regels te voldoen zou het FvD een optie moeten bieden om de gegevens die ze hebben opgeslagen, in te zien.

maar je hebt gelijk; het opzeggen/opschorten van je lidmaatschap is in de praktijk (meestal) niet gelijk aan het verwijderen van je gegevens. Er komt slechts een einddatum bij. Als je letterlijk bij vraagt "wilt u mijn gegevens uit de computer verwijderen", dan moeten ze wel je gegevens verwijderen.
En dat moeten ze dus ook vastleggen. Van wie ze de gegevens hebben moeten verwijderen op AVG voorwaarden. I kid you not.
pi_206897914
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
wat een amateur is die appbouwer. de payload onversleutelt over de lijn gooien.
Het moest natuurlijk goedkoop en toen kwam er een lid met dat kan ik wel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206898471
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:01 schreef Tourniquet het volgende:
Er is ook een kolom "forumcoins" in de database.

[ afbeelding ]
Ben benieuwd naar de range van leeftijden, en verhouding m/v.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206898546
quote:
Net als van Willem Engel, de voorman van het opgeheven Viruswaarheid.
Hoe kan een lek bij een politieke partij ook de Viruswaarheid voorman treffen?
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2022 @ 20:19:24 #55
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206898798
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:40 schreef vipergts het volgende:

[..]
Het moest natuurlijk goedkoop en toen kwam er een lid met dat kan ik wel.
Nu gaat het ze iets meer kosten. Dit is natuurlijk verwijtbaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206898928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:19 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nu gaat het ze iets meer kosten. Dit is natuurlijk verwijtbaar.
Ach dan doen ze gewoon een actie waarin ze stellen dat ze gehackt zijn en die grote boze overheid ze nog een boete geeft ook. Beetje schelden op D66 en er wordt weer royaal gedoneerd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206898957
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:05 schreef probeer het volgende:

[..]
Ben benieuwd naar de range van leeftijden, en verhouding m/v.
Dat laatste staat in het RTL-artikel: Driekwart van de leden is man.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 20:30:44 #58
408813 crew  trein2000
pi_206899077
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:08 schreef Nober het volgende:

[..]
Hoe kan een lek bij een politieke partij ook de Viruswaarheid voorman treffen?
Hij zal wel lid zijn.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 1 december 2022 @ 20:32:03 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206899108
Gelukkig maar dat het bestuur volgens de statuten praktisch onmogelijk kan worden weggestuurd. _O-
  donderdag 1 december 2022 @ 20:32:36 #60
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  Beste debater 2022 donderdag 1 december 2022 @ 20:33:26 #61
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206899146
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Dat laatste staat in het RTL-artikel: Driekwart van de leden is man.
Goh...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 1 december 2022 @ 20:34:55 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206899190
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Dat laatste staat in het RTL-artikel: Driekwart van de leden is man.
Vind ik nog weinig.
pi_206899353
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:18 schreef spectrumanalyser het volgende:
Achja, je kunt het ze zien; er blijkt dus interesse te zijn in gegevens van FvD-leden.

Even 'THE GREAT RESET' uitvoeren en alle data is weer weg, aldus FvD-lid #3254.
Hier zal de overheid wel weer achter zitten, aldus FvD-lid #252
Dit is nog een reden om 5G zendmasten plat te branden, aldus FvD-lid #34323
Lid #252 hebben we inmiddels al gevonden...
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:59 schreef Akathisia het volgende:
Zal de AIVD of defensie geweest zijn.
  donderdag 1 december 2022 @ 20:41:47 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206899388
Ondertussen bij antifa

pi_206899450
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:25 schreef Tourniquet het volgende:

[..]
Dat laatste staat in het RTL-artikel: Driekwart van de leden is man.
Baudet wilde van de app ook een soort tinder maken. Lekker cirkeltrekken. Onverwacht hoor.
pi_206899481
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:41 schreef Hexagon het volgende:
Ondertussen bij antifa

[ afbeelding ]
Er was een tijd dat zo'n lijst binnen 5 seconden op indymedia zou staan. Helaas is dat het oude internet.
pi_206899508
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:48 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
FvDating, wtf. Bedenk je, driekwart van het ledenbestand is man.
En als je dan een match hebt, dan heb je iemand die het de hele tijd met je eens is.
Dat weet ik niet. Ik heb de afgelopen jaren toch sterk de indruk gekregen dat FvD vooral bestaat uit mensen die het juist niet met elkaar eens zijn.
pi_206899570
Stiekem toch benieuwd of ik die fvd_leden.csv nog ergens tegen kom O-)
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 1 december 2022 @ 20:51:21 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206899624
Gezellig en betrouwbaar clubje...
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206900265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:45 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Er was een tijd dat zo'n lijst binnen 5 seconden op indymedia zou staan. Helaas is dat het oude internet.
Of pastebin
pi_206900445
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 21:13 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Of pastebin
Das alweer nieuwer internet.
pi_206900552
twitter

Fvd vooral uw it problemen...
pi_206900689
quote:
Op donderdag 1 december 2022 18:49 schreef Starhopper het volgende:

Geachte heer Starhopper,

Hierbij bevestigen we de beëindiging van uw lidmaatschap.

Met vriendelijke groet,
Team Webcare

Forum voor Democratie (FVD)
Je weet dat een DM van @Weltschmerz openbaren niet toegestaan is ? 11.gif
pi_206900692
Die Thierry toch. Zijn mobiele nummer lekt uit, dankzij het IT-bedrijf Forum voor Democratie.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 1 december 2022 @ 21:26:43 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206900863
quote:
6s.gif Op donderdag 1 december 2022 21:23 schreef Treinhomo het volgende:

[..]
Je weet dat een DM van @:Weltschmerz openbaren niet toegestaan is ? 11.gif
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206901402
twitter


:')
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 22:07:56 #77
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206902406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hij zal wel lid zijn.
Goh, we zijn vast allemaal verbaasd hierover :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 22:11:02 #78
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206902463
Ik weet niet wat de achtergrond hiervan is, als er sprake is van onoirbaar handelen van buitenaf is dat natuurlijk een zaak voor de politie en moet de dader vervolgd worden, als er sprake is van nalatigheid door de FvD dan dient de FvD hiervoor aangepakt te worden onder de AVG wetgeving maar dit soort zaken mogen gewoon niet gebeuren, je dient als organisatie je beveiliging op dit vlak op orde te hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206902664
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet wat de achtergrond hiervan is, als er sprake is van onoirbaar handelen van buitenaf is dat natuurlijk een zaak voor de politie en moet de dader vervolgd worden, als er sprake is van nalatigheid door de FvD dan dient de FvD hiervoor aangepakt te worden onder de AVG wetgeving maar dit soort zaken mogen gewoon niet gebeuren, je dient als organisatie je beveiliging op dit vlak op orde te hebben.
pi_206902692
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:24 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ach dan doen ze gewoon een actie waarin ze stellen dat ze gehackt zijn en die grote boze overheid ze nog een boete geeft ook. Beetje schelden op D66 en er wordt weer royaal gedoneerd.
Boeien. Dan zijn forummers een stukje armer en de oerheid rijker. Win win.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 22:26:12 #81
408813 crew  trein2000
pi_206902788
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet wat de achtergrond hiervan is, als er sprake is van onoirbaar handelen van buitenaf is dat natuurlijk een zaak voor de politie en moet de dader vervolgd worden, als er sprake is van nalatigheid door de FvD dan dient de FvD hiervoor aangepakt te worden onder de AVG wetgeving maar dit soort zaken mogen gewoon niet gebeuren, je dient als organisatie je beveiliging op dit vlak op orde te hebben.
Mee eens, maar ik zeg daar wel bij dat verantwoord journalistiek handelen een uitzondering is daar op.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206903200
Zou mooi zijn als die gegevens publiek ergens neergegooid worden.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 1 december 2022 @ 22:55:59 #83
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206903226
Die lijst mag wel openbaar worden
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_206903681
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet wat de achtergrond hiervan is, als er sprake is van onoirbaar handelen van buitenaf is dat natuurlijk een zaak voor de politie en moet de dader vervolgd worden, als er sprake is van nalatigheid door de FvD dan dient de FvD hiervoor aangepakt te worden onder de AVG wetgeving maar dit soort zaken mogen gewoon niet gebeuren, je dient als organisatie je beveiliging op dit vlak op orde te hebben.
Ik denk dat Verlaan prima weet wat de regels zijn voor ethisch hacken versus crimineel hacken.
pi_206903730
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk dat Verlaan prima weet wat de regels zijn voor ethisch hacken versus crimineel hacken.
Als de berichtgeving van RTL klopt dan waren de gegevens openbaar opvraagbaar aan de hand van het lidnummer. Dan is er überhaupt geen sprake van hacken (en wel van grove nalatigheid aan de kant van FvD).
  Overall beste user 2022 donderdag 1 december 2022 @ 23:42:43 #86
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206903802
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:11 schreef Tijger_m het volgende:
Ik weet niet wat de achtergrond hiervan is, als er sprake is van onoirbaar handelen van buitenaf is dat natuurlijk een zaak voor de politie en moet de dader vervolgd worden, als er sprake is van nalatigheid door de FvD dan dient de FvD hiervoor aangepakt te worden onder de AVG wetgeving maar dit soort zaken mogen gewoon niet gebeuren, je dient als organisatie je beveiliging op dit vlak op orde te hebben.
De hacker kan aangepakt worden wegen computervredebreuk en noem maar op, maar dat staat er los van.de nalatigheid van de FvD. Die gegevens van ex-leden hadden hoe dan ook verwijderd moeten zijn. Dus daar gaan ze al nat. En de beveiliging van de site/app/db was duidelijk ontoereikend. En je bent als organisatie inderdaad verplicht die op orde te hebben, en dat is nog steeds de verantwoordelijkheid van de FvD. Zij beheren die gegevens. Dan hadden ze maar een security audit en een pentest moeten doen voordat ze live gingen.

Trouwens, als de hacker gelijk de FvD had ingeseind, was het nog steeds een security incident dat gemeld had moeten worden bij de AP. Ethical of niet, de hacker komt nog steeds bij gegevens waar die niet bij zou moeten kunnen. De AP geeft er geen flikker om of dat met goede bedoelingen was of niet.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ulx op 01-12-2022 23:47:58 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206905078
quote:
Dus zelfs als fvd het toegeeft is het fakenews?
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_206905371
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 07:43 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dus zelfs als fvd het toegeeft is het fakenews?
Mjah.. die kerel is niet helemaal niet orde.
pi_206905730
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:29 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Ik denk dat Verlaan prima weet wat de regels zijn voor ethisch hacken versus crimineel hacken.
Als journalist mag je vaak ook nog wel een stapje verder gaan, zolang er een journalistiek belang is. Hij maakt ook geen persoonsgegevens bekend, zal de lijst inmiddels vernietigd hebben, schrijft alleen over leden die al bekend waren.

Lijkt me wel lastig, want er zit vast een ton aan sappige verhalen in die ledenlijst.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2022 09:15:38 ]
pi_206906697
quote:
Wel goede doorstroom mogelijkheden, senior-functie zal vast snel vacant komen _O-
pi_206906775
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:41 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Wel goede doorstroom mogelijkheden, senior-functie zal vast snel vacant komen _O-
Ik ga solliciteren:
quote:
Brede algemene IT-kennis - software installeren of een printeraansluiten is makkelijk voor jou
Dat doe ik al 36 jaar, en ik weet zelfs hoe ik "printer aansluiten" moet schrijven.
pi_206906954
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:47 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Ik ga solliciteren:
[..]
Dat doe ik al 36 jaar, en ik weet zelfs hoe ik "printer aansluiten" moet schrijven.
Denk wel dat je er prachtige verhalen aan overhoudt voor op verjaardagen.
pi_206906995
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:01 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Denk wel dat je er prachtige verhalen aan overhoudt voor op verjaardagen.
Nou ik zie het al voor me... Waar werk je? Ik werk bij FvD... oh... en wat doe je? Ik ben IT'er... :')
pi_206907389
En, is er al bekend hoeveel van die FvD-leden stiekem op Grindr zitten?
pi_206907439
Snel even deze database koppelen aan het inschrijfformulier van de Wagner Militia. Worden ze binnenkort allemaal opgehaald om te sterven in de loopgraven bij Bakmut. FvD-pisvlek opgelost.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 12:39:25 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206907958
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:47 schreef JohnWickPic het volgende:

[..]
Ik ga solliciteren:
[..]
Dat doe ik al 36 jaar, en ik weet zelfs hoe ik "printer aansluiten" moet schrijven.
"Communicatief vaardig"

:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206908045
quote:
84s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:39 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"Communicatief vaardig"

:')
Ja dan moet je een of meer Twitter-accounts hebben en iedereen die het niet met ons eens is de taffes schelden, bedreigen, uitmaken voor NSB'er, pedofiel, et cetera.
pi_206947155
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Op het moment dat je het lidmaatschap bent aangegaan, zullen ze in hun voorwaarden moeten hebben opgenomen dat je gegevens worden opgeslagen. (meestal zogenaamd voor marketingdoeleinden)

om aan alle regels te voldoen zou het FvD een optie moeten bieden om de gegevens die ze hebben opgeslagen, in te zien.

maar je hebt gelijk; het opzeggen/opschorten van je lidmaatschap is in de praktijk (meestal) niet gelijk aan het verwijderen van je gegevens. Er komt slechts een einddatum bij. Als je letterlijk bij vraagt "wilt u mijn gegevens uit de computer verwijderen", dan moeten ze wel je gegevens verwijderen.
Ze hoeven die gegevens niet te verwijderen wanneer ze nog aan bepaalde regels moeten voldoen. Ik ken de regels niet voor het voeren van een partij-lidmaatschap, maar als zij stellen dat ze je gegevens nodig hebben voor de belastingdienst (zoals 7 jaar aan te kunnen tonen dat het legitiem verkregen geld is). Dan kan je gewoon pech hebben met het verzoek tot verwijderen.
pi_206947217
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 01:11 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
Als woke je woke op woke de woke Telegram woke van woke journalist wok e Andy woke Ngo kijkt kun woke je woke nog woke honderden woke voorbeelden wike zien woke van woke de woke communistische woke voetsoldaatjes woke van woke de woke (d66/gl/pvda) woke communistische woke.
Ftfy
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206947223
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2022 07:19 schreef Gehenna het volgende:

[..]
:')
[..]
Je kunt het ook niet doen _O-

Communistische d66 ook gewoon :')
Communistische woke zelfs :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206948254
quote:
Die persoon die kennis van Laravel heeft is wss dit stukje vergeten te lezen:
https://laravel.com/docs/5.8/api-authentication

Maar holy shit zeg wat een fuck up van die developer... Dit is niet eens een oversight van een developer ofzo maar gewoon stupiditeit eerste klas.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')