abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206893835
is dit een leuke manier om je geld te verdienen?

Ik heb de kans gekregen om dit werk te gaan doen. Het lijkt mij in de eerste instantie leuk maar toen in contact had met die persoon van de HR ben ik er toch anders over gaan denken...

je moet elk gesprek binnen maximaal 4 a 5 minuten afronden. Je kan niet zomaar even koffie gaan halen....

ik denk dat ik mij enorm beperkt ga voelen daar aangezien ik nu wel 8 uur per dag op mijn werk kan gaan en staan waar ik wil.

Is er hier iemand die dit werk doet of gedaan heeft? zo ja: hoe heb je dit werk ervaren?
  donderdag 1 december 2022 @ 15:56:55 #2
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206893877
Het ligt er een klein beetje aan wat voor soort info je moet geven. Soms is de materie iets complexer en kan de uitdaging groter zijn.
Maar als je graag nog wat vertrouwen in de mensheid wil houden, zou ik het absoluut afraden om in een callcenter te gaan werken.
Mensen zijn enorm kut, zelfs over de kleinste dingetjes worden ze enorm boos en gaan ze schelden.
Je zit meestal in een tamelijk strak keurslijf, niet alleen mogen je calls max x minuten duren, er is ook een strak rooster van wanneer je moet beginnen en wanneer je mag pauzeren. Je moet je vaak aan een bepaald script houden en vaak word je daar ook op gecontroleerd. Klantenservice wordt meestal gezien als het afvoerputje van het bedrijf, dus verwacht geen goed salaris. Ook doorgroeimogelijkheden zijn er bijna niet (er zijn uitzonderingen), ook al wordt dat meestal wel gezegd. Dit betreft allemaal inbound bellen, dus mensen die zelf naar het callcenter bellen.

Je hebt ook outbound bellen, dan moet je dus zelf mensen gaan bellen. Dat heb ik nooit gedaan maar lijkt me zo mogelijk nog kutter.
  donderdag 1 december 2022 @ 16:01:46 #3
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206893938
Outbound of inbound, allebei werken ze met targets maar de ene is iets vuiler dan de andere.
En dat moet je liggen.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 16:03:11 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_206893958
Voor wat betreft doorgroeimogelijkheden, ik denk dat dat ook heel erg per bedrijf verschilt. Bij ons merken we dat veel medewerkers van het call center doorstromen naar andere functies binnen de organisatie. Moet natuurlijk wel passen in het bedrijf, maar het voordeel van deze medewerkers is dat ze het bedrijf al kennen, en wij de medewerker. Als talent/drive blijkt en er doet zich een kans voor, wordt er altijd eerst binnen deze pool van medewerkers gekeken :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 1 december 2022 @ 16:03:25 #5
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206893963
Positief puntje: meestal zijn je collega's sociaal vaardig en is het op de vloer dus wel leuk.
Maar daar is wat mij betreft het meeste wel mee gezegd.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:03 schreef Guppy het volgende:
Voor wat betreft doorgroeimogelijkheden, ik denk dat dat ook heel erg per bedrijf verschilt. Bij ons merken we dat veel medewerkers van het call center doorstromen naar andere functies binnen de organisatie. Moet natuurlijk wel passen in het bedrijf, maar het voordeel van deze medewerkers is dat ze het bedrijf al kennen, en wij de medewerker. Als talent/drive blijkt en er doet zich een kans voor, wordt er altijd eerst binnen deze pool van medewerkers gekeken :)
Er zijn absoluut uitzonderingen, ik zit nu ook bij een bedrijf waar veel mensen van de klantenservice doorgroeien binnen het bedrijf.
Maar dat is, in mijn ervaring, niet de standaard.
pi_206894447
Ik heb dit een half jaar gedaan en was zwaar ongelukkig. Je hebt geen bewegingsvrijheid, moet als een klein kind vragen of je wat mag drinken/eten/ naar de wc mag en onregelmatige tijden.
pi_206894557
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 15:53 schreef hoechst het volgende:
is dit een leuke manier om je geld te verdienen?
Nee.
  donderdag 1 december 2022 @ 16:37:11 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206894736
Het lijkt me niks voor TS.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 1 december 2022 @ 16:57:05 #9
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206895091
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:01 schreef nils7 het volgende:
Outbound of inbound, allebei werken ze met targets maar de ene is iets vuiler dan de andere.
En dat moet je liggen.
Outbound is tegenwoordig nog maar een klein deel van het callcenter-werk nu cold-calling niet meer toegestaan is. En dat was inderdaad een misdaad op zich, je zat zwaar gescript mensen met de meest gore leugens te overtuigen diensten of producten te kopen die ze niet nodig hadden en/of veel te duur waren. Hoe meer je de mensen naaide, hoe meer je verdiende.

Inbound is probleemoplossing voor klanten., en als je het leuk vind om mensen te helpen kan je daar echt voldoening uit halen, als het achterliggende bedrijf integer is, en je huid dik genoeg is om bestand te zijn tegen het percentage bellers dat je echt niet kunt helpen, of hoe dan ook gaat schelden.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_206895107
Half jaar gedaan, never nooit meer. Targets targets targets en irritante lullen in pakken die met de scepter willen zwaaien en/of met je meeluisteren om zaken te verbeteren.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 1 december 2022 @ 17:04:19 #11
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206895178
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:57 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Outbound is tegenwoordig nog maar een klein deel van het callcenter-werk nu cold-calling niet meer toegestaan is. En dat was inderdaad een misdaad op zich, je zat zwaar gescript mensen met de meest gore leugens te overtuigen diensten of producten te kopen die ze niet nodig hadden en/of veel te duur waren. Hoe meer je de mensen naaide, hoe meer je verdiende.

Inbound is probleemoplossing voor klanten., en als je het leuk vind om mensen te helpen kan je daar echt voldoening uit halen, als het achterliggende bedrijf integer is, en je huid dik genoeg is om bestand te zijn tegen het percentage bellers dat je echt niet kunt helpen, of hoe dan ook gaat schelden.
Ik moet inderdaad zeggen dat ik mensen ken die al 10+ jaar klantenservicewerk in een callcenter doen en het oprecht leuk vinden en ook niets anders willen.
Is wel een minderheid, maar ze zijn er. Dus wie weet is TS ook zo iemand. Je komt er pas achter door het te proberen en als het een keus is tussen geen baan of deze baan zou ik het zeker doen.
pi_206895200
Het lijkt mij beter dan dozen vouwen in een fabriek, maar daar is dan alles ook mee gezegd. Heb het ook wel eens een paar weken gedaan in een ver verleden (vakantiebaan).

Maar het is eigenlijk een soort slaven werk. Vaak aangestuurd door zo'n mannetje die alles in de gaten houdt wat je doet en wat je zegt. Een keer je benen strekken zit er niet bij tenzij je een goede reden hebt. Verder erg monotoon werkt aangezien alles is voorgekauwd en wijk je daarvan af dan krijg je direct commentaar.

Ik zou het alleen doen als je niet anders kan of dat je enigsinds aan je sociale vaardigheden wil werken. Anders zou ik lekker door blijven zoeken en al helemaal niet daar aan beginnen als je denkt wel even door te kunnen groeien. Zelfs al groei je door dan verdien je alsnog een appel en een ei.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_206895225
Paar weken gedaan, een ramp, het was niks voor mij
  donderdag 1 december 2022 @ 17:20:06 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_206895385
Ik heb dit jaren geleden gedaan voor TNS Nipo, dat was wel goed te doen. Vond het alleen wel lastig dat je een oud vrouwtje moest afkappen als ze in tranen was om haar die week overleden man enzo. Dat deed ik dus ook niet.

Heb ook een tijdje geprobeerd afspraken te maken en dergelijke, dat vond ik drie keer niets en daar kwamen ook reacties op terug die ronduit walgelijk waren. Dat zou ik nooit meer doen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206896304
ik heb het jaren als bijbaantje gedaan en ik heb moeite moeten doen om alle targets niet te halen. Dat is mij helaas dus ook niet gelukt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 1 december 2022 @ 18:26:11 #16
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_206896630
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:03 schreef herverwijderd het volgende:
Positief puntje: meestal zijn je collega's sociaal vaardig en is het op de vloer dus wel leuk.
Maar daar is wat mij betreft het meeste wel mee gezegd.
[..]
Er zijn absoluut uitzonderingen, ik zit nu ook bij een bedrijf waar veel mensen van de klantenservice doorgroeien binnen het bedrijf.
Maar dat is, in mijn ervaring, niet de standaard.
Zo is mijn partner ook begonnen en inmiddels zitten er maar 2 tussen haar en Elon Musk 8-)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_206897401
maar waarom zou je gecontroleerd moeten worden enzo? en niet gewoon ieder moment van de dag ff koffie halen?
wat een onzin baan zeg.
pi_206903921
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:24 schreef SootSprite het volgende:
Ik heb dit een half jaar gedaan en was zwaar ongelukkig. Je hebt geen bewegingsvrijheid, moet als een klein kind vragen of je wat mag drinken/eten/ naar de wc mag en onregelmatige tijden.
Bizar, ik was bij de eerste koffie pauze al vertrokken als alles zo volgens de regeltjes moet..
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 00:09:46 #19
414785 sirdanilot
pi_206903986
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 15:53 schreef hoechst het volgende:
is dit een leuke manier om je geld te verdienen?
Nee natuurlijk niet. Je zit de hele dag met Gerda's aan de telefoon die niet eens weten waar de shift knop zit.

quote:
Ik heb de kans gekregen om dit werk te gaan doen. Het lijkt mij in de eerste instantie leuk maar toen in contact had met die persoon van de HR ben ik er toch anders over gaan denken...

je moet elk gesprek binnen maximaal 4 a 5 minuten afronden. Je kan niet zomaar even koffie gaan halen....
Mwah dit hangt af van waar je precies de customer support voor doet. Waar jij het over hebt heet in jargon AHT (average handling time). Als je een AHT target hebt heb je een bepaalde tijd waarin je iedere call af moet handelen. Ik had zelf geen AHT target dus als Bep even met me wilde beppen over het weer was dit geen probleem. Heb je wel een target dan zul je inderdaad je riedeltje in een bepaalde tijd moeten afwerken ja.

quote:
ik denk dat ik mij enorm beperkt ga voelen daar aangezien ik nu wel 8 uur per dag op mijn werk kan gaan en staan waar ik wil.

Is er hier iemand die dit werk doet of gedaan heeft? zo ja: hoe heb je dit werk ervaren?
Ik heb de eerste anderhalf jaar in ierland in een callcenter gewerkt, en het eerste jaar als eerstelijns support. Het allerlaagste van het allerlaagste.

Toch heb ik in die periode ongelooflijk veel geleerd. Hoe ga je om met Gerda's? Hoe toon je empathie aan oerstomme mensen? Dat leer je in een dergelijke slechtverdienende baan. En ik heb daar dus absoluut geen spijt van ondanks dat die baan indertijd ver beneden mijn niveau lag.

Ook een voordeel is dat hoe kutter de baan is, hoe leuker de omgang met je collega's is. Want op vrijdagavond gingen we altijd zuipen en dan samen zaniken over de verschrikkelijke klanten die we die week aan de telefoon hadden gehad terwijl we weer van ons laatste salaris tequila gingen halen.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206903996
Lijkt mij ronduit kut.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 00:12:18 #21
414785 sirdanilot
pi_206903999
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 december 2022 00:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Lijkt mij ronduit kut.
Toch moet iemand het doen net als de plee op je kantoor schoonmaken.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206904012
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 00:12 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Toch moet iemand het doen net als de plee op je kantoor schoonmaken.
Ja misschien, maar toch linkt het mij erg naar werk, dan nog liever lopende band werk denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 00:24:55 #23
414785 sirdanilot
pi_206904115
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 december 2022 00:13 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ja misschien, maar toch linkt het mij erg naar werk, dan nog liever lopende band werk denk ik.
Hmmmmmm ik denk het niet. Want dan krijg je al gauw RSI en word je arbeidsongeschikt en met callcenterwerk heb je dat probleem niet.

Ik heb een tijdje als student in een medicijnenwarenhuis gewerkt als orderpicker en dat vond ik veel vervelender dan in het callcenter. En nee ik mocht niet aan de opioids zitten, alleen ervaren medewerkers met een speciaal certificaat mochten dat. Oxycodon en dergelijke zaten in een speciaal afgeschermd magazijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206904125
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 00:24 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Hmmmmmm ik denk het niet. Want dan krijg je al gauw RSI en word je arbeidsongeschikt en met callcenterwerk heb je dat probleem niet.

Ik heb een tijdje als student in een medicijnenwarenhuis gewerkt als orderpicker en dat vond ik veel vervelender dan in het callcenter. En nee ik mocht niet aan de opioids zitten, alleen ervaren medewerkers met een speciaal certificaat mochten dat. Oxycodon en dergelijke zaten in een speciaal afgeschermd magazijn.
Ik heb zulk werk nooit gedaan, wel bij de mcdonalds gewerkt als scholier op de middelbare school. Dat zou ik ook wel veel liever doen denk ik.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 00:32:53 #25
414785 sirdanilot
pi_206904182
quote:
16s.gif Op vrijdag 2 december 2022 00:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik heb zulk werk nooit gedaan, wel bij de mcdonalds gewerkt als scholier op de middelbare school. Dat zou ik ook wel veel liever doen denk ik.
Het hangt er helemaal van af wat je liever doet, werken met je hoofd of met je handen.

Ik werkte op mijn 14 e al in de albert heijn als schoonmaker. De bedrijfsleider zei toen al ' jij werkt liever met je hoofd dan met je handen he' . Echter kwamen wij allemaal uit de streng christelijke gemeenschap en heeft hij me niet ontslagen maar gewoon het minimale aantal uren gegeven. Zodat ik kon leren om te werken zonder dat het het bedrijf te veel kostte. Want ik haalde mijn target in eerste instantie niet. In onze gemeenschap is het not done om zo iemand als ik te ontslaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:18:52 #26
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206907744
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:15 schreef hoechst het volgende:
maar waarom zou je gecontroleerd moeten worden enzo?
Dat is mij ook nooit helemaal duidelijk geworden, behalve dan dat ze soms willen dat je je heel strak aan een bepaalde gespreksstructuur houdt. Zal wel iets met een uniforme klantervaring te maken hebben, maar het wekt ook vaak irritatie op bij klanten die vaker moeten bellen.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:15 schreef hoechst het volgende:
en niet gewoon ieder moment van de dag ff koffie halen?
Meestal is dat bij callcenters waar de hele dag door wachtenden staan. Ze proberen dan een planning te maken die rekening houdt met verwachte drukte, en als jij koffie aan het halen bent kun je dus geen telefoontjes afhandelen en lopen hun targets gevaar. (meestal zoiets als.... x % van de telefoontjes moet binnen y seconden beantwoord worden).
pi_206907763
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:15 schreef hoechst het volgende:
maar waarom zou je gecontroleerd moeten worden enzo? en niet gewoon ieder moment van de dag ff koffie halen?
wat een onzin baan zeg.
Aangezien ik me met geen mogelijkheid niet kon houden aan de targets had ik dat allemaal niet. Ik kwam ook elke dag te laat en ging geregeld eerder weg.
Andere collegas die onverklaarbaar de targets niet haalde werden veel strenger behandeld.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 12:49:58 #28
414785 sirdanilot
pi_206908055
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Aangezien ik me met geen mogelijkheid niet kon houden aan de targets had ik dat allemaal niet. Ik kwam ook elke dag te laat en ging geregeld eerder weg.
Andere collegas die onverklaarbaar de targets niet haalde werden veel strenger behandeld.
Oh te laat komen hoefde je bij mijn eerste callcenter niet te flikken. Zelfs een keer te laat omdat de bus niet kwam opdagen kon je al een promotie kosten, en bij 6 keer te laat werd je in zo'n procedure gegooid (personal improvement plan). Het zelfde gold voor ziekmelden ook al had je een briefje van de dokter :')

Bovendien werden ziektedagen in eerste instantie ook niet uitbetaald. Ja da's legaal in Ierland, betaald ziekteverlof is niet verplicht :') Dus ik ben wel eens doodziek met een griep naar werk gekomen. Tsja dan steek ik maar iedereen aan, wil je dat voorkomen betaal je maar ziekteverlof uit :W
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206908257
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:49 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Oh te laat komen hoefde je bij mijn eerste callcenter niet te flikken. Zelfs een keer te laat omdat de bus niet kwam opdagen kon je al een promotie kosten, en bij 6 keer te laat werd je in zo'n procedure gegooid (personal improvement plan). Het zelfde gold voor ziekmelden ook al had je een briefje van de dokter :')

Bovendien werden ziektedagen in eerste instantie ook niet uitbetaald. Ja da's legaal in Ierland, betaald ziekteverlof is niet verplicht :') Dus ik ben wel eens doodziek met een griep naar werk gekomen. Tsja dan steek ik maar iedereen aan, wil je dat voorkomen betaal je maar ziekteverlof uit :W

Ik kreeg ook de eerste 2 ziektedagen niet betaald en dat mag nig steeds in NL volgens mij als er geen cao is. Ook managers en directeur jregen die 2 ziektedagen niet betaald.

Ik kreeg ook nooit feestdagen betaald vrij, en dat mag nog steeds in NL ondat er geen betaalde feestdagen in de wet staan.

Als bijbaantje, waar dut werk voor bedoeld is, maakt dat ook niks uit. Dat houdt mensen op school.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 2 december 2022 @ 13:19:11 #30
414785 sirdanilot
pi_206908390
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:09 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik kreeg ook de eerste 2 ziektedagen niet betaald en dat mag nig steeds in NL volgens mij als er geen cao is. Ook managers en directeur jregen die 2 ziektedagen niet betaald.

Ik kreeg ook nooit feestdagen betaald vrij, en dat mag nog steeds in NL ondat er geen betaalde feestdagen in de wet staan.

Als bijbaantje, waar dut werk voor bedoeld is, maakt dat ook niks uit. Dat houdt mensen op school.
Maar moet je in NL geen toeslag krijgen als je moet werken op officiele feestdagen zoals eerste kerstdag?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206909136
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 13:19 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Maar moet je in NL geen toeslag krijgen als je moet werken op officiele feestdagen zoals eerste kerstdag?
Geen idee, maar dat kreeg ik wel
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')