Er zijn absoluut uitzonderingen, ik zit nu ook bij een bedrijf waar veel mensen van de klantenservice doorgroeien binnen het bedrijf.quote:Op donderdag 1 december 2022 16:03 schreef Guppy het volgende:
Voor wat betreft doorgroeimogelijkheden, ik denk dat dat ook heel erg per bedrijf verschilt. Bij ons merken we dat veel medewerkers van het call center doorstromen naar andere functies binnen de organisatie. Moet natuurlijk wel passen in het bedrijf, maar het voordeel van deze medewerkers is dat ze het bedrijf al kennen, en wij de medewerker. Als talent/drive blijkt en er doet zich een kans voor, wordt er altijd eerst binnen deze pool van medewerkers gekeken
Nee.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:53 schreef hoechst het volgende:
is dit een leuke manier om je geld te verdienen?
Outbound is tegenwoordig nog maar een klein deel van het callcenter-werk nu cold-calling niet meer toegestaan is. En dat was inderdaad een misdaad op zich, je zat zwaar gescript mensen met de meest gore leugens te overtuigen diensten of producten te kopen die ze niet nodig hadden en/of veel te duur waren. Hoe meer je de mensen naaide, hoe meer je verdiende.quote:Op donderdag 1 december 2022 16:01 schreef nils7 het volgende:
Outbound of inbound, allebei werken ze met targets maar de ene is iets vuiler dan de andere.
En dat moet je liggen.
Ik moet inderdaad zeggen dat ik mensen ken die al 10+ jaar klantenservicewerk in een callcenter doen en het oprecht leuk vinden en ook niets anders willen.quote:Op donderdag 1 december 2022 16:57 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Outbound is tegenwoordig nog maar een klein deel van het callcenter-werk nu cold-calling niet meer toegestaan is. En dat was inderdaad een misdaad op zich, je zat zwaar gescript mensen met de meest gore leugens te overtuigen diensten of producten te kopen die ze niet nodig hadden en/of veel te duur waren. Hoe meer je de mensen naaide, hoe meer je verdiende.
Inbound is probleemoplossing voor klanten., en als je het leuk vind om mensen te helpen kan je daar echt voldoening uit halen, als het achterliggende bedrijf integer is, en je huid dik genoeg is om bestand te zijn tegen het percentage bellers dat je echt niet kunt helpen, of hoe dan ook gaat schelden.
Zo is mijn partner ook begonnen en inmiddels zitten er maar 2 tussen haar en Elon Muskquote:Op donderdag 1 december 2022 16:03 schreef herverwijderd het volgende:
Positief puntje: meestal zijn je collega's sociaal vaardig en is het op de vloer dus wel leuk.
Maar daar is wat mij betreft het meeste wel mee gezegd.
[..]
Er zijn absoluut uitzonderingen, ik zit nu ook bij een bedrijf waar veel mensen van de klantenservice doorgroeien binnen het bedrijf.
Maar dat is, in mijn ervaring, niet de standaard.
Bizar, ik was bij de eerste koffie pauze al vertrokken als alles zo volgens de regeltjes moet..quote:Op donderdag 1 december 2022 16:24 schreef SootSprite het volgende:
Ik heb dit een half jaar gedaan en was zwaar ongelukkig. Je hebt geen bewegingsvrijheid, moet als een klein kind vragen of je wat mag drinken/eten/ naar de wc mag en onregelmatige tijden.
Nee natuurlijk niet. Je zit de hele dag met Gerda's aan de telefoon die niet eens weten waar de shift knop zit.quote:Op donderdag 1 december 2022 15:53 schreef hoechst het volgende:
is dit een leuke manier om je geld te verdienen?
Mwah dit hangt af van waar je precies de customer support voor doet. Waar jij het over hebt heet in jargon AHT (average handling time). Als je een AHT target hebt heb je een bepaalde tijd waarin je iedere call af moet handelen. Ik had zelf geen AHT target dus als Bep even met me wilde beppen over het weer was dit geen probleem. Heb je wel een target dan zul je inderdaad je riedeltje in een bepaalde tijd moeten afwerken ja.quote:Ik heb de kans gekregen om dit werk te gaan doen. Het lijkt mij in de eerste instantie leuk maar toen in contact had met die persoon van de HR ben ik er toch anders over gaan denken...
je moet elk gesprek binnen maximaal 4 a 5 minuten afronden. Je kan niet zomaar even koffie gaan halen....
Ik heb de eerste anderhalf jaar in ierland in een callcenter gewerkt, en het eerste jaar als eerstelijns support. Het allerlaagste van het allerlaagste.quote:ik denk dat ik mij enorm beperkt ga voelen daar aangezien ik nu wel 8 uur per dag op mijn werk kan gaan en staan waar ik wil.
Is er hier iemand die dit werk doet of gedaan heeft? zo ja: hoe heb je dit werk ervaren?
Toch moet iemand het doen net als de plee op je kantoor schoonmaken.quote:
Ja misschien, maar toch linkt het mij erg naar werk, dan nog liever lopende band werk denk ik.quote:Op vrijdag 2 december 2022 00:12 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Toch moet iemand het doen net als de plee op je kantoor schoonmaken.
Hmmmmmm ik denk het niet. Want dan krijg je al gauw RSI en word je arbeidsongeschikt en met callcenterwerk heb je dat probleem niet.quote:Op vrijdag 2 december 2022 00:13 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ja misschien, maar toch linkt het mij erg naar werk, dan nog liever lopende band werk denk ik.
Ik heb zulk werk nooit gedaan, wel bij de mcdonalds gewerkt als scholier op de middelbare school. Dat zou ik ook wel veel liever doen denk ik.quote:Op vrijdag 2 december 2022 00:24 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hmmmmmm ik denk het niet. Want dan krijg je al gauw RSI en word je arbeidsongeschikt en met callcenterwerk heb je dat probleem niet.
Ik heb een tijdje als student in een medicijnenwarenhuis gewerkt als orderpicker en dat vond ik veel vervelender dan in het callcenter. En nee ik mocht niet aan de opioids zitten, alleen ervaren medewerkers met een speciaal certificaat mochten dat. Oxycodon en dergelijke zaten in een speciaal afgeschermd magazijn.
Het hangt er helemaal van af wat je liever doet, werken met je hoofd of met je handen.quote:Op vrijdag 2 december 2022 00:26 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik heb zulk werk nooit gedaan, wel bij de mcdonalds gewerkt als scholier op de middelbare school. Dat zou ik ook wel veel liever doen denk ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |