Ik zou het volkomen begrijpen als die pa van Carlo die Sanil B overhoop gaat schieten en lachend daarvoor de bak ingaat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:21 schreef Red_85 het volgende:
Eigenricht in 3, 2, 1...
Ik hoop dat hij de verkeerde tegen komt, die seniel b.
Er is 1 iemand (David) van de groep die geen strafbare feiten zijn voorgehouden. Alle verdachten die wel een straf hebben gekregen zijn alle 7 in beroep gegaan. Ook degene die er met een kleine taakstraf vanaf konden komen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:16 schreef trein2000 het volgende:
Zijn er nog verdachten niet in beroep gegaan eigenlijk?
Daarom zou je in dit soort gevallen, waarbij je in groepsverband iemand in elkaar trapt en diegene overlijdt, iedereen voor doodslag moeten vervolgen. Als groep trap je namelijk iemand dood. Of je nu op benen, hoofd of zij trapt, alle handelingen van iedereen die meedoet hebben als gevolg de dood.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:22 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Het is dubbel omdat elke handeling aan het eindresultaat bijgedragen kan hebben. Degene die hem op de grond heeft gekregen. Degene die hem tegen zijn zij heeft geschopt waardoor het slachtoffer in een reflex zijn handen van het hoofd heeft gehaald. In die zin is het min of meer gewoon feitelijk dat een aantal van de verdachten bijgedragen heeft aan de moord.
Gewoon de hele familie meenemen, kunnen ze lachend de rechtbank uitlopen omdat niet bewezen kan worden wie er geschoten heeft.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het volkomen begrijpen als die pa van Carlo die Sanil B overhoop gaat schieten en lachend daarvoor de bak ingaat.
Ja, en volgens mij is dat ook wel eens het geval lijkt me. Als een stel terroristen een concertgebouw overhoop schiet, dan spreken we ze ook niet vrij omdat we niet kunnen nagaan wie welke kogels op welk slachtoffer heeft afgevuurd. Althans, dat hoop ik.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:39 schreef alopio het volgende:
[..]
Daarom zou je in dit soort gevallen, waarbij je in groepsverband iemand in elkaar trapt en diegene overlijdt, iedereen voor doodslag moeten vervolgen. Als groep trap je namelijk iemand dood. Of je nu op benen, hoofd of zij trapt, alle handelingen van iedereen die meedoet hebben als gevolg de dood.
Daar vraag je wel om met dit soort rechtspraak. Duidelijk is dat ze er allemaal aan bijgedragen hebben maar onduidelijk is welke klap nu fataal is geweest.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het volkomen begrijpen als die pa van Carlo die Sanil B overhoop gaat schieten en lachend daarvoor de bak ingaat.
Toch blijf het binnen de rechtspraak apart dat een gerechtshof een eerdere uitspraak even van tafel schuift. Dit is namelijk meer regel dan uitzondering en vaak in het voordeel van de verdachte(n).quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:33 schreef kalinhos het volgende:
Het zal allemaal wel kloppen volgens de wet maar het voelt volledig onrechtvaardig. Iedereen van <40 die de afgelopen 20 jaar wel eens is gaan stappen of in zo’n jongerenoord is geweest weet precies wat voor groep de daders is geweest, zulke hyena’s kom je vroeg of laat altijd wel ergens tegen.
Carlo is niet als door de bliksem getroffen neergegaan en overleden, hij is door een of meerdere mensen dusdanig mishandeld. Kennelijk weten we niet precies wie wat deed, maar we kunnen prima vaststellen wie aanwezig waren.
Het zal allemaal wel via wetgeving niet kunnen maar je zou in dergelijke situaties een uitspraak moeten hebben dat zo’n rechter zegt: “oke ik heb helaas niet genoeg bewijs (alsof dat ook zomaar voorhanden is) om individueel klap voor klap toe te wijzen maar jullie houden allemaal je snater, prima dan krijgen jullie allemaal dezelfde straf van x-jaar. We horen het wel als jullie nog wat kwijtwillen”
Heb je hier ook bewijs voor? Harde cijfers dan graag.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:47 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Toch blijf het binnen de rechtspraak apart dat een gerechtshof een eerdere uitspraak even van tafel schuift. Dit is namelijk meer regel dan uitzondering en vaak in het voordeel van de verdachte(n).
Of naaste familieleden van Sanil wat aan doen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, online te vinden. Doe je best!quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:48 schreef Caland het volgende:
[..]
Heb je hier ook bewijs voor? Harde cijfers dan graag.
Jij stelt hier dat in hoger beroep verdachten eigenlijk vrijwel altijd worden vrijgesproken, je weet zelf ook wel dat dat lachwekkende onzin is dunkt mij.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:49 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ja, online te vinden. Doe je best!
Vrijgesproken nog welquote:Op donderdag 14 maart 2024 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij stelt hier dat in hoger beroep verdachten eigenlijk vrijwel altijd worden vrijgesproken, je weet zelf ook wel dat dat lachwekkende onzin is dunkt mij.
Dat zegtie helemaal niet, hij zegt dat ze de uitspraak van tafel schuiven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Jij stelt hier dat in hoger beroep verdachten eigenlijk vrijwel altijd worden vrijgesproken, je weet zelf ook wel dat dat lachwekkende onzin is dunkt mij.
Daarom. Dit is duidelijk in groepsverband, je weet wie er Carlo aanvielen, dan dus allemaal voor doodslag. Anders kan je dus makkelijk met 9 man iemand doodtrappen en allemaal je bek houden, niemand die dus de zwaarste straf krijgt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:45 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Ja, en volgens mij is dat ook wel eens het geval lijkt me. Als een stel terroristen een concertgebouw overhoop schiet, dan spreken we ze ook niet vrij omdat we niet kunnen nagaan wie welke kogels op welk slachtoffer heeft afgevuurd. Althans, dat hoop ik.
Appelleren is riskeren. Genoeg types zaken/kamers/hoven die echt berucht zijn op dit vlak. Groteske nonsens van onze vriend.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja niet dus. Lees gerust de rapportage in het kader van de vijfde ronde van de Monitor Georganiseerde Criminaliteit eens door.quote:Op donderdag 14 maart 2024 15:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Appelleren is riskeren. Genoeg types zaken/kamers/hoven die echt berucht zijn op dit vlak. Groteske nonsens van onze vriend.
Dit, en het ergste is dat je die groepen gewoon elke keer hetzelfde ziet doen, weekend op weekend. Ik heb een tijd voor het werk veel in de weekends in de horeca rondgelopen, en dan zie je elk weekend dezelfde groepjes hetzelfde kutgedrag vertonen. Elke week mensen lastigvallen, ruzie zoeken, meisjes betasten, noem maar op. Iedereen kent ze, iedereen probeert ze te vermijden en elk weekend kan het misgaan op deze manier.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:33 schreef kalinhos het volgende:
Het zal allemaal wel kloppen volgens de wet maar het voelt volledig onrechtvaardig. Iedereen van <40 die de afgelopen 20 jaar wel eens is gaan stappen of in zo’n jongerenoord is geweest weet precies wat voor groep de daders is geweest, zulke hyena’s kom je vroeg of laat altijd wel ergens tegen.
...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |