abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212823965
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:21 schreef Red_85 het volgende:
Eigenricht in 3, 2, 1...

Ik hoop dat hij de verkeerde tegen komt, die seniel b.
Ik zou het volkomen begrijpen als die pa van Carlo die Sanil B overhoop gaat schieten en lachend daarvoor de bak ingaat.
pi_212823977
Het zal allemaal wel kloppen volgens de wet maar het voelt volledig onrechtvaardig. Iedereen van <40 die de afgelopen 20 jaar wel eens is gaan stappen of in zo’n jongerenoord is geweest weet precies wat voor groep de daders is geweest, zulke hyena’s kom je vroeg of laat altijd wel ergens tegen.

Carlo is niet als door de bliksem getroffen neergegaan en overleden, hij is door een of meerdere mensen dusdanig mishandeld. Kennelijk weten we niet precies wie wat deed, maar we kunnen prima vaststellen wie aanwezig waren.

Het zal allemaal wel via wetgeving niet kunnen maar je zou in dergelijke situaties een uitspraak moeten hebben dat zo’n rechter zegt: “oke ik heb helaas niet genoeg bewijs (alsof dat ook zomaar voorhanden is) om individueel klap voor klap toe te wijzen maar jullie houden allemaal je snater, prima dan krijgen jullie allemaal dezelfde straf van x-jaar. We horen het wel als jullie nog wat kwijtwillen”
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212824039
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:16 schreef trein2000 het volgende:
Zijn er nog verdachten niet in beroep gegaan eigenlijk?
Er is 1 iemand (David) van de groep die geen strafbare feiten zijn voorgehouden. Alle verdachten die wel een straf hebben gekregen zijn alle 7 in beroep gegaan. Ook degene die er met een kleine taakstraf vanaf konden komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_212824057
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:22 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Het is dubbel omdat elke handeling aan het eindresultaat bijgedragen kan hebben. Degene die hem op de grond heeft gekregen. Degene die hem tegen zijn zij heeft geschopt waardoor het slachtoffer in een reflex zijn handen van het hoofd heeft gehaald. In die zin is het min of meer gewoon feitelijk dat een aantal van de verdachten bijgedragen heeft aan de moord.
Daarom zou je in dit soort gevallen, waarbij je in groepsverband iemand in elkaar trapt en diegene overlijdt, iedereen voor doodslag moeten vervolgen. Als groep trap je namelijk iemand dood. Of je nu op benen, hoofd of zij trapt, alle handelingen van iedereen die meedoet hebben als gevolg de dood.
pi_212824064
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:32 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik zou het volkomen begrijpen als die pa van Carlo die Sanil B overhoop gaat schieten en lachend daarvoor de bak ingaat.
Gewoon de hele familie meenemen, kunnen ze lachend de rechtbank uitlopen omdat niet bewezen kan worden wie er geschoten heeft.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_212824130
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:39 schreef alopio het volgende:

[..]
Daarom zou je in dit soort gevallen, waarbij je in groepsverband iemand in elkaar trapt en diegene overlijdt, iedereen voor doodslag moeten vervolgen. Als groep trap je namelijk iemand dood. Of je nu op benen, hoofd of zij trapt, alle handelingen van iedereen die meedoet hebben als gevolg de dood.
Ja, en volgens mij is dat ook wel eens het geval lijkt me. Als een stel terroristen een concertgebouw overhoop schiet, dan spreken we ze ook niet vrij omdat we niet kunnen nagaan wie welke kogels op welk slachtoffer heeft afgevuurd. Althans, dat hoop ik.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_212824157
quote:

[..]
Daar vraag je wel om met dit soort rechtspraak. Duidelijk is dat ze er allemaal aan bijgedragen hebben maar onduidelijk is welke klap nu fataal is geweest.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:47:53 #183
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824170
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:33 schreef kalinhos het volgende:
Het zal allemaal wel kloppen volgens de wet maar het voelt volledig onrechtvaardig. Iedereen van <40 die de afgelopen 20 jaar wel eens is gaan stappen of in zo’n jongerenoord is geweest weet precies wat voor groep de daders is geweest, zulke hyena’s kom je vroeg of laat altijd wel ergens tegen.

Carlo is niet als door de bliksem getroffen neergegaan en overleden, hij is door een of meerdere mensen dusdanig mishandeld. Kennelijk weten we niet precies wie wat deed, maar we kunnen prima vaststellen wie aanwezig waren.

Het zal allemaal wel via wetgeving niet kunnen maar je zou in dergelijke situaties een uitspraak moeten hebben dat zo’n rechter zegt: “oke ik heb helaas niet genoeg bewijs (alsof dat ook zomaar voorhanden is) om individueel klap voor klap toe te wijzen maar jullie houden allemaal je snater, prima dan krijgen jullie allemaal dezelfde straf van x-jaar. We horen het wel als jullie nog wat kwijtwillen”
Toch blijf het binnen de rechtspraak apart dat een gerechtshof een eerdere uitspraak even van tafel schuift. Dit is namelijk meer regel dan uitzondering en vaak in het voordeel van de verdachte(n).

Zijn de lagere rechters incompetent? heeft het gerechtshof bewijsdrang? spelen er onderlinge vetes of haantjesgedrag tussen rechters binnen de rechtspraak?
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:48:34 #184
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212824175
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:47 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Toch blijf het binnen de rechtspraak apart dat een gerechtshof een eerdere uitspraak even van tafel schuift. Dit is namelijk meer regel dan uitzondering en vaak in het voordeel van de verdachte(n).
Heb je hier ook bewijs voor? Harde cijfers dan graag.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:48:46 #185
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824176
quote:

[..]
Of naaste familieleden van Sanil wat aan doen.
  Moderator / Redactie FP donderdag 14 maart 2024 @ 14:49:27 #186
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_212824188
Ik vraag me af of ze nog in cassatie gaan, en vooral of dat nut heeft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:49:41 #187
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824196
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:48 schreef Caland het volgende:

[..]
Heb je hier ook bewijs voor? Harde cijfers dan graag.
Ja, online te vinden. Doe je best! :)
pi_212824205
twitter

twitter
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:52:16 #189
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_212824229
quote:
1s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:49 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ja, online te vinden. Doe je best! :)
Jij stelt hier dat in hoger beroep verdachten eigenlijk vrijwel altijd worden vrijgesproken, je weet zelf ook wel dat dat lachwekkende onzin is dunkt mij.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 14 maart 2024 @ 14:55:32 #190
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824258
quote:
10s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Jij stelt hier dat in hoger beroep verdachten eigenlijk vrijwel altijd worden vrijgesproken, je weet zelf ook wel dat dat lachwekkende onzin is dunkt mij.
Vrijgesproken nog wel :D Ik zeg "eerdere uitspraak van tafel schuift" Sanil is ook niet volledig vrijgespoken.
pi_212824351
quote:

[..]
Dat zegtie helemaal niet, hij zegt dat ze de uitspraak van tafel schuiven.

Zag je bv ook bij AD/Royce de Vries. De eerste rechter verbood het AD en alle DPG-media om nog maar een komma te schrijven, de volgende rechter veegde dat ook grotendeels van tafel.

Wat zegt zo’n eerste uitspraak van een rechter dan eigenlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_212824379
Het lijkt me waarschijnlijk dat er nog mensen zijn die andere filmpjes hebben van die avond maar niet naar buiten hebben gebracht.
Hopelijk komt er ooit nog eens extra belastend bewijs want dit is natuurlijk super onrechtvaardig. Iedereen weet dat die gasten schuldig zijn.
En zo blijkt ook maar weer eens, dat als je in een groep afspreekt te zwijgen, dat een rechtzaak dan compleet ontspoort zonder aanvullend bewijs.
Al met al zeer triest. :(
pi_212824399
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:45 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, en volgens mij is dat ook wel eens het geval lijkt me. Als een stel terroristen een concertgebouw overhoop schiet, dan spreken we ze ook niet vrij omdat we niet kunnen nagaan wie welke kogels op welk slachtoffer heeft afgevuurd. Althans, dat hoop ik.
Daarom. Dit is duidelijk in groepsverband, je weet wie er Carlo aanvielen, dan dus allemaal voor doodslag. Anders kan je dus makkelijk met 9 man iemand doodtrappen en allemaal je bek houden, niemand die dus de zwaarste straf krijgt.

Het trieste is, de familie van Carlo is opnieuw slachtoffer. En de daders en hun families gaan vanavond lekker vieren en een feestje bouwen
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 14 maart 2024 @ 15:12:02 #194
408813 crew  trein2000
pi_212824427
quote:

[..]
Appelleren is riskeren. Genoeg types zaken/kamers/hoven die echt berucht zijn op dit vlak. Groteske nonsens van onze vriend.
zie email 27 oktober
pi_212824505
Goh, dit was al in deel #1 voorspeld.
NWS / Zwaar mishandelde Nederlander op Mallorca overleden
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212824509
twitter

Feestje op Marbella in augustus? Die kijken wel uit.
  donderdag 14 maart 2024 @ 15:20:54 #197
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_212824515
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 15:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Appelleren is riskeren. Genoeg types zaken/kamers/hoven die echt berucht zijn op dit vlak. Groteske nonsens van onze vriend.
Ja niet dus. Lees gerust de rapportage in het kader van de vijfde ronde van de Monitor Georganiseerde Criminaliteit eens door.

Een hoger beroep resulteert gemiddeld tot een 26 maanden lagere straf dan in 1e aanleg werd geeist.
  donderdag 14 maart 2024 @ 15:31:26 #198
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_212824631
Je verwacht het (wel) niet... wat een bullshit zeg.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_212824651
Wat zouden die rechters denken als ze thuis zijn? Zo we hebben weer een lekker dagje recht gesproken :')
  donderdag 14 maart 2024 @ 15:33:11 #200
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_212824660
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 14:33 schreef kalinhos het volgende:

...
Dit, en het ergste is dat je die groepen gewoon elke keer hetzelfde ziet doen, weekend op weekend. Ik heb een tijd voor het werk veel in de weekends in de horeca rondgelopen, en dan zie je elk weekend dezelfde groepjes hetzelfde kutgedrag vertonen. Elke week mensen lastigvallen, ruzie zoeken, meisjes betasten, noem maar op. Iedereen kent ze, iedereen probeert ze te vermijden en elk weekend kan het misgaan op deze manier.

De andere mensen in het uitgaansgebied kunnen niet anders dan proberen het te sussen of erbij weg te blijven, maar de ervaring die die groepjes krijgen is dat ze overal mee wegkomen. Tja, totdat er iemand in blijft en dan is het janken dat ze het zo niet bedoelden en zomaar in die situatie terecht kwamen.

Een half jaar geleden is door zo'n drietal hier een zwerver lastiggevallen en toen iemand er wat van zei is zijn kaak aan gruis geschopt. Het interesseerde ze niet eens dat ze op beeld stonden. Zo'n beetje de hele horeca kende die drie rotjong allang van dit gedrag maar toen hun pappies ze naar het politiebureau brachten was het natuurlijk goh en mijn kind doet zoiets nooit, ik ben oprecht geschokt.

Ik snap ook werkelijk niet wat er leuk is aan uitgaan op die manier. Onderling is het ook kanker dit kanker dat en opgefokt gedoe. Als dit hun entertainment is wil ik niet weten hoe ze normaal zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')