abonnement Unibet Coolblue
pi_206890072
quote:


Syrische vecht uitstelmaatregel gezinshereniging aan bij de rechter

De rechter buigt zich vandaag voor het eerst over de nieuwe regeling voor gezinshereniging, die is bedoeld om de druk op asielzoekerscentra en noodopvang te verlichten.

De zaak, die wordt behandeld in de rechtbank in Haarlem, draait om de Syrische Fakhria Al Mullaabid (47) en haar gezin. Zij wil dat haar man en zes kinderen zo snel mogelijk naar Nederland mogen komen, maar afspraken uit de recente asieldeal verhinderen dat. De vrouw vraagt de rechter nu om een voorlopige voorziening.

Nog maanden in Sudan
Vorig jaar augustus heeft de vrouw in Nederland asiel aangevraagd en nu wil ze herenigd worden met haar gezin. De Immigratie- en Naturalisatie Dienst (IND) heeft al bepaald dat dit mag, maar nog zeker tot eind april moeten haar man en kinderen in Sudan blijven.

Volgens de nieuwe beleidsregel mogen statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning) hun gezinsleden pas laten overkomen als ze in Nederland een woning hebben gevonden. Als dat vijftien maanden na hun aanvraag nog niet is gelukt, krijgen de familieleden alsnog een visum.

De gezinsleden van Fakhria Al Mullaabid behoren tot de groep van 920 mensen die volgens de IND langer moeten wachten.

Uitstel van gezinshereniging was een van de maatregelen die de asielinstroom (tijdelijk) moeten beperken. De maatregel maakt deel uit van de veelbesproken asieldeal die eind augustus tot stand kwam. In het bestuursakkoord van het Rijk en lagere overheden beloven gemeenten om te blijven helpen bij de vastgelopen asielopvang.

Concreet betekent dit dat ze tot 23 april 2023 vastzitten in Sudan, het land waar ze op uitnodiging van de IND naartoe zijn gevlogen om te worden geïnterviewd in verband met hun nareisaanvraag. Een praktisch probleem is dat hun visum daar over een week afloopt.

Wat er daarna gebeurt voor ze eind april naar Nederland mogen is onduidelijk, zegt de advocaat van de Syrische, Mirjam van Riel. "Feitelijk verblijven ze na 8 december illegaal in Sudan, maar teruggaan naar Syrië is geen optie. Als ze zonder visum naar buiten gaan, moeten ze maar hopen dat niemand hen om hun verblijfspapieren vraagt." Het gezin heeft een kamer gehuurd in Sudan, die een oom in Saudi-Arabië betaalt.

Forse kritiek
Op de afspraken over uitstel van gezinshereniging kwam meteen na het sluiten van de asieldeal kritiek.

Volgens de Commissie Meijers, een adviesorgaan van de overheid, is de maatregel in strijd met Europese regelgeving. Zo mag huisvesting geen voorwaarde zijn voor gezinshereniging en moet er rekening worden gehouden met de belangen van kleine kinderen. De commissie verwacht dan ook dat Nederland door de rechter wordt teruggefloten.

Er verblijven nu zo'n 17.000 statushouders in de asielopvang, van wie er ruim 7000 door gezinshereniging naar Nederland zijn gekomen.

Als familieleden van statushouders overkomen voor zij een woning hebben gevonden, komen ook zij in een asielzoekerscentrum terecht of in de crisisnoodopvang. Uitstel van gezinshereniging moet daar een rem op zetten.

Staatssecretaris Van der Burg (Asiel & Migratie, VVD) erkende eerder dat ook hij geen "100 procent garantie kan geven" dat de maatregel bij de rechter standhoudt.

Grote groep
Op ruim 900 gezinsleden is de uitstelmaatregel uit de asieldeal toegepast, zegt de IND. In totaal gaat het om zo'n 5800 mensen die langer moeten wachten voor ze naar Nederland kunnen komen.

Vluchtelingenwerk Nederland zegt dat de impact van de regels op de mentale weerbaarheid van de statushouders heel groot is. "De wachttijd voor de asielprocedure is al lang. Nu mensen eerst ook nog een woning moeten zien te krijgen, kan het zo 2,5 jaar duren voor asielzoekers met hun gezinsleden zijn herenigd."
Het recht op gezinshereniging is zo goed verankerd in de internationale verdragen, en Nederland is zo volgzaam, dat deze vrouw wel gelijk zal krijgen.

Overigens geeft het een mooi inkijkje in de asielindustrie. Deze vrouw wil haar man en zes kinderen naar Nederland halen, één persoon in Nederland, worden er dus al snel acht. Ja, dan loopt zo'n asielketen (en de woningmarkt wat betreft sociale huurwoningen) natuurlijk snel vast.

En wat ook opvallend is, dat haar familie in Sudan zit, waarbij een oom uit Saoedi-Arabië de huur betaalt. Geld is er kennelijk dus wel, en Saoedi-Arabië is voor de gemiddelde moslim uit Syrië natuurlijk ook geen gevaarlijk land.

(Overigens is Syrië natuurlijk ook niet voor iedereen een gevaarlijk land, maar geven wij Syriërs wel massaal verblijfsvergunningen.)
  donderdag 1 december 2022 @ 10:04:02 #2
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206890121
quote:
Als dat vijftien maanden na hun aanvraag nog niet is gelukt
Waar is deze tijd eigenlijk op gebaseerd? Volgens mij is een standaard wachttijd toch wel wat langer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206890141
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:04 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Waar is deze tijd eigenlijk op gebaseerd? Volgens mij is een standaard wachttijd toch wel wat langer.
Dit toch?

quote:
Vorig jaar augustus heeft de vrouw in Nederland asiel aangevraagd en
...

Dan kom je toch nu op +/- 15 mnd? (ik vind het ook vrij kort!)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:09:40 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206890169
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:06 schreef Het_Bokje het volgende:

[..]
Dit toch?
[..]
...

Dan kom je toch nu op +/- 15 mnd? (ik vind het ook vrij kort!)
Dit is toch de standaard? Geldt toch voor iedereen in die procedure?

Edit;
quote:
Volgens de nieuwe beleidsregel mogen statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning) hun gezinsleden pas laten overkomen als ze in Nederland een woning hebben gevonden. Als dat vijftien maanden na hun aanvraag nog niet is gelukt, krijgen de familieleden alsnog een visum.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206890189
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het recht op gezinshereniging is zo goed verankerd in de internationale verdragen, en Nederland is zo volgzaam, dat deze vrouw wel gelijk zal krijgen.

Overigens geeft het een mooi inkijkje in de asielindustrie. Deze vrouw wil haar man en zes kinderen naar Nederland halen, één persoon in Nederland, worden er dus al snel acht. Ja, dan loopt zo'n asielketen (en de woningmarkt wat betreft sociale huurwoningen) natuurlijk snel vast.

En wat ook opvallend is, dat haar familie in Sudan zit, waarbij een oom uit Saoedi-Arabië de huur betaalt. Geld is er kennelijk dus wel, en Saoedi-Arabië is voor de gemiddelde moslim uit Syrië natuurlijk ook geen gevaarlijk land.

(Overigens is Syrië natuurlijk ook niet voor iedereen een gevaarlijk land, maar geven wij Syriërs wel massaal verblijfsvergunningen.)
Weet jij veel hoe lang oom nog wil betalen voor ze?
Ik heb geen moeite met een gezin die zich hier veiliger voelt ook al zijn ze met z’n achten. Ik heb meer moeite met de mannen zonder familie en al helemaal als ze voor overlast zorgen. Kots op zulke figuren.
pi_206890193
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit is toch de standaard? Geldt toch voor iedereen in die procedure?

Edit;
[..]

Dus als ze na 15 maanden nog steeds dakloos zijn, mogen ze nog meer mensen uitnodigen.
Klinkt als een solide beleid in een land met woningtekort :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_206890194
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit is toch de standaard? Geldt toch voor iedereen in die procedure?

Edit;
[..]

Ja, maar in dit geval is de IND ook nog een partij in het verhaal.

quote:
Concreet betekent dit dat ze tot 23 april 2023 vastzitten in Sudan, het land waar ze op uitnodiging van de IND naartoe zijn gevlogen om te worden geïnterviewd in verband met hun nareisaanvraag. Een praktisch probleem is dat hun visum daar over een week afloopt.
TL:DR NL ambtenaren deden hun werk niet (of juist te goed), en NL moet weer bloeden voor 8 man.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:14:30 #8
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206890199
Weer zes kinderen erbij waar geen opvang voor is want dat kraakt al uit zn voegen, geen onderwijs want tekort aan leerkrachten, geen werk want slecht geïntegreerde man die geen Nederlands spreekt, wel allerlei toeslagen ontvangen ^O^

#gaafland
pi_206890202
Dit is nog maar het begin..
En 6 kinderen? Een DNA test zou ook standaard verplicht moeten zijn of ze wel allemaal van haar zijn.

Bart heeft zijn gitaar al voorzien van nieuwe snaren. :')



[ Bericht 0% gewijzigd door Bep-Vetklep op 01-12-2022 10:22:09 ]
pi_206890229
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:14 schreef RedFever007 het volgende:
Weer zes kinderen erbij waar geen opvang voor is want dat kraakt al uit zn voegen, geen onderwijs want tekort aan leerkrachten, geen werk want slecht geïntegreerde man die geen Nederlands spreekt, wel allerlei toeslagen ontvangen ^O^

#gaafland
Dat zal allemaal wel, maar dat geldt niet voor dit soort type asielzoekers. Die krijgen snel een verblijfsvergunning, en dan met voorrang een woning en een uitkering.

De verzorgingsstaat kalft af, maar voor statushouders werkt het systeem nog prima. Daarom blijven ze komen.

De oplossing is ook niet zozeer grenzen dicht, maar simpelweg geen sociale voorzieningen meer aanbieden. Dan komen ze niet meer. Dat is het Portugese model. In Portugal krijg je geen uitkering en geen woning. Je moet je eigen broek ophouden vanaf dag 1. Resultaat: amper een asielzoeker te vinden in Portugal.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:23:41 #11
3542 Gia
User under construction
pi_206890265
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:04 schreef thedeedster het volgende:


Waar is deze tijd eigenlijk op gebaseerd? Volgens mij is een standaard wachttijd toch wel wat langer.
Wachttijd voor een woning in Nederland is 5 tot 10 jaar.
Hoe willen zij in 15 maanden een woning bemachtigen voor 8 personen?!

En zo zijn er velen.

Nederland is verloren.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:24:30 #12
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206890273
Welkom welkom.
pi_206890296
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Wachttijd voor een woning in Nederland is 5 tot 10 jaar.
Hoe willen zij in 15 maanden een woning bemachtigen voor 8 personen?!
Nou, niet :P

Mama kan nu geen woning vinden. Na 15 maanden mag zij ongeacht of ze wat heeft gevonden de rest van de roedel invliegen.
En dan kunnen de belangenbehartiging clubjes beginnen te soppen, want dan heb je ineens 6 kinderen die geen woning hebben in het land en mensenrechten dit dat zus zo. En komt ze overal op prio lijsten en krijgt waarschijnlijk nog een zak geld mee voor de vertraging ook.

Deze bananenrepubliek :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_206890322
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:27 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Nou, niet :P

Mama kan nu geen woning vinden. Na 15 maanden mag zij ongeacht of ze wat heeft gevonden de rest van de roedel invliegen.
En dan kunnen de belangenbehartiging clubjes beginnen te soppen, want dan heb je ineens 6 kinderen die geen woning hebben in het land en mensenrechten dit dat zus zo. En komt ze overal op prio lijsten en krijgt waarschijnlijk nog een zak geld mee voor de vertraging ook.

Deze bananenrepubliek :')
Heeft die kutkoning van ons toch nog nut :D Bananenkoningkrijk! :7
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:31:12 #15
3542 Gia
User under construction
pi_206890325
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:27 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Nou, niet :P

Mama kan nu geen woning vinden. Na 15 maanden mag zij ongeacht of ze wat heeft gevonden de rest van de roedel invliegen.
En dan kunnen de belangenbehartiging clubjes beginnen te soppen, want dan heb je ineens 6 kinderen die geen woning hebben in het land en mensenrechten dit dat zus zo. En komt ze overal op prio lijsten en krijgt waarschijnlijk nog een zak geld mee voor de vertraging ook.

Deze bananenrepubliek :')
Dat bedoel ik: Nederland is verloren.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:32:24 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206890339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:27 schreef Cheeseburgert het volgende:

[..]
Nou, niet :P

Mama kan nu geen woning vinden. Na 15 maanden mag zij ongeacht of ze wat heeft gevonden de rest van de roedel invliegen.
En dan kunnen de belangenbehartiging clubjes beginnen te soppen, want dan heb je ineens 6 kinderen die geen woning hebben in het land en mensenrechten dit dat zus zo. En komt ze overal op prio lijsten en krijgt waarschijnlijk nog een zak geld mee voor de vertraging ook.

Deze bananenrepubliek :')
En die kinderen zitten zogenaamd nog 15 maanden op een 'onveilige plek' nu.

Dit land :')
pi_206890347
Hierom moet dus al een paar jaar geleden de deur dicht gesmeten worden.

Aan de andere kant zie je dat starters niet eens de woningmarkt meer kunnen betreden o.a. wegens te weinig huizen.
En dat is nog maar 1 negatief bij effect van de ongeremde influx.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 1 december 2022 @ 10:40:17 #18
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206890398
Dont hate the player, hate the game.

Nog eens een teken dat het helemaal is vastgelopen en dat er veel verdragen en wetgeving niet meer aansluiten op de dag/situatie van vandaag.

[ Bericht 1% gewijzigd door Straatcommando. op 01-12-2022 10:53:04 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206890416
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Wachttijd voor een woning in Nederland is 5 tot 10 jaar.
Hoe willen zij in 15 maanden een woning bemachtigen voor 8 personen?!

En zo zijn er velen.

Nederland is verloren.
Statushouder krijgen al jaren voorrang op een woning. In sommige gemeenten super voorrang. De gemiddelde wachttijd voor een statushouder is veel korter dan voor de rest van Nederland.

Dit is 40 jaar zo. Hoe denk je dat al die Marokkanen en Turken in de meest dure wijken wonen van de grote steden? Die kregen in de jaren '80 en '90 al massaal voorrang op woningen.
pi_206890443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:31 schreef Gia het volgende:

[..]
Dat bedoel ik: Nederland is verloren.
Dat niet, maar je krijgt steeds meer een sterk gesegrereerde samenleving, langs etnische lijnen. Dat is een uitkomst van een extreem doorgevoerde multi-culturele samenleving: segregatie. Gemengde huwelijken bestaan, maar bij veel etnische groepen zie je geen menging (Marokkanen, Turken, Chinezen, etc). De menging is vaak een blanke vrouw met een donkere man, wat je standaard ziet in reclames tegenwoordig.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:46:07 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206890447
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Dont hate the player, hate the game.

Nog eens een teken dat het helemaal is vastgelopen en dat er veel verdragen en wetgeving niet meer aansluit op de dag/situatie van vandaag.
Het is simpelweg niet meer mogelijk om elk jaar x mensen te blijven binnen halen en tegelijkertijd niet of nauwelijks bij te bouwen. Dan heb ik het nog niet eens over allerlei andere voorzieningen die volledig aan het vastlopen zijn.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:52:53 #22
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206890494
quote:
Concreet betekent dit dat ze tot 23 april 2023 vastzitten in Sudan, het land waar ze op uitnodiging van de IND naartoe zijn gevlogen om te worden geïnterviewd in verband met hun nareisaanvraag. Een praktisch probleem is dat hun visum daar over een week afloopt.
En hoe is dat precies het probleem van Nederland? :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206890540
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:42 schreef Homey het volgende:

[..]
Statushouder krijgen al jaren voorrang op een woning. In sommige gemeenten super voorrang. De gemiddelde wachttijd voor een statushouder is veel korter dan voor de rest van Nederland.

Dit is 40 jaar zo. Hoe denk je dat al die Marokkanen en Turken in de meest dure wijken wonen van de grote steden? Die kregen in de jaren '80 en '90 al massaal voorrang op woningen.
Dat is dus zware bullshit. Voor 2000 kon je met gemak een woning krijgen in bepaalde wijken van Amsterdam. Ik herinner me dat mijn ouders om de week een nieuwe woning konden bezichtigen.

1 de bevolking is gigantisch gegroeid.

2 autochtone Nederlanders wonen steed meer alleen. Maria heeft een vriendje maar ze houdt haar ouwe woning maar voor de zekerheid aan, voor haar relatie spaak loopt. Doe dit keer 1000 en dan snap je waarom de woningmarkt op slot gaat.

3 met alle respect niet vluchtelingen maar Oekraïeners krijgen voorrang op alles en iedereen. Zingend en dansend wandelen ze een woning in. Yep been there seen that. Overigens hoeven Oekraïners nog steeds geen parkeergeld te betalen (yep geen fabeltje). Ga dat maar flikken als Ahmed de Syrier: been there seen that.

Mdv werkt als soort van sociaal werker dus alles wat hier boven staat is geverifieerd door de gemeente.

Ps ik zeg niet dat Oekrainers moeten optyfen maar ze leggen wel zeer veel druk op de al extreem overspannen woningmarkt in Amsterdam/Nederland.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:57:51 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206890546
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:52 schreef daNpy het volgende:

[..]
En hoe is dat precies het probleem van Nederland? :')
Niet, maar sommige mensen in dit land maken zichzelf (en anderen) wijs dat dit ons probleem is.
pi_206890564
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:56 schreef luxerobots het volgende:
(en de woningmarkt wat betreft sociale huurwoningen) natuurlijk snel vast.
en dit snap ik niet, leg dat eens uit?

stel het is een alleenstaande persoon
persoon: vlucht -> asielzoekerscentrum -> verblijfsvergunning -> 1x huurhuis

Stel het is een persoon die alleen is gekomen en later haar man/vrouw/kinderen laat na komen
persoon:"vlucht -> asielzoekerscentrum -> verblijfsvergunning -> 1x huurhuis
nareizigers:naar het zelfde huurhuis

of krijgt ieder kind zijn eigen huurhuis?

goed, lange termijn kan dit wel voor problemen zorgen zoals in de zorg, school en als de kinderen groot worden. korte termijn maakt het geen zak uit toch behalve net wat extra kosten?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 01-12-2022 11:00:54 ]
pi_206890604
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:56 schreef yup het volgende:

[..]
Dat is dus zware bullshit. Voor 2000 kon je met gemak een woning krijgen in bepaalde wijken van Amsterdam. Ik herinner me dat mijn ouders om de week een nieuwe woning konden bezichtigen.

1 de bevolking is gigantisch gegroeid.

2 autochtone Nederlanders wonen steed meer alleen. Maria heeft een vriendje maar ze houdt haar ouwe woning maar voor de zekerheid aan, voor haar relatie spaak loopt. Doe dit keer 1000 en dan snap je waarom de woningmarkt op slot gaat.

3 met alle respect niet vluchtelingen maar Oekraïeners krijgen voorrang op alles en iedereen. Zingend en dansend wandelen ze een woning in. Yep been there seen that. Overigens hoeven Oekraïners nog steeds geen parkeergeld te betalen (yep geen fabeltje). Ga dat maar flikken als Ahmed de Syrier: been there seen that.

Mdv werkt als soort van sociaal werker dus alles wat hier boven staat is geverifieerd door de gemeente.

Ps ik zeg niet dat Oekrainers moeten optyfen maar ze leggen wel zeer veel druk op de al extreem overspannen woningmarkt in Amsterdam/Nederland.
Onzin wat je hier schrijft.

In 2000 waren de wachtlijsten ook lang. Statushouders kregen echter wel voorrang. We hebben het hier over sociale huurwoningen. Voor dure vrije sector huurwoningen kan je altijd een bezichtiging plannen, maar ja dan betaal je ook de hoofdprijs. Geldt niet voor statushouders, want, zoals gezegd, die krijgen toch voorrang op een woning (en geld voor inrichting).

Intussen wonen al meer dan 100k Syriërs in Nederland (!!!). Allemaal voorrang op een woning, en de meeste zitten in een uitkering. Lekker dan. Hoeveel Oekrainiërs neemt het Midden-Oosten eigenlijk op?
pi_206890621
Waarom gaat deze vrouw eigenlijk niet naar Sudan? Zo kun je natuurlijk ook gezinshereniging bewerkstelligen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206890635
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:59 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
en dit snap ik niet, leg dat eens uit?

stel het is een alleenstaande persoon
persoon: vlucht -> asielzoekerscentrum -> verblijfsvergunning -> 1x huurhuis

Stel het is een persoon die alleen is gekomen en later haar man/vrouw/kinderen laat na komen
persoon:"vlucht -> asielzoekerscentrum -> verblijfsvergunning -> 1x huurhuis
nareizigers:naar het zelfde huurhuis

of krijgt ieder kind zijn eigen huurhuis?

goed, lange termijn kan dit wel voor problemen zorgen zoals in de zorg, school en als de kinderen groot worden. korte termijn maakt het geen zak uit toch behalve net wat extra kosten?
Sommige gemeenten geven extra grote sociale huurwoningen aan statushouders met gezinshereniging. Het kan mensen boos maken, maar voor statushouders wordt alles uit de kast getrokken om ze te accomoderen. In sommige gemeenten krijgen ze zelfs super voorrang op alles en iedereen, zelfs voor mensen met een medische urgentie. Kan je nagaan. Dan sta je helemaal bovenin de pikorde. Nu snap je waarom Nederland zo'n populair land is voor asielzoekers. Land van melk en honingpotten. In Nederland is de kans op een verblijfsvergunning en gezinshereniging het hoogste van heel Europa.
pi_206890639
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom gaat deze vrouw eigenlijk niet naar Sudan? Zo kun je natuurlijk ook gezinshereniging bewerkstelligen.
Geen voorrang op een woning en geen uitkering.
pi_206890658
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Dont hate the player, hate the game.

Nog eens een teken dat het helemaal is vastgelopen en dat er veel verdragen en wetgeving niet meer aansluiten op de dag/situatie van vandaag.
Portugal heeft als EU lid ook die verdragen ook getekend, maar kent amper asielzoekers.

Het gaat niet om die verdragen of wetgeving. Wat Nederland extra doet voor asielzoekers is volledig uit eigen wil. En zwaar onnodig.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:10:09 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206890678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:08 schreef Homey het volgende:

[..]
Portugal heeft als EU lid ook die verdragen ook getekend, maar kent amper asielzoekers.

Het gaat niet om die verdragen of wetgeving. Wat Nederland extra doet voor asielzoekers is volledig uit eigen wil. En zwaar onnodig.
Dit.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:10:45 #32
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206890686
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:52 schreef daNpy het volgende:

[..]
En hoe is dat precies het probleem van Nederland? :')
Ik heb het al eerder gepost; we moeten de naam Nederland vervangen voor Atlas.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206890695
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:07 schreef Homey het volgende:

[..]
Sommige gemeenten geven extra grote sociale huurwoningen aan statushouders met gezinshereniging. Het kan mensen boos maken, maar voor statushouders wordt alles uit de kast getrokken om ze te accomoderen. In sommige gemeenten krijgen ze zelfs super voorrang op alles en iedereen, zelfs voor mensen met een medische urgentie. Kan je nagaan. Dan sta je helemaal bovenin de pikorde. Nu snap je waarom Nederland zo'n populair land is voor asielzoekers. Land van melk en honingpotten. In Nederland is de kans op een verblijfsvergunning en gezinshereniging het hoogste van heel Europa.
Moet je nagaan als je hier een kabinet zou hebben van D66 en wat links en progressieve partijen, dan zou dit waarschijnlijk nog makkelijker gaan met nog meer privileges voor de nieuwkomers.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:08 schreef Homey het volgende:

[..]
Portugal heeft als EU lid ook die verdragen ook getekend, maar kent amper asielzoekers.

Het gaat niet om die verdragen of wetgeving. Wat Nederland extra doet voor asielzoekers is volledig uit eigen wil. En zwaar onnodig.
En dan blijven sommigen maar volhouden dat Nederland een 'rechts' land is :'). Bijzonder wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 1 december 2022 @ 11:14:00 #34
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206890743
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom gaat deze vrouw eigenlijk niet naar Sudan? Zo kun je natuurlijk ook gezinshereniging bewerkstelligen.
Het zal wel het lekkere weer hier zijn. 8-)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:14:24 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206890751
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het zal wel het lekkere weer hier zijn. 8-)
In Sudan is het ook lekker warm.
pi_206890770
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:06 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom gaat deze vrouw eigenlijk niet naar Sudan? Zo kun je natuurlijk ook gezinshereniging bewerkstelligen.
omdat ze daar uitzichtloos in een tentje zitten te wachten met geen enkel toekomst perspectief
pi_206890803
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Dont hate the player, hate the game.

Nog eens een teken dat het helemaal is vastgelopen en dat er veel verdragen en wetgeving niet meer aansluiten op de dag/situatie van vandaag.
Dit inderdaad. Handige advocaten springen als bokken op de haverkist. Nederland neemt zelf de Dublinverdragen ook niet serieus. Puinhoop dit. Ik wens mensen die gedwongen nog thuis wonen bij hun ouders wachtend op woonruimte veel sterkte.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:20:20 #38
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206890809
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:12 schreef Selenophilia het volgende:

[..]
Weet jij veel hoe lang oom nog wil betalen voor ze?
Ik heb geen moeite met een gezin die zich hier veiliger voelt ook al zijn ze met z’n achten. Ik heb meer moeite met de mannen zonder familie en al helemaal als ze voor overlast zorgen. Kots op zulke figuren.
Maar waar moet je in sociale huurwoningen een gezin van 8 herbergen? De woningen in Nederland zijn hier simpelweg niet meer op ingericht.

Iedereen weet wat de vervolgstap is, daar zijn genoeg voorbeelden van te vinden; geklaag dat er erbarmelijke woonomstandigheden zijn omdat er te weinig ruimte is voor 8 personen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:21:24 #39
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206890820
Wat ik mis in de hele procedure van de IND/overheid is de check of iemand die in NL asiel aanvraagt dit niet doet om onder de noemer gezinshereniging een heel gezin van bv 8 personen in te vliegen....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:22:31 #40
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206890835
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:19 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Dit inderdaad. Handige advocaten springen als bokken op de haverkist. Nederland neemt zelf de Dublinverdragen ook niet serieus. Puinhoop dit. Ik wens mensen die gedwongen nog thuis wonen bij hun ouders wachtend op woonruimte veel sterkte.
Ruggengraatloze politici in Nederland die alleen maar bezig zijn met hun eigen baantje en bang zijn om als 'racist' weggezet te worden als ze de regels strenger gaan handhaven.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:29:48 #41
3542 Gia
User under construction
pi_206890904
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:59 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
en dit snap ik niet, leg dat eens uit?

stel het is een alleenstaande persoon
persoon: vlucht -> asielzoekerscentrum -> verblijfsvergunning -> 1x huurhuis

Stel het is een persoon die alleen is gekomen en later haar man/vrouw/kinderen laat na komen
persoon:"vlucht -> asielzoekerscentrum -> verblijfsvergunning -> 1x huurhuis
nareizigers:naar het zelfde huurhuis

of krijgt ieder kind zijn eigen huurhuis?

goed, lange termijn kan dit wel voor problemen zorgen zoals in de zorg, school en als de kinderen groot worden. korte termijn maakt het geen zak uit toch behalve net wat extra kosten?
Het probleem is dat zij voorrang krijgen op de eigen burgers die al 5 jaar of langer op een woning wachten.
Het probleem is dat zij niet tevreden zijn met een woning met 3 slaapkamers (het gemiddelde rijtjeshuis) omdat toch elk kind een eigen kamer zou moeten hebben. Meegemaakt met Syrische buren. Zaten in een sloopwoning, naast ons (inmiddels nieuwbouw) en moesten daar dus weg. Kregen meerdere woningen aangeboden met 3 slaapkamers, maar die werden geweigerd want elke zoon moest een eigen kamer. Uiteindelijk hebben zij een grote gezinswoning gekregen met 4 slaapkamers. Dit terwijl de oudste zoon al 18 was. Kunnen niet tijdelijk inpassen in 3 slaapkamers? In elk geval moest een ander gezin, wat al jaren op een wachtlijst staat, maar wachten.
Het probleem is ook dat Syrie helemaal niet zo onveilig is, want op het moment dat ze een verblijfsvergunning op zak hebben, gaan ze op familiebezoek, in Syrie.

Kijk, je kunt besluiten dat je liever in Nederland wil wonen, maar kom dan gewoon als immigrant, niet als zogenaamde vluchteling.

Ik hoop op zo snel mogelijk een rechtser beleid in Nederland, waarbij de immigrant zich eerst moet bewijzen, voordat hij een verblijfsvergunning krijgt. Ojee, dat geeft onzekerheid en stress. Nou en, daar kies je voor als je, onnodig, 'vlucht' naar Europa, terwijl je een veilige woonplek hebt.
pi_206890935
Mevrouw zou natuurlijk ook naar Sudan kunnen afreizen om haar gezin te bezoeken.

Waarom is ze niet met haar gezin gevlucht?
pi_206890974
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:23 schreef Gia het volgende:

[..]
Wachttijd voor een woning in Nederland is 5 tot 10 jaar.
Hoe willen zij in 15 maanden een woning bemachtigen voor 8 personen?!

En zo zijn er velen.

Nederland is verloren.
Urgentie natúúrlijk. De Nederlander wacht wel een paar jaar langer op zn zolderkamertje bij pa en ma.
pi_206890976
Wat zijn we toch een racistisch land. NU alle 920 ophalen!!
pi_206891022
Dit naïeve land verdient z'n eigen ondergang, en die gaat er komen ook.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206891135
Parasiet die parasiteert. Je verwacht het niet.
pi_206891136
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:14 schreef RedFever007 het volgende:
Weer zes kinderen erbij waar geen opvang voor is want dat kraakt al uit zn voegen, geen onderwijs want tekort aan leerkrachten, geen werk want slecht geïntegreerde man die geen Nederlands spreekt, wel allerlei toeslagen ontvangen ^O^

#gaafland
Dit fragment was eergisteren op de radio. Het schijnt ook dat die man en een kind niet kunnen lopen, dat zijn dus weer 2 extra levenslange uitkeringen en zorgkosten die door de belastingbetaler betaald moeten gaan worden. Vrijwel alle asielzoekers die Nederland binnen komen zijn klaplopers en gaan ons land nooit iets opleveren, alleen verder afbreken.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:49:33 #48
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206891152
Lekker allemaal een uitkering + 6 keer kindertoeslag.

Waarom doen we dit eigenlijk in godsnaam? :') Voor werknemers kan je betere mensen uit anderen landen hebben.
Die bijvoorbeeld wel geëmancipeerd zijn, en wel werken ipv. de hele dag voor de kinderen zorgen.

Je haalt weer 8 mensen binnen met een ouderwets geloof..

Mensen die cultureel gezien niets op ons lijken. Ik begrijp Oost Europa heel goed.

Het blijft vreemd dat je zo asiel kunt aanvragen, en dan ineens overal recht op hebt, net zoveel als een hier geboren Nederlander.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:51:53 #49
3542 Gia
User under construction
pi_206891181
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:49 schreef BMW1993 het volgende:

Het blijft vreemd dat je zo asiel kunt aanvragen, en dan ineens overal recht op hebt, net zoveel als meer dan een hier geboren Nederlander.
Zo klopt het beter.
pi_206891184
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:49 schreef BMW1993 het volgende:
en dan ineens overal recht op hebt, net zoveel als een hier geboren Nederlander.
Net zoveel? Die Nederlander mag 10x zo lang op een woning wachten hoor :')
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 11:54:02 #51
408813 crew  trein2000
pi_206891204
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:
Dont hate the player, hate the game.

Nog eens een teken dat het helemaal is vastgelopen en dat er veel verdragen en wetgeving niet meer aansluiten op de dag/situatie van vandaag.
Precies dat. Ik ben groot voorstander van opvang in de regio. En in de absorptie van Oekraïners en de krachten in de samenleving zie ik mijn gelijk bevestigd.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206891227
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:49 schreef BMW1993 het volgende:
Lekker allemaal een uitkering + 6 keer kindertoeslag.

Waarom doen we dit eigenlijk in godsnaam? :') Voor werknemers kan je betere mensen uit anderen landen hebben.
Die bijvoorbeeld wel geëmancipeerd zijn, en wel werken ipv. de hele dag voor de kinderen zorgen.

Je haalt weer 8 mensen binnen met een ouderwets geloof..

Mensen die cultureel gezien niets op ons lijken. Ik begrijp Oost Europa heel goed.

Het blijft vreemd dat je zo asiel kunt aanvragen, en dan ineens overal recht op hebt, net zoveel als een hier geboren Nederlander.
De kern hierachter is ideologie. Landen als Hongarije en Polen hebben een nationalistische inborst met een grote trots op eigen cultuur, taal en geloof. Die willen hun eigen cultuur afschermen en kiezen voor een homogene demogratie, iets wat ze al tig jaren hebben. Kan je wat van vinden, maar dit is grote lijnen zo.

Wij in Nederland verafschuwen dat, en kiezen voor precies het omgekeerde. Nationalisme is hier een vies woord, en we verheerlijken juist 'exotische culturen'. Dat is het idee van een multi-culturele verrijking. Dat andere culturen juist superieur zijn t.o.v. de onze. Op basis van die ideologie zorgen we er actief voor dat grote groepen uit hele andere culturen hierheen komen, en in de watten gelegd worden, met gratis woningen en uitkeringen, zodat ze niet meer teruggaan. Kijk eens een week naar reclames, je ziet alleen gemengde stellen en een opgedrongen en over the top diversiteit. Je kan je wel voorstellen hoe bizar landen in Oost-Europa dit vinden, hoezo wil je per se mengen met andere culturen en notabene nog uit het midden-oosten?
  donderdag 1 december 2022 @ 11:58:08 #53
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206891249
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:35 schreef Nober het volgende:
Wat zijn we toch een racistisch land. NU alle 920 ophalen!!
Nou, op radicale sites als JOOP heb je gewoon users die continu lopen te janken dat wij hier zo onmenselijk zijn.
Zei ik users? De redactie kan er ook wat van.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206891307
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, op radicale sites als JOOP heb je gewoon users die continu lopen te janken dat wij hier zo onmenselijk zijn.
Zei ik users? De redactie kan er ook wat van.
Ik vermoed dat een deel van die users zelf ook op de redactie zitten. Het is een klein clubje.
pi_206891342
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, op radicale sites als JOOP heb je gewoon users die continu lopen te janken dat wij hier zo onmenselijk zijn.
Zei ik users? De redactie kan er ook wat van.
Over joop.nl gesproken, dat vind ik typisch dat anti-nationalistische houding in Nederland. Met belastinggeld een site onderhouden, waarin continu Nederland en het Westen wordt afgezeken, en het midden-oosten en de islam worden bewierookt. Zelfde geldt voor sites als maroc.nl en dekantekening.

In landen als Portugal of Polen zul je dit niet zien.
pi_206891362
Gezinshereniging kan ook in Sudan. Tot ziens :W
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  donderdag 1 december 2022 @ 12:09:00 #57
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206891375
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Ik vermoed dat een deel van die users zelf ook op de redactie zitten. Het is een klein clubje.
Goede kans. Het is natuurlijk allemaal gesubsidieerd daar. Dus wat meer “officiële “traffic is altijd goed.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206891377
Maar even wat anders.
Ze is 47 jaar.
Als ze voor haar 25ste is getrouwd en elke 2 jaar een kind heeft gekregen, zijn de eerste 2 of 3 kinderen zelf waarschijnlijk ook al volwassen.
Moeten die niet zelf asiel aanvragen?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206891413
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:42 schreef Homey het volgende:

[..]
Statushouder krijgen al jaren voorrang op een woning. In sommige gemeenten super voorrang. De gemiddelde wachttijd voor een statushouder is veel korter dan voor de rest van Nederland.

Dit is 40 jaar zo. Hoe denk je dat al die Marokkanen en Turken in de meest dure wijken wonen van de grote steden? Die kregen in de jaren '80 en '90 al massaal voorrang op woningen.
Wut? Dit is absoluut niet zo. Althans, in Rotterdam zeker niet.
pi_206891569
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:48 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Dit fragment was eergisteren op de radio. Het schijnt ook dat die man en een kind niet kunnen lopen, dat zijn dus weer 2 extra levenslange uitkeringen en zorgkosten die door de belastingbetaler betaald moeten gaan worden. Vrijwel alle asielzoekers die Nederland binnen komen zijn klaplopers en gaan ons land nooit iets opleveren, alleen verder afbreken.
Ah, vandaar de uitzondering dat ditmaal de vrouw vooruitgestuurd werd.

Wel medelijden met haar. Die zit nu tussen de jonge, geile testosteronbommetjes zonder bescherming van haar man.
pi_206891595
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:09 schreef marc0871 het volgende:
Maar even wat anders.
Ze is 47 jaar.
Als ze voor haar 25ste is getrouwd en elke 2 jaar een kind heeft gekregen, zijn de eerste 2 of 3 kinderen zelf waarschijnlijk ook al volwassen.
Moeten die niet zelf asiel aanvragen?
Dat zullen ze wellicht doen. Kunnen ze nog meer nareizigers laten volgen.
pi_206891610
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:58 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Nou, op radicale sites als JOOP heb je gewoon users die continu lopen te janken dat wij hier zo onmenselijk zijn.
Zei ik users? De redactie kan er ook wat van.
In de OP staat het ook.
  donderdag 1 december 2022 @ 12:35:19 #63
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206891666
Zelfs Marokkanen krijgen anno 2022 geen 6 kinderen meer, niet die in Nederland zijn opgegroeid althans.

Je kan beter 1 of 2 kinderen hebben, die je financieel alle zorg kan bieden, af en toe een leuk dagje weg..
Leuke sport of muziekles voor ze betalen.

Dan dat je er 6 hebt, die je vervolgens enkel op straat kan laten spelen, omdat er geen geld is.

Ik denk dat mensen uit Syrië en Irak zoveel kinderen nemen omdat anticonceptie nog niet echt gebruikelijk is.

En in de islam, zal net zoals in het christendom wel staan dat je jezelf moet 'verspreiden' om zo het geloof dominanter te maken.
  donderdag 1 december 2022 @ 12:35:49 #64
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206891679
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:30 schreef Nober het volgende:

[..]
In de OP staat het ook.
Staat jammergenoeg geen bron bij.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206891720
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:28 schreef Inbox het volgende:

[..]
Dat zullen ze wellicht doen. Kunnen ze nog meer nareizigers laten volgen.
Dat wou ik zeggen, ja.
Volwassen. Getrouwd? Kinderen?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_206891772
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:39 schreef marc0871 het volgende:

[..]
Dat wou ik zeggen, ja.
Volwassen. Getrouwd? Kinderen?
Vraag het ze :)

Vraag me ook af of er DNA-testen worden gedaan om de familiebanden te bewijzen. Vast niet dus dr zullen menig neefjes en nichtjes overkomen als 'kind van'. Men kan de IND hier alles wijsmaken en die geloven alles.
pi_206891796
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:14 schreef RedFever007 het volgende:
Weer zes kinderen erbij waar geen opvang voor is want dat kraakt al uit zn voegen, geen onderwijs want tekort aan leerkrachten, geen werk want slecht geïntegreerde man die geen Nederlands spreekt, wel allerlei toeslagen ontvangen ^O^

#gaafland
Mooi toch. Laat alles maar eens uit elkaar knallen. Alleen dan veranderd er iets
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206891827
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:11 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Wut? Dit is absoluut niet zo. Althans, in Rotterdam zeker niet.
Nee, die vormen in Rotterdam over het algemeen de sociale onderlaag.
pi_206891865
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:46 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Mooi toch. Laat alles maar eens uit elkaar knallen. Alleen dan veranderd er iets
Wat zou er moeten veranderen? Lerarentekort opeens opgelost? Nope.

Het enige wat veranderd is dat de maatschappij naar de klote gaat. De sfeer achteruit, polarisatie toeneemt en..en..
pi_206891879
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wat zou er moeten veranderen? Lerarentekort opeens opgelost? Nope.

Het enige wat veranderd is dat de maatschappij naar de klote gaat. De sfeer achteruit, polarisatie toeneemt en..en..
Precies en van mij kan dat niet snel genoeg gebeuren.
Aanmodderen hou ik niet zo van.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 12:54:56 #71
408813 crew  trein2000
pi_206891884
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:54 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Precies en van mij kan dat niet snel genoeg gebeuren.
Aanmodderen hou ik niet zo van.
En dus moet alles maar kapot? Wat is dat dan voor een rare destructieve opvatting?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206891901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:54 schreef trein2000 het volgende:

[..]
En dus moet alles maar kapot? Wat is dat dan voor een rare destructieve opvatting?
Alleen dan verandert er iets aan het destructieve beleid
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206891903
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
omdat ze daar uitzichtloos in een tentje zitten te wachten met geen enkel toekomst perspectief
Ik had altijd begrepen dat het bij vluchtelingen ging om veiligheid, niet om toekomstperspectieven. Anders spreken we over economische migranten, niet over vluchtelingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 1 december 2022 @ 12:59:22 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206891920
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:56 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik had altijd begrepen dat het bij vluchtelingen ging om veiligheid, niet om toekomstperspectieven. Anders spreken we over economische migranten, niet over vluchtelingen.
Het asielsysteem is voor kanslozen gewoon een mooie manier om alsnog naar een rijk land te kunnen immigreren.
  donderdag 1 december 2022 @ 13:04:19 #75
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206891962
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:32 schreef Inbox het volgende:
Mevrouw zou natuurlijk ook naar Sudan kunnen afreizen om haar gezin te bezoeken.

Waarom is ze niet met haar gezin gevlucht?
Omdat dat de kansen op asiel aanzienlijk verkleint.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 1 december 2022 @ 13:04:35 #76
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206891964
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:49 schreef BMW1993 het volgende:
Lekker allemaal een uitkering + 6 keer kindertoeslag.

Waarom doen we dit eigenlijk in godsnaam? :') Voor werknemers kan je betere mensen uit anderen landen hebben.
Die bijvoorbeeld wel geëmancipeerd zijn, en wel werken ipv. de hele dag voor de kinderen zorgen.

Je haalt weer 8 mensen binnen met een ouderwets geloof..

Mensen die cultureel gezien niets op ons lijken. Ik begrijp Oost Europa heel goed.

Het blijft vreemd dat je zo asiel kunt aanvragen, en dan ineens overal recht op hebt, net zoveel als een hier geboren Nederlander.
Het zijn háar kinderen,wil niet zeggen dat wij ze ook als kinderen beschouwen, sommige van haar kinderen zullen er al aan toe zijn om zelf een gezin te stichten, met iemand uit Syrie :D
  donderdag 1 december 2022 @ 13:05:11 #77
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206891970
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:09 schreef marc0871 het volgende:
Maar even wat anders.
Ze is 47 jaar.
Als ze voor haar 25ste is getrouwd en elke 2 jaar een kind heeft gekregen, zijn de eerste 2 of 3 kinderen zelf waarschijnlijk ook al volwassen.
Moeten die niet zelf asiel aanvragen?
Dit dus ;)
  donderdag 1 december 2022 @ 13:06:23 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206891985
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:49 schreef BMW1993 het volgende:
Het blijft vreemd dat je zo asiel kunt aanvragen, en dan ineens overal recht op hebt, net zoveel als een hier geboren Nederlander.
Er is een reden waarom dat in de landen van herkomst niet zo werkt...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 1 december 2022 @ 13:10:56 #79
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206892035
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 13:04 schreef Flow3r het volgende:

[..]
Het zijn háar kinderen,wil niet zeggen dat wij ze ook als kinderen beschouwen, sommige van haar kinderen zullen er al aan toe zijn om zelf een gezin te stichten, met iemand uit Syrie :D
Waarschijnlijk is dat al gebeurd hoor. Vrouw en kindertjes wachten ook op gezinshereniging.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 1 december 2022 @ 13:11:09 #80
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206892037
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:27 schreef Inbox het volgende:

[..]
Ah, vandaar de uitzondering dat ditmaal de vrouw vooruitgestuurd werd.

Wel medelijden met haar. Die zit nu tussen de jonge, geile testosteronbommetjes zonder bescherming van haar man.
Ik denk dat het juist heel goed is als de vrouw eerst komt, kan ze vast rondkijken , taal leren, zich aansluiten bij allerlei clubs/werk/bezigheden etc, contact leggen,vrienden maken , weet ze ook meteen waar ze heen moet voor hulp mocht dat nodig zijn

Ipv als de man eerst komt, het huis al ingericht heeft, bepaald waar zij slaapt , en de afstandsbediening al heeft ingepikt :+ en zij kort gehouden wordt en in de keuken mag verblijven tot hij terugkomt uit de shisha tent :6

Vrouwen eerst, mannen later, maakt haar sterker :Y
pi_206892038
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 13:04 schreef sanger het volgende:

[..]
Omdat dat de kansen op asiel aanzienlijk verkleint.
Waarom zou dat de kans op asiel verkleinen?


Maar de reden is ongetwijfeld: te duur. Één vooruitsturen en de rest mag overkomen op kosten van Nederland.
  donderdag 1 december 2022 @ 13:12:02 #82
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_206892051
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 13:11 schreef Inbox het volgende:

[..]
Waarom zou dat de kans op asiel verkleinen?
Omdat er voor een gezin van 8 personen veel minder ruimte beschikbaar is dan voor 1 enkel persoon.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 1 december 2022 @ 13:43:23 #83
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206892388
Het nachtclub principe wordt steeds relevanter.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 1 december 2022 @ 16:19:54 #84
3542 Gia
User under construction
pi_206894360
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:44 schreef Inbox het volgende:

[..]
Vraag het ze :)

Vraag me ook af of er DNA-testen worden gedaan om de familiebanden te bewijzen. Vast niet dus dr zullen menig neefjes en nichtjes overkomen als 'kind van'. Men kan de IND hier alles wijsmaken en die geloven alles.
Om vervolgens die ouders ook over te laten komen, onder het mom van gezinshereniging.
  donderdag 1 december 2022 @ 16:26:13 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_206894511
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 12:52 schreef Inbox het volgende:

[..]
Wat zou er moeten veranderen? Lerarentekort opeens opgelost? Nope.

Het enige wat veranderd is dat de maatschappij naar de klote gaat. De sfeer achteruit, polarisatie toeneemt en..en..
Het moet gewoon keihard klappen, dan zijn we hier ook een wetteloos derdewereldland en dan tieft het ongewenste volk vanzelf ook weer heel snel terug naar Syrië, Afghanistan, Eritrea etc. (je weet wel, die landjes waar "vluchtelingen" nadat ze statushouder zijn vrolijk naartoe op vakantie gaan). Kunnen wij weer rustig een high trust samenleving opbouwen.

Wacht eens even, misschien is dat wel het plan van de VVD om de migratie te beteugelen. Wij allemaal kankeren op het afbraakbeleid van Rutte maar die man is gewoon al 10 jaar lang 5D chess aan het spelen. Galaxybrain _O_

[ Bericht 3% gewijzigd door Twiitch op 01-12-2022 16:31:31 ]
pi_206894530
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:59 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
en dit snap ik niet, leg dat eens uit?

stel het is een alleenstaande persoon
persoon: vlucht -> asielzoekerscentrum -> verblijfsvergunning -> 1x huurhuis

Stel het is een persoon die alleen is gekomen en later haar man/vrouw/kinderen laat na komen
persoon:"vlucht -> asielzoekerscentrum -> verblijfsvergunning -> 1x huurhuis
nareizigers:naar het zelfde huurhuis

of krijgt ieder kind zijn eigen huurhuis?

goed, lange termijn kan dit wel voor problemen zorgen zoals in de zorg, school en als de kinderen groot worden. korte termijn maakt het geen zak uit toch behalve net wat extra kosten?
Want jij denkt dat een gemiddelde sociale huurwoning een gezin van 4+ kan voorzien?
:')

Verreweg de meest zijn of kleine flatjes of kleine eengezinswoningen met 2 slaapkamers, soms 3, zelden een zolder om van te spreken.
Niet te doen dus.
  donderdag 1 december 2022 @ 16:37:22 #87
3542 Gia
User under construction
pi_206894742
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Want jij denkt dat een gemiddelde sociale huurwoning een gezin van 4+ kan voorzien?
:')

Verreweg de meest zijn of kleine flatjes of kleine eengezinswoningen met 2 slaapkamers, soms 3, zelden een zolder om van te spreken.
Niet te doen dus.
Die weigeren ze dus ook vrolijk, omdat ze 'te klein' zijn. En anders spookt het er wel of zo. Huis voelt niet goed.

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.weertdegekste(...)ren-woning-in-weert/
https://www.telegraaf.nl/(...)aangeboden-spookhuis
pi_206895040
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Die weigeren ze dus ook vrolijk, omdat ze 'te klein' zijn. En anders spookt het er wel of zo. Huis voelt niet goed.

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.weertdegekste(...)ren-woning-in-weert/
https://www.telegraaf.nl/(...)aangeboden-spookhuis

Ik neem het ze eigenlijk niet meer kwalijk.
Wij houden dit in stand, wij zelf bedenken dit en veranderen niks.
  donderdag 1 december 2022 @ 16:58:11 #89
3542 Gia
User under construction
pi_206895105
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:53 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ik neem het ze eigenlijk niet meer kwalijk.
Wij houden dit in stand, wij zelf bedenken dit en veranderen niks.
Enige wat we kunnen doen is vooral niet op links stemmen.
pi_206895135
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Die weigeren ze dus ook vrolijk, omdat ze 'te klein' zijn. En anders spookt het er wel of zo. Huis voelt niet goed.

https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F
https://www.weertdegekste(...)ren-woning-in-weert/
https://www.telegraaf.nl/(...)aangeboden-spookhuis

De leden van de koninklijke familie weigeren toch ook om kleinbehuisd te gaan wonen?
pi_206895144
Hoe is deze mevrouw alleen in Nederland terecht gekomen?
pi_206895245
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:58 schreef Gia het volgende:

[..]
Enige wat we kunnen doen is vooral niet op links stemmen.
Die zijn met hun tegenwoordige wereldvisie (niet meer opkomen voor de gewone Nederlandse modaalburger, maar die vooral het leven steeds moeilijker maken omdat andere mensen van verder weg zieliger zijn) ook niet veel soeps inderdaad, maar de rechtse (regerings)partijen zijn imo op z'n minst net zo schuldig. Die vinden de mede door migratie verergerde tweedeling en druk/schaarste op diverse gebieden (woningmarkt, arbeidsmarkt, etc) hartstikke handig en hebben dit ook jaren op z'n beloop gelaten.

Ik denk dat "we" als volk dit probleem niet te lijf kunnen zonder te stoppen met uisluitend naar "links" of "rechts" als exclusieve schuldige te wijzen.
pi_206895303
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:01 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe is deze mevrouw alleen in Nederland terecht gekomen?
Gewoon met de auto gok ik, net zoals de familie netjes naar Sudan is gevlogen.
Blijkbaar is er nergens in het gehele midden oosten of geheel Afrika 3x groter als het continent Europa, is er nergens veiligheid te vinden.

Het is toch wat hè.
  donderdag 1 december 2022 @ 17:21:33 #94
3542 Gia
User under construction
pi_206895419
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:00 schreef torentje het volgende:
De leden van de koninklijke familie weigeren toch ook om kleinbehuisd te gaan wonen?
Als je al een groot huis hebt!? Waarom zouden ze.

Als je niks hebt, moet je blij zijn als je onderdak krijgt.
pi_206897917
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:01 schreef MoreDakka het volgende:
Hoe is deze mevrouw alleen in Nederland terecht gekomen?
Op een bootje met een heel leger aan Noord-Afrikanen om haar te beschermen ;)
pi_206898268
Welja.. mevrouw Syrische nietsnut eist dat er nog 6 of 7 klaplopers gratis geld en gratis huis komen halen.
Je zou er van kunnen gaan schuimbekken
pi_206898351
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 19:56 schreef Pleun2011 het volgende:
Welja.. mevrouw Syrische nietsnut eist dat er nog 6 of 7 klaplopers gratis geld en gratis huis komen halen.
Je zou er van kunnen gaan schuimbekken
En het ergerlijke vind ik nog dat haar niets te verwijten valt. Het is de wetgever en regering die dit mogelijk maakt daar continue te pamperen en rechtszaken en dergelijke kosteloos maakt voor ze.

Dat hele asielbeleid moet op de schop, net als de wet- en regelgeving, de subsidies, de hulp van NGO's die ze krijgen en..
  donderdag 1 december 2022 @ 20:01:32 #98
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_206898379
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:20 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat zal allemaal wel, maar dat geldt niet voor dit soort type asielzoekers. Die krijgen snel een verblijfsvergunning, en dan met voorrang een woning en een uitkering.

De verzorgingsstaat kalft af, maar voor statushouders werkt het systeem nog prima. Daarom blijven ze komen.

De oplossing is ook niet zozeer grenzen dicht, maar simpelweg geen sociale voorzieningen meer aanbieden. Dan komen ze niet meer. Dat is het Portugese model. In Portugal krijg je geen uitkering en geen woning. Je moet je eigen broek ophouden vanaf dag 1. Resultaat: amper een asielzoeker te vinden in Portugal.
Maar maar maar de EU enzo en regels en kan niet en onmogelijk
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_206898438
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:00 schreef Inbox het volgende:

[..]
En het ergerlijke vind ik nog dat haar niets te verwijten valt. Het is de wetgever en regering die dit mogelijk maakt daar continue te pamperen en rechtszaken en dergelijke kosteloos maakt voor ze.

Dat hele asielbeleid moet op de schop, net als de wet- en regelgeving, de subsidies, de hulp van NGO's die ze krijgen en..
Eens. Ik zie alleen geen meerderheid in de toekomst die iets zou kunnen veranderen, teveel linkse aids in Den Haag. VVD heb je ook niets aan
pi_206903223
6 kinderen. :') En vervolgens roepen dat je het zo moeilijk hebt.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206903541
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 22:55 schreef HSG het volgende:
6 kinderen. :') En vervolgens roepen dat je het zo moeilijk hebt.
Allahu akbar!

En lang leve Nederland. Kinderbijslag enzo :( en ook voor kinderen in het thuisland toch?
pi_206903778
Gaat toch nooit wat worden hier. We moeten er maar naar toe dat wij in afgeschermde wijken van elkaar af gaan wonen. Multicultureel botst gewoon teveel. Iedereen gaat elkaar de tent uit meppen.
pi_206904630
Hé kijk een boerin! Ik sta achter de Boeren 💪
pi_206906892
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het recht op gezinshereniging is zo goed verankerd in de internationale verdragen, en Nederland is zo volgzaam, dat deze vrouw wel gelijk zal krijgen.

Overigens geeft het een mooi inkijkje in de asielindustrie. Deze vrouw wil haar man en zes kinderen naar Nederland halen, één persoon in Nederland, worden er dus al snel acht. Ja, dan loopt zo'n asielketen (en de woningmarkt wat betreft sociale huurwoningen) natuurlijk snel vast.

En wat ook opvallend is, dat haar familie in Sudan zit, waarbij een oom uit Saoedi-Arabië de huur betaalt. Geld is er kennelijk dus wel, en Saoedi-Arabië is voor de gemiddelde moslim uit Syrië natuurlijk ook geen gevaarlijk land.

(Overigens is Syrië natuurlijk ook niet voor iedereen een gevaarlijk land, maar geven wij Syriërs wel massaal verblijfsvergunningen.)
En daarom stoppen met de asielindustrie. Dit soort mensen heeft onze hulp niet nodig, ze zijn al veilig.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_206907007
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:42 schreef Homey het volgende:

[..]
Statushouder krijgen al jaren voorrang op een woning. In sommige gemeenten super voorrang. De gemiddelde wachttijd voor een statushouder is veel korter dan voor de rest van Nederland.

Dit is 40 jaar zo. Hoe denk je dat al die Marokkanen en Turken in de meest dure wijken wonen van de grote steden? Die kregen in de jaren '80 en '90 al massaal voorrang op woningen.
Turken en Marokkanen zijn geen statushouders. Al die Turken en Marokkanen zijn hier, omdat ze hier naar toe zijn gehaald voor laag ongeschoold werk waar jouw voorouders toen geen zin in hadden.

Gelukkig maar, daarom ben ik nu wel hoogopgeleid 😎
pi_206907088
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Turken en Marokkanen zijn geen statushouders. Al die Turken en Marokkanen zijn hier, omdat ze hier naar toe zijn gehaald voor laag ongeschoold werk waar jouw voorouders toen geen zin in hadden.

Gelukkig maar, daarom ben ik nu wel hoogopgeleid 😎
Dat heeft ervoor gezorgd dat ik ook op school bleef, want ik had bijbaantjes waar het huilen mij uitbarste als ik naar de fulltime werkende buitenlanders daar keek. Nlers waren er nauwelijks.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 2 december 2022 @ 12:09:51 #107
3542 Gia
User under construction
pi_206907661
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Turken en Marokkanen zijn geen statushouders. Al die Turken en Marokkanen zijn hier, omdat ze hier naar toe zijn gehaald voor laag ongeschoold werk waar jouw voorouders toen geen zin in hadden.

Gelukkig maar, daarom ben ik nu wel hoogopgeleid 😎
Gaat geheid tot herstelbetalingen leiden in de toekomst. We maken nu misbruik van deze mensen door ze de laagstbetaalde kutbaantjes te laten doen. Uitbuiting! :Y
pi_206908363
quote:
15s.gif Op vrijdag 2 december 2022 12:09 schreef Gia het volgende:

[..]
Gaat geheid tot herstelbetalingen leiden in de toekomst. We maken nu misbruik van deze mensen door ze de laagstbetaalde kutbaantjes te laten doen. Uitbuiting! :Y
Verkeerde topic, meid.
pi_206909102
quote:
Volgens de Commissie Meijers, een adviesorgaan van de overheid, is de maatregel in strijd met Europese regelgeving. Zo mag huisvesting geen voorwaarde zijn voor gezinshereniging en moet er rekening worden gehouden met de belangen van kleine kinderen. De commissie verwacht dan ook dat Nederland door de rechter wordt teruggefloten.
Als moeder je kinderen moedwillig achterlaten, om je vervolgens te beroepen op het feit dat het onmenselijk is dat dezelfde kinderen niet zonder moeder kunnen 8)7. Met je 'belangen van kleine kinderen'. En waar gaat dit gezin met 6 (!) kinderen vervolgens wonen? Ik wist niet dat we een overschot aan sociale huurwoningen hebben in dit land. Maar goed, de Nederlander die al jaren een woning zoekt is natuurlijk niet 'urgent' genoeg en mag achteraan in de rij aansluiten.

We moeten af van die hele zieligheidsindustrie en afvragen wat deze mensen voor óns land kunnen betekenen. En niet andersom. Het is gewoon een ordinair verdienmodel van asieladvocaten en vluchtelingenorganisaties geworden.
pi_206909386
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 16:19 schreef Gia het volgende:
Om vervolgens die ouders ook over te laten komen, onder het mom van gezinshereniging.
Nietus. :P
quote:
In aanmerking voor hereniging komen: echtgenoot of partner; biologische kinderen; pleegkinderen of adoptiekinderen die deel uitmaakten van het gezin in het land van herkomst.

https://www.rijksoverheid(...)eniging-asielzoekers
Je kunt natuurlijk proberen je ouders te adopteren, maar daar trapt volgens mij niemand in. ;)
pi_206909425
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:56 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het recht op gezinshereniging is zo goed verankerd in de internationale verdragen, en Nederland is zo volgzaam, dat deze vrouw wel gelijk zal krijgen.

Overigens geeft het een mooi inkijkje in de asielindustrie. Deze vrouw wil haar man en zes kinderen naar Nederland halen, één persoon in Nederland, worden er dus al snel acht. Ja, dan loopt zo'n asielketen (en de woningmarkt wat betreft sociale huurwoningen) natuurlijk snel vast.

En wat ook opvallend is, dat haar familie in Sudan zit, waarbij een oom uit Saoedi-Arabië de huur betaalt. Geld is er kennelijk dus wel, en Saoedi-Arabië is voor de gemiddelde moslim uit Syrië natuurlijk ook geen gevaarlijk land.

(Overigens is Syrië natuurlijk ook niet voor iedereen een gevaarlijk land, maar geven wij Syriërs wel massaal verblijfsvergunningen.)
Je zou eens verwachten dat onderzoeksjournalisten zich zouden verdiepen in de internationale mensenhandel die dit soort situaties mogelijk maakt.
pi_206909526
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:49 schreef BMW1993 het volgende:
kindertoeslag
Kindertoeslag bestaat sinds 1 januari 2009 niet meer. :N

Bedoelt U soms: kinderopvangtoeslag?
Zoek in plaats hiervan naar: kameelteenfotografie.
pi_206909577
Grote effecten van verdringing als je statushouders voorrang geeft op een woning:

https://nos.nl/regio/flev(...)t-sociale-huurwoning

Een groep statushouders voorrang geven, levert al bijna een extra jaar wachttijd op voor jongeren.

Zolang de asielinstroom blijft doorlopen, en statushouders voorrang blijven krijgen, loopt die wachttijd alleen maar verder op.

Ergo, jongeren kunnen een sociale huurwoning totaal vergeten. Afgesneden route. In de praktijk krijgen eerst alle statushouders een woning, en daarna wat medische gevallen of gezinnen die anders dakloos raken. Ja, statushouders krijgen zelfs voorrang boven urgente medische gevallen en gezinnen die dakloos raken, u leest het goed.
pi_206909601
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 14:51 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je zou eens verwachten dat onderzoeksjournalisten zich zouden verdiepen in de internationale mensenhandel die dit soort situaties mogelijk maakt.
Als je grondig onderzoeksjournalistiek werk doet naar de rol van de asielindustrie/mensenhandel in Nederland, raakt je stuk nooit gepubliceerd. Te heftig, te politiek incorrect. Je baan raak je dan snel kwijt "want je speelt extreem-rechts in de kaart".

Niks is heiliger in Nederland dan de asielindustrie. Zelfs tijdens de piek van corona waren asielzoekers uitgezonderd, die konden blijven binnenstromen, als enige ook zonder corona check of vaccinatie verplichting.
pi_206909618
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 17:21 schreef Gia het volgende:

[..]
Als je al een groot huis hebt!? Waarom zouden ze.

Als je niks hebt, moet je blij zijn als je onderdak krijgt.
Je zou weleens mogen onderzoeken hoe het komt dat veel mensen geen of een te klein onderdak hebben?
  vrijdag 2 december 2022 @ 15:11:04 #116
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206909638
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:12 schreef Selenophilia het volgende:

Weet jij veel hoe lang oom nog wil betalen voor ze?
Ik heb geen moeite met een gezin die zich hier veiliger voelt ook al zijn ze met z’n achten.
Maar waarom speciaal naar Nederland dan? Waarom niet naar Saudi Arabie? Ze hebben daar al familie. Aannemelijk dat ze Soenni moslims zijn, waarom dan niet naar een land waar de soennitische stroming van de Islam de staatsgodsdienst is en dat voor 84% uit Soenni moslims bestaat?

Of zouden ze daar misschien niet een uitkering krijgen en gratis huisvesting?
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 2 december 2022 @ 15:16:31 #117
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_206909701
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:02 schreef brokjespoes het volgende:

Kindertoeslag bestaat sinds 1 januari 2009 niet meer. :N

Het bestaat nog wel, maar heet kindgebonden budget. Maar het is aannemelijker dat diegene kinderbijslag bedoelde.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_206910332
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 11:06 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Turken en Marokkanen zijn geen statushouders. Al die Turken en Marokkanen zijn hier, omdat ze hier naar toe zijn gehaald voor laag ongeschoold werk waar jouw voorouders toen geen zin in hadden.

Gelukkig maar, daarom ben ik nu wel hoogopgeleid 😎
Dat is grotendeels een fabeltje.

Destijds deden veel mensen hier ook dat werk. En die mensen uit Marokko en Turkije zijn niet gehaald, maar kwamen vrijwillig. Niemand dwong ze. En dat werk deden ze tijdelijk. Al snel belandden veel in een uitkering om er nooit meer uit te komen; het begin van de massa immigratie en run op de sociale voorzieningen hier, toen bleek dat de Nederlandse staat een pin automaat bleek voor buitenlanders.
  vrijdag 2 december 2022 @ 17:36:08 #119
3542 Gia
User under construction
pi_206911532
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:09 schreef torentje het volgende:
Je zou weleens mogen onderzoeken hoe het komt dat veel mensen geen of een te klein onderdak hebben?
Als ze te weinig verdienen, kunnen ze uiteraard niet kopen. Of het geloof staat het niet toe. En kun je niks uitzoeken en moet je het doen met hetgeen je toegewezen krijgt.

Verder zijn er ook tal van wetten en regels die ertoe leiden dat veel, vooral ouderen, alleen in een huis blijven wonen, ook als ze een relatie hebben. Het is voordeliger!
Ook echtparen waarvan de kinderen al de deur uit zijn, blijven vaak wonen in hun veel te grote huur- of koopwoning, omdat een alternatief er niet is, of niet aantrekkelijk genoeg is.
pi_206911647
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:13 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat is grotendeels een fabeltje.

Destijds deden veel mensen hier ook dat werk. En die mensen uit Marokko en Turkije zijn niet gehaald, maar kwamen vrijwillig. Niemand dwong ze. En dat werk deden ze tijdelijk. Al snel belandden veel in een uitkering om er nooit meer uit te komen; het begin van de massa immigratie en run op de sociale voorzieningen hier, toen bleek dat de Nederlandse staat een pin automaat bleek voor buitenlanders.
Whut?

Geen onzin verkopen aub.

Er zijn in de jaren 60 en 70 grote wervingsronde's geweest in eerst voornamelijk Turkije en daarna ook Marokko. Ook Duitsland en Belgie hebben gedaan (de rest van de EU weet ik niet nooit naar gekeken).

Lees dit ook eens:

https://decorrespondent.n(...)93383375318-2b4eecae

Ow ja een mooie quote voor mensen zoals jou:

quote:
Ook Hoogovens liep daar tegenaan. ‘Het lijkt wel of er geen Nederlandse werknemer nog wat voelt om bij Hoogovens te gaan werken’, schreef Het Nederlands Dagblad in 1976. ‘De afdeling personeelsvoorziening van het staalbedrijf heeft de hele Nederlandse arbeidsmarkt afgegraasd. Men heeft het geprobeerd bij de arbeidsbureaus, via de vacaturebanken en door middel van paginagrote advertenties, maar tot nu toe zonder enig resultaat. Ten slotte blijft er voor Hoogovens niets anders over dan het te proberen bij de buitenlandse werknemers.’

Dit is 1976 he, en niet 2016 oid. Thafuq jonge.

Gastarbeiders hebben zwaar en vies werk gedaan waar autochtone Nederlanders hun neus voor ophaalden. Simpeler kan het niet.
pi_206911679
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 15:11 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Maar waarom speciaal naar Nederland dan? Waarom niet naar Saudi Arabie? Ze hebben daar al familie. Aannemelijk dat ze Soenni moslims zijn, waarom dan niet naar een land waar de soennitische stroming van de Islam de staatsgodsdienst is en dat voor 84% uit Soenni moslims bestaat?

Of zouden ze daar misschien niet een uitkering krijgen en gratis huisvesting?
Moet ik dat weten? Alsof ik daar verantwoording voor moet afleggen. Van mij apart worden ze opgevangen in andere landen, ik ben niet verantwoordelijk voor wie wat doet en hoe ze het aanpakken als land. Als ik vluchteling zou zijn zit ik ook liever in een land wat mij een huis beloofd dan een land die dat niet doet, zo simpel is dat. Je liegt als je het zelf niet had gedaan voor je gezin.
Dus waarom boos worden op vluchtelingen :') ?
En nee ik heb het niet over de mannen die hier de boel lopen te verzieken en ook uit veilige landen naar Nederland komen. Ik meld dat er ook even bij aangezien dat weggelaten is uit mijn reactie.
pi_206911788
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:13 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat is grotendeels een fabeltje.

Destijds deden veel mensen hier ook dat werk. En die mensen uit Marokko en Turkije zijn niet gehaald, maar kwamen vrijwillig. Niemand dwong ze. En dat werk deden ze tijdelijk. Al snel belandden veel in een uitkering om er nooit meer uit te komen; het begin van de massa immigratie en run op de sociale voorzieningen hier, toen bleek dat de Nederlandse staat een pin automaat bleek voor buitenlanders.
Wat lul jij? :')
pi_206911853
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:36 schreef Gia het volgende:

[..]
Als ze te weinig verdienen, kunnen ze uiteraard niet kopen. Of het geloof staat het niet toe. En kun je niks uitzoeken en moet je het doen met hetgeen je toegewezen krijgt.

Verder zijn er ook tal van wetten en regels die ertoe leiden dat veel, vooral ouderen, alleen in een huis blijven wonen, ook als ze een relatie hebben. Het is voordeliger!
Ook echtparen waarvan de kinderen al de deur uit zijn, blijven vaak wonen in hun veel te grote huur- of koopwoning, omdat een alternatief er niet is, of niet aantrekkelijk genoeg is.
De oorzaak is dat de leden van de koninklijke familie de plek voor zichzelf mogen opkopen, waardoor veel mensen geen onderdak kunnen krijgen, omdat zij niet hetzelfde kunnen doen als de leden van de koninklijke familie.
  vrijdag 2 december 2022 @ 19:56:26 #124
3542 Gia
User under construction
pi_206913501
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:53 schreef torentje het volgende:

[..]
De oorzaak is dat de leden van de koninklijke familie de plek voor zichzelf mogen opkopen, waardoor veel mensen geen onderdak kunnen krijgen, omdat zij niet hetzelfde kunnen doen als de leden van de koninklijke familie.
Je zegt het goed. Kopen. Mensen die kunnen kopen, en dat zijn er velen, niet alleen de koning, kunnen een aardig optrekje kopen, waar inderdaad makkelijk meerdere woningen op gebouwd zouden kunnen worden. Eh, ja, dan had een ontwikkelaar het moeten kopen.

Denk dat op onze grond ook best 7 huizen zouden passen, met 5 meter tuin. Eerlijk gekocht en ik ga niet weg.
pi_206916618
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 17:44 schreef yup het volgende:

[..]
Whut?

Geen onzin verkopen aub.

Er zijn in de jaren 60 en 70 grote wervingsronde's geweest in eerst voornamelijk Turkije en daarna ook Marokko. Ook Duitsland en Belgie hebben gedaan (de rest van de EU weet ik niet nooit naar gekeken).

Lees dit ook eens:

https://decorrespondent.n(...)93383375318-2b4eecae

Ow ja een mooie quote voor mensen zoals jou:
[..]
Dit is 1976 he, en niet 2016 oid. Thafuq jonge.

Gastarbeiders hebben zwaar en vies werk gedaan waar autochtone Nederlanders hun neus voor ophaalden. Simpeler kan het niet.
Al die Turken en Marokkanen zijn geheel vrijwillig hier naar toe gekomen. En later in grote getale gretig in een uitkering beland. Dat zijn feiten.
pi_206916897
Ik vind die bewering "de Nederlanders wilden de simpele baantjes niet doen omdat ze lui/verwend/whatever waren" waren ook een zekere mate van geschiedvervalsing in zich hebben. Over het algemeen was "de Nederlander" in de jaren 60 helemaal niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken, maar net zoals bijvoorbeeld de kassen nu betrof het vaak banen in snel onrendabeler wordende sectoren, waar een loon voor werd geboden waarvan je (ook toen) niet echt kon leven.
  Moderator zaterdag 3 december 2022 @ 12:26:15 #127
441859 crew  Lenny77
pi_206921654
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 16:13 schreef Homey het volgende:

[..]
Dat is grotendeels een fabeltje.

Destijds deden veel mensen hier ook dat werk. En die mensen uit Marokko en Turkije zijn niet gehaald, maar kwamen vrijwillig. Niemand dwong ze. En dat werk deden ze tijdelijk. Al snel belandden veel in een uitkering om er nooit meer uit te komen; het begin van de massa immigratie en run op de sociale voorzieningen hier, toen bleek dat de Nederlandse staat een pin automaat bleek voor buitenlanders.
Ook dit klopt niet helemaal.
Hier in België is hetzelfde gebeurd met de mijnen. Meer dan genoeg Belgen hebben ook in die mijnen gewerkt maar het waren er gewoon niet genoeg voor het vele werk. Toen zijn ze gaan vragen in Italië of die mannen niet naar hier wilden komen, dit hebben velen ook gedaan. In het begin zij alleen en toen ontdekten ze hier dat die mannen niet goed functioneerden zonder hun gezinnen en zijn die ook overgekomen. Grote wijken zijn gebouwd om hun te huisvesten en dit waren zeker geen krotten! Onthou ook dat er in die hele periode erg veel mensen zijn omgekomen in de mijnen door het zware werk (zowel Belgen als buitenlanders). Daarna zijn de Turken en Marokkanen overgekomen (vrijwillig!!) omdat er nog niet genoeg volk was. Al deze mannen hebben keihard gewerkt tot hun pensioen of het sluiten van de mijnen en hebben dus ook gewoon keihard recht hierop. Ook hoor je bij alle mannen die in de mijnen hebben gewerkt dat ze als broeders over elkaar waakten, ze waren kompels die letterlijk het leven van de ander in handen hadden. Ik denk dat er weinig werkplaatsen bestaan hebben waar zo een extreme collegialiteit bestaan heeft, van waar je ook kwam.
Het was dus wel vrijwillig (in de mate dat je het als vrijwillig kan beschouwen als je in je thuisland geen werk kan vinden en dus maar gaat verhuizen) en de Belgen hebben er even hard gewerkt dus het was geen kwestie van de neus ophalen voor vuil werk. Er was gewoon teveel werk.

Edit: en al die mannen zeggen tot op de dag van vandaag: als de mijnen terug zouden opengaan dan ging ik meteen terug
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_206922004
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 22:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind die bewering "de Nederlanders wilden de simpele baantjes niet doen omdat ze lui/verwend/whatever waren" waren ook een zekere mate van geschiedvervalsing in zich hebben. Over het algemeen was "de Nederlander" in de jaren 60 helemaal niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken, maar net zoals bijvoorbeeld de kassen nu betrof het vaak banen in snel onrendabeler wordende sectoren, waar een loon voor werd geboden waarvan je (ook toen) niet echt kon leven.
Dit dus. Het is een schoffering voor al die Hollanders die wel dat ‘vuile werk’ wilde doen en dat jaren ook deden. Een deel werd uitbesteed idd aan goedkopere krachten uit het buitenland, dat klopt, maar zo werkt dat neoliberale model wat multinationals bevoordeelt.
pi_206954259
quote:
Het kabinet moet het snelle nareizen van familieleden van asielzoekers waarschijnlijk weer toestaan. Een voorzieningenrechter in Haarlem schrijft maandag in een voorlopig oordeel dat er geen wettelijke basis is voor de huidige beperkingen op gezinshereniging. Dat is een flinke tegenvaller voor het kabinet, die de maatregel instelde om de opvangcrisis tegen te gaan.

De maatregel hield in dat nareizigers pas een visum (en dus toestemming om naar Nederland te komen) kregen op het moment dat er daadwerkelijk een woning voor ze gereed was. Als na vijftien maanden er nog geen woning gevonden was, mochten familieleden alsnog komen. De maatregel zou tot en met 2023 van kracht zijn.

In de zaak is een Syrische familie in het gelijk gesteld. De vrouw van het gezin kreeg een asielvergunning in Nederland, maar haar man en zes kinderen moesten dus nog wachten, tenzij zijzelf eerder een geschikte woonruimte vond.

Daar maakte de familie bezwaar tegen. Het ministerie van Justitie en Veiligheid neemt hun argumenten nog in behandeling, maar de familie vroeg de voorzieningenrechter alvast om zich over de zaak te buigen. De rechtbank oordeelt dat "het bezwaar een goede kans van slagen heeft".

Zo is er volgens de rechter een bewijs van "spoedeisend belang" voor de gezinshereniging. De familie verblijft momenteel in Soedan en hun tijdelijke visum verloopt over een week. Daarnaast benoemt de rechter dat de kinderen door de maatregel langer gescheiden blijven van hun moeder.

"Het belang van de familie, en vooral dat van de minderjarige kinderen om nu spoedig met hun moeder te worden herenigd, weegt zwaarder dan het belang van het kabinet om de opvangcrisis het hoofd te bieden", aldus de rechter. De familieleden moeten binnen 24 uur alsnog toestemming krijgen om naar Nederland te komen.

Deskundigen zagen de uitspraak van de rechter al aankomen. "Dit hele asielplan is voor de bühne. Een asielstop kán helemaal niet. Elke rechter zal dit naar de prullenbak verwijzen".
https://www.nu.nl/binnenl(...)nederland-komen.html

Walgelijk hoe ons land wordt gegijzeld door linkse rechtspraak.
  maandag 5 december 2022 @ 17:33:14 #130
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206954380
Kansloze schoffering van het nederlandse volk nummer zoveel.

Oprotten met al die asielzoekers. Er zijn genoeg problemen in dit land die eerst opgelost moeten worden. Spoedeisend belang voor het redden van NL: Doe die fucking hekken dicht!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 5 december 2022 @ 17:54:24 #131
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206954684
Welkom allemaal, huizen genoeg, ze staan voor u klaar!
pi_206954705
Ja sorry Nederlanders die tot hun 30e bij hun ouders moeten wachten en al die tijd het land geld gebracht hebben, maar mensen die niets met dit land hebben en alleen maar veel geld gaan kosten zijn belangrijker.
pi_206954719
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 22:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind die bewering "de Nederlanders wilden de simpele baantjes niet doen omdat ze lui/verwend/whatever waren" waren ook een zekere mate van geschiedvervalsing in zich hebben. Over het algemeen was "de Nederlander" in de jaren 60 helemaal niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken, maar net zoals bijvoorbeeld de kassen nu betrof het vaak banen in snel onrendabeler wordende sectoren, waar een loon voor werd geboden waarvan je (ook toen) niet echt kon leven.
In de jaren 60 niet nee.

Maar nu....
pi_206954736
quote:
15s.gif Op maandag 5 december 2022 17:26 schreef bozewitteman het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)nederland-komen.html

Walgelijk hoe ons land wordt gegijzeld door linkse rechtspraak wet- en regelgeving.
Aangepast..
pi_206954754
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:33 schreef Red_85 het volgende:


Oprotten met al die asielzoekers.
pi_206954822
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 17:33 schreef Red_85 het volgende:
Kansloze schoffering van het nederlandse volk nummer zoveel.
Spoedeisend belang voor het redden van NL
Het zijn niet de witte Hollanders die Nederland redden hoor.

Je zou wel wat dankbaarder mogen zijn.

  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 5 december 2022 @ 18:08:04 #137
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206954950
quote:
15s.gif Op maandag 5 december 2022 17:26 schreef bozewitteman het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)nederland-komen.html

Walgelijk hoe ons land wordt gegijzeld door linkse rechtspraak.
Linkse rechtspraak ja?

De rechtspraak doet hier precies wat het moet doen. Wees maar boos op de beleidsmakers die toevalligerwijs niks met links op hebben.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  maandag 5 december 2022 @ 18:19:58 #138
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_206955216
Dit zag je al ver van tevoren aankomen natuurlijk. Dit land moet en zal kapot gemaakt worden.
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 5 december 2022 @ 18:22:18 #139
206731 Mortaxx
Doomer
pi_206955266
Gaaf land
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  maandag 5 december 2022 @ 18:26:48 #140
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_206955355
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Het zijn niet de witte Hollanders die Nederland redden hoor.

Je zou wel wat dankbaarder mogen zijn.

[ afbeelding ]
Voebal! Vergeet trouwens de swarma ook niet.
pi_206955394
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Linkse rechtspraak ja?

De rechtspraak doet hier precies wat het moet doen. Wees maar boos op de beleidsmakers die toevalligerwijs niks met links op hebben.
Rechter zouden eens moeten kijken naar de uitvoerbaarheid van hun beslissingen, en wat beslissingen voor een maatschappij betekenen.

We kunnen niet iedereen uit Syrië (of Sudan) hier met voorrang een huis geven. Dit omdat er een gloeiend tekort aan huizen is en mensen uit andere werelddelen vaak ook echt een andere cultuur hebben (qua normen en waarden, maar ook qua geboortecijfer).
pi_206956148
Reden voor een feestje *O*
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  maandag 5 december 2022 @ 18:52:09 #143
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206956205
TS is jaloers dat er geen vrouw is die 6 kids met hem wil en emigreren :')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_206956238
quote:
14s.gif Op maandag 5 december 2022 18:49 schreef NaarMensje het volgende:
Reden voor een feestje *O*
Zeker. De vlaggen gaan uit in Verweggistan.

Nivelleren is een feestje!
pi_206956311
quote:
15s.gif Op maandag 5 december 2022 17:26 schreef bozewitteman het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)nederland-komen.html

Walgelijk hoe ons land wordt gegijzeld door linkse rechtspraak.
Overheid moet gewoon voet bij stuk houden en niet naar de rechter luisteren.
Of in hoger beroep gaan bij EU hof, laat het maar lekker lang duren, zijn die zielepoten van de halve planeet die hier komen ook heel goed in immers dat eindeloze in beroep gaan tot er weer eens een generaal pardon langs komt.
  maandag 5 december 2022 @ 18:58:29 #146
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_206956329
#nexit
pi_206956339
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Het zijn niet de witte Hollanders die Nederland redden hoor.

Je zou wel wat dankbaarder mogen zijn.

[ afbeelding ]
Ook hier zie ik geen kansloze Arabieren, wat kunnen die eigenlijk wel 😁
pi_206956587
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:08 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Linkse rechtspraak ja?

De rechtspraak doet hier precies wat het moet doen. Wees maar boos op de beleidsmakers die toevalligerwijs niks met links op hebben.
is toch een mooie frame. Rechts zadelt ons op met asielcrisis, maar dat is allemaal de schuld van links hoor!

Ondanks dat we al meer dan 20 jaar met een rechts kabinet zitten.

Dit soort maatregelen doen ze alleen in de aanloop van de verkiezingen, en op zo een manier dat ze gegarandeerd door een "linkse rechter" worden teruggefloten.

Vervolgens douwen ze die vluchtelingen weer bij lokale overheden in hun mik, die ze vervolgens moeten huisvesten.

In grote steden is de lokale politiek vrij links, dus kan rechts weer wijzen: "Kijk, links geeft jullie huizen weg aan vluchtelingen!"

politiek gewin over de ellende van andere mensen.
pi_206956620
Ach over 50 jaar verkassen we met velen naar Afrika, maken daar een paradijs van en over 100 jaar komen ze vanaf hier naar daar omdat het allemaal zo goed is daar en hier alles naar de tering... :(
Just say hi!
pi_206956621
-oeps-
pi_206956952
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 22:45 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Ik vind die bewering "de Nederlanders wilden de simpele baantjes niet doen omdat ze lui/verwend/whatever waren" waren ook een zekere mate van geschiedvervalsing in zich hebben. Over het algemeen was "de Nederlander" in de jaren 60 helemaal niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken, maar net zoals bijvoorbeeld de kassen nu betrof het vaak banen in snel onrendabeler wordende sectoren, waar een loon voor werd geboden waarvan je (ook toen) niet echt kon leven.
Plus dat als je een analfabetische allochtoon niet zo snel gaat lopen zeiken bij de OR of vakbond.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 5 december 2022 @ 19:45:05 #152
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206957128
Het IND moet rekening houden dat er volgend jaar zelfs nog meer 'vluchtelingen' aankomen uit het Midden Oosten.

En die ene user die voetbalplaatjes staat de posten, en zegt dat 'Nederlanders geen vies werk willen doen'
Die is schijnbaar ook niet echt de cijfers ingedoken, want juist Syriërs doen het helemaal niet goed op de arbeidsmarkt, zelfs nog slechter dan de Afghanen.. Van alle culturen in NL staan ze bovengemiddeld hoog in de werkloosheidscijfers, en nog meer werklozen is juist fataal voor onze economie.

Het is ook geen wonder waarom Qatar, en de Verenigde Arabische Emiraten voornamelijk Indiërs, en Filipijnen ophalen, ipv hun geloofsgenoten uit Syrië of Irak. Die weten ook dat Arabische mensen over het algemeen niet zo gehoorzaam / dienstbaar zijn.
pi_206957429
Zolang je geen echte machtswisseling hebt in Nederland, blijft de asielinstroom hoog.

En met echte machtswisseling, bedoel ik wat je in Amerika zag onder Trump, of nu Zweden en Italië.

Alleen de kans daarop is hier een stuk kleiner dan in die landen, omdat de macht hier veel meer dichtgetimmerd is, vanwege een slimme opzet van coalitievorming, kartel macht over de media, onderwijs en rechtspraak, en een sterk versplinterde oppositie.
pi_206959104
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:45 schreef BMW1993 het volgende:


En die ene user die voetbalplaatjes staat de posten, en zegt dat 'Nederlanders geen vies werk willen doen'
Die is schijnbaar ook niet echt de cijfers ingedoken, want juist Syriërs doen het helemaal niet goed op de arbeidsmarkt, zelfs nog slechter dan de Afghanen.. Van alle culturen in NL staan ze bovengemiddeld hoog in de werkloosheidscijfers, en nog meer werklozen is juist fataal voor onze economie.


Die cijfers zijn vooral zo omdat de vrouwen uit die gemeenschap het nog waardevol vinden zich voort te planten.
Misschien ook een ideetje voor Hollandse vrouwen?
pi_206959188
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 19:59 schreef Homey het volgende:
Zolang je geen echte machtswisseling hebt in Nederland, blijft de asielinstroom hoog.

En met echte machtswisseling, bedoel ik wat je in Amerika zag onder Trump, of nu Zweden en Italië.

De VS en zweden bleven gewoon echte immigratielanden onder die "echte" machtswisseling.
Kijk maar naar de cijfers.

In Belgie had je ook zo'n partij die aan de buitenkant kritisch was op immigratie, genaamd de NVA. Die mochten 1 keer meeregeren, en jawel hoor, immigratie sloeg alle records bij onze zuiderburen.
pi_206961172
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:06 schreef riazop het volgende:

[..]
De VS en zweden bleven gewoon echte immigratielanden onder die "echte" machtswisseling.
Kijk maar naar de cijfers.

In Belgie had je ook zo'n partij die aan de buitenkant kritisch was op immigratie, genaamd de NVA. Die mochten 1 keer meeregeren, en jawel hoor, immigratie sloeg alle records bij onze zuiderburen.
De machtswisseling in Zweden en Italië is nog geen maand oud. Geef het 4 jaren, dan kunnen we kijken naar de impact op de asielinstroom.
  maandag 5 december 2022 @ 23:42:54 #157
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206961399
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:01 schreef riazop het volgende:

[..]
Het zijn niet de witte Hollanders die Nederland redden hoor.

Je zou wel wat dankbaarder mogen zijn.

[ afbeelding ]
Blanke Nederlander, racist dat je dr bent.

En welke gekleurde is hier binnengekomen als asielzoeker? Zijn allemaal historische NL'ers. Zie geen import hier.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206961600
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]


En welke gekleurde is hier binnengekomen als asielzoeker?
Heel veel.

Deze oa

Sifan Hassan kwam in 2008 naar Nederland als asielzoeker. Ze werd door haar moeder in Addis Abeba op het vliegtuig gezet. Hassan belandde als vijftienjarige in een asielzoekerscentrum in Zuidlaren. Pas eind 2013 kreeg ze een Nederlands paspoort.

pi_206961644
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 23:09 schreef Homey het volgende:

[..]
De machtswisseling in Zweden en Italië is nog geen maand oud. Geef het 4 jaren, dan kunnen we kijken naar de impact op de asielinstroom.
Ze zijn gewoon verbonden aan allerlei verdragen.

Maak je geen zorgen/ illusies. De omvolking gaat gewoon door. In alle West Europese landen. Ook in Italie en Zweden.
En dat is ook heel goed anders zouden het zieltogende krimpstaten worden
  Forum Admin dinsdag 6 december 2022 @ 00:44:07 #160
232445 crew  Specularium
pi_206961681
Leuk, nu krijgen we een heel topic vol Sifan Hassan.
pi_206961794
Een groot en tot nu totaal onderschat probleem is dat er een hele Nederlandse generatie geen woonruimte meer kan huren en kopen is alleen nog voor de happy few.
Dat gaat vroeg of laat tot grote spanningen leiden.
Jaren 80 in het kwadraat stevent NL op af.

[ Bericht 5% gewijzigd door Steven_Stil op 06-12-2022 01:31:35 ]
pi_206961840
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 18:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Overheid moet gewoon voet bij stuk houden en niet naar de rechter luisteren.
Of in hoger beroep gaan bij EU hof, laat het maar lekker lang duren, zijn die zielepoten van de halve planeet die hier komen ook heel goed in immers dat eindeloze in beroep gaan tot er weer eens een generaal pardon langs komt.
Alsof ze bij de overheid niet al lang en breed wisten dat een rechter ze op dit punt terug zou fluiten. Dat riep zelfs de CU vanaf het begin van deze nieuwe deal met de gemeenten al. Dat hele 'minder instroom strengere gezinshereniging' was/is gewoon een toneelstukje van de VVD voor de rechterflank van de bühne (op de afgelopen ledenvergadering).

Deze regering wil meer asielzoekers, statushouders en gezinshereniging. De VVD omdat het grootkapitaal dat wil, D66 omdat ze dat progressief achten en het grootkapitaal dat wil, de christenen omdat het gezin zo belangrijk is en omdat de agri-sector dat wil.

Dat dit zo zou lopen was dan ook al lang en breed bekend en waarschijnlijk al onderling zo afgesproken onder de coalitiepartijen. Iets anders denken is, na zo veel jaar van ongeremde asielinstroom onder deze kabinetten, inmiddels mateloos naïef.

En ja, 'een groot deel werkt toch niet', doet er niets aan af dat een groter deel wel in minimumloonbaantjes gedreven wordt. Zelfs als de helft niet werkt is het een continue aanwas van de goedkoopst mogelijke arbeidskrachten. Werkgevers dragen de sociale lasten van werkelozen toch niet.

Bovendien komt de afbraak van sociale zekerheden door de boel qua aantallen en kosten flink op de spits te drijven, de neo-liberalen ook niet verkeerd uit. Natte droom van mening VVD-er. Kunnen ze de boel eindelijk ofwel afschaffen ofwel privatiseren.

[ Bericht 6% gewijzigd door probeer op 06-12-2022 01:33:53 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_206961982
Wij Nederlanders verdienen dit.
Alleen Ja21 kan dit voorkomen.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  dinsdag 6 december 2022 @ 08:31:50 #164
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206962596
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 00:28 schreef riazop het volgende:

[..]
Heel veel.

Deze oa

Sifan Hassan kwam in 2008 naar Nederland als asielzoeker. Ze werd door haar moeder in Addis Abeba op het vliegtuig gezet. Hassan belandde als vijftienjarige in een asielzoekerscentrum in Zuidlaren. Pas eind 2013 kreeg ze een Nederlands paspoort.

[ afbeelding ]
Je had het over voetbal.

En dan kom je aan met de enige uit de hoorn van afrika die niet alleen op qat kouwt is als positief voorbeeld?

Veelzeggend.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206962683
Riazop is in het topic gearriveerd, en begint meteen plaatjes van Sifan Hassan te posten, hoe origineel, dat zijn we helemaal niet van hem gewend.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:03:10 #166
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206962823
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 01:22 schreef probeer het volgende:

[..]
Alsof ze bij de overheid niet al lang en breed wisten dat een rechter ze op dit punt terug zou fluiten. Dat riep zelfs de CU vanaf het begin van deze nieuwe deal met de gemeenten al. Dat hele 'minder instroom strengere gezinshereniging' was/is gewoon een toneelstukje van de VVD voor de rechterflank van de bühne (op de afgelopen ledenvergadering).

Deze regering wil meer asielzoekers, statushouders en gezinshereniging. De VVD omdat het grootkapitaal dat wil, D66 omdat ze dat progressief achten en het grootkapitaal dat wil, de christenen omdat het gezin zo belangrijk is en omdat de agri-sector dat wil.

Dat dit zo zou lopen was dan ook al lang en breed bekend en waarschijnlijk al onderling zo afgesproken onder de coalitiepartijen. Iets anders denken is, na zo veel jaar van ongeremde asielinstroom onder deze kabinetten, inmiddels mateloos naïef.

En ja, 'een groot deel werkt toch niet', doet er niets aan af dat een groter deel wel in minimumloonbaantjes gedreven wordt. Zelfs als de helft niet werkt is het een continue aanwas van de goedkoopst mogelijke arbeidskrachten. Werkgevers dragen de sociale lasten van werkelozen toch niet.

Bovendien komt de afbraak van sociale zekerheden door de boel qua aantallen en kosten flink op de spits te drijven, de neo-liberalen ook niet verkeerd uit. Natte droom van mening VVD-er. Kunnen ze de boel eindelijk ofwel afschaffen ofwel privatiseren.
Deze regering is volstrekt incapabel, althans vanuit het gezichtspunt van de gemiddelde Nederlander. Vanuit hun eigen gezichtspunt zijn ze ongetwijfeld lekker bezig.

Voor een fijner Nederland zitten ze er al lang niet meer daar in Den Haag.
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:07:42 #167
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206962867
Ah lekker verschuilen achter verdragen en nu een uitspraak van de rechter.

Eerst geeft Rutte de sleutel aan Brussel en nu janken dat je de baas niet meer bent. Goed beleid.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:07:47 #168
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206962869
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 08:44 schreef Hathor het volgende:
Riazop is in het topic gearriveerd, en begint meteen plaatjes van Sifan Hassan te posten, hoe origineel, dat zijn we helemaal niet van hem gewend.
Stokpaardje.

Maar zegt toch genoeg als je met 1 voorbeeld komt van iemand die van land geswitched is en dat als positief voorbeeld beschouwd.
Negerende dat 99% van haar land- en regiogenoten alleen maar aan de qat zit de uitkering af te wachten... Tjah.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:08:24 #169
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206962876
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:07 schreef inslagenreuring het volgende:
Ah lekker verschuilen achter verdragen en nu een uitspraak van de rechter.

Eerst geeft Rutte de sleutel aan Brussel en nu janken dat je de baas niet meer bent. Goed beleid.
Ligt nooooooooit aan markie zelf natuurlijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:36:22 #170
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_206963042
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ligt nooooooooit aan markie zelf natuurlijk.
We kunnen niet anders, we staan met de rug tegen de muur :'(
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:47:53 #171
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206963116
Nog meer 'flexwoningen' en over 10 jaar is daar ook geen geld en ruimte meer voor en komen er trailerparken voor het plebs dat geen 8 ton heeft voor een rijtjeswoning.
pi_206963177
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 00:36 schreef riazop het volgende:

[..]
Ze zijn gewoon verbonden aan allerlei verdragen.

Maak je geen zorgen/ illusies. De omvolking gaat gewoon door. In alle West Europese landen. Ook in Italie en Zweden.
En dat is ook heel goed anders zouden het zieltogende krimpstaten worden
Verdragen kan je wijzigen danwel opzeggen. Kijk naar Denemarken of Portugal. Het kan prima. Als men wil. Zweden en italie gaan hen hopenlijk achterna.

Dat van ‘zieltogende krimpstaten’ is een onbewezen complottheorie.
  dinsdag 6 december 2022 @ 09:56:23 #173
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206963194
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:54 schreef Homey het volgende:

[..]
Verdragen kan je wijzigen danwel opzeggen. Kijk naar Denemarken of Portugal. Het kan prima. Als men wil. Zweden en italie gaan hen hopenlijk achterna.

Dat van ‘zieltogende krimpstaten’ is een onbewezen complottheorie.
Deze user post sowieso alleen maar onzin dus daar zou ik niet teveel meer op reageren.
pi_206963410
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:54 schreef Homey het volgende:

[..]
Verdragen kan je wijzigen danwel opzeggen. Kijk naar Denemarken of Portugal. Het kan prima. Als men wil. Zweden en italie gaan hen hopenlijk achterna.

Dat van ‘zieltogende krimpstaten’ is een onbewezen complottheorie.
En rechters hebben zich aan de wet te houden. Dat is ook de machtenscheiding. Je kunt best bepalen dat rechters verdragen niet buiten hun oorspronkelijke bedoelde en voorzienbare strekking mogen interpreteren.

Je ziet enerzijds dat rechters de betekenis van (mensen)rechten aan het uitbreiden zijn, en anderzijds net als bestuurders een machtsgreep doen door van alles een afweging te maken. Alsof alle verschillende rechten en plichten met elkaar botsen en dan heeft de rechter daarin alle vrije beoordelingsruimte. Maar die is nooit aan rechters gegeven en met goede reden want die hebben daartoe geen democratisch legitimatie.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206963469
Het probleem is dat deze rechters kennelijk niet van het woord overmacht hebben gehoord, we mogen van diezelfde rechters ook geen huizen bouwen, we mogen van diezelfde rechters ook geen vluchtelingen in tenten stoppen. Gevolg: Die vluchtelingen hebben letterlijk meer rechten dan Nederlanders, is er ooit wel eens een rechter geweest die uitspraak gedaan heeft dat een gemeente verplicht voor woonruimte moet zorgen voor de eigen inwoners?
Stonden gemeenten toen op, om hotels op te kopen, om er bijvoorbeeld studenten te laten wonen?

Nee ons eigen volk mag in containers wonen, dat kan allemaal prima, maar voor vluchtelingen regelen we in no time goede huizen omdat de rechter vind dat het moet.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 6 december 2022 @ 10:32:13 #176
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206963510
Een aantal van jullie moeten echt eens opzoeken hoe de Nederlandse rechtspraak in elkaar steekt en wat een rechter nou precies doet want wat ik lees is tenenkrommend slecht of zelfs geheel fout.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:10:41 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_206963866
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:36 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
We kunnen niet anders, we staan met de rug tegen de muur :'(
Stond ie dat m....
Hoooow.

Naja, in ieder geval een functie elders zal al een hele hoop helpen.
Wat een puinhoop heeft zijn opvolger op te ruimen zeg. Bizar. Ooit een goed georganiseerd welvarend land, dat NL.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206964125
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Deze regering is volstrekt incapabel, althans vanuit het gezichtspunt van de gemiddelde Nederlander.
Waarom stemt de "gemiddelde Nederlander" dan op deze "incapabelen"?

Dit is democratie. De grote meerderheid stemt op immigratiepartijen, dus dan krijg je ook........immigratie.
pi_206964145
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:54 schreef Homey het volgende:

[..]


Dat van ‘zieltogende krimpstaten’ is een onbewezen complottheorie.
Bulgarije van 10m naar 6,9m.
Echt geen feest daar.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:34:21 #180
3542 Gia
User under construction
pi_206964151
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 21:03 schreef riazop het volgende:

[..]
Die cijfers zijn vooral zo omdat de vrouwen uit die gemeenschap het nog waardevol vinden zich voort te planten.
Misschien ook een ideetje voor Hollandse vrouwen?
Daar hoef je niet werkeloos voor te zijn!
pi_206964263
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:34 schreef Gia het volgende:

[..]
Daar hoef je niet werkeloos voor te zijn!
waarom zou je gaan werken met 5, 6, 7 kinderen?
pi_206964313
Wat moet een moslim uit Syrie hier nou doen in dit goddeloze land? Wat drijft degene ertoe om zich hier te doen vestigen?
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:51:01 #183
3542 Gia
User under construction
pi_206964383
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:42 schreef riazop het volgende:

[..]
waarom zou je gaan werken met 5, 6, 7 kinderen?
Weet je wat die kosten! Ik weet wel 5, 6, 7 redenen om juist dan te gaan werken!
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:52:19 #184
3542 Gia
User under construction
pi_206964406
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:46 schreef Remco2021 het volgende:
Wat moet een moslim uit Syrie hier nou doen in dit goddeloze land? Wat drijft degene ertoe om zich hier te doen vestigen?
Hopen dat ze ooit een meerderheid worden en dan ons hun wetten opleggen?
pi_206964470
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Hopen dat ze ooit een meerderheid worden en dan ons hun wetten opleggen?
Dat moeten ze wel vanuit hun geloof. En een land destabiliseren hoort er ook bij. Dat is hun plicht.
Infiltreren ook trouwens bij overheidsinstellingen . Een gevaar als zulk soort bij defensie of de politie enzo werken.
  dinsdag 6 december 2022 @ 11:58:57 #186
3542 Gia
User under construction
pi_206964504
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:53 schreef riazop het volgende:

je weet niet wat ">" betekent?
Sorry, las het inderdaad verkeerd.
Het lijkt me in 't belang van de kinderen als er voldoende geld is om ze een beetje leuk op te voeden. Dat ze ook mee op schoolreisje kunnen, of een nieuwe fiets krijgen voor school. Als papa een fabrieksbaantje heeft, en mama thuis zit om op de kinderen te passen, dan heb ik daar een hard hoofd in.

Ik ken in elk geval een Syrische (3 kinderen) die maar wat graag weer aan 't werk gaat als haar zoontje fulltime naar school gaat en haar Nederlands voldoet aan het mbo-4 niveau. Ze werkte in Syrie ook. Gelukkig zijn er genoeg die wel willen werken. Ook onze Marokkaanse buurvrouw (2 kinderen) werkt gewoon; haar man heeft een eigen bedrijf.
pi_206964700
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 11:46 schreef Remco2021 het volgende:
Wat moet een moslim uit Syrie hier nou doen in dit goddeloze land? Wat drijft degene ertoe om zich hier te doen vestigen?
Dr ideologie verspreiden en profiteren van de verzorgingsstaat.

Van Syriers heb ik overigens nog enigzins het idee dat die ooit nog aan de slag kunnen.

Maar van veel geloofsgenoten uit andere contreien die naar hier komen heb ik daar een bijzonder hard hoofd in helaas. Zeker van de al wat oudere lui, zeg maar de ouders.
pi_206964881
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 09:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Deze regering is volstrekt incapabel, althans vanuit het gezichtspunt van de gemiddelde Nederlander. Vanuit hun eigen gezichtspunt zijn ze ongetwijfeld lekker bezig.

Voor een fijner Nederland zitten ze er al lang niet meer daar in Den Haag.
Ja daar ga je mi dus de fout in. Als je ze als incapabel ziet, impliceer je dat ze 'wel willen maar niet kunnen'. Volgens mij is dat dus een 'eventueel best wel kunnen, maar simpelweg niet willen'.

Kunnen ze in de EU bij bepaalde verdragen (bv schengen, asielopvang) zeggen 'dit werkt voor ons niet, wij gaan het anders doen en trekken ons terug uit dit verdrag'? Natuurlijk, het zijn immers verdragen (en die veranderen wel vaker), geen natuurwetten.

Willen ze dat? Nee.

[ Bericht 7% gewijzigd door probeer op 06-12-2022 14:19:26 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_206965393
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 12:28 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja daar ga je mi dus de fout in. Als je ze als incapabel ziet, impliceert je dat ze 'wel willen maar niet kunnen'. Volgens mij is dat dus een 'eventueel best wel kunnen, maar simpelweg niet willen'.

Kunnen ze in de EU bij bepaalde verdragen (bv schengen, asielopvang) zeggen 'dit werkt voor ons niet, wij gaan het anders doen en trekken ons terug uit dit verdrag'? Natuurlijk, het zijn immers verdragen (en die veranderen wel vaker), geen natuurwetten.

Willen ze dat? Nee.
Het is ook elke keer hetzelfde liedje met de Nederlanders politiek, elke keer als er een onpopulair besluit wordt genomen, dan is het: Dit bepalen wij niet, dit is aan Brussel! Waarom denk je dat Noorweg en Zwitersland niet bij de EU zitten, die denken, daaaaaaaaaag moet ik mijn welvaart delen met klaplopers uit het Oostblok die dan ook nog een grote bek hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_206965439
Nope, ze willen inderdaad niet. Dat zie je ook bij landen die weigeren dr onderdanen terug te nemen. Nederland legt zich daar ook gewoon bij neer, ondanks dat ze ook wat kunnen bedenken om medewerking af te dwingen.

Ach ja, straks heeft iedereen een kleurtje, is geweld en armoede aan de orde van de dag en is de Nederlandse cultuur en de blanke mens verdwenen hier. Kwestie van tijd.
pi_206965527
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 13:24 schreef Inbox het volgende:
Nope, ze willen inderdaad niet. Dat zie je ook bij landen die weigeren dr onderdanen terug te nemen. Nederland legt zich daar ook gewoon bij neer, ondanks dat ze ook wat kunnen bedenken om medewerking af te dwingen.

Ach ja, straks heeft iedereen een kleurtje, is geweld en armoede aan de orde van de dag en is de Nederlandse cultuur en de blanke mens verdwenen hier. Kwestie van tijd.
Zuid-Afrika is ons voorland, heb met een aantal Zuid-Afrikanen gewerkt en vrijwel allemaal willen ze weg, misschien moeten we gewoon als Europa met ze allen vragen of we de woestijn van Australië mogen koloniseren.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  dinsdag 6 december 2022 @ 14:32:18 #192
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206966336
Je moet gewoon stoppen met asielstatussen te verlenen aan mensen die in Griekenland of Italie zich niet laten registreren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')