abonnement Unibet Coolblue
pi_207188271
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 16:41 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Op die kampioenstrui valt dat BetCity logo niet zo op.
pi_207194272
Tour zal dit wel worden:

Vingegaard
Van Aert
Kuss
Laporte
Van Baarle
Van Hooydonck
Benoot
Kruijswijk
  Moderator donderdag 22 december 2022 @ 23:07:47 #178
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207194283
twitter


Mensen die gaan aanbellen _O-

Ook Wout wil gewoon slapen
pi_207194330
Knettergek die Belgen
pi_207194443
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 15:25 schreef Marcoss het volgende:
Dan zal Kooij ook geen grote rijden, lijkt me, Vueita zal dan ook een klassementsploeg worden
Lijkt mij dat er zeker in de ploeg van de Vuelta nog wel ruimte is voor een sprinter.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  donderdag 22 december 2022 @ 23:23:13 #181
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207194529
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:07 schreef TheArt het volgende:
Tour zal dit wel worden:

Vingegaard
Van Aert
Kuss
Laporte
Van Baarle
Van Hooydonck
Benoot
Kruijswijk
Weer geen Dennis?
pi_207195001
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:07 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Mensen die gaan aanbellen _O-

Ook Wout wil gewoon slapen
Mathieu weet wel hoe dat op te lossen ;)
Misschien geeft hij die nog als tip :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_207196873
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:23 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Weer geen Dennis?
Nee, zelfde selectie als vorig jaar, alleen van Baarle in plaats van Roglic.

Volgens Youri en Maxim( :') ) wordt dit de selectie van de Giro:
Roglic
Kelderman
Foss
Bouwman
Gesink
Tratnik
Hessmann
Affini

Dan zou ik iets als dit doen voor de Vuelta:
Roglic(als ie zin heeft, anders iemand als Vader of Oomen)
Kuss
Leemreize
Valter
Dennis
Kooij
Van Dijke (x2)
pi_207197739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:18 schreef Felagund het volgende:

[..]
Lijkt mij dat er zeker in de ploeg van de Vuelta nog wel ruimte is voor een sprinter.
Ligt er ook wel een beetje aan hoe het allemaal verloopt natuurlijk.

Vuelta is soms ook wel de herkansingsronde voor wat in de Giro en de Tour niet is gelukt. Als die schansspringer in de Giro bv. weer valt of zo.

Maar hoop wel dat Kooij de kans krijgt. Hij is nog jong, maar waarom niet 'n halve ronde laten rijden en kijken wat 'ie daar kan. In potentie 'n topsprinter.
pi_207198333
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2022 23:18 schreef Felagund het volgende:

[..]
Lijkt mij dat er zeker in de ploeg van de Vuelta nog wel ruimte is voor een sprinter.
Zou kunnen, maar Roglic rijdt de afgelopen jaren standaard 2 grote rondes, die zal vast de Vuelta ook wel rijden. Maar dat lijkt me wel de grootste kans voor Kooij + knecht dan ja
pi_207198512
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 10:11 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Nee, zelfde selectie als vorig jaar, alleen van Baarle in plaats van Roglic.

Volgens Youri en Maxim( :') ) wordt dit de selectie van de Giro:
Roglic
Kelderman
Foss
Bouwman
Gesink
Tratnik
Hessmann
Affini

Dan zou ik iets als dit doen voor de Vuelta:
Roglic(als ie zin heeft, anders iemand als Vader of Oomen)
Kuss
Leemreize
Valter
Dennis
Kooij
Van Dijke (x2)
Kooij schijnt definitief geen grote ronde te gaan rijden volgend seizoen.
pi_207198760
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:24 schreef TheArt het volgende:

[..]
Kooij schijnt definitief geen grote ronde te gaan rijden volgend seizoen.
Hmm, bijzonder. Helemaal omdat ze het al hadden over een mogelijke Tour in 2024.

Hij lijkt het zelf blijkbaar wel prima te vinden. Zijn contract loopt eind 2023 af en ik had op zich wel verwacht dat hij eventueel naar andere ploegen zou kijken vanwege gebrek aan kansen in de grote rondes bij Jumbo. Maar als je hoort hoe ze het steeds over de toekomst hadden met Kooij lijkt hij wel te blijven.
  vrijdag 23 december 2022 @ 14:47:38 #188
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207200524
twitter


quote:
The main changes to the points scale attributed by the different race classes in the UCI International Road Calendar are as follows:

1. increase in the number of points attributed by the three Grand Tours – the Tour de France, the Giro d’Italia and the Vuelta Ciclista a España (final general classification, stage and secondary classifications);

2. creation of a special category for the five Monuments (Milano-Sanremo, Ronde van Vlaanderen, Paris-Roubaix, Liège-Bastogne-Liège and Il Lombardia) with a greater number of points attributed to them compared with the other one-day races on the UCI WorldTour;

3. increase in the number of points attributed during stages of races of the UCI WorldTour and of the UCI ProSeries; in future, points will be awarded for finishes lower than third place (all the way down to fifth, tenth or 15th, depending on the competition);

4. increase in the number of points distributed during the Olympic Games and the UCI Road World Championships (road races and time trials in the Elite categories).

These changes, which will serve to widen the gap between the points scored in the most prestigious races and those in lower categories, are aimed at encouraging teams to enter their best riders in the most important races and to ensure a better correlation between the points awarded and the sporting achievement involved, which is clearly at a higher level in UCI WorldTour races featuring all UCI WorldTeams.

Furthermore, the UCI World Ranking for teams, which up until now has been determined by the total points obtained by the best 10 riders in each team, will now be calculated on the basis of the results of the best 20 riders (which corresponds to the minimum number of riders for UCI ProTeams).
pi_207200551
Dan is het stoppen van Benjamin Declercq toch nog ergens goed voor geweest. :)
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 15:22:38 #190
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207201046
twitter
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 15:24:13 #191
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_207201062
quote:
The system of mandatory invitations to UCI WorldTour races has also been modified, on a temporary basis. For the 2023 season, any UCI ProTeam which lost its UCI WorldTeam status at the end of the 2022 season due to sporting criteria and which is not one of the teams eligible for mandatory invitations (as set out in article 2.1.007 b of the UCI Regulations) will automatically receive invitations to stage races (with the exception of the Grand Tours) and one-day UCI WorldTour races.
Sylvan Adams heeft weer lekker met flappen lopen zwaaien. :')
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  vrijdag 23 december 2022 @ 15:30:56 #192
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_207201204
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 15:24 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]
Sylvan Adams heeft weer lekker met flappen lopen zwaaien. :')
Het ook gewoon "any team" noemen terwijl dit alleen om Israel gaat :')
  Moderator vrijdag 23 december 2022 @ 20:24:34 #193
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207204872
twitter
pi_207208982
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:47 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
[..]

Net nadat Lotto-Dstny aankondigt de Tirenno, Giro etc. te skippen :D Terechte wijziging natuurlijk
pi_207209584
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 december 2022 12:41 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Hmm, bijzonder. Helemaal omdat ze het al hadden over een mogelijke Tour in 2024.

Hij lijkt het zelf blijkbaar wel prima te vinden. Zijn contract loopt eind 2023 af en ik had op zich wel verwacht dat hij eventueel naar andere ploegen zou kijken vanwege gebrek aan kansen in de grote rondes bij Jumbo. Maar als je hoort hoe ze het steeds over de toekomst hadden met Kooij lijkt hij wel te blijven.
Wat mij betreft zijn ze rete slecht aan het anticiperen op zijn doorbraak. Ze zijn een beetje het slachtoffer van hun eigen succes. En iedereen die ze dat succes heeft bezorgd, willen ze per se langer houden, terwijl dat allemaal buitenlanders zijn waar men zich, op Van Aert na waarschijnlijk, wat minder goed mee kan identificeren in NL. Ze hebben niets voor niets Van Baarle en Kelderman gehaald.

Jumbo had gewoon Roglic nooit moeten verlengen eind vorig jaar. Dan was hij na komend seizoen weggeweest en had je Kooij nog meer een van de speerpunten van de ploeg kunnen laten zijn dan je nu doet. En daarbij had ik hem altijd een grote ronde in 2023 laten rijden.
pi_207210706
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2022 14:47 schreef hhh38 het volgende:
[ twitter ]
[..]

Maar wat vinden jullie van deze gewijzigde puntentelling?
Ik vind dat het nu weer teveel is doorgeslagen ten gunste van de grote rondes.
Een twaalfde plek in een etappe van een Tour of Giro hoeft van mij geen punten te krijgen, wat straks wel gebeurt.
pi_207210785
1 - Jumbo-Visma NED Nederland 15.135 Toon meer
2 - UAE Team Emirates UAE Verenigde Arabische Emiraten 13.438 Toon meer
3 - INEOS Grenadiers GBR Verenigd Koninkrijk 12.644 Toon meer
4 - BORA-hansgrohe GER Duitsland 10.321 Toon meer
5 - Intermarché-Wanty-Gobert BEL België 10.313 Toon meer
6 - Quick-Step Alpha Vinyl Team BEL België 10.247 Toon meer
7 - Groupama-FDJ FRA Frankrijk 9.490 Toon meer
8 - Bahrain Victorious BHR Bahrain 9.261 Toon meer
9 - Alpecin-Deceuninck BEL België 8.530 Toon meer
10 - Cofidis FRA Frankrijk 8.169 Toon meer
11 - Movistar Team ESP Spanje 8.051 Toon meer
12 - Team Arkéa-Samsic FRA Frankrijk 7.702 Toon meer
13 - Trek-Segafredo USA Verenigde Staten van Amerika 7.372 Toon meer
14 - Lotto Soudal BEL België 6.941 Toon meer
15 - AG2R Citroën Team FRA Frankrijk 6.810 Toon meer
16 - Team BikeExchange-Jayco AUS Australië 6.288 Toon meer
17 - TotalEnergies FRA Frankrijk 6.142 Toon meer
18 - EF Education-EasyPost USA Verenigde Staten van Amerika 5.490 Toon meer
19 - Team DSM NED Nederland 4.887 Toon meer
20 - Israel-Premier Tech ISR Israël 4.866 Toon meer
21 - Astana Qazaqstan Team KAZ Kazachstan 3.997 Toon meer
22 - Uno-X Pro Cycling Team NOR Noorwegen 2.940 Toon meer

Dit is de ranglijst van 2022 met de oude telling.
Hoe zou de volgorde uitgevallen zijn met de nieuwe telling?
pi_207211281
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 03:10 schreef TheArt het volgende:

[..]
Wat mij betreft zijn ze rete slecht aan het anticiperen op zijn doorbraak. Ze zijn een beetje het slachtoffer van hun eigen succes. En iedereen die ze dat succes heeft bezorgd, willen ze per se langer houden, terwijl dat allemaal buitenlanders zijn waar men zich, op Van Aert na waarschijnlijk, wat minder goed mee kan identificeren in NL. Ze hebben niets voor niets Van Baarle en Kelderman gehaald.

Jumbo had gewoon Roglic nooit moeten verlengen eind vorig jaar. Dan was hij na komend seizoen weggeweest en had je Kooij nog meer een van de speerpunten van de ploeg kunnen laten zijn dan je nu doet. En daarbij had ik hem altijd een grote ronde in 2023 laten rijden.
Mja, om nu de beste renner van de ploeg (op dat moment|) niet te verlengen op het moment dat die kans er is, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling
pi_207211382
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2022 11:36 schreef Marcoss het volgende:

[..]
Mja, om nu de beste renner van de ploeg (op dat moment|) niet te verlengen op het moment dat die kans er is, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling
Ze hebben als Kooij vertrekt wel echt een gigantisch probleem wat betreft het Nederlandse karakter. Alleen al daarom zou ik hem altijd boven Roglic verkiezen. van Emden, Gesink en Kruijswijk zullen wel met pensioen gaan na dit jaar, en dan heb je ook nog gasten als Roosen en Oomen wiens contract afloopt en die compleet stilstaan in hun ontwikkeling.

Er is zoals @TheArt al zei een reden dat ze absurde bedragen hebben neergelegd voor Kelderman en van Baarle en ook Arensman een miljoenenbod hebben gedaan.
pi_207211769
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 december 2022 11:48 schreef Pistolero het volgende:

[..]
Ze hebben als Kooij vertrekt wel echt een gigantisch probleem wat betreft het Nederlandse karakter. Alleen al daarom zou ik hem altijd boven Roglic verkiezen. van Emden, Gesink en Kruijswijk zullen wel met pensioen gaan na dit jaar, en dan heb je ook nog gasten als Roosen en Oomen wiens contract afloopt en die compleet stilstaan in hun ontwikkeling.

Er is zoals @:TheArt al zei een reden dat ze absurde bedragen hebben neergelegd voor Kelderman en van Baarle en ook Arensman een miljoenenbod hebben gedaan.
Maar eind vorig jaar (toen Roglic bijtekende), wist je helemaal niet hoe goed Kooij zou worden, er zijn genoeg renners die stil blijven staan na een goed 1e jaar, dan zou ik als ploeg ook altijd Roglic boven hem verkiezen. En je had op dat moment ook Dumoulin nog als Nederlands speerpunt bij de ploeg.

Denk dat het op dat moment vooral een keuze Groenewegen vs Roglic was.

Ik ben het er wel mee eens dat Kooij meer kansen verdient en het anders voor hem beter is om te vertrekken na 2023, maar ik zou Roglic daar nooit voor opofferen

[ Bericht 0% gewijzigd door Marcoss op 24-12-2022 13:24:23 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')