abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8347663
JXL's nieuwe album gaat 'Radio JXL A Broadcast from the Computer Hell Cabin' heten. Hij ligt binnenkort in de winkel, maar de meeste tracks zijn al te krijgen op mp3

Tracklist

01 - Junkie XL - Tennis [06:31]
02 - Junkie XL feat Saffron - Crusher [05:34]
03 - Junkie XL - Breezer [08:05]
04 - Junkie XL feat Gary Numan - Surreal [06:23]
05 - Junkie XL feat Saffron - Spirits [04:58]
06 - Junkie XL - Nudge [06:54]
07 - Junkie XL - Mogwai [04:57]
08 - Sasha and Junkie XL - Beauty Never Fades [08:12]
09 - Junkie XL - Casio [05:14]
10 - Junkie XL - Outro [05:11]

Tot nu toe heb ik alleen een paar nummers kunnen luisteren, maar ik kan zeggen dat het een prachtig album gaat worden. Het album is erg divers. Van brute breakbeats, tot diepe progressive house en trance tracks, het staat er allemaal op. Vooral de nummers Breezer, Nudge, Crusher en natuurlijk Beauty Never fades zijn prachtig om naar te luisteren. Kortom een must voor de liefhebbers

Zijn er nog meer liefhebbers van dit prachtige album?

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_8347738
*zoekt*

Neem nog een pil en dans in een trans maar ik ben met melk meer mans

pi_8347815
Ben vooral benieuwd naar dat nummer wat ie met Numan heeft gemaakt, voor de rest ben ik m'n interesse in JXL al sinds het vorige album verloren.
Vond "big sounds..." zwaar tegenvallen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_8347816
Mogwai is ook zeker een goed nummer en verder ken ik allen beauty never fades, oh men echt heel goed. Ultieme combinatie sasha vs Junkie XL, hoop dat nog veel nummers mogen volgen, en inderdaad nu het enige nog te doen is 'zoeken' naar de rest van de cd...
"If you are going threw hell, keep going."
pi_8347826
Dat is iig niet het album. Album wordt 2 cd's. Een met alleen eigen tracks en een met samenwerking met Gary Numan, Saffron, Anouk en nog een paar vocalisten.
pi_8347840
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 12:35 schreef Ceased2Be het volgende:
Ben vooral benieuwd naar dat nummer wat ie met Numan heeft gemaakt, voor de rest ben ik m'n interesse in JXL al sinds het vorige album verloren.
Vond "big sounds..." zwaar tegenvallen.
Ik vind hem alleen maar beter worden. Hij is van bigbeat over gegaan naar progressive, ik kan me ook wel voorstellen dat sommigen zijn nieuwe stijl saai vinden.

Trouwens, JXL's Remixen van Infusions' 'legacy' and Syntax's 'Pray' zijn echt supervet!

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_8347874
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 12:37 schreef Trance4Ever het volgende:

[..]

Ik vind hem alleen maar beter worden. Hij is van bigbeat over gegaan naar progressive, ik kan me ook wel voorstellen dat sommigen zijn nieuwe stijl saai vinden.

Trouwens, JXL's Remixen van Infusions' 'legacy' and Syntax's 'Pray' zijn echt supervet!

Dat was dus mijn reden dat ik hem minder vondt... Bigbeat spreekt me qua stijl een stuk meer aan dan "house" (om het maar plat te zeggen, want ik hoor het verschil in stijlen echt niet ).
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 8 februari 2003 @ 12:44:33 #8
13328 SirPsycho
No, I expect you to die
pi_8347905
breezer??????

hij ook al

pi_8347932
Numan like in Gary Numan ?
pi_8347993
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 12:44 schreef SirPsycho het volgende:
breezer??????

hij ook al

Leuke naam he?

Dat nummer heeft hij samen met Sasha gemaakt. Het is een heel mooi en vooral warm/zomers progressive trance nummer, met prachtige gitaar riffs. Zeker niet commercieel

zaterdag 8 februari 2003 @ 12:55:19 #11
43811 thesoundfan
eindelijk een plaatje!!
pi_8348039
Ik ken alleen breezer en beauty never fade out maar die vind ik in ieder geval heel goed.
de mazzel en tot fok! webtip= http://www.xs4all.nl/~stefanjh
pi_8348144
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 12:46 schreef Bauhaus het volgende:
Numan like in Gary Numan ?
Yup... zie ook openingspost.
pi_8348293
maar hoe klinkt die ?
046
Dank aan Yeahinho
pi_8348461
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 13:16 schreef hallo_mensen het volgende:
maar hoe klinkt die ?
Erg Goed!!
  zaterdag 8 februari 2003 @ 15:42:25 #15
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_8350400
dit is echt kut....

jxl was tof toen ie rock met dance combineerde op Saturday Teenage Kick enzo,.. 1997

[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 8 februari 2003 @ 16:53:32 #16
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_8351416
En was Saffron niet de zangeres van Republica?
pi_8355955
Toen Ruthboy (schrijf je zo toch? ) er nog bij zat was Junkie XL echt geweldig, nu vind ik hem iets minder geworden.
  zaterdag 8 februari 2003 @ 21:52:48 #18
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_8356613
Rudeboy, Neerlands' trots van de Urban Dance Squad.
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_8356685
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 21:19 schreef DJ_Robbie het volgende:
Toen Ruthboy (schrijf je zo toch? ) er nog bij zat was Junkie XL echt geweldig, nu vind ik hem iets minder geworden.
Dr Ruthboy
pi_8358806
nee ik vind de nieuwe niks
Zo goed als Saturday Teenage Kick kan hij toch niet meer maken want die was steengoed, maar deze is net zoals die Sound of the... tegenvallend imo.
pi_8359028
quote:
Op zaterdag 8 februari 2003 21:52 schreef Hooghoudt het volgende:
Rudeboy, Neerlands' trots van de Urban Dance Squad.
Oh ja schreef je zo
Ja dat zullen we helaas niet meer zien/horen, die energy die er in zat, Geweldig gewoon
  zondag 9 februari 2003 @ 00:10:35 #22
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_8359674
Ik vond BSOTD [big sounds of the drags] niet eens zo heel erg slecht, net zo goed als de eerste eigenlijk, dat was precies de goede mix!
[b]@RemiLehmann[/b]
  zondag 9 februari 2003 @ 18:31:32 #23
46675 Psylock
psylock, member of the x-men
pi_8370545
het enige wat ik cool vind aan junkie XL is dat hij/ze hebben samen gewerkt met Rammstein

me Rammstein

Remember when life sucks: it will always suck. Just suck back.
  maandag 10 februari 2003 @ 01:24:45 #24
14283 shift
New & Improved
pi_8380031
Ik heb Junkie XL een keer gezien als duo (met Rude Boy dus) en een keer Tom Hokenborg in zijn eentje in Paradiso. Dat laatste vond ik veel beter, dus ik kijk uit naar het nieuwe album!
In girum imus nocte et consumimur igni
pi_8896081
This year, Holkenborg says his focus is his own music, with the new Junkie XL album due out soon. Three years in the making, Radio JXL: A Broadcast From The Computer Hell Cabin, is a conceptual double album, with each disc being a simulated radio broadcast from Holkenborg's Amsterdam studio.

"One is called 3pm and one is called 3am," he says.

"The 3pm CD reflects daytime radio and dance music merged with pop music, and I worked with artists like Saffron from Republica, Gary Numan, Robert Smith from The Cure, Chuck D from Public Enemy; there are 15 people with pretty different backgrounds on the record.

"The B CD reflects night time radio and is similar to what a DJ might do. It is very dance-orientated, it starts slowly and dubby, and builds up over 70 minutes to steaming techno."

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')