abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206884580
Bij DWDD moesten mensen achter de schermen meneer van Nieuwkerk zeggen en zouden zijn vernederd op de werkvloer.

Bij de X factor cq Idols, zijn systematisch jarenlang kinderen en zwakkere mensen, die tegen zichzelf beschermd hadden moeten worden, bewust in de show gezet en belachelijk gemaakt, voor wat betreft hun prestaties maar ook hun uiterlijk of bv afwijkingen, en dat door een viertal volwassen mensen, voor het vermaak.
Ik heb dat nooit begrepen, na zo voor schut te zijn gezet voor een miljoenen publiek als kind ben je toch beschadigd, is er imo sprake van het bewust schaden van kinderen en wat zwakkere mensen jaar in jaar uit.

Ik heb dat indertijd ook gepost, maar in het licht van de huidige DWDD perikelen, vind ik het vernederen van kinderen en zwakkeren op tv ter vermaak van een orde waarvan ik me afvraag of dat heden nog als kies wordt gezien.

Een voorbeeld:

pi_206884615
Tsja je hebt wel gelijk. Het draait bij die shows allemaal om de wat gekkere mensen natuurlijk, want een normaal persoon is 'saai'. Dus krijg je idd al snel mensen die er een beetje raar uitzien (of juist heel knap natuurlijk) en wat gekkere personaliteiten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206884654
Zijn echt twee totaal verschillende dingen die je nu vergelijkt. Het een is grensoverschrijdend gedrag waar je niet om vraagt terwijl je professioneel je werk probeert uit te voeren, het ander is het opgeven voor een tv-programma waarbij je (na het eerste seizoen zeker) dondersgoed weet wat er kan/kon gebeuren. De discussie of je zwakzinnigen/jongeren daartegen moet beschermen is dan weer een andere die nog verder van het DWDD-verhaal af staat.

Daarnaast is deze discussie al gevoerd toen Idols een paar jaar geleden weer terug was voor een seizoen (of 2?).
pi_206884733
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 19:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:

Zijn echt twee totaal verschillende dingen die je nu vergelijkt. Het een is grensoverschrijdend gedrag waar je niet om vraagt terwijl je professioneel je werk probeert uit te voeren, het ander is het opgeven voor een tv-programma waarbij je (na het eerste seizoen zeker) dondersgoed weet wat er kan/kon gebeuren. De discussie of je zwakzinnigen/jongeren daartegen moet beschermen is dan weer een andere die nog verder van het DWDD-verhaal af staat.
De mensen die voor lul gezet werden wisten niet dondersgoed wat er kon gebeuren.
Geen omgeving die hen corrigeerde, geestelijk vaak wat zwak.

Het waren geen talenten om op te voeren in een talentenshow, anders dan met de bedoeling hen te vernederen, vaak waren het zelfs nog kinderen.
De volgende dag moesten ze weer naar school.

Dit was echt grensoverschrijdend, niet een volwassene die meneer tegen v Nieuwkerk moet zeggen. Maar volwassen mensen die tegen een kind zeiden dat ze er niet uit zagen, vroegen of ze weleens in de spiegel hadden gekeken, dat soort dingen, ter vermaak. Walgelijk, laat deze mensen maar eens komen vertellen waarom ze niet schroomden dat te doen.
pi_206884837
Wat ik nogal kwalijk vond is dat er eerst in een auditie buiten de uitzendingen om gedaan werd alsof het wel goed genoeg was om ze vervolgens af te zeiken.

In deze audities werd de middelmaat eruit gefilterd en gingen de potentiële deelnemers en de kneusjes door. Kwalijk.
pi_206884976
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 19:58 schreef stalybridge het volgende:

Wat ik nogal kwalijk vond is dat er eerst in een auditie buiten de uitzendingen om gedaan werd alsof het wel goed genoeg was om ze vervolgens af te zeiken.
Ik weet het niet zeker wat voor filter er tussenzat, maar imo gingen niet al die duizenden naar de "jury", dus dan werden idd bewust degenen die voor schut gezet konden worden doorgelaten en overgeleverd aan wolven als Henk Han Smit, Gordon etc.
Ik herinner me nog een jongen van 14 met witgeblondeerd haar, een beetje gezet.
Die is zo vreselijk afgeserveerd toen, en om zijn uiterlijk he.

Mocht "iedereen zijn kans hebben gekregen", dus geen voorselectie (wat ik niet geloof) dan kun je ervoor kiezen de werkelijke talenten op te voeren in het programma, en de anderen gewoon lief afwijzen ipv ze keihard uitlachen en vernederen.

quote:
In deze audities werd de middelmaat eruit gefilterd en gingen de potentiële deelnemers en de kneusjes door. Kwalijk.
Heel kwalijk.
  woensdag 30 november 2022 @ 20:18:26 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206885183
Het (terecht) afzeiken bij slechte kandidaten bij Idols was juist het leukste.
Je beslist tenslotte zelf dat je daar aan mee wil doen met de kans dat je afgezeken wordt.
Een boel mensen is bij het minste geringste beledigd , want ze hebben allemaal een huid ter dikte van een A4tje.
Sommige slaan er een slaatje uit door hun slechte auditie zoals Herman en Andre Pronk ( :r )





Een programma als 'Married with children' zou nu na 2 of 3 afleveringen gecanceld worden omdat snowflakes het 'afzeiken' van dikke mensen en vrouwen niet zou mogen op TV.
Ik ben inmiddels overleden
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 november 2022 @ 20:21:12 #8
408813 crew  trein2000
pi_206885229
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:18 schreef Enchanter het volgende:
Het (terecht) afzeiken bij slechte kandidaten bij Idols was juist het leukste.
Je beslist tenslotte zelf dat je daar aan mee wil doen met de kans dat je afgezeken wordt.
Een boel mensen is bij het minste geringste beledigd , want ze hebben allemaal een huid ter dikte van een A4tje.
Sommige slaan er een slaatje uit door hun slechte auditie zoals Herman en Andre Pronk ( :r )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een programma als 'Married with children' zou nu na 2 of 3 afleveringen gecanceld worden omdat snowflakes het 'afzeiken' van dikke mensen en vrouwen niet zou mogen op TV.
Dat is een hele gevaarlijke redenering, want die geldt in principe bijna altijd. Je kiest er zelf voor om in Nederland te wonen, om bij je werkgever te werken, om bij je sportclub te sporten.

Maar ik denk dat dit gewoon een voorbeeld is van opvattingen die schuiven over de tijd, dit zou nu niet meer kunnen. Maar toen dachten we daar als samenleving anders over, net zoals we er over 50 jaar waarschijnlijk weer anders over denken. Zulke dingen zijn heel vaak een golfbeweging.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 30 november 2022 @ 20:23:53 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206885272
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is een hele gevaarlijke redenering, want die geldt in principe bijna altijd. Je kiest er zelf voor om in Nederland te wonen, om bij je werkgever te werken, om bij je sportclub te sporten.

Maar ik denk dat dit gewoon een voorbeeld is van opvattingen die schuiven over de tijd, dit zou nu niet meer kunnen. Maar toen dachten we daar als samenleving anders over, net zoals we er over 50 jaar waarschijnlijk weer anders over denken. Zulke dingen zijn heel vaak een golfbeweging.
Ik vind die vergelijking niet helemaal juist , als je ergens gaat werken verwacht je dat je met respect behandeld wordt , als je er voor kiest om met Idols mee te doen , dan weet je van te voren dat ze je af gaan kunnen zeiken.
Je gaat niet ergens werken als je weet dat je door je werkgever vernederd kan gaan worden.
Tenzij je het lekker vindt om vernederd te worden
Ik ben inmiddels overleden
pi_206885296
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:18 schreef Enchanter het volgende:

Het (terecht) afzeiken bij slechte kandidaten bij Idols was juist het leukste.
Ja, ook achter de schermen van DWDD.

Het feit dat jij het leukste vond vind ik treurig.

quote:
Je beslist tenslotte zelf dat je daar aan mee wil doen met de kans dat je afgezeken wordt.
Het betrof kinderen en mentaal zwakke mensen, dan kun je niet spreken van een bewuste keuze om afgezeken te worden.

Het was een bewuste keuze van de programmamakers en juryleden dat te doen, bij degenen zonder verweer, degenen die niet voldeden aan schoonheidsidealen noch talent hadden, soms misschien wat verstandelijk beperkt waren. Vaak kinderen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 november 2022 @ 20:28:06 #11
408813 crew  trein2000
pi_206885355
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:23 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ik vind die vergelijking niet helemaal juist , als je ergens gaat werken verwacht je dat je met respect behandeld wordt , als je er voor kiest om met Idols mee te doen , dan weet je van te voren dat ze je af gaan kunnen zeiken.
Je gaat niet ergens werken als je weet dat je door je werkgever vernederd kan gaan worden.
Tenzij je het lekker vindt om vernederd te worden
Nou ja daar ben ik het toch niet helemaal mee eens. Als jij in bepaalde omgevingen gaat werken, zoals de topsport of bij de (live-)televisie weet je ook dat een bepaalde prestatiedruk en daar aan inherente cultuur/omgangsvormen er bij hoort. Toch zitten ook daar wel grenzen aan.

Zo heb je als programmamaker ook een verantwoordelijkheid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206885908
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:05 schreef Za het volgende:

[..]
Ik weet het niet zeker wat voor filter er tussenzat, maar imo gingen niet al die duizenden naar de "jury", dus dan werden idd bewust degenen die voor schut gezet konden worden doorgelaten en overgeleverd aan wolven als Henk Han Smit, Gordon etc.
Ik herinner me nog een jongen van 14 met witgeblondeerd haar, een beetje gezet.
Die is zo vreselijk afgeserveerd toen, en om zijn uiterlijk he.

Mocht "iedereen zijn kans hebben gekregen", dus geen voorselectie (wat ik niet geloof) dan kun je ervoor kiezen de werkelijke talenten op te voeren in het programma, en de anderen gewoon lief afwijzen ipv ze keihard uitlachen en vernederen.
[..]
Heel kwalijk.
Ik wist ook niet dat dit zo werkte totdat mijn toenmalige vriendin besloot met seizoen 2 mee te doen.

Was ook wel lekker dat ik seizoen 1 helemaal afgezeken had bij collega's en vrienden en toen moest toegeven dat ze met seizoen 2 meedeed _O-
pi_206885992
is dit NWS?

Heeft de Regering zich tot deze oude koeien moeten wenden om wetswijzigingen te verbloemen? Welk DPG-medium bericht dit?
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206886030
Achtergrond?
  woensdag 30 november 2022 @ 21:00:14 #15
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_206886168
Schopje naar SHO dit; ouwe Idols meuk



Hatsjee! *O* *O* *O*

twitter


[ Bericht 74% gewijzigd door Tengano op 30-11-2022 21:16:20 ]
pi_206888379
andre pronk is leuk :D
herman is zover ik weet goed opgelicht en leeggetrokken door een zgn manager.

wat ik me afvraag, vrienden en familie weten toch ook wel waar ze iemand voor aanmelden of zich heeft aangemeld.
dan zeg je toch ook, doe dit niet!
ik ga mn koter met verstandelijke beperking ook niet een hit van britney spears laten zingen om daarna goed afgezeken te laten worden. want als mens met gezond verstand weet je waar dat soort programma's op uitdraaien
pi_206888482
Bij 'Sex voor de Buch' had je indertijd een man die zijn leuter liet zien aan mensen op straat (en heel Nederland) voor een gulden.

'pik zien'..

Overduidelijk zwakzinnig, echt tenenkrommend schandalig
  woensdag 30 november 2022 @ 23:27:40 #18
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206888533
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:18 schreef Enchanter het volgende:
Het (terecht) afzeiken bij slechte kandidaten bij Idols was juist het leukste.
Je beslist tenslotte zelf dat je daar aan mee wil doen met de kans dat je afgezeken wordt.
Een boel mensen is bij het minste geringste beledigd , want ze hebben allemaal een huid ter dikte van een A4tje.
Sommige slaan er een slaatje uit door hun slechte auditie zoals Herman en Andre Pronk ( :r )

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Een programma als 'Married with children' zou nu na 2 of 3 afleveringen gecanceld worden omdat snowflakes het 'afzeiken' van dikke mensen en vrouwen niet zou mogen op TV.
Ja en vroeger kon je ook heksen verbranden tegenwoordig mag je niks meer van sneeuwvlokjes
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 1 december 2022 @ 00:00:33 #19
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206888665
Ik denk dat we dan boos kunnen worden op heel het internet. Ik noem een Zanger Rinus, de Stoopjes, Ben en Ruurd, Gothic Cynthia, liedjes als Ik Heb Aan Je Fiets Gelikt, Barbeq-you Barbeq-me, Witte chocola. Ik zie ook regelmatig mensen van een stichting voorbij komen op TikTok en die worden in de comments voor lul gezet.

Ik denk niet dat echt helemaal niemand iets zegt in de directe omgeving, want daar begint het namelijk mee. Als je kind dan eigenwijs is, wat kan de omgeving daar dan aan doen? Natuurlijk gaat een programma daar aandacht aan besteden want hoe meer gekkies hoe meer kijkcijfers. Maar waarom nu boos worden, de negatief opvallende types werden er de laatste jaren toch al uitgefilterd? Dat dat niet meteen gebeurde, daar kunnen we nu niets meer aan doen. We kunnen er alleen van leren. En het blijkt steeds meer dat we dat aan het doen zijn.
With love :*
pi_206888978
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 00:00 schreef girlnextdoor. het volgende:
Ik denk dat we dan boos kunnen worden op heel het internet. Ik noem een Zanger Rinus, de Stoopjes, Ben en Ruurd, Gothic Cynthia, liedjes als Ik Heb Aan Je Fiets Gelikt, Barbeq-you Barbeq-me, Witte chocola. Ik zie ook regelmatig mensen van een stichting voorbij komen op TikTok en die worden in de comments voor lul gezet.

Ik denk niet dat echt helemaal niemand iets zegt in de directe omgeving, want daar begint het namelijk mee. Als je kind dan eigenwijs is, wat kan de omgeving daar dan aan doen? Natuurlijk gaat een programma daar aandacht aan besteden want hoe meer gekkies hoe meer kijkcijfers. Maar waarom nu boos worden, de negatief opvallende types werden er de laatste jaren toch al uitgefilterd? Dat dat niet meteen gebeurde, daar kunnen we nu niets meer aan doen. We kunnen er alleen van leren. En het blijkt steeds meer dat we dat aan het doen zijn.
Dat je zo erg goed op de hoogte bent van die rotzooi. Barbeq-you? Ik denk dat die rotzooi geen kans van slagen had zonder geinteresseerd publiek.
  donderdag 1 december 2022 @ 06:29:32 #21
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_206889074
Jerney Kaagman vond het ook niet leuk toen ze vergeleken werd met een buikspreekpop omdat ze parkinson had

pi_206889083
We moeten juist weer wat vaker elkaar belachelijk maken.
Helpt bij zelf reflectie, maar in deze tijd van sneeuwvlokjes is alles een grove belediging waar het liefst de gehele wet voor op moet worden aangepast.

Zeg maar niveau “alleen nog gender neutrale woorden” voor faveure van een enkele mental labiel persoon.
  donderdag 1 december 2022 @ 07:26:39 #23
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_206889166
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 02:48 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Dat je zo erg goed op de hoogte bent van die rotzooi. Barbeq-you? Ik denk dat die rotzooi geen kans van slagen had zonder geinteresseerd publiek.
Familie en vrienden horen dat, zeggen 'wat ik nu toch voorbij zag komen' en dan laten ze je dat soort zooi op YouTube zien. Zo gaat het 9 van de 10 keer rond. Net zoals bij Idols, minus youtube en plus 'ohh dan gaan we de volgende keer ook kijken'. En zo'n GothicCynthia, daar kwam ik juist soor FOK! bij uit, ga je FOK! nu cancelen?

Verder eens met @TheoddDutchGuy .
With love :*
pi_206889214
Wat een suffig gedram weer. Mensen belachelijk maken moet kunnen. Iedereen die dat als een probleem ziet verdient een wisse dood onder de hoeven van stampende kamelen.
pi_206889242
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 23:08 schreef suzi1 het volgende:

wat ik me afvraag, vrienden en familie weten toch ook wel waar ze iemand voor aanmelden of zich heeft aangemeld.
dan zeg je toch ook, doe dit niet!
ik ga mn koter met verstandelijke beperking ook niet een hit van britney spears laten zingen om daarna goed afgezeken te laten worden. want als mens met gezond verstand weet je waar dat soort programma's op uitdraaien
De ouders van die kinderen zijn, naar ik aanneem, van hetzelfde level, geen besef in dat opzicht.
pi_206889251
quote:
4s.gif Op donderdag 1 december 2022 07:41 schreef HyperViper het volgende:

Wat een suffig gedram weer. Mensen belachelijk maken moet kunnen. Iedereen die dat als een probleem ziet verdient een wisse dood onder de hoeven van stampende kamelen.
Geestelijk stabiele mensen die geestelijk minder begaafden en kinderen (vaak ook geestelijk wat beperkt) ten overstaan van een miljoenenpubliek uitlachen en vernederen, en hen daarmee kwetsuren voor de toekomst moet kunnen?

Er was een doelgroep voor die ervan genoot wens die de kamelen maar toe.
pi_206889270
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 07:50 schreef Za het volgende:

[..]
Mensen, ook geestelijk minder begaafden en kinderen, ten overstaan van een miljoenenpubliek, en hen daarmee kwetsuren voor de toekomst?
Ja moet kunnen.
pi_206889281
quote:
4s.gif Op donderdag 1 december 2022 07:53 schreef HyperViper het volgende:

Ja moet kunnen.
Nee, dat is geestelijke mishandeling en publieke vernedering van zwakkeren.
In een beschaving doe je zoiets niet.
pi_206889310
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 07:55 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, dat is geestelijke mishandeling en publieke vernedering van zwakkeren.
In een beschaving doe je zoiets niet.
Wie ben jij om hun zwakkeren te noemen? Omdat ze afwijken van de norm? Misschien moet jij eens goed in de spiegel kijken met je hokjes denken. Die mensen hebben net zo goed het recht om vernederd te worden als jij en ik. Het gore lef alleen al om te denken te mogen bepalen wie wat mag en wie niet. Je slaat een modderfiguur hier.
pi_206889339
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 07:55 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, dat is geestelijke mishandeling en publieke vernedering van zwakkeren.
In een beschaving doe je zoiets niet.
Sluit de moskee dan ook maar, of kerken zo jij wil, gezien daar ook massaal misbruik word gemaakt van zwakkere geesten.

Nee er is niets mis met vermaak op tv.
Bij dat soort programma’s zet je vooral jezelf voor lul immers.. en anders hadden mensen in zijn of haar omgeving maar wat eerlijker moeten zijn.

Dat bedoel ik dus dat elkaar af en toe belachelijk kunnen maken ook erg gezond kan zijn om met twee benen op de grond te blijven.
pi_206889387
quote:
4s.gif Op donderdag 1 december 2022 07:58 schreef HyperViper het volgende:

Die mensen hebben net zo goed het recht om vernederd te worden als jij en ik.
"Het recht om vernederd te worden" is dat net zoiets als het recht om misbruikt te worden?

quote:
Het gore lef alleen al om te denken te mogen bepalen wie wat mag en wie niet.
Omdat jij er graag naar keek zeker, of je zelf anderen het recht om vernederd te worden in de praktijk brengt.

quote:
Je slaat een modderfiguur hier.
Dat kun je ook zo opvatten als dat jij degene met een modderfiguur bent en volgens eigen zeggen het recht hebt vernederd te worden maar je door mij geslagen voelt.
pi_206889413
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 19:51 schreef Za het volgende:

[..]
De mensen die voor lul gezet werden wisten niet dondersgoed wat er kon gebeuren.
Geen omgeving die hen corrigeerde, geestelijk vaak wat zwak.

Het waren geen talenten om op te voeren in een talentenshow, anders dan met de bedoeling hen te vernederen, vaak waren het zelfs nog kinderen.
De volgende dag moesten ze weer naar school.

Dit was echt grensoverschrijdend, niet een volwassene die meneer tegen v Nieuwkerk moet zeggen. Maar volwassen mensen die tegen een kind zeiden dat ze er niet uit zagen, vroegen of ze weleens in de spiegel hadden gekeken, dat soort dingen, ter vermaak. Walgelijk, laat deze mensen maar eens komen vertellen waarom ze niet schroomden dat te doen.
De kijkcijfers waren enorm. Misschien wel vanwege die publieke vernederingen. Je zou je bijna afvragen waarom mensen graag naar dat soort gedrag kijken en ondertussen dwdd willen affakkelen
pi_206889480
O god, nu is elk plagerijtje opeens grensoverschrijdend gedrag :')

Laten we eerst eens een goed debat gaan voeren over wat wél en niet grensoverschrijdend is, in plaats van heel wollig en kort door de bocht acties zomaar onder grensoverschrijdend te betitelen.

Sowieso is het natuurlijk erg vreemd dat er opeens met terugwerkende kracht allerlei zaken nog even als ''grensoverschrijdend'' worden bestempeld, terwijl in de tijd(sgeest) waarin het gebeurde, mensen er hooguit wat (onuitgesproken) vraagtekens bij hadden.

Kan best dat de tijdsgeest is veranderd en dat dergelijk gedrag nu niet meer kan, maar gedragingen uit een andere tijdsgeest tegen de filter van 2022 houden en het dan nog gaan bestempelen als grensoverschrijdend is gewoon nutteloos.
pi_206889568
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:18 schreef opgebaarde het volgende:

De kijkcijfers waren enorm. Misschien wel vanwege die publieke vernederingen. Je zou je bijna afvragen waarom mensen graag naar dat soort gedrag kijken en ondertussen dwdd willen affakkelen
Veel mensen beleven genoegen aan het vernederen of de vernederingen van een ander, ziekelijk.
DWDD affakkelen is dan weer het bekende genot om zich met z'n alleen op 1 persoon te storten met name indien deze ooit succesvol was, het gaat hen niet om de anonieme "slachtoffers" van v Nieuwkerk, maar om het genot van zijn ondergang.
pi_206889687
Kan het woord grensoverschrijdend gedrag niet meer lezen of horen! :r

Mensen nemen zichzelf echt veel en veel te serieus. Je ziet het overal. Ook hier. :')

En ik denk maar zo; blijkbaar heeft iedereen het nog veel te goed en zelf geen problemen dat ze zich weeeeekenlang druk blijven maken om een Mathijs of over een programma van 100 jaar geleden.
pi_206889729
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:11 schreef Za het volgende:

[..]
"Het recht om vernederd te worden" is dat net zoiets als het recht om misbruikt te worden?
[..]
Omdat jij er graag naar keek zeker, of je zelf anderen het recht om vernederd te worden in de praktijk brengt.
[..]
Dat kun je ook zo opvatten als dat jij degene met een modderfiguur bent en volgens eigen zeggen het recht hebt vernederd te worden maar je door mij geslagen voelt.
Je raaskalt nu weer.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:39:55 #38
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206890396
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 23:27 schreef corehype het volgende:

[..]
Ja en vroeger kon je ook heksen verbranden tegenwoordig mag je niks meer van sneeuwvlokjes
Vrijwillig met Idols meedoen vergelijken met heksenverbranding :')
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 1 december 2022 @ 10:43:58 #39
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206890431
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:18 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
De kijkcijfers waren enorm. Misschien wel vanwege die publieke vernederingen. Je zou je bijna afvragen waarom mensen graag naar dat soort gedrag kijken en ondertussen dwdd willen affakkelen
Ik fakkel DWDD niet af. Alleen wel jammer dat er geen programma is dat achter de schermen van DWDD kijkt.
Ik denk dat juist het leukste programma zou zijn met veel succes.
Leuke tip voor Mathijs in et volgende seizoen.
Tot nooit .......
  donderdag 1 december 2022 @ 10:45:17 #40
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206890441
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 23:27 schreef corehype het volgende:

[..]
Ja en vroeger kon je ook heksen verbranden tegenwoordig mag je niks meer van sneeuwvlokjes
Wat was er mis met heksenvebranding.
Als we dat niet hadden gedaan zat we nu nog met allemaal heksen.
Tot nooit .......
pi_206890490
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 07:55 schreef Za het volgende:

[..]
Nee, dat is geestelijke mishandeling en publieke vernedering van zwakkeren.
In een beschaving doe je zoiets niet.
Aha, en in diezelfde beschaving mag jij hen wel als 'zwakkeren' typeren? Da's pas zwak. Wie weet waren ze wel dolgelukkig dat ze met hun bakkes op tv zijn verschenen! Wie ben jij om dat voor hen te bepalen?

Ondertussen weten die 'zwakkeren' zichzelf wel op te geven voor zulke programma's. Dus misschien zijn ze toch niet zo zwak als dat jij hier schetst. Sterker nog, enkele van die 'zwakkeren' hebben er een prima slaatje uit weten te slaan.
pi_206890549
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2022 20:18 schreef Enchanter het volgende:
Een programma als 'Married with children' zou nu na 2 of 3 afleveringen gecanceld worden omdat snowflakes het 'afzeiken' van dikke mensen en vrouwen niet zou mogen op TV.
Dat was vroeger juist ook het geval..
sterker nog, het langere bestaansrecht van 'Married with Children' is juist dat het protesten van 'politiek-correcten' opleverde en daaruit zijn succes en bekendheid haalde.

Oorspronkelijk was het namelijk helemaal geen succes en na enkele proefuitzendingen zou de show gecancelled worden door de televisiebazen domweg omdat het geen kijkcijfers haalde (een blijvend probleem omdat het gestart was van een klein commercieel network dat geen brede verspreiding kende en weinig kijkers, pas later werd Fox ook groot, dels door dit soort series, o.m ook The Simpsons).
Nét zeer kort voordat dat gebeurde begon echter een rechts-conservatieve moeder een publieke actie om te 'protesteren' tegen die show die volgens haar hét bewijs was van alles wat er mis was in de amerikaanse media.


"The Great “Married With Children” Culture War"

Wegens die protestaktie ontstond er zoveel aandacht dat de televisiebazen besloten de show toch een verdere kans te geven, mits men maar concentreerde op het zoveel mogelijk provoceren van zulke conservatieve ideen.
Veel mensen leerderen de show pas kennen door deze protestaktie

Het wordt gezien als een voorganger van het 'Streisand Effect' .. het ide dat te protesteren tegen een vermeende misstand mogelijk juist meer aandacht voor zulke zaken schept en ze juist succesvoller maakt.

Hetzelfde ide heb ook een beetje bij zoiets als dat 'Idols' of bepaalde vormen van Reality-TV ...
Juist de grote kijkersaantallen en het publieke 'succes' maken dat deze show meer schade kunnen doen, maar vaak lokt het juist ook kijkers aan om er heel opgewonden over te doen.
Als je echt zulke zaken tegen wilt gaan is het veel beter het zoveel mogelijk te negeren... zowel er zelf niet an meedoen en ook het verder niet gaan kijken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_206890576
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:52 schreef DjVero het volgende:

Aha, en in diezelfde beschaving mag jij hen wel als 'zwakkeren' typeren?
Het is een feit dat elke samenleving zwakkeren kent.
Sowieso is het laakbaar om als volwassenen minderjarige kinderen te vernederen op tv, kinderen zijn gewoon zwakker, helemaal volkomen talentloos in hun eentje tegenover een groep aanvallende volwassenen die hen keihard uitlachen, vernederen bv door te vragen of ze weleens in de spiegel hebben gekeken.
Ik bepaal dat ja.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:03:55 #44
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_206890600
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:52 schreef DjVero het volgende:
Ondertussen weten die 'zwakkeren' zichzelf wel op te geven voor zulke programma's. Dus misschien zijn ze toch niet zo zwak als dat jij hier schetst. Sterker nog, enkele van die 'zwakkeren' hebben er een prima slaatje uit weten te slaan.
Er zijn zat zwakkeren die zo'n programma uiteindelijk winnen omdat ze ondanks hun zwakte toch aardig kunnen zingen. Daarna verschijnen ze nog regelmatig op tv in andere programma's en mogen ze zelfs andere mensen afzeiken.
Tot nooit .......
pi_206890610
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:58 schreef RM-rf het volgende:

[..]
Dat was vroeger juist ook het geval..
sterker nog, het langere bestaansrecht van 'Married with Children' is juist dat het protesten van 'politiek-correcten' opleverde en daaruit zijn succes en bekendheid haalde.

Oorspronkelijk was het namelijk helemaal geen succes en na enkele proefuitzendingen zou de show gecancelled worden door de televisiebazen domweg omdat het geen kijkcijfers haalde (een blijvend probleem omdat het gestart was van een klein commercieel network dat geen brede verspreiding kende en weinig kijkers, pas later werd Fox ook groot, dels door dit soort series, o.m ook The Simpsons).
Nét zeer kort voordat dat gebeurde begon echter een rechts-conservatieve moeder een publieke actie om te 'protesteren' tegen die show die volgens haar hét bewijs was van alles wat er mis was in de amerikaanse media.

"The Great “Married With Children” Culture War"

Wegens die protestaktie ontstond er zoveel aandacht dat de televisiebazen besloten de show toch een verdere kans te geven, mits men maar concentreerde op het zoveel mogelijk provoceren van zulke conservatieve ideen.
Veel mensen leerderen de show pas kennen door deze protestaktie

Het wordt gezien als een voorganger van het 'Streisand Effect' .. het ide dat te protesteren tegen een vermeende misstand mogelijk juist meer aandacht voor zulke zaken schept en ze juist succesvoller maakt.

Hetzelfde ide heb ook een beetje bij zoiets als dat 'Idols' of bepaalde vormen van Reality-TV ...
Juist de grote kijkersaantallen en het publieke 'succes' maken dat deze show meer schade kunnen doen, maar vaak lokt het juist ook kijkers aan om er heel opgewonden over te doen.
Als je echt zulke zaken tegen wilt gaan is het veel beter het zoveel mogelijk te negeren... zowel er zelf niet an meedoen en ook het verder niet gaan kijken.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 11:09:39 #46
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206890672
Ooit heeft een klasgenoot (15/16 jaar) meegedaan met Idols of X-factor (weet niet meer welke). Ze was al een tijd bezig met zingen, al een aantal keer op school gezongen bij opvoering enzo. Wij vonden het niet heel bijzonder, maar haar ouders waren all in, die ook behoorlijk wat geld hadden. Ze kreeg op een gegeven moment ook een manager. Dan kreeg je opmerkingen als "dat moet ik eerst overleggen met mijn manager". Nou ze deed mee met een van die programma's. In het voorstukje was ze ook heel zelfverzekerd. Eenmaal in de auditie gaat het helemaal niet goed, stem slaat over, waarschijnlijk ook zenuwen. Toen was ze echt de pispaal op school voor een paar maand....
pi_206890725
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:01 schreef Za het volgende:

[..]
Het is een feit dat elke samenleving zwakkeren kent.
Sowieso is het laakbaar om als volwassenen minderjarige kinderen te vernederen op tv, kinderen zijn gewoon zwakker, helemaal volkomen talentloos in hun eentje tegenover een groep aanvallende volwassenen die hen keihard uitlachen, vernederen bv door te vragen of ze weleens in de spiegel hebben gekeken.
Ik bepaal dat ja.
En toch zijn er mensen die betalen voor of kijken naar typetjes als Zanger Rinus, Herman, Andre Pronk of Rapper Sjors, die juist bekendheid genieten vanwege hun zwakzinnigheid. Kun jij wel lekker met je deugvingertje 'bepalen', maar uiteindelijk zijn zij de lachende derde, zeker in het geval van Andre Pronk!
pi_206890759
quote:
6s.gif Op donderdag 1 december 2022 09:00 schreef Bep-Vetklep het volgende:

Kan het woord grensoverschrijdend gedrag niet meer lezen of horen! :r
Eens, vandaar ook deze thread om aan te tonen dat bewust grensoverschrijdendgedrag voor de schermen nog niet zo lang geleden door diezelfde massa werd gezien als top entertainment.
pi_206891119
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:15 schreef Za het volgende:

[..]
Eens, vandaar ook deze thread om aan te tonen dat bewust grensoverschrijdendgedrag voor de schermen nog niet zo lang geleden door diezelfde massa werd gezien als top entertainment.
We zijn als mens uiteindelijk ook allemaal hetzelfde min of meer.

Een heel groot deel van de grensoverschrijdend - hype vloeit ook niet voort uit mensen die de maatschappij / samenwerkingsvormen willen verbeteren, maar uit een genot van die mensen om anderen van hun voetstuk te laten vallen (vooral rijke en beroemde mensen). Al dan niet op basis van gebeurtenissen van jaren geleden.

Dat is op zichzelf ook weer een manier van pesten. De hijgerigheid waarmee sommige van die types roepen ''er komt nog veel meer'', is gewoon nét even een stuk te enthousiast om nog oprecht te kunnen zijn.

De samenleving heeft de afgelopen jaren de kracht van sociale media ontdekt, waardoor je mensen eigenlijk kunt berechten zonder proces. Daar wordt nu gretig gebruik van gemaakt.
  donderdag 1 december 2022 @ 11:53:28 #50
3542 Gia
User under construction
pi_206891199
Die mensen kiezen er zelf voor bij programma's als Holland's got talent. Zie een Lisette Brillemans. Ze lijkt wel een plaag! Blijft maar terug komen, in de overtuiging dat ze talent heeft. Ja, talent om mensen te irriteren!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')