Nee, ik bedoel niet in eerste instantie het vermogen, veroorzaakt door een gebrekkig functionerend geweten, om over lijken te gaan... Ik bedoel ook niet het geheugen van een olifant, zodat iedere mogelijke concurrent je bijblijft. Ook bedoel ik niet de mimiek van een baviaan, zodat je op ieder moment van de dag de gewenste non-verbale communicatie op je gezicht kunt toveren. Nee, het gaat hier om.
Slechts hij of zij die van Kopf bis Zahn auf saaiheid ist eingestelt, wint het pleidooi... Het is de grond waarop ieder zaadje in goede aarde valt, want het berust op het spreekwoordelijke onbeschreven blad. Een saaie echtgenoot is misschien niet direct kinky in de omgang, maar weglopen doet hij niet! Een saaie vennoot bezit wellicht weinig verbeeldingskracht, maar plaatst niemand voor faites accompli of andere verrassingen... Lolbroeken zijn er genoeg, mensen, daar kunnen we grachten mee dempen...
Natuurlijk bestaat er verschil tussen degene die aangeboren saai is en degene die dit, aldoende wijs geworden, tijdens zijn carrière heeft opgepikt. Die laatste komt altijd wat krampachtig over. Soms verschijnt hij nogwel 'ns met een rode das op zijn werk of er komt nu en dan een droogkomische boutade van zijn lippen... Besmuikt wordt er dan gelachen, maar eerder als negatieve recensie dan als aanmoediging. Nee, de aangeboren saaiheid valt verre te prevaleren boven het amateurgedoe van degene die saaiheid d.m.v. autodidactie in zijn ransel heeft. Zo iemand valt nu eenmaal niet uit zijn rol. In Engeland, dat grossiert in deze menseneigenschap, noemt men hem "A Bore". Generaties van natuurlijke selectie en jarenlang rijping, gelijk de duurste VSOP, hebben geleid tot het beste resultaat. De man uit 1 stuk... De rots in de branding... De onwankelbare...
Goed, moraal van dit verhaal: saaiheid is een persoonlijke zegen. Wie er niet al vanaf de geboorte mee gezegend is, kan de onpeilbare diepte van de echte saaiheid nooit bereiken en zal dus immer op zijn qui-vive moeten zijn. Vrouwen zijn over het algemeen minder geneigd tot deze in en in gelijkmoedige menseneigenschap en ziedaar ook de ultieme reden waarom zij veel minder vaak aan de top van carrièreladders staan. En ofschoon vrouwen een natuurlijke repulsie voelen t.a.v. saaierikken, zijn ze er het liefst toch meegetwouwd, aangezien het van nature good providers zijn...
Kortom: saaiheid is een zegen...
[Dit bericht is gewijzigd door Ryan3 op 08-02-2003 12:17]
quote:Doe 's gezellig, joh...
Op zaterdag 8 februari 2003 12:16 schreef Westlife-fan het volgende:![]()
![]()
Heel erg interessant, ik zal mijn eigen saaiheid niet langer meer onderdrukken..
quote:tis niet voor niets een westlife-fan
Op zaterdag 8 februari 2003 12:18 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Doe 's gezellig, joh...
maarrum, hoe kom je nou bij zo'n theorie? kan me niet voorstellen dat je zoveel tijd over hebt om er 2 uur over te gaan zitten dagdromen...?
quote:Toch hè. Met dat enthousiaste en innovatieve bereik je niet de hoogste sporten van de ladder, is mijn observatie...
Op zaterdag 8 februari 2003 12:39 schreef Mariel het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens.. Je moet ook juist innovatief zijn, en soms een beetje enthausiast in het straatje meepraten van iemand om succesvol te zijn
quote:Nou ja, zoals ik al beweer, saaie mensen lopen niet weg... Voor de rest is het betrekkelijk moeilijk om met zo iemand een leuke conversatie te voeren idd...
Op zaterdag 8 februari 2003 13:39 schreef dikkiedik87 het volgende:
In dit geval is saaiheid denk ik wel een zegen..maar ook in het dagelijkse prive leven? Denk het niet
quote:Ik voorspel je Gouden Bergen... Nu nog even de goeie studie doen: pakweg civiel ingenieur en voila, eternal bliss is jou deel... BTW: ikzelf heb het geprobeerd hoor, serieus, maar het lukt me niet...
Op zaterdag 8 februari 2003 14:10 schreef Tco99 het volgende:
Ik herken me eigenlijk wel in dat saaie...
Tenminste, voor zover dat opgaat in mijn 17 1/2 jarige leventje van mij.
Maar ik begin nu eindelijk wat minder saai te worden (uitgaan ed) dus eigenlijk zou het verstandig zijn om dat soort dingen toch maar weer te laten.
Aan de andere kant merk ik ook wel dat ik misschien zo'n aangeboren saai iemand ben, want ik kan nooit die feestende lolbroek worden...
Ze proberen alles wat normaliter inbreuk doet op je levensvreugde te voorkomen. Ze scheiden niet, ze maken geen gevaarlijke grapjes, ze gaan nooit te ver.
Aan de andere kant hebben we de lolbroek. Deze mens is tevreden met zichzelf en zijn leven. Hij ziet de lol in van veel dingen en heeft geen onverzadigbare danwel neurotische drang naar een succesvol en onberispelijk leven. Daarentegen neemt hij wel de saaie mens als voorbeeld.
Wat ik dus wil zeggen is; andermans saaiheid is een zegen voor de lolbroeken.
quote:Maar met een lolbroek kun je de oorlog niet winnen... Sterker nog dan zou er niet eens sprake zijn van een oorlog... En als er geen oorlog is dan is er geen leed... En als er geen leed is dan kan hieruit niet het zuiverende vermaak ontstaan... En als er geen vermaak is dan zijn er geen lolbroeken... En als er geen lolbroeken zijn dan kan er oorlog ontstaan... En met die saaierikken kun je de oorlog winnen... Die dan allen worden afgeslacht, zodat alleen de lolbroeken overblijven...
Op zaterdag 8 februari 2003 14:24 schreef Kogando het volgende:
De vraag is alleen of je eigen ervaring inzake het saai-zijn net zo plezant is als dat het lijkt. Saaie mensen komen over het algemeen over als robotten, die hun leventje leven, hun werk doen, eten en drinken en alles wat nodig is om goed in leven te blijven.Ze proberen alles wat normaliter inbreuk doet op je levensvreugde te voorkomen. Ze scheiden niet, ze maken geen gevaarlijke grapjes, ze gaan nooit te ver.
Aan de andere kant hebben we de lolbroek. Deze mens is tevreden met zichzelf en zijn leven. Hij ziet de lol in van veel dingen en heeft geen onverzadigbare danwel neurotische drang naar een succesvol en onberispelijk leven. Daarentegen neemt hij wel de saaie mens als voorbeeld.
Wat ik dus wil zeggen is; andermans saaiheid is een zegen voor de lolbroeken.
quote:De lolbroeken leven enkel en alleen hun welvarende leven bij de gratie van de saaierikken, zoals vrede alleen kan bestaan bij de gratie van een sterk leger.
Op zaterdag 8 februari 2003 14:31 schreef Ryan3 het volgende:
Maar met een lolbroek kun je de oorlog niet winnen... Sterker nog dan zou er niet eens sprake zijn van een oorlog... En als er geen oorlog is dan is er geen leed... En als er geen leed is dan kan hieruit niet het zuiverende vermaak ontstaan... En als er geen vermaak is dan zijn er geen lolbroeken... En als er geen lolbroeken zijn dan kan er oorlog ontstaan... En met die saaierikken kun je de oorlog winnen...
Leve de saaierik, die 's ochtens met zijn broodtrommeltje achterop zijn fiets naar zijn werk rijdt.
Ik vind saaiheid geen zegen, meer een afgang... Saaie mensen zijn maar saai
quote:Het woord zegt het eik. al, niet waar...?
Op zaterdag 8 februari 2003 14:35 schreef Gertsan het volgende:Ik vind saaiheid geen zegen, meer een afgang... Saaie mensen zijn maar saai
quote:IDD
Op zaterdag 8 februari 2003 14:44 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Het woord zegt het eik. al, niet waar...?
quote:Zonder basis bereik je die ook niet, en om de basis te leggen heb je weinig aan saaiheid
Toch hè. Met dat enthousiaste en innovatieve bereik je niet de hoogste sporten van de ladder, is mijn observatie...
quote:Een saaie studie doet toch ook wonderen als basis, bedoel ik...
Op zaterdag 8 februari 2003 16:08 schreef Mariel het volgende:[..]
Zonder basis bereik je die ook niet, en om de basis te leggen heb je weinig aan saaiheid
Wat de één stereotiep saai vindt is voor een ander de lust en al het leven. De man die om 6 uur met z'n trommeltje naar z'n werk gaat is, kan heel goed de man zijn die 's avonds de grootste gangmaker is als DJ in de plaatselijke kroeg.
Saaiheid is een soort typering van algehele diskwalicatie door een groep/iemand, wat geenzins het geval is. Simpel gezegd, er zijn geen saaie mensen. Elk mens is uniek en draag iets bij, tenminste als je het maar wil zien.
Er zijn alleen mensen die, op grond van een zeer beperkte blik of weinig interesse, anderen saai vinden. Dit schept een gezamelijke band van "kijk ons eens, wij zijn pas interessant".
Dus waarde Ryan, een juiste conclusie.
Als er hier nog iemand een saai vriendje zoekt na het lezen van deze tekst.... ik ben nog vrijgezel.
Ik word succesvol, dus kom op dames!!
quote:Ikzelf probeer steeds zo saai mogelijk over te komen... Maar ik schiet nog wel eens terug. Zo komt er soms een droogkomische boutade over mijn lippen... Aangeleerde saaiheid is natuurlijk niet the real thing, maar is nog altijd te prefereren boven helemaal niet saai zijn, zo is mijn ervaring... Heb jij als saaiepiet enige tips voor mij, want ik wil nog steeds een maatschappelijk succes worden en veel lekkere meiden kunnen versieren...
Op woensdag 12 februari 2003 16:59 schreef BloodRaven het volgende:
Klopt wel een beetje, politici, artsen, Bill Gates en andere rijke mensen zijn meestal ontzettend saai...Als er hier nog iemand een saai vriendje zoekt na het lezen van deze tekst.... ik ben nog vrijgezel.
Ik word succesvol, dus kom op dames!!
Saai is lekker rustig. Al dat gehaast tegenwoordig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |