abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206883629
Ik vind het pijnlijk dat de muziek zelfs op een schoolfeest al veel te hard wordt gezet. En dan heb ik het over de bovenbouw van het primair onderwijs... Als ouder moet je dan kiezen of je je kind verbiedt om naar zo'n feest te gaan of je moet hopen dat je kind zo verantwoord is om de oorddoppen in te doen, tegen groepsdruk in. :{

Ik heb tinnitus en wens het niemand toe. Vooruit, de mensen die hier bagatelliserende opmerkingen plaatsen gun ik wel een nare piep, in ieder geval tot ze bereid zijn van mening te veranderen over de ernst van gehoorschade en de noodzaak om muziek zachter te zetten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_206883644
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:38 schreef christmastsunami het volgende:
Begin jaren 90, wisten we dit simpelweg allemaal niet. En toen gingen we stampen en hakken. En wat je had aan koptelefoons, gingen ook keihard, als eenvoudige noise cancelling.

En daar heb ik zo'n spijt van. ik ging voor die boxen staan omdat er wind onstond, zo hard stond het. Dat was lekker, maar als ik geweten had van oorsuizen, had ik het niet zo gedaan.
Same alleen dan begin jaren 2000... gehoorschade dat fixte je wel met gehoorapparaten... maar oorsuizen zei niemand wat over....
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 30 november 2022 @ 18:06:30 #53
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_206883731
Zolang ik de muziek maar voel.

Ik ga naar honderden concerten per jaar, draag in 99% van de gevallen oordoppen.


:9
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  User die het meest klaagt 2022 woensdag 30 november 2022 @ 18:31:29 #54
414785 sirdanilot
pi_206883945
Ik ga niet zo vaak uit en een reden daarvoor is dat ik geen oorsuizen en tinnitus wil. Ook loop ik niet continu met oortjes in. Alleen in de sportschool omdat het in de sportschool absoluut niet te harden is zonder dat je iets hoort terwijl je op die martelwerktuigen zit :r
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  woensdag 30 november 2022 @ 18:49:22 #55
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_206884126
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:00 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Same alleen dan begin jaren 2000... gehoorschade dat fixte je wel met gehoorapparaten... maar oorsuizen zei niemand wat over....
Geen garantie dat dat kan hoor. Ik ga wel eens vogels fotograferen/spotten met iemand die door herrie van machines gehoorschade heeft opgelopen en die hoort geen fluit (pun intended :P ) meer. Nou ja tenzij de vogel hard zijn best doet en in de buurt zit. Oorartsen hebben aangeven dat een gehoorapparaat voor hem niet werkt.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  woensdag 30 november 2022 @ 18:52:20 #56
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206884159
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 30 november 2022 @ 19:32:48 #57
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206884594
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gehoorschade lijkt me erg vervelend maar dit is ook wel weer overdreven in mijn optiek.

Ik stond vroeger ieder weekend in de oude oude Now & Wow (echte nachtbazen weten, speedfreax, Lolita Klup, Superbimbo) recht voor de luidsprekers en ik ben nog nooit ergens geweest waar de muziek harder stond dan daar, dan zou iedereen die daar stond nu doof moeten zijn. Ik niet in ieder geval.
Jouw N=1 ervaring is weinig relevant. Dit is gewoon een probleem.
pi_206887253
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:49 schreef Elpis het volgende:

[..]
Geen garantie dat dat kan hoor. Ik ga wel eens vogels fotograferen/spotten met iemand die door herrie van machines gehoorschade heeft opgelopen en die hoort geen fluit (pun intended :P ) meer. Nou ja tenzij de vogel hard zijn best doet en in de buurt zit. Oorartsen hebben aangeven dat een gehoorapparaat voor hem niet werkt.
True, alleen je bent jong en denkt: "Die gehoorapparaten worden als maar beter." Was ook de tijd dat die impletaten op de markt kwam waarbij zelfs stokdove mensen weer konden horen.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  woensdag 30 november 2022 @ 21:49:00 #59
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206887291
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:33 schreef Magister_Artium het volgende:
En terecht. Muziek die hard staat, terwijl de bezoekers met doppen in de oren lopen. Wat ben je dan dubbel aan het doen?
Is niet zo gek natuurlijk. Naast de muziek horen, wil je die bij een dancefeest of concert ook voelen. Mensen dansen op de beat, of bewegen op het ritme van de kick/bass. Daarvoor heb je subwoofers, die de lage frequenties fysiek voelbaar maken in de vorm van golven. De hoge tonen (synths/gitaren/zang etc.) moeten dan ook harder in de mix, anders hoor je die niet meer.

Als je bij een feest/concert bent en de muziek op huiskamervolume staat waardoor die eenvoudig overstemd wordt door gepraat om je heen, is de totale beleving gewoon weg. Dan kun je net zo goed thuis een YouTube-registratie opzetten. Het gaat erom dat je die muziek volledig beleeft als je er bent en dat kan gewoon niet op een matig volume.

Het schadelijkste zijn overigens de hoge tonen, wat ook nog eens sterk per muziekstijl verschilt. Bij een rock/metalconcert zijn de distortion en hoge solo's van de gitaren met name funest. Ik had altijd de ergste pieps na een concert, na een dance- of hardcorefeest was dat toch een stuk minder.

Twintig jaar geleden heb ik ooit eens vijf of zes dagen een piep in mijn oor gehad na Slipknot in de HMH. Toen begon ik hem wel te knijpen, want ik dacht dat ik het nu echt verneukt had. Uiteindelijk verdween die gelukkig, maar sindsdien heb ik nooit meer een concert zonder oordoppen bezocht. Als je gewoon tijdig afwisselt, is er niks aan de hand. Het gaat om langdurige continu blootstelling.

Ik zou echter niet willen dat het geluid dusdanig zacht wordt dat je er niks meer van voelt, omdat het zoals gezegd de beleving om zeep helpt. Wat mij betreft verstrekken ze gewoon gratis wegwerpoordoppen (van die schuimrubber dingen) bij elk feest/concert, die kosten 50 cent. Als je ziet wat je aan flyermateriaal of andere gadgets in je handen gedrukt krijgt, zijn dat ook de kosten niet. In combinatie met goede voorlichting laat je mensen dan zelf de keus om ze te dragen.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 30 november 2022 @ 21:52:39 #60
408813 crew  trein2000
pi_206887395
Ik word een beetje moe van de verbodsreflex van tegenwoordig. Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 30 november 2022 @ 22:27:19 #61
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206888060
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:
Ik word een beetje moe van de verbodsreflex van tegenwoordig. Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven?
Eens. Er zijn mensen die menen dat ze iedereen op vrijwel alle vlakken in het leven "tegen zichzelf in bescherming moeten nemen". Op basis van dat meer dan de helft van 12- tot 18-jarigen het risico loopt op gehoorschade (dus hoeveel het daadwerkelijk oplopen weet je niet eens) en 14% van Rotterdamse 9- tot 11-jarigen beginnende hoorschade heeft, moeten er direct weer regels voor iedereen gemaakt worden.

Hoeveel kinderen in die leeftijdscategorie staan elk weekend op een festival of zijn in het uitgaansleven te vinden? :')
  woensdag 30 november 2022 @ 22:34:16 #62
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206888132
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:
Ik word een beetje moe van de verbodsreflex van tegenwoordig. Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven?
Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn maar blijkbaar zien dokteren / Gezondheidsraad dat ze dat niet aankunnen.

Verder als je eenmaal gehoorschade hebt is dat niet herstelbaar. Het is geen gebroken been ofzo

Ik hoop voor je dat je gehoor nog goed is. Het is geen pretje kan ik uit eigen ervaring vertellen.
  woensdag 30 november 2022 @ 23:14:36 #63
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_206888420
Als dat is om de overlast voor omwonenden te verminderen oke maar verder is het de verantwoording van de mensen zelf om gehoorbescherming te dragen. :s)
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  woensdag 30 november 2022 @ 23:26:13 #64
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206888521
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 22:34 schreef Gunner het volgende:

[..]
Normaal gesproken zou ik het met je eens zijn maar blijkbaar zien dokteren / Gezondheidsraad dat ze dat niet aankunnen.

Verder als je eenmaal gehoorschade hebt is dat niet herstelbaar. Het is geen gebroken been ofzo

Ik hoop voor je dat je gehoor nog goed is. Het is geen pretje kan ik uit eigen ervaring vertellen.
Tja, er vallen naar schatting jaarlijks ook 8.300 doden door alcohol in Nederland (direct en indirect). Om nog maar te zwijgen van mensen die er blijvend letsel aan overhouden.

https://www.alcoholinfo.n(...)rlijden-door-alcohol

Als je eenmaal dood bent, is dat ook niet herstelbaar. Dus beter om dat te verbieden, want mensen kunnen er blijkbaar niet verantwoord genoeg mee omgaan.

Als je alles wilt gaan reguleren of verbieden waar een of andere vorm van risico op nadelige gevolgen in schuilt, blijft er gewoon bijzonder weinig over.

Overigens vervelend dat jij schade hebt opgelopen. Hoop dat het ondanks de nadelen wel dragelijk is.
pi_206896260
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 23:26 schreef Repentless het volgende:

[..]
Tja, er vallen naar schatting jaarlijks ook 8.300 doden door alcohol in Nederland (direct en indirect). Om nog maar te zwijgen van mensen die er blijvend letsel aan overhouden.

https://www.alcoholinfo.n(...)rlijden-door-alcohol

Als je eenmaal dood bent, is dat ook niet herstelbaar. Dus beter om dat te verbieden, want mensen kunnen er blijkbaar niet verantwoord genoeg mee omgaan.

Als je alles wilt gaan reguleren of verbieden waar een of andere vorm van risico op nadelige gevolgen in schuilt, blijft er gewoon bijzonder weinig over.

Overigens vervelend dat jij schade hebt opgelopen. Hoop dat het ondanks de nadelen wel dragelijk is.
Dat is het dus voor velen niet, tinnitus is echt een zwaar onderschat probleem. Ja het merendeel kan er redelijk tot goed mee leven. Maar een aanzienlijk deel heeft er echt grote problemen mee. Een deel daarvan heeft dan wel baat bij gedrags therapie (soms wel jarenlang nodig) of antidepressiva. Maar voor velen blijft het de hel op aarde.

Het is niet even een piepje he of een paar dagen maar 24x7...
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 1 december 2022 @ 18:20:50 #66
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206896550
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:02 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Dat is het dus voor velen niet, tinnitus is echt een zwaar onderschat probleem. Ja het merendeel kan er redelijk tot goed mee leven. Maar een aanzienlijk deel heeft er echt grote problemen mee. Een deel daarvan heeft dan wel baat bij gedrags therapie (soms wel jarenlang nodig) of antidepressiva. Maar voor velen blijft het de hel op aarde.

Het is niet even een piepje he of een paar dagen maar 24x7...
Dat weet ik, maar er zijn wel gradaties in hevigheid. Bij sommige mensen verdwijnt hij wat meer naar de achtergrond wanneer er omgevingsgeluid is (tv, muziek, verkeer, pratende mensen). Je focust je er dan minder op. Alleen in een stille ruimte (bijvoorbeeld je probeert te slapen), is de aanwezigheid veel heviger.

Er zijn mensen waarbij het volume van de piep (geen daadwerkelijk volume, maar de interpretatie door de hersenen) zo hard lijkt, dat het ook alles in het dagelijks leven overstemt en het moeilijk wordt om normaal te functioneren.

Dan verschilt ook nog per mens hoe ermee omgegaan wordt. De een kan het accepteren en probeert zich er niet volledig door te laten beďnvloeden, de ander focust zich er volledig op en kan aan niets anders denken.
pi_206899067
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 18:20 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar er zijn wel gradaties in hevigheid. Bij sommige mensen verdwijnt hij wat meer naar de achtergrond wanneer er omgevingsgeluid is (tv, muziek, verkeer, pratende mensen). Je focust je er dan minder op. Alleen in een stille ruimte (bijvoorbeeld je probeert te slapen), is de aanwezigheid veel heviger.

Er zijn mensen waarbij het volume van de piep (geen daadwerkelijk volume, maar de interpretatie door de hersenen) zo hard lijkt, dat het ook alles in het dagelijks leven overstemt en het moeilijk wordt om normaal te functioneren.

Dan verschilt ook nog per mens hoe ermee omgegaan wordt. De een kan het accepteren en probeert zich er niet volledig door te laten beďnvloeden, de ander focust zich er volledig op en kan aan niets anders denken.
Gelukkig gaat het merendeel er goed mee om. Ik inmiddels ook maar OCD en T is een slechte combi.

Voor concerten en feesten ben ik er nog niet uit of de muziek zachter moet of dat we nog meer moeten inzetten op het gebruik van gehoorbescherming.

Ik ben benieuwd wat die 3db lager doet met de beleving. Want de beleving veranderd namelijk niet met gehoorbescherming..

Maar laat dan mensen wel gaan voor goede bescherming en vergoed ze desnoods via de zorgverzekering.

Is goedkoper dan hele behandel trajecten voor mensen met tinnitus en dure gehoorapparaten..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_206903861
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 21:49 schreef Repentless het volgende:

Als je bij een feest/concert bent en de muziek op huiskamervolume staat waardoor die eenvoudig overstemd wordt door gepraat om je heen, is de totale beleving gewoon weg. Dan kun je net zo goed thuis een YouTube-registratie opzetten. Het gaat erom dat je die muziek volledig beleeft als je er bent en dat kan gewoon niet op een matig volume.
Dat is dus ook een grote oorzaak van het probleem en in andere landen al bekend als de "Dutch disease": Tijdens een concert moet je gewoon je bek houden. Meeblčren prima, maar ga niet over voetbal staan beppen alsof je in de kroeg bent.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_206903943
quote:
13s.gif Op woensdag 30 november 2022 11:45 schreef FL_Freak het volgende:
Rot eens op. Leg de verantwoordelijkheid bij mensen en laat mensen oordoppen kopen.
Bullshit, dat doen de meeste niet uit hunzelf. Straks is iedereen half doof en kan de samenleving voor de extra zorgkosten opdraaien zeker.

Zelfde met gezond eten, doen de meeste ook niet vanzelf waardoor we nu een land vol obestitas gaan worden
  vrijdag 2 december 2022 @ 00:08:54 #70
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206903979
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:30 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Gelukkig gaat het merendeel er goed mee om. Ik inmiddels ook maar OCD en T is een slechte combi.

Voor concerten en feesten ben ik er nog niet uit of de muziek zachter moet of dat we nog meer moeten inzetten op het gebruik van gehoorbescherming.

Ik ben benieuwd wat die 3db lager doet met de beleving. Want de beleving veranderd namelijk niet met gehoorbescherming..

Maar laat dan mensen wel gaan voor goede bescherming en vergoed ze desnoods via de zorgverzekering.

Is goedkoper dan hele behandel trajecten voor mensen met tinnitus en dure gehoorapparaten..
Mooi om te horen dat jij er goed mee om kunt gaan. Kan me inderdaad voorstellen dat het in combinatie met een dwangstoornis extra lastig is.

Ik kan ook moeilijk zeggen wat die 3 dB doet met de beleving. Geluid/volume etc. is in die zin vrij complex. Technisch gezien (als ik het goed begrijp) is elke verhoging van 3 dB een verdubbeling van het geluid, en elke verlaging een halvering. Maar dan gaat het om geluidsintensiteit en betekent dan weer niet dat het volume 50% lager lijkt. Dat lijkt bij een afname van 3 dB zo'n 19% lager. Bij een event met een hoog volume als een concert pf dancefeest lijkt me dat toch wel vrij significant.

Ik denk dat dat wel het verschil kan maken tussen de muziek nog wel of niet fysiek 'voelen', zoals ik aangaf. En daarmee dus de beleving. Met oorbescherming verandert mijns inziens niks aan de beleving omdat je alles nog steeds kunt horen en daarbij de kick/bass voelt in de vorm van trillingen/golven, zonder je oren te verneuken. Als dat wegvalt, voelt het allemaal verder weg (denk ik).

Ik denk dat goede bescherming via de zorgverzekering niet eens nodig is. Bij die omschrijving denk ik namelijk aan high-end, dure oordoppen op maat gegoten naar de vorm van je oor. Die wegwerpdopjes van schuim doen prima dienst om je gehoor te beschermen. Ik heb eens gekeken: voor 38 Euro koop je al 250 paar. Dat is dus 15 cent per paar. Als grote concertzalen die dingen ook nog eens grootschalig per tienduizenden of zelfs honderdduizenden paar inkopen op jaarbasis, zal de prijs al helemaal peanuts zijn.

Het zou dus een gesponsorde 'giveaway' kunnen zijn met wat reclame erop, die iedere bezoeker bij binnenkomst sowieso krijgt uitgereikt. Of je zorgt dat ze bij elk event gratis zijn op te halen bij een standje of de bar. De kostprijs per bezoeker kun je dan eventueel verdisconteren in de prijs van het toegangskaartje. Die 10 cent (of whatever) per verkocht kaartje zal de bezoeker toch niet merken in de totaalprijs.

Als je dan ook werkt met goede voorlichting voorafgaand of tussen optredens door (via schermen/posters of wat dan ook), kun je mijns inziens al aardig wat ondervangen. Op dat moment moet je mijns inziens dan verder ook de keus bij de bezoeker laten. Je zorgt voor preventie en de drempel om het te kunnen gebruiken is weggenomen.

Voor lokale discotheken/bars/podia ligt dit wel weer wat anders, maar ik neem aan dat hier ook wel wat in mogelijk moet zijn.
  vrijdag 2 december 2022 @ 01:20:06 #71
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206904433
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 23:49 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Dat is dus ook een grote oorzaak van het probleem en in andere landen al bekend als de "Dutch disease": Tijdens een concert moet je gewoon je bek houden. Meeblčren prima, maar ga niet over voetbal staan beppen alsof je in de kroeg bent.
Ik was niet bekend met dit fenomeen, maar naar aanleiding van je post eens gaan googelen. Lijkt dus vooral iets van hier te zijn, als je de verhalen moet geloven. :)

Toch denk ik dat dit vooral bij bepaalde muziekstijlen/concerten een issue is. En dat is niet het soort waar ik kom. :) Als je naar een of andere singer/songwriter of iets dergelijks gaat, zal het volume toch al niet te hard zijn. Als iemand in zijn eentje op het podium staat met alleen een akoestische gitaar of piano en ingetogen nummers brengt, is er gewoon heel veel ruimte in het geluid om andere zaken (zoals gepraat om je heen) ook te kunnen horen. Ik kan me goed voorstellen dat dat heel storend is, snap ook niet waarom je er dan naartoe gaat.

Dat is echter niet zozeer waar ik op doelde. Ga je naar een rock- of metalband of een dancefeest, is het mijns inziens gewoon onmogelijk om op een normaal volume met elkaar te praten, door de muur van geluid die op je afkomt. Als je iets tegen iemand wilt zeggen, moet je dat dichtbij iemands oor schreeuwen. En dat moet wat mij betreft wel zo blijven. Je kunt niet voorkomen dat mensen op een feest tegen elkaar praten, want men is dan toch niet 100% bezig met de DJ als artiest die een concert geeft. Het is dan de persoon die de dansmuziek verzorgt waardoor je een leuke dag/nacht hebt. Een rock- of metalband moet gewoon krachtig en hard klinken en dat doet het niet als je tijdens een nummer gewoon om je heen op spreekvolume kunt horen hoeveel bier er gehaald moet worden of iets dergelijks.
pi_206905223
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Gehoorschade lijkt me erg vervelend maar dit is ook wel weer overdreven in mijn optiek.

Ik stond vroeger ieder weekend in de oude oude Now & Wow (echte nachtbazen weten, speedfreax, Lolita Klup, Superbimbo) recht voor de luidsprekers en ik ben nog nooit ergens geweest waar de muziek harder stond dan daar, dan zou iedereen die daar stond nu doof moeten zijn. Ik niet in ieder geval.
Gefeliciteerd met je N=1. :Y
-
pi_206905232
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het pijnlijk dat de muziek zelfs op een schoolfeest al veel te hard wordt gezet. En dan heb ik het over de bovenbouw van het primair onderwijs... Als ouder moet je dan kiezen of je je kind verbiedt om naar zo'n feest te gaan of je moet hopen dat je kind zo verantwoord is om de oorddoppen in te doen, tegen groepsdruk in. :{

Ik heb tinnitus en wens het niemand toe. Vooruit, de mensen die hier bagatelliserende opmerkingen plaatsen gun ik wel een nare piep, in ieder geval tot ze bereid zijn van mening te veranderen over de ernst van gehoorschade en de noodzaak om muziek zachter te zetten.
Op ons laatste schoolfeest weigerden collega's in de grote ruimte te surveilleren omdat de muziek zo hard stond. En inderdaad, die stond knetterknetterhard. Onbegrijpelijk.
-
pi_206906790
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 08:10 schreef Haushofer het volgende:

[..]
Gefeliciteerd met je N=1. :Y
Spuit 28 komt na 3 dagen ook nog met zijn inbreng :')
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_206908377
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2022 10:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Spuit 28 komt na 3 dagen ook nog met zijn inbreng :')
Ik kan niet meer meegaan met de snelheid van de moderne maatschappij ;(
-
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 december 2022 @ 13:23:16 #76
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_206908450
Te harde muziek is vooral een reden om ergens niet naar binnen te gaan.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_206909220
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 21:52 schreef trein2000 het volgende:
Ik word een beetje moe van de verbodsreflex van tegenwoordig. Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven?
Ik word eerder moe van deze reflex. Er wordt niets verboden. Er was al een grens (103 dB), die moet nu elders komen (100 dB). Er wordt dus niet extra's verboden.

Daarnaast, als blijkt dat de huidige regelgeving niet voldoet, dan pas je die toch aan?

Maar goed, we willen liever natuurlijk enorm veel maatschappelijke kosten maken voor simpele harries die zo graag 'de muziek willen voelen', met eventueel alle gevolgen van dien.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één ŕ twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 2 december 2022 @ 14:34:22 #78
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_206909260
Met de muziek zachter kunnen we al die praters in Paradiso nog beter verstaan, of zouden ze dan ook zachter gaan praten?

:?
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_207045584
Na een nachtje Thunderdome is naar mijn mening toch de beste optie om vol op oordopjes in te zetten.

Zachter zetten is gewoon killing voor de beleving. En die beleving behoud je wel met goede oordopjes.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zondag 11 december 2022 @ 20:03:09 #80
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207045757
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
Na een nachtje Thunderdome is naar mijn mening toch de beste optie om vol op oordopjes in te zetten.

Zachter zetten is gewoon killing voor de beleving. En die beleving behoud je wel met goede oordopjes.
Dit is waar wij eerder over discussieerden. :) Ik denk dus ook dat zachter zetten de beleving teniet doet. Nu je een praktijkonderzoek hebt gedaan: waar zat het verschil in beleving hem in?
  zondag 11 december 2022 @ 20:15:03 #81
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_207045928
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:50 schreef MatthijsDJ het volgende:
Na een nachtje Thunderdome is naar mijn mening toch de beste optie om vol op oordopjes in te zetten.

Zachter zetten is gewoon killing voor de beleving. En die beleving behoud je wel met goede oordopjes.
Nou ik had de indruk dat er gisteren ook nergens doorgepompt werd. Thunderdome 2019 had ik met oordoppen nog last, gisteren heb ik ze zelfs niet ingehad en had ik toch echt het gevoel dat het wat harder mocht.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
pi_207045980
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:38 schreef christmastsunami het volgende:
Begin jaren 90, wisten we dit simpelweg allemaal niet. En toen gingen we stampen en hakken. En wat je had aan koptelefoons, gingen ook keihard, als eenvoudige noise cancelling.

En daar heb ik zo'n spijt van. ik ging voor die boxen staan omdat er wind onstond, zo hard stond het. Dat was lekker, maar als ik geweten had van oorsuizen, had ik het niet zo gedaan.
mijn allereerste moderne 90's walkmans van Sony hadden al AutoVolumeLimitSystem, maar dat zette je altijd uit natuurlijk :D

Bij ieder tentfeest of discotheek gingen we altijd vooraan staan (waarom in godsnaam? De plee en de bar zijn de ander kant op!) 8)7

Beuken en iets doen wat op dansen lijkt _O_
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_207046727
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 20:15 schreef Walterwhite64 het volgende:

[..]
Nou ik had de indruk dat er gisteren ook nergens doorgepompt werd. Thunderdome 2019 had ik met oordoppen nog last, gisteren heb ik ze zelfs niet ingehad en had ik toch echt het gevoel dat het wat harder mocht.
Ligt er aan welke area en waar je stond denk ik. Voor in de main op die verhogingen stond het goed hard. Al had ik wel het idee dat het rond een uur of drie harder is gezet.

Ik heb ze (oordoppen) wel continue op heel even aan begin ingehouden ik wil echt geen extra schade.

quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 20:03 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is waar wij eerder over discussieerden. :) Ik denk dus ook dat zachter zetten de beleving teniet doet. Nu je een praktijkonderzoek hebt gedaan: waar zat het verschil in beleving hem in?
Toch het gevoel van die bass die op je indreunt.

En.. een DJ die perongeluk de schuif iets naar beneden maar dan ook echt maar iets en je hoorde iedereen praten.

Ik denk dat ik gewoon vergeten was hoe belangrijk die beleving qua geluid toch is.

Het aantal mensen dat gehoor bescherming droeg was voor mijn gevoel vrij groot..m
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  zondag 11 december 2022 @ 21:52:26 #84
444624 Walterwhite64
alle hoeren zijn vrouwen.
pi_207047285
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 21:16 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ligt er aan welke area en waar je stond denk ik. Voor in de main op die verhogingen stond het goed hard. Al had ik wel het idee dat het rond een uur of drie harder is gezet.

Ik heb ze (oordoppen) wel continue op heel even aan begin ingehouden ik wil echt geen extra schade.
[..]
Toch het gevoel van die bass die op je indreunt.

En.. een DJ die perongeluk de schuif iets naar beneden maar dan ook echt maar iets en je hoorde iedereen praten.

Ik denk dat ik gewoon vergeten was hoe belangrijk die beleving qua geluid toch is.

Het aantal mensen dat gehoor bescherming droeg was voor mijn gevoel vrij groot..m
Om 3 uur waren mn waarnemingen niet meer zo zuiver dus dat zou kunnen.
Maar bij de opening van ophidian stond het op de main echt niet hard, daarna bij de intro ging het iets beter.
Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet.
  zondag 11 december 2022 @ 22:57:46 #85
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_207048201
Stel iemand vindt het te hard en vindt het niet prettig, dan hoeft hij/zij er toch niet naartoe te gaan?

Bij goede livemuziek is het de bedoeling dat je het zowel hoort als voelt. Dat volume moet gewoon hard, en als je daar pakweg 20 keer per jaar heengaat dan kan dat echt geen kwaad voor je gehoor. Ik ga sinds 1995 naar punk concerten en mijn oren doen het nog goed.

Als iemand er toch echt bij wil zijn maar hij/zij vindt het te hard dan zijn er bovendien nog veel mogelijkheden zoals oordoppen.
  maandag 12 december 2022 @ 01:09:53 #86
222754 Dagoduck
ROCK 'N' GROHL
pi_207048968
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 22:57 schreef Ixnay het volgende:
Stel iemand vindt het te hard en vindt het niet prettig, dan hoeft hij/zij er toch niet naartoe te gaan?

Bij goede livemuziek is het de bedoeling dat je het zowel hoort als voelt. Dat volume moet gewoon hard, en als je daar pakweg 20 keer per jaar heengaat dan kan dat echt geen kwaad voor je gehoor. Ik ga sinds 1995 naar punk concerten en mijn oren doen het nog goed.

Als iemand er toch echt bij wil zijn maar hij/zij vindt het te hard dan zijn er bovendien nog veel mogelijkheden zoals oordoppen.
Eens, ik ga 100x per jaar naar een concert. Ik leef nog en heb geen tinnitus.

Heb het idee dat dit vooral om clubs gaat, waar mensen niet voor de muziek heen gaan, maar voor de sociale samenhang.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
pi_207053695
HARDER!
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')