abonnement Unibet Coolblue
pi_206875241
Is er een mogelijkheid om voor een bepaalde tijd een aan- of afwezigheidsstatus mee te geven in Teams voor bepaalde personen?

Er is bv. iemand die mij frequent berichten stuurt, het zou soms handig zijn als deze persoon denkt dat ik 'afwezig' ben door mijn status offline te zetten.

Uiteraard moeten mijn collega's en werkgever wel kunnen zien dat ik gewoon aan het werk ben. De echte status moet dus 'beschikbaar' zijn.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 29 november 2022 @ 22:07:30 #2
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_206875456
Nee.
  User die het meest klaagt 2022 dinsdag 29 november 2022 @ 23:49:02 #3
414785 sirdanilot
pi_206876468
Nee. Teams is een werkgerelateerd platform en het is niet de bedoeling dat je bepaalde vervelende collega's soort van blokkeert. Je kan alleen je algehele status op afwezig zetten

Het beste is om de persoon in kwestie aan te spreken en te melden dat je niet altijd beschikbaar bent voor bijvoorbeeld vragen die eenvoudig te googlen zijn. Bied je collega daadwerkelijk hulp zodat zij zelf hun problemen kunnen oplossen, en dan komen ze alleen nog met echte lastige vragen bij jou.

Overigens is dit wel mogelijk als je Google suite gebruikt als bedrijf (al kan IT dat vast ook wel uitzetten maar bij mijn eerste fulltime baan hadden ze dat niet gedaan en kon je inderdaad collega's blokkeren :') )
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206883897
In MS Outlook kun je wel een automatisch bericht laten uitsturen bij afwezigheid. Je hebt daarbij 'Regels'. Ik had er even aan gedacht om een regel op te bouwen voor enkel en alleen die persoon maar ik weet niet in hoeverre dat ook daadwerkelijk werkt.

Ik zou iets kunnen typen van 'Ik ben op donderdag 1 december in meeting. Ik kan helaas uw mail niet beantwoorden'.
Cindy De Vuyst
pi_207099386
Waarom zou je dat willen. Als iemand jou irriteert dan zeg je daar toch wat van.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_207301291
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 07:35 schreef HSG het volgende:
Waarom zou je dat willen. Als iemand jou irriteert dan zeg je daar toch wat van.
Dit dus.

En pas reageren wanneer het jou uitkomt.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')