abonnement Unibet Coolblue
pi_206866322
quote:
DOHA - De secretaris-generaal van het organisatiecomité van het WK voetbal, Hassan Al Thawadi, heeft in een interview gesproken over meerdere honderden overleden arbeidsmigranten in Qatar. „De schatting is rond de 400, tussen de 400 en 500. Ik heb het exacte aantal niet”, zei hij in gesprek met Piers Morgan van de Britse zender Talk TV.

De interviewer had gevraagd naar het realistische aantal van arbeidsmigranten die door hun werkzaamheden in verband met het WK voetbal zijn overleden. Op de werkplaatsen zijn volgens de officiële cijfers drie mensen gestorven. „We hebben alle incidenten onderzocht en zijn tot de conclusie gekomen dat er drie werkgerelateerde overlijdens bij waren”, zei Al Thawadi in juli van dit jaar nog tijdens een bijeenkomst in Amsterdam. Op die bewering lijkt hij nu terug te zijn gekomen.

Definitieve cijfers van alle overleden arbeidsmigranten die in relatie met het WK zijn overleden heeft het organisatiecomité tot dusverre niet gegeven. De Britse krant The Guardian sprak in 2021 van 6500 dode arbeidsmigranten op de werkplaatsen in het land in de voorgaande tien jaar. Qatar heeft daar altijd van gezegd dat dat niet klopt.

Al Thawadi wees in het interview op de hervormingen die in de afgelopen jaren in het emiraat zijn doorgevoerd voor verbetering van de werkomstandigheden bij de WK-stadions. Een werkgroep van de Europese voetbalbond UEFA, waar de Nederlandse voetbalbond KNVB onderdeel van is, heeft gepleit voor een compensatiefonds voor de arbeidsmigranten.

Bron.

Klagen over de "westerse hypocrietheid" maar nu toegeven dat er geen drie maar 400 tot 500 arbeidsmigranten zijn omgekomen.

Nog altijd 10x minder dan het werkelijk getal maar het geeft weer aan hoe corrupt de FIFA is.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 29 november 2022 @ 13:46:19 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206866402
Iedereen weet allang dat de FIFA corrupt is, blijkbaar heeft dat geen echte gevolgen in deze postmoderne maatschappij.
En ook: 3, 500, of 6500 doden, het doet er niet toe.
pi_206866439
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:46 schreef BasEnAad het volgende:
Iedereen weet allang dat de FIFA corrupt is, blijkbaar heeft dat geen echte gevolgen in deze postmoderne maatschappij.
En ook: 3, 500, of 6500 doden, het doet er niet toe.
Zuid Afrika, Brazilië, Rusland, Qatar, VS/Mexico en Canada... en Saoedi-Arabië mogelijk in 2030.

Je verwacht het niet.
pi_206866505
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:49 schreef Nober het volgende:

[..]
Zuid Afrika, Brazilië, Rusland, Qatar, VS/Mexico en Canada... en Saoedi-Arabië mogelijk in 2030.

Je verwacht het niet.
In het FIFA Congress van 2016 is er besloten dat er weer gestemd op zal worden door het FIFA Congress i.p.v. 24 bobo's.

De volgende WK, dat van 2026, is besloten tijdens zo'n congress in 2018 (eerste keer weer in tijden). Dus, vanaf nu verwacht ik weer dat het veel moeilijk zal zijn om (genoeg) stemmen te kopen en verwacht ik een eerlijkere resultaten.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2022 13:59:42 ]
pi_206866620
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:59 schreef YStec het volgende:

[..]
In het FIFA Congress van 2016 is er besloten dat er weer gestemd op zal worden door het FIFA Congress i.p.v. 24 bobo's.

De volgende WK, dat van 2026, is besloten tijdens zo'n congress in 2018 (eerste keer weer in tijden). Dus, vanaf nu verwacht ik weer dat het veel moeilijk zal zijn om (genoeg) stemmen te kopen en verwacht ik een eerlijkere resultaten.
Zolang het niet in NL is maakt het toch niks uit dat het WK houden te koop staat?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 29 november 2022 @ 14:23:29 #6
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_206866742
Wat we nodig hebben op aarde is eigenlijk een neutrale zone waar je elke keer dit soort evenementen kan houden. Scheelt ook een hoop onnodige kosten en vervuiling door niet elke 4 jaar meerdere stadions te hoeven bouwen. Bovendien kan je dan een echt goed WK organiseren omdat het elke keer verbeterd kan worden.

Plus het staat gewoon vast dan waar het is, dus geen gezeik met omkopingen.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_206867302
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2022 14:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat we nodig hebben op aarde is eigenlijk een neutrale zone waar je elke keer dit soort evenementen kan houden. Scheelt ook een hoop onnodige kosten en vervuiling door niet elke 4 jaar meerdere stadions te hoeven bouwen. Bovendien kan je dan een echt goed WK organiseren omdat het elke keer verbeterd kan worden.

Plus het staat gewoon vast dan waar het is, dus geen gezeik met omkopingen.
Op zich geen gek idee om dit soort grote evenementen inderdaad op een vaste plek plaats te laten vinden ivm kosten en vervuiling van elke 4 jaar opnieuw bouwen. Plus alle gevolgen voor de armere bevolking zoals weggejaagd worden uit je eigen huis omdat er een stadium wordt gebouwd.

Maar ik zie alleen niet echt in wat een neutrale plek zou kunnen zijn.
pi_206867703
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 15:15 schreef Kiwi7 het volgende:

[..]
Op zich geen gek idee om dit soort grote evenementen inderdaad op een vaste plek plaats te laten vinden ivm kosten en vervuiling van elke 4 jaar opnieuw bouwen. Plus alle gevolgen voor de armere bevolking zoals weggejaagd worden uit je eigen huis omdat er een stadium wordt gebouwd.

Maar ik zie alleen niet echt in wat een neutrale plek zou kunnen zijn.
Zwitserland :+
pi_206867737
Die 6.500 van de gaurdian klopte ook al niet want dat waren alleen de overleden mensen uit een vijftal landen sinds januari 2009. Aangezien er in januari 2009 nog niet aan een stadion gebouwd werd en alle werknemers (niet per se bouwvakkers maar alle beroepen) geteld werden is het een cijfer die we niet op waarde kunnen inschatten.

Bijzonder jammer dat Qatar de lippen zo stijf op elkaar houdt. Dat maakt ze per definitie erg onbetrouwbaar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')