abonnement Unibet Coolblue
  ESF Reporter donderdag 2 februari 2023 @ 15:17:07 #251
87554 Cee
Welluk?
pi_207820766
Worden de family shows zo ineens de tickets die iedereen wil hebben. :D
pi_207820801
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:08 schreef molloot200 het volgende:
Eerlijk? Ik vind het een goede verandering. Want ondanks die leuke gezellige week hier op het forum, bracht het de delegaties alleen maar shit en extra stress. Fans die bedreigingen stuurden of artiesten de grond in praatten. Dat soort dingen. Ik denk dat dit een stuk beter is voor de artiesten zelf, en dat is waar het om gaat :Y
Hmmm, dit is toch niet waar? Het gaat uiteindelijk wel om de artiesten, maar het ESF is toch wel het ultieme voorbeeld van een show waarbij het totaal veel meer waarde heeft dan de som van de delen. Als we alleen Gustaph sturen en de rest thuisblijft, dan kijken er geen 200 miljoen mensen hoor :P

Wat dat betreft zou je zowel als organisatie als artiest elke vorm van aandacht zo veel mogelijk moeten omarmen, want die ga je niet snel meer krijgen. En dat dan betekent dat iemand met paars haar en nogal veel piercings eens iets onaardigs roept op Twitter, dat moet je er dan maar bijnemen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 februari 2023 @ 15:30:11 #253
163650 Greys
pi_207820923
Ik vind het echt heel oké dat niemand de repetities meer in z'n geheel mag zien. Mensen bij wie de boel nog niet lekker loopt door de productie hebben anders te veel nadeel en stress. Bv Zweden toen met dat scherm achter haar in Turijn. Pas laten zien als alles goed is.

En ja het is jammer van de hoofden voor de live stream, ik vond dat erg leuk om te volgen (en zelfs een keer gedaan te hebben!! 😍) maar ik snap het wel. Hoop alleen niet dat sommigen van die live stream hun vluchten al twee weken van elkaar af hadden geboekt...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_207821147
Ik snap het heel goed vanuit het perspectief van de artiesten en de stress die het inderdaad met ze oplevert. Vraag me enigzins dan wel af of de clips die ze uploaden ook niet zulke soortgelijke reacties opleveren want die zijn uiteindelijk voor de pers ook gewoon te bekijken.

Vind het wel jammer, want de livestreams waren 1 van mijn favoriete aspecten van de rehearsal weken. De reacties bij Eleni, Chanel etc waren zo leuk om mee te maken _O_
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_207821218
quote:
14s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:30 schreef Greys het volgende:
Ik vind het echt heel oké dat niemand de repetities meer in z'n geheel mag zien. Mensen bij wie de boel nog niet lekker loopt door de productie hebben anders te veel nadeel en stress. Bv Zweden toen met dat scherm achter haar in Turijn. Pas laten zien als alles goed is.
Een technisch probleem is ook wel het enige voorbeeld toch? Dan kan ik me voorstellen dat het irritant is als allerlei buitenstaanders zich ermee gaan bemoeien. Maar goed, de echte stress dat het opgelost moet zijn voor de liveshow blijft dan nog.

Als het concept van een act niet klopt, dan is dit alleen maar uitstel van de executie. Want dan gaat iedereen gewoon los op basis van dat EBU-clipje in plaats van op basis van brede input van journalisten. Wat dat betreft werkt het misschien zelfs wel averechts. Want denk niet dat wij en de rest van de wereld in zo’n situatie opeens heel genuanceerd zouden reageren op de eerste beelden van Waylon of Trijntje.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter donderdag 2 februari 2023 @ 16:00:35 #256
87554 Cee
Welluk?
pi_207821233
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:53 schreef Nexum het volgende:
Ik snap het heel goed vanuit het perspectief van de artiesten en de stress die het inderdaad met ze oplevert. Vraag me enigzins dan wel af of de clips die ze uploaden ook niet zulke soortgelijke reacties opleveren want die zijn uiteindelijk voor de pers ook gewoon te bekijken.


Ja, ik heb ook zoiets van “laat dan alles maar weg”. Die korte clips van het officiële kanaal van vorig jaar hadden weinig toegevoegde waarde en Eurovisie fans kennende gaan we alles tot op het bot nitpicken en analyseren en zonder de context van pratende hoofden of schrijvende pers worden de hot takes op basis van een paar foto’s en korte clips alleen maar hotter (en vervelender).

Jammer is het wel, vond de week vooraf altijd heel leuk en spannend om mee te maken en het zorgde ervoor dat niet alleen de fans maar ook de casual kijkers zich op konden warmen voor de show en er nog meer zin in kregen.

Maar ik heb er alle vertrouwen in dat de afdeling Content bij de EBU zoals altijd weer bruist van de originele ideeën om de fans te blijven informeren enthousiasmeren!

oO< |:)
pi_207821345
De vorige keer deelde de AVROTROS trouwens zelf ook gewoon wat extra beelden, dat zal nu ook nog wel gebeuren.

Voor de artiesten zelf is het sowieso beter, vooral de eerste repetitie hoeven we ook niet te zien. Heel egoïstisch had ik vanaf de tweede repetitie weer alles open wel prima gevonden :P En zo’n eerste week creëert ook hype voor de tweede week, dat begint nu eigenlijk pas een dag voor de halve finale.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 februari 2023 @ 16:14:38 #258
163650 Greys
pi_207821378
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 15:59 schreef Fred_B het volgende:

[..]
Een technisch probleem is ook wel het enige voorbeeld toch? Dan kan ik me voorstellen dat het irritant is als allerlei buitenstaanders zich ermee gaan bemoeien. Maar goed, de echte stress dat het opgelost moet zijn voor de liveshow blijft dan nog.

Als het concept van een act niet klopt, dan is dit alleen maar uitstel van de executie. Want dan gaat iedereen gewoon los op basis van dat EBU-clipje in plaats van op basis van brede input van journalisten. Wat dat betreft werkt het misschien zelfs wel averechts. Want denk niet dat wij en de rest van de wereld in zo’n situatie opeens heel genuanceerd zouden reageren op de eerste beelden van Waylon of Trijntje.
Dat hou je toch wel ja.

En toch voelt het voor de artiesten eerlijker als het pas na de eerste paar repetities naar buiten komt. Mensen die soms voor het eerst van hun leven op een groot podium staat mogen best even wennen en acclimatiseren voordat anderen er iets van gaan vinden. Nu krijg je een klein stukje, dan hou je altijd 'maar laten we het geheel straks even afwachten'. Bij de repetities oordeelde men al meteen over het geheel terwijl ze amper uit het vliegtuig waren.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het GEWELDIG om in Rotterdam in de zaal de repetities te mogen zien. Maar wij waren sowieso niet van het kraken. En daar mochten nog geen beelden van naar buiten, wat soms door anderen stiekem toch gebeurde. Nu niet meer. Beter.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_207821418
Wel leuk dat we pas een dag van te voren veranderingen bij de bookmakers gaan zien. :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 februari 2023 @ 16:19:11 #260
163650 Greys
pi_207821426
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 16:10 schreef Em31 het volgende:
De vorige keer deelde de AVROTROS trouwens zelf ook gewoon wat extra beelden, dat zal nu ook nog wel gebeuren.

Voor de artiesten zelf is het sowieso beter, vooral de eerste repetitie hoeven we ook niet te zien. Heel egoïstisch had ik vanaf de tweede repetitie weer alles open wel prima gevonden :P En zo’n eerste week creëert ook hype voor de tweede week, dat begint nu eigenlijk pas een dag voor de halve finale.
Mwah, we krijgen alsnog korte clipjes en info toch de eerste week. Via EBU. Dus er komt heus wel al iets van buzz.

Zal wel De Hoofden missen.
Maar we overleven het wel. *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 februari 2023 @ 16:37:49 #261
163650 Greys
pi_207821592
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 16:18 schreef Em31 het volgende:
Wel leuk dat we pas een dag van te voren veranderingen bij de bookmakers gaan zien. :P
Ja, de spanning wordt wel groter zo. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_207821821
quote:
1s.gif Op donderdag 2 februari 2023 16:14 schreef Greys het volgende:

[..]
Dat hou je toch wel ja.

En toch voelt het voor de artiesten eerlijker als het pas na de eerste paar repetities naar buiten komt. Mensen die soms voor het eerst van hun leven op een groot podium staat mogen best even wennen en acclimatiseren voordat anderen er iets van gaan vinden. Nu krijg je een klein stukje, dan hou je altijd 'maar laten we het geheel straks even afwachten'. Bij de repetities oordeelde men al meteen over het geheel terwijl ze amper uit het vliegtuig waren.

Begrijp me niet verkeerd, ik vond het GEWELDIG om in Rotterdam in de zaal de repetities te mogen zien. Maar wij waren sowieso niet van het kraken. En daar mochten nog geen beelden van naar buiten, wat soms door anderen stiekem toch gebeurde. Nu niet meer. Beter.
Ja, ik begrijp ook best dat er voordelen aanzitten. En als je kijkt hoeveel volgers veel van die ‘grote’ Twitter accounts hebben, als ESCUnited, Eurovoix, ESCToday, ESCDaily, ESCXtra, ESCBubble enzo, dan zijn dat meestal 10-15.000 man. Dus het bereik is minder dan 0,01% van de kijkers naar de liveshows. En het is veel moeite voor een klein publiek, dat ook nog de neiging heeft lastig te zijn.

Maar goed, als je nagenoeg alle activiteit voor de eerste semi weghaalt, verdwijnt er ook wel erg veel dynamiek rond de shows. Nu het de eerste keer is en de locatie nog wel aanspreekt zal het wel loslopen. Maar als Armenië per ongeluk wint, gaan de RTL Boulevards van deze wereld natuurlijk geen delegatie naar Yerevan sturen (en daarmee veel minder berichten) in de periode voor de eerste semi. Dan verdwijnt er toch een stuk betrokkenheid voor de gemiddelde kijker en veel voorpret voor de mensen die het intensief volgen.

En het is ook weer niet zo dat je als artiest daar lekker zit als iedereen alsnog ziedend reageert en de bookmakerquotering omhoog vliegt na het eerste filmpje van de EBU, dat dan ook nog op het moment verschijnt wanneer je niet meer kan ingrijpen.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 2 februari 2023 @ 17:52:33 #263
163650 Greys
pi_207822215
Volgens mij gaan de Arans en Richards enzo - en natuurlijk AvroTros mensen - sowieso naar elk Songfestival, ongeacht het land. (Zolang het er enigszins veilig is).

Maar er zal wellicht wel minder gebeuren nu in die eerste week inderdaad. Al moeten we natuurlijk nog even afwachten, want hopelijk gaat de EBU 'step up their game' als het om info gaat. Ze zullen wel moeten denk ik in deze situatie die ze zelf hebben gecreëerd.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_207823053
We krijgen nog wel officiële beelden na de tweede repetitie toch? Daar zie je vaak ook wel goed wat de sfeer een beetje gaat zijn.

Misschien wel handiger om dat nu niet een saai stukje uit te kiezen.
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 20:32:05 #265
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207824783
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 18:54 schreef Momo het volgende:
Drama in Azerbaijan

[ afbeelding ]

Artiest klaagt dat de selectie niet eerlijk zou zijn.
quote:
The five acts in contention to represent Azerbaijan in the Eurovision Song Contest 2023 have been revealed.

Ictimai has today revealed the five acts that in the final stages of the Azerbaijani selection for the Eurovision Song Contest 2023. The five acts have all recorded the same songs in the same studio conditions and then performed live. The five acts in the final stage are:

Azer Nasibov
Humay Aslanova & Amrah Musayev
Leyla Izzatova
Mamagama
Turan & Tural Bağmanovlar
Maar als we de bronnen moeten geloven wordt het Mamagama in het totaal niet corrupte Azerbaijan.
  Moderator donderdag 2 februari 2023 @ 20:34:56 #266
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207824823


You will never walk twerk alone!
pi_207826832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 20:32 schreef Momo het volgende:

[..]
[..]
Maar als we de bronnen moeten geloven wordt het Mamagama in het totaal niet corrupte Azerbaijan.
Maar Mamagama is tenminste wel een toffere en uniekere act (in theorie) dan wat we de afgelopen jaren van Azerbeidzjan hebben gezien :)

  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:11:28 #268
375570 crew  Cyan9
pi_207831109
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:44 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Maar Mamagama is tenminste wel een toffere en uniekere act (in theorie) dan wat we de afgelopen jaren van Azerbeidzjan hebben gezien :)

Oef, die stem maakt me niet heel blij.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 12:13:33 #269
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207831153
quote:
0s.gif Op donderdag 2 februari 2023 22:44 schreef molloot200 het volgende:

[..]
Maar Mamagama is tenminste wel een toffere en uniekere act (in theorie) dan wat we de afgelopen jaren van Azerbeidzjan hebben gezien :)

Technisch gezien dat kan het nummer zijn, 3 minuten lang, uitgebracht na 1 september. Maar zul je net zien dat ze met een nummer gaan uit de Zweedse liedjesfabriek :P
pi_207833613
Laat ik mijn lijstje eens bijwerken :)
Het is nog even wachten of Dami Im voor Australie terugkeert maar voorlopig staat de stand op 26(!) oud (J)ESF-artiesten in de nationale finales. Vetgedrukt zijn de artiesten die officieel naar Liverpool te gaan (Dat is er tot nu toe maar eentje)

- Tom Dice (Belgie 2010) in Eurosong
- Alfred Gracia (Spanje 2018) in Benidorm Fest
- Claudia Pacoal (Portugal 2018) in Festival da Cancao
- Robin Juhkental (Malcolm Lincoln, Estland 2010) in Eesti Laul
- Victor Crone (Estland 2018) in Melodifestivalen
- Loreen (Zweden 2012, winnaar) in Melodifesitvalen
- Loulou LaMotte (The Mama's, Zweden 2020 (en 2019) in Melodifestivalen
- Anna Oxa (Italie 1989) in Festival di San Remo
- Marco Mengoni (Italie 2013) in Festival di San Remo
- Damir Ked¸o (Kroatie 2020) in Dora
- Monika Linkyte (Litouwen 2015) in Pabandom i¨ naujo.
- Fabrizio Faniello (Malta 2001 en 2006) in MESC
- Francesca Sciberras (Malta 2009, Junior songfestival) in MESC
- Jessika (San Marino 2018) in MESC
- Eliana Gomez Blanco (Malta 2019, Junior songfestival) in MESC
- Kate Gulbrandsen (Noorwegen 1987) in Melodi Grand Prix
- Stig Van Eijk (Noorwegen 1999) in Melodi Grand Prix
- JOWST (Noorwegen 2017) in Melodi Grand Prix
- Ulrikke (Noorwegen 2020) in Melodi Grand Prix
- Justs (Letland 2016) in Supernova
- Tijana Dapcević (Noord-Macedonie 2014) in Pesma za Evroviziju
- Hurricane (Servie 2020 en 2021) in Pesma za Evroviziju*
- Pasha Parfeny (Moldavie 2012) in Etapa Națională
- Aliona Moon (Moldavie 2013) in Etapa Națională
- SunStroke Project (Moldavie 2010 en 2017) in Etapa Națională
- Iru Khechanovi (Candy, Georgie 2011, Junior Songfestival winnaar) voor Georgie (officieel geen nationale finale maar via een wedstrijd om de artiest te kiezen)

*In een andere setting. De drie originele meiden keren niet terug

Eigenlijk verwacht ik, behalve Dami Im, geen nieuwe terugkerende artiesten. Maar wie weet wat San Marino en Polen nog voor ons in petto hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door NailQueen op 03-02-2023 19:42:38 ]
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 4 februari 2023 @ 22:49:43 #271
163650 Greys
pi_207855735
Er is toch geen UK topic nog he? Ik kan het allemaal niet zo goed vinden op m'n mobiel zonder A-Z deelnemers overzicht (ik ben oud).
Maar aangezien het toch wel niet waar zal zijn even hier:

twitter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_207871116
^^ uiteindelijk ging het om dit
twitter
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 6 februari 2023 @ 09:33:23 #273
163650 Greys
pi_207875311
quote:
0s.gif Op zondag 5 februari 2023 20:31 schreef Nashipeer het volgende:
^^ uiteindelijk ging het om dit
[ twitter ]
Album komt 1 dag na de ESF finale uit... O-) Toeval?

Nah nee zal wel toeval zijn. Maar toch!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_207886782
twitter

Die lul doet er vast alles aan om ook aanwezig te zijn in Liverpool :')
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 22:04:37 #275
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207886826
quote:
1s.gif Op maandag 6 februari 2023 22:01 schreef Em31 het volgende:
[ twitter ]
Die lul doet er vast alles aan om ook aanwezig te zijn in Liverpool :')
Ik vertrouw er op dat als hij in Liverpool verschijnt @Greys en @Cee hem een rotschop geven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')