abonnement Unibet Coolblue
pi_206863634
Prima dat er van alles en nog wat binnen wordt gehaald in dit land, maar eigenlijk horen deze mensen hier niet. Ik hebt het idee dat een groot deel van die mensen hier heen komt omdat ze denken dat jullie gaan klaar staan met zakken geld en een huis. Het lijkt mij (evident?) duidelijk dat er maar een klein gedeelte van die mensen hier echt komt omdat hij bedreigd worden door de bevolking of staat waar zij vandaan komen. Ik merk ook dat zij hier zijn nu. Er is altijd stront aan de knikker. Ik heb het dan over de zwarten die uit betrekkelijk veilige landen hier komen.

Als jij naar de oekraïners gaat kijken, dan weet jij dat er een goede reden is dat zij hier zijn, het lijkt er ook op dat veel van deze mensen aan het werk willen en al snel Nederlands willen leren.

Hoe denken jullie hier over? Vaak wordt er gezegd dat eerstgenoemden veel problemen veroorzaken, moet ook wel zeggen dat ik daar wat van merk.

Waar ik vandaan kom, worden dit soort mensen per direct teruggestuurd. Alleen mensen met een goede reden om te vluchten en asiel aan te vragen worden toegelaten. Maar goed, waar ik vandaan kom wil jij eigenlijk ook niet wonen :')

Hoor van veel mensen ook dat dit soort mensen wordt voor getrokken op de Nederlanders die al heel lang op een huis wachten. Jij kan deze mensen die hier komen toch gewoon in een container huisje stoppen ver weg van de normale mensen zodat deze daar geen last van hebben?

Dus wat vinden jullie van wat er nu allemaal gebeurt?

Weet niet of dit in Politiek thuis hoort, denk het overigens wel.
pi_206863648
Wat goed dat je dit punt benoemd. Je bent de eerste denk ik die hier iets van vind. Chapeau

En nu serieus. Ik ben zo klaar met het eindeloze gejank over vluchtelingen. Hebben jullie geen hobbies ofzo?

En als je zo begaan bent met de samenleving. Dan zou ik me eerder druk maken over de massale belastingontduiking. Hier valt veel meer winst te behalen

[ Bericht 60% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2022 09:11:53 ]
pi_206863692
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:04 schreef Pendule het volgende:
Ik heb het dan over de zwarten die uit betrekkelijk veilige landen hier komen.
quote:
Het aantal eerste asielaanvragen in augustus was circa 3.640.


In augustus 2022 kwam van de asielzoekers die voor het eerst een
aanvraag indienden:
o 42% uit Syrië;
o 12% uit Afghanistan;
o 8% uit Turkije;
o 6% uit Jemen;
o 5% uit Eritrea;
o Circa 3% van de asielzoekers die voor het eerst een aanvraag
indienden kwam uit een veilig land van herkomst.

al die zwarte uit veilige laden _O-
in augustus wel 100 stuks, de tandjes wat een aantal

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2022 09:20:04 ]
pi_206863695
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:08 schreef Roellie80 het volgende:
Wat goed dat je dit punt benoemd. Je bent de eerste denk ik die hier iets van vind. Chapeau

En nu serieus. Ik ben zo klaar met het eindeloze gejank over vluchtelingen. Hebben jullie geen hobbies ofzo?

En als je zo begaan bent met de samenleving. Dan zou ik me eerder druk maken over de massale belastingontduiking. Hier valt veel meer winst te behalen
Ben jij op jouw pikkie getrapt?
pi_206863698
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:08 schreef Roellie80 het volgende:
Wat goed dat je dit punt benoemd. Je bent de eerste denk ik die hier iets van vind. Chapeau
Het raakt nu eenmaal veel mensen in hun dagelijkse leefomgeving.
pi_206863711
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
[..]

Die bovenste twee kan ik nog wel begrijpen, maar Jemen, Iritrea en Turkije totaal niet. Het zijn kut landen, maar wel veilig. Waarom doet de regering hier dan niks aan denk ik zo.
pi_206863717
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:19 schreef Pendule het volgende:

[..]
Die bovenste twee kan ik nog wel begrijpen, maar Jemen, Iritrea en Turkije totaal niet. Het zijn kut landen, maar wel veilig. Waarom doet de regering hier dan niks aan denk ik zo.
Jemen of Eritrea veilig? :') bitch please donder toch op joh en verdiep je er eens echt in

je bent gewoon een gore racist die niemand iets gunt behalve jezelf

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2022 09:25:24 ]
pi_206863740
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:21 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
jemen veilig? :') bitch please donder toch op joh en verdiep je er eens echt in

je bent gewoon een gore racist die niemand iets gunt behalve jezelf
Gaan wij op de bal of op de man spelen? Inhoudelijk discussiëren te moeilijk voor jou? Ik ruik links.
pi_206863761
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:19 schreef Pendule het volgende:

[..]
Die bovenste twee kan ik nog wel begrijpen, maar Jemen, Iritrea en Turkije totaal niet. Het zijn kut landen, maar wel veilig. Waarom doet de regering hier dan niks aan denk ik zo.
Omdat je in bijvoorbeeld Turkije totaal niet veilig bent als je het niet met de regering eens bent. Er wordt daar gewoon gemarteld en mensen die opkomen voor mensenrechten worden vervolgd.

En in jemen is momenteel de grootste humanitaire crisis van de wereld: https://www.unhcr.org/nl/noodhulp/jemen/?campaign=unhcr_werving

In Eritrea is het gewoon oorlog: https://nos.nl/artikel/24(...)n-voor-mensen-tigray

[ Bericht 14% gewijzigd door Hanca op 29-11-2022 09:36:19 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206863764
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:25 schreef Pendule het volgende:

[..]
Gaan wij op de bal of op de man spelen? Inhoudelijk discussiëren te moeilijk voor jou? Ik ruik links.
uit mijn pohi kun je halen dat ik al jaren vvd stem, en blijf stemmen, dus links zit er niet in

als je landen in oorlog zoals Jemen of Eritrea als veilig gaat bestempelen, waar milities je dorp komen overvallen omdat je toevallig op de verkeerde plek woont ben je gewoon niet goed in je hoofd, dat heeft niets, helemaal niets met op de man spelen te maken, het is niet voor niets dat 94% van de aanvragen uit Jemen goedgekeurd worden
pi_206863768
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:04 schreef Pendule het volgende:
Ik hebt het idee dat een groot deel van die mensen hier heen komt omdat ze denken dat jullie gaan klaar staan met zakken geld en een huis.
Tja dat gebeurt ook, iet zo gek om dan te denken dat men voor andere redenen hierheen komt
pi_206863796
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Omdat je in bijvoorbeeld Turkije totaal niet veilig bent als je het niet met de regering eens bent. Er wordt daar gewoon gemarteld en mensen die opkomen voor mensenrechten worden vervolgd.

En in jemen is momenteel de grootste humanitaire crisis van de wereld: https://www.unhcr.org/nl/noodhulp/jemen/?campaign=unhcr_werving|source=network_unhcr_wv|medium=search&gclid=Cj0KCQiA-JacBhC0ARIsAIxybyO9taWu8DcmRdFVtLDjyJsbMjhHDoolIgUvugGfscV3QyFh-QNhIccaAqeyEALw_wcB
Vluchten omdat jij niet veilig bent is legitiem, maar dan moet jij ook jou best doen om er hier wat van te maken. Het heeft toch geen zin om te vluchten en dan hier weer de boel op te schudden.

Wat betreft Jemen, is het misschien niet handiger om zo’n land dan een vorm van ontwikkelingshulp aan te bieden? Grote verplaatsing lijkt mij gewoon geen oplossing voor dit soort problemen.
pi_206863810
Dit is weer een nieuwe visie op deze mensen die ik nog niet eerder heb gelezen op fok.
Dank hiervoor
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206863812
Zeer origineel topic wel. Zit sinds 2007 op Fok en dit is echte de allereerste keer dat ik een topic over asielzoekers zie.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206863816
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:17 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Het raakt nu eenmaal veel mensen in hun dagelijkse digitale leefomgeving.
FTFY
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206863843
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:40 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
FTFY
Haha, je wil serieus beweren dat mensen het niet merken?
pi_206863851
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:31 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
uit mijn pohi kun je halen dat ik al jaren vvd stem, en blijf stemmen, dus links zit er niet in

als je landen in oorlog zoals Jemen of Eritrea als veilig gaat bestempelen, waar milities je dorp komen overvallen omdat je toevallig op de verkeerde plek woont ben je gewoon niet goed in je hoofd, dat heeft niets, helemaal niets met op de man spelen te maken, het is niet voor niets dat 94% van de aanvragen uit Jemen goedgekeurd worden
Iemand gaan uitschelden voor racist is ook niet goed in het hoofd. Ik ben zelf licht getint en vindt dat er tegenwoordig te snel racisme kaarten worden getrokken. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat iemand mij gekleurde noemde of iets dergelijks. Maar dat is ook gewoon zo. Een blanke is een blanke en een zwarte is een zwarte.

Racisme is het negatief behandelen van mensen op basis van huidskleur.


Maar even terugkomend op de discussie. Is het in iritrea niet gewoon zo dar dit iets is waar hun overheid bij zou moeten ingrijpen? Gewoon kapot schieten de lui die mensen zomaar om niks aanvallen of vermoorden lijkt mij. Hard optreden.
pi_206863866
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:37 schreef Pendule het volgende:

[..]
Vluchten omdat jij niet veilig bent is legitiem, maar dan moet jij ook jou best doen om er hier wat van te maken. Het heeft toch geen zin om te vluchten en dan hier weer de boel op te schudden.

Wat betreft Jemen, is het misschien niet handiger om zo’n land dan een vorm van ontwikkelingshulp aan te bieden? Grote verplaatsing lijkt mij gewoon geen oplossing voor dit soort problemen.
eens kijken wat Amnesty International daar over schrijft

quote:
Alle partijen schenden schaamteloos het internationale recht. Volgens schattingen van de Verenigde Naties zijn meer dan 230 duizend burgers, onder wie kinderen, om het leven gekomen als gevolg van het moedwillig bombarderen van ziekenhuizen, scholen en huizen. Volgens de VN raakten meer dan 3 miljoen mensen ontheemd. Het is een enorme humanitaire crisis. In februari 2021 publiceerden de Verenigde Naties een rapport waarin de vrees wordt uitgesproken dat dat jaar in Jemen meer dan 400.000 kinderen jonger dan 5 jaar zullen sterven aan ondervoeding. Bovendien is volgens de VN zo’n 80 procent van de 30 miljoen inwoners afhankelijk van hulp om te overleven.
en ook
quote:
Bovendien zijn de levens van miljoenen mensen in gevaar omdat hulpgoederen als voedsel, brandstof en medicijnen het land niet inkomen. Ze worden tegengehouden door de coalstie onder aanvoering van Saudi-Arabië.
het rode kruis zit daar maar kan bitter weinig betekenen hoezo heb je het over ontwikkelingshulp aanbieden?
pi_206863884
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:37 schreef Pendule het volgende:

[..]
Vluchten omdat jij niet veilig bent is legitiem, maar dan moet jij ook jou best doen om er hier wat van te maken. Het heeft toch geen zin om te vluchten en dan hier weer de boel op te schudden.

Wat betreft Jemen, is het misschien niet handiger om zo’n land dan een vorm van ontwikkelingshulp aan te bieden? Grote verplaatsing lijkt mij gewoon geen oplossing voor dit soort problemen.
Ga jij vrijwilligers zoeken om lekker ontwikkelingshulp te bieden? Jemen is momenteel waarschijnlijk het gevaarlijkste land op aarde. En mensen die daar weten te ontsnappen moet je dus gewoon hulp bieden. Simpel.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206863900
Als mensen alleen maar blijven vluchten en niet opkomen voor hun land, dan loopt zo’n land uiteindelijk toch gewoon leeg? Dan heb je alle mensen straks gecentreerd op èèn punt van de wereld en dan is de rest leeg. Beter gewoon het probleem bij de bron aanpakken.

Maar goed, er is ook niemand die Rusland een koekje van eigen deeg wilt laten zien. De hele wereld vindt het maar best dat heel Oekraïne verkracht wordt. Een paar grootmachten sturen en heel Rusland kapot maken.
pi_206863904
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:44 schreef Pendule het volgende:

[..]
Iemand gaan uitschelden voor racist is ook niet goed in het hoofd. Ik ben zelf licht getint en vindt dat er tegenwoordig te snel racisme kaarten worden getrokken. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat iemand mij gekleurde noemde of iets dergelijks. Maar dat is ook gewoon zo. Een blanke is een blanke en een zwarte is een zwarte.

Racisme is het negatief behandelen van mensen op basis van huidskleur.

Maar even terugkomend op de discussie. Is het in iritrea niet gewoon zo dar dit iets is waar hun overheid bij zou moeten ingrijpen? Gewoon kapot schieten de lui die mensen zomaar om niks aanvallen of vermoorden lijkt mij. Hard optreden.
In Eritrea is de overheid onderdeel van het probleem. Je lijkt niet te weten dat Eritrea een nasty dictatuur is?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206863911
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:44 schreef Pendule het volgende:

[..]
Iemand gaan uitschelden voor racist is ook niet goed in het hoofd. Ik ben zelf licht getint en vindt dat er tegenwoordig te snel racisme kaarten worden getrokken. Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat iemand mij gekleurde noemde of iets dergelijks. Maar dat is ook gewoon zo. Een blanke is een blanke en een zwarte is een zwarte.

Racisme is het negatief behandelen van mensen op basis van huidskleur.

Maar even terugkomend op de discussie. Is het in iritrea niet gewoon zo dar dit iets is waar hun overheid bij zou moeten ingrijpen? Gewoon kapot schieten de lui die mensen zomaar om niks aanvallen of vermoorden lijkt mij. Hard optreden.
het kan mij geen fuck schelen welke 'kleur' je hebt of waar je vandaan komt, als je Jemen bestempelt als veilig land maakt heet geen reet uit waar je vandaan komt, Eritrea is een iets ander verhaal maar ook daar is er een hoop stront aan de knikker waar 4 verschillende partijen gebieden beheren, veroveren, herveroveren, moorden, verkrachten en alles wat god nog meer verboden heeft.

Beide lijken mij prima landen om in te wonen, heerlijk een beetje genieten aan het zwembad onder de zon

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2022 09:52:12 ]
pi_206863914
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:50 schreef Pendule het volgende:
Als mensen alleen maar blijven vluchten en niet opkomen voor hun land, dan loopt zo’n land uiteindelijk toch gewoon leeg? Dan heb je alle mensen straks gecentreerd op èèn punt van de wereld en dan is de rest leeg. Beter gewoon het probleem bij de bron aanpakken.

Maar goed, er is ook niemand die Rusland een koekje van eigen deeg wilt laten zien. De hele wereld vindt het maar best dat heel Oekraïne verkracht wordt. Een paar grootmachten sturen en heel Rusland kapot maken.

Een groot geopolitiek talent ben je ook al niet.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206863927
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ga jij vrijwilligers zoeken om lekker ontwikkelingshulp te bieden? Jemen is momenteel waarschijnlijk het gevaarlijkste land op aarde. En mensen die daar weten te ontsnappen moet je dus gewoon hulp bieden. Simpel.
Volgensmij valt militaire hulp daar ook gewoon onder. Is het dan niet gewoon tijd dat de boel daar gesust gaat worden door hard aanpakken? Hoe kan het zo zijn dat een staat het laat gebeuren dat een deel van hun bevolking het andere gedeelte gaat uitmoorden? Dan stuur je daar toch flink wat bommen op af?
pi_206863932
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:44 schreef Pendule het volgende:

[..]
Maar even terugkomend op de discussie. Is het in iritrea niet gewoon zo dar dit iets is waar hun overheid bij zou moeten ingrijpen? Gewoon kapot schieten de lui die mensen zomaar om niks aanvallen of vermoorden lijkt mij. Hard optreden.
Eritrea is al 50 jaar in oorlog. Verdiep je gewoon even in een situatie voor je het hier komt dumpen. Er zijn daar ook al meer dan 30 jaar geen verkiezingen geweest, dus je kunt je afvragen of Nederland en andere westerse landen daar wel een overheid hebben die ze zouden kunnen steunen. Ik denk van niet, die dictator wil je niet helpen. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van religie? Kennen ze daar niet. Amnesty vergelijkt Eritrea op dat gebied met Noord-Korea.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206863944
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:50 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
het kan mij geen fuck schelen welke 'kleur' je hebt of waar je vandaan komt, als je Jemen bestempelt als veilig land maakt heet geen reet uit waar je vandaan komt, Eritrea is een iets ander verhaal maar ook daar is er een hoop stront aan de knikker waar 4 verschillende partijen gebieden beheren, veroveren, herveroveren, moorden, verkrachten en alles wat god nog meer verboden heeft.

Beide lijken mij prima landen om in te wonen, heerlijk een beetje genieten aan het zwembad onder de zon
Maar dat heeft nog niks te maken met racisme. Snap die rare uiting niet.


Maar wat ik net al zei, waarom doet de overheid daar niks? Waarom pikt de overheid dit soort gedrag van hun burgers?? Tijd om bommen te gooien toch? Opgeruimd staat dan netjes.
pi_206863966
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
In Eritrea is de overheid onderdeel van het probleem. Je lijkt niet te weten dat Eritrea een nasty dictatuur is?
Dus eigenlijk zouden grootmachten dat hele land moeten schoonvegen en dan onder het toezien oog van die grootmachten weer opbouwen.

Waarom zo moeilijk doen? Iedereen heeft bommen en wapens, maar iets doen ho maar.
pi_206863984
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:57 schreef Pendule het volgende:

[..]
Dus eigenlijk zouden grootmachten dat hele land moeten schoonvegen en dan onder het toezien oog van die grootmachten weer opbouwen.

Waarom zo moeilijk doen? Iedereen heeft bommen en wapens, maar iets doen ho maar.
...want dat ging zo goed in Irak, Afghanistan e.d.?

Weet je überhaupt iets van de wereldgeschiedenis?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206863994
Het zit dus zo; In Jemen en Iritrea lopen er figuren rond die denken de dienst uit te kunnen maken. De overheid doet niks, best.

Dan is het nu dus tijd dat andere landen en dan vooral grootmachten gaan ingrijpen. Het land schoonvegen van dit soort figuren en dan weer opbouwen met de mensen die nu hier zitten.

Eigenlijk zegt nu iedereen dus: Ja prima dat jouw land verneukt wordt, wij doen niks.
pi_206864007
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
...want dat ging zo goed in Irak, Afghanistan e.d.?

Weet je überhaupt iets van de wereldgeschiedenis?
Wat wil jij dan doen? Het moet dus allemaal maar zo door gaan en gepikt worden dat een paar idioten de halve bevolking uitmoord met wapens?

En wat is daar dan de drijfveer achter?

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_206864025
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
...want dat ging zo goed in Irak, Afghanistan e.d.?

Weet je überhaupt iets van de wereldgeschiedenis?
Afghanistan is een ander verhaal. Iedereen lijkt het daar prima te vinden dat een ideologie daar de boventoon voert. Toen is de VS maar weggegaan. Niemand heeft gezegd, nee wij willen de taliban niet. Echt zin om westers te worden en de rare oorlog veroorzakende ideologieën te laten varen, hadden ze niet

Nu heb je een opstand in Iran. Het is daar tijd om de wapens op te pakken en die dictatoren daar het zwijgen op te leggen. Tijd om er mooie westerse democratieën van te maken.
pi_206864030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:16 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
[..]
al die zwarte uit veilige laden _O-
in augustus wel 100 stuks, de tandjes wat een aantal
Eritreeërs het succes verhaal qua immigratie. 80% belandt in de bijstand en komt daar niet uit. :')
pi_206864040
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:03 schreef Pendule het volgende:

[..]
Wat wil jij dan doen? Het moet dus allemaal maar zo door gaan en gepikt worden dat een paar idioten de halve bevolking uitmoord met wapens?

En wat is daar dan de drijfveer achter?

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Jij hebt echt geen idee wat een oorlog is, he? Niet hoe dat er ter plekke uit ziet (met je bommen, alsof dan niet 90% van de slachtoffers gewoon onschuldige burgers zijn en er geen kindsoldaten mee vechten), maar ook niet wat de gevolgen zijn als bijvoorbeeld de NAVO of de VN daar in zouden grijpen en er vervolgens een machtsvacuüm achter blijft.

Nog los van het feit dat dergelijke regimes vaak steun hebben uit Rusland en landen als Saudi-Arabië, zo'n oorlog zomaar winnen is dus helemaal niet zo makkelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206864079
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:08 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij hebt echt geen idee wat een oorlog is, he? Niet hoe dat er ter plekke uit ziet (met je bommen, alsof dan niet 90% van de slachtoffers gewoon onschuldige burgers zijn en er geen kindsoldaten mee vechten), maar ook niet wat de gevolgen zijn als bijvoorbeeld de NAVO of de VN daar in zouden grijpen en er vervolgens een machtsvacuüm achter blijft.

Nog los van het feit dat dergelijke regimes vaak steun hebben uit Rusland en landen als Saudi-Arabië, zo'n oorlog zomaar winnen is dus helemaal niet zo makkelijk.
Waarom zou het een probleem zijn als de NAVO daar de macht zou hebben? Dan kunnen zij het land omvormen naar een mooie westerse democratie en dan de mensen terug. Het is gewoon beter om een keer hard aan te pakken in plaats van niets doen en vingertje wijzen.

En het lijkt mij niet dat je bommen gaat gooien op onschuldige burgers, het mag gezegd worden dat die bommen dan gegooid gaan worden op de plek waar deze terroristen zich huisvesten.

Wat is volgens jou anders de oplossing? Het allemaal maar door laten gaan zoals het nu gaat? Hoop geschreeuw maar weinig wol.

En Rusland: ook niemand doet daar wat aan. Iedereen laat Rusland zijn gang gaan.

Mijn land mogen ze in iedergeval wel eventjes schoonvegen. Dan kan ik gewoon rustig weer daar gaan wonen zonder gezeik.
pi_206864095
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:13 schreef Pendule het volgende:

[..]
En het lijkt mij niet dat je bommen gaat gooien op onschuldige burgers, het mag gezegd worden dat die bommen dan gegooid gaan worden op de plek waar deze terroristen zich huisvesten.
En dat is niet in woonwijken, denk je? En je denkt niet dat een heel deel van hun 'soldaten' gewoon onschuldige geronsolde kinderen zijn?

Jij denkt echt veel te simpel over oorlog, het is geen computerspelletje. Bij een oorlog zijn de onschuldigen altijd eerder de klos dan de mensen die je echt wil aanpakken.

Dus nee, ik heb geen oplossing. Behalve dan dat we iedereen die daar weet te ontvluchten aan die regimes moeten helpen. En we die landen economisch volledig in een isolement moeten laten.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206864125
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is niet in woonwijken, denk je? En je denkt niet dat een heel deel van hun 'soldaten' gewoon onschuldige geronsolde kinderen zijn?


Jij denkt echt veel te simpel over oorlog, het is geen computerspelletje. Bij een oorlog zijn de onschuldigen altijd eerder de klos dan de mensen die je echt wil aanpakken.
Maar niks doen is ook geen optie.

Je kan niet alle mensen hier laten wonen. Dat werkt gewoon niet en zorgt alleen maar voor gezeik.

Wat is volgens jou de oplossing? Hoe gaat er voor gezorgd worden dat het stopt. En niet alles hierheen hoeft.
pi_206864143
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:16 schreef Hanca het volgende:

[..]
En dat is niet in woonwijken, denk je? En je denkt niet dat een heel deel van hun 'soldaten' gewoon onschuldige geronsolde kinderen zijn?

Jij denkt echt veel te simpel over oorlog, het is geen computerspelletje. Bij een oorlog zijn de onschuldigen altijd eerder de klos dan de mensen die je echt wil aanpakken.

Dus nee, ik heb geen oplossing. Behalve dan dat we iedereen die daar weet te ontvluchten aan die regimes moeten helpen. En we die landen economisch volledig in een isolement moeten laten.
Want economisch isolement heeft goed geholpen in Rusland..

Nee dat is geen oplossing. Hier wonen ook niet. Teveel mensen te weinig plek.
pi_206864173
Mensen verplaatsen is geen oplossing, het stichten van westerse democratieën om oorlog te voorkomen is het uitgangspunt.

Als grootmachten een tactisch plan gaan bedenken om dat soort landen schoon te vegen ben je al 1-0 voor. In kaart brengen wat er uitgeschakeld moet gaan worden en wat daarvoor nodig is.
pi_206864380
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:23 schreef Pendule het volgende:
Mensen verplaatsen is geen oplossing, het stichten van westerse democratieën om oorlog te voorkomen is het uitgangspunt.

Als grootmachten een tactisch plan gaan bedenken om dat soort landen schoon te vegen ben je al 1-0 voor. In kaart brengen wat er uitgeschakeld moet gaan worden en wat daarvoor nodig is.
Dat is niet zo makkelijk. Kijk maar naar de Arabische lente. Het gaat ook terug op hetzelfde progressieve maakbaarheidsdenken waarmee men denkt grote groepen mensen uit andere culturen wel even makkelijk in Nederland in te kunnen passen. Je kan iemand niet zo makkelijk sociaal conditioneren. Deze samenlevingen hebben hun eigen complexiteiten die ook honderden jaren teruggaan. Daarom kan je die landen niet zo makkelijk veranderen naar Westers voorbeeld.

En dat nog allemaal afgezien van het ethische probleem in hoeverre het Westen het recht heeft andere culturen te veranderen.
pi_206864390
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:23 schreef Pendule het volgende:
Mensen verplaatsen is geen oplossing, het stichten van westerse democratieën om oorlog te voorkomen is het uitgangspunt.
Nee, dat is dus niet het uitgangspunt, dat zou het dom negeren van de geschiedenis en het weigeren van het leren van fouten zijn.

Jij denkt dat de hele wereld op de NAVO zit te wachten, maar waarom zou de bevolking van Jemen (bijna 100% moslim) er op zitten te wachten dat het westen daar de baas komt spelen. Naast Irak en Afghanistan, wil je ook gewoon het vroegere kolonialisme herhalen. Fouten blijven herhalen in de hoop dat het ooit goed komt, dat is jouw plan.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206864398
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:48 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ga jij vrijwilligers zoeken om lekker ontwikkelingshulp te bieden? Jemen is momenteel waarschijnlijk het gevaarlijkste land op aarde. En mensen die daar weten te ontsnappen moet je dus gewoon hulp bieden. Simpel.
Tegen de tijd dat je vanuit Jemen in Nederland komt ben je al een aantal keer 'ontsnapt', dunkt me
pi_206864475
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:51 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Tegen de tijd dat je vanuit Jemen in Nederland komt ben je al een aantal keer 'ontsnapt', dunkt me
Ja, uit dit soort onmenselijke kampen: https://www.vice.com/nl/a(...)ngen-in-djibouti-293
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206864504
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, uit dit soort onmenselijke kampen: https://www.vice.com/nl/a(...)ngen-in-djibouti-293
Ik zeg niet dat het leuk is. Maar het is niet de taak van de Nederlandse overheid allerlei willekeurige wereldburgers te helpen. Het lijkt waarschijnlijk een stuk meer op hun oorspronkelijk leefomgeving dan Nederland.
pi_206864534
Ben je echt op de vlucht zoals mensen uit de Oekranie?
Dan ben je van mij van harte welkom

Ben je niet op de vlucht en zoek je in Europa het geluk?
Dan ben je van mij niet welkom

Daarnaast vind ik dat je verplicht bent om of behandeld te worden voor bv je oorlogsgeweld, en als je kan werken dat je na 3 maanden wennen aan de bak gaat. Kun je geen werk vinden dan zou ik zeggen dat de overheid of de gemeente iets opzet voor deze mensen. Denk aan het vegen van straten, het opruimen van bladeren, het wieden van onkruid etc. Daarna evt opleiding
pi_206864633
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is dus niet het uitgangspunt, dat zou het dom negeren van de geschiedenis en het weigeren van het leren van fouten zijn.

Jij denkt dat de hele wereld op de NAVO zit te wachten, maar waarom zou de bevolking van Jemen (bijna 100% moslim) er op zitten te wachten dat het westen daar de baas komt spelen. Naast Irak en Afghanistan, wil je ook gewoon het vroegere kolonialisme herhalen. Fouten blijven herhalen in de hoop dat het ooit goed komt, dat is jouw plan.
Maar dat is dus wat ook bijdraagt aan het probleem. Kijk naar Afghanistan. Blijkbaar willen mensen dood en verderf puur en alleen omdat zij die rare ideologieën moeten aanhangen. Want het staat in het boek. Westerse landen hebben dat probleem niet. Zolang jij niet westers wordt blijf jij een probleem staat.

Kolonialisme is wat anders. Dat is het ongewenst annexeren van landen. Het lijkt mij niet dat die mensen niet geholpen willen worden.

Als je nu vraagt aan de bevolking: willen jullie dood en verderf of willen jullie een mooi welvarend land waar je mag doen wat je wil?

Dan denk ik dat ik het antwoord wel weet.

En nu weet ik wel waar ik over praat. Mijn moeder is gevlucht naar Nederland en heeft mij meegenomen vanwege die ideologie. Dat is maar goed ook want anders had ik niet meer geleeft. Dat geloof veroorzaakt alleen maar oorlog en drama.
pi_206864643
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:07 schreef stropdaz het volgende:
Ben je echt op de vlucht zoals mensen uit de Oekranie?
Dan ben je van mij van harte welkom

Ben je niet op de vlucht en zoek je in Europa het geluk?
Dan ben je van mij niet welkom

Daarnaast vind ik dat je verplicht bent om of behandeld te worden voor bv je oorlogsgeweld, en als je kan werken dat je na 3 maanden wennen aan de bak gaat. Kun je geen werk vinden dan zou ik zeggen dat de overheid of de gemeente iets opzet voor deze mensen. Denk aan het vegen van straten, het opruimen van bladeren, het wieden van onkruid etc. Daarna evt opleiding
Dit is een heel mooi idee van jou. :)
pi_206864675
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:04 schreef Pendule het volgende:
Prima dat er van alles en nog wat binnen wordt gehaald in dit land, maar eigenlijk horen deze mensen hier niet. Ik hebt het idee dat een groot deel van die mensen hier heen komt omdat ze denken dat jullie gaan klaar staan met zakken geld en een huis. Het lijkt mij (evident?) duidelijk dat er maar een klein gedeelte van die mensen hier echt komt omdat hij bedreigd worden door de bevolking of staat waar zij vandaan komen. Ik merk ook dat zij hier zijn nu. Er is altijd stront aan de knikker. Ik heb het dan over de zwarten die uit betrekkelijk veilige landen hier komen.

Als jij naar de oekraïners gaat kijken, dan weet jij dat er een goede reden is dat zij hier zijn, het lijkt er ook op dat veel van deze mensen aan het werk willen en al snel Nederlands willen leren.

Hoe denken jullie hier over? Vaak wordt er gezegd dat eerstgenoemden veel problemen veroorzaken, moet ook wel zeggen dat ik daar wat van merk.

Waar ik vandaan kom, worden dit soort mensen per direct teruggestuurd. Alleen mensen met een goede reden om te vluchten en asiel aan te vragen worden toegelaten. Maar goed, waar ik vandaan kom wil jij eigenlijk ook niet wonen :')

Hoor van veel mensen ook dat dit soort mensen wordt voor getrokken op de Nederlanders die al heel lang op een huis wachten. Jij kan deze mensen die hier komen toch gewoon in een container huisje stoppen ver weg van de normale mensen zodat deze daar geen last van hebben?

Dus wat vinden jullie van wat er nu allemaal gebeurt?

Weet niet of dit in Politiek thuis hoort, denk het overigens wel.
Ik vind het vooral erg jammer dat mensen als jij ook mogen stemmen.
pi_206864692
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 11:16 schreef Pendule het volgende:

[..]
Maar dat is dus wat ook bijdraagt aan het probleem. Kijk naar Afghanistan. Blijkbaar willen mensen dood en verderf puur en alleen omdat zij die rare ideologieën moeten aanhangen. Want het staat in het boek. Westerse landen hebben dat probleem niet. Zolang jij niet westers wordt blijf jij een probleem staat.

Kolonialisme is wat anders. Dat is het ongewenst annexeren van landen. Het lijkt mij niet dat die mensen niet geholpen willen worden.

Als je nu vraagt aan de bevolking: willen jullie dood en verderf of willen jullie een mooi welvarend land waar je mag doen wat je wil?

Dan denk ik dat ik het antwoord wel weet.

En nu weet ik wel waar ik over praat. Mijn moeder is gevlucht naar Nederland en heeft mij meegenomen vanwege die ideologie. Dat is maar goed ook want anders had ik niet meer geleeft. Dat geloof veroorzaakt alleen maar oorlog en drama.
Jij denkt dat je weet dat die mensen door het westen gekoloniseerd willen worden? Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206864714
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:31 schreef Dries4Ever het volgende:

[..]
uit mijn pohi kun je halen dat ik al jaren vvd stem, en blijf stemmen, dus links zit er niet in

als je landen in oorlog zoals Jemen of Eritrea als veilig gaat bestempelen, waar milities je dorp komen overvallen omdat je toevallig op de verkeerde plek woont ben je gewoon niet goed in je hoofd, dat heeft niets, helemaal niets met op de man spelen te maken, het is niet voor niets dat 94% van de aanvragen uit Jemen goedgekeurd worden
Je stemt VVD en blijft dit stemmen, dan ben je af
pi_206864718
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:50 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dat is niet zo makkelijk. Kijk maar naar de Arabische lente. Het gaat ook terug op hetzelfde progressieve maakbaarheidsdenken waarmee men denkt grote groepen mensen uit andere culturen wel even makkelijk in Nederland in te kunnen passen. Je kan iemand niet zo makkelijk sociaal conditioneren. Deze samenlevingen hebben hun eigen complexiteiten die ook honderden jaren teruggaan. Daarom kan je die landen niet zo makkelijk veranderen naar Westers voorbeeld.

En dat nog allemaal afgezien van het ethische probleem in hoeverre het Westen het recht heeft andere culturen te veranderen.
Iran deed het heel goed in de jare 70’ tot een of andere idioot alles zo nodig weer moest verpesten. Nu is het niets meer dan een derde wereld landje. En al die arme mensen maar lijden onder dat rare regime.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')