abonnement Unibet Coolblue
pi_206863089




Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)
Twijfel je over de vaccinatie, bel de De Vaccinatie Twijfeltelefoon: 088-7555777

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.

SPOILER: Helpen?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hont
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Linkjes voor informatie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Heb ik covid, perziksap of griep? (laat je sowieso testen!)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Informatie over dagcijfers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Varianten waaronder Omicron
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Covid-19 opnames en vaccinatiestatus
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bron



SPOILER: Gedragsregels in dit topic:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 29 november 2022 @ 09:36:20 #2
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206863788
klopt de OP nog wel?
  dinsdag 29 november 2022 @ 12:30:19 #3
264331 Za
pi_206865624
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 23:26 schreef Perox het volgende:

"De komende 2 weken worden cruciaal!"

En dat in deeltje #27105 >:O
Iets ruimer, de maand december.
Ik post het btw voor het eerst in deze reeks.
Omdat:




(sorry voor de dubbel mods)

Wanneer het op deze manier voortgaat in december is dat alleszeggend, en kijken we naar het einde van Covid-19. IMO
  dinsdag 29 november 2022 @ 15:20:26 #4
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206867373
twitter
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  dinsdag 29 november 2022 @ 16:50:08 #5
466042 Wirelessmouse
pi_206869199
quote:
Ik zie toch een kentering, volgende golf komt er aan...
  dinsdag 29 november 2022 @ 19:42:05 #6
201761 phpmystyle
Punt
pi_206872344
Haha nog mondkapjes aan boord in espana. Maar geen check meer hoe en of je ze draagt, alleen bij boarden moet je hem opzetten :( :(
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  dinsdag 29 november 2022 @ 19:45:34 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206872388
Gisteren dus strenge controle in de ICE in Duitsland. Eenmaal de grens met Nederlands gepasseerd zette iedereen 'm direct af. Ik ga niet opstandig zitten doen daar maar dat is dus gewoon echt flauwekul zo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 29 november 2022 @ 20:06:14 #8
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206872800
quote:
is dat nu door of met Omicron?
  dinsdag 29 november 2022 @ 20:20:14 #9
5895 Tourniquet
pi_206873050
@miss_sly

Volgens mij ben je bij het openen van deel 2710 een spatie vergeten in de TT. _O-



Of verpest ik nu een grap? :@
  dinsdag 29 november 2022 @ 20:20:56 #10
171624 Wereldgozer
pi_206873061
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 20:20 schreef Tourniquet het volgende:
@:miss_sly

Volgens mij ben je bij het openen van deel 2710 een spatie vergeten in de TT. _O-

[ afbeelding ]

Of verpest ik nu een grap? :@
Telt lekker snel zo @Haags
Zalando Lounge - Grote Merken, Veel KortingFiverr - alle diensten vanaf 5 piekBekijk het streamingaanbod van Primevideo
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 20:22:30 #11
5428 crew  miss_sly
pi_206873080
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 20:20 schreef Tourniquet het volgende:
@:miss_sly

Volgens mij ben je bij het openen van deel 2710 een spatie vergeten in de TT. _O-

[ afbeelding ]

Of verpest ik nu een grap? :@
Hahaha je hebt gelijk :D :@ ik zie het nu pas.

Zo komen we wel aan 27.000 topics in een reeks :')
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 29 november 2022 @ 20:23:56 #12
5895 Tourniquet
pi_206873108
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 20:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hahaha je hebt gelijk :D :@ ik zie het nu pas.

Zo komen we wel aan 27.000 topics in een reeks :')
Serieus? _O-

Topics gingen (ooit) wel erg snel, maar gemiddeld 27 topics per dag.... :D
  dinsdag 29 november 2022 @ 21:35:24 #13
458283 ipa84
pi_206874719
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 19:45 schreef Molo het volgende:
Gisteren dus strenge controle in de ICE in Duitsland. Eenmaal de grens met Nederlands gepasseerd zette iedereen 'm direct af. Ik ga niet opstandig zitten doen daar maar dat is dus gewoon echt flauwekul zo
Hoe zit het in winkels, cafés enzovoort in Duitsland? Ik moet over 2 weken naar Duitsland maar met de auto gelukkig.
  dinsdag 29 november 2022 @ 21:46:39 #14
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206874969
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 21:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoe zit het in winkels, cafés enzovoort in Duitsland? Ik moet over 2 weken naar Duitsland maar met de auto gelukkig.
Ik kwam vanuit Zwitserland en moest alleen overstappen in Duitsland. Op station niks te merken, niemand mondmaskers op in de restaurants of winkels voor zover ik kon zien.

In de trein dus iedereen wel.
Krijg je dus de surrealistische situatie dat je in Zwitserland chill start met reizen, iedereen bij de grens mondmasker op moet zetten. En dan bij de grens met Nederlands iedereen de maskers weer snel af doet.


Wel verkouden teruggekomen, dat dan weer wel :T
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 29 november 2022 @ 22:39:35 #15
351926 bloodymary1
pi_206875863
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 21:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik kwam vanuit Zwitserland en moest alleen overstappen in Duitsland. Op station niks te merken, niemand mondmaskers op in de restaurants of winkels voor zover ik kon zien.

In de trein dus iedereen wel.
Krijg je dus de surrealistische situatie dat je in Zwitserland chill start met reizen, iedereen bij de grens mondmasker op moet zetten. En dan bij de grens met Nederlands iedereen de maskers weer snel af doet.

Wel verkouden teruggekomen, dat dan weer wel :T
En komen ze dat dan zeggen en word je er anders uit gezet of zo? Of waarom doet iedereen dat...?
  dinsdag 29 november 2022 @ 23:38:25 #16
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206876409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 22:39 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En komen ze dat dan zeggen en word je er anders uit gezet of zo? Of waarom doet iedereen dat...?
Wordt bij elke stop omgeroepen en gezegd dat je als je niet op wilt idd de trein uitgezet wordt, ook controle door door de trein lopen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 november 2022 @ 00:26:55 #17
458283 ipa84
pi_206876679
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 21:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik kwam vanuit Zwitserland en moest alleen overstappen in Duitsland. Op station niks te merken, niemand mondmaskers op in de restaurants of winkels voor zover ik kon zien.

In de trein dus iedereen wel.
Krijg je dus de surrealistische situatie dat je in Zwitserland chill start met reizen, iedereen bij de grens mondmasker op moet zetten. En dan bij de grens met Nederlands iedereen de maskers weer snel af doet.

Wel verkouden teruggekomen, dat dan weer wel :T
Dank je. Mijn Duits is niet erg goed dus geen zin in hele discussies daarzo. Maar ook geen zin om weer speciaal een ffp2 kapje te kopen. Dus neem voor de zekerheid een wegwerpkapje mee die ik nog wel ergens heb liggen voor het geval dat. Maar als ik het zo hoor is het inderdaad wel cabaret aan het worden daarzo. Was bij ons natuurlijk ook zo met als je zit in de horeca dan mag die af enzovoort. Blij dat het over is en ja ik wist al dat mensen hem na de grens massaal afzetten. Daar was toen op twitter een zerocovidian nog zo boos over.
  woensdag 30 november 2022 @ 00:58:55 #18
474254 GurneyIsBestOke
Is je voorbij op alle fronten
pi_206876853
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 09:36 schreef THEFXR het volgende:
klopt de OP nog wel?
Nee, die had ik een hele tijd terug al goed aangepast maar dat is gek genoeg weer terugveranderd.
Makkelijk tweede.
  woensdag 30 november 2022 @ 11:32:16 #19
264331 Za
pi_206878840
Lauterbach: "Duitsland "waarschijnlijk aan het begin van een nieuwe wintergolf"

https://www.thelocal.de/2(...)alth-minister-warns/

Frankrijk gaat op weg naar de negende Covid-golf in de aanloop naar Kerstmis

https://www.rfi.fr/en/fra(...)lead-up-to-christmas
  woensdag 30 november 2022 @ 12:49:17 #20
171624 Wereldgozer
pi_206879654
Wappiekappen terug van weggeweest in het ziekenhuis *O*

Hopelijk voor de avondklok thuis @Zipportal
Voordelig uit? Ticketveiling.nlSpeel mee met Lucky Day en win!Boek goedkoper bij booking.com
  woensdag 30 november 2022 @ 13:28:38 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206880041
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 21:46 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik kwam vanuit Zwitserland en moest alleen overstappen in Duitsland. Op station niks te merken, niemand mondmaskers op in de restaurants of winkels voor zover ik kon zien.

In de trein dus iedereen wel.
Krijg je dus de surrealistische situatie dat je in Zwitserland chill start met reizen, iedereen bij de grens mondmasker op moet zetten. En dan bij de grens met Nederlands iedereen de maskers weer snel af doet.

Wel verkouden teruggekomen, dat dan weer wel :T
Duitsland :')
  woensdag 30 november 2022 @ 13:41:28 #22
445753 Wantie
pi_206880152
Op Canarische Eilanden is mondkapje ook nog verplicht in openbaar vervoer en Taxis.
Dat is zelfs verlengd tot april 2023.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  woensdag 30 november 2022 @ 14:02:42 #23
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_206880365
twitter


Stijging des doods is alweer voorbij -O-
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 30 november 2022 @ 15:20:56 #24
80374 Noek
pi_206881136
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat veel mensen hebben geleden lijkt me wel duidelijk; ieder op hun eigen manier. Ik vond de periode zelf ook erg zwaar en dan ben ik ook nog eens zo introvert als maar kan. Ik miste m’n vrijheid, en ik werd helemaal gek van de eenzijdige media. En het OMT.

Interessante discussie zou zijn of al die ellende het waard is geweest. Hoe het opweegt tegen het gewonnen aantal levensjaren. Maar daar zullen we helaas nooit achterkomen. Denk dat iedereen dat toch anders zou zien. Ik denk dat veel dingen in 2020 het waard waren, maar dat we begin/mid 2021 echt op de rem hadden moeten drukken.
Hm ja, ik moest vanmorgen in de auto opeens aan dit topic denken.
Meesten weten wel dat mijn vader heel erg ziek en terminaal was maar het deed er de laatste jaren helemaal niet toe want corona was veel erger. Ik zag iemand hier posten:"IKKE IKKE IKKE," omdat hij long covid klachten had en vanmorgen dacht ik daar opeens aan in de auto. Sowieso gek hoe rouw verloopt want op onverwachte momenten grijpt het opeens naar je strot terwijl het best goed gaat, het leven zonder hem. Al die tijd dat hij ziek was, heeft hij 0 dingen van zn bucket list kunnen doen want alles zat op slot. Toen het eenmaal weer kon, kon hij niet meer van bed. Niemand hield zich bezig met zijn ziekte want corona was echt heel erg en er was long covid. Dat hij in zn nog goede periode wel iets kon doen, was onmogelijk want iedereen zat gegijzeld. Ik zou maar eens ophouden met dat IKKE IKKE IKKE geroep, er was meer dan covid. Blij dat we dat nu wel weten.

Ik vond corona een keiharde leerschool en ben daar ook niet lekker uitgekomen. Financieel en mentaal niet.
Lekker voor je als je leven gewoon doorsudderde maar ik hoop het nooit meer mee te maken maar dat gaat me ws ook niet gebeuren want ik heb alles zo om moeten gooien dat ik nooit meer geraakt ga worden.
Go hard or go home
  woensdag 30 november 2022 @ 15:33:45 #25
253107 Rolfieo
pi_206881280
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 november 2022 00:54 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Jij kent wel verdacht veel mensen met longcovid.. statistisch totaal ongeloofwaardig gezien de incidentie.
Is China geen mooier land voor jou?
Misschien omdat het vaker voorkomt dat sommige denken?
En als je ziet wat de impact kan zijn voor die mensen, dan slik je toch even.

De meeste herstellen gelukkig wel, maar kan gerust maanden of een jaar duren voordat je weer redelijk normaal kan functioneren.
lastig om te zien als je gezonde <30 jarige collega's hebt, die gewoon depresief worden omdat ze niets meer kunnen, wat ze voorheen wel konden doen.

quote:
7s.gif Op dinsdag 29 november 2022 06:24 schreef nostra het volgende:

[..]
Dit soort simpel-binaire onzin was aan de orde van de dag hoor.
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ttingen-dit-gaat-wel
Ik zie iemand juiste feiten vertellen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 06:49 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Het handjevol mensen, waarvan ik weet dat ze "long covid" hadden, is inmiddels ofwel hersteld en weer gewoon fulltime aan het werk, of gaat therapeutisch met dunnetjes de stad in, maakt leuke uitstapjes en gaat dagelijks onder het mom van "werken" hooguit een uurtje koffie drinken op het werk om het ondragelijke bestaan met long covid te verlichten. :')
Ik werk inderdaad ook weer helemaal.

Koste wel 2,5 jaar herstel en ben zeker nog steeds niet de oude. Ik kan duidelijk veel minder aan, en kleine tegenvallen (nachte slecht slapen bijvoorbeeld), kosten mij direct de hele dag of soms zelfs meerdere dag, voordat ik weer er over ben. Had ik vroeger nooit.

Vrienden hebben trouwens nog steeds een aangepast smaak/reuk hebben.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rolfieo op 30-11-2022 15:59:23 ]
  woensdag 30 november 2022 @ 15:35:28 #26
253107 Rolfieo
pi_206881305
Hier is trouwens in Kaapverdie ook een mondkapje verplicht als je naar de dokter gaat. Je komt er echt niet binnen zonder was heel duidelijk de boodschap van de zuster.

Voor de rest zijn ze hier nergens verplicht en zie je ze nergens.
  woensdag 30 november 2022 @ 15:50:17 #27
253107 Rolfieo
pi_206881438
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Hm ja, ik moest vanmorgen in de auto opeens aan dit topic denken.
Meesten weten wel dat mijn vader heel erg ziek en terminaal was maar het deed er de laatste jaren helemaal niet toe want corona was veel erger. Ik zag iemand hier posten:"IKKE IKKE IKKE," omdat hij long covid klachten had en vanmorgen dacht ik daar opeens aan in de auto. Sowieso gek hoe rouw verloopt want op onverwachte momenten grijpt het opeens naar je strot terwijl het best goed gaat, het leven zonder hem. Al die tijd dat hij ziek was, heeft hij 0 dingen van zn bucket list kunnen doen want alles zat op slot. Toen het eenmaal weer kon, kon hij niet meer van bed. Niemand hield zich bezig met zijn ziekte want corona was echt heel erg en er was long covid. Dat hij in zn nog goede periode wel iets kon doen, was onmogelijk want iedereen zat gegijzeld. Ik zou maar eens ophouden met dat IKKE IKKE IKKE geroep, er was meer dan covid. Blij dat we dat nu wel weten.
Leuk dat je dat zo zegt......

Mijn vader had trouwens ook een hart aanval en daarbij een ernstig auto ongeluk, gelukkig was er ruimte in het ziekenhuis, maar daar sta je dan in eens met je broer. Ze lagen beide op bij de spoedeisende hulp in verschillende kamers. Maar toch mocht er maar 1 iemand bij ze zijn, omdat de cijfers aan het oplopen waren.

Best lastig als je moeder die er naast zat, en eindelijk wat na vele depressies iets aan het verbeteren was, maakt ze in eens dit mee, dat haar man niet meer reageert, auto door de middenberm rijd, en daarna richten een tegenligger gaat (moet je eens proberen voor te stellen, dat de bestuurder niet meer reageert en dat jezelf richting een tegenligger ziet rijden). Het ging het eindelijk goed met mijn moeder, na 4 jaar ellende en spoedopnames.

Daarna in het ziekenhuis, 1 persoon maar op bezoek per bezoek uur, geen uitzondering mogelijk.

Zonder "WIJ" gevoel, had dit heel anders afgelopen, als er geen zorg beschikbaar is/was en niet alleen voor mijn ouders, maar ook voor de tegenligger.

Ohaa, ik was trouwens toen ook nog bezig met mijn Covid herstel. Heeft mij ook geen goed gedaan.

Dus nee, ik denk dat ik wel mag zeggen dat je niet voor IKKE IKKE IKKE, maar voor WIJ moeten gaan.
Ik weet heel goed wat de maatregelen voor impact gehad hebben, ook uit eerste hand. Je bent niet de enige die een zware tijd gehad heeft.

Ik heb trouwens nooit IKKE gezegd voor mijn long covid. Maar ik weet echter wel heel goed, wat Covid met een gezonde begin 40 jaren kan doen.
Ik heb ook genoeg ellende met corona zien voorbij komen. Van uitgestelde operaties tot (IC) opnames, waar niemand op bezoek mocht komen of mensen die ontslagen zijn wegens long covid en dus eigenlijk hun hele toekomst zien verdwijnen (inclusief bucketlist).

Wil niet zeggen dat jouw verhaal goed en fijn is/was. Covid is een klote tijd geweest voor vele, maar veel had ook voorkomen kunnen worden, als we meer WIJ gedaan hadden.

Maar dat was wel allemaal voor Omikron. De impact van deze variant is gelukkig heel anders, al moet je Omikron ook niet onderschatten, maar we zitten wel in een hele andere fase van de pandemie. Maar covid is er nog steeds.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rolfieo op 30-11-2022 15:57:14 ]
  woensdag 30 november 2022 @ 15:55:22 #28
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206881517
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:50 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Wil niet zeggen dat jouw verhaal goed en fijn is/was. Covid is een klote tijd geweest voor vele, maar veel had ook voorkomen kunnen worden, als we meer WIJ gedaan hadden.
Naar mijn mening hebben zowel de politiek alsmede de media er goed voor gezorgd dat er geen WIJ kwam.
Verdeel en heers, een bewezen werkende taktiek om de aandacht van jezelf af te leiden.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 november 2022 @ 15:56:36 #29
13309 nostra
ask why
pi_206881535
quote:
Premium
Haarlemse schoolbestuurders schrikken van flink gekelderde mentale weerbaarheid leerlingen.

’Corona is alleen in naam voorbij’


HAARLEM
Alhoewel de laatste coronalockdown alweer bijna een heel jaar geleden werd afgekondigd, zijn de gevolgen nog elke week merkbaar op school. Leerlingen kampen met meer psychische problemen dan voorheen.
Dat vertelden bestuurders van schoolorganisaties Spaarnesant, Dunamare en Stedelijk Gymnasium deze week aan de gemeenteraad. De drie scholen waren uitgenodigd om de lokale politiek bij te praten over hun jaarverslag over 2021 en gingen in op actuele problemen.

Meisjes
Zo kwam de situatie rondom het coronavirus ter sprake. Bestuursvoorzitter Marten Elkerbout van basisscholenkoepel Spaarnesant zei dat de pandemie wat hem betreft ’alleen in naam voorbij’ is. „De afgelopen weken hoorde ik van directeuren dat er soms vijf leerkrachten ziek waren, en dan is het werkelijk onmogelijk om nog een volledige bezetting te regelen.”

Het zijn echter niet alleen quarantaines die het Haarlemse onderwijs plagen, zei directeur Henk Post van de regionale voortgezet onderwijskoepel Dunamare. Doordat de Rijksoverheid de eindexamennormen niet meer verlaagt vanwege het soms chaotische onderwijs in coronatijd ligt er op leerlingen veel druk een prestatie te leveren waarvan ze niet weten of ze die aankunnen.

Post: „Vooral meisjes voelen een mate van extreme druk om te presteren, en daarmee komt onzekerheid. We zien het ook terug in onze eigen aanvragen voor extra zorg, voor begeleiding.” In het derde leerjaar, met kinderen die op school zijn gekomen toen de pandemie in alle hevigheid losbarstte, zouden de problemen het grootst zijn. „Dat betekent dat deze leerlingen het komende jaar nog een flinke kluif krijgen om het examen te gaan halen. Dat is voor onze leraren en medewerkers echt een uitdaging. Ze maken zich er zorgen over.”

Vervolgopleiding
Rector Jan Henk van der Werff van het Stedelijk Gymnasium sloot zich daarbij aan. „De psychische nood valt niet te onderschatten.” De middelbare school heeft het budget voor hulpverleningstrajecten moeten verdubbelen om aan de vraag te voldoen. Nieuw voor de school was dat ook leerlingen met een goed leervermogen en die een stabiele gezinssituatie hebben een beroep deden op de mentale ondersteuning van het gymnasium. „Dat was vijf geleden bij ons nog ongekend.”

Van der Werff benadrukte dat het niet alleen covid is dat knaagt aan de mentale gezondheid van zijn leerlingen. „Het lijkt of de oorlog en de zorg over klimaat een grote impact hebben op het welzijn van kinderen. Ze maken zich heel veel zorgen, en komen daar vaak niet uit.” Waar dat tot problemen leidt, is bij de keuze voor een vervolgopleiding. „Veel kinderen gaan studeren, maar stoppen binnen een week. Ze hebben geen tijd of ruimte in hun hoofd gehad om zich goed te oriënteren op de volgende stap.”

’Bijna treurig’
Maar de oorzaak dat de psychische problemen zich opstapelen bij leerlingen is niet alleen gelegen aan internationale zaken als pandemieën of de oorlog. Elkerbout zegt dat de binnenlandse verdedigingslinie niet op orde is. Het Rijk ging er vanuit dat de achtereenvolgende lockdowns vooral voor een leerachterstand zou zorgen, aldus de Spaarnesant-bestuurder. Hij heeft er uitvoerig over gesproken met collega’s in heel het land.

„De grote conclusie is dat het met de cognitieve achterstanden meevalt, onder andere omdat we heel goed online onderwijs hebben gegeven. De problematiek heeft zich veel geschakeerder voorgegaan, met name op het gebied van het welzijn van kinderen. Daar lopen we op tegen een ander vraagstuk, namelijk de grote tekorten en de oplopende wachtlijsten in de jeugdzorg. Feit is dat wij als onderwijs daar geen middelen op mogen inzetten.” Elkerbout noemt dat ’bijna treurig’.

Toch gebeurt er elders binnen het Haarlemse onderwijs wel wat om de leerlingen op het goede pad te krijgen. Wiskundeleraar Matthijn Tromp van het Haarlem College is onlangs met collegereeksen gestart om leerkrachten beter in staat te stellen om te gaan met de afkalvende mentale gezondheid van leerlingen. Tromp heeft wel een idee hoe het tij te keren is. „Er moet weer aan een klasgevoel worden gewerkt”, zei hij gisteren in deze krant.
https://www.haarlemsdagblad.nl/cnt/dmf20221130_42145594
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 30 november 2022 @ 16:00:13 #30
13309 nostra
ask why
pi_206881597
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 30 november 2022 15:33 schreef Rolfieo het volgebde:

Ik zie iemand juiste feiten vertellen.
Het impliceert dat je met een vaccinatie niet ziek raakt; dat is onjuist. Het expliceert dat je zonder vaccinatie ziek raakt; dat is onjuist.

Verder is de hele intonatie er natuurlijk één van kinderlijk paternalisme, wat van een basisschoolleraar dan weer niet verwonderlijk is.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
Voordelig uit? Ticketveiling.nlBekijk het streamingaanbod van PrimevideoDe beste bordspellen vind je bij 999 Games
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 16:01:14 #31
5428 crew  miss_sly
pi_206881620
Het is gewoon een ontzettende klotetijd geweest. Ik vraag me af of het mogelijk was om dat zo te handelen dat het voor iedereen beter uitgekomen zou zijn.

Ik betwijfel overigens of er ook maar iemand is die er zonder een centje pijn doorheen gekomen is. De een heeft vast meer narigheid ervan odnervonden dan de ander, maar helemaal ongeschonden? Kan het me niet voorstellen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 november 2022 @ 16:26:13 #32
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206882112
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:20 schreef Noek het volgende:

[..]
Hm ja, ik moest vanmorgen in de auto opeens aan dit topic denken.
Meesten weten wel dat mijn vader heel erg ziek en terminaal was maar het deed er de laatste jaren helemaal niet toe want corona was veel erger. Ik zag iemand hier posten:"IKKE IKKE IKKE," omdat hij long covid klachten had en vanmorgen dacht ik daar opeens aan in de auto. Sowieso gek hoe rouw verloopt want op onverwachte momenten grijpt het opeens naar je strot terwijl het best goed gaat, het leven zonder hem. Al die tijd dat hij ziek was, heeft hij 0 dingen van zn bucket list kunnen doen want alles zat op slot. Toen het eenmaal weer kon, kon hij niet meer van bed. Niemand hield zich bezig met zijn ziekte want corona was echt heel erg en er was long covid. Dat hij in zn nog goede periode wel iets kon doen, was onmogelijk want iedereen zat gegijzeld. Ik zou maar eens ophouden met dat IKKE IKKE IKKE geroep, er was meer dan covid. Blij dat we dat nu wel weten.

Ik vond corona een keiharde leerschool en ben daar ook niet lekker uitgekomen. Financieel en mentaal niet.
Lekker voor je als je leven gewoon doorsudderde maar ik hoop het nooit meer mee te maken maar dat gaat me ws ook niet gebeuren want ik heb alles zo om moeten gooien dat ik nooit meer geraakt ga worden.
Er werd erg aangestuurd, en gehapt op, binair denken

Of maatregelen, of code zwart. Of Covid, of gezond.

Terugkijkend was het een zware klotetijd en kan me je verhalen goed herinneren (zo lang geleden is het ook weer niet, maar zo ontzettend veel gebeurd ;( ).
Zwaar ja, absoluut...

Met de kennis van nu maar ook met de kennis van toen hadden zaken anders, genuanceerder gekund en besloten kunnen worden.
We kunnen nu slechts nog duwen richting duiding en hiervan leren. Ik denk alleen niet dat dit er in de politieke situatie nowadays nog van gaan komen, helaas.
En daar word ik wel verdrietig van. Nederland en Europa zijn een minder fijne, open, veilige en eerlijke plek dan ik toch had gedacht een paar jaar terug.

Sterkte met je verliezen, het is veel geweest. Hopelijk de komende periode opkrabbelen en weer richting genieten gaan en leven ipv overleven.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 30 november 2022 @ 16:56:56 #33
201761 phpmystyle
Punt
pi_206882643
Ik ben benieuwd of er nog eens een interview komt met Osterhaus waarin teruggeblikt wordt naar zijn verheerlijking van de Chineese aanpak van het corona beleid.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  woensdag 30 november 2022 @ 17:48:42 #34
278875 DDDDDaaf
pi_206883455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 21:35 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Hoe zit het in winkels, cafés enzovoort in Duitsland? Ik moet over 2 weken naar Duitsland maar met de auto gelukkig.
In restaurants, cafés en winkels hoef je (in NRW althans) geen ffp2 snavel meer te dragen, laat staan dat je nog een QR code of negatief testresultaat hoef te tonen. Alleen in het OV is zo'n inmiddels volstrekt nutteloze (want op de OV-bestemmingen nergens meer verplichte) snavel nog verplicht. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 30 november 2022 @ 17:51:01 #35
351926 bloodymary1
pi_206883492
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:56 schreef phpmystyle het volgende:
Ik ben benieuwd of er nog eens een interview komt met Osterhaus waarin teruggeblikt wordt naar zijn verheerlijking van de Chineese aanpak van het corona beleid.
Nee, dat komt er niet. Dat zijn ze allang vergeten dat hij dat verheerlijkte.
  woensdag 30 november 2022 @ 17:52:44 #36
351926 bloodymary1
pi_206883512
quote:
7s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:01 schreef miss_sly het volgende:
Het is gewoon een ontzettende klotetijd geweest. Ik vraag me af of het mogelijk was om dat zo te handelen dat het voor iedereen beter uitgekomen zou zijn.

Ik betwijfel overigens of er ook maar iemand is die er zonder een centje pijn doorheen gekomen is. De een heeft vast meer narigheid ervan odnervonden dan de ander, maar helemaal ongeschonden? Kan het me niet voorstellen.
Wat versta je dan onder ongeschonden? Mentaal of zo? Het was een tijd waarin ik het extreem druk had met werk door alle coronaregelingen waar ik gegevens voor moest aanleveren. Maar verder kan ik nu niet zeggen dat er ook iets is wat me nu nog aan die tijd herinnert. Wat is dat voor jou dan bijvoorbeeld?
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 18:36:51 #37
5428 crew  miss_sly
pi_206883996
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat versta je dan onder ongeschonden? Mentaal of zo? Het was een tijd waarin ik het extreem druk had met werk door alle coronaregelingen waar ik gegevens voor moest aanleveren. Maar verder kan ik nu niet zeggen dat er ook iets is wat me nu nog aan die tijd herinnert. Wat is dat voor jou dan bijvoorbeeld?
Aantal dingen.

Mijn dochter heeft er in meerdere opzichten last van (gehad). Qua school, maar ook qua sociale vaardigheden zie ik daar wel achterstanden. Ik hoop en denk dat ze dat nog wel inhaalt, maar het is wel rot.

Mijn man loopt nu in een revalidatietraject voor de gebroken arm die hij vorig jaar november had. Na de operatie om te zetten ging het niet zo goed, en dus moest het ijzer eruit. Door de opgelopen achterstanden en wachtlijsten is hij pas drie weken geleden geopereerd en is het ijzer eruit gehaald. Zijn arm wil echter nog niet erg, omdat die zo lang in deze houding heeft gezeten. Vraag is of het nog helemaal goed komt.

Bij mijn zus zie ik ook dat ze het zwaar hebben gehad, om diverse redenen.

Buiten dat hebben we ook financieel een fikse tegenvaller gehad.

Dit zijn zo maar een paar dingen van mezelf en mijn directe omgeving. Maar zo hoor ik het overal om me heen. Niet iedereen is even hard getroffen, dat is zeker waar, maar ik ken, buiten jou dan kennelijk, niemand die er niet in meer of mindere mate door geraakt is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 30 november 2022 @ 18:43:53 #38
34114 vipergts
pi_206884058
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef daNpy het volgende:

[..]
Naar mijn mening hebben zowel de politiek alsmede de media er goed voor gezorgd dat er geen WIJ kwam.
Verdeel en heers, een bewezen werkende taktiek om de aandacht van jezelf af te leiden.
Wij hebben daar zelf ook meer dan genoeg aan bijgedragen. De ik mentaliteit was er voor corona ook al. Als de vaccinaties vrij werden gelaten dan hadden de kwetsbare groepen en de mensen die in zorg werk gewoon de tering kunnen krijgen omdat de rest van Nederland zichzelf belangrijker vind.
En wat de media betreft daar moet de schoorsteen ook roken een wij cumbaja verhaal krijgt lang niet zoveel aandacht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 30 november 2022 @ 18:58:35 #39
458283 ipa84
pi_206884241
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 17:48 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In restaurants, cafés en winkels hoef je (in NRW althans) geen ffp2 snavel meer te dragen, laat staan dat je nog een QR code of negatief testresultaat hoef te tonen. Alleen in het OV is zo'n inmiddels volstrekt nutteloze (want op de OV-bestemmingen nergens meer verplichte) snavel nog verplicht. :')
Bedankt Ik ga met de auto dus geen last ven het OV. Maar als ik er toch ben wil ik meteen even drank in slaan voor de kerst periode .
  woensdag 30 november 2022 @ 19:00:19 #40
34114 vipergts
pi_206884262
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2022 16:26 schreef Molo het volgende:

[..]
Er werd erg aangestuurd, en gehapt op, binair denken

Of maatregelen, of code zwart. Of Covid, of gezond.

Terugkijkend was het een zware klotetijd en kan me je verhalen goed herinneren (zo lang geleden is het ook weer niet, maar zo ontzettend veel gebeurd ;( ).
Zwaar ja, absoluut...

Met de kennis van nu maar ook met de kennis van toen hadden zaken anders, genuanceerder gekund en besloten kunnen worden.
We kunnen nu slechts nog duwen richting duiding en hiervan leren. Ik denk alleen niet dat dit er in de politieke situatie nowadays nog van gaan komen, helaas.
En daar word ik wel verdrietig van. Nederland en Europa zijn een minder fijne, open, veilige en eerlijke plek dan ik toch had gedacht een paar jaar terug.

Sterkte met je verliezen, het is veel geweest. Hopelijk de komende periode opkrabbelen en weer richting genieten gaan en leven ipv overleven.
We begonnen al verkeerd terwijl in Italië die boel volledig in het honderd liep dachten wij nog dat we goed voorbereid waren. Er werd een beetje lacherig over gedaan. En toen hadden we niet eens zoiets simpels als mondkapjes voor zorgmedewerkers. En het erge is als er over 10 jaar weer zoiets is hebben we niets geleerd geen mondkapjes op voorraad en geen testmogelijkheden omdat alles weer is weg bezuinigd.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
Dagje weg? Stedentripje? Dagtickets.nlMailbird - E-mail made beautifulANWB Verzekeringen
  woensdag 30 november 2022 @ 19:53:29 #41
278875 DDDDDaaf
pi_206884756
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 18:43 schreef vipergts het volgende:

[..]

Als de vaccinaties vrij werden gelaten dan hadden de kwetsbare groepen en de mensen die in zorg werk gewoon de tering kunnen krijgen omdat de rest van Nederland zichzelf belangrijker vind.

[..]
Je bedoelt die kwetsbare groepen en mensen, die in de zorg werken, die het zelf momenteel ook massaal af laten weten wanneer het op het halen van een boosterprik aankomt?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  woensdag 30 november 2022 @ 20:57:41 #42
253107 Rolfieo
pi_206886137
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 19:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Je bedoelt die kwetsbare groepen en mensen, die in de zorg werken, die het zelf momenteel ook massaal af laten weten wanneer het op het halen van een boosterprik aankomt?
Omdat Omikron geen Wuhan, Alfa of Delta is.

Of het verstandig is voor de kwetsbare is een hele andere discussie. Gelukkig is de zorg er om ze toch te helpen als het nodig is. Kan misschien wel weer wat uitgestelde zorg opleveren, maar ach.... Dat is een een ander...
  woensdag 30 november 2022 @ 21:00:27 #43
253107 Rolfieo
pi_206886172
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 15:55 schreef daNpy het volgende:
Naar mijn mening hebben zowel de politiek alsmede de media er goed voor gezorgd dat er geen WIJ kwam.
Verdeel en heers, een bewezen werkende taktiek om de aandacht van jezelf af te leiden.
Nederlanders zijn ook niet altijd de slimste, we volgen liever een dansleraar dan een viroloog die gerespecteerd is in zijn vakgebied.

Ik zie eerder dat soort onzin vertellers die de oorzaak van de tweedeling zijn, en iedereen kijkt daarna naar de politiek om het op te lossen.
Verantwoordelijkheid nemen is voor veel Nederlanders heel lastig.
  woensdag 30 november 2022 @ 21:03:44 #44
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206886210
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 21:00 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Nederlanders zijn ook niet altijd de slimste, we volgen liever een dansleraar dan een viroloog die gerespecteerd is in zijn vakgebied.
Klopt "we" stemmen weer op precies dezelfde idioten die er jarenlang een puinhoop van hebben gemaakt, hun verantwoordelijkheden niet nemen, liegen en dingen vergeten als het niet gelegen komt.

quote:
Ik zie eerder dat soort onzin vertellers die de oorzaak van de tweedeling zijn, en iedereen kijkt daarna naar de politiek om het op te lossen.
Het is toch echt tijdens de persconferenties geweest waar groepen mensen met man en paard genoemd werden. En er was werkelijk geen één journalist die een kritische vraag stelde. Wat een ergernis was dat.

quote:
Verantwoordelijkheid nemen is voor veel Nederlanders heel lastig.
Dat is waar ja.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  woensdag 30 november 2022 @ 21:24:55 #45
13309 nostra
ask why
pi_206886712
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 21:00 schreef Rolfieo het volgende:
Verantwoordelijkheid nemen is voor veel Nederlanders heel lastig.
Wat wil je als de overheid alles voor je regelt.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  woensdag 30 november 2022 @ 21:35:08 #46
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_206886970
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 21:00 schreef Rolfieo het volgende:

[..]
Nederlanders zijn ook niet altijd de slimste, we volgen liever een dansleraar dan een viroloog die gerespecteerd is in zijn vakgebied.

Ik zie eerder dat soort onzin vertellers die de oorzaak van de tweedeling zijn, en iedereen kijkt daarna naar de politiek om het op te lossen.
Verantwoordelijkheid nemen is voor veel Nederlanders heel lastig.
Publieke gezondheid(szorg), voorbereiding en reacties op een pandemische ramp zijn dan ook overheidstaken. En vereisen leiderschap en daadkracht.
Dat laat je idealiter niet aan individuen over, gefragmenteerd denken en handelen worden doorgaans afgeraden en zijn ķķk bij/na Covid-19 finaal afgemaakt in crisisaanpak.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 1 december 2022 @ 08:03:29 #47
264331 Za
pi_206889343
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 21:00 schreef Rolfieo het volgende:

Nederlanders zijn ook niet altijd de slimste, we volgen liever een dansleraar dan een viroloog die gerespecteerd is in zijn vakgebied.
De virologen konden er weinig zinnigs over zeggen. Ik heb lange tijd Hendrik Streeck gevolgd, een zeer gerespecteerd Duits viroloog, die ook allerlei dingen opzette rond covid, bepaalde experimenten, en door de wol geverfd door zijn staat van dienst.
En zoveel van wat hij heeft gezegd is pure onzin gebleken.
Dan kun je net zo goed een dansleraar of kapper aanhoren.
  donderdag 1 december 2022 @ 08:24:35 #48
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_206889440
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:03 schreef Za het volgende:

[..]
De virologen konden er weinig zinnigs over zeggen. Ik heb lange tijd Hendrik Streeck gevolgd, een zeer gerespecteerd Duits viroloog, die ook allerlei dingen opzette rond covid, bepaalde experimenten, en door de wol geverfd door zijn staat van dienst.
En zoveel van wat hij heeft gezegd is pure onzin gebleken.
Dan kun je net zo goed een dansleraar of kapper aanhoren.
Een Duitse wetenschapper zat verkeerd, en dan keren naar een dansleraar is wel een flinke sprong hoor
nee, jij dan!
  donderdag 1 december 2022 @ 08:29:37 #49
264331 Za
pi_206889469
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:24 schreef Gehenna het volgende:

Een Duitse wetenschapper zat verkeerd, en dan keren naar een dansleraar is wel een flinke sprong hoor
Bij het befaamde beleggingsexperiment presteerde de chimpanzee beter dan vooraanstaande beleggingsadviseurs.
  donderdag 1 december 2022 @ 08:34:49 #50
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_206889492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:29 schreef Za het volgende:

[..]
Bij het befaamde beleggingsexperiment presteerde de chimpanzee beter dan vooraanstaande beleggingsadviseurs.
Ja uiteraard, dat is ook gewoon gokken voor mensen in driedelige pakken :P
nee, jij dan!
De beste bordspellen vind je bij 999 GamesBoek je safari bij Beekse BergenHoesjes? Casetify!
  donderdag 1 december 2022 @ 08:49:32 #51
264331 Za
pi_206889600
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:34 schreef Gehenna het volgende:

Ja uiteraard, dat is ook gewoon gokken voor mensen in driedelige pakken :P
Dat was het met covid ook.
Ging nooit meer voorbij, het nieuwe normaal, seizoensvirus, meerdere golven per jaar, temperatuur gerelateerd, andere inrichting samenleving, kinderen zijn geen aanjagers van de uitbraken, 170.000 besmettingen per dag, vaccins voorkomen overdracht etc.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 10:15:41 #52
408813 crew  trein2000
pi_206890207
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 1 december 2022 @ 10:19:06 #53
13309 nostra
ask why
pi_206890222
quote:
Kan alleen de samenvatting lezen, want paywall, maar daar lijkt me weinig mis mee.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 1 december 2022 @ 10:20:44 #54
253107 Rolfieo
pi_206890235
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:03 schreef Za het volgende:

[..]
De virologen konden er weinig zinnigs over zeggen. Ik heb lange tijd Hendrik Streeck gevolgd, een zeer gerespecteerd Duits viroloog, die ook allerlei dingen opzette rond covid, bepaalde experimenten, en door de wol geverfd door zijn staat van dienst.
En zoveel van wat hij heeft gezegd is pure onzin gebleken.
Dan kun je net zo goed een dansleraar of kapper aanhoren.
Ik heb hem niet gevolgd dus ik kan er niet veel over zeggen, maar misschien nieuwe data geeft ook nieuwe inzichten?

De dansleraar heeft helemaal niets onderbouwd of ook maar eigenlijk iets correct verteld.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 10:22:03 #55
408813 crew  trein2000
pi_206890248
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:19 schreef nostra het volgende:

[..]
Kan alleen de samenvatting lezen, want paywall, maar daar lijkt me weinig mis mee.
Hadden ze alleen twee jaar eerder moeten zeggen. Nu is het allemaal zo makkelijk roepen.

Toen het echt uitmaakte gaf niemand thuis.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 1 december 2022 @ 10:32:06 #56
13309 nostra
ask why
pi_206890336
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:22 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Hadden ze alleen twee jaar eerder moeten zeggen. Nu is het allemaal zo makkelijk roepen.

Toen het echt uitmaakte gaf niemand thuis.
De JOVD is daar altijd tegen geweest. Maar die zijn van huis uit al een stuk liberaler dan de volwassen tak.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 1 december 2022 @ 10:36:09 #57
351926 bloodymary1
pi_206890363
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:32 schreef nostra het volgende:

[..]
De JOVD is daar altijd tegen geweest. Maar die zijn van huis uit al een stuk liberaler dan de volwassen tak.
Iedereen is liberaler dan de volwassen tak van de VVD. Behalve de griffo's.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:45:10 #58
264331 Za
pi_206890439
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:20 schreef Rolfieo het volgende:

Ik heb hem niet gevolgd dus ik kan er niet veel over zeggen, maar misschien nieuwe data geeft ook nieuwe inzichten?

De dansleraar heeft helemaal niets onderbouwd of ook maar eigenlijk iets correct verteld.
Ik heb de dansleraar niet gevolgd, ik meen dat hij een team om zich heen had omdat hij zelf niet erg onderlegd was.

In die tijd was het voor iedereen mogelijk informatie in te winnen. Er waren talloze publicaties, en het is bv nooit maar dan ook nooit gedacht noch aangetoond dat een vaccin overdracht van covid-19 zou voorkomen.
Evenmin is er een logica is het flattenen van een curve middels lockdown, omdat je daarmee de hele boel uitsmeert over het ganze land.
Om niet te spreken over kinderen die zgn niet besmettelijk zouden zijn.
Ik heb wel gasten gezien die zich in de verte lieerden aan de dansleraar en zinnige dingen zeiden, en volledig ingelezen waren.
Dat een vaccin ernstig ziek worden voorkomt is ook nooit naar voren gekomen uit de trials.
Maar de specialisten waren gewoon nooit kritisch noch eerlijk en hadden het vaak volledig mis, ook hen die ik hoog aansloeg.

Het is niet verwijtbaar, we stonden voor iets waarvan we gewoon niet wisten wat we ervan konden verwachten en ermee aan moesten.
Maar bewuste leugens of kritiekloos zijn is van een andere orde en dat werd gewoon gedaan.
  donderdag 1 december 2022 @ 10:45:58 #59
13309 nostra
ask why
pi_206890446
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:36 schreef bloodymary1 het volgende:
Iedereen is liberaler dan de volwassen tak van de VVD. Behalve de griffo's.
Je hebt Klassiek Liberaal nog als factie.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  donderdag 1 december 2022 @ 11:10:46 #60
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_206890688
Wanneer stoppen we met dat isolatie gedoe na een positieve test?
AliExpress - die hebben ALLES!Knab - Jouw online bankBunq - bank of the free
  donderdag 1 december 2022 @ 11:31:26 #61
445753 Wantie
pi_206890928
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:45 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb de dansleraar niet gevolgd, ik meen dat hij een team om zich heen had omdat hij zelf niet erg onderlegd was.

In die tijd was het voor iedereen mogelijk informatie in te winnen. Er waren talloze publicaties, en het is bv nooit maar dan ook nooit gedacht noch aangetoond dat een vaccin overdracht van covid-19 zou voorkomen.
Evenmin is er een logica is het flattenen van een curve middels lockdown, omdat je daarmee de hele boel uitsmeert over het ganze land.
Om niet te spreken over kinderen die zgn niet besmettelijk zouden zijn.
Ik heb wel gasten gezien die zich in de verte lieerden aan de dansleraar en zinnige dingen zeiden, en volledig ingelezen waren.
Dat een vaccin ernstig ziek worden voorkomt is ook nooit naar voren gekomen uit de trials.
Maar de specialisten waren gewoon nooit kritisch noch eerlijk en hadden het vaak volledig mis, ook hen die ik hoog aansloeg.

Het is niet verwijtbaar, we stonden voor iets waarvan we gewoon niet wisten wat we ervan konden verwachten en ermee aan moesten.
Maar bewuste leugens of kritiekloos zijn is van een andere orde en dat werd gewoon gedaan.
Een lockdown zorgt er niet voor dat het virus wordt uitgesmeerd over het hele land. Met een lockdown, mits goed uitgevoerd,voorkom je besmettingen en gaat de curve omlaag.
Nadeel is dat je op een gegeven moment uit de lockdown moet, en dan loopt alles weer op. Alleen eiland landen wisten op die manier besmettingsgolven te weren.
Dat het vaccin tegen ernstige ziekte helpt bleek uit de Delta golf, waarbij het aantal ernstig zieken achterbleef bij de besmettingsgolf.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 11:35:59 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206890985
twitter
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 13:02:01 #63
408813 crew  trein2000
pi_206891938
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 1 december 2022 @ 13:39:45 #64
253107 Rolfieo
pi_206892344
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 10:45 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb de dansleraar niet gevolgd, ik meen dat hij een team om zich heen had omdat hij zelf niet erg onderlegd was.

In die tijd was het voor iedereen mogelijk informatie in te winnen. Er waren talloze publicaties, en het is bv nooit maar dan ook nooit gedacht noch aangetoond dat een vaccin overdracht van covid-19 zou voorkomen.
Evenmin is er een logica is het flattenen van een curve middels lockdown, omdat je daarmee de hele boel uitsmeert over het ganze land.
Om niet te spreken over kinderen die zgn niet besmettelijk zouden zijn.
Ik heb wel gasten gezien die zich in de verte lieerden aan de dansleraar en zinnige dingen zeiden, en volledig ingelezen waren.
Dat een vaccin ernstig ziek worden voorkomt is ook nooit naar voren gekomen uit de trials.
Maar de specialisten waren gewoon nooit kritisch noch eerlijk en hadden het vaak volledig mis, ook hen die ik hoog aansloeg.

Het is niet verwijtbaar, we stonden voor iets waarvan we gewoon niet wisten wat we ervan konden verwachten en ermee aan moesten.
Maar bewuste leugens of kritiekloos zijn is van een andere orde en dat werd gewoon gedaan.
Leuke mening, want veel klopt gewoon niet. Maar geeft niet, ieder mag zijn mening hebben.
  donderdag 1 december 2022 @ 15:50:00 #65
351926 bloodymary1
pi_206893805
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:10 schreef THEFXR het volgende:
Wanneer stoppen we met dat isolatie gedoe na een positieve test?
Zijn er nog mensen die dat doen dan? Of die uberhaupt testen als ze verkouden zijn?
  donderdag 1 december 2022 @ 15:52:22 #66
351926 bloodymary1
pi_206893827
quote:
Wat staat er dan?
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 1 december 2022 @ 15:55:48 #67
408813 crew  trein2000
pi_206893864
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 15:52 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat staat er dan?
Onder andere dat er nog meer appjes zijn, die Hugo niet overlegd heeft, waar uit blijkt dat er toch wel een hele innige CDA-klik is tussen hem persoonlijk en Van Lienden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  donderdag 1 december 2022 @ 19:21:24 #68
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_206897544
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2022 08:49 schreef Za het volgende:

[..]
Dat was het met covid ook.
Ging nooit meer voorbij, het nieuwe normaal, seizoensvirus, meerdere golven per jaar, temperatuur gerelateerd, andere inrichting samenleving, kinderen zijn geen aanjagers van de uitbraken, 170.000 besmettingen per dag, vaccins voorkomen overdracht etc.
Nee echt, hele goede vergelijking allemaal _O-
nee, jij dan!
  donderdag 1 december 2022 @ 20:44:00 #69
359329 Discombobulate
pi_206899440
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2022 11:35 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Verwijderd, ander linkje?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator donderdag 1 december 2022 @ 21:22:44 #70
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206900636
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2022 20:44 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Verwijderd, ander linkje?
Oh, de Chinese tv is hard bezig om de beelden van het WK te bewerken, een filter voor publiek zodat het lijkt dat ze mondkapjes op hebben, publiek blurren, beelden van publiek skippen en herhalingen laten zien.
twitter

Schijnbaar willen ze niet dat het te hard doordringt dat in de rest van de wereld vrijwel niemand meer mondkapjes draagt en covid regels heeft.
Bespaar op je energiekosten - gaslicht.nlBunq - bank of the freeMailbird - E-mail made beautiful
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')