Ik heb een iPhone, wanneer ik op 4G ga krijg ik netjes alle meldingen, notificaties binnen zoals het hoort. Als ik thuis op mijn wifi-netwerk ga is dat ook het geval.

Maar...
Op het wifi-netwerk van mijn werk gaat er iets 'fout'. Facebook geeft bv. wel notificaties maar bv. voor mails en Whatsapp moet ik effectief de app openen om te zien of er een bericht is? Daar krijg ik dus geen notificaties voor.

Iemand die weet wat er 'fout' kan zijn?
Ik dacht eerst dat het een wifi-instelling was maar dat kan niet aangezien het op mijn eigen thuisnetwerk wel gewoon werkt.

Cindy De Vuyst

Huh?
Zit mogelijk in de firewall van het bedrijf... Misschien worden er onbewust een aantal protocollen gefilterd en gedropt bij de firewall server. Of het is een bewust beleid om niet alleen bandbreedte te ontlasten maar ook de focus van het personeel op de task at hand te houden.

Beide zijn i.i.g. wel mogelijk... Zal niet aan je foontje liggen maar wel het netwerk. Dus een vraag voor netwerkbeheer en dan hopen dat zij de noodzaak zien om er tijd aan te besteden zodat jij in het vervolg je social media notificaties binnenkrijgt.

Zit er dik in dat je lachend/sarcastisch te horen gaat krijgen je moet werken niet Whatsappen!? En dan heb je gelijk ook slapende honden wakker gemaakt dat ze facebook niet juist gefilterd hebben. Kan dus 2 kanten op, of ze lossen het op of je schiet in je eigen voet wanneer je niet zwijgt over dat Facebook het wel doet.
Bedankt

Cindy De Vuyst

steun FOK! en koop via een van deze links
bol.com Coolblue