abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206862479
TURIJN - Voorzitter Andrea Agnelli, vicevoorzitter Pavel Nedved en de voltallige raad van bestuur zijn opgestapt bij Juventus. Dat heeft de club maandagavond zelf aangekondigd in een persbericht. CEO Maurizio Arrivabene, die enkele jaren geleden nog teambaas was van het Formule 1-team van Ferrari, is gevraagd om aan te blijven tot een nieuwe raad van bestuur is aangesteld.

Het stormt bij Juventus al een tijd achter de schermen, want de club is na het beruchte matchfixingschandaal Calciopoli uit 2006 (toen het zelfs een jaar in tweede klasse moest spelen, red.) opnieuw in dikke problemen terechtgekomen. De club uit Turijn wordt genoemd in het gerechtelijk onderzoek Prisma.

Juventus zou zich in de boekjaren 2019, 2020 en 2021 schuldig gemaakt hebben aan verdachte transacties: in totaal zou het om ongeveer 50 miljoen euro gaan. De recordkampioen zou facturen hebben uitgegeven voor onbestaande transacties en zou daarnaast ook bewust de transferwaarde van bepaalde spelers te hoog ingeschat hebben.

Exit Agnelli
In een communiquť op de officiŽle site stelt de club dat voorzitter Agnelli en vicevoorzitter Nedved beiden hun ontslag indienden en dat de rest van de raad van bestuur ook opstapt. Agnelli en Nedved werden beiden genoemd in het Prisma-onderzoek, volgens de Gazzetta dello Sport zou die fraudezaak ook de hoofdreden zijn voor de beslissing.

CEO Arrivabene, die van 2015 tot 2018 in de Formule 1 teambaas was bij Ferrari, blijft voorlopig wel aan tot een nieuwe raad van bestuur aangesteld wordt. Op 18 januari 2023 komen de aandeelhouders samen om die te verkiezen. Maurizio Scanavino werd ook benoemd tot nieuwe algemeen directeur van Juventus.

Agnelli was sinds mei 2010 voorzitter van Juventus. De club kende op sportief vlak een moeilijke start onder zijn bewind, maar van 2012 tot 2020 won de Italiaanse recordkampioen vervolgens negen opeenvolgende landstitels. De voorbije twee jaar werd de Oude Dame telkens vierde in de Serie A, dit seizoen staan ze voorlopig op de derde plaats.

https://www.telegraaf.nl/(...)lig-bestuur-stapt-op

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 28 november 2022 @ 23:23:38 #2
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_206862486
Oh geen echte bom.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 28 november 2022 @ 23:34:39 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206862544
Terug naar de serie B met een beetje pech.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 28 november 2022 @ 23:45:45 #4
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_206862640
Een wat mindere clickbait titel mag wel in deze tijden met je bom ontploft.
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
pi_206862701
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 23:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
Een wat mindere clickbait titel mag wel in deze tijden met je bom ontploft.
Gewoon de krantenkop.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_206862838
Nieuw schandaal daar bij die boevenclub.

Je verwacht het niet.
Oh.
pi_206863129
Moeten zij weten.
Account verwijderd.
pi_206863203
Opdoeken die club, uit dat licht.
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 08:57:16 #9
451823 crew  Plompzakker
HAAAAAAA!
pi_206863594
Benieuwd wat @Aiciu hier van vindt
Deze user is best OK als je hem normaal aanspreekt via DM.
pi_206873297
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:57 schreef Plompzakker het volgende:
Benieuwd wat @:aiciu hier van vindt
Ze lopen niet voor niks in bovenkleding.
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_206879615
Ik wacht even op duiding van @bianconeri
  donderdag 1 december 2022 @ 10:21:27 #12
416931 yats
(non) Average Joe
pi_206890241
Goh, fraude bij Juventus, je verwacht het niet. Napels heeft wel de naam om crimineel te zijn maar in werkelijkheid zijn Milaan en Juventus veel erger...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_206967006
Juventus dreigt teruggezet te worden naar de Serie B. Dat zegt Mattia Grassani, een bekende sportrechtadvocaat, tegen RAI1. La Vecchia Signora zit momenteel in de problemen, aangezien door de UEFA onderzocht wordt of de club sjoemelde met salarisbetalingen en gekunstelde transfersommen voor spelers. Als dat bewezen kan worden, zullen er volgens Grassani enorme straffen volgen.

Juventus zou in het geheim met spelers overeengekomen zijn dat er salaris uit werd betaald, terwijl in officiŽle documentatie werd gezegd dat er tijdens vier maanden van de coronapandemie geen honorarium werd uitgekeerd. Daarnaast zou de club uit Turijn transfersommen kunstmatig opgevoerd hebben, zodat ze er financieel gunstiger vanaf kwamen. De UEFA is een grootschalig onderzoek gestart en Grassani verwacht enorme problemen voor Juventus.

"Dit is het grootste onderzoek in de geschiedenis van Juventus, groter nog dan het onderzoek van Calciopoli in 2006 (een omkopingsschandaal waardoor Juve werd teruggezet naar de Serie B, red.)", zegt de sportrechtadvocaat. "De dingen die ze tegen de wet in gedaan hebben zijn nog nooit gebeurd. Op sportief gebied riskeren ze nu dan ook meer dan gewoon een boete of een kleine straf. Dit kan allemaal leiden tot enorme straffen omdat de regels zeggen dat sjoemelen met documenten hele grote consequenties heeft."

Grassani stelt dat de toekomst van Juventus op het hoogste niveau in ItaliŽ in gevaar is. "De regels zeggen dat als een club het seizoen heeft kunnen beginnen dankzij de eigen frauduleuze handelingen, dat ze uitgesloten kunnen worden van de competitie. Dat kan dus leiden tot verplichte degradatie en ook het moeten inleveren van landskampioenschappen. Wanneer dit kan gebeuren? Rechtspraak in de sport kan snel plaatsvinden. Dat kan nog dit seizoen gebeurd zijn."

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=411957&#reactie47

pi_206967252
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 december 2022 15:27 schreef tong80 het volgende:
Daarnaast zou de club uit Turijn transfersommen kunstmatig opgevoerd hebben, zodat ze er financieel gunstiger vanaf kwamen.
Barca ook gelijk maar even meenemen in een Internationaal onderzoek. Pjanic voor 60 miljoen naar Barcelona en tegelijkertijd Arthur voor 70 miljoen naar Juventus _O-
pi_206967295
Het gedopete Juve naaide Ajax al midden jaren 90. Met hun wielerdopingarts. Spagetti heet-ie dacht ik. Kostte ons twee CL-cups.

abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')