abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_207026100
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2022 15:52 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Al die politici komen met niet werkende sancties onder het mom van Putin pesten. Het resultaat is vooral de burgers in eigen land pesten.
Je zit hier wel erg mee hè?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 10 december 2022 @ 22:20:49 #102
485843 crew  Jippie
  zondag 11 december 2022 @ 01:48:05 #103
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207038023
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 17:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Gelukkig niet.
Ik vermoed dat ze wel getraind zijn door het Amerikaanse leger.
Maar ik weet het niet zeker.
Heb jij daar wat meer info over?
De meeste zijn getraind in de UK door Britse Nederlandse en andere Europese legers.

De VS is meer van militaire informatie en wapens leveren.

Wagner is zo'n beetje de hele planeet rond geweest om mensen te werven, en de meeste wat men in hun rangen hebben is nou niet bepaald fijn volk, grote aantallen komen uit gevangenissen of verre achterstandsbuurten.

Vroeger was daar het Franse vreemdelingen legioen voor je bestaan werd gemist en je werd in het legioen ingelijfd.
Het grote verschil was dat hun wel enige vorm van training gaven voor men naar front ging.

Bij Wagner is het maar te hopen dat je iets van training krijgt.

Status Bakhmut Wagner heeft een buitenwijk de vuilnisbelt ingenomen.
Ik heb nog steeds geen benul wat voor strategische waarde dit stadje heeft voor Rusland en men had veel beter op ander front ergens in de aanval kunnen gaan.
Nu is al maanden dat men een week lang stukje bij beetje op rukt en dan weer binnen een dag dat zelfde stuk binnen dag kwijt raakt en weer opnieuw begint.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207038914
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 01:48 schreef theguyver het volgende:

[..]
De meeste zijn getraind in de UK door Britse Nederlandse en andere Europese legers.

De VS is meer van militaire informatie en wapens leveren.

Wagner is zo'n beetje de hele planeet rond geweest om mensen te werven, en de meeste wat men in hun rangen hebben is nou niet bepaald fijn volk, grote aantallen komen uit gevangenissen of verre achterstandsbuurten.

Vroeger was daar het Franse vreemdelingen legioen voor je bestaan werd gemist en je werd in het legioen ingelijfd.
Het grote verschil was dat hun wel enige vorm van training gaven voor men naar front ging.

Bij Wagner is het maar te hopen dat je iets van training krijgt.

Status Bakhmut Wagner heeft een buitenwijk de vuilnisbelt ingenomen.
Ik heb nog steeds geen benul wat voor strategische waarde dit stadje heeft voor Rusland en men had veel beter op ander front ergens in de aanval kunnen gaan.
Nu is al maanden dat men een week lang stukje bij beetje op rukt en dan weer binnen een dag dat zelfde stuk binnen dag kwijt raakt en weer opnieuw begint.
In post #58 staat wat Rusland in Bakhmut doet.
Ze gebruiken die stad om het Oekraïne leger uit te dunnen.
En schijnbaar zijn er behoorlijk wat Oekraïense verliezen.
Ze winnen geen terrein, de enige winst die ze behalen is het verzwakken van het Oekraïense leger.
  zondag 11 december 2022 @ 11:31:19 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207040079
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 08:22 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
In post #58 staat wat Rusland in Bakhmut doet.
Ze gebruiken die stad om het Oekraïne leger uit te dunnen.
En schijnbaar zijn er behoorlijk wat Oekraïense verliezen.
Ze winnen geen terrein, de enige winst die ze behalen is het verzwakken van het Oekraïense leger.
Ah jah, en dus offeren ze honderden duizenden mensen voor op zonder terrein winst.
Je begrijpt toch wel dat het een hele slechte tactiek is door zelf meer te verliezen dan te winnen.

Dus de rus word gewoon opgeofferd daar, want ze lopen vast op een keiharde verdediging.

Oekraïne gebruikt immers NATO VS tactiek, als men te veel verliest trekt men een stuk terug naar een 2e verdedigings linie.

Wat de Russen doen is geen tactiek dat is gewoon DOM.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207040247
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:31 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ah jah, en dus offeren ze honderden duizenden mensen voor op zonder terrein winst.
Je begrijpt toch wel dat het een hele slechte tactiek is door zelf meer te verliezen dan te winnen.

Dus de rus word gewoon opgeofferd daar, want ze lopen vast op een keiharde verdediging.

Oekraïne gebruikt immers NATO VS tactiek, als men te veel verliest trekt men een stuk terug naar een 2e verdedigings linie.

Wat de Russen doen is geen tactiek dat is gewoon DOM.
Ik heb geen idee of het een goede tactiek is.
Volgens mij zijn ze daar alleen maar bezig om het Oekraïnse leger uit te schakelen en niet om gebied te veroveren.
Volgens de berichten die ik her en der lees zijn de verliezen aan de Oekraïense kant vrij groot, dus of ze zelf meer verliezen dan de Oekraïners weet ik niet.
  zondag 11 december 2022 @ 16:12:11 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207042927
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 11:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb geen idee of het een goede tactiek is.
Volgens mij zijn ze daar alleen maar bezig om het Oekraïnse leger uit te schakelen en niet om gebied te veroveren.
Volgens de berichten die ik her en der lees zijn de verliezen aan de Oekraïense kant vrij groot, dus of ze zelf meer verliezen dan de Oekraïners weet ik niet.
Tuurlijk lees je dat, bedoel Rusland moet toch iets verzinnen om zijn troepen beetje gemotiveerd te houden.

Ooit gehoord van de Britse aanval van de somme?
Je weet we dat tientallen units tegen een goeie verdedigende Duitse linie zat te beuken voor maanden lang?

Dat lijkt dus veel op de Russische/wagner strategie.

Denk je dat dit positiever is voor de aanvaller of de verdediger?

Iemand anders mag ook antwoorden.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207044271
is die hollywood ¨oorlog¨ nog steeds aan de gang ja?
kunstmatige bullshit wordt in stand gehouden om mensen financieel helemaal kapot te maken.. youll own nothing blablabla

ik zag dat acteur zelenksy een oscar overhandig heeft gekregen haha, ze laten in plain sight zien dat het theater is en alsnog gaan de schapen er in mee, de tering. het is pure mockery, al bijna 3 jaar lang. 1 grote film. de duivel loopt te kutte.
pi_207044806
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 18:08 schreef rellen het volgende:
is die hollywood ¨oorlog¨ nog steeds aan de gang ja?
kunstmatige bullshit wordt in stand gehouden om mensen financieel helemaal kapot te maken.. youll own nothing blablabla

ik zag dat acteur zelenksy een oscar overhandig heeft gekregen haha, ze laten in plain sight zien dat het theater is en alsnog gaan de schapen er in mee, de tering. het is pure mockery, al bijna 3 jaar lang. 1 grote film. de duivel loopt te kutte.
Hollywoodfilm?

Ga er even heen zou ik zeggen
  Moderator zondag 11 december 2022 @ 18:56:13 #110
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207044876
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 18:08 schreef rellen het volgende:
is die hollywood ¨oorlog¨ nog steeds aan de gang ja?
kunstmatige bullshit wordt in stand gehouden om mensen financieel helemaal kapot te maken.. youll own nothing blablabla

ik zag dat acteur zelenksy een oscar overhandig heeft gekregen haha, ze laten in plain sight zien dat het theater is en alsnog gaan de schapen er in mee, de tering. het is pure mockery, al bijna 3 jaar lang. 1 grote film. de duivel loopt te kutte.
Zullen we termen als 'schapen' en 'wappies' achterwege laten voortaan, je lokt er discussies mee uit die een topic kunnen laten ontsporen. Iedereen is gewoon een mens en als diegene anders denkt dan jij hoef je het niet te labelen als 'schaap' of van de andere kant als 'wappie'. Oke? ^O^
Lach met een schone bips
pi_207044981
quote:
1s.gif Op zondag 11 december 2022 18:50 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Hollywoodfilm?

Ga er even heen zou ik zeggen
En wat zou ik dan moeten zien?
  zondag 11 december 2022 @ 19:39:06 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207045433
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 18:08 schreef rellen het volgende:
is die hollywood ¨oorlog¨ nog steeds aan de gang ja?
kunstmatige bullshit wordt in stand gehouden om mensen financieel helemaal kapot te maken.. youll own nothing blablabla

ik zag dat acteur zelenksy een oscar overhandig heeft gekregen haha, ze laten in plain sight zien dat het theater is en alsnog gaan de schapen er in mee, de tering. het is pure mockery, al bijna 3 jaar lang. 1 grote film. de duivel loopt te kutte.
Hij kreeg een Oscar van Sean Penn.
Even opletten de burgeroorlog begon in 2014 de inval van Rusland in Feb dit jaar.

For that reason, Russia sanctioned the well-known figure and permanently banned him from entering Russia. The reason was criticizing Russia’s war in Ukraine. The consequence, of course, was Kremlin officials adding him, as well as fellow actor Ben Stiller, to Russia’s “Stop List.”


Denk dat Rusland ben stiller gewoon niet grappig vond ofzo.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zondag 11 december 2022 @ 19:42:02 #113
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207045472
quote:
0s.gif Op zondag 11 december 2022 19:06 schreef rellen het volgende:

[..]
En wat zou ik dan moeten zien?
Ligt er aan exact waar je naar toe gaat natuurlijk.

Ik zou zeggen Bakhmut.
2,5 dag vanaf hier met de trein al denk ik dat laatste stukje met de bus moet of liften.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 14 december 2022 @ 06:57:12 #114
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207074568

“What kind of war?”

“Russia is fighting NATO.”

“Are you serious?”

“Yes, yes! Russia is fighting NATO.”

“So how’s it going?”

“Well, 70,000 Russian soldiers are dead. The missile stockpile has almost been depleted. A lot of equipment is damaged, blown up.”

“And what about NATO?”

“What about NATO? NATO hasn’t even arrived yet.”



Over de Russische stockpile gaan al maanden de geruchten dat ze behoorlijk uitgedund raken, de afgelopen week worden de raket aanvallen op steden minder, en de raketten wat men dan vind of althans wat er van over is kan men van afleiden dat deze nog niet lang gelden gefabriceerd zijn, dit duid er dan inderdaad op dat men dus daadwerkelijk door de stock heen raken en dus pas gefabriceerde raketten afvuren.
Nieuwe fabriceren is lastig want de gros van het Russische materiaal kwam voorheen uit Oekraïne en dus geraakt men nu dus ook door de voorraden van onderdelen heen.

Hoe nu dus verder?

Momenteel zit men dus vast op een stalemate, dit is niet geheel onverwacht aangezien het winter is de modder word minder maar in de winter vechten is niet ideal voor grond soldaten.

Bakhmut waar nu al maanden om gevochten word is dus nu nog meer in voordeel voor Oekraïene aangezien ze dus wat meer beschut zijn voor de kou in de buitenwijken.

Maar daar word nog steeds zwaar gevochten door beide partijen.

Ik verwacht dat dit zo wel een maand of paar maand door zal gaan voor een van de partijen een groter offensief zal gaan proberen uit te voeren.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207088212
Lol de goed-nieuws-show gaat hier onverminderd verder :')

Net zoals onze media dagelijks volstaan met de grootste propaganda bullshit ever.
Wapenleveringen blijven verminderen (vanwege de grote successen of uitputting van eigen voorraden ?) en nu stuurt men gesofisticeerde luchtafweer ... tegen een vijand waarvan men al maanden zegt dat ie geen munitie meer heeft. Of zoekt men naar subtiele manieren om de oorlog te escaleren ?

En ondertussen bereidt de NATO top ons al stilletjes voor op een totale oorlog tussen NATO en Rusland.
Na de opoffering van Oekraine volgt de opoffering van Europa, kannonenvoer wel te verstaan, economisch maken we onszelf al kapot :9

Slava USA *O*
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2022 @ 09:57:06 #116
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207088370
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:39 schreef UncleScorp het volgende:
Lol de goed-nieuws-show gaat hier onverminderd verder :')

Net zoals onze media dagelijks volstaan met de grootste propaganda bullshit ever.
Wapenleveringen blijven verminderen (vanwege de grote successen of uitputting van eigen voorraden ?) en nu stuurt men gesofisticeerde luchtafweer ... tegen een vijand waarvan men al maanden zegt dat ie geen munitie meer heeft. Of zoekt men naar subtiele manieren om de oorlog te escaleren ?

En ondertussen bereidt de NATO top ons al stilletjes voor op een totale oorlog tussen NATO en Rusland.
Na de opoffering van Oekraine volgt de opoffering van Europa, kannonenvoer wel te verstaan, economisch maken we onszelf al kapot :9

Slava USA *O*
De wapenleveranties lopen terug dus sturen we geavanceerd spul?

Waar heb je het over, serieus. Dit is geen bnw, maar "im against the current thing" en daar zoek je niet bestaande gelegenheids argumenten bij..

Totaal niet uitnodigend om op in te gaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207088648
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:57 schreef Straatcommando. het volgende:
De wapenleveranties lopen terug dus sturen we geavanceerd spul?
Is niet zo moeilijk hoor :?
Je kan je mss es inlezen over wat er nog geleverd wordt in vergelijking met het begin.

En ja het is grappig dat er geavanceerd spul gestuurd wordt tegen iets wat de vijand zogezegd al maanden niet meer heeft, maar wat ze toch wekelijks op hun dak krijgen.

quote:
Waar heb je het over, serieus. Dit is geen bnw, maar "im against the current thing" en daar zoek je niet bestaande gelegenheids argumenten bij..

ow ja we moeten allemaal netjes in het rijtje lopen en alle bullshit gelegenheidsargumenten klakkeloos slikken natuurlijk.
Al de rest is fake news en wordt gecensureerd

quote:
Totaal niet uitnodigend om op in te gaan.
Fok is al lang niet meer uitnodigend :{w
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2022 @ 10:40:37 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207088788
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Is niet zo moeilijk hoor :?
Je kan je mss es inlezen over wat er nog geleverd wordt in vergelijking met het begin.
En ja het is grappig dat er geavanceerd spul gestuurd wordt tegen iets wat de vijand zogezegd al maanden niet meer heeft, maar wat ze toch wekelijks op hun dak krijgen.
[..]
dit bedoel ik. Je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt. Ik kan dat echt niet vriendelijker brengen. Er komen nog een heleboel droness aan die oa goed uit de lucht zijn te schieten met dat systeem. Je weet wel, de terreur acties van Rusland op burgers met diezelfde drones.
quote:
ow ja we moeten allemaal netjes in het rijtje lopen en alle bullshit gelegenheidsargumenten klakkeloos slikken natuurlijk.
Al de rest is fake news en wordt gecensureerd
[..]
Wat ik hier zeg is terug te vinden in westerse en Russische media.
quote:
Fok is al lang niet meer uitnodigend :{w
Dan blijf je weg. Ook in bnw wordt iets meer inhoud verwacht dan "nee is niet waar" omdat dat toevallig tegen het huidige narratief in gaat. Je wil helemaal niet discussiëren, je dropt gewoon wat stellingen en als iemand het daar over wil hebben sla je om je heen. Daarvoor komen users niet in bnw.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207090431
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 10:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Daarvoor komen users niet in bnw.
BNW is zo goed als dood, er zijn nog een handjevol BNW'ers, de rest gelooft niet in complotten en zijn hier alleen om alles tegen te spreken.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  donderdag 15 december 2022 @ 13:17:15 #120
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207090448
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 09:39 schreef UncleScorp het volgende:
Lol de goed-nieuws-show gaat hier onverminderd verder :')

Net zoals onze media dagelijks volstaan met de grootste propaganda bullshit ever.
Wapenleveringen blijven verminderen (vanwege de grote successen of uitputting van eigen voorraden ?) en nu stuurt men gesofisticeerde luchtafweer ... tegen een vijand waarvan men al maanden zegt dat ie geen munitie meer heeft. Of zoekt men naar subtiele manieren om de oorlog te escaleren ?

En ondertussen bereidt de NATO top ons al stilletjes voor op een totale oorlog tussen NATO en Rusland.
Na de opoffering van Oekraine volgt de opoffering van Europa, kannonenvoer wel te verstaan, economisch maken we onszelf al kapot :9

Slava USA *O*
Niet mee gekregen dat er patriot raketten naar Oekraïne gaan?
Onderandere.

En ooit gehoord van winter?
Btw in Bakhmut zijn tussen nu tot de buitenwijk genaderd ook is er gisteren een brug voor Oekraïense aanvoer nabij Bakhmut opgeblazen.

Dus tja het is maar net wat je wil zien he.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 15 december 2022 @ 13:19:36 #121
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207090479
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:16 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
BNW is zo goed als dood, er zijn nog een handjevol BNW'ers, de rest gelooft niet in complotten en zijn hier alleen om alles tegen te spreken.
Nee hoor zijn er zat, en worden er meer.
Maar er zijn er een aantal tijdelijk niet meer aan het posten vanwege bnw regels die ze overtraden.

En propaganda in dit topic is wel degelijk een goed punt wat aangehaald word in deze speciale missie.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2022 @ 13:21:47 #122
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207090509
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:16 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
BNW is zo goed als dood, er zijn nog een handjevol BNW'ers, de rest gelooft niet in complotten en zijn hier alleen om alles tegen te spreken.
Dan nodig ik je van harte uit om er samen wat van te maken.

En ik ben het met je eens dat mensen die hier komen om alleen maar "tegengeluid" te geven uit een soort kruistochtgevoel ook niet veel toevoegen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2022 @ 13:25:18 #123
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207090550
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:19 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee hoor zijn er zat, en worden er meer.
Maar er zijn er een aantal tijdelijk niet meer aan het posten vanwege bnw regels die ze overtraden.

En propaganda in dit topic is wel degelijk een goed punt wat aangehaald word in deze speciale missie.
In bnw hebben we al de (ongeschreven) regel dat bronvermelding niet verplicht is. Daar staat wel tegenover dat je zelf een beetje input dient te geven over hetgeen je zegt.

In bnw heeft een tijdje lang een soort wetteloosheid geheerst waardoor het een echokamer werd. Om die reden zijn er ook een boel vetrokken. Ik hoop en denk dat we het tij nog kunnen keren.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207090815
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:21 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan nodig ik je van harte uit om er samen wat van te maken.
Dank, zal ook meedoen als er interessante onderwerpen voorbijkomen maar die zie ik helaas nauwelijks meer en ik ben sowieso niet meer zo actief als voorheen. Het is iig een wereld van verschil met de periode 2006-2013 toen ik hier veel postte.
The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 15 december 2022 @ 13:55:57 #125
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207090927
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:45 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Dank, zal ook meedoen als er interessante onderwerpen voorbijkomen maar die zie ik helaas nauwelijks meer en ik ben sowieso niet meer zo actief als voorheen. Het is iig een wereld van verschil met de periode 2006-2013 toen ik hier veel postte.
Klopt hoor. Veel users van die tijd zijn helaas inderdaad vertrokken. Het is van voor mijn tijd, dus ik weet ook niet zo goed hoe het er hier toen aan toe ging, maar zoals het recent ging, ging gewoon echt niet meer. Al heb ik het gevoel dat we op het goede pad zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Straatcommando. op 15-12-2022 14:07:26 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_207091425
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:17 schreef theguyver het volgende:

[..]
Niet mee gekregen dat er patriot raketten naar Oekraïne gaan?
Onderandere.

En ooit gehoord van winter?
Btw in Bakhmut zijn tussen nu tot de buitenwijk genaderd ook is er gisteren een brug voor Oekraïense aanvoer nabij Bakhmut opgeblazen.

Dus tja het is maar net wat je wil zien he.
Die patriot dingen zullen vast wel door NAVO militairen bediend gaan worden.
Voor de vorm zullen ze uit dienst gaan en als pmc gaan werken.
Zo gaat het waarschijnlijk met de himars ook.
  donderdag 15 december 2022 @ 15:18:47 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207091709
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 14:42 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Die patriot dingen zullen vast wel door NAVO militairen bediend gaan worden.
Voor de vorm zullen ze uit dienst gaan en als pmc gaan werken.
Zo gaat het waarschijnlijk met de himars ook.
Nee hoor ze krijgen waarschijnlijk training.

Plus software update naar Oekraïens.

Maar denk je dat NATO er al zit dan?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207091751
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:18 schreef theguyver het volgende:

[..]
Nee hoor ze krijgen waarschijnlijk training.

Plus software update naar Oekraïens.

Maar denk je dat NATO er al zit dan?
Zo ver ik weet zitten er mariniers uit het VK.
https://www.thetimes.co.u(...)in-ukraine-r7b50gv3p

En pmc uit andere NAVO landen, dan zitten er officieel geen NAVO militairen maar ze zijn er wel.
En die bedienen de himars en gaan de patriot bedienen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter donderdag 15 december 2022 @ 17:30:30 #129
485843 crew  Jippie
pi_207092981
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:45 schreef CryptoPunk het volgende:

[..]
Dank, zal ook meedoen als er interessante onderwerpen voorbijkomen maar die zie ik helaas nauwelijks meer en ik ben sowieso niet meer zo actief als voorheen. Het is iig een wereld van verschil met de periode 2006-2013 toen ik hier veel postte.
Even Off-topic..
Wat voor soort topics mis je op BNW?
  donderdag 15 december 2022 @ 21:59:06 #130
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207097072
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 15:23 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Zo ver ik weet zitten er mariniers uit het VK.
https://www.thetimes.co.u(...)in-ukraine-r7b50gv3p

En pmc uit andere NAVO landen, dan zitten er officieel geen NAVO militairen maar ze zijn er wel.
En die bedienen de himars en gaan de patriot bedienen.
Himars en andere meuk word naar mijn weten door Oekraïners bediend die daarvoor een speciale opleiding hebben gehad, kan nieuws item niet lezen heb geen abbo
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 15 december 2022 @ 22:06:53 #131
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207097212
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:30 schreef Jippie het volgende:

[..]
Even Off-topic..
Wat voor soort topics mis je op BNW?
Er zijn tig topics geweest maar op een gegeven moment komt er niks nieuws of interessante theorie meer naar voren en sneeuwt deze onder in andere topics, daarom kaarte ik al poosje geleden eens aan om sommige topics samen te voegen er waren op een gegeven moment bijvoorbeeld 15 Covid topics actief waardoor oudere topics snel uit zicht waren.

Wat je ook kan doen is de oudere topics een schopje geven of heropenen.
Ben altijd wel benieuwd of er wat nieuws onder de zon is.

Oh en over beleid ben ik wel redelijk eens dat sommige dingen net iets te strikt zijn wat in feite niet hoeft zeker niet op bnw.

Maar goed ik dwaal te ver van topic af.

Dus even weer on-topic.
En zag vandaag iets op telegram voorbij komen dat wit Rusland veel oefeningen doen met Rusland zelf..
Er bestaat dus een behoorlijke kans dat ook wit-rusland zich in het gevecht gaat mengen.
Het zou zomaar kunnen dat ze zich samen met Rusland mogelijk voorbereiden op een lente offensief.

Wat denken jullie?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207097232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Himars en andere meuk word naar mijn weten door Oekraïners bediend die daarvoor een speciale opleiding hebben gehad, kan nieuws item niet lezen heb geen abbo
Ik heb ook geen bewijzen dat de himars bediend worden door pmc maar wel dat er aardig wat Amerikaanse pmc in Oekraïne zitten.
Dus daarom denk ik dat die de hirmars bedienen samen met de Oekraïners en ook gelijk voorkomen dat ze op het darkweb komen.
  Moderator donderdag 15 december 2022 @ 22:15:05 #133
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207097381
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:06 schreef theguyver het volgende:
Het zou zomaar kunnen dat ze zich samen met Rusland mogelijk voorbereiden op een lente offensief.

Wat denken jullie?
Ik denk dat de winter gebruikt gaat worden om voorraden aan te vullen en in de lente Rusland los gaat. De infrastructuur in Oekraine is al aan gort. Last full blow. Al hoop ik het niet. Voor beide kanten niet, want dat gaat zoveel levens kosten.
Lach met een schone bips
  vrijdag 16 december 2022 @ 07:16:57 #134
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207099332
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb ook geen bewijzen dat de himars bediend worden door pmc maar wel dat er aardig wat Amerikaanse pmc in Oekraïne zitten.
Dus daarom denk ik dat die de hirmars bedienen samen met de Oekraïners en ook gelijk voorkomen dat ze op het darkweb komen.
Naar mijn weten word intel verschaft, niet zozeer de bediening van de himars zelf.
Straks even wat meer snuffelen.

Maar goed die dingen vuren en verplaatsen er is er naar mijn weten nog geen uitgeschakeld.

Dat er Amerikanen vechten aan het front is niks nieuws maar de claim dat NATO zelf militairen in zet is niet correct, de vrijwilligers zijn ondergebracht in het leger van Oekraïne.

En niet als seperate NATO units.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 16 december 2022 @ 07:22:19 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207099344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk dat de winter gebruikt gaat worden om voorraden aan te vullen en in de lente Rusland los gaat. De infrastructuur in Oekraine is al aan gort. Last full blow. Al hoop ik het niet. Voor beide kanten niet, want dat gaat zoveel levens kosten.
Daar twijfel ik ook niet over ik vermoed dat ze dan een poging doen om via Noord weer binnen te vallen, in het zuiden zitten ze achter een rivier vast.
De bruggehoofd bij Kherson is nagenoeg onmogelijk weer even te veroveren, in het oosten is het een en al loopgraven.

Maar ik acht de kans klein dat men echt een doorbraak kunnen forceren want de Oekraïeners zijn nu een stuk beter voorbereid dan in februari.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207099548
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk dat de winter gebruikt gaat worden om voorraden aan te vullen en in de lente Rusland los gaat. De infrastructuur in Oekraine is al aan gort. Last full blow. Al hoop ik het niet. Voor beide kanten niet, want dat gaat zoveel levens kosten.
Dat wordt weer een logistieke kneuzenkermis aan de kant van Rusland.
pi_207099916
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:15 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
Ik denk dat de winter gebruikt gaat worden om voorraden aan te vullen en in de lente Rusland los gaat. De infrastructuur in Oekraine is al aan gort. Last full blow. Al hoop ik het niet. Voor beide kanten niet, want dat gaat zoveel levens kosten.
Met hun amateuristische logistiek, die ze door corruptie niet op korte termijn kunnen veranderen, is dit zeer onwaarschijnlijk. Het beste waar ze op kunnen hopen is de huidige gebieden vast te houden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 13:22:45 #138
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207102649
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:11 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]
Met hun amateuristische logistiek, die ze door corruptie niet op korte termijn kunnen veranderen, is dit zeer onwaarschijnlijk. Het beste waar ze op kunnen hopen is de huidige gebieden vast te houden.
De issue bij Rusland is dat ze veel heel veel per trein vervoeren en niet zo veel met vrachtwagens dit buite de Oekraïners uit door vooral de vrachtwagens bij Kiev en Noord op de korrel te nemen en daarna pas de tanks.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  vrijdag 16 december 2022 @ 15:13:04 #139
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207103831
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 13:25 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
In bnw hebben we al de (ongeschreven) regel dat bronvermelding niet verplicht is. Daar staat wel tegenover dat je zelf een beetje input dient te geven over hetgeen je zegt.

In bnw heeft een tijdje lang een soort wetteloosheid geheerst waardoor het een echokamer werd. Om die reden zijn er ook een boel vetrokken. Ik hoop en denk dat we het tij nog kunnen keren.
Vast wel..
Kijk naar FE topic bestond uit 80+ delen en dat terwijl er niet eens zoveel FE-ers hadden gepost..
Maar 2.
Nadeel van bepaalde users is dat men veel te persoonlijk werd.
Beetje onderbouwing kan zeker geen kwaad want in verleden hadden we bijvoorbeeld alleen maar link dumps en dat is ook niet wat.
Beetje moeite doen zoals in VS topic word zeer gewaardeerd zie VS topic , het kan soms wat hard aan toe gaan maar meen dat geen van de users die er post een ban aan de broek heeft gehad.

Maar goed weer ff terug ontopic..
De reden dat hier beetje rustig is , dat er momenteel weer een stalemate gaande is er word wel hard gevochten maar zonder veel significante strategische veranderingen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207105274
Interessant stukje
https://dissident.one/202(...)voert-tegen-rusland/
quote:
Uiteindelijk zullen de VS en de NAVO in oorlog raken met Rusland en China. Ze lijken gewoon geen andere keuze te hebben, zegt Dotcom.

Wat is de hoofdoorzaak van de Amerikaanse proxy-oorlog in Oekraïne? De meeste mensen hebben geen idee. Ik zal het uitleggen, zegt Dotcom.

Het begon allemaal na de financiële crisis van 2007-2008, die zijn oorsprong vond in de VS. De betrouwbaarheid van de Amerikaanse overheid als partner in wereldwijde financiële zaken werd vernietigd.

In 2009 organiseerde Rusland de eerste BRICS-top om met China, India, Brazilië en Zuid-Afrika en later met toekomstige BRICS+ partners een beter internationaal financieel systeem op te zetten. Kortom een nieuwe “multipolaire orde”. BRICS daagt de status van reservevaluta van de Amerikaanse dollar uit.

Dat begon een nieuwe Koude Oorlog met Rusland en China. De nationale schuld van de VS bedraagt nu 31 biljoen dollar, de totale schuld van de VS 92 biljoen dollar en de totale niet-gefinancierde verplichtingen van de VS 172 biljoen dollar, en dat alles zonder enig overschot van de Amerikaanse overheid om ervoor te betalen. Alleen maar meer schulden en het drukken van geld.
De regering van de VS weet, dat ze zonder de status van reservevaluta failliet is. Zonder het drukken van geld over de rug van andere landen, is het Game Over voor de VS. Maar niet alleen voor de VS. De EU en de meeste westerse democratieën volgden het Amerikaanse model van eindeloze schulden en het drukken van geld.

Daarom staan ze achter de VS en steunen ze de escalerende acties die voor de meeste mensen totaal onlogisch lijken. Waarom offert de EU welvaart op voor een Amerikaanse proxy-oorlog in Oekraïne? Omdat als de VS instort, zij ook instorten. Hun bondgenootschap is gelijmd door de angst voor mislukking.

BRICS+ was op weg om zijn nieuwe wereldwijde financiële systeem tegen 2030 te lanceren. Oekraïne is het instrument voor een conflict met Rusland en Taiwan is het instrument voor een conflict met China. Uiteindelijk zullen de VS en de NAVO in oorlog raken met Rusland en China. Ze lijken gewoon geen andere keuze te hebben.

Het is of oorlog met Rusland en China om BRICS+ te stoppen, of de financiële ineenstorting van de VS, EU en het hele schulden- en gelddrukcircus. Het ging nooit om het volk van Oekraïne. Oekraïne is een bijzaak. De belangrijkste gebeurtenis moet nog komen. De twee opties zijn armoede of een nucleaire oorlog.

De beste optie voor Europa zou zijn om weer vriendschap te sluiten met Rusland om goedkope energie te kunnen kopen en handel te drijven met China en de rest van de BRICS, maar dan moeten we wel de Yanks van ons continent schoppen. En voorlopig houden die Europa stevig bezet met enorme aantallen soldaten en bases op Europees grondgebied.
Ik ben het grotendeels wel met hem eens.
pi_207105911
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:12 schreef Candymannetje het volgende:
Interessant stukje
https://dissident.one/202(...)voert-tegen-rusland/
[..]
Ik ben het grotendeels wel met hem eens.
Ik snap dat gehype van BRICS nooit zo. Het is een los zand coalitie van landen die in sommige gevallen ook nog bittere rivalen zijn (India en China), met meerdere kapiteins op een schip (China, Rusland en ook straks India). Als je al ziet dat het de stabiele Europese landen nauwelijks lukt om de Euro een langdurig succes te laten zijn dan is een nieuwe reserve munt van BRICS helemaal gedoemd te mislukken. Hun beste optie zou nog zijn de Yuan naar voren te schuiven. Alleen dat wil Rusland tot nu toe niet en ik weet ook niet of China daarop zit te wachten. Dan kunnen ze niet meer zo makkelijk de koers van hun munt manipuleren zonder grote gevolgen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 19:33:23 #142
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207106886
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 17:12 schreef Candymannetje het volgende:
Interessant stukje
https://dissident.one/202(...)voert-tegen-rusland/
[..]
Ik ben het grotendeels wel met hem eens.
China werkt nou niet bepaald samen met Rusland en al helemaal niet met Oekraïne gedoe.

China VS kan alleen maar escaleren met een escalatie van Taiwan maar zie dat nu nog niet gebeuren.
China kijkt naar de situatie in Oekraïne en ziet wat het effect is van westerse wapens, en dat is wel ff slikken want tussen de kwaliteit van Rusland en China is niet heel erg groot..
Rusland vergat alleen onderhoud te plegen..NHA vergat het gros van geld verdween inde zakken van commandanten en generaals etc maar kwam nou niet bij het onderhoud terecht.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207106936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:33 schreef theguyver het volgende:

[..]
China werkt nou niet bepaald samen met Rusland en al helemaal niet met Oekraïne gedoe.

China VS kan alleen maar escaleren met een escalatie van Taiwan maar zie dat nu nog niet gebeuren.
China kijkt naar de situatie in Oekraïne en ziet wat het effect is van westerse wapens, en dat is wel ff slikken want tussen de kwaliteit van Rusland en China is niet heel erg groot..
Rusland vergat alleen onderhoud te plegen..NHA vergat het gros van geld verdween inde zakken van commandanten en generaals etc maar kwam nou niet bij het onderhoud terecht.
Ja die verhaaltjes geloof ik niet.
Zogenaamd is het Russische leger niks waard, raketten zijn op en alles zit vastgeroest.
Maar ondertussen gaan ze straaljagers en luchtafweergeschut leveren aan Iran.
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:07:08 #144
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207108655
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 19:36 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja die verhaaltjes geloof ik niet.
Zogenaamd is het Russische leger niks waard, raketten zijn op en alles zit vastgeroest.
Maar ondertussen gaan ze straaljagers en luchtafweergeschut leveren aan Iran.
Prima geloof je niet, maar wat doet die oude meuk dan over de grens, hoe kan het dat er nog dagelijks beelden zijn van een Oekraïense luchtmacht terwijl Rusland 5000 vliegtuigen heeft.
Hoe komt het dat hun enige vliegdekschip van 100 km afstand aan kan zien komen omdat het zwarte rook uit spuwt, hoe kan het dat als je Russische soldaten ziet ze er bij lopen in oude vodden en verouderde wapens?
Serieus kijk gewoon naar wat beelden in YouTube of telegram groepjes van Russische leger in actie daar...
Het is armzalig.
Leg maar uit hoe het dan wel komt.
Brand los.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207108808
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:07 schreef theguyver het volgende:

[..]
Prima geloof je niet, maar wat doet die oude meuk dan over de grens, hoe kan het dat er nog dagelijks beelden zijn van een Oekraïense luchtmacht terwijl Rusland 5000 vliegtuigen heeft.
Hoe komt het dat hun enige vliegdekschip van 100 km afstand aan kan zien komen omdat het zwarte rook uit spuwt, hoe kan het dat als je Russische soldaten ziet ze er bij lopen in oude vodden en verouderde wapens?
Serieus kijk gewoon naar wat beelden in YouTube of telegram groepjes van Russische leger in actie daar...
Het is armzalig.
Leg maar uit hoe het dan wel komt.
Brand los.
Ik vermoed dat ze veel materiaal achter de hand houden voor een oorlog tegen de NAVO.

[ Bericht 0% gewijzigd door Candymannetje op 16-12-2022 21:25:31 ]
  vrijdag 16 december 2022 @ 21:46:09 #146
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_207109374
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:15 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik vermoed dat ze veel materiaal achter de hand houden voor een oorlog tegen de NAVO.
Ah dus duizenden en duizenden mensen hun eigen mensen opofferen om zo incompetent over te komen, zodat ze ooit misschien kunnen winnen van de NATO.
Wow dus Russen zijn gewoon pure evil.
Voor ander en eigen volk dus.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_207109495
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:46 schreef theguyver het volgende:

[..]
Ah dus duizenden en duizenden mensen hun eigen mensen opofferen om zo incompetent over te komen, zodat ze ooit misschien kunnen winnen van de NATO.
Wow dus Russen zijn gewoon pure evil.
Voor ander en eigen volk dus.
Ik denk niet dat ze kunnen winnen van de NAVO maar ze kunnen wel flinke schade toebrengen.
En het zal vast niet de bedoeling zijn om incompetent over te komen, er gaat van alles mis.
Corruptie is in die landen normaal.
Maar al die verhaaltjes over raketten die op zijn en het leger wat uitgeput zou zijn geloof ik niet, dat is puur om het moraal in het westen hoog te houden.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 december 2022 @ 21:54:03 #148
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207109515
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze kunnen winnen van de NAVO maar ze kunnen wel flinke schade toebrengen.
En het zal vast niet de bedoeling zijn om incompetent over te komen, er gaat van alles mis.
Corruptie is in die landen normaal.
Maar al die verhaaltjes over raketten die op zijn en het leger wat uitgeput zou zijn geloof ik niet, dat is puur om het moraal in het westen hoog te houden.
Dat berichtgeving uit het westen rooskleurig is en het uit het Rusland wat meer mineur is ga ik zeker in mee.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator vrijdag 16 december 2022 @ 22:02:26 #149
381159 crew  loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_207109682
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:53 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik denk niet dat ze kunnen winnen van de NAVO maar ze kunnen wel flinke schade toebrengen.
En het zal vast niet de bedoeling zijn om incompetent over te komen, er gaat van alles mis.
Corruptie is in die landen normaal.
Maar al die verhaaltjes over raketten die op zijn en het leger wat uitgeput zou zijn geloof ik niet, dat is puur om het moraal in het westen hoog te houden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat berichtgeving uit het westen rooskleurig is en het uit het Rusland wat meer mineur is ga ik zeker in mee.
Kameraad Medvedev gaf aan dat Westerse doelen ook een mogelijkheid zijn, hoe groot schatten jullie die mogelijkheid?

Ik denk grootspraak, maar ze hebben wel wapens die heel nauwkeurig doelen kunnen raken.

Wat betreft de berichtgeving in het westen en in Rusland, en ook de Oekraine.. Het blijft gissen van wat er allemaal waar is en klopt. Ja er sterven onnodig veel mensen, dat is wel duidelijk. Maar klopt alles? Ik vertrouw de berichtgevingen van alle kanten niet, iets met oorlogspropaganda...
Lach met een schone bips
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 vrijdag 16 december 2022 @ 22:08:16 #150
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_207109794
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 22:02 schreef loveyoulongtime het volgende:

[..]
[..]
Kameraad Medvedev gaf aan dat Westerse doelen ook een mogelijkheid zijn, hoe groot schatten jullie die mogelijkheid?

Ik denk grootspraak, maar ze hebben wel wapens die heel nauwkeurig doelen kunnen raken.

Wat betreft de berichtgeving in het westen en in Rusland, en ook de Oekraine.. Het blijft gissen van wat er allemaal waar is en klopt. Ja er sterven onnodig veel mensen, dat is wel duidelijk. Maar klopt alles? Ik vertrouw de berichtgevingen van alle kanten niet, iets met oorlogspropaganda...
Sceptisch zijn is goed. Ook voor berichtgeving vanuit Oekraïne, of berichten/kanalen die louter positief over de oorlog berichten.


Rusland heeft de middelen wel om conventioneel veel schade aan te richten, maar dat zie ik niet gebeuren omdat het antwoord daar op totale vernietiging van iig Ruslands strijdmacht zal zijn. Wat daar op volgt weet niemand.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')