abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206857436
In de horeca gebeurd veel en restaurants of gerechten verdwijnen. Maar van thuis mag ook. Ik weet niet of er al zo’n topic was maar nu ik vooral in bed lig zit ik wat door oude fotos te scrollen, en jammer dat al die restaurants weg zijn.

Om te beginnen Merlijn te Oosterhout, bestaat nog wel maar is nu een all you can eat met kant en klaar producten geworden helaas.

Altijd heerlijk was hun zalmdoosje gevuld met een ragout van zalm

Belverts hoeve ook heel ander concept nu, maar toen Dirk Bullens er nog als chef werkte was dit wel een heel goed gerecht waar ik vaak aan terug denk asperges met truffel:


Nu is dat meer broodje kroket daar, en hij werkt mu in een soort street food restaurant.

Bistro Wereds, beste vissoep die ik ooit op heb. Bestaat helaas ook niet meer.

Dit was de beste verse pasta die ik ooit op heb, geen idee of ze nog bestaan maar weet niet waar het meer was, was in duitsland ergens:

Voordat de chef bij Monarh ging werken welke nu 1 ster heeft dit heerlijke vis gerecht met fantasische saus bij restaurant Sjieque
pi_206857472
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 18:03 schreef anndb het volgende:
Dit was de beste verse pasta die ik ooit op heb, geen idee of ze nog bestaan maar weet niet waar het meer was, was in duitsland ergens:
Bij de AH verkopen ze ook prima verse pasta, vaak 1+1 gratis.
pi_206857489
De kaarten worden wel snel korter ja.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 november 2022 @ 18:46:00 #4
414785 sirdanilot
pi_206858227
Als een gerecht niet meer verkocht wordt wordt het van de kaart gehaald. Zeker tijdens de huidige crisis kunnen er nog maar weinig mensen truffel betalen of dat soort fratsen. Ook zaken die veel energie kosten (oven, frituur) zullen minder worden.

Zelf eet ik eigenlijk nooit meer in restaurants maar dat komt doordat het vreten hier in Ierland niet te hachelen is :r Als je naar een pub op het platteland gaat is het nog wel te doen zo'n Sunday Roast of zo maar dan zit je ook al gauw aan de 16 euro en ik vind het dat eigenlijk niet echt waard dus ik doe dat maar zelden. Buitenlands eten vind ik ook altijd een grote deceptie hier, als je Sushi gaat vreten in een NL vreetschuur is dat vele malen beter dan de Sushi hier bijvoorbeeld.

Braziliaans eten vind ik dan nog wel lekker maar ik haal dat maar zelden omdat het altijd 30 minuten duurt voor één pastel (braziliaanse snack) :') Lekker langzaam altijd ik heb daar geen tijd voor dan kan ik net zo goed zelf koken. Goed ik haal af en toe een coxinha (andere Braziliaanse snack) of zo en dat is het dan wel. Braziliaanse barbeque (Churrasco) doe ik nog wel af en toe dat is wel lekker maar helaas lusten mijn vrienden geen Braziliaans eten want het heeft een speciale smaak dus dan zit ik daar in mijn eentje te vreten vind ik ook niks.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206858729
Ben je de foto's niet vergeten?
anonieme razernist
pi_206859697
Vroeger werd er veel meer geklooid met vlees en aanverwante artikelen, dat lijkt wat minder geworden. Er is een tijd geweest dat elke vreetschuur een carpaccio met eendenlever op de kaart had, of gebakken eendlever met suikerbrood, of, mijn favoriet, een lekker stuk zwezerik van een vroeg gestorven kalf. :9

Tevens is de ossehaas ook minder te vinden. Zal wel komen omdat een restauant er al gauw 40 euro voor moet vragen dat wordt al gauw too much voor de meesten. Is het me zelf ook niet gauw waard.

Ik eet steeds vaker vleesvrij, maar als ik uit eten ga wil ik graag zondigen en dat is steeds minder spectaculair. Vind het niet erg, maar het is me wel opgevallen.
-nee-
pi_206859721
quote:
2s.gif Op maandag 28 november 2022 19:17 schreef NoCigar het volgende:
Ben je de foto's niet vergeten?
Ben nu ook wel benieuwd naar die heerlijke gerechten :D @anndb
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206859806
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2022 20:21 schreef Marsenal het volgende:
Ik eet steeds vaker vleesvrij, maar als ik uit eten ga wil ik graag zondigen en dat is steeds minder spectaculair. Vind het niet erg, maar het is me wel opgevallen.
Altijd zo jammer als je naar een nieuw restaurant toe gaat en de menukaart ziet er (bijna) precies zo uit als het vorige restaurant |:) :'(
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206859860
Maar om op @anndb vraag terug te komen, weet niet of er per se iets is wat ik mis, maar als een leuk restaurant omgevormd wordt naar een all-you-can-eat plek doet dat wel een beetje pijn in mijn hart, maag, nieren en ziel :'(
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
  maandag 28 november 2022 @ 22:04:40 #10
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206861782
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 18:03 schreef anndb het volgende:
In de horeca gebeurd veel en restaurants of gerechten verdwijnen. Maar van thuis mag ook. Ik weet niet of er al zo’n topic was maar nu ik vooral in bed lig zit ik wat door oude fotos te scrollen, en jammer dat al die restaurants weg zijn.

Om te beginnen Merlijn te Oosterhout, bestaat nog wel maar is nu een all you can eat met kant en klaar producten geworden helaas.

Altijd heerlijk was hun zalmdoosje gevuld met een ragout van zalm

Belverts hoeve ook heel ander concept nu, maar toen Dirk Bullens er nog als chef werkte was dit wel een heel goed gerecht waar ik vaak aan terug denk asperges met truffel:

Nu is dat meer broodje kroket daar, en hij werkt mu in een soort street food restaurant.

Bistro Wereds, beste vissoep die ik ooit op heb. Bestaat helaas ook niet meer.

Dit was de beste verse pasta die ik ooit op heb, geen idee of ze nog bestaan maar weet niet waar het meer was, was in duitsland ergens:

Voordat de chef bij Monarh ging werken welke nu 1 ster heeft dit heerlijke vis gerecht met fantasische saus bij restaurant Sjieque

Ik mis geen enkel restaurant. Ik kook liever thuis! Maar je hebt gelijk, de horeca heeft het zwaar, en mooie zaken sneuvelen. Toch is de keuze immens- in overvloed bijna. Enkele, de beste, kunnen misschien eerder de handen samenvoegen om te blijven bestaan. Zeker met het gebrek aan goede chefs. Misschien iets groter van opzet, zonder dat je dan het massale krijgt van een all-you-can-eat. Maar wel iets wat overleeft, ook met het oog op recessie. Een soort van gezamenlijke foodhal, waar ze gezamenlijk de huur delen en waar je van gerecht naar gerecht hopt, in een andere setting. Bijvoorbeeld een amuse in een stukje van de zaal, waar je je waant in een oosterse setting, En dan het volgende gerecht, naar een andere plek. Zoiets, een belevenis. Thank me later! 2% van de winst graag :P
pi_206862335
Een beetje een guilty pleasure maar in Emmen hadden ze een tent genaamd Timmy’s met erg lekkere hamburgers. Goed belegd en zeer smakelijk. En het was er gewoon gezellig. Maar opeens was het dicht en verdwenen. Dus niet echt een gerecht maar meer een beleving wat ik af en toe mis.
pi_206862398
De kaart is wel overal supersaai en hetzelfde.
pi_206863382
Niet persee gerechten, maar wel de variatie bij Ieder willekeurig cafe, grand cafe, standaard restaurant of iets anders met een terras wat in een binnenstad zit.

Op iedere menukaart staat exact het zelfde:
- hamburger
- kipsate
- spareribs
- huisgemaakte tomatensoep
- broodje krokket met “boerenbrood”
- carpaccio
- geitenkaas salade met honing
- enz enz enz

En natuurlijk alles geserveerd met friet en een laf blaadje sla met een schijfje komkommer voor de vitaminen.

Als je echt wat anders wil dan kom je toch vaak snel bij wat duurdere horeca uit, maar ja dat is ook niet iets wat de meeste mensen kunnen betalen.
pi_206897030
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 08:27 schreef 111210 het volgende:
Niet persee gerechten, maar wel de variatie bij Ieder willekeurig cafe, grand cafe, standaard restaurant of iets anders met een terras wat in een binnenstad zit.

Op iedere menukaart staat exact het zelfde:
- hamburger
- kipsate
- spareribs
- huisgemaakte tomatensoep
- broodje krokket met “boerenbrood”
- carpaccio
- geitenkaas salade met honing
- enz enz enz

En natuurlijk alles geserveerd met friet en een laf blaadje sla met een schijfje komkommer voor de vitaminen.

Als je echt wat anders wil dan kom je toch vaak snel bij wat duurdere horeca uit, maar ja dat is ook niet iets wat de meeste mensen kunnen betalen.
Dit idd, als je uit eten gaat wil je toch iets bijzonders eten en niet deze culinaire armoede. Maar op laag budget zijn etnische restaurants ook een goeie optie om de saaiheid te doorbreken.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')