abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! zondag 27 november 2022 @ 19:11:38 #1
367000 roos94
pi_206845446
Misschien ook even vertellen welk doel je hebt? Wij hebben lichtdoorlatend in de badkamer maar advies was toen aan de buitenkant plakken ivm mogelijk hitte ramen en springen van glas. Met zwart lijkt mij dat nog meer risico.

[ Bericht 0% gewijzigd door smizy op 27-11-2022 19:46:17 ]
  Miss 200.000.000! zondag 27 november 2022 @ 19:32:45 #3
367000 roos94
pi_206845619
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:23 schreef smizy het volgende:
Misschien ook even vertellen welk doel je hebt? Wij hebben lichtdoorlatend in de badkamer maar advies was toen aan de buitenkant olakken ivm mogelijk hitte ramen en springen van glas. Met zwart lijkt mij dat nog meer risico.
Mijn slaapkamer wordt niet goed donker ondanks verduisterende gordijnen
pi_206845638
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:32 schreef roos94 het volgende:

[..]
Mijn slaapkamer wordt niet goed donker ondanks verduisterende gordijnen
Wij hebben elektrische verduisterende rolgordijnen, die lopen in een zijgeleider met borstel.

Geen spoortje licht...
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206880715
Ja dat werkt geweldig. Houdt al het licht tegen. Alhoewel de prijzen op bol.com een stuk duurder zijn. Terwijl de verkopers het zelf inkopen bij aliexpress voor een derde van de prijs.

Ik raad daarom ook aliexpress aan als je geen haast hebt. Verzenden duurt meestal 4-6 weken.
Mocht je wel haast hebben, dan werkt bol, of misschien kan je het goedkoper vinden op de nederlandse amazon.

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 19:32 schreef roos94 het volgende:

[..]
Mijn slaapkamer wordt niet goed donker ondanks verduisterende gordijnen
Ik had hetzelfde probleem. Als je niet permanent in het donker wilt zitten, is dit echt de beste (goedkope) aanrader: https://www.amazon.nl/eas(...)nappen/dp/B07HG8H5G3

Mijn slaapkamer is s'nachts 100% donker. Ondanks dat mijn buren enorm felle tuinlampen aan hebben staan.

Wel 1 tip dat ik kan geven. Het komt met velcro stickers. De stickers doe je om het gordijn en aan de muur zodat je het tegen de muur kan plakken. Maar omdat er niet overal velcro zit, komen er dus wel kleine openingen tussen elke sticker aan de rand. Als jij buiten felle licht ervaart zoals bij mij, dan zal er altijd nog een klein beetje licht door die kleine openingen doorheen komen. Het zal je kamer 95% donkerder maken, maar wil je echt pikdonker, dan moet je het een klein beetje aanpassen.

Wat ik zelf heb gedaan, is bij aliexress een lange velcro strip kopen, (20 euro, bijna zo duur als dit gordijn zelf)
en daarna heb ik het met een naaimachine vast genaaid aan het gordijn zodat het ook permanent goed blijft zitten.
Nu is mijn kamer eindelijk helemaal 100% donker. Zeker een aanrader.

De andere 2 duurdere opties zijn zoals boven mij vermeld, een electrische rolgordijn met zijgeleiders. Nadeel is dat vaak de onderkant nog steeds een kiertje licht doorlaat omdat het tegen de vensterbank komt. Dus vaak moet je dan eerst de vensterbank bewerken met een verhoging, zodat de rolgordijn in een soort gleuf komt te zien om het echt 100% donker te maken.

En de andere optie is om een rolluik te plaatsen voor de buitenkant van de raam. Dit heeft het voordeel dat het 100% licht tegen houdt, sommige komen ook nog eens met een insecten hoor voor de muggen, tijdens de zomer houdt het de warmte tegen, en in de winter houdt het de warmte van de slaapkamer juist wat meer binnen.
Een geweldig iets, maar wel erg prijzig. Dus vandaar dat ik er niet voor heb gekozen.

[ Bericht 32% gewijzigd door noobie123 op 30-11-2022 15:00:02 ]
pi_206880826
quote:
Doe het niet, in de winter is je huis altijd te donker en in de zomer is je huis ook te donker.

En nee, lamplicht is niet even fijn als zonlicht.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
pi_206880838
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 14:42 schreef noobie123 het volgende:
Ik had hetzelfde probleem. Als je niet permanent in het donker wilt zitten, is dit echt de beste (goedkope) aanrader: https://www.amazon.nl/eas(...)nappen/dp/B07HG8H5G3
Dit lijkt mij inderdaad een betere optie dan permanent.
nielsgeode schreef het volgende:
Prachtig om te zien hoe mensen niet gehinderd door gebrek aan kennis precies denken te weten hoe het zit en daarbij de keiharde ongefundeerde conclusies ook zeer duidelijk op het forum plempen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')