abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206838388
Hi,

Vanaf februari nieuwe baan -> krijg daar een windows laptop.

Ben sinds een jaar overgestapt op Mac (macbook van de zaak) en wil eigenlijk absuluut niet terug naar windows.

Bij nieuwe baan mag ik zelf een macbook aanschaffen.

Nu mijn vraag:

https://www.coolblue.nl/p(...)v8jXgjUaAiqTEALw_wcB

Black friday deal -> gaat het tussen nu en februari mogelijk zijn om voor dit bedrag een macbook aan te schaffen?

Of wordt het sowieso duurder?

Oftewel: nu deze pakken? Of nog even wachten?
pi_206839600
Een Air van de vorige generatie zal je wel kunnen kopen rond dat bedrag. Maar is het budget zo laag dan? Voor een zakelijke laptop is 1000 euro aan de lage kant. Een Air zakelijk gebruiken lijkt me ook lastig gelet op het gebrek aan poorten. Je kan ook maar 1 externe monitor aansturen.

Mocht je Air kopen is die 200 euro meer tov de huidige prijs overkomelijk toch?
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 13:49:36 #3
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206839967
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:22 schreef Ericr het volgende:
Een Air van de vorige generatie zal je wel kunnen kopen rond dat bedrag. Maar is het budget zo laag dan? Voor een zakelijke laptop is 1000 euro aan de lage kant. Een Air zakelijk gebruiken lijkt me ook lastig gelet op het gebrek aan poorten. Je kan ook maar 1 externe monitor aansturen.

Mocht je Air kopen is die 200 euro meer tov de huidige prijs overkomelijk toch?
Ik werk op een air. Het enige wat erop moet is citrix. Een schermpje erbij aansluiten en de laptop op een verhoger = werken met twee schermen. Dat fixen via een extern hubje van 15 eurootjes.

De air M1 is echt zo prettig _O_!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206840704
Yep ik heb nu ook een Air met M1 en het is gewoon onbeschrijfelijk goed.
Alles klopt aan het ding.
Wil nooit meer windows.
pi_206840759
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 13:22 schreef Ericr het volgende:
Een Air van de vorige generatie zal je wel kunnen kopen rond dat bedrag. Maar is het budget zo laag dan? Voor een zakelijke laptop is 1000 euro aan de lage kant. Een Air zakelijk gebruiken lijkt me ook lastig gelet op het gebrek aan poorten. Je kan ook maar 1 externe monitor aansturen.

Mocht je Air kopen is die 200 euro meer tov de huidige prijs overkomelijk toch?
Het budget komt uit mijn eigen zak...
Nieuwe werkgever levert uitsluitend windows laptops
pi_206841397
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:31 schreef doenskie het volgende:

[..]
Het budget komt uit mijn eigen zak...
Nieuwe werkgever levert uitsluitend windows laptops
Je gaat uit eigen zak een zakelijke laptop kopen, in loondienst? Dat zou ik al nooit doen. En wil werkgever jouw macboook dan wel in het bedrijfsnetwerk hebben? Best kans dat de windows laptops dichtgetimmerd zijn zodat je bijv niet of beperkt eigen applicaties kan installeren, of een verplichte firewall of virusscanner ofzo.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 15:15:05 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206841566
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:03 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je gaat uit eigen zak een zakelijke laptop kopen, in loondienst? Dat zou ik al nooit doen. En wil werkgever jouw macboook dan wel in het bedrijfsnetwerk hebben? Best kans dat de windows laptops dichtgetimmerd zijn zodat je bijv niet of beperkt eigen applicaties kan installeren, of een verplichte firewall of virusscanner ofzo.
Ik doe het wel. Of nouja, gebruik mijn privélaptop op het werk. Werkt zoveel fijner - minder gesleep en meer plezier ;) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206841627
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:03 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je gaat uit eigen zak een zakelijke laptop kopen, in loondienst? Dat zou ik al nooit doen. En wil werkgever jouw macboook dan wel in het bedrijfsnetwerk hebben? Best kans dat de windows laptops dichtgetimmerd zijn zodat je bijv niet of beperkt eigen applicaties kan installeren, of een verplichte firewall of virusscanner ofzo.
Er zijn anderen in het team die het ook doen begreep ik tijdens mijn sollicitatie.

Heb ze even gemaild hoe het dan precies in zijn werk gaat en of ik prive nog alles kan doen met mijn macbook.
pi_206841648
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:15 schreef Rene het volgende:

[..]
Ik doe het wel. Of nouja, gebruik mijn privélaptop op het werk. Werkt zoveel fijner - minder gesleep en meer plezier ;) !
Ik koop ook mijn eigen zakelijke laptops, maar ik ben freelancer dus dat is anders. In loondienst mag je verwachten dat de werkgever alle tools die je nodig hebt levert, of anders genoeg budget beschikbaar stelt om iets te kopen. Als ze dat uit je eigen zak laten betalen is dat een enorme red flag, wat mij betreft.
pi_206841675
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:18 schreef doenskie het volgende:

[..]
Er zijn anderen in het team die het ook doen begreep ik tijdens mijn sollicitatie.

Heb ze even gemaild hoe het dan precies in zijn werk gaat en of ik prive nog alles kan doen met mijn macbook.
Als je hem zelf betaalt is ie van jou dus mag je er op doen wat je wil natuurlijk.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 15:22:07 #11
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206841678
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:20 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik koop ook mijn eigen zakelijke laptops, maar ik ben freelancer dus dat is anders. In loondienst mag je verwachten dat de werkgever alle tools die je nodig hebt levert, of anders genoeg budget beschikbaar stelt om iets te kopen. Als ze dat uit je eigen zak laten betalen is dat een enorme red flag, wat mij betreft.
Ik werk liever niet op een 15" plastic windows ding met een batterijduur van een paar uur. Te log om van huis naar werk te fietsen ermee, heb ruzie met het toetsenbord bijvoorbeeld. Het is een eigen keuze.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 27 november 2022 @ 15:24:47 #12
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206841715
Maar ja voor Citrix werk heb je geen m1 air nodig
pi_206841762
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2022 15:22 schreef Rene het volgende:

[..]
Ik werk liever niet op een 15" plastic windows ding met een batterijduur van een paar uur. Te log om van huis naar werk te fietsen ermee, heb ruzie met het toetsenbord bijvoorbeeld. Het is een eigen keuze.
Ik heb eigenlijk altijd gewoon een fatsoenlijke laptop gekregen, recente macbooks. Dat is ook wel een harde eis wat mij betreft. Een laptop is voor mij meer is dan een apparaatje om je mail op te lezen en wat office werk te doen, ik ontwikkel er mee en gebruik hem erg intensief, dus dan heb ik ook wel wat specifieke wensen en eisen.
  zondag 27 november 2022 @ 15:30:39 #14
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_206841822
Heb net een M2 van m'n werkgever gekregen, moet ik het mee doen de komende vier jaar.
Als ie me een windows ding in m'n maag zou splitsen, zou ik voor privé wel een MacBook aanschaffen en gaat dat windows-ding om 17.00 uit. Jammer, dat ik dan ook 's avonds niet even een mailtje kan beantwoorden.. dat ga ik niet op m'n privé-laptop installeren tenslotte.

Overigens zijn er voor veel docking-stations wel drivers te vinden om met meer schermen te werken; op kantoor heb ik twee externe schermen en m'n laptop-scherm.
Het is wel de moeite om na te vragen of Bring your own device wel makkelijk in het bedrijfsnetwerk hangt..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_206841990
quote:
6s.gif Op zondag 27 november 2022 15:30 schreef E.T. het volgende:
Heb net een M2 van m'n werkgever gekregen, moet ik het mee doen de komende vier jaar.
Als ie me een windows ding in m'n maag zou splitsen, zou ik voor privé wel een MacBook aanschaffen en gaat dat windows-ding om 17.00 uit. Jammer, dat ik dan ook 's avonds niet even een mailtje kan beantwoorden.. dat ga ik niet op m'n privé-laptop installeren tenslotte.
Dat is hoe dan ook wel gezond, ook als je wel een goede laptop van de baas krijgt, buiten werktijd mag je die gewoon uitzetten en hoef je ook geen mail te beantwoorden. Tenzij expliciet andere afspraken zijn gemaakt, maar dan mag er ook wat tegenover staan.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 17:26:38 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206843718
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:27 schreef Farenji het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk altijd gewoon een fatsoenlijke laptop gekregen, recente macbooks. Dat is ook wel een harde eis wat mij betreft. Een laptop is voor mij meer is dan een apparaatje om je mail op te lezen en wat office werk te doen, ik ontwikkel er mee en gebruik hem erg intensief, dus dan heb ik ook wel wat specifieke wensen en eisen.
Overheid/gemeente/geen IT functie. C'est la vie.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206859335
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:03 schreef Farenji het volgende:

[..]
Je gaat uit eigen zak een zakelijke laptop kopen, in loondienst? Dat zou ik al nooit doen. En wil werkgever jouw macboook dan wel in het bedrijfsnetwerk hebben? Best kans dat de windows laptops dichtgetimmerd zijn zodat je bijv niet of beperkt eigen applicaties kan installeren, of een verplichte firewall of virusscanner ofzo.
Als ik werkgever zou zijn zou ik om die reden erop staan om iedereen een fatsoenlijk te beveiligen computer van de zaak te geven, en dan iets meer uitgeven voor hardware met security features waar een modern OS gebruik van kan maken (denk aan wat duurdere versies van CPU’s met leuke geheugenvirtualisatie dingetjes e.d.), plus een goede MDM oplossing voor het beheer.

Ben zelf wel gecharmeerd van het Apple ecosysteem wat lekker werkt als je als developer met name te maken hebt met niet-Microsoft omgevingen, maar in Windows land is dit heel strak in te regelen als je de spullen ervoor uitzoekt (en dan is het in mijn ervaring nog strakker dicht te timmeren dan Apple gezien wat je allemaal kan met GPO incl de juiste Windows editie).

Als iedereen zomaar zijn eigen rommel in je netwerk kan hangen wordt het een nachtmerrie om dat veilig te houden.
pi_206859437
Eigen spullen mogen nog steeds hoor, maar dan leef je je maar lekker uit op het bezoekers-VLAN :P
  maandag 28 november 2022 @ 20:42:41 #19
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_206860003
Bestaat dat nog ja? Die Apple-sekte?
With my pack on my back, down the road I will stray.
  Redactie Frontpage maandag 28 november 2022 @ 20:47:43 #20
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206860097
Wat is deze, in loondienst en dan je eigen laptop kopen... :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 28 november 2022 @ 21:10:06 #21
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_206860424
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 20:47 schreef JeMoeder het volgende:
Wat is deze, in loondienst en dan je eigen laptop kopen... :')
En dan in het salaris-topic bij ‘goodies’ aangeven dat ie een MacBook heeft van z’n werk. :P
  maandag 28 november 2022 @ 23:35:32 #22
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206862549
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:17 schreef doenskie het volgende:
Hi,

Vanaf februari nieuwe baan -> krijg daar een windows laptop.

Ben sinds een jaar overgestapt op Mac (macbook van de zaak) en wil eigenlijk absuluut niet terug naar windows.

Bij nieuwe baan mag ik zelf een macbook aanschaffen.

Nu mijn vraag:

https://www.coolblue.nl/p(...)v8jXgjUaAiqTEALw_wcB

Black friday deal -> gaat het tussen nu en februari mogelijk zijn om voor dit bedrag een macbook aan te schaffen?

Of wordt het sowieso duurder?

Oftewel: nu deze pakken? Of nog even wachten?
Waarom zou je overwegen een zakelijke Mac voor privé te gebruiken? Neen.
  Redactie Frontpage dinsdag 29 november 2022 @ 08:55:51 #23
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206863584
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 23:35 schreef rosita1 het volgende:

[..]
Waarom zou je overwegen een zakelijke Mac voor privé te gebruiken? Neen.
Blijkbaar is het andersom. Het is een privé macbook die hij zakelijk gebruikt. Hij moet deze immers zelf aanschaffen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206864171
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 20:42 schreef Id_do_her het volgende:
Bestaat dat nog ja? Die Apple-sekte?
2009 belde, die wilden hun stereotype over Mac-gebruikers terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 29-11-2022 10:24:10 ]
pi_206864197
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:26 schreef Rene het volgende:

[..]
Overheid/gemeente/geen IT functie. C'est la vie.
Kan je geen vrienden geworden met iemand uit IT die je gewoon vertrouwt met het admin wachtwoord van je Mac?

Als ik mijn MBP M1 van de zaak opstart, kan ik kiezen uit drie accounts:
- admin account (van/voor IT)
- werk account
- persoonlijke account

Het zijn allemaal ook totaal aparte omgevingen.
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 10:49:44 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206864368
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:27 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Kan je geen vrienden geworden met iemand uit IT die je gewoon vertrouwt met het admin wachtwoord van je Mac?

Als ik mijn MBP M1 van de zaak opstart, kan ik kiezen uit drie accounts:
- admin account (van/voor IT)
- werk account
- persoonlijke account

Het zijn allemaal ook totaal aparte omgevingen.
De gemeente gaat me simpelweg gee macbook vergoeden.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206864400
quote:
9s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:49 schreef Rene het volgende:

[..]
De gemeente gaat me simpelweg gee macbook vergoeden.
Oh, ik las alles alsof je een MBA van de zaak had, my bad :D
pi_206866051
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 17:26 schreef Rene het volgende:

[..]
Overheid/gemeente/geen IT functie. C'est la vie.
ook leuk toch

bij de big 4 krijg je alleen lenovo
pi_206866053
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:51 schreef Erasmus het volgende:

[..]
Oh, ik las alles alsof je een MBA van de zaak had, my bad :D
ik las master business administration (MBA)
pi_206866328
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 november 2022 13:14 schreef KingRoland het volgende:

[..]
ook leuk toch

bij de big 4 krijg je alleen lenovo
Niks mis met Lenovo, de thinkpad x1 carbon heb ik nu zelf als zakelijke laptop. Prima ding. Wel met linux erop uiteraard.
  woensdag 30 november 2022 @ 00:44:43 #31
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_206876776
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2022 10:23 schreef Erasmus het volgende:

[..]
2009 belde, die wilden hun stereotype over Mac-gebruikers terug.
Ik dacht dat die sekte naar de achtergrond verdwenen was toen die sekteleider een virus kreeg.
With my pack on my back, down the road I will stray.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')