abonnement Unibet Coolblue
pi_206838130
Ben wel benieuwd wat hier de regels voor zijn. Ik zag onderstaand filmpje, en zoals het lijkt wordt er weinig actie ondernomen.

In het filmpje is te horen dat een piloot een hartaanval heeft gehad, net na het opstijgen. de co piloot vliegt uiteraard netjes terug, maar hier tussenin zitten toch snel een 15-20 minuten denk ik. Wat me opvalt is dat er niet heel snel om medische hulp gevraagd wordt direct na het landen (pas bij de gate). Terwijl het vliegveld dit wel aanbied. Ook word er gezegd dat de piloot nog uit zijn stoel moet na het landen. Mij lijkt dus dat al duidelijk was dat de piloot een hartstilstand heeft gehad, en na de landing al overleden was.

Hoe zit het dan met reanimeren? Ik had niet het idee dat er een reanimatiepoging is gedaan, aangezien de piloot nog in de stoel zat. Nu snap ik best dat je niet door het vliegtuig gaat roepen dat er hulp nodig is bij een reanimatie, of dat je piloot even naar de cabine toe sleept (in de cockpit is immers geen ruimte om iemand neer te leggen), dit kan paniek veroorzaken.

Maar is de procedure dan zo dat er geen hulp meer voor die piloot word geboden? Om bovenstaande reden?

Ben benieuwd of een piloot hier op het forum dit kan verklaren.



[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2022 11:53:35 ]
  zondag 27 november 2022 @ 11:56:03 #2
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_206838164
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_206838210
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:52 schreef PS. het volgende:
Hoe zit het dan met reanimeren?
Lijkt inderdaad niet gebeurd te zijn. Misschien gebeurd het nooit en weten piloten dit vantevoren.
Mogelijk omdat er achter de cockpit deur veel andere mensen zitten die in potentieel gevaar zijn, en die voor gaan op de captain.
Als je zoveel minuten niet gereanimeerd wordt is de schade al dusdanig ernstig dat je bijna zeker weet dat iemand overleden is.
pi_206838244
Als je aan de vliegen, ben je druk bezig met allerlei handelingen. De welzijn van passagier gaat voor dan de enkel.

Enige wat co-piloot kan, is stewardess erbij halen en toestel zo snel mogelijk veilig landen. Verder kan hij niets aan doen. Dat lijkt mij het logisch.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_206838304
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
Als je aan de vliegen, ben je druk bezig met allerlei handelingen. De welzijn van passagier gaat voor dan de enkel.

Enige wat co-piloot kan, is stewardess erbij halen en toestel zo snel mogelijk veilig landen. Verder kan hij niets aan doen. Dat lijkt mij het logisch.
Dat snap ik, maar wanneer er geland is bied de toren aan of er meteen medisch personeel moet komen, dit wordt afgewezen.
pi_206838322
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:10 schreef PS. het volgende:
dit wordt afgewezen.
Was denk ik al duidelijk dat hij was overleden.
Gezien de tijd sowieso niet heel erg gek.
pi_206838372
The needs of the many, outwheighs the need of the few.
Or the one.

Spock.

De 100 mensen achter de cockpitdeur waren even belangrijker dan die ene piloot.
(Ik noem maar een nummer, hè ;) )

[ Bericht 27% gewijzigd door marc0871 op 27-11-2022 12:22:09 ]
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')