abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 27 november 2022 @ 10:38:38 #1
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837416
Hallo,

Sinds een aantal maanden heb ik een nieuwe baan die best goed verdiend voor ongeschoold werk. Het werk is niet uitdagend en ook saai. Het is het perfecte bijbaantje voor naast mijn studie.

Omdat ik twee kinderen heb meng ik mij niet zo met collega’s en ik ga na het werk ook geen drankjes doen met ze( ben ook nooit meegevraagd).

Nu werkt er een hele vrouwelijke homo op het werk die heel veel roddelt over andere. Nu heb ik toevallig telkens diensten met hem. Ik merk dat hij mij belachelijk maakt, maar het is op zo een sneaky manier dat hij het ook zou kunnen ontkennen. Zo had ik mijn haar niet gekamd en hoorde ik hem fluisteren tegen een andere collega “haar, haar ziet er echt niet uit”. Die andere collega en die homo zijn met ze tweeën echt constant bezig waardoor ik mij onveilig voel.

Ik heb veel banen gehad, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik zie het eigenlijk niet meer zitten om naar werk te gaan. Ik kijk er iedere keer tegenop. Ik heb wel geld nodig, maar waar doe ik goed aan?

- Hem aanspreken heeft geen zin, hij zal het ontkennen.

- ziek melden.

- tegen mijn werkgever zeggen dat ik het werk niks vinden en hopen dat ze mij contract niet verlengen.

- ander werk zoeken.

Ik hoor het graag.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206837452
Je haar kammen? Ik zou het gewoon doen.
pi_206837463
In mijn ervaring werkt er maar 1 ding bij dit soort dingen: Keihard terug pesten.
  zondag 27 november 2022 @ 10:49:36 #4
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206837471
quote:
18s.gif Op zondag 27 november 2022 10:38 schreef britneycheers het volgende:
waardoor ik mij onveilig voel.
Je bent daar niet onveilig. Tenminste: gezien de situatie(s) de je schetst.

Je zou eens iets kunnen terugzeggen. Beetje van je af bijten. En/Of er geen al te groot drama van kunnen maken.
  zondag 27 november 2022 @ 11:02:03 #5
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837574
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Jahr00n het volgende:
In mijn ervaring werkt er maar 1 ding bij dit soort dingen: Keihard terug pesten.
Zat ook al aan te denken. Wat helpt? Zeggen dat ik walg van de lhbqt beweging? Zeggen dat mijn grootste nachtmerrie is dat mijn zoon homo wordt?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206837581
Je haren kammen is eigenlijk toch wel een beetje minimum wat je doet wanneer je uit huis gaat? Al helemaal als je gaat werken.
Voor de rest zou ik inderdaad eens terugvechten ipv je onveilig te voelen over een paar plagers die waarschijnlijk zo praten over iedereen. Het is dus niet eens persoonlijk.
In het uiterste geval kan je vragen of je diensten kan draaien met iemand anders.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 27 november 2022 @ 11:02:51 #7
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206837582
Troll topic of anders mep je die nicht?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zondag 27 november 2022 @ 11:03:49 #8
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837588
quote:
5s.gif Op zondag 27 november 2022 10:49 schreef Kopiko het volgende:

[..]
Je bent daar niet onveilig. Tenminste: gezien de situatie(s) de je schetst.

Je zou eens iets kunnen terugzeggen. Beetje van je af bijten. En/Of er geen al te groot drama van kunnen maken.
Dit is moeilijk wanneer ze niet direct tegen mij praten. Ik heb dat gevoel en ik weet niet of het daadwerkelijk over mij gaat. Maar ik zal volgende keer iets kunnen zeggen als “ wat ziet er niet uit”.?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206837593
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:02 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Zat ook al aan te denken. Wat helpt? Zeggen dat ik walg van de lhbqt beweging? Zeggen dat mijn grootste nachtmerrie is dat mijn zoon homo wordt?
Zo zou ik dus NIET beginnen want dan ben je zeer persoonlijk bezig (ipv een domme opmerking over niet gekamd haar) en dus totaal niet in verhouding.
Als je dit soort fratsen wil gaan uithalen dan kan je beter ander werk gaan zoeken.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 27 november 2022 @ 11:04:42 #10
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206837603
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dit is moeilijk wanneer ze niet direct tegen mij praten. Ik heb dat gevoel en ik weet niet of het daadwerkelijk over mij gaat. Maar ik zal volgende keer iets kunnen zeggen als “ wat ziet er niet uit”.?
Exact. En geloof me. Oog om oog, tand om tand is niet per definitie verkeerd. Integendeel.
  zondag 27 november 2022 @ 11:05:32 #11
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_206837610
quote:
18s.gif Op zondag 27 november 2022 10:38 schreef britneycheers het volgende:
- Hem aanspreken heeft geen zin, hij zal het ontkennen.

- ziek melden.

- tegen mijn werkgever zeggen dat ik het werk niks vinden en hopen dat ze mij contract niet verlengen.

- ander werk zoeken.
Ik mis de optie :

- tegen mijn werkgever aangeven dat er een probleem met de collega's is.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 27 november 2022 @ 11:06:16 #12
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837619
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:02 schreef Lenny77 het volgende:
Je haren kammen is eigenlijk toch wel een beetje minimum wat je doet wanneer je uit huis gaat? Al helemaal als je gaat werken.
Voor de rest zou ik inderdaad eens terugvechten ipv je onveilig te voelen over een paar plagers die waarschijnlijk zo praten over iedereen. Het is dus niet eens persoonlijk.
In het uiterste geval kan je vragen of je diensten kan draaien met iemand anders.
Ik dacht gister geen dienst met hun te hebben. Ik ging blij en opgewekt naar werk. Toen zag ik hun twee staan. Bleken ze geruild te hebben. Ik wilde eigenlijk rechtstreeks omkeren naar huis.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 27 november 2022 @ 11:14:54 #13
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837704
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:05 schreef mvdejong het volgende:

[..]
Ik mis de optie :

- tegen mijn werkgever aangeven dat er een probleem met de collega's is.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik moet zeggen tegen mijn werkgever. Hij legt het er niet bovenop dat het over mij gaat. De kans is groot dat het erger wordt.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 27 november 2022 @ 11:18:58 #14
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837744
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:04 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Zo zou ik dus NIET beginnen want dan ben je zeer persoonlijk bezig (ipv een domme opmerking over niet gekamd haar) en dus totaal niet in verhouding.
Als je dit soort fratsen wil gaan uithalen dan kan je beter ander werk gaan zoeken.
Mijn haar is een klein voorbeeldje. Het gaat zo de hele tijd.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206837762
En je gewoon focussen op je werk is geen optie? Het klinkt niet alsof je met ze samen moet werken in teamverband, dus doe gewoon je eigen ding en negeer anderen.
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:20:36 #16
441859 crew  Lenny77
pi_206837766
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:18 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Mijn haar is een klein voorbeeldje. Het gaat zo de hele tijd.
Ja nou dan ga je evenzeer zo geen dingen zeggen die mensen in het diepst van hun ziel raken.
Plus ik hoop dat je deze dingen niet meent want dan hoop ik echt dat je zoon geen homo is.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:20:59 #17
441859 crew  Lenny77
pi_206837774
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:20 schreef NaarMensje het volgende:
En je gewoon focussen op je werk is geen optie? Het klinkt niet alsof je met ze samen moet werken in teamverband, dus doe gewoon je eigen ding en negeer anderen.
En dit, het is maar een bijbaantje...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_206837833
Je zou het kunnen negeren.
Dat is moeilijk, maar uiteindelijk zit je er niet voor hun.

Verder zonder echt bewijs of duidelijk dat het over jouw gaat, is het ook wel lastig om er iets aan te doen.

Meteen overboord gaan met passief agressief zijn en beginnen over het hele lgbtq gebeuren, is wat te overdreven.

Op zich je eigen suggestie van expres naïef vragen van “hè wat zei je?” Of iets in die geest of “wat is er zo grappig?” Maar dan dus op zo’n naïef mogelijke toon alsof je niet eens doorhebt dat het over jouw gaat.
Dat kan als keerzijde hebben dat ze dan helemaal op jouw gaan zeiken, maar dan heb je wel makkelijker bewijs als ze het zelf escaleren.

Verder wellicht zoeken naar ander werk met normale mensen.
  zondag 27 november 2022 @ 11:29:07 #19
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837863
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:20 schreef NaarMensje het volgende:
En je gewoon focussen op je werk is geen optie? Het klinkt niet alsof je met ze samen moet werken in teamverband, dus doe gewoon je eigen ding en negeer anderen.
We werken dus in een team wat het vervelend maakt.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 27 november 2022 @ 11:30:35 #20
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837879
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Ja nou dan ga je evenzeer zo geen dingen zeggen die mensen in het diepst van hun ziel raken.
Plus ik hoop dat je deze dingen niet meent want dan hoop ik echt dat je zoon geen homo is.
Ik zit nu ook thuis en ik voel mij slecht. Ik zou hem graag ook willen raken zodat het voorgoed stopt.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206837887
Zeg gewoon een keer, godver wat stinkt het naar stront hier heeft die nicht zijn lul weer niet gewassen :B :B :B :B :B
Ik zwaai naar dieren.
  zondag 27 november 2022 @ 11:32:30 #22
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206837896
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je zou het kunnen negeren.
Dat is moeilijk, maar uiteindelijk zit je er niet voor hun.

Verder zonder echt bewijs of duidelijk dat het over jouw gaat, is het ook wel lastig om er iets aan te doen.

Meteen overboord gaan met passief agressief zijn en beginnen over het hele lgbtq gebeuren, is wat te overdreven.

Op zich je eigen suggestie van expres naïef vragen van “hè wat zei je?” Of iets in die geest of “wat is er zo grappig?” Maar dan dus op zo’n naïef mogelijke toon alsof je niet eens doorhebt dat het over jouw gaat.
Dat kan als keerzijde hebben dat ze dan helemaal op jouw gaan zeiken, maar dan heb je wel makkelijker bewijs als ze het zelf escaleren.

Verder wellicht zoeken naar ander werk met normale mensen.
Ik hoor hem ook alleen maar praten over dat hij “profiteert” van alle mannen. Hij ziet er trouwens uit als Dracula om een beeldvorming te geven.

Maar idd goede tips. Andere baan zoeken vind ik wel een goed idee.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206837911
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:29 schreef britneycheers het volgende:

[..]
We werken dus in een team wat het vervelend maakt.
Je hebt toch jouw eigen werkzaamheden, of moeten jullie constant overleggen en samenwerken? Het zou mij nogal aan m'n kont roesten wat andere collega's van mij vinden.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:31 schreef Geerd het volgende:
Zeg gewoon een keer, godver wat stinkt het naar stront hier heeft die nicht zijn lul weer niet gewassen :B :B :B :B :B
_O-
#freeWillemM
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2682522/1/25#p209511850" target="_blank" >woensdag 14 juni 2023 19:05</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/221644" target="_blank" >timmmmm</a> het volgende:[/b]
Ik heb in ieder geval liever huidkanker dan dit topic lezen
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:34:21 #24
441859 crew  Lenny77
pi_206837921
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:30 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik zit nu ook thuis en ik voel mij slecht. Ik zou hem graag ook willen raken zodat het voorgoed stopt.
En je denkt dat het op deze manier gaat lukken?
Hou je dan maar vast voor de echte shit.

Zoek inderdaad ander werk als dit je zo raakt...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 27 november 2022 @ 11:49:52 #25
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206838107
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:34 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
En je denkt dat het op deze manier gaat lukken?
Hou je dan maar vast voor de echte shit.

Zoek inderdaad ander werk als dit je zo raakt...
Ik zal natuurlijk niet dat rechtstreeks tegen hem zeggen. Ik moet het subtiel brengen. Bijvoorbeeld aan een andere collega waar hij bij zit.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 11:51:40 #26
441859 crew  Lenny77
pi_206838127
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:49 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik zal natuurlijk niet dat rechtstreeks tegen hem zeggen. Ik moet het subtiel brengen. Bijvoorbeeld aan een andere collega waar hij bij zit.
Laat het gaan en zoek ander werk..
Als je al iets zou moeten doen dan is het hem rechtsreeks aanspreken dat je geen zin hebt in dit gezeik.
Maar zo een spelletjes gaan spelen is gewoon olie op vuur...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_206838152
Het komt geregeld voor dat homoseksuele mannen wat meer vrouwelijke kenmerken hebben dan heteroseksuele mannen. Echter het is mij opgevallen dat als het prototype nichten-gedrag het eerste is wat je ziet en ze gedragen zich zelfs vrouwelijker dan vrouwen zelf, dan heb je over het algemeen te maken met narcisten.

Ontzettend onzeker over zichzelf en hun masculiniteit, maar in plaats van dat ze dat bij zichzelf erkennen en een manier zoeken om meer tevreden met zichzelf te zijn, projecteren ze hun sores op anderen. Je ergert je aan hun theatrale gedrag en op den duur loopt dat te hoog op en dan flap je eruit "valse nicht" en dan krijg je een heftige reactie terug dat je een kortzichtige homo-hater bent en word je verweten dat dankzij klootzakken zoals jou onschuldige homo's in elkaar worden gebeukt door potenrammers. En uiteraard ben je stiekem zelf een hypocriete kasthomo en heb je alleen maar een vrouw en kinderen omdat je niet jezelf durft te zijn. En als vrouwlief slaapt, trek jij er 's nachts op uit om in de sauna of darkroom of op een afgelegen parkeerplaats gepaald te worden door andere mannen.

Ik ben zelf homo en ik zeg je eerlijk dat ik mij veel onveiliger binnen de scene voel dan daarbuiten. Ik woon in een buurt met veel Marokkanen en ik heb vanuit die gemeenschap nog nooit haat of problemen over mij heen gekregen. Daarentegen heb ik wel binnen de scene meerdere keren met geweld te maken gehad en in feite kwam dat dus neer op aanranding en werd ik nog uitgemaakt voor klootzak etc, omdat ik hen geen seks gunde en blijkbaar de zoveelste was die hen daarin afwees.

En inderdaad kritiek over mijn kledingsstijl heb ik ook vaak gehad. En niet omdat ik onverzorgd bij liep, maar omdat ik bijvoorbeeld bij een bepaald overhemd geen spijkerbroek hoorde te dragen of dat mijn schoenen daar niet bij matchten ofzo :')
pi_206838273
Gewoon eens even een sneer terug geven, en dan naar de baas gaan dat je je gepest voelt + sneer terug gegeven hebt. Hou die sneer wel binnen de perken.

Bijvoorbeeld:
"Gek dat iemand op zaterdag in de kroeg zo kan profiteren en blijkbaar leuk kan doen, en op de werkvloer zo aan het roddelen en pesten is continue. Blijkbaar is een gay beter in de weekenden dan in de werkweek"

Ik heb ook zo'n homo gehad op de werkvloer. Vreselijke vent was dat.
Ik heb eens tegen hem gezegd toen hij weer zo stond te draaien in de auto om zijn haar en sixpack te tonen en zijn kont in die strakke broek: "je hoeft me niet te versieren, dat doe je maar in je vrije tijd bij mannen".
Iedereen begon keihard te lachen en daarna heeft hij zich gedragen.
Kreeg echter nog maar weinig aandacht en vertrok al snel.
  zondag 27 november 2022 @ 12:11:11 #29
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206838306
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het komt geregeld voor dat homoseksuele mannen wat meer vrouwelijke kenmerken hebben dan heteroseksuele mannen. Echter het is mij opgevallen dat als het prototype nichten-gedrag het eerste is wat je ziet en ze gedragen zich zelfs vrouwelijker dan vrouwen zelf, dan heb je over het algemeen te maken met narcisten.

Ontzettend onzeker over zichzelf en hun masculiniteit, maar in plaats van dat ze dat bij zichzelf erkennen en een manier zoeken om meer tevreden met zichzelf te zijn, projecteren ze hun sores op anderen. Je ergert je aan hun theatrale gedrag en op den duur loopt dat te hoog op en dan flap je eruit "valse nicht" en dan krijg je een heftige reactie terug dat je een kortzichtige homo-hater bent en word je verweten dat dankzij klootzakken zoals jou onschuldige homo's in elkaar worden gebeukt door potenrammers. En uiteraard ben je stiekem zelf een hypocriete kasthomo en heb je alleen maar een vrouw en kinderen omdat je niet jezelf durft te zijn. En als vrouwlief slaapt, trek jij er 's nachts op uit om in de sauna of darkroom of op een afgelegen parkeerplaats gepaald te worden door andere mannen.

Ik ben zelf homo en ik zeg je eerlijk dat ik mij veel onveiliger binnen de scene voel dan daarbuiten. Ik woon in een buurt met veel Marokkanen en ik heb vanuit die gemeenschap nog nooit haat of problemen over mij heen gekregen. Daarentegen heb ik wel binnen de scene meerdere keren met geweld te maken gehad en in feite kwam dat dus neer op aanranding en werd ik nog uitgemaakt voor klootzak etc, omdat ik hen geen seks gunde en blijkbaar de zoveelste was die hen daarin afwees.

En inderdaad kritiek over mijn kledingsstijl heb ik ook vaak gehad. En niet omdat ik onverzorgd bij liep, maar omdat ik bijvoorbeeld bij een bepaald overhemd geen spijkerbroek hoorde te dragen of dat mijn schoenen daar niet bij matchten ofzo :')
Precies wat je zegt. Ik heb het altijd goed kunnen vinden met homo’s die vaak het “mannelijke” type waren. Altijd erg leuk en gezellig mee gehad.

Dit figuur van mijn werk is het overdreven soort. Vol met botox-type. Loopt ook inderdaad met lipgloss en foundation op. Ik heb er niks mee, maar ook niks tegen.

Vrouwen kunnen inderdaad vals zijn onder elkaar maar dit soort nichten zijn een stukje erger. Hij heeft het letterlijk op mij voorzien en het is een kwestie van tijd voordat ik “breek”.

Het is wel jammer dat dit soort collega’s de aardige mensen op het werk overschaduwen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zondag 27 november 2022 @ 12:24:00 #30
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206838505
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:07 schreef stropdaz het volgende:
Gewoon eens even een sneer terug geven, en dan naar de baas gaan dat je je gepest voelt + sneer terug gegeven hebt. Hou die sneer wel binnen de perken.

Bijvoorbeeld:
"Gek dat iemand op zaterdag in de kroeg zo kan profiteren en blijkbaar leuk kan doen, en op de werkvloer zo aan het roddelen en pesten is continue. Blijkbaar is een gay beter in de weekenden dan in de werkweek"

Ik heb ook zo'n homo gehad op de werkvloer. Vreselijke vent was dat.
Ik heb eens tegen hem gezegd toen hij weer zo stond te draaien in de auto om zijn haar en sixpack te tonen en zijn kont in die strakke broek: "je hoeft me niet te versieren, dat doe je maar in je vrije tijd bij mannen".
Iedereen begon keihard te lachen en daarna heeft hij zich gedragen.
Kreeg echter nog maar weinig aandacht en vertrok al snel.
Ja zulk soort figuren zijn verslaafd aan aandacht. Verbaast me niks. Het zal ook wel aan het niveau daar liggen. Meeste hebben alleen een middelbare school diploma. Bij mijn studie heb ik ook geen klik met mijn klasgenoten maar heb mij nog nooit onveilig gevoeld.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_206839148
Is er dan buiten de pester(s) niemand anders waar je enigszins een klik mee hebt? Zodra je wat meer contact op het werk hebt met andere collega's, heb je gelijk anderen om dit probleem aan te kaarten. Misschien is dit pestgedrag door hem al vaker voorgekomen en dan heb je in ieder geval niet het gevoel dat het echt persoonlijk is. Met meer info kan je ook beter inschatten hoe je met de situatie het beste kan omgaan.

Daarnaast denk ik dat je door pesters sneller als slachtoffer uitgekozen wordt als je je afzondert op het werk. Als je je eigen "groepje" van leuke collega's hebt, voel je je niet zo alleen staan en ben je ook niet meer zo'n makkelijk slachtoffer in de ogen van de pester.

Dit is allemaal alleen interessant als je die baan echt wil houden. Anders zou ik gewoon wat anders zoeken, moet momenteel niet zo heel erg moeilijk zijn.
pi_206839194
Ziekmelden lijkt me sowieso geen optie tenzij je echt zoveel stress ervaart dat je je bijv niet meer op je werk kunt concentreren.

Aanspreken heb ik eigenlijk niet echt de indruk dat je het hebt geprobeerd. Waarschijnlijk zit eerder je onveilige gevoel in de weg. Dus je kunt ook proberen die drempel toch over te gaan. En houd het dicht bij jezelf, zeg wat het gedrag van hun met je doet. Overigens, we kennen maar 1 kant van het verhaal, dus het kan best zijn dat het allemaal wel meevalt.

In dit topic valt me op dat juist jij erg hard bent in je oordeel. Zoals ik je hier ken heb je ook snel je weerwoord klaar. Terwijl het blijkbaar alleen maar gaat over je haar kammen. Tussen haren kammen en walgen van de Ihbgt beweging zit nog een hele hoop.

Ander werk zoeken kan, maar op andere plekken zijn ook collega´s waar je misschien niet mee door een deur kunt. Ik zou inzetten op mee om leren gaan.

Ik mis nog de optie hulp vragen aan je leidinggevende.
pi_206842125
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:11 schreef britneycheers het volgende:
Hij heeft het letterlijk op mij voorzien en het is een kwestie van tijd voordat ik “breek”.
Dan ziet hij jou waarschijnlijk als een bedreiging. Is hij bang dat jij populairder zal worden dan hij bijvoorbeeld. Of jij hebt iets waar hij jaloers op is.

Als jij je ziek gaat melden etc, geef je hem des te meer aanleidingen waardoor jij jouw baan kwijtraakt. Als jij je laat intimideren, dan bevestigt dat voor hem dat het probleem bij jou ligt en niet bij hem. Jij bent in werkelijkheid degene die hem de baas kan zijn.

Het beste wat je kunt doen, is het contact met hem zo zakelijk mogelijk houden. Laat je niet provoceren en ga niet met modder gooien. Laat je ook niet intimideren. Hier zijn een paar tips mbt contact met hem:

- Als hij iets aan jouw vraagt en je vreest dat jouw antwoord sowieso tegen jou gebruikt wordt, kan je daar onderuitkomen met een tegenvraag. Bijvoorbeeld "Waarom vraag je zoiets aan mij?" "Waarom heb je mijn advies nodig?" "Heb je er zelf geen mening over?"

- Als hij afdwingt dat jij hem ergens voor moet complimenteren of erkennen dat hij iets goed gedaan heeft, maak het onpersoonlijk. In plaats van bijv "Dat heeft Marc-Marie goed gedaan" zeg je "Dat heeft mijn collega goed gedaan".

Als hij merkt dat je niet toehapt en hem geen validatie geeft, dan zal hij jou snel gaan vermijden
pi_206842216
Spreek hem aan, en dan niet op een manier dat hij kan ontkennen of hoeft te bevestigen. Zeg hem dat je zijn opmerkingen over jou niet kan waarderen, en dat hij dat als lhbtqi-'er dat wel zou moeten begrijpen.
pi_206851196
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:48 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Spreek hem aan, en dan niet op een manier dat hij kan ontkennen of hoeft te bevestigen. Zeg hem dat je zijn opmerkingen over jou niet kan waarderen, en dat hij dat als lhbtqi-'er dat wel zou moeten begrijpen.
Dit, maar dan zonder naar zijn homo zijn te verwijzen. Dat heeft er geen bal mee te maken en maakt enkel dat de hakken achterover.

Zeg gewoon dat je het niet kan waarderen, wees daarin duidelijk. Maar geef ook aan dat je graag een betere/normale werkrelatie wil.
Gaat het dan nog door ga dan hogerop en spreek erover met het betreffende aanspreekpunt daarvoor. Veel bedrijven hebben bv een vertrouwenspersoon waardoor je het wat makkelijker en minder zwaar aan kan kaarten.
pi_206851281
Wat is er met je gebeurd mevrouw Cheers? Vroeger was je nog iemand die voor zichzelf op kon komen.

Zie KLB / Den Haag Centraal station als voorbeeld.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_206851290
quote:
7s.gif Op maandag 28 november 2022 08:02 schreef HSG het volgende:
Wat is er met je gebeurd mevrouw Cheers? Vroeger was je nog iemand die voor zichzelf op kon komen.

Zie KLB / Den Haag Centraal station als voorbeeld.
En wat doen al die users hier?
Feedin the troll!

Boardje gemist zeker: Don't feed the troll
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 28 november 2022 @ 09:43:50 #38
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_206851894
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 11:20 schreef NaarMensje het volgende:
En je gewoon focussen op je werk is geen optie? Het klinkt niet alsof je met ze samen moet werken in teamverband, dus doe gewoon je eigen ding en negeer anderen.
Dit idd
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 maandag 28 november 2022 @ 09:46:50 #39
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_206851930
Verder een onzin topic
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 november 2022 @ 18:25:55 #40
414785 sirdanilot
pi_206857787
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:02 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Zat ook al aan te denken. Wat helpt? Zeggen dat ik walg van de lhbqt beweging? Zeggen dat mijn grootste nachtmerrie is dat mijn zoon homo wordt?
Als je per direct op staande voet ontslagen wil worden moet je dat vooral doen.

Niet doen dus.

Als het 2 naaste collega's (dus niet de manager) zijn die jou lopen te treiteren, van iedere keer dat het gebeurt een notitie maken. Nadat het een aantal keer stelselmatig is gebeurd ga je naar HR (personeelszaken) en leg je de situatie aan hen voor. Ieder bedrijf heeft wettelijke procedures om dit soort dingen aan te kaarten.

Zelf heb ik te maken gehad met 1 strontvervelende collega die het bloed onder mijn nagels vandaan haalde, en ik was overigens ook niet de enige. Zelfs mijn manager die echt hartstikke lief is, zei vol verbazing tegen mij 'wat is dit nou weer voor een figuur'. Hij zit namelijk in NL en ik in Ierland dus we zien elkaar alleen op videovergaderingen. Inmiddels zijn we tot de conclusie gekomen dat ik alleen met hem samen hoef te werken als er niemand anders beschikbaar is, en als dit gebeurt moet ik mijn manager op CC zetten bij alle emails zodat ze zijn getreiter in de gaten kan houden. Ik heb er nu geen last meer van.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 november 2022 @ 18:28:31 #41
414785 sirdanilot
pi_206857838
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:07 schreef stropdaz het volgende:
Gewoon eens even een sneer terug geven, en dan naar de baas gaan dat je je gepest voelt + sneer terug gegeven hebt. Hou die sneer wel binnen de perken.

Bijvoorbeeld:
"Gek dat iemand op zaterdag in de kroeg zo kan profiteren en blijkbaar leuk kan doen, en op de werkvloer zo aan het roddelen en pesten is continue. Blijkbaar is een gay beter in de weekenden dan in de werkweek"

Ik heb ook zo'n homo gehad op de werkvloer. Vreselijke vent was dat.
Ik heb eens tegen hem gezegd toen hij weer zo stond te draaien in de auto om zijn haar en sixpack te tonen en zijn kont in die strakke broek: "je hoeft me niet te versieren, dat doe je maar in je vrije tijd bij mannen".
Iedereen begon keihard te lachen en daarna heeft hij zich gedragen.
Kreeg echter nog maar weinig aandacht en vertrok al snel.
Als meneer opeens zijn sixpack gaat tonen zonder dat je dit hebt gevraagd valt dat onder seksuele intimidatie. Daarmee kan je ook naar HR en daar staat ontslag op staande voet op.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 november 2022 @ 18:31:35 #42
414785 sirdanilot
pi_206857903
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:48 schreef Jahr00n het volgende:
In mijn ervaring werkt er maar 1 ding bij dit soort dingen: Keihard terug pesten.
Dat werkt alleen maar averechts.

Je hoeft natuurlijk niet alles over je heen te laten komen en je mag best wel eens een gevatte opmerking terugmaken, maar over het algemeen is negeren de beste methode.

Ik had dus zo'n strontvervelende collega ik noem hem even Boudewijn. Het leek een nogal omhooggevallen type die zichzelf een kakker vindt (echter toont linkedin dat meneer enkel HBO heeft :') ). Hij vond het leuk om mijn collega te treiteren door iedere keer d/t fouten te corrigeren, ook in een chat tussen collega's waar dit niet uitmaakt. Toen heb ik hem zelf even gewezen op zijn eigen d/t fout toen hield hij ermee op. Dus van je afbijten kan wel maar je moet er een beetje voorzichtig mee zijn.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  maandag 28 november 2022 @ 18:36:00 #43
338319 ZarB
Piña colada
pi_206857961
Gestopt met lezen bij "ik heb veel banen gehad". Past niet bij je imago als barende staatsruifvreter dus je valt door de mand :lijstje:
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_206858012
Wel spectaculair dat je gewoon een valse roddelnicht op je werk hebt en je daardoor maar meteen de optie om je ziek te melden overweegt. Vind je dat zelf ook niet een zwaktebod? Je ziek melden omdat iets je niet aanstaat?
-nee-
  maandag 28 november 2022 @ 18:50:08 #45
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206858302
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 18:25 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Als je per direct op staande voet ontslagen wil worden moet je dat vooral doen.

Niet doen dus.


Ik begrijp niet wat er verkeerd is om je uit te spreken over homo’s. Het is toch mijn mening en vrijheid van meningsuiting als ik zeg dat ik liever niet wil dat mijn zoon homo is?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 november 2022 @ 18:54:27 #46
414785 sirdanilot
pi_206858388
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 18:50 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik begrijp niet wat er verkeerd is om je uit te spreken over homo’s. Het is toch mijn mening en vrijheid van meningsuiting als ik zeg dat ik liever niet wil dat mijn zoon homo is?
Waarom wil je niet dat je zoon homo is? Je zoon kiest daar zelf niet voor.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_206858658
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:54 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Het komt geregeld voor dat homoseksuele mannen wat meer vrouwelijke kenmerken hebben dan heteroseksuele mannen. Echter het is mij opgevallen dat als het prototype nichten-gedrag het eerste is wat je ziet en ze gedragen zich zelfs vrouwelijker dan vrouwen zelf, dan heb je over het algemeen te maken met narcisten.

:Y

Narcistische nichten idd.

Ook echt een broertje aan dood trouwens zeg. :r
Eens kijken
pi_206858757
Hmm weer hetzelfde patroon als altijd. Altijd weer een weerwoord klaar en niet in de spiegel willen kijken. Vraag me af waarom ik er nog op in ga.
  maandag 28 november 2022 @ 19:48:17 #49
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_206859137
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 18:54 schreef sirdanilot het volgende:

[..]
Waarom wil je niet dat je zoon homo is? Je zoon kiest daar zelf niet voor.
Het gaat daar niet om. Ik wil iets kwetsend terug zeggen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  User die het meest klaagt 2022 maandag 28 november 2022 @ 20:34:45 #50
414785 sirdanilot
pi_206859862
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 19:48 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Het gaat daar niet om. Ik wil iets kwetsend terug zeggen.
Dat is niet constructief en lost het probleem niet op. Het probleem is dat deze persoon jou treitert en je wilt dat het ophoudt. Dat doe je niet door middel van homofobie, daarmee speel je hem alleen maar in de kaart
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')