abonnement Unibet Coolblue
  zondag 27 november 2022 @ 09:30:59 #1
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_206837021
Dag allen. Ik werd gebeld door iemand van de ondernemersvereniging die hoort bij de winkels in deze straat, omdat mijn auto in de weg stond. Auto bleek ook in de weg te staan trouwens, maar wat ik raar vind is dat deze persoon (burger) zegt mijn telefoonnummer van de politie te hebben gekregen. Mag de politie aan de hand van kenteken het telefoonnummer van de eigenaar van een auto aan een derde verstrekken?

Dit vond ik wel:

link

Maar het lijkt mij eerlijk gezegd sterk dat zo'n ondernemersvereniging daaronder valt.

[ Bericht 10% gewijzigd door Hofleverancier op 27-11-2022 09:39:28 ]
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
pi_206837108
En als je weggesleept was hadden we het volgende bericht gezien.

Auto tijdens vakantie weggesleept vanwege Vuelta in Breda: ‘Geen mail, sms, brief of telefoontje, wel een boete’

Wat willen mensen nu absolute privacy en dan klagen over wegslepen of zoiets wat bij TS gebeurt.
pi_206837159
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:54 schreef Basp1 het volgende:
En als je weggesleept was hadden we het volgende bericht gezien.

Auto tijdens vakantie weggesleept vanwege Vuelta in Breda: ‘Geen mail, sms, brief of telefoontje, wel een boete’

Wat willen mensen nu absolute privacy en dan klagen over wegslepen of zoiets wat bij TS gebeurt.
Ze willen klagen om te klagen
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206837193
Een soort gelijk geval gehad, bij ons belde de politie zelf die persoon. Bij ons blokkeerde iemand onze parkeergarage en konden er niet meer uit.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 27-11-2022 10:15:22 ]
  zondag 27 november 2022 @ 10:11:57 #5
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_206837233
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 09:54 schreef Basp1 het volgende:
En als je weggesleept was hadden we het volgende bericht gezien.

Auto tijdens vakantie weggesleept vanwege Vuelta in Breda: ‘Geen mail, sms, brief of telefoontje, wel een boete’

Wat willen mensen nu absolute privacy en dan klagen over wegslepen of zoiets wat bij TS gebeurt.
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:01 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ze willen klagen om te klagen
Dit gaat om het delen van persoonsgegevens en of dat mag of niet. Politie had mij toch ook zelf kunnen bellen?
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
pi_206837300
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:11 schreef Hofleverancier het volgende:

[..]
[..]
Dit gaat om het delen van persoonsgegevens en of dat mag of niet. Politie had mij toch ook zelf kunnen bellen?
Een telefoonnummer is opeens een persoonsgegeven?

Of heeft men ook je voor en achternaam doorgegeven?
  zondag 27 november 2022 @ 10:25:10 #7
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_206837325
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een telefoonnummer is opeens een persoonsgegeven?

Ja.
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
pi_206837393
Wees gewoon blij dat je geen boete hebt gehad of je auto is weggesleept omdat die in de weg stond en doe niet zo moeilijk om dat telefoonnummer.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 27 november 2022 @ 10:36:49 #9
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_206837401
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wees gewoon blij dat je geen boete hebt gehad of je auto is weggesleept omdat die in de weg stond en doe niet zo moeilijk om dat telefoonnummer.
Is geen antwoord op de vraag.
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
  zondag 27 november 2022 @ 10:40:50 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_206837428
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een telefoonnummer is opeens een persoonsgegeven?

Of heeft men ook je voor en achternaam doorgegeven?
Jazeker is dat een persoonsgegeven. De definitie volgens de AVG;
quote:
De Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) geeft aan dat een persoonsgegeven alle informatie is over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Dit betekent dat informatie ofwel direct over iemand gaat, ofwel naar deze persoon te herleiden is. Gegevens over organisaties zijn geen persoonsgegevens volgens de AVG.
en vervolgens;
quote:
Voorbeelden van persoonsgegevens
Er zijn veel soorten persoonsgegevens. Voor de hand liggende gegevens zijn iemands naam, adres en woonplaats. Maar ook telefoonnummers en postcodes met huisnummers zijn persoonsgegevens.

Er kan ook sprake zijn van indirecte persoonsgegevens. Het gaat dan om gegevens die in combinatie met andere gegevens iets zeggen over een persoon. Of, met andere woorden, tot een persoon herleidbaar zijn.
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_206837429
Wellicht dat het volgens de letter van de 'privacywet' niet mag, maar ik denk dat een rechter zal oordelen dat de proportionaliteit van deze overtreding gerechtvaardigd is. Zeker omdat het een geparkeerde auto betreft.(of juist niet? :? )

Heeft de Politie jou geprobeerd te bellen? (kreeg geen antwoord, en heeft daarna jouw nummer doorgegeven?)

Toch denk ik dat je nog kans zou maken ook als je dit bij een rechter brengt.

(afgezien dat het prima is opgelost zo, maar dat was niet de vraag)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 27 november 2022 @ 10:43:48 #12
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_206837441
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:41 schreef Het_Bokje het volgende:
Wellicht dat het volgens de letter van de 'privacywet' niet mag, maar ik denk dat een rechter zal oordelen dat de proportionaliteit van deze overtreding gerechtvaardigd is. Zeker omdat het een geparkeerde auto betreft.

Heeft de Politie jou geprobeerd te bellen? (kreeg geen antwoord, en heeft daarna jouw nummer doorgegeven?)

Toch denk ik dat je nog kans zou maken ook als je dit bij een rechter brengt.

(afgezien dat het prima is opgelost zo, maar dat was niet de vraag)
Dat is het hele punt. De politie heeft mij niet zelf gebeld, ook niet geprobeerd, maar heeft gewoon mijn telefoonnummer uitgedeeld. Ik vind dat helemaal geen goede oplossing.

Als je even doordenkt dan moet je je ook beseffen dat dit ook misbruikt kan worden, wanneer je gewoon de politie op kan bellen voor iemands persoonsgegevens.
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
pi_206837474
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:43 schreef Hofleverancier het volgende:

[..]
Dat is het hele punt. De politie heeft mij niet zelf gebeld, ook niet geprobeerd, maar heeft gewoon mijn telefoonnummer uitgedeeld. Ik vind dat helemaal geen goede oplossing.

Als je even doordenkt dan moet je je ook beseffen dat dit ook misbruikt kan worden, wanneer je gewoon de politie op kan bellen voor iemands persoonsgegevens.
Precies. Hier dacht ik ook aan. (of nog 1 stap gekker:

Teoretische casus: Je word afgesneden op de snelweg. Politie ziet dat toevallig. Politie smst 06 nummer naar jou. 'deze lul sneedt u af: 06-123458965 - succes' Dan zou ik me als afsnijder ook genaaid voelen. :)
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206837486
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:43 schreef Hofleverancier het volgende:

Als je even doordenkt dan moet je je ook beseffen dat dit ook misbruikt kan worden, wanneer je gewoon de politie op kan bellen voor iemands persoonsgegevens.
Want men geeft altijd gewoon alle gegevens door ipv alleen een indirect gegeven zoals een telefoonnummer. Bel jij eens naar het politiebureau en kijk eens hoeveel gegevens je kunt tevoorschijn toveren over een een willekeurige kentekenplaat. :D

Als je even doordenkt had men gewoon je auto moeten opslepen en een dikke boete moeten geven.
  zondag 27 november 2022 @ 10:55:11 #15
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206837512
Mja in hoeverre is een telefoon nummer geheim?

Vroegah kreeg je een dik boek in de bus, met daarin alle namen en telefoonnummers. Dat lijkt me nu niet zo GDPR compliant te zijn meer eigenlijk :')

Maar waar naar TS zoekt is de wet politiegegevens. https://wetten.overheid.nl/BWBR0022463/2022-10-01

En dan mag TS doorscrollen naar Art 19

quote:
Artikel 19. (verstrekking aan derden incidenteel) 26voor: Artikel 19. (verstrekking aan derden incidenteel) van: Artikel 19. (verstrekking aan derden incidenteel) van: Artikel 19. (verstrekking aan derden incidenteel) van: Artikel 19. (verstrekking aan derden incidenteel) Artikel 19. (verstrekking aan derden incidenteel) Artikel 19. (verstrekking aan derden incidenteel)
In bijzondere gevallen kan de verwerkingsverantwoordelijke, voor zover dit noodzakelijk is met het oog op een zwaarwegend algemeen belang, in overeenstemming met het bevoegd gezag, bedoeld in de artikelen 11, 12 en 14 van de Politiewet 2012, beslissen tot het verstrekken van politiegegevens aan personen of instanties voor de volgende doeleinden:

a.het voorkomen en opsporen van strafbare feiten;

b.het handhaven van de openbare orde;

c.het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven;

d.het uitoefenen van toezicht op het naleven van regelgeving.
En mja, als je het daar niet mee eens bent kan je naar de rechter om te laten toetsen of in dit geval is gehandeld tegen die wet/dat (of een ander) artikel.
Dum de dum
pi_206837525
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Want men geeft altijd gewoon alle gegevens door ipv alleen een indirect gegeven zoals een telefoonnummer. Bel jij eens naar het politiebureau en kijk eens hoeveel gegevens je kunt tevoorschijn toveren over een een willekeurige kentekenplaat. :D

Als je even doordenkt had men gewoon je auto moeten opslepen en een dikke boete moeten geven.
De Politie heeft alle gegevens uiteraard en kan er naar discretie gebruik van maken, en hoewel er misschien een praaivassie-regeltje is overtreden, is het juist de propotionaliteit van de 'overtreding' die te billijken is in dit geval

Dus wellicht heeft TS een punt, maar een rechter zal zeggen: 'goed opgelost van Politie, NEXT!'

Volgende keer maar af laten slepen dan.

(topic-twist: TS had een date en wilde een weggesleepte auto als smoes gebruiken om 'te blijven slapen') :D
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zondag 27 november 2022 @ 11:00:54 #17
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206837554
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:57 schreef Het_Bokje het volgende:
en kan er naar discretie gebruik van maken,
Nee er is gewoon wetgeving .... dat die behoooooooooooooooooooooooooooorlijk ruim gelezen kan worden, zie mijn post hierboven, laten we dan maar even in het midden.
Dum de dum
  zondag 27 november 2022 @ 11:03:57 #18
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_206837591
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:55 schreef Fe2O3 het volgende:
Mja in hoeverre is een telefoon nummer geheim?

Vroegah kreeg je een dik boek in de bus, met daarin alle namen en telefoonnummers. Dat lijkt me nu niet zo GDPR compliant te zijn meer eigenlijk :')

Destijds kon je ook niks met dat telefoonnummer.
  zondag 27 november 2022 @ 11:06:00 #19
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_206837613
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:00 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Nee er is gewoon wetgeving .... dat die behoooooooooooooooooooooooooooorlijk ruim gelezen kan worden, zie mijn post hierboven, laten we dan maar even in het midden.
OK, ja dat jargon uit die tekst gaat mij boven de pet. Ik heb het zojuist ook even gevraagd op infopolitie.nl en kreeg ik de volgende reactie:
quote:
Strikt genomen heeft u gelijk. Ook de politie is gehouden aan de wet AVG en mag geen persoonsgegevens aan derden verstrekken. Een telefoonnummer is een persoonsgegeven. De politie had u dus zelf moeten bellen.
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
  zondag 27 november 2022 @ 11:06:48 #20
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_206837625
quote:
7s.gif Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Nobu het volgende:

[..]
Destijds kon je ook niks met dat telefoonnummer.
En je had gewoon de optie om je nummer uit dat boek te houden.
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
  zondag 27 november 2022 @ 11:13:25 #21
189961 ex
aperture science
pi_206837682
Er is ooit is een auto tegen mijne aangereden. Ik wist welke maar niet waar die woonde. Politie gebeld, die hebben toen die persoon gebeld en die persoon moest toestemming geven voordat gegevens met mij gedeeld mochten worden.

Aangezien de persoon technisch gezien was doorgereden na een aanrijding had de politie wel met klem geadviseerd om mee te werken maar, hij kon nee zeggen :P. Politie vertelde mij toen inderdaad dat ze zijn gegevens niet direct mochten delen dus tussen persoon moesten spelen.

Ik denk gevalletje technisch heb je gelijk maar wat wil je er nu verder mee?
The cake is a lie!
  zondag 27 november 2022 @ 11:23:40 #22
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206837808
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:06 schreef Hofleverancier het volgende:

[..]
OK, ja dat jargon uit die tekst gaat mij boven de pet. Ik heb het zojuist ook even gevraagd op infopolitie.nl en kreeg ik de volgende reactie:
[..]

Dit lijkt me gewoon b of c uit het artikel ...

Andere optie was erheen en je bekeuren, of de auto verwijderen.
Dum de dum
pi_206838265
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:23 schreef Fe2O3 het volgende:

[..]
Dit lijkt me gewoon b of c uit het artikel ...

Andere optie was erheen en je bekeuren, of de auto verwijderen.
Yup en in dit geval is het volgens mij ook prima te rechtvaardigen. Daargelaten dat ze mogelijk zelf hadden kunnen bellen

quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 11:06 schreef Hofleverancier het volgende:

[..]
OK, ja dat jargon uit die tekst gaat mij boven de pet. Ik heb het zojuist ook even gevraagd op infopolitie.nl en kreeg ik de volgende reactie:
[..]

Heb je ooit bij de politie gesolliciteerd dat de avg van toepassing is? Immers op politiegegevens is meer specifieke wetgeving (zoals hierboven genoemd) van toepassing
  zondag 27 november 2022 @ 12:59:30 #24
436320 Hofleverancier
De Koninklijke Paler
pi_206839210
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:06 schreef investeerdertje het volgende:
Yup en in dit geval is het volgens mij ook prima te rechtvaardigen. Daargelaten dat ze mogelijk zelf hadden kunnen bellen
Zelf hadden moeten bellen lijkt mij. Hoe kunnen ze nu dit soort info verstrekken aan willekeurige mensen, politie is toch geen dox-dienst.
Met Koninklijke Groet,
Hofleverancier
pi_206839643
Maar wat wil je hier nu mee gaan doen?
No bitch to me
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')