abonnement Unibet Coolblue
pi_206842237
quote:
14s.gif Op zondag 27 november 2022 15:27 schreef Luxuria het volgende:

[..]
Gewoon geen frisdrank meer drinken, goedkoper en gezonder.
Ik drink af en toe een blikje cola zero.
Dat schijnt niet zo heel ongezond te zijn.
Voor de rest vooral water, ranja of koffie.
pi_206842482
Plein.nl staat ook te stunten deze zondag, wow!
pi_206842766
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:07 schreef stropdaz het volgende:
1 tray friadrank voor 11 euro
Omgerekend per liter is dat nog wel duurder dan bepaalde aanbiedingen per fles. De afgelopen paar maanden heb ik bij verschillende winkels Coca Cola (zero) in de aanbieding gekocht voor ¤1 per literfles en een enkele keer 1+1 gratis waardoor het nog net iets goedkoper uitkwam. Ook een enkele keer Hero cassis voor ¤1 en daar zit 1,25 liter in een fles. Nu aanbieding bij Dirk ¤6,49 voor een 4-pack flessen Cola van 1,5 liter, dan kom je op ¤1,08 per liter.

Zelf drink ik in de herfst en winter maanden ook graag chocomel. Daar is de gewone prijs nu ook enorm van omhoog gegaan. Maar ook dit heb ik regelmatig in de aanbieding gekocht voor ¤1 per literpak en deze week is het in de aanbieding bij Hoogvliet voor ¤4,99 voor 6 pakken. Ik denk dat ik dat ik nu voor de komende 2 maanden genoeg heb. Wanneer er geen aanbieding is en ik wil wel Chocomel nodig neem ik het huismerk.

Bij aanbiedingen is het vaak zo dat ze iedere keer voor een zelfde prijs zijn en hoef je eigenlijk alleen maar genoeg te halen dat je genoeg hebt tot de volgende keer dat het in de aanbieding is. Maar een enkele keer is er een veel voordeliger aanbieding en dan loont het om flink te hamsteren. Ik heb nu nog steeds pakken Lassie rijst staan van een hele goede aanbieding waarbij de de voordeelverpakking van 750 gram voor dezelfde aanbiedingsprijs waren als de gewone 400 gram pakken bij Dirk. Dan moet je er wel snel bij zijn en niet wachten tot de laatste dag van aanbiedingsweek.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 16:18:11 #204
382129 crew  Donna
pi_206842783
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 15:57 schreef stropdaz het volgende:
Plein.nl staat ook te stunten deze zondag, wow!
Ik zie maar weinig bijzondere stuntaanbiedingen als ik eerlijk ben.
pi_206842792
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:16 schreef Soulfreak het volgende:
Omgerekend per liter is dat nog wel duurder dan bepaalde aanbiedingen per fles.
Zeker waar, maar een fles moet vrij snel op.
En wij drinken hier niet veel frisdrank.

Tray van 24 cola zero doen we 4 a 6 weken mee.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 16:21:20 #206
382129 crew  Donna
pi_206842821
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:19 schreef stropdaz het volgende:

[..]
Zeker waar, maar een fles moet vrij snel op.
En wij drinken hier niet veel frisdrank.

Tray van 24 cola zero doen we 4 a 6 weken mee.
Dan heb je dus bijna 8 liter in 4-6 weken? Dat is 1.5 tot 2 liter per week. Dan zijn 1ltr flessen in de aanbieding wel goedkoper. :)
Prik blijft wel een paar dagen zitten.
pi_206842845
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 07:17 schreef Donna het volgende:

[..]
Onze Jumbo is franchise en die prijst amper af helaas. :'(
Dat is jammer. De onze is ook een franchise. Het is wel heel verschillend, de ene keer ligt er bijna niets in de afprijsbak of alleen grote zakken (voorgesneden) groente/rauwkost en de andere keer diverse pakken vlees of vis.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 16:24:18 #208
382129 crew  Donna
pi_206842854
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:23 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Dat is jammer. De onze is ook een franchise. Het is wel heel verschillend, de ene keer ligt er bijna niets in de afprijsbak of alleen grote zakken (voorgesneden) groente/rauwkost en de andere keer diverse pakken vlees of vis.
De bak ligt hier meerdere keren per dag echt goed vol. Maar ze prijzen vlees van ¤4,40 af naar ¤4. En dat soort kortingen.
Fantastisch. :X
pi_206842945
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:24 schreef Donna het volgende:

[..]
De bak ligt hier meerdere keren per dag echt goed vol. Maar ze prijzen vlees van ¤4,40 af naar ¤4. En dat soort kortingen.
Fantastisch. :X
Kortingen hier zijn over het algemeen wel meer. Vlees van ¤4,40 zou misschien ¤2 of ¤2,50 zijn. Afgelopen zomer bv Ribeye van normale prijs ¤7 of ¤7,50 voor ¤4 en heb ook eens een hele gegrilde kip voor ¤4 gehad. Kortingen komen vaak wel op 40% tot 50%. Alleen is de Jumbo voor mij niet de dichtstbijzijnde supermarkt waardoor ik er minder vaak heen ga dan naar Dirk of AH die maar 2 straten van mijn huis zijn.
  Spellchecker zondag 27 november 2022 @ 16:35:57 #210
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206842969
In de app van de Appie heb je ook overblijvers; aanbod verschilt per dag en per vestiging.
pi_206842970
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2022 16:21 schreef Donna het volgende:

[..]
Dan heb je dus bijna 8 liter in 4-6 weken? Dat is 1.5 tot 2 liter per week. Dan zijn 1ltr flessen in de aanbieding wel goedkoper. :)
Prik blijft wel een paar dagen zitten.

Dat dus. Doe mij inderdaad maar literflessen. Bij een goede aanbieding zet ik wel een lekker voorraadje in het rek in de schuur.
pi_206843078
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 14:49 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
ja maar niet in tijd, want dan moeten we 3 of 4 keer achter elkaar boodschappen doen. Daarom laat ik het bezorgen en dat schijnt goedkoper te zijn dan zelf halen. Waarschijnlijk omdat ik onbewust vroeger teveel haalde.
Bespaart juist tijd, heb je gelijk ook weer even (deel van) dagelijkse portie frisse lucht+beweging genoten. Ik heb geluk dat ik in redelijk groene omgeving woon, dan is dat heerlijk.
  Spellchecker zondag 27 november 2022 @ 20:08:31 #213
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206846343
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:35 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Dat dus. Doe mij inderdaad maar literflessen. Bij een goede aanbieding zet ik wel een lekker voorraadje in het rek in de schuur.
Al die blikjes die je ook weer plat moet knijpen anders zit je zak voor PMD te snel vol; en nog even dat kan ook niet meer want statiegeld.
Doe mij maar flessen, die kun je dichtdraaien. Een open blikje blijft open en daar moet je niet te lang mee wachten om weg te brengen.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 20:34:53 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_206846996
Wij eten vegan, dat scheelt serieus veel. Het is wel iets duurder geworden, maar het valt mee. Ik heb het idee dat de prijsstijging in vlees, kaas en andere zuivel veel extremer is dan in groente (oké, fruit is fucking duur...).

Maar wat ons ook helpt is het menu afstemmen op wat er die week in de bonus is. Dus de bonusfolder bepaalt voor een groot deel of we die week bijv. spaghetti of nasi eten. En verder slaan we ook groot in op houdbare producten als die in de bonus zijn.

Maar goed, lang verhaal kort, het is gewoon allemaal duur... Ik moet zeggen dat ik daar wel op beknibbel. Pijnboompitten, ik ben er dol op, maar die komen er niet meer in. Wat is dat met die dingen, is dat een belegging of zo??

;(
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206847262
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 12:58 schreef Halcon het volgende:
Ik kijk bijna nergens naar, want geld zat.

Maar als je het met een modaal salaris moet doen, dan is het wel schrikken, denk ik, in de supermarkt. Regelmatig dat ik 150 euro af moet rekenen en dan heb ik echt niet voor 'n dikke week boodschappen.
Maar dan koop je waarschijnlijk ook een hoop meuk die je niet persee nodig hebt.
Als je voor 7 dagen normaal gezond eten koopt kom je echt niet op 150,-
pi_206847682
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:42 schreef 111210 het volgende:

[..]
Maar dan koop je waarschijnlijk ook een hoop meuk die je niet persee nodig hebt.
Als je voor 7 dagen normaal gezond eten koopt kom je echt niet op 150,-
Als hij het niet weg gooit, heeft hij het toch nodig? Ik wilde laatst een caprese als grotere lunch. 10-15 euro ben je zo kwijt voor 1 persoon 🤷‍♂️
pi_206847696
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:34 schreef Guppy het volgende:
Wij eten vegan, dat scheelt serieus veel. Het is wel iets duurder geworden, maar het valt mee. Ik heb het idee dat de prijsstijging in vlees, kaas en andere zuivel veel extremer is dan in groente (oké, fruit is fucking duur...).

Maar wat ons ook helpt is het menu afstemmen op wat er die week in de bonus is. Dus de bonusfolder bepaalt voor een groot deel of we die week bijv. spaghetti of nasi eten. En verder slaan we ook groot in op houdbare producten als die in de bonus zijn.

Maar goed, lang verhaal kort, het is gewoon allemaal duur... Ik moet zeggen dat ik daar wel op beknibbel. Pijnboompitten, ik ben er dol op, maar die komen er niet meer in. Wat is dat met die dingen, is dat een belegging of zo??

;(
In de zomer fruit inmaken
  zondag 27 november 2022 @ 21:11:54 #218
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206847870
Oh een andere tip zijn apps zoals sorted food (ook wel een vermakelijk youtube kanaal) https://play.google.com/s(...)ok&hl=nl&gl=US&pli=1

Daar kies je wat je wilt eten, elke dag, en dan zegt de app wat je moet kopen om 1 tot 7? dgn te eten en alles op te maken (behalve de standaard zut zoals zout en suiker natuurlijk). Het combineert dan zaken die je over meerdere dagen anders bereid. Zo kan je grotere verpakkingen kopen, en gooi je als het goed is niks weg.

Dan weet je zeker dat je niks over houdt, maar is natuurlijk niet ingesteld op zo goedkoop mogelijk eten.
Dum de dum
pi_206848648
Volgens de rabo app:
2021:
Januari 592
Februari 572
Maart 796
April 594
Juni 629
Juli 554
Aug 576
September 406
Oktober 708

2022:
Januari 773
Februari 818
Maart 818
April 704
Juni 689
Juli 616
Aug 319
September 439
Oktober 902

Ik heb niet het idee dat we enorm veel kopen, wel meestal A merken en groot gezin (5). Nauwelijks of geen frisdrank en we roken ook niet.
pi_206851199
Lees dat aankopen van frisdrank bij de meeste hier standaard is. Koop het zelf nooit, maar drink het gewoon gratis. Bij mijn dagelijkse statiegeld flessen ronde vind ik wel altijd gedeeltelijk (soms volle) gevulde flessen echte Cola (het bekende merk) Fanta en Pepsi. Neem ik gewoon zo mee, in de koelkast ermee en dan bij of na het eten genieten. na afloop de lege fles bij de overige flessen om ingeleverd te worden. :)

De statiegeld flessen leveren mij afhankelijk van wat ik vind (= seizoen gebonden) maandelijks een extra op van tussen de 150 en 200 euro. :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 28 november 2022 @ 08:11:33 #221
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206851311
Soms denk ik dat je het er ook wel een beetje om doet, maar dit bewijst het gewoon :')
Dum de dum
  Spellchecker maandag 28 november 2022 @ 08:16:02 #222
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206851327
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Lees dat aankopen van frisdrank bij de meeste hier standaard is. Koop het zelf nooit, maar drink het gewoon gratis. Bij mijn dagelijkse statiegeld flessen ronde vind ik wel altijd gedeeltelijk (soms volle) gevulde flessen echte Cola (het bekende merk) Fanta en Pepsi. Neem ik gewoon zo mee, in de koelkast ermee en dan bij of na het eten genieten. na afloop de lege fles bij de overige flessen om ingeleverd te worden. :)

De statiegeld flessen leveren mij afhankelijk van wat ik vind (= seizoen gebonden) maandelijks een extra op van tussen de 150 en 200 euro. :Y
Gadver, daar hebben ze vast zo uit gedronken :r
  Spellchecker maandag 28 november 2022 @ 08:18:46 #223
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206851342
Nvm

[ Bericht 99% gewijzigd door maily op 28-11-2022 08:41:23 ]
  maandag 28 november 2022 @ 08:26:39 #224
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_206851367
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 08:11 schreef Fe2O3 het volgende:
Soms denk ik dat je het er ook wel een beetje om doet, maar dit bewijst het gewoon :')
Het is ook niet echt echt geloofwaardig dat je voor 150 euro aan statiefeldflessen vind maandelijks. Dat zijn meer dan duizend flesjes in de maand.

Tenzij je dat in de zomer in de efteling doet. Verder als je dat kan, kan je ook gewoon beter op zoek gaan naar een betaalde baan.
  Moderator maandag 28 november 2022 @ 08:45:43 #225
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206851464
Don't feed it. Gewoon verder gaan ;) !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206851566
Shoppen bij de discounter zoals de Lidl of Aldi. Daar hebben ze voornamelijk het huismerk producten van prima kwaliteit en vaak ook nog grotere porties. Wanneer je ok nog eens de grootste verpakkingen meeneemt en thuis in kleinere porties opdeelt en daarna bewaard in de (extra) koelkast is het duidelijk een stuk betaalbaarder dan bij de meeste andere supermarkten.

In de digitale Lidl app worden boodschappen bonnen digitaal bewaard. Wanneer ik een bon van een jaar geleden vergelijk met die van deze maand zijn er nog vrij veel producten die op precies dezelfde prijs zitten als een jaar geleden zoals volkoren brood. Het zijn specifieke producten die hard in prijs zijn gestegen. Het is mogelijk een idee om bijvoorbeeld ook vlees iets vaker te laten liggen of kleinere porties te gebruiken (250 gram ipv 330 gram om 4x met een kilo verpakking te doen ipv 3x).
  maandag 28 november 2022 @ 10:03:49 #227
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_206852101
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 09:02 schreef Noisiv het volgende:
Het zijn specifieke producten die hard in prijs zijn gestegen
Boter, eieren, eigenlijk alles met melk/zuivel/olie is gigantisch gestegen. Pakje croma kost nu 2,50. Dat was 2 jaar geleden 80 cent oid?

Verwacht dat dat nog toeneemt, producten die gemaakt worden met veel energie zullen onevenredig stijgen tov producten die gemaakt worden zonder.

Ook handig om daar dan je boodschappen op aan te passen natuurlijk
Dum de dum
pi_206852274
Magnetronmaaltijden zijn ook niet meer te betalen.
In mijn vrijgezellentijd 20 jaar geleden kocht je die voor 3 euro, toen lange tijd rond de 5 euro gezeten en nu bijna het dubbele. Zoiets daar kun je echt op besparen. Koop wat plastic borden, kook in groot aantal enz et wat in de koelkast als je altijd iets achter de hand wilt hebben
pi_206852492
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:23 schreef stropdaz het volgende:
Magnetronmaaltijden zijn ook niet meer te betalen.
In mijn vrijgezellentijd 20 jaar geleden kocht je die voor 3 euro, toen lange tijd rond de 5 euro gezeten en nu bijna het dubbele. Zoiets daar kun je echt op besparen. Koop wat plastic borden, kook in groot aantal enz et wat in de koelkast als je altijd iets achter de hand wilt hebben
Gemak heeft een prijs. Kant en klare maaltijden zijn inderdaad wat duurder dan dat je zelf losse ingrediënten koopt en zelf wat bereid. Je bent 1x wat meer geld kwijt voor een grote zak met uien, aardappels, paprika, tomaten. Daarna kan je er flink wat maaltijden van bereiden.

Koop wat zakken met kruiden bij de kruidenier waar je ruim een jaar mee kan doen en je kan zelf lekkere kruiden mixen en gebruiken bij vlees, aardappels, groenten zonder die kant en klare zakjes te kopen waar 80% zout in zit of voorgekruid vlees/aardappels die duurder en ongezonder zijn. Ik snap ook niet waarom mensen al voorgesneden kipfilet kopen. Vaak 1 euro duurder terwijl je binnen een paar minuten klaar bent met snijden. Ontbijtkoek gesneden 40 cent duurder terwijl je prima zelf een stukje kan afsnijden.

Ik ken mensen in mijn omgeving die bestellen 3x per week vanuit thuisbezorgd, laten de AH komen om hun bestelling te leveren. Alles al kant en klaar want is zo lekker makkelijk en ook niet letten op aanbiedingen want willen nou eenmaal hun Brand IPA's elke week. Hebben geen zin om groot inslaan wanneer het specifieke product in de aanbieding is want is een gedoe. Ondertussen wel klagen dat het allemaal zo duur wordt en de Lidl wordt als soort van minderwaardig alternatief gezien.
  Moderator maandag 28 november 2022 @ 11:45:06 #230
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_206853054
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:23 schreef stropdaz het volgende:
Magnetronmaaltijden zijn ook niet meer te betalen.
In mijn vrijgezellentijd 20 jaar geleden kocht je die voor 3 euro, toen lange tijd rond de 5 euro gezeten en nu bijna het dubbele. Zoiets daar kun je echt op besparen. Koop wat plastic borden, kook in groot aantal enz et wat in de koelkast als je altijd iets achter de hand wilt hebben
Jup. Diepvries hier duwen we tegenwoordig ook steeds vaker vol met nog restjes. Dan eet ik een restje pasta en partner weer een restje stamppot.
Gisteren was het restje aardappelsoep met restje pasta en nog een stukje vlees. Dat samen was weer net voldoende voor een prima maaltijd. Heerlijk zondags :7
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_206853128
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:45 schreef Rene het volgende:
Jup. Diepvries hier duwen we tegenwoordig ook steeds vaker vol met nog restjes. Dan eet ik een restje pasta en partner weer een restje stamppot.
Gisteren was het restje aardappelsoep met restje pasta en nog een stukje vlees. Dat samen was weer net voldoende voor een prima maaltijd. Heerlijk zondags :7
Wij eten regelmatig zalm, kabeljauw en tonijn. Met salade, aardappelkroketjes en gevulde pasta. Afgemaakt met een speciale mosterdsaus.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_206854495
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 08:16 schreef maily het volgende:

[..]
Gadver, daar hebben ze vast zo uit gedronken :r
Nou en! Heb nergens last van en het smaakt gewoon als de bekende ....frisdrank. :Y
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_206861238
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 07:38 schreef -Hakuna- het volgende:
Lees dat aankopen van frisdrank bij de meeste hier standaard is. Koop het zelf nooit, maar drink het gewoon gratis. Bij mijn dagelijkse statiegeld flessen ronde vind ik wel altijd gedeeltelijk (soms volle) gevulde flessen echte Cola (het bekende merk) Fanta en Pepsi. Neem ik gewoon zo mee, in de koelkast ermee en dan bij of na het eten genieten. na afloop de lege fles bij de overige flessen om ingeleverd te worden. :)

De statiegeld flessen leveren mij afhankelijk van wat ik vind (= seizoen gebonden) maandelijks een extra op van tussen de 150 en 200 euro. :Y
:'(

quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:43 schreef Noisiv het volgende:

[..]
Gemak heeft een prijs. Kant en klare maaltijden zijn inderdaad wat duurder dan dat je zelf losse ingrediënten koopt en zelf wat bereid. Je bent 1x wat meer geld kwijt voor een grote zak met uien, aardappels, paprika, tomaten. Daarna kan je er flink wat maaltijden van bereiden.

Koop wat zakken met kruiden bij de kruidenier waar je ruim een jaar mee kan doen en je kan zelf lekkere kruiden mixen en gebruiken bij vlees, aardappels, groenten zonder die kant en klare zakjes te kopen waar 80% zout in zit of voorgekruid vlees/aardappels die duurder en ongezonder zijn. Ik snap ook niet waarom mensen al voorgesneden kipfilet kopen. Vaak 1 euro duurder terwijl je binnen een paar minuten klaar bent met snijden. Ontbijtkoek gesneden 40 cent duurder terwijl je prima zelf een stukje kan afsnijden.

Ik ken mensen in mijn omgeving die bestellen 3x per week vanuit thuisbezorgd, laten de AH komen om hun bestelling te leveren. Alles al kant en klaar want is zo lekker makkelijk en ook niet letten op aanbiedingen want willen nou eenmaal hun Brand IPA's elke week. Hebben geen zin om groot inslaan wanneer het specifieke product in de aanbieding is want is een gedoe. Ondertussen wel klagen dat het allemaal zo duur wordt en de Lidl wordt als soort van minderwaardig alternatief gezien.
Ja maar als je alleen bent zijn kant en klaar maaltijden vaak wel efficienter. Boodschappen doen, koken, afwassen... als je dat allemaal optelt voor 1 stomme maaltijd dan tel ik liever een tientje neer en bespaar ik mezelf tijd.

Maar ik schrok hier bij de slager+groenteboer ook wel. Ik haal vaak een lasagne bij de slager en een klein bakje groente bij de groenteboer.... beetje komkommer, radijs, dille weet ik veel wat erin zat... ¤ 5.75!!!!! En dan m'n lasagne ¤8 voor nog geen 500 gram (net te weinig eigenlijk).
Facts don't care about your feelings
pi_206862056
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 20:34 schreef Guppy het volgende:
Wij eten vegan, dat scheelt serieus veel. Het is wel iets duurder geworden, maar het valt mee. Ik heb het idee dat de prijsstijging in vlees, kaas en andere zuivel veel extremer is dan in groente (oké, fruit is fucking duur...).

Maar wat ons ook helpt is het menu afstemmen op wat er die week in de bonus is. Dus de bonusfolder bepaalt voor een groot deel of we die week bijv. spaghetti of nasi eten. En verder slaan we ook groot in op houdbare producten als die in de bonus zijn.

Maar goed, lang verhaal kort, het is gewoon allemaal duur... Ik moet zeggen dat ik daar wel op beknibbel. Pijnboompitten, ik ben er dol op, maar die komen er niet meer in. Wat is dat met die dingen, is dat een belegging of zo??

;(
Ik koop pijnboompitten (en andere noten) daarom niet meer in kleine verpakkingen in de supermarkt maar online... Scheelt zoveel! zelfde geldt ook voor bijv. Kruiden. Online in bulk
pi_206862143
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 11:45 schreef Rene het volgende:

[..]
Jup. Diepvries hier duwen we tegenwoordig ook steeds vaker vol met nog restjes. Dan eet ik een restje pasta en partner weer een restje stamppot.
Gisteren was het restje aardappelsoep met restje pasta en nog een stukje vlees. Dat samen was weer net voldoende voor een prima maaltijd. Heerlijk zondags :7
Oh hier moet ik echt niet aan denken haha, beiden thuis iets anders
pi_206862231
Wij plannen ook altijd een restjesdag in, want bij bijv pasta, rijstgerechten etc blijft er altijd wat over!
  maandag 28 november 2022 @ 22:53:41 #237
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_206862293
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 18:29 schreef stropdaz het volgende:
Vandaag rolde ik sinds maanden weer eens met de vrouw door de Jumbo.
En ik ben echt erg geschrokken van de prijzen c.q. hoe duur boodschappen is.
Dan hebben we nog niet eens gekke dingen gekocht maar puur wat nodig is om te eten / drinken.
We kopen overigens lang niet alles a merk. Frisdrank kopen we ook niet in de supermarkt (we kopen tray van 24 voor 10 euro hier bij de lokale winkel).

Gezinssituatie: 3 personen
Onze kosten per week aan boodschappen: 150 a 200 euro
Verschilt iets per week, maar dit zullen de gemiddelde bedragen zijn.
Op welk bedrag zitten jullie?

Wij zullen echt niet de enige zijn die de supermarktprijzen erg duur gevonden worden.
Dus ik vraag me af hoe andere mensen het doen:
Ga je bv naar een andere winkel? Koop je bepaalde dingen niet etc?

Doel van dit topic:
Elkaar inzicht geven in koopgedrag en wie weet kunnen we van elkaar leren. Dus let's go!
Tip: Misschien moet je eens rechtop gaan staan in de supermarkt. De goedkoopste merken staan niet op ooghoogte en ook niet onderin (vaak de meuk voor kinderen).
  Spellchecker maandag 28 november 2022 @ 22:54:49 #238
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206862308
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:38 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Oh hier moet ik echt niet aan denken haha, beiden thuis iets anders
Doen wij ook weleens. Niet zozeer vanwege de restjes maar omdat ik bv gek ben op stamppot. En mijn vriend niet. Eet hij pizza. Of iets anders waar hij zin in heeft.
pi_206862357
Ik hou sinds ongeveer 2 jaar van alle producten bij de appie de prijzen bij. Als iets wat we ooit gekocht hebben goedkoper is dan het gemiddelde over de afgelopen vier weken bekijk ik of het een interessante aanbieding is.

Sommige dingen zoals wc-papier, wasmiddel, vaatwastabletten en shampoo koop ik vaak in hoeveelheden genoeg voor een jaar als de aanbieding goed genoeg is.
pi_206862419
Hier ook gemiddeld 250 euro per week met z'n tweeën inmiddels. Vorig jaar nog lag dat toch wat tientjes lager.
  Moderator dinsdag 29 november 2022 @ 14:16:24 #241
155227 crew  Guppy
dus
pi_206866674
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 22:27 schreef Thorinbelly het volgende:

[..]
Ik koop pijnboompitten (en andere noten) daarom niet meer in kleine verpakkingen in de supermarkt maar online... Scheelt zoveel! zelfde geldt ook voor bijv. Kruiden. Online in bulk
Dat is eigenlijk nog wel een idee om eens in te duiken :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_206869720
Wij kopen nu vaker dan voorheen bij de lokale slager en bakker.

Dit als gevolg van alle prijsstijgingen. Wij merken namelijk dat in elk geval tot nu toe de prijs voor vlees en brood bij de supermarkt veel sterker is gestegen dan bij slager en bakker. Een beetje degelijk brood in de supermarkt kost 2,30-2,40. Bij de bakker halen we 3 broden voor 7,95. Dat laatste is 30ct per brood duurder, maar ook een stuk smakelijker. Voorheen lag dat verschil op 60-70ct per brood en kochten we slechts af en toe bij de bakker.

Idem met vlees. De slager hier heeft goede weekaanbiedingen die vaak zelfs voordeliger zijn dan de supermarkt. En reguliere prijs is tegenwoordig vaak maar 1-2 euro per kilo duurder dan de supermarkt. Dus 25-50ct per avondmaaltijd voor twee personen. Prijsverschil was ook hier veel groter, maar supermarktvlees is hard in prijs gestegen.
pi_206879743
Wij wonen pal achter een Jumbo. Zie dan maar eens te bezuinigen :+ Als iets op is, is het een kwartiertje later weer aangevuld. Onmogelijk om aan te geven wat wij per week kwijt zijn aan boodschappen, omdat we soms tot meerdere keren per dag naar de Jumbo zijn geweest.
  Moderator woensdag 30 november 2022 @ 13:00:26 #244
382129 crew  Donna
pi_206879762
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:58 schreef DjVero het volgende:
Wij wonen pal achter een Jumbo. Zie dan maar eens te bezuinigen :+ Als iets op is, is het een kwartiertje later weer aangevuld. Onmogelijk om aan te geven wat wij per week kwijt zijn aan boodschappen, omdat we soms tot meerdere keren per dag naar de Jumbo zijn geweest.
Je bent natuurlijk niet verplicht om op die manier boodschappen te doen.
Wij woonden vroeger ook pal achter een supermarkt (is nu ook een Jumbo toevallig), maar gingen niet elke dag, laat staan meerdere keren per dag.
pi_206879780
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:23 schreef stropdaz het volgende:
Magnetronmaaltijden zijn ook niet meer te betalen.
In mijn vrijgezellentijd 20 jaar geleden kocht je die voor 3 euro, toen lange tijd rond de 5 euro gezeten en nu bijna het dubbele. Zoiets daar kun je echt op besparen. Koop wat plastic borden, kook in groot aantal enz et wat in de koelkast als je altijd iets achter de hand wilt hebben
3 euro is al niet te betalen wat je ervoor krijgt, laat staan nog meer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206879788
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:58 schreef DjVero het volgende:
Wij wonen pal achter een Jumbo. Zie dan maar eens te bezuinigen :+ Als iets op is, is het een kwartiertje later weer aangevuld. Onmogelijk om aan te geven wat wij per week kwijt zijn aan boodschappen, omdat we soms tot meerdere keren per dag naar de Jumbo zijn geweest.
Bonnetjes optellen is onmogelijk?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206879973
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:58 schreef DjVero het volgende:
Wij wonen pal achter een Jumbo. Zie dan maar eens te bezuinigen :+ Als iets op is, is het een kwartiertje later weer aangevuld. Onmogelijk om aan te geven wat wij per week kwijt zijn aan boodschappen, omdat we soms tot meerdere keren per dag naar de Jumbo zijn geweest.
Man man man heb je niks beters te doen
:') :') je kunt toch wel in een run voor 3 dagen vreten halen tering..
Ik zwaai naar dieren.
pi_206880048
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 12:58 schreef DjVero het volgende:
Wij wonen pal achter een Jumbo. Zie dan maar eens te bezuinigen :+ Als iets op is, is het een kwartiertje later weer aangevuld. Onmogelijk om aan te geven wat wij per week kwijt zijn aan boodschappen, omdat we soms tot meerdere keren per dag naar de Jumbo zijn geweest.
Misschien de kassabonnen vragen en bewaren en de bedragen optellen (doe ik tenminste). En als je altijd contant betaalt kun je ook een aparte portomonnee voor de boodschappen hebben en daar een vast bedrag in doen, betaal je met pin is het nog makkelijker, gewoon via online bankieren een overzicht van alle betalingen aan Jumbo uitdraaien.

Maar meerdere keren per dag naar de supermarkt? Maak gewoon een boodschappenlijstje van wat je nodig hebt en ren niet voor ieder apart artikel naar de Jumbo. En daarnaast, ik heb een AH en een Dirk op 2 straten van mijn huis, maar als er goede aanbiedingen zijn bij Jumbo of Hoogvliet fiets ik wel even wat verder. Je moet dan natuurlijk wel even de folders checken en niet klakkeloos alles bij de dichtstbijzijnde supermarkt halen. En dan verder ook niet miepen dat alles zo duur is en je niet kan bezuinigen.
pi_206880065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:22 schreef Geerd het volgende:

[..]
Man man man heb je niks beters te doen
:') :') je kunt toch wel in een run voor 3 dagen vreten halen tering..
Die tien minuutjes extra maken idd het verschil, ja. Als je dan al in de knoei komt met je dagbesteding, zitten je dagen veel te vol :') En het is ook weer niet alsof dit dagelijks voorkomt, of zo.

Ik heb er bovendien een bloedhekel aan om vandaag al te weten wat ik morgen ga eten. Vreselijk! Dus ja, dan vergeet je wel eens wat.
pi_206880141
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2022 13:31 schreef DjVero het volgende:

[..]
Die tien minuutjes extra maken idd het verschil, ja. Als je dan al in de knoei komt met je dagbesteding, zitten je dagen veel te vol :') En het is ook weer niet alsof dit dagelijks voorkomt, of zo.

Ik heb er bovendien een bloedhekel aan om vandaag al te weten wat ik morgen ga eten. Vreselijk! Dus ja, dan vergeet je wel eens wat.
Ik heb wel wat beters te doen idd dan dom 3x per dag naar een supermarkt gaan,,al is het lekker chillen met pils en een film
Ik zwaai naar dieren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')