abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206827096
Overbevolking in Nederland is één van de grote problemen waar Nederland mee te kampen heeft. Dit leidt tot watertekorten, te weinig woningen, veel overheidsuitgaven en subsidies voor allerlei symptomen die uit dit probleem voortvloeien. Vooral de migrantenstroom is één van de grote veroorzakers van de explosieve toename van de Nederlandse bevolking. (andere problemen die daar mee gepaard gaan nog terzijde gelaten) Waarom wordt dit probleem genegeerd? Wat is de reden hiervoor? Wat denk jij? Een blinde kan namelijk nog zien dat hier iets aan gedaan moet worden...
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:12:21 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_206827174
Gisteren kwam Christen Unie met een verklaring waarin ze aangeven behoorlijk anders aan te kijken tegen de migratiepolitiek. Dat is toch geen negeren? Tegelijk hebben we ook een sterk oplopend personeelstekort, dus het mes zal dan ook aan twee kanten snijden.
pi_206827236
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:12 schreef Scuidward het volgende:
Gisteren kwam Christen Unie met een verklaring waarin ze aangeven behoorlijk anders aan te kijken tegen de migratiepolitiek. Dat is toch geen negeren? Tegelijk hebben we ook een sterk oplopend personeelstekort, dus het mes zal dan ook aan twee kanten snijden.
En dat personeelstekort wordt opgevuld met migranten? N*gga please :')

En wow, een enkele partij die met een verklaring komt na een tiental jaar verwaarlozing van het probleem... ik ben overtuigd, mijn vertrouwen hebben ze!
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:29:02 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_206827312
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:20 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
En dat personeelstekort wordt opgevuld met migranten? N*gga please :')

En wow, een enkele partij die met een verklaring komt na een tiental jaar verwaarlozing van het probleem... ik ben overtuigd, mijn vertrouwen hebben ze!
Met minder mensen wordt een tekort per definitie niet opgevuld. De oplossing zal ongetwijfeld complexer zijn.

De CU was een voorbeeld op basis waarvan je wellicht een conclusie kan trekken dat een standpunt altijd kan wijzigen, ik vind negeren dan ook te stellig geformuleerd. De praktijk zal zijn dat de gekozen maatregelen niet aansluiten bij je eigen kijk op wat een goeie oplossing zal zijn, maar dan stem je toch gewoon op een andere partij?
pi_206827418
Dezelfde vraag werd 20 jaar geleden gesteld.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:46:10 #6
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206827454
Ach daar mag best over gesproken worden maar dan moet dat op een andere toon dan "ALLE MIGRANTEN ZIJN SLECHT, ALLE GRENZEN DICHT" . Dan gaan mensen natuurlijk al snel denken dat het om racistische motieven is.

Dan moet er eens gekeken worden naar waar je heen wilt. Welke migranten je wel en niet wilt. Maar ook welke economische impact dat gaat hebben. Aangezien onze economie nu voor een groot deel afhankelijk is van migranten. Dan zullen we banen moeten gaan vernietigen en beleid moeten maken dat dat de juiste zijn.

Ik heb al wel eens voorgesteld om bijvoorbeeld een zware belasting op bezorgdiensten in te stellen en bijvoorbeeld de tuinbouwsector te melden dat ze niet langer passen in Nederland. Maar dat wordt door dezelfde mensen die op migranten klagen ook weggehoond.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hexagon op 26-11-2022 12:52:13 ]
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:51:12 #7
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206827497
De meeste huizen verdwijnen van de markt door scheidingen en niet een paar 100 buitenlanders meer of minder
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:53:58 #8
476022 PzKpfw
Ongestoord Zeiken
pi_206827511
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:12 schreef Scuidward het volgende:
Gisteren kwam Christen Unie met een verklaring waarin ze aangeven behoorlijk anders aan te kijken tegen de migratiepolitiek. Dat is toch geen negeren? Tegelijk hebben we ook een sterk oplopend personeelstekort, dus het mes zal dan ook aan twee kanten snijden.
We hebben helemaal geen personeelstekort. Het leven is gewoon te duur geworden om van simpelere baantjes rond te kunnen komen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_206827519
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:46 schreef Hexagon het volgende:
Ach daar mag best over gesproken worden maar dan moet dat op een andere toon dan "ALLE MIGRANTEN ZIJN SLECHT, ALLE GRENZEN DICHT" . Dan gaan mensen natuurlijk al snel denken dat het om racistische movieten is.

Dan moet er eens gekeken worden naar waar je heen wilt. Welke migranten je wel en niet wilt. Maar ook welke economische impact dat gaat hebben. Aangezien onze economie nu voor een groot deel afhankelijk is van migranten. Dan zullen we banen moeten gaan vernietigen en beleid moeten maken dat dat de juiste zijn.

Ik heb al wel eens voorgesteld om bijvoorbeeld een zware belasting op bezorgdiensten in te stellen en bijvoorbeeld de tuinbouwsector te melden dat ze niet langer passen in Nederland. Maar dat wordt door dezelfde mensen die op migranten klagen ook weggehoond.
Er wordt dus lekker aan verdiend, maar dat geld komt niet bij mij terecht.
pi_206827532
Dit is de textielindustrie all over again. Echte vluchtelingen moet je opvangen maar hoe nu de deur open staat is niet vol te houden.
pi_206827577
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:57 schreef Document1 het volgende:
Dit is de textielindustrie all over again. Echte vluchtelingen moet je opvangen maar hoe nu de deur open staat is niet vol te houden.
Yup, het kan bijna niemand echt iets schelen.
pi_206827599
Vluchtelingen gewoon opvangen, geen beperkingen op asiel behalve de gebruikelijke asielprocedure. Andere immigranten (studenten, arbeidsmigranten) gewoon maximeren. Zeker ook studenten, als je het gebrek aan studentenkamers ziet.

Verder zou het een goed idee zijn als een bedrijf een soort extra belasting betaalt als hij arbeidsmigranten aan trekt, dan worden Nederlanders al snel goedkoper dan arbeidsmigranten en haal je die migranten dus alleen binnen voor werk wat echt niet gemist kan worden.

Arbeidsintensief werk als de kassen (ook nog eens enorm energie-intensief) past hier dan waarschijnlijk niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 26-11-2022 13:19:26 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206827639
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:08 schreef Hanca het volgende:
Vluchtelingen gewoon opvangen, geen beperkingen op asiel behalve de gebruikelijke asielprocedure. Andere immigranten (studenten, arbeidsmigranten) gewoon maximeren. Zeker ook studenten, als je het gebrek aan studentenkamers ziet.

Verder zou het een goed idee zijn als eeñ bedrijf een soort extra belasting betaalt als hij arbeidsmigranten aan trekt, dan worden Nederlanders al snel goedkoper dan arbeidsmigranten en haal je die migranten dus alleen binnen voor werk wat echt niet gemist kan worden.

Arbeidsintensief werk als de kassen (ook nog eens enorm energie-intensief) past hier dan waarschijnlijk niet meer.
Die kassenboer gaat niet betalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door christmastsunami op 26-11-2022 13:23:57 ]
pi_206827643
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:18 schreef christmastsunami het volgende:

[..]
Die kassenboer gaat niet betalen.
Nee, dan gaat hij maar zijn kassen zetten waar er werknemers zijn, in Roemenië oid.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206827667
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Cockwhale het volgende:
Overbevolking in Nederland is één van de grote problemen waar Nederland mee te kampen heeft. Dit leidt tot watertekorten, te weinig woningen, veel overheidsuitgaven en subsidies voor allerlei symptomen die uit dit probleem voortvloeien. Vooral de migrantenstroom is één van de grote veroorzakers van de explosieve toename van de Nederlandse bevolking. (andere problemen die daar mee gepaard gaan nog terzijde gelaten) Waarom wordt dit probleem genegeerd? Wat is de reden hiervoor? Wat denk jij? Een blinde kan namelijk nog zien dat hier iets aan gedaan moet worden...
Het probleem word genegeerd omdat het niet als een probleem word gezien.
De politiek heeft schijt aan de Nederlandse bevolking, waar ze werkelijk om geven is hun eigen politieke carrière en hun visie die haaks staat op de wensen van Nederlanders.
Veruit de meeste Nederlanders willen een eigen huis met een tuin, een goedbetaalde baan en het liefst willen ze dat hun kinderen ook in staat zijn om dat te bereiken.
Met de massa immigratie in ons veel te volle landje ondermijn je sowieso al 2 van de wensen van de Nederlanders. Een eigen huis met een tuin word voor veel meer mensen onbereikbaar en voor het eventuele nageslacht word dat nog veel moeilijker.
pi_206827670
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:12 schreef Scuidward het volgende:
Tegelijk hebben we ook een sterk oplopend personeelstekort
Dat personeelstekort is er alleen maar omdat bedrijven de werknemersaantallen baseren op de babyboomgeneratie die nu vergrijst. De productie van goederen en de groei van de economie zijn beide afhankelijk van deze standaard.
De enige oplossing is verdere automatisering en digitaliseren van diensten en middelen om dit tekort te kunnen bestrijden.

Want zoals al eerder gezegd is dit land vol. In dit tempo is over twee jaar het aantal mensen in Nederland onhoudbaar geworden.
Google is your friend, abuse your friends
pi_206827677
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dan gaat hij maar zijn kassen zetten waar er werknemers zijn, in Roemenië oid.
Jamaar dan is ie zijn luxe leventje kwijt, kan ie minder kopen en zich niet meer aankleden als zwarte piet.
pi_206827692
Migranten. Dus je bedoelt ook expats? Of richt je je op vluchtelingen? Die dan ook onderverdeeld kunnen worden in westers en niet westers.

Noem het beestje gewoon bij de naam, man.
  zaterdag 26 november 2022 @ 14:28:54 #19
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206828201
Het probleem wordt genegeerd zegt ie.
We hebben het de afgelopen 20 jaar bijna nergens anders over.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 26 november 2022 @ 14:44:29 #20
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_206828462
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:53 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
We hebben helemaal geen personeelstekort. Het leven is gewoon te duur geworden om van simpelere baantjes rond te kunnen komen.
Ik ben het met je eens dat je door meer salaris te bieden mensen een andere keuze kan laten maken, maar je blijft sectoren houden die het onderspit delven. Als we geen personeelstekort hebben, dan hebben we de vraag op een verkeerde plek. Dan moet je de vraag doen verminderen, bijvoorbeeld door sectoren te verplaatsen of wachttijden toe te laten nemen en met minder genoegen te nemen.
quote:
2s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:23 schreef Metalfrost het volgende:
Dat personeelstekort is er alleen maar omdat bedrijven de werknemersaantallen baseren op de babyboomgeneratie die nu vergrijst. De productie van goederen en de groei van de economie zijn beide afhankelijk van deze standaard.
Ik zou zeggen dat als een bedrijf vraag X heeft en capaciteit Y hij/zij snel geneigd is te zeggen dat een van beide het probleem is. Suggereer jij dat een volgende generatie met andere vraag/behoefte een andere standaard met zich meebrengt? Interessant zou zijn welke ondergrens er is. Maar dat is allemaal wel erg off-topic.

Maar goed; het kan geen kwaad eens goed te kijken naar hoe we het hier in Nederland allemaal geregeld hebben. Het is in mijn ogen vooral een Europees probleem waar het ene land radicaler mee om gaat dan het ander. Ik vind het een utopie om te verwachten dat we nooit vluchtelingen/migranten hebben.
pi_206828845
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:51 schreef corehype het volgende:
De meeste huizen verdwijnen van de markt door scheidingen en niet een paar 100 buitenlanders meer of minder
Een paar honderd? Wat dacht je van een paar honderdduizend?
pi_206828866
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:29 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Met minder mensen wordt een tekort per definitie niet opgevuld. De oplossing zal ongetwijfeld complexer zijn.

De CU was een voorbeeld op basis waarvan je wellicht een conclusie kan trekken dat een standpunt altijd kan wijzigen, ik vind negeren dan ook te stellig geformuleerd. De praktijk zal zijn dat de gekozen maatregelen niet aansluiten bij je eigen kijk op wat een goeie oplossing zal zijn, maar dan stem je toch gewoon op een andere partij?
:')
pi_206828897
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:44 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Ik ben het met je eens dat je door meer salaris te bieden mensen een andere keuze kan laten maken, maar je blijft sectoren houden die het onderspit delven. Als we geen personeelstekort hebben, dan hebben we de vraag op een verkeerde plek. Dan moet je de vraag doen verminderen, bijvoorbeeld door sectoren te verplaatsen of wachttijden toe te laten nemen en met minder genoegen te nemen.
[..]
Ik zou zeggen dat als een bedrijf vraag X heeft en capaciteit Y hij/zij snel geneigd is te zeggen dat een van beide het probleem is. Suggereer jij dat een volgende generatie met andere vraag/behoefte een andere standaard met zich meebrengt? Interessant zou zijn welke ondergrens er is. Maar dat is allemaal wel erg off-topic.

Maar goed; het kan geen kwaad eens goed te kijken naar hoe we het hier in Nederland allemaal geregeld hebben. Het is in mijn ogen vooral een Europees probleem waar het ene land radicaler mee om gaat dan het ander. Ik vind het een utopie om te verwachten dat we nooit vluchtelingen/migranten hebben.
Niemand heeft het over nooit meer migranten. Simpelweg het Deense model volgen. Wat we nu doen is niet normaal. En personeelstekorten, wat een politiek gelul. Het lost NIETS op.
pi_206828926
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:27 schreef Rupibma het volgende:
Migranten. Dus je bedoelt ook expats? Of richt je je op vluchtelingen? Die dan ook onderverdeeld kunnen worden in westers en niet westers.

Noem het beestje gewoon bij de naam, man.
Het aantal internationale studenten moeten ook sterk verminderd worden, minstens gehalveerd. Maar daar willen de universiteiten en huisjesmelkers niet aan.
pi_206828937
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:28 schreef Harvest89 het volgende:
Het probleem wordt genegeerd zegt ie.
We hebben het de afgelopen 20 jaar bijna nergens anders over.
Praatjes vullen geen gaatjes. Er is NIKS veranderd. Dus ja het probleem wordt genegeerd.
pi_206828938
Asielzoekers die meerdere continenten doorkruisen, duizenden kilometers afreizen door tal van veilige landen zijn niet op de vlucht. Ook dat zijn defacto arbeidsmigranten en die zullen we dus net als de reguliere arbeidsmigranten moeten gaan reguleren.
  zaterdag 26 november 2022 @ 15:16:31 #27
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_206828946
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:10 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Niemand heeft het over nooit meer migranten. Simpelweg het Deense model volgen. Wat we nu doen is niet normaal. En personeelstekorten, wat een politiek gelul. Het lost NIETS op.
Ik deed de aanname dat nooit meer migranten de stelling was die je hier deponeerde. Dan ga ik dingen invullen. Het Deense model is in mijn ogen radicaal, maar als we dat invoeren stel ik voor dat we dat als Europa invoeren. Want zo lang Griekenland en Italië nog bovengemiddeld veel hinder hebben van bepaalde bevolkingsstromen brengt het een niet automatisch stabiliteit met zich mee.
pi_206828964
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:29 schreef Scuidward het volgende:

[..]
Met minder mensen wordt een tekort per definitie niet opgevuld. De oplossing zal ongetwijfeld complexer zijn.

De CU was een voorbeeld op basis waarvan je wellicht een conclusie kan trekken dat een standpunt altijd kan wijzigen, ik vind negeren dan ook te stellig geformuleerd. De praktijk zal zijn dat de gekozen maatregelen niet aansluiten bij je eigen kijk op wat een goeie oplossing zal zijn, maar dan stem je toch gewoon op een andere partij?
We moeten gewoon slimmer werken ipv meer domme krachten binnen halen.
pi_206829134
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:14 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het aantal internationale studenten moeten ook sterk verminderd worden, minstens gehalveerd. Maar daar willen de universiteiten en huisjesmelkers niet aan.
Ah, ik dacht dit wordt een standaard vluchtelingen topic. My bad.
pi_206829177
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:37 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Ah, ik dacht dit wordt een standaard vluchtelingen topic. My bad.
Alle Marokkanen gewoon terug naar Istanboel!!
pi_206829263
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:43 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Alle Marokkanen gewoon terug naar Istanboel!!
Stil.
pi_206829299
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:20 schreef Cockwhale het volgende:
En dat personeelstekort wordt opgevuld met migranten? N*gga please :')
Verreweg de meeste migranten zijn arbeidsmigranten.
pi_206829339
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:27 schreef Rupibma het volgende:
Migranten. Dus je bedoelt ook expats? Of richt je je op vluchtelingen? Die dan ook onderverdeeld kunnen worden in westers en niet westers.

Noem het beestje gewoon bij de naam, man.
Nogal een verschil ja. Het aantal asielzoekers is maar een heel klein gedeelte van het aantal migranten. Dat gaat om zo'n 10%.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2022 16:02:23 ]
pi_206829363
Overigens is in Nederland helemaal geen sprake van een 'explosieve bevolkingsgroei'. Als je kijkt naar de bevolkingsomvang sinds 1900, dan zie je een vrijwel rechte lijn, zonder grote pieken of dalen. De bevolking groeit nu dus niet harder dan in pakweg 1920 of 1980.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-11-2022 16:05:12 ]
pi_206829369
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 15:15 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Praatjes vullen geen gaatjes. Er is NIKS veranderd. Dus ja het probleem wordt genegeerd.
Dat jouw oplossing niet is toegepast is wat anders als dat het genegeerd is. Hij heeft gelijk. Het is al jaren een probleem.

Het probleem is dat we in Nederland niet eenduidig zijn in wat er moet gebeuren. Een grote groep mensen wil de grenzen dicht, en een grote groep wil deze graag open. Als er een makkelijke oplossing zou zijn waar iedereen mee kan leven dan was dit al lang toegepast
  zaterdag 26 november 2022 @ 16:24:42 #36
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206829510
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:51 schreef corehype het volgende:
De meeste huizen verdwijnen van de markt door scheidingen en niet een paar 100 buitenlanders meer of minder
Een paar honderd _O-
Probeer 50.000 per jaar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206829520
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:04 schreef Sodemieters het volgende:
Overigens is in Nederland helemaal geen sprake van een 'explosieve bevolkingsgroei'. Als je kijkt naar de bevolkingsomvang sinds 1900, dan zie je een vrijwel rechte lijn, zonder grote pieken of dalen. De bevolking groeit nu dus niet harder dan in pakweg 1920 of 1980.
Het moet helemaal niet meer stijgen.
pi_206829533
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:25 schreef Cockwhale het volgende:

[..]
Het moet helemaal niet meer stijgen.
De grootste reden van bevolkingsgroei is momenteel niet geboorte of immigratie, maar langer leven. Als we net zo lang leefden als in de jaren 80, kromp de bevolking al. Dat is eigenlijk het 'probleem'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 26 november 2022 @ 16:33:32 #39
28167 matthijst
In a New York State of Mind
  zaterdag 26 november 2022 @ 16:34:07 #40
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206829586
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
De grootste reden van bevolkingsgroei is momenteel niet geboorte of immigratie, maar langer leven. Als we net zo lang leefden als in de jaren 80, kromp de bevolking al. Dat is eigenlijk het 'probleem'.
Neen.
Naja. Misschien kromp het of bleef het gelijk, maar dan werd het percentage "Nederlanders"'rapper minder.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206829604
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:34 schreef matthijst het volgende:

[..]
Neen.
Naja. Misschien kromp het of bleef het gelijk, maar dan werd het percentage "Nederlanders"'rapper minder.
Met hoeveel werd dat percentage dan minder?
  zaterdag 26 november 2022 @ 17:54:34 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206830566
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:36 schreef Rupibma het volgende:

[..]
Met hoeveel werd dat percentage dan minder?
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-wonen-in-nederland-

6% in 10 jaar schijnbaar.
Als het inwonersaantal werkelijk gelijk was gebleven doordat autochtonen meer dood gaan, want ouder, dan was dat percentage allochtoon in NL hoger.
Of andersom: het percentage autochtoon minder.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:15:14 #43
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206831784
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 16:24 schreef matthijst het volgende:

[..]
Een paar honderd _O-
Probeer 50.000 per jaar.
Scheidingen?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:19:57 #44
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206831855
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:15 schreef corehype het volgende:

[..]
Scheidingen?
Nee, dat zijn er 25.000.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206831895
Wil jij niet zo pesten.
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:01:19 #46
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_206832589
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:19 schreef matthijst het volgende:

[..]
Nee, dat zijn er 25.000.
:')
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  Beste debater 2022 zaterdag 26 november 2022 @ 20:26:59 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_206833074
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:01 schreef corehype het volgende:

[..]
:')
Laten we snel allemaal religieus worden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:32:55 #48
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_206833173
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 20:01 schreef corehype het volgende:

[..]
:')
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)/levensloop/scheiden

In 2021 eindigden 25 962 huwelijken in een echtscheiding.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_206837248
Door de regeling van vrij verkeer van personen binnen de EU heeft Nederland de controle hierover opgegeven.
Als je als land zelf controle hebt over migratie is het in principe best mogelijk daar regels voor op te stellen, zodat je migratie rendabel maakt door vrijwel alleen hoogopgeleide mensen binenn te laten.
Uiteraard komt dat neer op discriminatie.
Daarnaast zou je goede regels kunnen opstellen voor tijdelijke arbeidsmigratie zodat die daadwerkelijk tijdelijk is.

Overigens zijn asielzoekers/vluchtelingen natuurlijk helemaal vrijwel altijd economisch onrendabel, die kosten de maatschappij vrijwel altijd een heleboel geld.

Het probleem is dat de politiek niet eerlijk en open over deze zaken wil praten, omdat onrendabele mensen nou eenmaal nogal hard en onmenselijk klinkt.
Het is echter wel gewoon de harde waarheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 27-11-2022 10:20:53 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_206863411
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 10:13 schreef Tanatos het volgende:
Door de regeling van vrij verkeer van personen binnen de EU heeft Nederland de controle hierover opgegeven.
Als je als land zelf controle hebt over migratie is het in principe best mogelijk daar regels voor op te stellen, zodat je migratie rendabel maakt door vrijwel alleen hoogopgeleide mensen binenn te laten.
Uiteraard komt dat neer op discriminatie.
Daarnaast zou je goede regels kunnen opstellen voor tijdelijke arbeidsmigratie zodat die daadwerkelijk tijdelijk is.

Overigens zijn asielzoekers/vluchtelingen natuurlijk helemaal vrijwel altijd economisch onrendabel, die kosten de maatschappij vrijwel altijd een heleboel geld.

Het probleem is dat de politiek niet eerlijk en open over deze zaken wil praten, omdat onrendabele mensen nou eenmaal nogal hard en onmenselijk klinkt.
Het is echter wel gewoon de harde waarheid.
Het gaat niet per se om opleidingsniveau natuurlijk... Voor de meeste mensen is welwillendheid en bereidheid om aan te passen, de Nederlandse taal te leren en te werken voor je geld het belangrijkste. Mensen die niet inburgeren zouden dus ook weer moeten vertrekken. Hier kun je wel strenge regels op hanteren. Ook de versobering van voorzieningen is wat mij betreft een belangrijke maatregel. Nederland is nu een paradijs voor (jonge) luie kerels uit Noord-Afrika. Verplichte arbeid is ook geen gek idee. Meteen alles maar geven zonder enige wederdienst is natuurlijk belachelijk. Wil je meer luxe, ook tijdens het asiel- en inburgeringsproces, dan werk je daarvoor. Dat is ook beter voor de geestelijke toestand van mensen, het nuttig voelen, het verdienen van je "brood" ipv de hele dag lanterfanten en gepamperd worden.

[ Bericht 5% gewijzigd door Cockwhale op 29-11-2022 08:36:51 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')