abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206826635
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De democratie herstellen eerder, referenda, gekozen burgermeesters etc.
Ik heb FVD niet een keer zien pleitten voor minder democratie dit in tegenstelling tot andere partijen.
Hardop gelachen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206826694
Ik denk dat ze het stiekem voornamelijk doen om die kneus met zijn kut-stem niet meer aan te hoeven horen. En groot gelijk hebben ze.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206826695
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:08 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Net zo vreedzaam als bij het capitool zeker? Inmiddels stemmen alleen nog mensen op FVD die ontoerekeningsvatbaar zijn, dus oproepen tot protest is zoiets als in een TBS-kliniek messen uitdelen en de patiënten aansporen om verbaal hun begeleiders uit te dagen.
Nu word het capitool er bij de haren bij gesleept waar gek genoeg ook werd opgeroepen tot vreedzaam protest. Gelukkig is het Twitter account van Trump hersteld en kan een ieder dat gewoon weer rustig nalezen.
Overigens weer een mooi staaltje framing hier, een flinke deel van de bevolking even wegzetten als geestelijk gestoorden.
Ik zal de vergelijking maar niet maken.
pi_206826706
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:14 schreef probeer het volgende:

[..]
Hardop gelachen.
Je lacht hardop maar kun je ook tussen het lachen door een quote oprakelen waar men pleit voor minder democratie?
pi_206826721
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je lacht hardop maar kun je ook tussen het lachen door een quote oprakelen waar men pleit voor minder democratie?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat is hier zo verkeerd aan dat een partij verboden dient te worden?
Dit was je vraag:
quote:
Dan kun je best een quote of iets dergelijks opvissen waar ze pleitten voor minder democratie.
Kan jij vertellen wat er democratisch is aan tribunalen en waar dat in onze wet is geregeld? Kan jij ook vertellen waarom die wet die jij zo gaat delen niet gebruikt kan/mag worden tegen FvD?
pi_206826724
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:23 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je lacht hardop maar kun je ook tussen het lachen door een quote oprakelen waar men pleit voor minder democratie?
Dat kan ik makkelijk ja. Maar ik heb niet echt zin om met je in discussie te gaan.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206826731
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:24 schreef probeer het volgende:

[..]
Dat kan ik makkelijk ja. Maar ik heb niet echt zin om met je in discussie te gaan.
Vreemd dan dat je mij quote. Overigens wel weer een enorm zwaktebod……
pi_206826750
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:38 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Ze zijn democratisch gekozen , wat je van die partij ook mag vinden
Als hier morgen een echte Talibanpartij (die ook de democratie omver wil werpen) democratisch wordt gekozen dan is FOK! te klein en wil men ook een verbod.
pi_206826753
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vreemd dan dat je mij quote.
Was meer voor de mee-lezers.

quote:
Overigens wel weer een enorm zwaktebod……
Dat zal je als ervaringsdeskundige vast herkennen ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_206826756
Ik heb niks met forum en als Baudet vandaag van het politieke toneel zou verdwijnen zie ik dat als een overwinning van Nederland. Maar dit dient wel op een democratische manier te gebeuren, de praktijken die we nu zien, die we al tijden zien zijn niet democratisch. Hij is een gekozen volksvertegenwoordiger, en waar stopt het? Alles en iedereen dadelijk uitsluiten/bannen zodra die niet in de d66/volt lijn lopen? D66 is een veel groter gevaar voor de democratie in Nederland dan dat een handjevol mafklappers van forum dit zijn.

Let op: niet in de mood vandaag om ellenlange estafette discussies te voeren met voorstanders hiervan en d66 stemmwers. Topic al gezien en gelezen en merk de toon al.

[ Bericht 0% gewijzigd door J.A.R.V.I.S. op 26-11-2022 14:51:59 ]
pi_206826788
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:25 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Vreemd dan dat je mij quote. Overigens wel weer een enorm zwaktebod……
Vreemd dat je mij quote en een vraag stelt en daarna niet meer reageert. Is dat soms een zaktebod?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:10 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wat is hier zo verkeerd aan dat een partij verboden dient te worden?
Dit was je vraag:
quote:
Dan kun je best een quote of iets dergelijks opvissen waar ze pleitten voor minder democratie.
Kan jij vertellen wat er democratisch is aan tribunalen en waar dat in onze wet is geregeld? Kan jij ook vertellen waarom die wet die jij zo gaat delen niet gebruikt kan/mag worden tegen FvD?
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:31:51 #62
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206826796
quote:
84s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:52 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik weet het. Toen was ik een lul.
Nu nog steeds hoor , maak je geen zorgen
Ik ben inmiddels overleden
pi_206826799
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:27 schreef probeer het volgende:

[..]
Was meer voor de mee-lezers.
[..]
Dat zal je als ervaringsdeskundige vast herkennen ja.
Oh goedkoop scoren en hopen dat je ego gestreeld word. Het gedrag van onzekere pubers dat je vroeger wel eens zag op het schoolplein. Ja daar maakte ik mijzelf vroeger ook schuldig aan.
Vroeger is het sleutelwoord hier.
pi_206826817
Alsof alles onzin is wat Forum zegt? Ik heb meer het gevoel dat men soms maar al te graag de waarheid wil weg moffelen.
En ik zie daarnaast dat Brussel een dictatuur is waaraan de provincie Nederland moet houden zoals meer immigranten deze kant op met alle gevolgen vandien.

Ook vraag ik me af of de stemmen met de verkiezingen wel eerlijk verlopen want ik vind het erg vreemd dat D66 22 zetels heeft behaald. Het paardje van Brussel!

Ik vertrouw veel dingen niet meer maar merk wel op dat Nederland steeds meer naar de kloten gaat en het meer en meer op een dictatuur begint te lijken met nare trekjes. 1 van die nare trekjes is het wegsleuren van kinderen bij ouders onder het mom van de toeslagenaffaire.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 26 november 2022 @ 11:35:09 #65
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206826833
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
Ik heb niks met forum en als Baudet vandaag van het politieke toneel zou verdwijnen zie ik dat als een overwinning van Nederland. Maar dit dient wel op een democratische manier te gebeuren, de praktijken die we nu zien, die we al tijden zien zijn niet democratisch. Hij is een gekozen volksvertegenwoordiger, en waar stopt het? Alles en iedereen dadelijk uitsluiten/bannen zodra die niet in de d66/volt lijn lopen? D66 is een veel groter gevaar voor de democratie in Nederland dan dat een handjevol mafklappers van forum dit zijn.

Let op: niet in de mood vandaag om ellenlange estafette discussies te voeren met voorstanders hiervan en d66 sekteleden. Topic al gezien en gelezen en merk de toon al.
Dit doen ze toch gewoon op een democratische manier? Als je het bespreekt met de meerderheid is het prima democratisch. Dat FvD daar niet bij mag zijn lijkt mij ook wel logisch hoor.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:39:44 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_206826880
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:58 schreef quo_ het volgende:
Vind het een van de meest lastige kamer kwesties die ik me kan heugen.

Het is absurd en verwerpelijk dat via de achterkamertjes geprobeerd wordt een groep democratisch gekozen volksvertegenwoordigers buitenspel te zetten. Vind dat meer een dingetje voor hele foute systemen met pseudo-democratie, en zo ver zijn we nog niet.

Aan de andere kant bestaat forum natuurlijk uit een doorgeselecteerde randdebielen die voortdurend uit zijn op ondermijning. Als het aan hen ligt gaat het laatste restje vertrouwen in onze democratie er ook nog aan.
Waarom zouden oze fractievoorzitters hier niet over mogen overleggen en waarom is elk overleg 'achterkamertjes'
Laffe huichelaar
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:40:38 #67
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206826892
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:27 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
D66 is een veel groter gevaar voor de democratie in Nederland dan dat een handjevol mafklappers van forum dit zijn.
Ik ben totaal geen D66 sektelid, en wat je hier zegt is enorme bullshit. FvD mag dan klein zijn, maar het is inderdaad een groot gevaar. Een enorm deel van die aanhang gelooft bijvoorbeeld dat verkiezingen doorgestoken kaart zijn. En die opvatting wordt dus gewoon aangemoedigt door de partijleider en die Gideon wannabe Goebbels.

Ook in mijn omgeving (sociale onderklasse in Limburg). Forummers en PVV'ers die geloven dat verkiezingen elke keer worden gemanipuleerd want als ze eerlijk waren dan was Geert of Thierry al lang minister president. Koekoek.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206826965
Ik lees dat dit hele beraad op initiatief van Volt-leider Laurens Dassen was. Los van wat je van Baudet en zijn kornuiten vindt en hoe volgens jou de democratie moet worden ingericht. Die Dassen is minstens net zo eng. Als de grote leider het wil dan heeft hij er geen probleem mee om collega Nilüfer Gündoğan buiten te gooien zonder dat daarvoor enige grondslag bestaat. Als hij dan wordt teruggefloten door de rechter, veegt hij zijn deugbilletjes af aan de rechtstaat. Want voor meneer Dassen gelden alleen de regels van de heer Dassen en dat neemt dan het voortouw om de democratie te redden.
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:47:40 #69
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206826967
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:33 schreef Remco2021 het volgende:
Ook vraag ik me af of de stemmen met de verkiezingen wel eerlijk verlopen want ik vind het erg vreemd dat D66 22 zetels heeft behaald. Het paardje van Brussel!

Zie hier het gevaar voor de democratie.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_206826989
Op zich is het ook wel weer een teken van democratische weerbaarheid wanneer je zo'n clubje negeert en zichzelf naar de afgrond laat helpen. Fvd bestaat vooral uit een stel schreeuwerds die niks gedaan krijgen. Groot gaan ze ook nooit worden want de meeste stemgerechtigden zijn intelligent genoeg om te beseffen dat de wereld te complex is om door één of andere zogenaamde elite geregisseerd te worden.
I'll give you something to do
pi_206827004
Ik snap best dat het vervelend is wanneer je onder het mom van democratie bezig bent met een staatsgreep in 23 kleine stappen, dat er dan een partij is die je landverrader noemt, want dat is waar.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_206827067
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:50 schreef galantis het volgende:
Op zich is het ook wel weer een teken van democratische weerbaarheid wanneer je zo'n clubje negeert en zichzelf naar de afgrond laat helpen. Fvd bestaat vooral uit een stel schreeuwerds die niks gedaan krijgen. Groot gaan ze ook nooit worden want de meeste stemgerechtigden zijn intelligent genoeg om te beseffen dat de wereld te complex is om door één of andere zogenaamde elite geregisseerd te worden.
De meeste stemgerechtigden zijn toch nooit intelligent genoeg, als zij kiezen voor een volksvertegenwoordiger die niet anders doet dan uit het hoofd geleerde riedeltjes afdraaien en niet dieper op onderwerpen in wil gaan?
pi_206827079
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ben totaal geen D66 sektelid, en wat je hier zegt is enorme bullshit. FvD mag dan klein zijn, maar het is inderdaad een groot gevaar. Een enorm deel van die aanhang gelooft bijvoorbeeld dat verkiezingen doorgestoken kaart zijn. En die opvatting wordt dus gewoon aangemoedigt door de partijleider en die Gideon wannabe Goebbels.

Ook in mijn omgeving (sociale onderklasse in Limburg). Forummers en PVV'ers die geloven dat verkiezingen elke keer worden gemanipuleerd want als ze eerlijk waren dan was Geert of Thierry al lang minister president. Koekoek.
Ik geloof niet dat de uitslag wordt gemanipuleerd, maar de verkiezingen worden wel degelijk gemanipuleerd. Kijk maar eens hoe partijen recht van het midden en links van het midden vaak worden bejegend in de media. Wilders komt bijna nooit meer, maar ik kan mij nog een interview met ene Jojanneke herinneren. Een spervuur aan vragen, Wilders niet uit laten spreken en hem op een bepaalde manieren kaderen. Terwijl ze op Twitter werd aangemoedigd door vriend Thijs.

Over het verkiezingsprogramma van D66 kon je ook 100 kritische vragen stellen. Maar dat gebeurden niet. Kaag werd overal onthaald als de Messias die terug kwam uit het Midden Oosten om Nederland te redden. Geen enkele kritische noot. Sterker nog haar partij zat aan de knoppen bij de productie van een documentaire bij de publieke omroep.

In een wereld waar alles draait om beeldvorming zou ik dat toch manipulatie willen noemen.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:05:05 #74
3542 Gia
User under construction
pi_206827111
Wat men kan doen is voorverkiezingen houden om het kaf van het koren te scheiden.
En dan met de 10 grootste partijen de uiteindelijke 2de kamerverkiezing.
Voor de 1ste kamer doen dan wel de kleine partijen ook mee.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:09:57 #75
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206827150
Als de FvD-aanhang anderen gaat beschuldigen van iets weet je dat ze er zelf schuldig aan zijn. :')
pi_206827186
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ben totaal geen D66 sektelid, en wat je hier zegt is enorme bullshit. FvD mag dan klein zijn, maar het is inderdaad een groot gevaar. Een enorm deel van die aanhang gelooft bijvoorbeeld dat verkiezingen doorgestoken kaart zijn. En die opvatting wordt dus gewoon aangemoedigt door de partijleider en die Gideon wannabe Goebbels.

Ook in mijn omgeving (sociale onderklasse in Limburg). Forummers en PVV'ers die geloven dat verkiezingen elke keer worden gemanipuleerd want als ze eerlijk waren dan was Geert of Thierry al lang minister president. Koekoek.
Je stelt je vreselijk aan hier.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_206827210
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 10:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De democratie herstellen eerder, referenda, gekozen burgermeesters etc.
Ik heb FVD niet een keer zien pleitten voor minder democratie dit in tegenstelling tot andere partijen.
Terug naar de tijd voor de franse revolutie zei hij toch laatst ?
pi_206827217
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:27 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Als hier morgen een echte Talibanpartij (die ook de democratie omver wil werpen) democratisch wordt gekozen dan is FOK! te klein en wil men ook een verbod.
Vooralsnog maximaal 1 zetel. Het wordt voor westers gedachtegoed pas problematisch als ze veel meer zetels gaan krijgen.

Maar ook dat is democratisch.

En als ze zoveel zetels gaan krijgen dat ze kunnen regeren, dan is dat ook democratisch.

Maar we kunnen dan ook wel stellen dat de omvolking dan een vaststaand feit is.

Gelukkig zijn wij wijzer en komt het zover niet en stemmen we niet (in grote getale) op een Taliban-achtige partij.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206827261
[quote]0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:40 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik ben totaal geen D66 sektelid, en wat je hier zegt is enorme bullshit. FvD mag dan klein zijn, maar het is inderdaad een groot gevaar. Een enorm deel van die aanhang gelooft bijvoorbeeld dat verkiezingen doorgestoken kaart zijn. En die opvatting wordt dus gewoon aangemoedigt door de partijleider en die Gideon wannabe Goebbels.

Ook in mijn omgeving (sociale onderklasse in Limburg). Forummers en PVV'ers die geloven dat verkiezingen elke keer worden gemanipuleerd want als ze eerlijk waren dan was Geert of Thierry al lang minister president. Koekoek.
Zolang de democratie werkt is geen enkele partij een gevaar.

Wil je gaan tornen aan democratie DAN ben je wel een gevaar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206827297
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:05 schreef Gia het volgende:
Wat men kan doen is voorverkiezingen houden om het kaf van het koren te scheiden.
En dan met de 10 grootste partijen de uiteindelijke 2de kamerverkiezing.
Voor de 1ste kamer doen dan wel de kleine partijen ook mee.
Zoiets ja. Een klimaat met tig kleine partijtjes maakt het land niet effectief bestuurbaar. Krijg je alleen maar shoppen met zakenkabinetten.

Een voorverkiezing waar een bepaalde drempel gehaald moet worden voor de uiteindelijke verkiezing lijkt me dan de beste oplossing.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206827365
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik nog nooit op JA21 gestemd, maar verder ook matige poging tot framen, 3/10. Jij bent wat mis is met dit land. Je claimt tolerant te zijn, maar zodra er iemand op staat met andere meningen, is het de duivel zelf die kapot gedemoniseerd moet worden. Als iemand 'bruin' is, ben jij dat.
En jij wat mis is met rechts. Niet uit kunnen leggen waarom lachen om verdrinkende dobbernegers en een boreaal wereldbeeld fatsoenlijk zouden zijn, maar gewoon net zoals woke links vol in de slachtofferrol duiken als iemand geen respect voor je wereldbeeld heeft.

De JA21 prominenten verlieten Baudet pas na fascistisch incidentje nr zoveel en het de peilingen begon te beïnvloedend. Geen haar beter dus, enkel wat slimmer en dus gevaarlijker.
pi_206827373
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:22 schreef Montagui het volgende:

[..]
Zolang de democratie werkt is geen enkele partij een gevaar.

Wil je gaan tornen aan democratie DAN ben je wel een gevaar.
Democratie dient wel verdedigd te worden tegen diegene die proberen hem omver te werpen.

De Weimar Republiek was ook democratisch, en werd door 1 partij omgetoverd in een dictatorschap.
Deze partij deed dat ook door leugens te verspreiden, en een zondebok te creëren voor alle problemen in het land.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2022 @ 12:37:08 #83
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206827374
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:36 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En jij wat mis is met rechts. Niet uit kunnen leggen waarom lachen om verdrinkende dobbernegers en een boreaal wereldbeeld fatsoenlijk zouden zijn, maar gewoon net zoals woke links vol in de slachtofferrol duiken als iemand geen respect voor je wereldbeeld heeft.

De JA21 prominenten verlieten Baudet pas na fascistisch incidentje nr zoveel en het de peilingen begon te beïnvloedend. Geen haar beter dus, enkel wat slimmer en dus gevaarlijker.
Je bent wederom aan het framen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206827375
Als wraak gewoon keihard PVV stemmen.
pi_206827409
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je bent wederom aan het framen.
En jij bewijst wederom het gelijk van dat frame. Na je hele duivel speech gaan janken om een negatief frame. _O- Slachtoffertje toch.
pi_206827424
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:37 schreef hanskraaijjr het volgende:
Als wraak gewoon keihard PVV stemmen.
Ja dat zal ze leren. 20 mensen in een toch al te klein parlement die er voor spek en bonen zitten en af en toe wat over islam en asielzoekers roepen.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 26 november 2022 @ 12:42:58 #87
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_206827427
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:41 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
En jij bewijst wederom het gelijk van dat frame. Na je hele duivel speech gaan janken om een negatief frame. _O- Slachtoffertje toch.
Eerst framen, dan persoonlijk gaan worden als ik niet serieus in ga op dat frame. Heb je de bingokaart al vol?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_206827460
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:37 schreef Shotty het volgende:

[..]
Democratie dient wel verdedigd te worden tegen diegene die proberen hem omver te werpen.

De Weimar Republiek was ook democratisch, en werd door 1 partij omgetoverd in een dictatorschap.
Deze partij deed dat ook door leugens te verspreiden, en een zondebok te creëren voor alle problemen in het land.
Lijkt ook een beschrijving van een partij als D'66.

Of eigenlijk alle partijen. Alle partijen willen toch dat hun standpunten gemeengoed worden?

Het wordt inderdaad wel problematisch als 1 partij meer dan 50% van de stemmen krijgt, maar zover zijn we nog lang niet.

En ik heb het idee dat FvD dat ook nooit zal halen. Extremistische partijen doen het over het algemeen niet zo goed in een democratisch bestel.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206827469
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Eerst framen, dan persoonlijk gaan worden als ik niet serieus in ga op dat frame. Heb je de bingokaart al vol?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:09 schreef Nattekat het volgende:

Jij bent wat mis is met dit land. Je claimt tolerant te zijn, maar zodra er iemand op staat met andere meningen, is het de duivel zelf die kapot gedemoniseerd moet worden. Als iemand 'bruin' is, ben jij dat.
Persoonlijk worden moeten we niet willen met zijn allen nee.
pi_206827493
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:46 schreef Montagui het volgende:

[..]
Lijkt ook een beschrijving van een partij als D'66.

Of eigenlijk alle partijen. Alle partijen willen toch dat hun standpunten gemeengoed worden?

Het wordt inderdaad wel problematisch als 1 partij meer dan 50% van de stemmen krijgt, maar zover zijn we nog lang niet.

En ik heb het idee dat FvD dat ook nooit zal halen. Extremistische partijen doen het over het algemeen niet zo goed in een democratisch bestel.
de Nazi's hebben die 50% pas gehaald nadat ze de rest van de partijen verboden hadden, en ze al een dictatorschap hadden ingevoerd.

maar dat is het punt niet. het punt is dat Democratie niet uit zichzelf overleefd, zoals jij aangeeft.
pi_206827527
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:50 schreef Shotty het volgende:

[..]
de Nazi's hebben die 50% pas gehaald nadat ze de rest van de partijen verboden hadden, en ze al een dictatorschap hadden ingevoerd.

maar dat is het punt niet. het punt is dat Democratie niet uit zichzelf overleefd, zoals jij aangeeft.
Euh....

Welke partij(en) willen nu, net als de nazi's destijds, andere partijen verbieden?

Sorry, inkoppertje.

Verder denk ik dat de nuchtere NL democratie veel sterker is dan jij denkt. Althans dat mag ik hopen, en we zullen het in maart zien, en dan hoop ik dat deze anti democratische partijen (die andere partijen willen verbieden) worden afgestraft.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206827567
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:56 schreef Montagui het volgende:

[..]
Euh....

Welke partij(en) willen nu, net als de nazi's destijds, andere partijen verbieden?

Sorry, inkoppertje.

Verder denk ik dat de nuchtere NL democratie veel sterker is dan jij denkt. Althans dat mag ik hopen, en we zullen het in maart zien, en dan hoop ik dat deze anti democratische partijen (die andere partijen willen verbieden) worden afgestraft.
Zucht. Lees mijn post nog is.

Maar grappig dat je het zo brengt. Denk je niet dat het beter was geweest als de overige Duitse partijen de nazi partij verboden hadden?

Gelukkig heeft onze politiek een beetje geleerd van het verleden.

Het is namelijk niet zo dat 1 partij alle andere partijen wil verbieden. Er is wel 1 partij die alle andere partijen voor “tribunalen” wil zetten.
pi_206827573
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:17 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Terug naar de tijd voor de franse revolutie zei hij toch laatst ?
Geen idee, kun je even verwijzen naar het programma waar hij dat heeft gezegd. Ik ben best benieuwd naar die opmerking.
Ik merk overigens dat als ik de gehele tekst terug luister van die “verschrikkelijke opmerkingen” dat het vaak opzettelijk uit het verband is getrokken.
pi_206827616
Partijen die notabene pleiten voor een verbod zijn zelf partijen die het referendum hebben afgeschaft en pleiten voor het steeds meer overhevelen van soevereine macht naar Brussel, hoe ondemocratisch wil je het hebben.

Als je niet op een normale manier FvD irrelevant kan maken, is er een fundamenteler probleem en de partij verwijderen is slechts symptoombestrijding. Dat fundamentele probleem zit hem dan vooral in de partijen die pleiten voor het verbod zelf.

[ Bericht 19% gewijzigd door DeVerzamelaar op 26-11-2022 13:18:43 ]
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206827625
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:13 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Partijen die notabene pleiten voor een verbod zijn zelf partijen die het referendum hebben afgeschaft en pleiten voor het steeds meer overhevelen van soevereine macht naar Brussel, hoe ondemocratisch wil je het hebben.
Dit dus, ik heb ook meerdere malen gevraagd hier waar precies FVD pleit voor minder democratie. Zoals gewoonlijk kan er niet een persoon met een concreet voorbeeld komen. De voorbeelden bij de gevestigde partijen zijn legio met als absoluut dieptepunt dit overleg om zo te kijken wat ze kunnen doen om FVD uiteindelijk te verbieden.
pi_206827669
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:15 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit dus, ik heb ook meerdere malen gevraagd hier waar precies FVD pleit voor minder democratie. Zoals gewoonlijk kan er niet een persoon met een concreet voorbeeld komen. De voorbeelden bij de gevestigde partijen zijn legio met als absoluut dieptepunt dit overleg om zo te kijken wat ze kunnen doen om FVD uiteindelijk te verbieden.
Als de NOS en Nieuwsuur zeggen dat Forum een ondemocratische partij is dan is dat zo en hoeven er geen verdere vragen worden gesteld. Dat de media een verlengde spreekbuis zijn van de zittende linkse macht met als doel om alles wat afwijkt van hun mening te cancellen doet er verder niet toe.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_206827709
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
Vooralsnog maximaal 1 zetel. Het wordt voor westers gedachtegoed pas problematisch als ze veel meer zetels gaan krijgen.
Maar ook dat is democratisch.


En als ze zoveel zetels gaan krijgen dat ze kunnen regeren, dan is dat ook democratisch.

Maar we kunnen dan ook wel stellen dat de omvolking dan een vaststaand feit is.

Gelukkig zijn wij wijzer en komt het zover niet en stemmen we niet (in grote getale) op een Taliban-achtige partij.
Het democratische onderdeel van ons publiek/maatschappelijk bestuur /regeringn is slechts een onderdeel.

De basis van alles zijn gelijke grondrechten voor iedereen, ongeacht afkomst, geslacht etc. Dus vrijheid en gelijkheid. Dit is basis van ons politiek bestel.


Dus dit beteked: dat als het lievelingsneefje van de koning of de president: 200KM per uur te hard rijdt en een kind dood rijdt en er geen omstandigheden zijn wat deze overtreding rechtvaardigdn hij dezelfde straf zal krijgen als mohammed dit was geweest.

Dit vertaalt ook naar: als Jantje samen woont met jantine en zij willen samen voor de baby van jantine en Gert zorgen (die niet meer samen zijn). en als dit mag: Dan mogen Pietje (m) en Henkie (m) wie ook samen wonen, voor de baby zorgen van Henkie en Katreien.


Dus het is niet alleen democratie, maar juist het hebben van grondwetten regels die voor iedereen gelden.
pi_206827713
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:02 schreef Shotty het volgende:

[..]
Zucht. Lees mijn post nog is.

Maar grappig dat je het zo brengt. Denk je niet dat het beter was geweest als de overige Duitse partijen de nazi partij verboden hadden?

Gelukkig heeft onze politiek een beetje geleerd van het verleden.

Het is namelijk niet zo dat 1 partij alle andere partijen wil verbieden. Er is wel 1 partij die alle andere partijen voor “tribunalen” wil zetten.
Wat mij betreft telt elke stem. Dus ook stemmen op partijen waar ik het niet mee eens ben. Dat is nou eenmaal democratie.

En als we het hebben over verbieden van partijen dan ken ik nog wel een partij met extremistische opvattingen (naar mijn mening) die dan verboden zou mogen worden. Pas daarom op voor die glijdende schaal als je begint met het verbieden van partijen. Voor je het weet zit je met een nazi regime.

(Denk het niet, maar zoals sommigen dat menen als Fvd blijft vind ik dat net zo ook als Fvd verboden gaat worden. Beide gaat m.i. op de korte termijn zeker niet gebeuren).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_206827726
quote:
7s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]
Als de NOS en Nieuwsuur zeggen dat Forum een ondemocratische partij is dan is dat zo en hoeven er geen verdere vragen worden gesteld. Dat de media een verlengde spreekbuis zijn van de zittende linkse macht met als doel om alles wat afwijkt van hun mening te cancellen doet er verder niet toe.
wat maakt hun een democratische partij, wat voor soort referendum wet wil Forum ? hoe democratiseert dat de EU, NL etc welk voorstel hebben ze hiervoor ?
pi_206827785
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 13:30 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wat mij betreft telt elke stem. Dus ook stemmen op partijen waar ik het niet mee eens ben. Dat is nou eenmaal democratie.

En als we het hebben over verbieden van partijen dan ken ik nog wel een partij met extremistische opvattingen (naar mijn mening) die dan verboden zou mogen worden. Pas daarom op voor die glijdende schaal als je begint met het verbieden van partijen. Voor je het weet zit je met een nazi regime.

(Denk het niet, maar zoals sommigen dat menen als Fvd blijft vind ik dat net zo ook als Fvd verboden gaat worden. Beide gaat m.i. op de korte termijn zeker niet gebeuren).
En je gaat nog steeds niet in op het originele punt, en beantwoord mijn vraag ook niet.
Er zijn eerder anti-democratische partijen verboden, en we hebben geen nazi regime gekregen.
Zeker mag dit alleen zeer zorgvuldig gebeuren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')