Op schrift dit krijgen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij. De namen van mijn ouders komen niet voor op de lijst. Er is dus geen sprake van no show off of een overboeking.
Er is dus geen reservering geweest.
Wat te doen nu?
Zij beweren dat het niet aan hun ligt. Roepen steeds dat we het spoednummer hadden moeten bellen en dat ze het dan direct hadden kunnen oplossen.quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:07 schreef baskick het volgende:
[..]
Wat zei het reisbureau, de partij waar je een overeenkomst mee hebt gesloten?
Hoewel ze daarin een punt hebben, heb jij ook een valide punt als je zegt dat je de boekingscode of de eticketnummers wil zien. Kunnen ze dat niet, dan zijn die tickets nooit geboekt en proberen ze zich nu te redden met deze smoes. Ik zou ze een ultimátum stellen: of ze leveren dat bewijs, of je gaat het uit handen geven.quote:Op vrijdag 9 december 2022 20:47 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Zij beweren dat het niet aan hun ligt. Roepen steeds dat we het spoednummer hadden moeten bellen en dat ze het dan direct hadden kunnen oplossen.
Het reisbureau geeft aan dat ze geen boekingsnummer kunnen doorgeven. Zie hieronder hun reactie:quote:Op vrijdag 9 december 2022 14:56 schreef freak1 het volgende:
[..]
half antwoord...
dit was mijn vraag\advies
-aan het reisbureau vragen naar alle reisbescheiden, dus ook het boekingsnummer. iedere vlucht heeft een boekingsnummer waaronder de vlucht te vinden is. geen boekingsnummer=geen vlucht geboekt.
-de luchtvaartmaatschappij bellen waar geboekt zou zijn, daar de namen doorgeven en vragen of ze de vluchtgegevens kunnen vinden. die zullen aan kunnen geven dat onder die naam welke vluchten wel of niet geboekt zijn.
vraag 1 heb ik nog niets van gehoord.. heb je bij het reisbureau de reisbescheiden opgevraagd dus inclusief het boekingsnummer? zonder boekingsnummer had het sowieso geen enkel nut naar het vliegveld te gaan.. dan is er niets geboekt namelijk.. een vodje met "joh je hebt een vlucht" is geen boeking..
dus wat zei het reisbureau toen je om de reisbescheiden vroeg? hebben ze je meer gegveven dan een eigen gemaakt vodje?
mbt vraag 2, je hebt het over ene lijst.. welke lijst? daar ben ik confuus mee... de lijst met passagiers voor die vlucht? of t algemeen?
iig lijkt het me duidelijk. de vliegmaatschappij zegt dat er geen boekingen zijn, laat t reisbureau maar bewijzen dan en anders geld terug
ik vind dit een heel lastig verhaal.quote:Op vrijdag 9 december 2022 20:57 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het reisbureau geeft aan dat ze geen boekingsnummer kunnen doorgeven. Zie hieronder hun reactie:
.... is een touroperator welke haar eigen stoelen inkoopt bij de luchtvaartmaatschappijen.
Bij inkoop van eigen stoelen is reglementair en systeemtechnisch een ticketnummer/PNR niet van toepassing.
Een touroperator koopt namelijk een x aantal stoelen in.
Aan de hand van de ingekochte capaciteit mag een touroperator voor de ingekochte x aantal passagiers vervoeren.
De betreffende passagiers worden als één lijst aangeleverd waardoor er geen boekingsnummer van toepassing is.
Ik heb contact gehad met de vliegmaatschappij en heb de tickets doorgestuurd van mijn ouders. Ze hebben hun administratie geraadpleegd om te controleren of de namen van mijn ouders zichtbaar waren. Dat was niet het geval, er zijn geen boekingen bekend met hun naam. Ook het referentienummer van het reisbureau is bij ze niet bekend.
Inmiddels heb ik het reisbureau trouwens aansprakelijk gesteld voor alle gemaakte kosten.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:32 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Het is inderdaad een reactie via de mail.
Zij geven aan dat de namen wel degelijk op de lijst staan en dat er zich mogelijk een ander probleem heeft afgespeeld
En dat we het spoednummer van het reisbureau hadden moeten bellen, maar dat we dat niet hebben gedaan volgens hun logsysteem.
Dat we niet hebben gebeld, is correct. Ik had het spoednummer en was aan het slapen om 4 uur 's ochtends. Mijn ouders wisten niet wat te doen en zijn weer teruggekeerd nadat ze werden geweigerd.
dat had ik al een tijd geleden gelezen.. en op gereageerd dat daar feitelijk niets staat..quote:
Zoals je zelf ook aangeeft, kan er een uurtje vantevoren, als ze niet op de lijst staan, er niet veel meer gedaan worden, noodnummer of niet. Maar denk dat het reisbureau genoeg reden heeft om niet zomaar te gaan betalen.quote:Op zaterdag 10 december 2022 11:14 schreef freak1 het volgende:
[..]
ik vind dit een heel lastig verhaal.
Ik kan niet overtuigend zeggen dat ze liegen. wel kan ik zeggen dat het warrig is. groepsreservering en een groep stoelen inkopen kan allemaal. maar er moet iets bij de vliegmaatschappij zijn wat vooraf te checken is. zeker omdat dit een vlucht is waarvoor een paspoort nodig is moet er iets, ruim voroaf, aan de vliegtuigmaatschappij worden doorgegeven waardoor ze kunnen controleren of de personen bijvoorbeeld op een no fly list staan.
dat een tour operator vooraf stoelen reserveerd (een blok reservering) is allemaal heel normaal. maar dan moeten ze wel altijd netjes namen en reisgegevens doorgeven vooraf. en volgens mij ook voor reizen buiten de EU moet vooraf je paspoortnummer doorgegeven worden.. maar dat is mijn ervaring en kan ik niet met zekerheid zeggen.
wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat als er niets is doorgegeven aan de vliegtuigmaatschappij er niet een uurtje voor de vlucht gaat met een belletje die mensen even op ene zogenaamde lijst worden gezet. en zelfs dan nog, rammelt het verhaal aan alle kanten.
technisch hebben ze denk ik wel gelijk dat ze een blok inkopen en die doorverkopen. maar er moet iets van een referentie zijn.. en dat dat dan geen ticketnummer is, prima (wat me overigens sterk lijkt want daar draait uiteindelijk toch het systeem van de vervoerder mee) maar er moet iets van een referentie zijn. als het niet voor dat ene ticket is, is het wel voor de groepsreservering.
maarrrrrr en dat is toch een beetje de hot potato, je ouders hebben het noodnummer niet gebeld.
waarom eigenlijk niet? hadden ze het niet? want die vraag is best wel relevant.
als ze het noodnummer hadden, een telefoon hadden, en alle kans tot bellen hadden dan is het lastig.. als ze aan de balie stonden en aan de balie hebben ze gezegd we kunnen niks voor je doen ga maar naar huis is het weer een ander verhaal..
dus wat er aan die balie is gebeurd is ook relevant..
dus even 2 dingen
1)wat is er aan die balie gebeurd? wat hebben ze precies gezegd en waarom is dat noodnummer niet gebeld? daar moet een goed verhaal uitkomen. als ze als 2 eigenwijze flappies aan die balie hebben gestaan, niets hebben gevraagd hun schouders hebben opgehaald en naar huis zijn gereden is het verhaal stukken anders dan dat de balie hun zo goed mogelijk heeft proberen te helpen en dat de balie uiteindelijk het advies heeft gegeven, joh je staat niet op de lijst, ga maar naar huis en probeer het te regelen.. het is echt cruciaal dat er duidelijk wordt wat er daar gebeurd is.
2)schriftelijk het reisbureau aansprakelijk stellen. meld het reisbureau simpelweg joh we hebben een reis geboekt, wij hebben ons aan alle regels gehouden, waren op het vliegveld maar er was geen reis.
afhankelijk van de uitkomst van vraag 1 is het de vraag wat er met vraag 2 gaat gebeuren.
zijn ze passief naar huis gegaan? dan denk ik fluiten naar de centjes
zijn ze geadviseerd om te gaan? dan heb je een sterker punt
Ik vermoed zomaar dat dit zich allemaal niet op Schiphol heeft afgespeeld, maar op een buitenlandse luchthaven. TS is vermoedelijk de partij die de overeenkomst heeft gesloten (i.c. tickets voor derden gekocht). TS had het noodnummer en instructies gekregen en die voor het gemak niet gedeeld met de personen die dat nummer nodig zouden kunnen hebben - en zelf niet bereikbaar, want slapen. Ik acht de kans op succes voor TS niet zo grootquote:Op zaterdag 10 december 2022 15:19 schreef freak1 het volgende:
[..]
dat had ik al een tijd geleden gelezen.. en op gereageerd dat daar feitelijk niets staat..
ik wil juist de details weten. hier lees je dat de ouders dus bij een balie stonden, niet verder mochten, geprobeerd te hebben met TS te bellen, TS lag te tukken dus ouders zijn rechtsomkeerd gegaan.
als dat alles is dan zijn de ouders behoorlijk naief om eerlijk te zijn en vind ik het knap dat ze uberhaupt op eigen kracht op schiphol zijn gekomen. en dat lijkt me dus allemaal vrij sterk.
ik denk\weet dat er meer is gebeurd daar.
dus ik wil het verhaal van TS.
de ouders kwamen daar, stonden aan de balie, en toen? want voor het vervolgen van het verhaal is het bijzonder relevant of de baliemedewerkers hen melden "je hebt hier niks te zoeken ga naar huis" of dat men daar actief heeft geprobeerd te helpen en men heeft gezegd, links of rechtsom, je gaat niet met deze vlucht mee. wiens beslissing was het niet het noodnummer te bellen?
als de baliemedewerkers melden dat het noodnummer gebeld moet worden en dat hebben ze niet gedaan, dan gaan ze gezeik krijgen. als de balie ze de instruyctie heeft gegeven naar huis te gaan dan hebben ze gewoon de aanwijzingen van het balie personeel opgevolgd.. en sta je een stuk sterker bij het reisbureau.
hoe groot de fuckup van dat reisbureau ook is\was, het vervolg gaat afhangen van hoe het gelopen is bij die balie. zijn die ouders als 2 kasplantjes zonder enig initiatief naar huis gegaan dan gaan ze nat tegen het reisbureau want dan hebben ze een vrij simpele instructie niet opgevolgd. en dan gaat dat reisbureau simpelweg claimen dat alles geregeld was, er een spelfoutje ofzo stond, dat het in 1 minuut was opgelost als men het noodnummer had gebeld. dat zal vast ook ergens in de overeenkomst staan die je met het reisbureau hebt.
tja. maar zolang TS supervaag is in het verhaal en niet het gehele verhaal verteld en kleine hapjes aan ons voert blijft het maar raden en half advies geven..quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Zoals je zelf ook aangeeft, kan er een uurtje vantevoren, als ze niet op de lijst staan, er niet veel meer gedaan worden, noodnummer of niet. Maar denk dat het reisbureau genoeg reden heeft om niet zomaar te gaan betalen.
ja ik vind het ook een raar verhaal. maar TS blijft ook vaag..quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat dit zich allemaal niet op Schiphol heeft afgespeeld, maar op een buitenlandse luchthaven. TS is vermoedelijk de partij die de overeenkomst heeft gesloten (i.c. tickets voor derden gekocht). TS had het noodnummer en instructies gekregen en die voor het gemak niet gedeeld met de personen die dat nummer nodig zouden kunnen hebben - en zelf niet bereikbaar, want slapen. Ik acht de kans op succes voor TS niet zo groot
Er staat in de OP dat het op een vliegveld in Turkije was.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:29 schreef baskick het volgende:
[..]
Ik vermoed zomaar dat dit zich allemaal niet op Schiphol heeft afgespeeld, maar op een buitenlandse luchthaven. TS is vermoedelijk de partij die de overeenkomst heeft gesloten (i.c. tickets voor derden gekocht). TS had het noodnummer en instructies gekregen en die voor het gemak niet gedeeld met de personen die dat nummer nodig zouden kunnen hebben - en zelf niet bereikbaar, want slapen. Ik acht de kans op succes voor TS niet zo groot
Het sarcasme van m'n eerste zin kwam niet over, merk ik.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er staat in de OP dat het op een vliegveld in Turkije was.
nee dat staat er niet. er staat dat er 2 tickets zijn geboekt via een reisbureau, daar staat de vermelding (TR-NL) bij wat prima zou kunnen betekenen dat de reis van turkije naar nederland ging, maar voor hetzelfde geld is de man turks en de vrouw nederlands.quote:Op zaterdag 10 december 2022 15:45 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Er staat in de OP dat het op een vliegveld in Turkije was.
Geschillencommissie kan wellicht uitkomst biedenquote:Op vrijdag 9 december 2022 20:47 schreef CaVaBien het volgende:
[..]
Zij beweren dat het niet aan hun ligt. Roepen steeds dat we het spoednummer hadden moeten bellen en dat ze het dan direct hadden kunnen oplossen.
Dus je (ouders) staat op t vliegveld met tickets (uitgeprint? Op smartphone?) en ze mogen niet mee? Dan zal het reisbureau wel een fukup gemaakt hebben idd.quote:Tickets zijn aanwezig en ook het betaalbewijs is aanwezig.
Beste vliegtuigmaatschappij wmb als je kleine kindjes hebt en korte afstanden vliegt (lees <5 uur).quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:11 schreef ZarB het volgende:
Vliegt Sunexpress nog? Goh, dacht dat die allang opgedoekt waren.
Ja dat dusquote:Op maandag 16 januari 2023 17:47 schreef loveli het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe dit is afgelopen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |