abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 26 november 2022 @ 00:10:48 #1
408813 crew  trein2000
pi_206825057
quote:
Een groot deel van de Tweede Kamer beraadt zich achter de schermen op maatregelen tegen FvD. Afgelopen dinsdag kwam een aantal fractievoorzitters bijeen voor geheim overleg, zeggen Haagse bronnen tegen De Telegraaf. De partijen willen een einde maken aan ’ondermijning van de democratie’ en opruiing door FvD.

Het overleg was een initiatief van Volt-leider Laurens Dassen. Voor hem was de druppel een video waarin FvD-Kamerlid Gideon van Meijeren de hoop uitsprak dat een menigte naar Den Haag zou trekken om de regering ten val te brengen. „We mogen niet meer wegkijken”, liet Dassen eerder al weten via Twitter.

Bij het overleg was zowel de oppositie als de coalitie vertegenwoordigd.

„FvD deugt gewoon niet”, zegt een betrokken fractievoorzitter. Toch willen de partijen ervoor waken dat de focus niet enkel op FvD komt te liggen.

FvD-leider Thierry Baudet betwist dat zijn partij pogingen doet om de rechtsstaat te ondermijnen. „We hebben die intentie absoluut niet.” Hij zegt dat Forummers soms dingen zeggen die niet zo bedoeld zijn.
https://www.telegraaf.nl/(...)orum-voor-democratie

Heel goed dat dit eens een keer aangepakt wordt. Ik ben normaal erg tegen politici die mekaar het bestaansrecht willen ontzeggen. Maar deze partij maakt het zo bont, heult met de vijand, hitst mensen op, jagen bedreigingen aan, etc. dat er inmiddels sprake is van een extreme situatie die ook extreme maatregelen vraagt.

Hoe denken jullie hier over?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206825073
Eens met TS. Deze staatsgevaarlijken mogen oprotten.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator zaterdag 26 november 2022 @ 00:34:57 #3
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_206825120
Heeft weinig meer met openbaar bestuur te maken als Forum daar zelf niet zou zijn uitgenodigd.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_206825637
Schaapje😂
pi_206825672
Sowieso is overleg over hoe ze in de kamer en eventueel in debatten richting de verkiezingen met hen om moeten gaan best een goed idee. Je moet een methode vinden waarbij je geen olie op het vuur gooit, maar ook niet hun gevaarlijke onzin onweersproken laat. Dat is niet zo makkelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206825685
Ach ja. Ze hebben alles toch al kapot gemaakt, waarom ook de democratie niet volledig slopen.
Lekker weer in achterkamertje .. openheid van bestuur _O- _O- _O-


Het wordt tijd dat de gehele 1e en 2e kamer eens oprot en de fakkel doorgeeft aan de jonge generatie
pi_206825978
Wat een bange poeperds. Overigens weer een bewijs dat de Kamer vooral met zichzelf bezig is.

[ Bericht 60% gewijzigd door Dutchguy op 26-11-2022 10:04:11 ]
  zaterdag 26 november 2022 @ 11:09:22 #8
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206826587
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:55 schreef Dutchguy het volgende:
Wat een bange poeperds. Overigens weer een bewijs dat de Kamer vooral met zichzelf bezig is.
Want ze moeten braafjes de andere kant opkijken als een groep gekken met staatsondermijnende activiteiten bezig is?
pi_206826616
Goed geheim gehouden.
pi_206826773
Misschien moeten ze eens met betere ideeën komen om FvD de wind uit de zeilen te nemen :?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_206826834
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Want ze moeten braafjes de andere kant opkijken als een groep gekken met staatsondermijnende activiteiten bezig is?
Staatsondermijnend is wat er in Brussel gebeurt.
pi_206826885
Ik denk dat je een gek tegen zichzelf moet beschermen.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:03:50 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206827100
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:35 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
Staatsondermijnend is wat er in Brussel gebeurt.
Bedankt ome Harry, pak nog een borrel.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:05:04 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206827110
Partij staat wel maar op 3 zetels of zo in de peilingen. Dus eigenlijk kun je ze ook laten doodbloeden en gewoon negeren.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 26 november 2022 @ 12:08:58 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206827135
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:05 schreef Harvest89 het volgende:
Partij staat wel maar op 3 zetels of zo in de peilingen. Dus eigenlijk kun je ze ook laten doodbloeden en gewoon negeren.
Ze hebben nogal een slechte invloed op mensen met ontwikkelings- en gedragsproblemen dus we willen niet dat die allerlei narigheid gaan uithalen.
pi_206827162
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 12:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bedankt ome Harry, pak nog een borrel.
Ik drink niet.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 26 november 2022 @ 14:44:07 #17
408813 crew  trein2000
pi_206828447
twitter

Jammer dat VOLT het gelijk weer politiek maakt door hun uitnodigingenbeleid.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206828593
Die uitspraken zijn een serieus probleem, jammer dat ze dit weer als amateurs aanpakken...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 26 november 2022 @ 14:49:30 #19
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_206828617
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat VOLT het gelijk weer politiek maakt door hun uitnodigingenbeleid.
Het was vanaf het begin af aan politiek van fractievoorzitters/partijen die denken te kunnen bepalen wat acceptabele partijen zijn. Dat is aan de kiezer. Anders krijg je een democratie waarin alleen kartel en kartelachtige partijen mee mogen doen. Dat is niet mijn democratie.
Zeer stabiel genie.
pi_206828699
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 11:39 schreef christmastsunami het volgende:
Ik denk dat je een gek tegen zichzelf moet beschermen.
Dan vinden zij niet getuige de wachtlijst bij GGZ.
pi_206829933
Ik was tegen het verbieden van FvD, maar nu ik dit zie..
twitter


Daar sta je als Baudet dan tussen als zelfverklaard intellectueel/pianist/latinist/man met goede smaak _O_ Werd DJ Jopie ooit niet bijna geroyeerd vanwege zijn belabberde muzieksmaak?
pi_206831664
Als je bedenkingen hebt en dus niet meegaat in de opruiing tegen Rusland (het officiele narratief) ben je dus gelijk de "vijand" en 'staatsgevaarlijk'. Zie je hoe vies dit werkt. Het kartel is derhalve zelf anti-democratisch.

[ Bericht 15% gewijzigd door Belugastroop op 26-11-2022 19:10:38 ]
  zaterdag 26 november 2022 @ 19:07:32 #23
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206831692
Ik ben in principe tegen partijverboden, maar je kunt op je vingers natellen dat de Forummers in het kielzog van Thierry en Gideon alleen maar debielere dingen gaan roepen en steeds verder zullen gaan - daar is geen enkele Nederlander bij gebaat, en de democratie als geheel al helemaal niet.

Ik zie verder niet echt een gevaar in de partij, want ze zijn veel te marginaal om daadwerkelijk onheil te verrichten, maar het zijn zulke aandachtshoeren dat ze een veel te grote stempel op de dagelijkse politiek drukken. Dat je als gezamenlijke niet-populistische kamerfracties daar even over na wil denken en een aanpak wil bespreken is eigenlijk wel slim. Ik snap de uitnodigingenlijst van Dassen eigenlijk wel.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206831720
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:07 schreef Janneke141 het volgende:

Ik zie verder niet echt een gevaar in de partij, want ze zijn veel te marginaal om daadwerkelijk onheil te verrichten...
Maar als er ook maar 1 de daad bij sommige woorden van de FvD-(kamer)leden gaat voegen is het natuurlijk wel gevaarlijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 26 november 2022 @ 19:20:39 #25
408813 crew  trein2000
pi_206831863
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als er ook maar 1 de daad bij sommige woorden van de FvD-(kamer)leden gaat voegen is het natuurlijk wel gevaarlijk.
Dat is het ook, politiek zijn ze wel voor eeuwig naar de marge gedirigeerd. Alleen ze zetten de hele maatschappij op zn kop, hoe vaak lees je wel niet dat mensen ernstig bedreigd worden door uitspraken van Forum. En niet alleen online maar ook aan huis en op bijeenkomsten, en dat is is natuurlijk wél ondermijnend tot en met.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206831898
Gordon sanitair
pi_206831929
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als er ook maar 1 de daad bij sommige woorden van de FvD-(kamer)leden gaat voegen is het natuurlijk wel gevaarlijk.
Het kartel is vooral zelf goed in opruiing. Ze zijn goed in het verzinnen en toeschuiven van zaken die niet in uitspraken van FVD voorkomen. Alleen om ze zwart te maken. Achteloze burgers geloven na vele herhaling via de wokestream media dat Baudet echt de facistische duivel zelve is. En zoeken hem dan op. Dit zijn bewust smerige anti-demos en staatsgevaarlijke praktijken.
pi_206832153
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:24 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Het kartel is vooral zelf goed in opruiing. Ze zijn goed in het verzinnen en toeschuiven van zaken die niet in uitspraken van FVD voorkomen. Alleen om ze zwart te maken. Achteloze burgers geloven na vele herhaling via de wokestream media dat Baudet echt de facistische duivel zelve is. En zoeken hem dan op. Dit zijn bewust smerige anti-demos en staatsgevaarlijke praktijken.
Wokestreammedia zoals bijvoorbeeld de twitterpagina van Sjerrie?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206832937
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:24 schreef Belugastroop het volgende:

[..]
Het kartel is vooral zelf goed in opruiing. Ze zijn goed in het verzinnen en toeschuiven van zaken die niet in uitspraken van FVD voorkomen. Alleen om ze zwart te maken. Achteloze burgers geloven na vele herhaling via de wokestream media dat Baudet echt de facistische duivel zelve is. En zoeken hem dan op. Dit zijn bewust smerige anti-demos en staatsgevaarlijke praktijken.
Je bedoelt praktijken van die een minister linken aan spionzijn, of mensen die bedekt oproepen om de Tweede Kamer te bestormen? Ja, die zijn staatsgevaarlijk.

En Baudet geeft zelf toe dat FvD'ers constant dingen zeggen die gevaarlijk zijn, hij zegt alleen dat 'FvD'ers vaak dingen zeggen die ze niet zo bedoelen'.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 26 november 2022 @ 20:23:54 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_206833020
Ah, Gideon zelf heeft zich ook gemeld zie ik.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_206833503
Oh, post 'ie hier ook al. :{
pi_206835155
Thierry heeft nu toch sorry gezegd? (hoorde ik op de radio?) Reptielen-uitspraak
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_206835256
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 22:27 schreef Het_Bokje het volgende:
Thierry heeft nu toch sorry gezegd? (hoorde ik op de radio?) Reptielen-uitspraak
Dat is een beetje het probleem: Baudet en volgelingen zeggen steeds dingen die ze later terugnemen of afzwakken, maar het zaad is dan al geplant. Ze moeten gewoon nadenken voor ze iets zeggen, elke keer als ze wat zeggen. Dat hoort bij het vak van politicus.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206835283
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 00:10 schreef trein2000 het volgende:
Hoe denken jullie hier over?
met jou eens trein
pi_206835682
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 22:37 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat is een beetje het probleem: Baudet en volgelingen zeggen steeds dingen die ze later terugnemen of afzwakken, maar het zaad is dan al geplant. Ze moeten gewoon nadenken voor ze iets zeggen, elke keer als ze wat zeggen. Dat hoort bij het vak van politicus.
tja, ze begonnen leuk. (via Fora de wil van het volk naar de Tweede Kamer brengen -even simpel gezegd-), na het lavendelsnuiven ging het al gauw fout en bleek alles zeggen om maar 'in de media' te komen wel geoorloofd. Toen Baudet gehoor leek te vinden bij de toen ontstane 'wappies' etc (en mensen met terechte kritiek op de Regering) kreeg de Partij een wat grotere bek in de kamer, en dat moeten ze nu bezuren.

jammer voor Baudet & Co. Hadden ze maar een beetje normaal moeten doen. Kijk, je kunt best iemand uitschelden in de TK, maar op de wijze waarop Baudet het doet/gedaan heeft... zooooo jammer. Het klinkt allemaal intellectueel, maar het is net Lubach die je hoort. Ingestudeerd en niet grappig/treffend.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
  zaterdag 26 november 2022 @ 23:37:05 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206835896
Kunnen ze overigens niet wat honeypots uitzetten voor die forum aanhangers die lui lopen te bedreigen. En ze dan pakken en gewoon voor heel lang in de bak trappen. Dan ben je van die wappies verlost.
pi_206838285
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 19:04 schreef Belugastroop het volgende:
Als je bedenkingen hebt en dus niet meegaat in de opruiing tegen Rusland (het officiele narratief) ben je dus gelijk de "vijand" en 'staatsgevaarlijk'. Zie je hoe vies dit werkt. Het kartel is derhalve zelf anti-democratisch.
Forum heeft iets van 5 zetels virtueel in de peilingen. Zoals ik het zie hebben ze helemaal geen macht en is het vooral de pers die van alles opblaast tot onwerkelijke proporties. Ik concentreer me liever waar de macht wél zit en daar zie je van alles fout gaan.
  zondag 27 november 2022 @ 12:17:24 #38
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_206838393
quote:
Gereedschapskist
In plaats van zo vooruit te lopen op de Wet op de politieke partijen kunnen we beter kijken naar hoe ze in Duitsland omgaan met democratie-ondermijnende partijen.

En toen was er vorige week toch een voorstel van D66 – om precies te doen wat onverstandig is. Niet wachten op de nieuwe Wet op de politieke partijen, maar de nieuwe verbodsgrond voor verenigingen van toepassing verklaren op politieke partijen. Terwijl die verbodsgrond daar juist niet voor bedoeld is, en dan ook: behoorlijk expliciet niet. Op vragen van de Eerste Kamer antwoordde minister Sander Dekker destijds ‘dat het gewijzigde artikel 2:20 BW niet van toepassing zal zijn op politieke partijen en daarmee geen gevolgen heeft voor de bewegingsvrijheid van politieke partijen, ongeacht de organisatievorm’. Dat was begin 2021. Die wet dan zo’n anderhalf jaar later alsnog willen inzetten voor politieke partijen is wel heel onzorgvuldig. Zeker als je bedenkt dat het parlement er dan niet meer aan te pas komt; een koninklijk besluit volstaat. (De Groene Amsterdammer)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 27 november 2022 @ 16:42:40 #39
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206843049
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 17:09 schreef Raw85 het volgende:
Ik was tegen het verbieden van FvD, maar nu ik dit zie..
[ twitter ]

Daar sta je als Baudet dan tussen als zelfverklaard intellectueel/pianist/latinist/man met goede smaak _O_ Werd DJ Jopie ooit niet bijna geroyeerd vanwege zijn belabberde muzieksmaak?
Heel dat partijcongres was een grote geestige wanboel. Uiterst pijnlijk ook voor Baudet dat niet hij, maar Kuikentje Gideon het grootste applaus ontving. Dat is natuurlijk niet de bedoeling volgens de führer en iets om in de gaten te houden. De muziekkeuze moet al een doorn in het oog geweest zijn van de zelfbenoemd pianofilosoof. Morgen staat hij te hossen op Paul Elstak. De pijnlijke val van het ooit zo intellectuele Forum.
Put these foolish ambitions to rest.
  Moderator zondag 27 november 2022 @ 23:03:01 #40
236264 crew  capricia
pi_206850066
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2022 16:42 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Heel dat partijcongres was een grote geestige wanboel. Uiterst pijnlijk ook voor Baudet dat niet hij, maar Kuikentje Gideon het grootste applaus ontving. Dat is natuurlijk niet de bedoeling volgens de führer en iets om in de gaten te houden. De muziekkeuze moet al een doorn in het oog geweest zijn van de zelfbenoemd pianofilosoof. Morgen staat hij te hossen op Paul Elstak. De pijnlijke val van het ooit zo intellectuele Forum.
Misschien is er nog een plekje voor Gideon bij JA21? Zoals de rest van Forum die het onderspit gedolven heeft bij Thierry.
Hij 'had het niet zo bedoeld' etc.
Definitely not CIA
pi_206852479
Terzijde...
Niks geheime aanpak van Martin Bos.
Openlijk zeggen dat zijn drukte over de bamischijf een symptoom van nationalistisch ziek extremisme is
twitter


En dan maakt FvD hem tot lijsttrekker van de lijst provinciale staten FvD
sicko trots
twitter
pi_206852527
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
Terzijde...
Niks geheime aanpak van Martin Bos.
Openlijk zeggen dat zijn drukte over de bamischijf een symptoom van nationalistisch ziek extremisme is
[ twitter ]

En dan maakt FvD hem tot lijsttrekker van de lijst provinciale staten FvD
sicko trots
[ twitter ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 28 november 2022 @ 10:49:10 #43
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206852528
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:42 schreef Bluesdude het volgende:
Terzijde...
Niks geheime aanpak van Martin Bos.
Openlijk zeggen dat zijn drukte over de bamischijf een symptoom van nationalistisch ziek extremisme is
[ twitter ]

En dan maakt FvD hem tot lijsttrekker van de lijst provinciale staten FvD
sicko trots
[ twitter ]
Nou, ja, maken en trots. Martin Bos is vooral de personificatie van de val van FvD. Er is gewoon niks anders meer.

twitter
Put these foolish ambitions to rest.
pi_206852535
twitter

Wat betekent dit? Ego Baudet versus ego van Meijeren ? Machtstrijd?
Partijsplitsing Gideons bende versus Baudets groepies ?
pi_206852591
Vrij naar Hillary Clinton, niet haar oorspronkelijke citaat
....You know, to just be grossly generalistic, you could put too much of fvd supporters into what I call the basket of deplorables.They're racist, sexist, homophobic, xenophobic, Islamophobic; you name it,,,,
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 28 november 2022 @ 20:55:18 #46
408813 crew  trein2000
pi_206860194
twitter

Goede draad!
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  maandag 28 november 2022 @ 21:45:37 #47
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_206861328
Put these foolish ambitions to rest.
pi_206862435
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat VOLT het gelijk weer politiek maakt door hun uitnodigingenbeleid.
Wybren dus wel?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
When Tiësto was Tiësto
pi_206863919
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 14:44 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Jammer dat VOLT het gelijk weer politiek maakt door hun uitnodigingenbeleid.
Partijen die niet uitgenodigd worden lijken daarmee meteen in een extreem hoekje gezet te worden. Daarom alleen al een domme actie van Volt.
  dinsdag 29 november 2022 @ 14:02:14 #50
498131 Donaldson
'tisjeboydonnie
pi_206866534
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 10:57 schreef Bluesdude het volgende:
Vrij naar Hillary Clinton, niet haar oorspronkelijke citaat
....You know, to just be grossly generalistic, you could put too much of fvd supporters into what I call the basket of deplorables.They're racist, sexist, homophobic, xenophobic, Islamophobic; you name it,,,,
En toen won Trump. Of wilde je dat niet zeggen?
Zeer stabiel genie.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')