abonnement Unibet Coolblue
  Miss 200.000.000! vrijdag 25 november 2022 @ 14:59:21 #1
367000 roos94
pi_206815999
Als ik naar fotos kijk van jonge mensen uit 70s 80s 90s vind ik dat ze er vaak meer uitzien als dertigers dan als tieners..wie herkent dit
  Eindredactie Sport / Forummod vrijdag 25 november 2022 @ 14:59:53 #2
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_206816010
Echt vroeger ongetwijfeld wel. Net zoals mensen in armere landen er doorgaans veel sneller ouder uit zien.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_206816052
Er is zo'n filmpje van een high school in de VS, opgenomen in de jaren '80, daar ziet iedereen er zeker wel ouder uit dan een willekeurige blik heden ten dage. Maar ja, is ontzettend subjectief verder.
-nee-
pi_206816055
Is dat niet omdat ze er ouderwetser uit zien? Qua kleding en looks, waardoor je denkt dat ze er oud uitzien.
pi_206816057
Lijkt dat niet zo omdat je de kapsels en kleding uit die tijd associeert met boomers en veertigers van nu?

Overigens was er vroeger wel meer gif om ons heen, met name lood door gelode benzine en daar krijg je wel eerder een oude kop van.
blablablabla
  vrijdag 25 november 2022 @ 15:09:55 #6
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
  vrijdag 25 november 2022 @ 15:09:59 #7
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_206816172
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:02 schreef Piles het volgende:
Is dat niet omdat ze er ouderwetser uit zien? Qua kleding en looks, waardoor je denkt dat ze er oud uitzien.
Ik denk dat dat inderdaad een heel belangrijke factor is.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
pi_206816185
Mode en schoonheidsidealen spelen vast een rol.
pi_206816396
Ik herken dat.
Mijn ouders zagen er op 30-jarige leeftijd ouder uit dan ik toen ik 50+ was.
Niet alleen door de kleding. Ook door de slechte voeding, slechte verzorging, en niet te vergeten het harde werken.
Vooral de huisvrouwen. Wassen. Dat was dus de hele dag water koken, in de teil gieten, de was langs het wasbord bonken, spoelen, uitwringen en aan de waslijn hangen. En dan maar hopen dat het niet ging regenen.



Dan stofzuigen. Nou ja, het vuil opvegen met een bezem, daarna met veger en blik alles bij elkaar vegen en weggooien. Dan de volle vuilnisbak (van metaal) buiten zetten.



Ook een keer per week matten kloppen.



Koken. Iedereen van voedsel voorzien en pas kunnen zitten als je jezelf had bediend.



Daarna afwassen. Kindjes naar bed brengen.





Dan gaan verstellen. Of je huishoudboekje bijwerken.

Ook niet te vergeten: boodschappen, strijken, ramen zemen, stoepje schuren enz.







Kortom, er was bijna geen tijd voor leuke dingen.

pi_206816411
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:02 schreef Elan het volgende:
Lijkt dat niet zo omdat je de kapsels en kleding uit die tijd associeert met boomers en veertigers van nu?

Overigens was er vroeger wel meer gif om ons heen, met name lood door gelode benzine en daar krijg je wel eerder een oude kop van.
Nu toch ook. Stikstof, gifgassen, botox, voedsel dat al geprepareerd is in de fabrieken of laboraroria.
pi_206816416
Dit klopt niet, mensen waren vroeger jonger.
Iemand die in 1980 bv 30 was, die is nu 72.
Dus mensen waren vroeger jonger.
pi_206816450
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:26 schreef koemleit het volgende:
Dit klopt niet, mensen waren vroeger jonger.
Iemand die in 1980 bv 30 was, die is nu 72.
Dus mensen waren vroeger jonger.
Gaat het verder wel goed met jou?
pi_206816540
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:25 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Nu toch ook. Stikstof, gifgassen, botox, voedsel dat al geprepareerd is in de fabrieken of laboraroria.
Botox hebben de meeste mensen niks mee te maken, stikstof heeft invloed op de biodiversiteit maar niet op jouw persoonlijke gezondheid. Tegenwoordig is er veel meer toezicht op wat fabrieken kunnen en mogen uitstoten en wat ze bijvoorbeeld in rivieren mogen lozen, dat was 40 jaar geleden echt veel minder. Gelode benzine was ook puur vergif.

quote:
2021 has marked the end of leaded petrol worldwide, after it has contaminated air, dust, soil, drinking water and food crops for the better part of a century. Leaded petrol causes heart disease, stroke and cancer. It also affects the development of the human brain, especially harming children, with studies suggesting it reduced 5-10 IQ points. Banning the use of leaded petrol has been estimated to prevent more than 1.2 million premature deaths per year, increase IQ points among children, save USD 2.45 trillion for the global economy, and decrease crime rates.
Daarbij rookte half van Nederland, jen e mocht overal roken, ook bij kleine kinderen en dat doet ook wat met je huid.
blablablabla
pi_206816589
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:34 schreef Elan het volgende:

[..]
Botox hebben de meeste mensen niks mee te maken, stikstof heeft invloed op de biodiversiteit maar niet op jouw persoonlijke gezondheid. Tegenwoordig is er veel meer toezicht op wat fabrieken kunnen en mogen uitstoten en wat ze bijvoorbeeld in rivieren mogen lozen, dat was 40 jaar geleden echt veel minder. Gelode benzine was ook puur vergif.
[..]
Daarbij rookte half van Nederland, jen e mocht overal roken, ook bij kleine kinderen en dat doet ook wat met je huid.
Klopt, maar toch wat vraagtekens.
Waarom is het dan zo belangrijk om de stikstof terug te dringen?
Toezicht op fabrieken. Het zal wel.
Die gasten delen een zak geld uit en het 'probleem' is opgelost.
Je bent toch wel bekend met illegale lozingen enz.?
pi_206816793
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:37 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]
Klopt, maar toch wat vraagtekens.

Toezicht op fabrieken. Het zal wel.
Die gasten delen een zak geld uit en het 'probleem' is opgelost.
Je bent toch wel bekend met illegale lozingen enz.?
Was vroeger veel erger, je hebt nu ook nog wel ellende (Dupont) maar in de jaren 70 en 80 was er veel minder toezicht op. Ook omdat de controles minder effectief waren door gebrekkige detectiemethodes en dat er minder urgentie was.

https://www.rivm.nl/ggd-r(...)g/korte-geschiedenis

quote:
Waarom is het dan zo belangrijk om de stikstof terug te dringen?
Vanwege de biodiversiteit. Die raakt aangetast als er in gebieden teveel stikstof aanwezig is. Dan heb je straks alleen nog een weiland met wat ganzen en een sloot met rietvoorn. Daarvan hebben we afgesproken dat dat onwenselijk is. En dus moet de stikstof omlaag in en rond kwetsbare natuurgebieden.
blablablabla
pi_206816844
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:26 schreef koemleit het volgende:
Dit klopt niet, mensen waren vroeger jonger.
Iemand die in 1980 bv 30 was, die is nu 72.
Dus mensen waren vroeger jonger.
Die getallen zijn wat willekeurig maar de strekking is wel juist, 30 is het nieuwe 20.
blablablabla
  vrijdag 25 november 2022 @ 22:59:26 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_206824701
Klopt. 20 jaar geleden was er opeens het fenomeen "metroseksuele man".
Sinds die trend zijn bijna alle (jonge) mannen metro geworden en dus zien ze er jonger uit.

Omdat ze 2x per week naar de kapper gaan, ranzige cremés op hun gezicht smeren, etc.
Geef dus Beckham en later C. Ronaldo maar de schuld van dit fenomeen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 26 november 2022 @ 08:18:37 #18
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206825575
Dat hangt af van de leeftijdsgroep waar je het over hebt. Je hebt jong en jong.

Veel kinderen van ongeveer 10-13 jaar droegen in de jaren 80 en 90 een sweater met stripfiguren of iets anders wat je echt met kinderen associeert, hadden vlechtjes of staartjes en weinig/geen make-up op. En het speelse gedrag werd bij velen iig t/m groep 8 gerekt (bij sommigen nog iets langer).

Spelen met Barbie's, tikkertje spelen en het luisteren naar Kinderen Voor Kinderen: het houdt nu wel zo'n beetje op bij het tiende levensjaar. Er kinderlijk uit willen zien ook. Ze maken een Instagram- en/of Tiktok-account aan (eventjes liegen dat je al dertien bent) en kijken bij influencers af wat de huidige normen zijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 26-11-2022 08:57:25 ]
pi_206825594
Iedereen rookte en drinken was ook veel normaler, ook tijdens school of werk of verjaardagen, in het vliegtuig, trein etc..

Er werd zoveel gerookt dat je zelfs als kettingroker, het binnen niet uithield en geen adem kon halen.
pi_206825623
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:59 schreef roos94 het volgende:
Als ik naar fotos kijk van jonge mensen uit 70s 80s 90s vind ik dat ze er vaak meer uitzien als dertigers dan als tieners..wie herkent dit
Vsauce heeft er een filmpje over dat het kijken waard is.


Conclusie is dat wij bepaalde stijlen associėren met oud, en dat over 50 jaar jongeren hetzelfde zullen denken over jouw foto's.
pi_206825640
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 november 2022 08:41 schreef Drxx het volgende:

[..]
Vsauce heeft er een filmpje over dat het kijken waard is.


Conclusie is dat wij bepaalde stijlen associėren met oud, en dat over 50 jaar jongeren hetzelfde zullen denken over jouw foto's.
The Dorian Grey Syndrome/effect???!! Ja dat zou ook best kunnen, het schoonheidsideaal is wel verandert. De opkomst van de magere modellen en de brad pits. Het is wachten op wat er gebeurt als de botox weer uit is.
pi_206826065
Dikke mensen lijken jonger en de mens is flink dikker geworden.

En natuurlijk minder drinken, niet roken en minder zonlicht. Meeste mensen werken binnen op kantoor en zien de zon amper.
  zondag 27 november 2022 @ 21:13:37 #23
431030 BlackEyedAngel
Allergic to morons and idiots.
pi_206847906
Ik kan me herinneren vorig jaar naar 'Dr.No' te kijken, en me rot schrok dat Sean Connory pas 32 was daar :o
Ik zie ee nu met 42 nog steeds jonger uit dan hij toen :D

[ Bericht 47% gewijzigd door BlackEyedAngel op 27-11-2022 21:22:23 ]
It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.
pi_206848550
ja want wij deden nog wat anders dan alleen maar achter een schermpje zitten met je bio maaltijd.
  maandag 28 november 2022 @ 10:53:44 #25
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206852564
bruh ik ben bijna 40 en ik zie er nog uit als een 20er :') ik snap het ook niet
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
pi_206854768
Ze denken wel eens dat mijn vrouw, mijn moeder is, zo jong zie ik eruit.

Toen ik ging werken na m'n opleiding, dachten ze dat ik een stagiaire was, i.p.v. hun nieuwe collega.

Bij de kapper moet ik m'n paspoort laten zien, anders krijg ik niet de korting die voor "50-ers+ kale koppen" geldt

EN ga zo maar door.

Allemaal door gezond te leven en geen adviezen aan te nemen.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 28 november 2022 @ 14:18:58 #27
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206854865
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 14:09 schreef blomke het volgende:
Ze denken wel eens dat mijn vrouw, mijn moeder is, zo jong zie ik eruit.

Toen ik ging werken na m'n opleiding, dachten ze dat ik een stagiaire was, i.p.v. hun nieuwe collega.

Bij de kapper moet ik m'n paspoort laten zien, anders krijg ik niet de korting die voor "50-ers+ kale koppen" geldt

EN ga zo maar door.

Allemaal door gezond te leven en geen adviezen aan te nemen.
Oh ik leef helemaal niet gezond, moet ook meestal mn legitimatie laten zien bij het peuken halen etc :')
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  maandag 28 november 2022 @ 17:12:04 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_206856829
Ja dat idee heb ik ook wel als ik oud foto en filmmateriaal zie. Ik denk dat twee dingen spelen.

1. Mensen zijn gezonder geworden. Roken minder, veel schadelijke stoffen zijn teruggedrongen, er is meer aandacht voor een gezonde werkplek.

2. Ik heb het idee dat mensen ook op latere leeftijd meer aandacht hebben voor hun uiterlijk. Dragen wat modieuzere kleding, doen meer aan hun figuur en dat is voor de meeste mensen ook bereikbaarder geworden.
pi_206856860
Vroeger hadden ze nog geen insta filters.
  maandag 28 november 2022 @ 17:46:29 #30
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_206857206
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 17:14 schreef Farenji het volgende:
Vroeger hadden ze nog geen insta filters.
Of photoshop, waardoor Linda de Mol voorop haar blad eeuwig 35 blijft.
pi_206857222
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 november 2022 15:02 schreef Marsenal het volgende:
Er is zo'n filmpje van een high school in de VS, opgenomen in de jaren '80, daar ziet iedereen er zeker wel ouder uit dan een willekeurige blik heden ten dage. Maar ja, is ontzettend subjectief verder.
Die heb ik ook gezien ja, opvallend volwassen zagen ze eruit.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')