abonnement Unibet Coolblue
pi_206806810
Hi,

Ben op zoek naar een 60” tv , maar met al die Black Friday aanbiedingen en de vele opties raak ik het spoor een beetje bijster.

Iemand nog een aanrader?
60” is wel een harde eis, sowieso niet kleiner.. paar inches groter kan wel (max 65)

Budget ¤800/¤1400

Help! 🤣
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 19:29:25 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_206806833
Breitling - Instruments for Professionals
pi_206807968
60" is geen gebruikelijke maat. 55" of 65" is gebruikelijk. Ik gebruik altijd de pricewatch van tweakers.net. Daar kan je zelf de wensen aangeven en dan krijg je een overzichtje van welke TV's binnen je wensen vallen en waar je ze het goedkoopst kan krijgen (met reviews over de winkels èn de producten). Ik heb op het linkje alvast je budget en schermdiagnoaal (65") ingevuld.

https://tweakers.net/tele(...)pnoGSjpKuSDdEE5tbS0A

Binnen je budget staan er twee 8K-TV's, maar negeer die. 8K is wat onzinnig op die diagonaal en er is praktisch niets beschikbaar op die resolutie.

Filter zelf even op paneeltype, LCD of OLED (je hebt ook QD-OLED, maar dat valt op 65" buiten je budget):

Vangt de TV geen zonlicht en kijk je vooral 's avonds, dan geeft OLED het mooiste beeld. OLED geeft hoog contrast doordat individuele pixels uit kunnen staan en daardoor zwart echt zwart is. Nadelen zijn dat OLED niet zo goed tegen zonlicht kan, geen hoge piekhelderheid geeft en kans heeft op inbranden (al is dat bij nieuwere generaties wel een stuk minder problematisch).
LG maakt de panelen en geeft goede smart-functionaliteit mee. De C1 die Coolguy adviseert, is het model van vorig jaar en die valt nog net binnen je budget. Ik zou die ook adviseren als je voor OLED gaat.

Als de TV in de zon staat en/of als je veel overdag of in een heldere ruimte TV-kijkt, ga je voor LCD (LED of QLED). Die geven hoog contrast doordat ze een heel hoge piekhelderheid kunnen weergeven.

Als je voor LCD gaat, dan zou ik wel kiezen voor een tv met full array local dimming (miniled). Dat zegt iets over de verlichting achter het scherm. Mini-led geeft (binnen jouw budget) de meeste zones en kan daardoor het beste lokaal dimmen voor beter contrast, al zal je in een donkere kamer altijd wel een beetje de zones blijven zien. Ik zou dan denk ik voor een van de Samsungs gaan
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_206808299
Zou zelf voor een LG gaan.

Ik kan je aanraden om een 'Chromecast met Google TV' erbij te kopen, want de slimme tv's krijgen altijd trage/oude hardware, waardoor de slimme tv al snel frustrerend wordt. Zo'n Chromecast met Google TV is een redelijk goedkope manier om je tv langer slim te houden.
pi_206811593
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:00 schreef YStec het volgende:
Zou zelf voor een LG gaan.

Ik kan je aanraden om een 'Chromecast met Google TV' erbij te kopen, want de slimme tv's krijgen altijd trage/oude hardware, waardoor de slimme tv al snel frustrerend wordt. Zo'n Chromecast met Google TV is een redelijk goedkope manier om je tv langer slim te houden.
Dan kan hij beter een Philips TV kopen. Daar zitten LG oled panelen in en draaien al op Google TV. Op mijn vorig jaar aangeschafte 65OLED706 draait Google TV beter dan op mijn Chromecast. Dat zal alleen maar verbeterd zijn bij de nieuwe lijn.

TS, ik zou hieruit kiezen: https://tweakers.net/tele(...)UjK9yU2teX4rmODFr-sX

Om 60 inch plus te krijgen moet je budget iets hoger (bijv. deze of deze).

[ Bericht 1% gewijzigd door dimmak op 25-11-2022 08:42:53 ]
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206812190
Bedankt voor de tips en informatie allemaal !
pi_206854275
TV aanbiedingen gaan vaak schuil achter iets van "vraag nu ook persoonlijke korting!". Mega irritant maar het is niet anders.

Er loopt op T.net een draadje over waar men de beste prijzen gekregen heeft, want de pricewatch is door dit soort praktijken niet echt representatief.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2035968

Ik heb zodoende een C2 48" gescoord voor 200 euro minder dan de 'aanbieding' op de website van HelloTV en ik kan me voorstellen dat de percentuele korting bij grotere panelen nog wat hoger is, want die zijn een stuk efficiënter te maken. 48" is nauwelijks goedkoper dan 55" bijvoorbeeld.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  maandag 28 november 2022 @ 17:52:40 #8
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206857277
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:37 schreef Jordy-B het volgende:
60" is geen gebruikelijke maat. 55" of 65" is gebruikelijk. Ik gebruik altijd de pricewatch van tweakers.net. Daar kan je zelf de wensen aangeven en dan krijg je een overzichtje van welke TV's binnen je wensen vallen en waar je ze het goedkoopst kan krijgen (met reviews over de winkels èn de producten). Ik heb op het linkje alvast je budget en schermdiagnoaal (65") ingevuld.

https://tweakers.net/tele(...)pnoGSjpKuSDdEE5tbS0A

Binnen je budget staan er twee 8K-TV's, maar negeer die. 8K is wat onzinnig op die diagonaal en er is praktisch niets beschikbaar op die resolutie.

Filter zelf even op paneeltype, LCD of OLED (je hebt ook QD-OLED, maar dat valt op 65" buiten je budget):

Vangt de TV geen zonlicht en kijk je vooral 's avonds, dan geeft OLED het mooiste beeld. OLED geeft hoog contrast doordat individuele pixels uit kunnen staan en daardoor zwart echt zwart is. Nadelen zijn dat OLED niet zo goed tegen zonlicht kan, geen hoge piekhelderheid geeft en kans heeft op inbranden (al is dat bij nieuwere generaties wel een stuk minder problematisch).
LG maakt de panelen en geeft goede smart-functionaliteit mee. De C1 die Coolguy adviseert, is het model van vorig jaar en die valt nog net binnen je budget. Ik zou die ook adviseren als je voor OLED gaat.

Als de TV in de zon staat en/of als je veel overdag of in een heldere ruimte TV-kijkt, ga je voor LCD (LED of QLED). Die geven hoog contrast doordat ze een heel hoge piekhelderheid kunnen weergeven.

Als je voor LCD gaat, dan zou ik wel kiezen voor een tv met full array local dimming (miniled). Dat zegt iets over de verlichting achter het scherm. Mini-led geeft (binnen jouw budget) de meeste zones en kan daardoor het beste lokaal dimmen voor beter contrast, al zal je in een donkere kamer altijd wel een beetje de zones blijven zien. Ik zou dan denk ik voor een van de Samsungs gaan
LCD of Led of QLed dan toch? Dat zijn toch verschillende dingen?

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv, maar dan iets in de 49" maat. Heb nu een 42 inch waar ik zo'n 2.5 meter vanaf zit. En die begint wat oud te worden. https://tweakers.net/pric(...)ilver/specificaties/

Is een Led o Qled sowieso al beter dan deze met buitenlicht erop?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_206858194
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 17:52 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
LCD of Led of QLed dan toch? Dat zijn toch verschillende dingen?

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv, maar dan iets in de 49" maat. Heb nu een 42 inch waar ik zo'n 2.5 meter vanaf zit. En die begint wat oud te worden. https://tweakers.net/pric(...)ilver/specificaties/

Is een Led o Qled sowieso al beter dan deze met buitenlicht erop?
led en q-led zijn beiden typen lcd-schermen. Q-led heeft een blauwe backlight, maar er is een laag die de golflengtes van dat blauwe licht omzet naar rood en groen. Naast het blauw van de backlight krijg je dan dus RGB. Een normaal LED-scherm werkt met witte leds die door kleurfilters schijnen. In theorie geeft filteren iets lagere lichtopbrengst dan golflengte aanpassen.

Beiden schermen hebben een laag met vloeibare kristallen (LCD: Liquid Crystal Display) om licht tegen te kunnen houden waar het beeld zwart moet zijn, maar die techniek laat altijd wat licht door. Zwart is dus eerder donkergrijs.

OLED heeft pixels die zelf licht geven, dus zwart is echt zwart. OLED heeft alleen als nadeel dat het niet bijzonder fel kan (en de pixels zijn slijtagegevoelig en kunnen niet zo goed tegen zonlicht).

Je oude TV is een plasmascherm.
Dat is een heel mooie techniek en ik durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken of een nieuwe lcd-tv sowieso beter beeld gaat geven. Waarschijnlijk wel feller.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 28 november 2022 @ 18:55:03 #10
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206858405
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 18:44 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
led en q-led zijn beiden typen lcd-schermen. Q-led heeft een blauwe backlight, maar er is een laag die de golflengtes van dat blauwe licht omzet naar rood en groen. Naast het blauw van de backlight krijg je dan dus RGB. Een normaal LED-scherm werkt met witte leds die door kleurfilters schijnen. In theorie geeft filteren iets lagere lichtopbrengst dan golflengte aanpassen.

Beiden schermen hebben een laag met vloeibare kristallen (LCD: Liquid Crystal Display) om licht tegen te kunnen houden waar het beeld zwart moet zijn, maar die techniek laat altijd wat licht door. Zwart is dus eerder donkergrijs.

OLED heeft pixels die zelf licht geven, dus zwart is echt zwart. OLED heeft alleen als nadeel dat het niet bijzonder fel kan (en de pixels zijn slijtagegevoelig en kunnen niet zo goed tegen zonlicht).

Je oude TV is een plasmascherm.
Dat is een heel mooie techniek en ik durf er niet mijn hand voor in het vuur te steken of een nieuwe lcd-tv sowieso beter beeld gaat geven. Waarschijnlijk wel feller.
Hmm, soms staat de zon er bij mij op, dan lijkt qled me dus beter. OF LCD?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_206858586
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 18:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Hmm, soms staat de zon er bij mij op, dan lijkt qled me dus beter. OF LCD?
In principe zou Q-led iets beter moeten zijn.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  maandag 28 november 2022 @ 19:11:35 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_206858664
quote:
1s.gif Op maandag 28 november 2022 19:05 schreef Jordy-B het volgende:

[..]
In principe zou Q-led iets beter moeten zijn.
Maaruuh, die zie ik bij tweakers niet? Daar zie ik alleen dit:

LCD
OLED
Plasma
QD-OLED

Of valt qled onder lcd?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 28 november 2022 @ 20:18:23 #13
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_206860106
Ik zou gaan voor een Sony OLED, toch net wat beter beeld dan een LG en ook betere bouwkwaliteit.
pi_206860933
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2022 19:11 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Maaruuh, die zie ik bij tweakers niet? Daar zie ik alleen dit:

LCD
OLED
Plasma
QD-OLED

Of valt qled onder lcd?
Q-led valt onder lcd
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')