abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 16:16:37 #1
358144 crew  capuchon_jongen
I love capuchons
pi_206804332
Ik moest een topic openen van @Durmada

Er zijn al 4 wedstrijden geŽindigd op 0-0. Die tactische schaakwedstrijden zijn moker saai om te bekijken.

Denemarken - TunesiŽ 0-0
Mexico - Polen 0-0
Marokko-KroatiŽ 0-0
Uruguay - Zuid Korea 0-0

Daarom heb ik misschien een idee:

scoren = extra punten.
Wedstrijd winnen met meer dan 3 doelpunten verschil = 4 punten

uitslagen zoals: 6-1, 3-0, 4-1

Wedstrijd winnen met minder dan 3 doelpunten verschil = 3 punten

3-1, 2-1, 1-0

Verliezen is altijd 0 punten, ongeacht hoeveel doelpunten verschil

Dat maakt wedstrijden waar het 2-0 staat leuker. de ploeg die voorstaat gaat er dan alles aan doen om toch maar de 3-0 te scoren :P

Gelijk spel met doelpunten: 2 punten
Gelijkspel zonder doelpunten 1 punt

Dit zou enkel van toepassing in groepsfases van WK's en EK's.

Laat hier onder weten welke idee jij zou hebben. Toon eens je creativiteit (Moet wel een beetje realistisch en haalbaar zijn.)

[ Bericht 5% gewijzigd door capuchon_jongen op 24-11-2022 16:23:20 ]
Taalfaut inkoming
  Redactie Sport donderdag 24 november 2022 @ 16:17:31 #2
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_206804340
Gewoon een punt voor elke goal en de twee landen met de meeste goals gaan door!
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 16:19:50 #3
I love capuchons
pi_206804354
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar dan heb je landen zoals Spanje die met 7-0 winnen en dan zijn al na 1 wedstrijd zo goed als door :D
Taalfaut inkoming
pi_206804372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:17 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom geen punt voor elke doelpoging? Daar was Canada gisteren behoorlijk goed mee bezig namelijk.
pi_206804380
Ontopic, onzin suggestie. Het is bekend dat de groepsfase over het algemeen wat saai is. Hierna volgt de knockout en die is een stuk beter te pruimen.
pi_206804381
Het was mijn idee om er een topic over te openen en ik krijg 0 credits ??
AZ
ALKMAAR
pi_206804389
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:22 schreef Durmada het volgende:
Bedankt voor het kuttopic.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 16:23:28 #8
I love capuchons
pi_206804390
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:22 schreef Durmada het volgende:
zie edit
Taalfaut inkoming
  donderdag 24 november 2022 @ 16:24:37 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_206804398
Ik denk niet dat men in 0-0 wedstrijden weigert een doelpunt te scoren omdat het "slechts 3 punten oplevert".
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_206804412
Dat krijg je 'n beetje blijkbaar bij de "nummer 2 op papier" en de "nummer 3 op papier" van een poule. Te bang om te verliezen, omdat je dan bijna zeker wel klaar bent.
pi_206804419
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:16 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik moest een topic openen van @:durmada

Er zijn al 4 wedstrijden geŽindigd op 0-0. Die tactische schaakwedstrijden zijn moker saai om te bekijken.

Denemarken - TunesiŽ 0-0
Mexico - Polen 0-0
Marokko-KroatiŽ 0-0
Uruguay - Zuid Korea 0-0

Daarom heb ik misschien een idee:

scoren = extra punten.
Wedstrijd winnen met meer dan 3 doelpunten verschil = 4 punten

uitslagen zoals: 6-1, 3-0, 4-1

Wedstrijd winnen met minder dan 3 doelpunten verschil = 3 punten

3-1, 2-1, 1-0

Verliezen is altijd 0 punten, ongeacht hoeveel doelpunten verschil

Dat maakt wedstrijden waar het 2-0 staat leuker. de ploeg die voorstaat gaat er dan alles aan doen om toch maar de 3-0 te scoren :P

Gelijk spel met doelpunten: 2 punten
Gelijkspel zonder doelpunten 1 punt

Dit zou enkel van toepassing in groepsfases van WK's en EK's.

Laat hier onder weten welke idee jij zou hebben. Toon eens je creativiteit (Moet wel een beetje realistisch en haalbaar zijn.)

In een competitie met weinig teams (zoals een WK-poule) klinken veel punten per overwinning aantrekkelijk, maar verliezen levert in zo'n geval gelijk veel nadeel op. Daarom denk ik dat het ophogen van punten per overwinning averechts zal werken.

Voor extra punten als je meer scoort valt op zich wel iets te zeggen. Ik zou alleen mijn handen niet branden aan meer punten voor een 2-2 dan een 0-0, of een aantal doelpunten gelijkstellen aan een aantal punten. Daar krijg je ongetwijfeld salonremises van, al zullen die in plaats van 0-0 eerder 8-8 worden.
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 16:29:18 #12
I love capuchons
pi_206804438
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:26 schreef Halcon het volgende:
Dat krijg je 'n beetje blijkbaar bij de "nummer 2 op papier" en de "nummer 3 op papier" van een poule. Te bang om te verliezen, omdat je dan bijna zeker wel klaar bent.
Is ook wel weer waar.
Taalfaut inkoming
pi_206804533
Het schaken (ik snap de analogie die vaak bij saai voetbal wordt gebruikt nooit zo goed) is vaak een remisedood voorspeld, bijvoorbeeld door Capablanca. Het idee is dat het niveau van de spelers zo hoog wordt, dat ze geen fouten meer maken. Toch is dit nooit gebeurd. Er worden weliswaar veel remises behaald op topniveau, maar de potten zijn niet (per se) saai. Dit komt m.i. door de vele mogelijkheden die spelers hebben om van een "verloren" stelling een remise te maken. Een (klein) foutje maken is daardoor niet rampzalig en daardoor durven spelers meer risico te nemen.

Ik denk dat als je meer doelpunten in een voetbalwedstrijd wilt krijgen, je het gemakkelijker moet maken om een doelpunt te scoren. Dat klinkt natuurlijk vrij obvious en suf. Maar als je gemakkelijker kunt scoren, kun je ook meer risico's nemen. Ik denk dat een regeltechnische oplossing meer kansen heeft dan een motivatie-oplossing.

Dan kun je denken aan grote veranderingen zoals een kleiner veld met minder spelers (7 tegen 7) of kleinere zoals 3 corners penalty.
  donderdag 24 november 2022 @ 16:38:38 #14
268045 Boezeidekoe
Corrigeert tong80
pi_206804539
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:21 schreef GereDathan het volgende:
Ontopic, onzin suggestie. Het is bekend dat de groepsfase over het algemeen wat saai is. Hierna volgt de knockout en die is een stuk beter te pruimen.
Qua spanning wel, qua voetbal vaak niet. De angst regeert.
pi_206804549
Gewoon in een land gaan voetballen, waar de omstandigheden normaal zijn.

Dit had ik van te voren al voorspeld, het wordt en blijft allemaal 0-0 en 0-1 en pingels.
pi_206804552
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:38 schreef Lyrewyn het volgende:
Het schaken (ik snap de analogie die vaak bij saai voetbal wordt gebruikt nooit zo goed) is vaak een remisedood voorspeld, bijvoorbeeld door Capablanca. Het idee is dat het niveau van de spelers zo hoog wordt, dat ze geen fouten meer maken. Toch is dit nooit gebeurd. Er worden weliswaar veel remises behaald op topniveau, maar de potten zijn niet (per se) saai. Dit komt m.i. door de vele mogelijkheden die spelers hebben om van een "verloren" stelling een remise te maken. Een (klein) foutje maken is daardoor niet rampzalig en daardoor durven spelers meer risico te nemen.

Ik denk dat als je meer doelpunten in een voetbalwedstrijd wilt krijgen, je het gemakkelijker moet maken om een doelpunt te scoren. Dat klinkt natuurlijk vrij obvious en suf. Maar als je gemakkelijker kunt scoren, kun je ook meer risico's nemen. Ik denk dat een regeltechnische oplossing meer kansen heeft dan een motivatie-oplossing.

Dan kun je denken aan grote veranderingen zoals een kleiner veld met minder spelers (7 tegen 7) of kleinere zoals 3 corners penalty.
Ik zou eerst eens kijken naar tijdstraffen.

Nu kun je zonder groot gevolg een veelbelovende aanval onderbreken. Als het geen doorgebroken speler is, krijg je maximaal geel als je niet al te wild in komt.

Idem dito voor tijdrekken. Dat kan zonder groot gevolg.
pi_206804559
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:40 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ik zou eerst eens kijken naar tijdstraffen.

Nu kun je zonder groot gevolg een veelbelovende aanval onderbreken. Als het geen doorgebroken speler is, krijg je maximaal geel als je niet al te wild in komt.
Ja, dat vind ik zeker een goede suggestie.

quote:
Idem dito voor tijdrekken. Dat kan zonder groot gevolg.
Ik ben al jaren vurig voorstander van zuivere speeltijd. :)
pi_206804560
Altijd leuk als mensen denken een briljant idee te hebben wat echt te slecht voor woorden is.
pi_206804566
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:42 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Altijd leuk als mensen denken een briljant idee te hebben wat echt te slecht voor woorden is.
Zoals bovenstaande post posten?
pi_206804570
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:41 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Ja, dat vind ik zeker een goede suggestie.
[..]
Ik ben al jaren vurig voorstander van zuivere speeltijd. :)
Ja, zuivere speeltijd. In combinatie met tijdstraffen voor geel.

Nu pak je een speler vast bij een gevaarlijke counter, pak je geel en veelbelovende aanval is weg. Als je dan 'n minuut of 10 met 'n mannetje minder komt te staan, da's wel anders. Dan heeft het andere team in elk geval een mooie reden om de aanval op te zoeken.
pi_206804595
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, zuivere speeltijd. In combinatie met tijdstraffen voor geel.

Nu pak je een speler vast bij een gevaarlijke counter, pak je geel en veelbelovende aanval is weg. Als je dan 'n minuut of 10 met 'n mannetje minder komt te staan, da's wel anders. Dan heeft het andere team in elk geval een mooie reden om de aanval op te zoeken.
En dan gelijk dat gegoochel bij de cornervlag bestraffen. Feitelijk is dat gewoon obstructie: er is geen enkele intentie om de bal te spelen.
pi_206804630
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 16:44 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
En dan gelijk dat gegoochel bij de cornervlag bestraffen. Feitelijk is dat gewoon obstructie: er is geen enkele intentie om de bal te spelen.
Ja, ook al zoiets. Irritant dat gegoochel bij de cornervlag. Trap dan die bal gewoon richting je eigen helft en ga daar weer liggen breien.
  donderdag 24 november 2022 @ 16:56:31 #23
494321 -Sigaartje
Vader van alle moedergrappen
pi_206804697
Het valt me op hoe de sterren van hun voetstuk vallen.

Messi is duidelijk al met pensioen, die wandelt alleen nog maar (Nu begrijp ik pas waarom hij zoveel kritiek krijgt bij Paris St. Germain)
MŁller heb ik helemaal niet gezien in de wedstrijd.
Suarez kreeg het ook niet voor elkaar.
Modric deed nog een beetje zijn best, maar de fleur is ervan af.
Straks komt kermisklant Ronaldo, wedden dat het een 0-0 wordt.

De ergste wedstrijd tot nu was Polen tegen Mexico. Dodelijk saai. Ik dacht Mexicanen, daar zit pit in. Wat een droevige bende. En die Polen lijken allemaal net van het tankstation te komen van de gehaktbal om in de vrachtwagen te stappen.
De Maarten van Rossem van FOK!
pi_206804735
Messi is 35, Ronaldo 37 (bijna 38), Suarez 35 (bijna 36), Modric 37...

Voetballen al heel wat jaren op topniveau. Dan is het wel een keer klaar. Zo heel raar is dat niet. Wel aan de bondscoach om ook wat te doen met dat gegeven. In het geval Messi bv. hem gewoon eens passeren en met 11 spelers te gaan voetballen i.p.v. alles op te hangen aan iemand wiens beste tijd ver achter 'm ligt.
pi_206810574
Gelijke spelen afschaffen en is de stand na 90 minuten nog gelijk meteen overgaan op penalties
"You can call me Susan if it makes you happy"
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')