abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 24 november 2022 @ 10:12:05 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206800075
quote:
Amsterdam - De gemeente Amsterdam neemt maatregelen bij wooncomplexen waar statushouders en studenten gemengd wonen. Mogelijk gaat het percentage vluchtelingen omlaag.
Burgemeester Femke Halsema bekijkt de schade die is ontstaan na een grote brand in het Startblok Riekerhaven in Slotervaart.

De veiligheid van de bewoners op gemengde locaties is weer actueel omdat er eerder deze maand 75 van dit soort woningen vernietigd werden door een brand. Die was aangestoken door een van de bewoners. Maar er zijn meer incidenten, laat het stadsbestuur weten in antwoord op vragen van JA21 en de VVD.

Het gaat om een tiental incidenten per jaar, die de gemeente beschrijft als ‘heftig’ en met ‘grote impact’. Het stadsbestuur blijkt zich met name zorgen te maken om vrouwelijke bewoners van de complexen. Zo is er een bewoner van een locatie in Amsterdam-Oost het complex uitgezet omdat hij vervolgd wordt voor ‘diverse zedenmisdrijven’. Verder wonen er op de gemengde locaties ‘kwetsbare bewoners’ voor wie zelfstandig wonen achteraf helemaal niet passend lijkt te zijn.

Minder statushouders

Er zijn vijftien complexen in Amsterdam waar statushouders, studenten en starters gemengd wonen. De incidenten vinden voornamelijk plaats op de grote locaties (meer dan 150 bewoners), zoals die waar twee weken geleden de grote brand uitbrak. In een brief kondigt het college woensdag maatregelen aan.

Nu vormen statushouders steevast vijftig procent van de bewoners. De gemeente gaat kijken of dat niet in sommige complexen minder moet zijn. Wat die nieuwe ’verdeelsleutel’ moet zijn, is nog niet bekend. Daarnaast moet er meer ingezet worden op de begeleiding en ondersteuning van bewoners.
Vooral jonge mannen

Uit de nieuwe Vluchtelingenmonitor bleek deze week dat in Amsterdam statushouders veel vaker jonge, alleenstaande mannen zijn dan in andere Nederlandse gemeenten en grote steden. Dat heeft te maken met de gemengde huisvestinglocaties die sinds 2015 in hoog tempo werden gebouwd. Die zijn niet geschikt voor gezinnen of getrouwde mannen die hun vrouw en eventuele kinderen later willen laten overkomen.

De verantwoordelijke GL-wethouders benadrukken dat er ook ‘veel positieve effecten’ zijn. Er wordt bijvoorbeeld gewezen op de diversiteit van wijken. De bouw van meer van dit soort wooncomplexen gaat ook gewoon door in de hoofdstad.

BRON

quote:
De verantwoordelijke GL-wethouders benadrukken dat er ook ‘veel positieve effecten’ zijn. Er wordt bijvoorbeeld gewezen op de diversiteit van wijken.
Die diversiteit is natuurlijk belangrijker dan de veiligheid van andere mensen :')
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 24 november 2022 @ 10:20:26 #2
44346 junkiesietze
Trotse Scooter-rijder.
pi_206800156
Amsterdam moet je ook niet willen wonen :r
Ik boek je met mijn neon je weet.
en ik heb ook een auto.
  donderdag 24 november 2022 @ 10:25:08 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206800196
Wie had dit nou aan zien komen?!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Redactie Sport donderdag 24 november 2022 @ 10:26:38 #4
274204 crew  Mexicanobakker
Winnaar WIDM prono 2017
pi_206800216
Ja, dat verwacht je toch ook niet.
Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny
pi_206800280
En het promo plaatje op AT5 zag er nog wel zo mooi uit ;(

pi_206800297
Zet een stel Afrikaanse klaplopers tussen een groep studentes, what could possibly go wrong. _O-
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 24 november 2022 @ 10:36:03 #7
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206800315
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:12 schreef Enchanter het volgende:
GL-wethouders benadrukken dat er ook ‘veel positieve effecten’ zijn. Er wordt bijvoorbeeld gewezen op de diversiteit van wijken.
Mijn hart klopt een stukje sneller O+ Wat fijn, heerlijk, barmhartig, inspirerend!!!
pi_206800322
Mooi dat D66/Groenlinks/Volt stemvee (veelal studenten) in hun woonomgeving eens direct worden geconfronteerd door die oh zo mooie diversiteit, die ze gewoonlijk maar wat graag over de schutting kieperen in de volkswijken waar ze zelf niet wonen en er zelf geen last van hebben.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  donderdag 24 november 2022 @ 10:37:13 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_206800326
quote:
Verder wonen er op de gemengde locaties ‘kwetsbare bewoners’ voor wie zelfstandig wonen achteraf helemaal niet passend lijkt te zijn
Welk een wollig gewauwel.
pi_206800404
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:33 schreef Hathor het volgende:
Zet een stel Afrikaanse klaplopers tussen een groep studentes, what could possibly go wrong. _O-
Nouja dit bijvoorbeeld:
Bewoner complex statushouders en studenten verdacht van zes zedenmisdrijven
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 10:53:00 #11
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206800458
Waarom is iemand een statushouder als hij zedenmisdrijven heeft gepleegd? Waarom zou je asielzoekers met strafblad een vergunning geven? Ze mogen wel iets meer selectief zijn, al komt iemand uit een oorlogsgebied een strafblad of ander significant incident is geen vergunning.
  donderdag 24 november 2022 @ 10:56:38 #12
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206800495
quote:

[..]
BRON
[..]
Die diversiteit is natuurlijk belangrijker dan de veiligheid van andere mensen :')
Je wordt zó moe van die betuttelracisten. Alsof mensen niet voor zichzelf kunnen opkomen. Altijd weer.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206800563
Die hadden we niet zien aankomen :')

"Tiental incidenten", nou dan weet je dat het heel wat meer incidenten zijn en dit juist het gedeelte is welke ze niet onder de pet hebben kunnen houden. Maar wat gebeurd nu met die criminelen asielzoekers? Zijn die nu het land uit gezet met een levenslang verbod om Nederland ooit nog te betreden? Of plaatsen we ze vooral weer in andere buurten, waar andere mensen (veelal niet D66, VVD en GL stemmers) last van hebben?

Ik zie die tribunalen waar FvD het over had nog wel komen in de toekomst.
Deze mening is volledig en alleen gebaseerd op de onderbuik en daar ben ik boerentrots op!
  donderdag 24 november 2022 @ 11:02:35 #14
35768 descon
Music is the answer
pi_206800571
Dit soort zaken kunnen alleeb werken als de voorbeeld doelgroep (studenten) dominant in de verhouding.

Met 50/50 red je dat niet. Dat zou je max 20% statushouders ofzo moeten hebben.

Uiteraard nog geen garantie voor succes als die statushouder in zijn kamer blijft zitten.
Mixing for a living
  donderdag 24 november 2022 @ 11:03:30 #15
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_206800578
quote:

[..]
BRON
[..]
De geneugten van diversiteit als doelstelling ipv een (mogelijk) resultaat. Nog even los van alle onderzoeken die wijzen op de grote meerwaarde van homogeniteit voor zaken als sociaal-kapitaal, vertrouwen, veiligheid, stabiliteit etc.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 24 november 2022 @ 11:04:05 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206800583
quote:
quote:
De verantwoordelijke GL-wethouders benadrukken dat er ook ‘veel positieve effecten’ zijn. Er wordt bijvoorbeeld gewezen op de diversiteit van wijken.

Ik word zo ontzettend moe van deze clowns. Het feit dat ze ook daadwerkelijk macht hebben in dit land moet wel een teken zijn van de apocalypse.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_206800640
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:04 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik word zo ontzettend moe van deze clowns. Het feit dat ze ook daadwerkelijk macht hebben in dit land moet wel een teken zijn van de apocalypse.
Is toch prachtig, al die statushouders nemen het mooiste mee vanuit Afrika. Zoals verkrachting, diefstal en brandstichting.

Wat wil je nog meer.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  donderdag 24 november 2022 @ 11:11:02 #18
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_206800654
Statushouders moeten gewoon een gratis huis krijgen.
pi_206800752
Ik zou juist het percentage vluchtelingen omhoog doen en het percentage gelukszoekers omlaag, die Oekrainers gedragen zich wel.

Ik begin wel misselijk te worden van die newspeak. Mensen die een gevaar voor anderen en met name vrouwen zijn heten nu ineens 'kwetsbaar', nee, kwetsend zijn ze, die vrouwen zijn kwetsbaar. "Ontmoeten", omdat je gedwongen bent samen te leven met wat achterlijk ongemanierd volk. 'Verbinden' omdat we hetzelfde blijven doen en niet meer hopen op een andere uitkomst, integratie is opgegeven, verbinden is het hoogst haalbare, al dan niet op de SEH.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 november 2022 @ 11:22:46 #20
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206800804
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:53 schreef Momo het volgende:
Waarom is iemand een statushouder als hij zedenmisdrijven heeft gepleegd? Waarom zou je asielzoekers met strafblad een vergunning geven? Ze mogen wel iets meer selectief zijn, al komt iemand uit een oorlogsgebied een strafblad of ander significant incident is geen vergunning.
Dit dus , als je al in een AZC niet kan gedragen.
Geweld , misdrijf = geen kans op een verblijfstatus.

deze man had dus al 1 of meerdere moorden gepleegd in Nigeria

[ Bericht 74% gewijzigd door sp3c op 24-11-2022 21:31:19 ]
  donderdag 24 november 2022 @ 11:26:47 #21
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_206800851
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:18 schreef Weltschmerz het volgende:
... die Oekrainers gedragen zich wel.

als je je fiets kwijt bent
  Moderator donderdag 24 november 2022 @ 11:29:01 #22
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206800886
quote:
15s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:22 schreef Enchanter het volgende:

[..]
Dit dus , als je al in een AZC niet kan gedragen.
Geweld , misdrijf = geen kans op een verblijfstatus.

deze man had dus al 1 of meerdere moorden gepleegd in Nigeria

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik sta bekend als best links hier, maar hier ben ik het wel mee eens. Geen verblijfsvergunning bij eerdere misdrijven of misdrijven terwijl je in een AZC zit. Al zullen er dan ook wel weer wat dubbele gevallen zijn bij bijvoorbeeld mensen die zich verzetten tegen een dictator en dan ook een strafblad hebben in land van herkomst. Snap niet dat ze vergunningen geven aan dat soort figuren. Geef desnoods andere asielzoekers die zich prima gedragen in een AZC, wel een kans in plaats van hun.
pi_206800922
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik sta bekend als best links hier, maar hier ben ik het wel mee eens. Geen verblijfsvergunning bij eerdere misdrijven of misdrijven terwijl je in een AZC zit. Al zullen er dan ook wel weer wat dubbele gevallen zijn bij bijvoorbeeld mensen die zich verzetten tegen een dictator en dan ook een strafblad hebben in land van herkomst. Snap niet dat ze vergunningen geven aan dat soort figuren. Geef desnoods andere asielzoekers die zich prima gedragen in een AZC, wel een kans in plaats van hun.
Ik denk wel dat het lastig is om echt generieke regels in te voeren met die strekking. Nelson Mandela was ook een terrorist, om maar wat te noemen. Je moet per veroordeling dan toch nagaan of die is opgelegd door het regime/afgedwongen door omstandigheden gecreëerd door het regime. En volgens mij doen ze al een achtergrondcheck bij vergunningsaanvragen juist om op dit soort dingen te filteren (dat is ook een van de redenen dat al die procedures zo lang duren, al die achtergrondcontroles kosten natuurlijk tijd en mankracht).
pi_206800976
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:29 schreef Momo het volgende:

[..]
Er is ook zo'n vluchteling van de moslimbroederschap in Egypte die na de machtswisseling hierheen kwam via mensensmokkelaars en nu met zo'n Mensensmokkelbootje rondvaarten door de Amsterdamse grachten doet om te vertellen hoe dat allemaal tot stand is gekomen dankzij immigranten en roof natuurlijk. Ongetwijfeld gesubsidieerde geschiedvervalsing.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 24 november 2022 @ 11:46:08 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206801164
quote:
Zo moeilijk kan het niet zijn nee maar in Den Haag hebben ze boter op hun hoofd.
pi_206801235
quote:
Waarom is diversiteit een positief effect? En als het een positief effect is, waarom heeft het dan geen positieve uitwerking?
pi_206801375
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:49 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Waarom is diversiteit een positief effect? En als het een positief effect is, waarom heeft het dan geen positieve uitwerking?
Bevorderen van diversiteit is zo'n mooie kreet die ze overal kunnen toepassen, maar volgens mij vraagt niemand zich af wat dat precies betekent.
Shine bright like a diamond.
pi_206801707
quote:
Dit is ook maar een persoonlijke mening natuurlijk en geen feit.
Wat leven die mensen toch in een sprookjeswereld.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_206801801
quote:

[..]
Wat is er zo positief aan diversiteit inderdaad..
Uiteindelijk is vermenging ook niet goed voor diversiteit. Als alles hetzelfde wordt, is er geen diversiteit meer.
1947-2016
pi_206801802
_O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 24 november 2022 @ 12:31:50 #31
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_206801803
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:58 schreef June. het volgende:

[..]
Bevorderen van diversiteit is zo'n mooie kreet die ze overal kunnen toepassen, maar volgens mij vraagt niemand zich af wat dat precies betekent.
Vooral minder en minder, maar liefst, totaal geen blanke mannen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_206801817
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vooral minder en minder, maar liefst, totaal geen blanke mannen.
Daar begint het wel steeds meer op te lijken.
1947-2016
pi_206801821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:58 schreef June. het volgende:

[..]
Diversiteit betekent toch leven en laten leven?
pi_206801892
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:32 schreef torentje het volgende:

[..]
Diversiteit betekent toch leven en laten leven?
Als dat zo is, zorgen statushouders voor een vermindering van diversiteit. Ze vallen anderen immers lastig en laten ze niet gewoon rustig leven.

In de praktijk betekent diversiteit vooral anti-Westers
  donderdag 24 november 2022 @ 12:43:26 #35
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206801956
quote:

[..]
Het is allemaal gelul in de ruimte.

Natuurlijk is het leuk als je in je dorp of wijk een Chinees restaurant hebt zetten en een Turks bakkertje. Dat zijn best praktische aspecten van 'diversiteit'. Maar zodra je hele wijk wordt overgenomen door Arabieren, hoofddoeken, Afrikaanse hangjeugd en meer is de pret er snel vanaf.
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 24 november 2022 @ 12:44:24 #36
408813 crew  trein2000
pi_206801969
Diversiteit is nu een doel op zich geworden? Dat was toch altijd het middel?
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206802215
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:44 schreef trein2000 het volgende:
Nee nee. Sinds de invoering van quota op geslacht en uiterlijke kenmerken is het een doel op zich.
1947-2016
  donderdag 24 november 2022 @ 13:05:06 #38
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_206802249
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:44 schreef trein2000 het volgende:
Dacht dat we het niet over omvolking mochten hebben. Want dat was een mythe die ontkracht was toch? :o :o
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 24 november 2022 @ 13:07:49 #39
408813 crew  trein2000
pi_206802272
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:05 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Dacht dat we het niet over omvolking mochten hebben. Want dat was een mythe die ontkracht was toch? :o :o
Trek het niet zo in het belachelijke. Het is toch gewoon een rare uitspraak, het positieve punt is dat de wijk divers is?
Volgens mij zou het moeten zijn doordat de wijk divers is vinden mensen makkelijker aansluiting/een baan/whatever.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206802417
Randstad struggles.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  donderdag 24 november 2022 @ 13:20:21 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206802434
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:18 schreef superniger het volgende:
Randstad struggles.
Binnenkort in elk klein dorp.

Gemeenten die niet mee willen werken, worden verplicht.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_206802686
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:31 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Vooral minder en minder, maar liefst, totaal geen blanke blonde mannen.
pi_206802919
quote:
Tja, omvolking hè? Hoe diverser hoe beter, lijkt het. De multiculti is een groot feest.
  donderdag 24 november 2022 @ 14:10:29 #44
3542 Gia
User under construction
pi_206803005
quote:

[..]
BRON
[..]
Ben je gek! Als het niet goed gaat, moeten de studenten maar weg. Want hun veiligheid kan niet gegarandeerd worden. Zo werkt dat in Nederland B.V.
pi_206803073
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 12:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat is er zo positief aan diversiteit inderdaad..
Uiteindelijk is vermenging ook niet goed voor diversiteit. Als alles hetzelfde wordt, is er geen diversiteit meer.
Zo kun je het ook bekijken ja, op microniveau houdt het een keer op.
Ook verwoede pogingen tot diversiteit kunnen in de praktijk weer zorgen voor minder diversiteit. Veel zwarte mensen in tv-commercials terwijl in werkelijkheid maar een paar procent van NL die kleur heeft is daar een typisch voorbeeld van.
I'll give you something to do
pi_206803086
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:17 schreef galantis het volgende:

[..]
Zo kun je het ook bekijken ja, op microniveau houdt het een keer op.
Ook verwoede pogingen tot diversiteit kunnen in de praktijk weer zorgen voor minder diversiteit. Veel zwarte mensen in tv-commercials terwijl in werkelijkheid maar een paar procent van NL die kleur heeft is daar een typisch voorbeeld van.
Dat roep ik al jaren.

De feiten zijn dat Nederland overwegend blank en heteroseksueel is. Dat je derhalve niet in elk hoekje en gaatje manifestaties van diversiteitsinclusietolerantie terugziet, betekent niet dat Nederland een racistisch, homofoob haatparadijs is, maar dat het een overwegend blank en heteroseksueel land is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 24 november 2022 @ 14:20:03 #47
488213 BMW1993
Het echte leven.
pi_206803094
quote:

[..]
Als je in de lokale supermarkt allemaal vrouwen met hoofddoeken tegenkomt, Arabisch sprekend en nauwelijks een woordje Nederlands kunnen, dan schijnt dat een verrijking te zijn voor de leefomgeving, althans in de ogen van onze linkse vrienden. _O-

En zo divers zijn statushouders niet, dit jaar +20.000 uit Syrië, de rest uit Afghanistan, Turkije, met een handje vol Eritreeërs en Somaliërs...

Echt divers zou zijn om uit elk land een klein handje vol mensen te halen, dan heb je een smeltkroes.
pi_206803108
Hoe is diversiteit per definitie postitief? :')
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206803289
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:30 schreef Alpha0 het volgende:
En het promo plaatje op AT5 zag er nog wel zo mooi uit ;(

[ afbeelding ]
Haha dat plaatje, als je de Groenlinks/D66 roze bril op hebt klopt dit wel ja...
pi_206803346
quote:
10s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:21 schreef Mr.Sandman het volgende:
Hoe is diversiteit per definitie postitief? :')
Precies, het is namelijk onmogelijk om vriendelijk te blijven met personen met andere normen en waarden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')