abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206799609
De gecontroleerde samenleving is een voorspelling die bijvoorbeeld iemand als de heer Baudet het label complot-Knip- heeft doen krijgen. Corona is o.a. (herhaal: Onder Andere), gebruikt als test om meer controle op de samenleving te krijgen middels de introductie van de QR code.
Zo'n QR-code zou in de toekomst een argument kunnen worden om vrijheden van mensen in te perken of zelfs af te nemen.
Denk daarbij ook aan de uitstoot van CO2 (hoeveel vlees eet je, hoe vaak ga je op vakantie, hoe vaak neem je de auto, hoeveel elektriciteit verbruik je). Deze informatie wordt in de toekomst allemaal opgeslagen in je digitale dossier waarmee de overheid in staat is jou sancties op te leggen.
Zo ver zou het toch niet gaan, is en was wat menigeen veronderstelt.
Maar hoe langer wij stilzitten hoe meer van dit systeem wordt uitgerold.

De sinds gisteren verschenen documentaire State Of Control, geeft hier een zeer scherpe analyse over.
Ik wil daarom iedereen adviseren dit te kijken en tot je te laten doordringen.

https://player.vimeo.com/video/771593783?h=573415888f

[ Bericht 0% gewijzigd door Jippie op 24-11-2022 11:47:11 ]
  donderdag 24 november 2022 @ 09:21:13 #2
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_206799626
Waar zijn al die mensen gebleven die moord en brand schreeuwden dat we nooit meer onze vrijheden terug zouden krijgen tijdens corona?

Ik had gehoopt dat het inhoudelijk over CDBC's zou gaan, helaas. Als je angst bij deze digitale euro is dat overheden en centrale banken je vrijheid gaan afnemen, dan is er al een alternatief. Bitcoin
Bitcoin, a weapon of mass disruption
pi_206799651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:21 schreef Roellie80 het volgende:
Waar zijn al die mensen gebleven die moord en brand schreeuwden dat we nooit meer onze vrijheden terug zouden krijgen tijdens corona?

Ik had gehoopt dat het inhoudelijk over CDBC's zou gaan, helaas. Als je angst bij deze digitale euro is dat overheden en centrale banken je vrijheid gaan afnemen, dan is er al een alternatief. Bitcoin
Bitcoin is de grootste leugen. Want dit systeem maakt de burger arm en de rijken nog rijker. Want als je als rijk persoon investeert (zoals Elon Musk deed) en vervolgens een tweet de deur uit stuurt dat je met de bitcoin geen Tesla meer kan kopen, zul je zien dat de koers enorm gaat dalen.
Als je als vermogend persoon vanaf punt A 50% van je bitcoins verkoopt, vervolgens een tweet stuurt zodat de koers daalt, kan je vervolgens daarna weer bitcoins tegen een lagere koers kopen.

Rijken hebben de macht over de bitcoin, niet jij.
  FOK!fotograaf donderdag 24 november 2022 @ 09:28:57 #4
195998 very
Ferry
pi_206799671
quote:

Dat is wel iets te makkelijk gezegd, vind ik
People assume too much.
  donderdag 24 november 2022 @ 09:36:31 #5
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_206799730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Bitcoin is de grootste leugen. Want dit systeem maakt de burger arm en de rijken nog rijker. Want als je als rijk persoon investeert (zoals Elon Musk deed) en vervolgens een tweet de deur uit stuurt dat je met de bitcoin geen Tesla meer kan kopen, zul je zien dat de koers enorm gaat dalen.
Als je als vermogend persoon vanaf punt A 50% van je bitcoins verkoopt, vervolgens een tweet stuurt zodat de koers daalt, kan je vervolgens daarna weer bitcoins tegen een lagere koers kopen.

Rijken hebben de macht over de bitcoin, niet jij.
Ik heb het niet over Bitcoin als investering, maar over het betaalnetwerk.

Je kan euro's omzetten, en versturen via de Bitcoin blockchain. Hier vind geen controle, discriminatie of cencuur plaats. Geen enkele overheid of instantie kan hier controle op uitoefenen. En nadat je transactie binnen komt maak je er direct weer euro's van.

De wappies beweren wakker te zijn, kennelijk niet wakker genoeg om dit te snappen...
  Forum Admin donderdag 24 november 2022 @ 10:14:29 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_206800094
Ook deze naar BNW.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 24 november 2022 @ 10:26:39 #7
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_206800217
Voorwaarde is ook de stap om kontant geld af te schaffen. Samen is het de mogelijkheid tot totale controle. En de meeste mensen denken dat het niet gaat gebeuren dus het gaat gebeuren. Die qr code wad inderdaad een goede test geweest waardoor duidelijk werd dat de meeste mensen en in meegaan. Stapje voor stapje wordt het uitgerold.
To BG or not to BG!
pi_206800238
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:26 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Bitcoin is de grootste leugen.
:').

Je laat merken dat je er echt absoluut niets over weet.
pi_206800270
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:14 schreef Netsplitter het volgende:
Ook deze naar BNW.
waarom?
pi_206800364
quote:

Met CBDC kan de overheid voorkomen dat jij Bitcoin gaat kopen.
  donderdag 24 november 2022 @ 10:48:52 #11
335476 oppiedoppie
pi_206800411
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:36 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
Ik heb het niet over Bitcoin als investering, maar over het betaalnetwerk.

Je kan euro's omzetten, en versturen via de Bitcoin blockchain. Hier vind geen controle, discriminatie of cencuur plaats. Geen enkele overheid of instantie kan hier controle op uitoefenen. En nadat je transactie binnen komt maak je er direct weer euro's van.

De wappies beweren wakker te zijn, kennelijk niet wakker genoeg om dit te snappen...
Of jij snapt niet dat je dan geen bitcoin meer kan kopen.

Denk dat er dan wel een alternatieve munt gaat ontstaan onder de afvalligen.
To BG or not to BG!
pi_206800605
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:48 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

de realiteit van de toekomst is eigenlijk heel simpel.
4e industriële revolutie is een van minder baangaranties en grotere overheden
als je dit combineert met omvolking, kan je helaas maar 1 ding concluderen: basisinkomen c.q. loyaliteitscredits
denk idd dat er een digitale schaduwmunt komt.. waarmee je goedkoop synthetisch voedsel kunt kopen.. alleen mensen die zich nog echt inzetten voor de maatschappij hebben privileges.. en kunnen bijvoorbeeld nog echt vlees kopen
pi_206800664
Jammer dat je de discussie eigenlijk al dood maakt met de OP. Het had op zich een interessante discussie kunnen worden.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_206800715
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:12 schreef dimmak het volgende:
Jammer dat je de discussie eigenlijk al dood maakt met de OP. Het had op zich een interessante discussie kunnen worden.
probeer er dan nieuw leven in te blazen
  donderdag 24 november 2022 @ 11:19:02 #15
30302 Roellie80
No fear, I is here
pi_206800761
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:41 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Met CBDC kan de overheid voorkomen dat jij Bitcoin gaat kopen.
quote:

[..]

Het is nogal vergezocht er vanuit te gaan dat er straks enkel nog via de CDBC betaald kan worden. Maar zelfs dan is er altijd wel een land, bank, locatie, bemiddelaar te vinden die terwille is
pi_206800814
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:19 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
[..]
Het is nogal vergezocht er vanuit te gaan dat er straks enkel nog via de CDBC betaald kan worden. Maar zelfs dan is er altijd wel een land, bank, locatie, bemiddelaar te vinden die terwille is
het zou in grondwet vastgelegd moeten worden dat we het recht hebben om anoniem betalingen te mogen doen in de vorm van contant geld
pi_206803157
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:26 schreef oppiedoppie het volgende:
Voorwaarde is ook de stap om kontant geld af te schaffen. Samen is het de mogelijkheid tot totale controle. En de meeste mensen denken dat het niet gaat gebeuren dus het gaat gebeuren. Die qr code wad inderdaad een goede test geweest waardoor duidelijk werd dat de meeste mensen en in meegaan. Stapje voor stapje wordt het uitgerold.
ik had ergens gelezen dat klaus schwab had gezegd dat mensen die de QR code makkelijk geaccepteerd hebben, ook de digi ID zal accepteren (en vast ook de cbdc) Kan het artikel niet meer terug vinden.
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  donderdag 24 november 2022 @ 14:35:24 #18
335476 oppiedoppie
pi_206803293
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:26 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
ik had ergens gelezen dat klaus schwab had gezegd dat mensen die de QR code makkelijk geaccepteerd hebben, ook de digi ID zal accepteren (en vast ook de cbdc) Kan het artikel niet meer terug vinden.
Ik denk ook dat dat zo is. Hoe makkelijk er tweedeling te creeeren is en hoe dat goedgepraat werd was gewoon eng. Met hun consequenties van je keuze. Nou, we krijgen straks 'consequenties' door mensen waar we niet eens voor hebben gekozen.
To BG or not to BG!
pi_206803368
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:35 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Ik denk ook dat dat zo is. Hoe makkelijk er tweedeling te creeeren is en hoe dat goedgepraat werd was gewoon eng. Met hun consequenties van je keuze. Nou, we krijgen straks 'consequenties' door mensen waar we niet eens voor hebben gekozen.
dat vond ik ook, Was die hele corona shit niet verzonnen om die QR code uit te testen? want het is niet zo erg geweest dat ze ons voorschotelde?
Ik ben al blij dat de corona regels niet terug gekomen zijn terwijl ik het wel verwachtte. nu hangt die cbdc boven ons hoofd en ik krijg er een naar gevoel van. Ze zeggen ( tijdens de digi euro debat) dan wel dat contant blijft, maar we kennen die beloftes al. Die blijven niet zo.
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  donderdag 24 november 2022 @ 15:20:32 #20
335476 oppiedoppie
pi_206803725
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:41 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
dat vond ik ook, Was die hele corona shit niet verzonnen om die QR code uit te testen? want het is niet zo erg geweest dat ze ons voorschotelde?
Ik ben al blij dat de corona regels niet terug gekomen zijn terwijl ik het wel verwachtte. nu hangt die cbdc boven ons hoofd en ik krijg er een naar gevoel van. Ze zeggen ( tijdens de digi euro debat) dan wel dat contant blijft, maar we kennen die beloftes al. Die blijven niet zo.
Hoeft niet eens perse verzonnen zijn maar ze wisten dat het er aan zat te komen en vervolgens is het gebruikt voor gedragsmanipulatie. En dat lukte moeiteloos en versterkte zelfs het 'samengevoel' in het begin en vervolgens de uitsluiting die volmondig werd uitgedragen. Iedereen die er niet in meeging werd door veel mensen uitgekotst met Rutte en de Jonge als de aanjagers. Zal het nooit vergeten.
To BG or not to BG!
pi_206804844
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 14:41 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Ze hebben nu de oorlog in oost Europa om de mensen bang te houden.
Corona is niet meer nodig.
Komt ze wel mooi uit allemaal.
pi_206804994
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 17:09 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze hebben nu de oorlog in oost Europa om de mensen bang te houden.
Corona is niet meer nodig.
Komt ze wel mooi uit allemaal.
allemaal afleidingen
pi_206805122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:19 schreef Roellie80 het volgende:

[..]
[..]
Ik denk wel dat het die kant op gaat.
Ze zijn er wereldwijd mee bezig.
pi_206805313
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:20 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Hoeft niet eens perse verzonnen zijn maar ze wisten dat het er aan zat te komen en vervolgens is het gebruikt voor gedragsmanipulatie. En dat lukte moeiteloos en versterkte zelfs het 'samengevoel' in het begin en vervolgens de uitsluiting die volmondig werd uitgedragen. Iedereen die er niet in meeging werd door veel mensen uitgekotst met Rutte en de Jonge als de aanjagers. Zal het nooit vergeten.
Ik zal het ook nooit vergeten. hoe men over je sprak als je het vaccin om wat voor reden dan ook niet wilde.
nu is de angst voor corona ( is er wel nog steeds maar is gemuteerd tot een griepachtig virus) Komen de met de klimaatreligie aan. Dus groepen mensen zijn weer in angst omdat ze denken omdat de wereld zal vergaan dus nu zijn ze bezig met dingen die dan zogenaamd de wereld moeten redden

dus die digi ID/CBDC komt ze goed uit, want via dat systeem kunnen ze mensen uitsluiten als ze CO2 gebruiken met hun aankopen. (ze vergeten dat ieder mens ook CO2 uitademen, want bomen en planten gebruiken om weer O2 te maken) dan kan men je uitsluiten als je over je limiet gaat.

Ben nu bezig die docu te kijken. Is heel boeiend maar geeft ook nare gevoelens. ik zou zeggen. iedereen zou het moeten bekijken. Ook mensen die niet in BNW komen. Het gaat iedereen wat aan.
  vrijdag 25 november 2022 @ 12:33:15 #25
335476 oppiedoppie
pi_206813914
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 17:51 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Ik zal het ook nooit vergeten. hoe men over je sprak als je het vaccin om wat voor reden dan ook niet wilde.
nu is de angst voor corona ( is er wel nog steeds maar is gemuteerd tot een griepachtig virus) Komen de met de klimaatreligie aan. Dus groepen mensen zijn weer in angst omdat ze denken omdat de wereld zal vergaan dus nu zijn ze bezig met dingen die dan zogenaamd de wereld moeten redden

dus die digi ID/CBDC komt ze goed uit, want via dat systeem kunnen ze mensen uitsluiten als ze CO2 gebruiken met hun aankopen. (ze vergeten dat ieder mens ook CO2 uitademen, want bomen en planten gebruiken om weer O2 te maken) dan kan men je uitsluiten als je over je limiet gaat.

Ben nu bezig die docu te kijken. Is heel boeiend maar geeft ook nare gevoelens. ik zou zeggen. iedereen zou het moeten bekijken. Ook mensen die niet in BNW komen. Het gaat iedereen wat aan.
Gister met mijn collega over de CBDC gehad, hij had er nog nooit van gehoord maar ging zich er gelijk in verdiepen. Ik noemde ook nog even de docu state of control en toen hij zag wie er aan meewerkten wilde hij het al niet meer zien. ''Wappietroep''.

Over de CBDC zei hij na 5 minuten dat dat er toch niet door gaat komen omdat het ten nadele is van de banken.

Tja, we zullen zien. Soms denk ik dat ik een te pessimistisch toekomstbeeld heb maar mijn persoonlijkheid is juist super positief, ben ook altijd blij, een blij ei zeg maar. En toch vertrouw ik de overheden absoluut niet en denk ik dat de techniek straks totale controle mogelijk maakt en dat kan een vooropgezet plan zijn maar ook gewoon ontwikkeling.
To BG or not to BG!
pi_206814019
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:33 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]
Gister met mijn collega over de CBDC gehad, hij had er nog nooit van gehoord maar ging zich er gelijk in verdiepen. Ik noemde ook nog even de docu state of control en toen hij zag wie er aan meewerkten wilde hij het al niet meer zien. ''Wappietroep''.

Over de CBDC zei hij na 5 minuten dat dat er toch niet door gaat komen omdat het ten nadele is van de banken.

Tja, we zullen zien. Soms denk ik dat ik een te pessimistisch toekomstbeeld heb maar mijn persoonlijkheid is juist super positief, ben ook altijd blij, een blij ei zeg maar. En toch vertrouw ik de overheden absoluut niet en denk ik dat de techniek straks totale controle mogelijk maakt en dat kan een vooropgezet plan zijn maar ook gewoon ontwikkeling.
Volgens mij is het er al lang door.
De debatten die er nu gaande zijn zijn puur voor de bühne maar gaan de CBDC echt niet tegen houden.
pi_206825538
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:33 schreef oppiedoppie het volgende:

[..]

Ik heb de vid state of control doorgestuurd naar mijn man. Maar ik denk dat hij het nog steeds niet gezien heeft.

Wat de coronagekte mij heeft geleerd, is dat de overheid niet te vertrouwen is. zeker als ze ziet dat ze ons die CBDC door onze strot willen duwen en dat de mainstream media geen info geeft hierover.
pi_206825541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 12:44 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Volgens mij is het er al lang door.
De debatten die er nu gaande zijn zijn puur voor de bühne maar gaan de CBDC echt niet tegen houden.
Hoe kan je hieronder uit komen? Zeker als ze cash ook gaan afschaffen. Ze zegen wel van niet, maar gebeurd toch....
pi_206825704
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 07:58 schreef JediMasterLucia het volgende:

[..]
Hoe kan je hieronder uit komen? Zeker als ze cash ook gaan afschaffen. Ze zegen wel van niet, maar gebeurd toch....
Alles contant betalen, niet mee doen aan de proef en volgend jaar massaal stemmen op partijen die er op tegen zijn.
Contant gaat zeker verdwijnen, dat is ook de bedoeling van de CBDC.
pi_206825792
Ik heb de ontwikkeling van de cbdc ook gevolgd, moet de docu nog kijken.

Er wordt in de discussie heel erg op privacy gefocust - wat uiteraard een issue is. Maar is het niet een illusie om te denken dat overheden niet alles al van ons weten?!

Zoals Edin Mujagic het uitlegt in dit gesprek bij BNR, een wellicht groter probleem is de mogelijkheid om rente op je spaargeld negatief te maken.

Zo zou de ECB de gigantisch opgeblazen balans weer snel onder controle kunnen krijgen..
quote:
It'll come, in due course
pi_206826410
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 november 2022 09:28 schreef itsTimmeh het volgende:
Ik heb de ontwikkeling van de cbdc ook gevolgd, moet de docu nog kijken.

Er wordt in de discussie heel erg op privacy gefocust - wat uiteraard een issue is. Maar is het niet een illusie om te denken dat overheden niet alles al van ons weten?!

Zoals Edin Mujagic het uitlegt in dit gesprek bij BNR, een wellicht groter probleem is de mogelijkheid om rente op je spaargeld negatief te maken.

Zo zou de ECB de gigantisch opgeblazen balans weer snel onder controle kunnen krijgen..
[..]

Nee dat is geen illusie, de overheid weet echt niet veel over de burger tenzij ze een strafrechtelijk onderzoek gaan starten.
pi_206865600
quote:

[..]

Ik denk dat er weer ruilhandel gaat ontstaan zonder beperkingen, mensen vinden altijd omwegen.
Is Slava Taiwani a thing yet?
pi_206865629
quote:
2s.gif Op donderdag 24 november 2022 09:18 schreef Viesdik het volgende:
De gecontroleerde samenleving is een voorspelling die bijvoorbeeld iemand als de heer Baudet het label complot-Knip- heeft doen krijgen. Corona is o.a. (herhaal: Onder Andere), gebruikt als test om meer controle op de samenleving te krijgen middels de introductie van de QR code.
Zo'n QR-code zou in de toekomst een argument kunnen worden om vrijheden van mensen in te perken of zelfs af te nemen.
Denk daarbij ook aan de uitstoot van CO2 (hoeveel vlees eet je, hoe vaak ga je op vakantie, hoe vaak neem je de auto, hoeveel elektriciteit verbruik je). Deze informatie wordt in de toekomst allemaal opgeslagen in je digitale dossier waarmee de overheid in staat is jou sancties op te leggen.
Zo ver zou het toch niet gaan, is en was wat menigeen veronderstelt.
Maar hoe langer wij stilzitten hoe meer van dit systeem wordt uitgerold.

De sinds gisteren verschenen documentaire State Of Control, geeft hier een zeer scherpe analyse over.
Ik wil daarom iedereen adviseren dit te kijken en tot je te laten doordringen.

https://player.vimeo.com/video/771593783?h=573415888f
Van Huffelen wil data uit Basisregistratie Personen gebruiken voor digitaal ID
Gegevens uit de Basisregistratie Personen komen centraal te staan in de toekomstige 'digitale-identiteitswallet' waar de Nederlandse overheid aan werkt. Burgers kunnen ervoor kiezen gegevens uit de BRP in die wallet te plaatsen. Ook krijgen burgers meer zeggenschap over data.

https://tweakers.net/nieu(...)oor-digitaal-id.html

Als ik het goed begrijp wordt de CBDC gekoppeld aan je digitale identiteit dat de data haalt uit het Basisregistratie Personen. Dus als je je uitschrijft bij de gemeente heb je geen last van die onzin? Ben benieuwd hoe dat gaat werken.
Is Slava Taiwani a thing yet?
pi_206909891

In deze aflevering zijn financieel journalist Arno Wellens en economisch analist Bert Slagter te gast. Arno staat bekend om zijn uitgebreide kennis over de economie en de achterliggende vormgeving van Central Bank Digital Currencies. Bert Slagter bestudeert complexe systemen, risico en onzekerheid.

In deze video gaan Arno en Bert dieper in op wat een Central Bank Digital Currency is en wat de voor- en nadelen hiervan zijn. Ook bespreken ze de richting die de Europese Commissie en de ECB lijken op te gaan met de digitale euro en toetsen ze dit aan hun ideaalbeeld. Tot slot hebben ze het over de Europese Digitale Identiteit en hoe dit gekoppeld kan worden aan de digitale euro.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')