abonnement Unibet Coolblue
pi_206808496
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik vind het heel sterk dat je het hier deelt, al was het alleen al om iedereen die denkt dat het hem/haar nooit zal overkomen erop te wijzen dat het ook mensen kan overkomen die gewoon bij de tijd zijn en niet snappen dat iemand erin kan trappen.
Best lief.
pi_206809410
Plottwist, ts heeft geen kinderen, maar de oplichter was zo overtuigend dat er alsnog geld overgemaakt werd.
  donderdag 24 november 2022 @ 22:21:26 #53
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206809808
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 20:50 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, dat snap ik zelf dus ook niet.
Als je nou kon uitleggen wat maakte dat je het wél geloofde, dan weten anderen waarvoor ze op hun hoede zouden moeten zijn.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206809919
Ja leg even in het kort /globaal uit wat er is gebeurd, ander is dit topic niet veel waard naar mijn idee
pi_206810069
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:21 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Als je nou kon uitleggen wat maakte dat je het wél geloofde, dan weten anderen waarvoor ze op hun hoede zouden moeten zijn.
Combinatie van factoren in deze. Zal het je proberen uit te leggen en nee, is geen enkel excuus voor mijn eigen domheid. Heb drie kinderen, waarvan twee soms een beetje moeite hebben om met geld om te gaan. (Tja, slechte opvoeding etc, het zal wel.) In ieder geval als een kind mij vroeg om geld te lenen wist ik bij voorbaat al, dat wordt nooit terug betaald. Dus ik heb een afspraak gemaakt, je mag alleen maar geld vragen, hoef je niet terug te betalen, maar dan krijgen de anderen kinderen net zoveel. De druk om een leenvraag werd daardoor veel minder. Voor het eerst had ik twee weken geleden een bedrag overgemaakt naar een kind, die in acuut nood zat, want er werd een voorwaarde gesteld aan de lening die er door dat kind werd gedaan, of ik garant kon stellen met een bankafschrift. Geweigerd en dat kind het geld geleend als hoge uitzondering. Kind nummer twee zat zogenaamd ook in hoge nood en toen dacht ik in mijn domme tunnelvisie, nuja, dan die ook maar uit de nood helpen.
pi_206810182
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 21:56 schreef kale_gehaktbal het volgende:
Plottwist, ts heeft geen kinderen, maar de oplichter was zo overtuigend dat er alsnog geld overgemaakt werd.
was het maar waar.
pi_206810308
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:28 schreef 111210 het volgende:
Ja leg even in het kort /globaal uit wat er is gebeurd, ander is dit topic niet veel waard naar mijn idee
Nou ja zeg! Jij wil het verschil horen van een overtuigende scam in combinatie met zwakheid?
  vrijdag 25 november 2022 @ 00:23:26 #58
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206810778
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 22:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Combinatie van factoren in deze. Zal het je proberen uit te leggen en nee, is geen enkel excuus voor mijn eigen domheid. Heb drie kinderen, waarvan twee soms een beetje moeite hebben om met geld om te gaan. (Tja, slechte opvoeding etc, het zal wel.) In ieder geval als een kind mij vroeg om geld te lenen wist ik bij voorbaat al, dat wordt nooit terug betaald. Dus ik heb een afspraak gemaakt, je mag alleen maar geld vragen, hoef je niet terug te betalen, maar dan krijgen de anderen kinderen net zoveel. De druk om een leenvraag werd daardoor veel minder. Voor het eerst had ik twee weken geleden een bedrag overgemaakt naar een kind, die in acuut nood zat, want er werd een voorwaarde gesteld aan de lening die er door dat kind werd gedaan, of ik garant kon stellen met een bankafschrift. Geweigerd en dat kind het geld geleend als hoge uitzondering. Kind nummer twee zat zogenaamd ook in hoge nood en toen dacht ik in mijn domme tunnelvisie, nuja, dan die ook maar uit de nood helpen.
Dat verklaart in ieder geval een bepaalde ‘mindset’ op het moment van het verzoek.

Toch zou ik me afvragen hoe de scammer wist dat ze bij jou konden toeslaan. Ik zou er een beetje paranoïde van worden. Dan ga ik er bijv. vanuit dat ze minstens weten dat je kinderen hebt.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206810801
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat verklaart in ieder geval een bepaalde ‘mindset’ op het moment van het verzoek.

Toch zou ik me afvragen hoe de scammer wist dat ze bij jou konden toeslaan. Ik zou er een beetje paranoïde van worden. Dan ga ik er bijv. vanuit dat ze minstens weten dat je kinderen hebt.
Dat was puur toeval, kon de scammer niet weten. Je hoeft echt niet paranoide te worden. Ze gokken lukraak.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 00:31:54 #60
213457 engine
pi_206810814
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:23 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat verklaart in ieder geval een bepaalde ‘mindset’ op het moment van het verzoek.

Toch zou ik me afvragen hoe de scammer wist dat ze bij jou konden toeslaan. Ik zou er een beetje paranoïde van worden. Dan ga ik er bijv. vanuit dat ze minstens weten dat je kinderen hebt.
Dat weten ze niet. Ze zijn ook niet op zoek naar domme mensen. Ze zoeken een kans en als je het vaak genoeg probeert gaat er ergens een situatie komen waarin ze die kans uit kunnen buiten.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_206810818
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:31 schreef engine het volgende:

[..]
Dat weten ze niet. Ze zijn ook niet op zoek naar domme mensen. Ze zoeken een kans en als je het vaak genoeg probeert gaat er ergens een situatie komen waarin ze die kans uit kunnen buiten.
Dat zei ik al.
  vrijdag 25 november 2022 @ 00:34:39 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206810823
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat was puur toeval, kon de scammer niet weten. Je hoeft echt niet paranoide te worden. Ze gokken lukraak.
Dat betwijfel ik. Ik lees tenminste ook over voorbeelden waar ‘het kind’ ook gewoon een kloppende foto in het profiel heeft staan. Dus daar is onderzoek aan voorafgegaan.
The love you take is equal to the love you make.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 00:34:56 #63
213457 engine
pi_206810825
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:32 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat zei ik al.
Jij noemt het puur toeval. Dat is het dus niet.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_206810839
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:34 schreef engine het volgende:

[..]
Jij noemt het puur toeval. Dat is het dus niet.
Ik denk van wel, omdat ik nu ineens hoor van verschillende mensen met de smoes: Hoi pap, mijn telefoon is kapot gevallen, kun je even dit nummer in whatsapp zetten? Of zelfs mijn zoon in Engeland is zo benadert, zogenaamd een familielid. Echt geen vooronderzoek, gewoon gokken op een idioot als ik.
  vrijdag 25 november 2022 @ 00:42:22 #65
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206810850
quote:
De oplichters gaan daarbij zeer geraffineerd te werk. Eerst laten ze via een app weten een ‘nieuw telefoonnummer’ te hebben, compleet met profielfoto van de persoon van wie ze de identiteit gebruiken. Deze foto hebben ze van social media gehaald, evenals informatie over familierelaties en hoe mensen elkaar aanspreken.
Fraudehelpdesk.
The love you take is equal to the love you make.
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 00:45:12 #66
213457 engine
pi_206810861
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:39 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik denk van wel, omdat ik nu ineens hoor van verschillende mensen met de smoes: Hoi pap, mijn telefoon is kapot gevallen, kun je even dit nummer in whatsapp zetten? Of zelfs mijn zoon in Engeland is zo benadert, zogenaamd een familielid. Echt geen vooronderzoek, gewoon gokken op een idioot als ik.
Het is puur toeval dat het aansloeg. Als je maar vaak genoeg probeert kom je die kans tegen. Zo zie ik dat tenminste.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
pi_206810867
quote:
2s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:45 schreef engine het volgende:

[..]
Het is puur toeval dat het aansloeg. Als je maar vaak genoeg probeert kom je die kans tegen. Zo zie ik dat tenminste.
Precies! Moest er nog wel een beetje om lachen toen gisteravond mijn kind langs kwam en zag mij zitten in een kamer van 14 graden met een klein infrarood kacheltje, got mam, daar had je een hele winter voor kunnen stoken.

_O-
  Leukste jonkie 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 01:05:19 #68
213457 engine
pi_206810928
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies! Moest er nog wel een beetje om lachen toen gisteravond mijn kind langs kwam en zag mij zitten in een kamer van 14 graden met een klein infrarood kacheltje, got mam, daar had je een hele winter voor kunnen stoken.

_O-
-O-

Hier heb ik wel ooit om gelachen.
En zingen wij....of juichen wij.....of stel je ons teleur
Oranje is...oranje blijft.....de allermooiste kleur!
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 25 november 2022 @ 02:28:54 #69
414785 sirdanilot
pi_206811090
Nou ja kijk, het is voor ons nou heel makkelijk om te zeggen ' waarom had je niet dit? waarom had je niet dat? waarom deed je niet zus en waarom deed je niet zo?'

Maar at the end of the day is het nu gewoon te laat. Je bent het geld kwijt. Dat noemen we leergeld. En enige discussie over wat je wel of niet had moeten doen is nu zinloos.

Wat wel kan helpen is hoe je dit in de toekomst kan voorkomen.

- Bij een bericht van een onbekend nummer dat claimt persoon X te zijn (bijvoorbeeld je zoon): bel onmiddelijk eerst persoon X zelf op op het nummer dat je al kent. Reageer niet op het bericht van het onbekende nummer totdat persoon X heeft teruggebeld.

- Kan je persoon X niet bereiken (misschien was de telefoon leeg), bel dan iemand die zij goed kennen. Bijvoorbeeld de vrouw van je zoon opbellen.

Sterkte.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 25 november 2022 @ 08:23:13 #70
3542 Gia
User under construction
pi_206811508
quote:
1s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

Sommige kinderen zullen dus wél "mama" zeggen en schrijven en wél op die manier hun berichtjes afsluiten...
Dan vallen misschien wel andere dingen in 't taalgebruik op.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:12:58 #71
189961 ex
aperture science
pi_206812506
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 02:28 schreef sirdanilot het volgende:
- Bij een bericht van een onbekend nummer dat claimt persoon X te zijn (bijvoorbeeld je zoon): bel onmiddelijk eerst persoon X zelf op op het nummer dat je al kent. Reageer niet op het bericht van het onbekende nummer totdat persoon X heeft teruggebeld.

Deze tip geld ook voor een bedrijf trouwens. Zelfs al is het de politie: "Mooi, wat is uw naam en van welk bureau? Bel ik even het hoofdnummer en vraag ik om doorverbonden te worden".

Mocht je gebeld worden door een onbekend nummer, nooit aannemen dat de ander niet liegt.. Zeker als je in de situatie iets kan verliezen (geld, informatie etc)
The cake is a lie!
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:16:11 #72
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206812533
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:12 schreef ex het volgende:

[..]
Deze tip geld ook voor een bedrijf trouwens. Zelfs al is het de politie: "Mooi, wat is uw naam en van welk bureau? Bel ik even het hoofdnummer en vraag ik om doorverbonden te worden".

Mocht je gebeld worden door een onbekend nummer, nooit aannemen dat de ander niet liegt.. Zeker als je in de situatie iets kan verliezen (geld, informatie etc)
Waarom zou de politie bellen?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:18:06 #73
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_206812548
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom zou de politie bellen?
Ik ben wel eens gebeld omdat een buurman zich zorgen maakte om mijn broer die al weken niet gezien was (omdat hij voor zijn werk in het buitenland was :P )
Maargoed, die vroegen niet om geld toen verder.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:21:10 #74
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206812573
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:18 schreef herverwijderd het volgende:

[..]
Ik ben wel eens gebeld omdat een buurman zich zorgen maakte om mijn broer die al weken niet gezien was (omdat hij voor zijn werk in het buitenland was :P )
Maargoed, die vroegen niet om geld toen verder.
Lang geleden?

Hoe zou in zo’n geval de politie tegenwoordig aan je telefoonnummer kunnen komen?

Ik zou ook eerder verwachten dat ze aan je deur komen.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:21:12 #75
189961 ex
aperture science
pi_206812574
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Waarom zou de politie bellen?
Je begrijpt toch zelf ook wel wat de maatschappelijke functie is van de politie?

"Mevrouw, u spreekt met x van bureau y, we hebben slecht nieuws maar moeten eerst even uw identiteit bevestigen, pak even uw paspoort erbij en.."

Genoeg scams werken precies op die manier. Inspelen op het paniek gevoel wat iemand voelt.

Paar voorbeelden: https://www.gloucestershi(...)-officer-scam-calls/
The cake is a lie!
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:22:47 #76
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206812589
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:21 schreef ex het volgende:

[..]
Je begrijpt toch zelf ook wel wat de maatschappelijke functie is van de politie?

"Mevrouw, u spreekt met x van bureau y, we hebben slecht nieuws maar moeten eerst even uw identiteit bevestigen, pak even uw paspoort erbij en.."

Genoeg scams werken precies op die manier. Inspelen op het paniek gevoel wat iemand voelt.
Ja, ik begrijp de maatschappelijke functie van de politie. Maar ik weet ook dat ze je in de regel niet bellen met slecht nieuws.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:23:37 #77
189961 ex
aperture science
pi_206812597
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:22 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Ja, ik begrijp de maatschappelijke functie van de politie. Maar ik weet ook dat ze je in de regel niet bellen met slecht nieuws.
Fijn dat je dat weet, genoeg mensen hebben nog nooit contact gehad met de politie, schrikken en gaan mee met het verhaal. Zie mijn edit.
The cake is a lie!
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:26:23 #78
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206812623
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:23 schreef ex het volgende:

[..]
Fijn dat je dat weet, genoeg mensen hebben nog nooit contact gehad met de politie, schrikken en gaan mee met het verhaal. Zie mijn edit.
En dan vind je het nodig om tegen mij te zeggen ‘je begrijpt de maatschappelijke functie van de politie’? Kennelijk stel ik dan een domme vraag. Dan neem ik aan dat je mij goede voorbeelden kunt noemen van de gevallen waarin de politie je belt. Maar nee, je komt met scams die gericht zijn op domme mensen.

8)7
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:28:20 #79
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_206812649
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:47 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Precies! Moest er nog wel een beetje om lachen toen gisteravond mijn kind langs kwam en zag mij zitten in een kamer van 14 graden met een klein infrarood kacheltje, got mam, daar had je een hele winter voor kunnen stoken.

_O-
Zelf in 14 graden gaan zitten om zuinig te zijn en dan je kinderen, die het zelf verdommen te leren met geld om te gaan want mams helpt ze toch wel uit de brand, te spekken???
Dit was denk ik het moment geweest om te zeggen dat het tijd was om alle geleende gelden die nooit terug waren betaald alsnog te innen.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:30:25 #80
189961 ex
aperture science
pi_206812672
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:26 schreef Lienekien het volgende:

[..]
En dan vind je het nodig om tegen mij te zeggen ‘je begrijpt de maatschappelijke functie van de politie’? Kennelijk stel ik dan een domme vraag. Dan neem ik aan dat je mij goede voorbeelden kunt noemen van de gevallen waarin de politie je belt. Maar nee, je komt met scams die gericht zijn op domme mensen.

8)7
Je stelt een vraag, ik geef antwoord waarom deze scam werkt. Ik weet niet wat je verder denkt te lezen in mijn bericht.
The cake is a lie!
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:31:59 #81
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206812687
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:30 schreef ex het volgende:

[..]
Je stelt een vraag, ik geef antwoord waarom deze scam werkt. Ik weet niet wat je verder denkt te lezen in mijn bericht.
Dat heb ik uitgelegd. Wat snap je er niet aan.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:33:19 #82
189961 ex
aperture science
pi_206812707
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Dat heb ik uitgelegd. Wat snap je er niet aan.
Waarom je er überhaupt zo op ingaat, ik gaf een tip, dit topic laat zien dat, dat soort tips nodig zijn. Fantastisch voor je dat jij er niet vatbaar voor bent en wel begrijpt dat de politie je niet zomaar op die manier belt.

Genoeg mensen trappen er helaas wel in. Niet alles is aan jou persoonlijk gericht.
The cake is a lie!
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:34:17 #83
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206812714
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:33 schreef ex het volgende:

[..]
Waarom je er überhaupt zo op ingaat, ik gaf een tip, dit topic laat zien dat, dat soort tips nodig zijn. Fantastisch voor je dat jij er niet vatbaar voor bent en wel begrijpt dat de politie je niet zomaar op die manier belt.

Genoeg mensen trappen er helaas wel in. Niet alles is aan jou persoonlijk gericht.
Was dit niet aan mij persoonlijk gericht?

“Je begrijpt toch zelf ook wel wat de maatschappelijke functie is van de politie?”
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2022 @ 10:36:43 #84
189961 ex
aperture science
pi_206812743
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Was dit niet aan mij persoonlijk gericht?

“Je begrijpt toch zelf ook wel wat de maatschappelijke functie is van de politie?”
Je vraagt, waarom zou de politie bellen? Dat was het hele punt niet, de scam werkt niet omdat de politie je echt kan bellen op die manier maar omdat mensen dat in het moment geloven. De scam werkt omdat de maatschappelijke functie is om te handhaven, te communiceren over slecht nieuws.

Genoeg mensen geloven dus wel dat de politie je kan bellen en je dan informeren over iets (uit oogpunt van hun maatschappelijke functie) omdat ze dat nog nooit hebben mee gemaakt. De angst slaat toe, ze gaan er in mee en delen dingen als BSN etc.

https://www.fraudehelpdes(...)dutch-supreme-court/

https://www.politie.nl/ni(...)g-door-nepagent.html
The cake is a lie!
pi_206814513
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:12 schreef ex het volgende:

[..]
Deze tip geld ook voor een bedrijf trouwens. Zelfs al is het de politie: "Mooi, wat is uw naam en van welk bureau? Bel ik even het hoofdnummer en vraag ik om doorverbonden te worden".

Mocht je gebeld worden door een onbekend nummer, nooit aannemen dat de ander niet liegt.. Zeker als je in de situatie iets kan verliezen (geld, informatie etc)
Met een nummer dat niet in mijn telefoonboek staat neem ik niet op of alleen met: "hallo"
Anders weten ze dat je nummer actief is en je naam.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206814563
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 00:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Dat was puur toeval, kon de scammer niet weten. Je hoeft echt niet paranoide te worden. Ze gokken lukraak.
Klopt ze voeren zomaar een mobiel nummer in of halen die uit een lijst.
Dit gaat vaak geautomatiseerd per honderden en dan afwachten op een reactie. 1 is er al genoeg.

Ik krijg ze ook maar wel met vlagen. Soms tientallen per week en soms een jaar niks. Ook dat bandje dat er een opspringsbevel is krijg ik met vlagen. Als je opneemt dan komt je nummer geautomatisserd in een nieuwe lijst met actieve nummers. Die wordt dan weet verkocht.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_206814628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:57 schreef Leandra het volgende:
Ik denk trouwens dat ik het mobiele nummer van mijn vader niet eens zou weten als ik mijn mobieltje niet bij me heb, van mijn kinderen wel omdat de een een briljant mooi nummer heeft en de ander een nummer dat jarenlang van mij was.
Maar het nummer van mijn vader? Dat zou deels een gok zijn, en dan is het nog wel zo'n oud nummer dat het met 53 begint, dus hij heeft het al for ever :')
Nummers zijn niet echt op volgorde uitgegeven he 😜
  Redactie Frontpage vrijdag 25 november 2022 @ 13:21:28 #88
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_206814645
Alles behalve dom, sommige trucs zijn zo geloofwaardig dat iedereen er in trapt. Ook mensen met een grote muil die vooraf van de daken roepen dat het hen nooit zal overkomen. Dure les, maar hopelijk komt het hierdoor nooit meer voor bij jou.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_206814682
quote:
Dit is een omschrijving. Niet een handleiding 🤷‍♂️
pi_206814708
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 13:57 schreef Leandra het volgende:
Ik denk trouwens dat ik het mobiele nummer van mijn vader niet eens zou weten als ik mijn mobieltje niet bij me heb, van mijn kinderen wel omdat de een een briljant mooi nummer heeft en de ander een nummer dat jarenlang van mij was.
Maar het nummer van mijn vader? Dat zou deels een gok zijn, en dan is het nog wel zo'n oud nummer dat het met 53 begint, dus hij heeft het al for ever :')
Ik weet geen enkel telefoonnumer uit mijn hoofd behalve die van mij wat een jaar heeft geduurd.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 25 november 2022 @ 13:46:07 #91
3542 Gia
User under construction
pi_206814896
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Met een nummer dat niet in mijn telefoonboek staat neem ik niet op of alleen met: "hallo"
Anders weten ze dat je nummer actief is en je naam.
Dat doe ik ook, inderdaad. Bij elk onbekend nummer. Ik zet over het algemeen bij al mijn contacten een naam. Zie ik alleen een nummer, dan pak ik op met "hallo".
  vrijdag 25 november 2022 @ 13:51:47 #92
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206814958
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:25 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Dit is een omschrijving. Niet een handleiding 🤷‍♂️
Wat wil je daarmee zeggen?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 25 november 2022 @ 13:52:25 #93
3542 Gia
User under construction
pi_206814966
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Ik weet geen enkel telefoonnumer uit mijn hoofd behalve die van mij wat een jaar heeft geduurd.
Vroeger wist ik alle telefoonnummers van familieleden, maar dat waren maar 5 of 6 cijfers. Tegenwoordig met al die 06-nummers is het niet meer te onthouden, plus ze wisselen ook nogal eens. Daarom zet ik overal namen bij, zodat ik ze altijd, mocht ik zo'n appje krijgen, kan bellen op hun mij bekende nummer.
  vrijdag 25 november 2022 @ 13:54:09 #94
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_206814992
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:20 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
Nummers zijn niet echt op volgorde uitgegeven he 😜
Ehm ja, in eerste instantie was KPN de enige mobiele provider, en die nummers begonnen met 06-53 en 06-51
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Spellchecker vrijdag 25 november 2022 @ 14:00:39 #95
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_206815094
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:52 schreef Gia het volgende:

[..]
Vroeger wist ik alle telefoonnummers van familieleden, maar dat waren maar 5 of 6 cijfers. Tegenwoordig met al die 06-nummers is het niet meer te onthouden, plus ze wisselen ook nogal eens. Daarom zet ik overal namen bij, zodat ik ze altijd, mocht ik zo'n appje krijgen, kan bellen op hun mij bekende nummer.
Ik heb een paar keer zo'n fraude-sms gekregen, en ben gebeld door "the ministry of justice", allemaal verschillende nummers. Die heb ik opgeslagen als fraudeING, ministry1, ministry2 etc. :D

Maar ben nooit een tweede keer door hetzelfde nummer benaderd :P
pi_206815101
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ehm ja, in eerste instantie was KPN de enige mobiele provider, en die nummers begonnen met 06-53 en 06-51
En ieder nummer wat verlopen was, is vervolgens opnieuw uitgegeven.

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]
Wat wil je daarmee zeggen?
Dat het dus prima willekeurig geweest kan zijn.
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:01:41 #97
3542 Gia
User under construction
pi_206815112
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik heb een paar keer zo'n fraude-sms gekregen, en ben gebeld door "the ministry of justice", allemaal verschillende nummers. Die heb ik opgeslagen als fraudeING, ministry1, ministry2 etc. :D

Maar ben nooit een tweede keer door hetzelfde nummer benaderd :P
Ik blokkeer elk verdacht telefoonnummer. Heb al een hele verzameling. ;)
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:07:50 #98
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_206815227
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:00 schreef investeerdertje het volgende:

[..]
En ieder nummer wat verlopen was, is vervolgens opnieuw uitgegeven.
[..]
Dat het dus prima willekeurig geweest kan zijn.
Dit was in reactie op de stelling dat het altijd willekeurig is.
The love you take is equal to the love you make.
pi_206815656
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 14:00 schreef maily het volgende:

[..]
Ik heb een paar keer zo'n fraude-sms gekregen, en ben gebeld door "the ministry of justice", allemaal verschillende nummers. Die heb ik opgeslagen als fraudeING, ministry1, ministry2 etc. :D

Maar ben nooit een tweede keer door hetzelfde nummer benaderd :P
Die nummers zijn van willekeurige mensen die van niks weten.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 25 november 2022 @ 14:58:45 #100
189961 ex
aperture science
pi_206815997
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ehm ja, in eerste instantie was KPN de enige mobiele provider, en die nummers begonnen met 06-53 en 06-51
Mijn moeder heeft ook 06-53 al zo'n... 25 jaar? (was zo'n hippe baksteen)
The cake is a lie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')