abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_206785706
Het Nederlands voetbalelftal is een team van mannelijke voetballers dat Nederland vertegenwoordigt in interlandwedstrijden. Het team wordt ook wel "Oranje" genoemd, naar de kleur van het shirt, waarmee weer wordt verwezen naar de Nederlandse koninklijke familie Oranje-Nassau.

Het Nederlands elftal speelt zijn thuiswedstrijden doorgaans in Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven. Nederland won het EK van 1988 en bereikte in 1974, 1978 en 2010 de finale van het WK. Geen ander land heeft zo vaak in een WK-finale gestaan zonder het toernooi ooit te hebben gewonnen. Verder won het team driemaal brons op de Olympische Spelen en werd het tweede tijdens de eerste editie van de UEFA Nations League. Het Nederlands elftal bereikte in augustus 2011 de eerste plaats op de FIFA-wereldranglijst, voor het eerst sinds de invoering daarvan in 1992. Het dieptepunt werd bereikt in augustus 2017, toen Nederland 36e stond.

Het Nederlands elftal onder leiding van de Engelse bondscoach Bob Glendenning begon in 1934 voor het eerst aan de kwalificatie voor het wereldkampioenschap voetbal, dat vier jaar eerder voor het eerst door de FIFA werd georganiseerd. Het elftal kwalificeerde zich voor de eindronde in ItaliŽ, maar kon na ťťn wedstrijd zijn koffers alweer pakken door 3-2 te verliezen van Zwitserland. Ook vier jaar later kwalificeerde het elftal zich, maar moest eveneens na ťťn ronde alweer het toernooi verlaten doordat er met 3-0 werd verloren van Tsjecho-Slowakije. Aan de kwalificatie voor de WK's van 1950 en 1954 nam de ploeg niet deel. Pas na invoering van de Eredivisie in 1956 schreef de ploeg zich weer in voor de kwalificaties. Intussen organiseerde de UEFA in 1960 voor het eerst het Europees kampioenschap voetbal, waarbij Nederland niet deelnam aan de kwalificatie voor het eerste toernooi.

Vanaf het 4e kwartaal van 1971 boekte het Nederlands elftal ongeveer een decennium lang constant goede resultaten. In de periode half 1972-eind 1973 wist Nederland zich voor het eerst weer voor een eindtoernooi te plaatsen: het WK 1974. Nederland speelde totaalvoetbal onder aanvoering van Johan Cruijff en onder leiding van Rinus Michels, die deze toen nog revolutionaire speelstijl voor het eerst hadden toegepast in hun gezamenlijke periode bij Ajax (1965-1971). In de periode half 1969-half 1974 wonnen Ajax en Feyenoord ook diverse Europese bekers (Ajax won liefst 3 maal op rij de Europacup I in de seizoenen 1970/71, 1971/72 en 1972/73). Op het WK van 1974 in Duitsland bereikte Nederland de finale, waar het onderuitging tegen gastland West-Duitsland (doelsaldo Nederland hele toernooi: +12 (15-3)).

Op het WK in 1998 dat in Frankrijk werd gehouden bereikte het Nederlands elftal de halve finale, waar het na strafschoppen van BraziliŽ verloor.

Onder bondscoach Louis van Gaal liep Nederland in 2001 de kwalificatie mis voor het WK in 2002.

De finale werd bereikt op het WK 2010 in Zuid-Afrika. De eerste zes wedstrijden werden binnen 90 minuten gewonnen. De finale zelf werd van Spanje na verlenging verloren met 0-1.

Onder de leiding van Louis van Gaal bereikte Nederland op het wereldkampioenschap voetbal 2014 de halve finale, waarin werd verloren van ArgentiniŽ; in de daaropvolgende troostfinale won Nederland van gastland BraziliŽ.

Poule A WK 2022 WG W G V DV DT Punten
Qatar
Ecuador
Senegal
Nederland

Groep A WK 2022 Stadion Datum Tijd (NL) Thuis Uit Uitslag
A Al Bayt 20 november 2022 17.00 Qatar Ecuador
A Al Thumama 21 november 2022 17.00 Senegal Nederland
A Al Thumama 25 november 2022 14.00 Qatar Senegal
A Khalifa International 25 november 2022 17.00 Nederland Ecuador
A Al Bayt 29 november 2022 16.00 Nederland Qatar
A Khalifa International 29 november 2022 16.00 Ecuador Senegal

Naam Club
Nathan Akť Manchester City
Steven Berghuis Ajax
Steven Bergwijn Ajax
Daley Blind Ajax
Jasper Cillessen N.E.C.
Memphis Depay FC Barcelona
Virgil van Dijk Liverpool
Denzel Dumfries Internazionale
Mark Flekken SC Freiburg
Cody Gakpo PSV
Vincent Janssen Royal Antwerp FC
Frenkie de Jong FC Barcelona
Davy Klaassen Ajax
Teun Koopmeiners Atalanta
Matthijs de Ligt Bayern MŁnchen
Tyrell Malacia Manchester United
Bruno Martins Indi AZ
Andries Noppert sc Heerenveen
Remko Pasveer Ajax
Devyne Rensch Ajax
Marten de Roon Atalanta
Kenneth Taylor Ajax
JurriŽn Timber Ajax
Stefan de Vrij Internazionale
Wout Weghorst Beşiktaş JK

Opstelling op het WK
Waar Oranje De Jong, Memphis en Teun Koopmeiners moest vervangen, zag de rest van het elftal er grotendeels hetzelfde uit als afgelopen donderdag. Daaruit maakte De Telegraaf op dat de basiself voor het WK al zo goed als in te vullen is. 'Als blessures uitblijven en ze vormbehoud tonen, zijn JurriŽn Timber, Virgil van Dijk en Nathan Akť voorbestemd als centrale verdedigers. En ook Denzel Dumfries, Daley Blind en Steven Bergwijn zijn op Van Gaals voorwaarden basisspeler op het WK.'

'Voeg dat bij De Jong en Depay en het is duidelijk dat er op slechts drie plekken nog sprake is van enige concurrentie', concludeerde de krant. 'Remko Pasveer beukt na zijn goede optreden in Warschau op de deur en lijkt na de volgende clean sheet tegen BelgiŽ inmiddels een streepje voor te hebben op Jasper Cillessen, terwijl Cody Gakpo en Davy Klaassen bepalen wie de nummer tien wordt. Teun Koopmeiners en Steven Berghuis zullen tot slot uitmaken wie er naast De Jong komt te staan. Dat laatste zal afhangen van de kracht van de tegenstander.'

Virgil van Dijk heeft het Nederlands Elftal geholpen aan een 1-0 zege op BelgiŽ in de Nations League. Oranje heeft zich daarmee gekwalificeerd voor het finaletoernooi van de competitie, dat in Nederland zal worden gehouden.

Blessureleed
Het Nederlands elftal moest het in de derby der lage landen doen zonder de geblesseerden Frenkie de Jong en Memphis. Tijdens de eerste helft kwam daar nog een uitvalbeurt van Steven Berghuis bij. De middenvelder had te veel last van zijn rug. En halverwege kon ook Nathan Akť niet verder.

De eerste helft hadden de Rode Duivels de meeste mogelijkheden op een goal. Eden Hazard schoot in de vierde minuut hoog over. Ook doelman Remko Pasveer moest regelmatig in actie komen. Michy Batshuayi, Axel Witsel en Amadou Onana zagen hun schot stranden in de handen van de Ajax-doelman. De grootste kans voor een vooral matig Oranje voor rust was voor Denzel Dumfries, die over mikte.

Betere tweede helft
Na de pauze keerde spits Vincent Janssen niet meer terug in het elftal van Louis van Gaal. Kenneth Taylor kwam voor hem in de ploeg. Taylor was de eerste die een kans kreeg in de tweede helft. Na een goede pass van Virgil van Dijk van achteruit ging de poging van Taylor via een Belgisch been naast.

Pasveer blonk opnieuw uit toen Onana in de 66e minuut plots voor hem opdook. Met een katachtige reactie hield de keeper de bal tegen. Hierna kwam Nederland wat beter in de wedstrijd.

Een hoekschop voor Nederland moest lang wachten van scheidsrechter Anthony Taylor. Toen het uiteindelijk mocht torende Van Dijk boven verdediger Zeno Debast uit en knikte de 1-0 tegen de touwen.

Omhaal op de paal
Nederland had in de slotfase nog flink uit kunnen lopen. Invaller Cody Gakpo stak Davy Klaassen goed weg. Thibaut Courtois redde zijn inzet. Ook Bergwijn wist Courtois niet te passeren. Een gelijkspel voor de Belgen was nog mogelijk geweest als Dodi Lukebakio zijn omhaal vlak voor het laatste fluitsignaal niet op de paal maar een paar centimeter naar links had geschoten.

Nederland is hiermee geŽindigd als groepswinnaar in de Nations League. Oranje plaatst zich daarmee voor de final four. Dat lukte een keer eerder, in 2019 verloor Nederland de finale van Portugal. Van Gaals elftal is goed op weg naar het WK, nog altijd ongeslagen.

Noa Vahle, de dochter van Linda de Mol, wordt keihard genegeerd door de mannen van het Nederlands elftal. “Dat meisje Noa gaat voor ons naar Qatar toe en mag niemand wat vragen!”

Het programma van de mannen van VI wordt al ruim twee jaar geboycot door de spelers van het Nederlands elftal, namelijk sinds Johan Derksen een grapje heeft gemaakt over de in opspraak geraakte rapper Akwasi. Ook de verslaggevers van het programma worden keihard genegeerd, zťlfs als je de dochter van Linda de Mol bent.

Noa genegeerd
Noa Vahle, de dochter van Linda, heeft via haar moeder een baantje bij de televisie geregeld. Ze is tegenwoordig te zien als voetbalverslaggever op SBS 6 en later dit jaar reist ze voor Vandaag Inside af naar Qatar, waar dan het WK Voetbal wordt gespeeld. Maar daar mag ze helemaal nŪks aan de mannen van Oranje vragen.

VI-ster Wilfred Genee begint er nu echt moe van te worden. “Die hele boycot slaat natuurlijk nergens op. Dat meisje Noa gaat nu voor ons naar Qatar toe en die mag niemand wat vragen”, zegt hij in Veronica Offside.

_O_ w/

"Toto, it's called motor racing. Alright? We want Car Racing!"
pi_206786263
even de laatste post meenemen

quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 08:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Als je op je 28e hooguit een wedstrijdje of 60 in het betaald voetbal hebt gekeept kan je dat toch niet alleen maar afschuiven op externe factoren lijkt me.
is bij Flekken toch ook het geval? veel blessures bij FŁrth, goed gekeept bij Duisburg, gescout door Freiburg maar geblesseerd geraakt toen ie eerste keus zou worden. dat kostte twee seizoenen en toen zijn naam via John van t schip uit Frans zijn notities kwam hoorde ik precies dezelfde argumenten als nu met Noppert. helaas heeft Flekken zijn kans niet gepakt, maar Noppert doet dat nu wel. en ja ik weet hoe het werkt, als Valencia er twee inprikt komen de toortsen en hooivorken weer en mag Valentijn zijn vitrioolcolumn weer uit de windows prullenbak vissen ;)
"Toto, it's called motor racing. Alright? We want Car Racing!"
pi_206786298
Ik heb liever dat van Gaal de Ligt wisselt dan de discussie over de keeper, man wat speelde die ongelukkig maandag. Kerel lijkt helemaal vastgegroeid te zijn door het vele werk in het krachthonk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_206786334
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb liever dat van Gaal de Ligt wisselt dan de discussie over de keeper, man wat speelde die ongelukkig maandag. Kerel lijkt helemaal vastgegroeid te zijn door het vele werk in het krachthonk.
Hij heeft een kaart gepakt, maar verder geen opzichtige fout (en geen hands!) gemaakt. Maar hij speelde inderdaad heel krampachtig. Ik verwacht dat Timber zijn opwachting zal maken, het zal achterin toch wat rustiger worden en wat dynamiek is wel op zijn plaats.
pi_206794122
Veelzeggend wel dat in memes en voorbeschouwingen bij ons Louis als meest prominente 'speler' staat. De wereld is niet zo onder de indruk van de individuele kwaliteit.

Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206794143
Lijkt net My Little Pony ipv een leeuw op z'n borst lol _O-

pi_206797721
Steven Bergwijn is waanzinnig dom.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_206798624
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_206800530
Als Nederland morgen wint, is het dan sowieso 1e in de poule?
pi_206800553
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 10:59 schreef Jor_Dii het volgende:
Niet als Qatar zijn laatste 2 wedstrijden wint :+
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_206800566
quote:
Nee, zelfs dan kunnen drie teams nog 6 punten halen.
pi_206800586
quote:
Ligt aan het aantal uitdoelpunten, die tellen dubbel. @Anonymousz
pi_206800751
quote:
4s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:02 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Nee, zelfs dan kunnen drie teams nog 6 punten halen.
Het zou kunnen, maar ik denk dat die kans echt 0,01% is.
pi_206800790
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:18 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Het zou kunnen, maar ik denk dat die kans echt 0,01% is.
Als we die 8,nogwat% kans van een overwinning van Saoedi-ArabiŽ op ArgentiniŽ aanhouden en die als model voor Qatar - Nederland gebruiken... iets hoger.

Ik denk oprecht dat de kans dat Qatar van Nederland wint wel hoger is dan 1% en dat het van Senegal wint ook, dus het zal iets meer zijn dan 0,01%. Maar ik ben het met je eens dat de kans klein is dat Qatar Łberhaupt een wedstrijd wint.
pi_206800904
quote:
7s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:21 schreef Lyrewyn het volgende:

[..]
Als we die 8,nogwat% kans van een overwinning van Saoedi-ArabiŽ op ArgentiniŽ aanhouden en die als model voor Qatar - Nederland gebruiken... iets hoger.

Ik denk oprecht dat de kans dat Qatar van Nederland wint wel hoger is dan 1% en dat het van Senegal wint ook, dus het zal iets meer zijn dan 0,01%. Maar ik ben het met je eens dat de kans klein is dat Qatar Łberhaupt een wedstrijd wint.
Voordeel is dat Senegal - Qatar morgen om 14u al is. Dan weet je wel enigszins waar je aan toe bent.
pi_206800964
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Voordeel is dat Senegal - Qatar morgen om 14u al is. Dan weet je wel enigszins waar je aan toe bent.
Je mag er natuurlijk wel van uitgaan dat zelf winnen goed genoeg is om groepswinnaar te worden. Een gelijkspel tegen Ecuador zorgt ervoor dat je het niet meer in eigen hand hebt, maar zelfs dan lijkt het me veel waarschijnlijker dat Nederland een beter doelsaldo binnenharkt.
pi_206803594
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 11:30 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Als Senegal niet van Qatar weet te winnen dan verdienen ze t om naar huis te gaan
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_206803632
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 15:06 schreef TLC het volgende:

[..]
Als Senegal niet van Qatar weet te winnen dan verdienen ze t om naar huis te gaan
Mee eens.
  donderdag 24 november 2022 @ 15:21:46 #19
15600 BB-King
Long live the King!
pi_206803742
Gewoon winnen van dat Ecuador.

Dat liedje is inmiddels bekender dat het land zelf.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  donderdag 24 november 2022 @ 15:53:06 #20
214643 Nober
#Altijdtegenons
pi_206805540
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2022 22:14 schreef Caland het volgende:
Steven Bergwijn is waanzinnig dom.
Net zoals Depay komt hij qua intellect niet verder dan een primaat.
pi_206810475
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:12 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Mensen zijn primaten. Per definitie kunnen mensen niet intelligenter zijn dan een primaat.
pi_206811205
quote:
0s.gif Op donderdag 24 november 2022 18:12 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Je bent zelf een primaat.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206811207
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2022 19:12 schreef 3rr0r het volgende:
Lijkt net My Little Pony ipv een leeuw op z'n borst lol _O-

[ afbeelding ]
Stukje One love.
pi_206811360
Metschdaj !! :B w/
  vrijdag 25 november 2022 @ 08:41:39 #26
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206811621
Het is natuurlijk wel een beetje pijnlijk dat alle creativiteit afhangt van Memphis Depay.
We have always been at war with Eastasia.
pi_206811640
Vermoedelijke opstelling Oranje volgens Voetbal International:
quote:
Noppert; Dumfries, Timber, Van Dijk, Akť, Blind; Berghuis, De Jong, Klaassen; Gakpo, Bergwijn.
Toch een team vol middelmaat eigenlijk als je die namen zo op een rijtje ziet staan..
pi_206811698
Snap wel dat je Gakpo doorschuift. Maar Klaassen, kom op zeg.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_206811795
Ik ben meer bij het clubvoetbal dan landenteams dus zal de ontwikkeling wel helemaal gemist hebben, maar hoezo spelen we in godsnaam 5-3-2? Zeker als je eerste linksback dan ook nog eens Blind is. Het lijkt me vrij makkelijk te verdedigen als je ook nog eens met figuren als Klaassen, Janssen en een Bergwijn uit vorm gaat spelen.
pi_206811913
Waarom spelen we zonder controlerende middenvelders?
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:17:23 #31
262211 hhh38
On paper a cracker
pi_206811959
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:02 schreef Raw85 het volgende:
Ik ben meer bij het clubvoetbal dan landenteams dus zal de ontwikkeling wel helemaal gemist hebben, maar hoezo spelen we in godsnaam 5-3-2? Zeker als je eerste linksback dan ook nog eens Blind is. Het lijkt me vrij makkelijk te verdedigen als je ook nog eens met figuren als Klaassen, Janssen en een Bergwijn uit vorm gaat spelen.
Omdat we veel goede centrale verdedigers hebben en geen rechtsbuiten.
pi_206811994
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:17 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Omdat we veel goede centrale verdedigers hebben en geen rechtsbuiten.
Een aanval met op links Gakpo, spits Memphis en op rechts Berghuis zou eventueel kunnen toch? Die komt alleen maar naar binnen vanaf links maar als Dumfries er 400x per wedstrijd overheen dendert maakt dat ook weer niet heel veel uit.
pi_206812060
Prima opstelling, 2e helft Memphis er bij genot
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:28:22 #34
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206812078
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:26 schreef Jor_Dii het volgende:
Prima opstelling, 2e helft Memphis er bij genot
En geen Janssen gelukkig.
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:43:20 #35
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_206812241
quote:
Omdat 5-3-2 het beste is voor dit elftal, zo kan Blind prima spelen in een 5-3-2 en komen juist zijn sterke kwaliteiten tot zijn recht (wat je ook zag in de eerste wedstrijd). Klaassen is en was gewoon prima in orde, Janssen is niet uit vorm die is gewoon zo slecht, Bergwijn wel uit vorm, maar goed denk dat Louis probeert die vorm terug te krijgen door hem te laten spelen nu en als dat niet werkt heb je voor de knockout een fitte Depay/Gakpo combi.

We hebben totaal de mensen niet achterin om goed 4-3-3 te spelen, dan ga je iedere wedstrijd gegarandeerd doelpunten tegen krijgen.
  vrijdag 25 november 2022 @ 09:46:15 #36
498835 Wienerschnitzels
mit kartoffelsalat
pi_206812270
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:12 schreef byah het volgende:
Waarom spelen we zonder controlerende middenvelders?
Wat is Frenkie volgens jou?
pi_206812300
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Frenkie is meer een libero.
  Moderator vrijdag 25 november 2022 @ 10:00:54 #38
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hŤ
pi_206812398
quote:
quote:
1s.gif Op maandag 15 november 2021 20:42 schreef Caland het volgende:
Blind staat geen linksback bij Ajax, Johan
What can change the nature of a man?
pi_206812531
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 09:46 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Aanvallende / opbouwende middenvelder met een matig scoringsvermogen. Geen breker/ballenafpakker
pi_206812555
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 10:15 schreef byah het volgende:

[..]
Geen breker/ballenafpakker
Nou, dat doet ie wel degelijk hoor.
  vrijdag 25 november 2022 @ 19:10:46 #41
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206820952
Je kunt wel kritiek op de spelers leveren of ze wisselen of aanmerkingen hebben op de coach maar zolang er geen algehele cultuuromslag in het Nederlands voetbal plaatsvindt en we zo'n verdedigende cultuur blijven houden en spelers volproppen met angst voor tegendoelpunten blijven we tot in lengte van jaren zulke kutwedstrijden spelen.
pi_206820988
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:10 schreef -XOR- het volgende:
Je kunt wel kritiek op de spelers leveren of ze wisselen of aanmerkingen hebben op de coach maar zolang er geen algehele cultuuromslag in het Nederlands voetbal plaatsvindt en we zo'n verdedigende cultuur blijven houden en spelers volproppen met angst voor tegendoelpunten blijven we tot in lengte van jaren zulke kutwedstrijden spelen.
verdedigende cultuur? waar heb je het in godsnaam over?
  vrijdag 25 november 2022 @ 19:14:54 #43
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206821021
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:12 schreef Raw85 het volgende:

[..]
verdedigende cultuur? waar heb je het in godsnaam over?
De Nederlandse voetbalcultuur is aartsconservatief, angstig en verdedigend. Alle creativiteit wordt er van jongs af aan uitgeramd en zelf nadenken is verboden. In Nederland telt maar een ding: het resultaat. Uiteindelijk krijg je dan dit.

Ballen verticaal geven en risico nemen, wat in andere landen wel gebeurt is hier een doodzonde, want dan kun je de bal kwijtraken.

[ Bericht 5% gewijzigd door -XOR- op 25-11-2022 19:46:20 ]
pi_206821058
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:14 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Nederlandse voetbalcultuur is aardsconservatief, angstig en verdedigend. Alle creativiteit wordt er van jongs af aan uitgeramd en zelf nadenken is verboden. In Nederland telt maar een ding: het resultaat. Uiteindelijk krijg je dan dit.

Ballen verticaal geven en risico nemen, wat in andere landen wel gebeurt is hier een doodzonde, want dan kun je de bal kwijtraken.
Heh? We zijn toch juist wereldkampioen naÔviteit? Altijd mooi willen spelen, aanvallen, 0% klassieke verdedigingsmentaliteit zoals Italianen of onoverwinnelijkheid zoals Argentijnen.

Dit Nederlands elftal vind ik dan ook zeer on-Nederlands spelen.
  vrijdag 25 november 2022 @ 19:21:26 #45
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_206821135
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:16 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Heh? We zijn toch juist wereldkampioen naÔviteit? Altijd mooi willen spelen, aanvallen, 0% klassieke verdedigingsmentaliteit zoals Italianen of onoverwinnelijkheid zoals Argentijnen.
1998 belde en wilde zijn spelbeeld terug. Waar de rest van de wereld allang een cultuuromslag heeft gemaakt richting meer aanvallend voetbal zijn we hier alleen maar meer betonnerig gaan spelen. Het totaalvoetbal is verworden tot het idee dat wanneer je balbezit houdt, de tegenstander niet kan scoren. Overigens is Nederland nooit 'naief' geweest, dat is ook iets dat we onszelf hebben aangepraat. Nederland heeft ook nogal de traditie een schopploeg te zijn.
pi_206821205
User -XOR- is een drinker
pi_206822048
Goed dat Gakpo dat vliegtuig niet heeft gepakt naar Southampton, daar had ie op de bank gezeten.
pi_206822285
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
1998 belde en wilde zijn spelbeeld terug. Waar de rest van de wereld allang een cultuuromslag heeft gemaakt richting meer aanvallend voetbal zijn we hier alleen maar meer betonnerig gaan spelen. Het totaalvoetbal is verworden tot het idee dat wanneer je balbezit houdt, de tegenstander niet kan scoren. Overigens is Nederland nooit 'naief' geweest, dat is ook iets dat we onszelf hebben aangepraat. Nederland heeft ook nogal de traditie een schopploeg te zijn.
Op toernooien zijn er idd maar bar weinig historische potjes van Oranje geweest waarin er echt naÔef werd gespeeld. Op toernooien wordt er vaak bar weinig gecreŽerd voorin. Vroeger hadden we dan nog individuele klasbakken die ze er uit onmogelijke hoeken inschoten maar dat is nu ook niet het geval.

Naja, Gakpo doet het dan vandaag.
Pietjepuk is mijn vriend
pi_206822541
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 november 2022 19:10 schreef -XOR- het volgende:
Danjuma niet meenemen vind ik wel echt onbegrijpelijk. Echt bizar gewoon.
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 25 november 2022 @ 21:20:50 #50
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_206823262
Waarom niet gewoon met Gakpo en Simons beginnen tegen Qatar als Depay nog niet fit genoeg is. Beetje onvoorspelbaarheid en bravoure voorin kun je wel gebruiken en Bergwijn kan echt niet meer.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')