Kan altijd nog slechter, als ik 40u zou gaan werken zou ik alle weken 5 dagen moeten werken en meestal op rij omdat ik weekenden vaak alleen in de zomerperiode draai. Beschikbaar rooster, geen vaste VTA en geen voor mij toegankelijk alternatief als ik alleen laat wil draaien. Ja ze zijn er wel achter hierquote:Op donderdag 24 november 2022 08:22 schreef MTL het volgende:
[..]
Die heeft dan ook slechte roostermakers, zeg
Als ik 40 uur per week zou gaan werken, zou ik hooguit van 2x keren 5 dagen achter elkaar werken naar 4x 5 dagen achter elkaar moeten werken in een 12 weeks rooster. De rest is allemaal tussen de 2 en 4 dagen werken voor ik weer een dagje vrij ben. Maar zelfs aan die 4x 5 dagen ga ik niet beginnen. Vind het wel prima zo
Met die zeugen en obesitas van tegenwoordig doe maar geen 5quote:Op donderdag 24 november 2022 12:18 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ik ben niet tegen 5 stoelen naast elkaar hoor.
Met een normaal postuur en 2m lengte is het met de steek van de stoelen is het ook lastig denk ik.quote:Op donderdag 24 november 2022 13:52 schreef b2py het volgende:
[..]
Met die zeugen en obesitas van tegenwoordig doe maar geen 5
Je bent een millennial of je bent het niet natuurlijkquote:Op donderdag 24 november 2022 13:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Jeetje je zou eens vijf dagen achter elkaar moeten werken DAT KAN NIET HOOR
Het is maar hoe je het leest: volgens mij bedoelt hij dat er 3x 7 dagen achtereen en 1x 6 dagen achtereen gewerkt moet worden. De rest van het rooster zal uit minder dagen achter elkaar werken bestaan.quote:Op donderdag 24 november 2022 06:35 schreef b2py het volgende:
[ twitter ]27 dagen werken in 70 dagen
Het lijkt erop dat de kaartverkoop voor de nieuwe dienstregeling helemaal nog niet gestart is voor Berlijn -> Polen. Ik probeer het via https://www.intercity.pl/en/quote:Op donderdag 24 november 2022 09:50 schreef Helly het volgende:
Treinkenners,
Ik wil over een half jaar naar Katowice maar zie dat ik bij DB pas 2 maanden vooraf een ticket kan kopen. Op de website van de Poolse spoorwegen lijk ik helemaal geen startstation buiten Polen te kunnen kiezen bij buy ticket? Is het nu handig om nu al een ticket tot Frankfurt Oder te kopen met sparpreis of zijn er betere/slimmere manieren?
Correct. Maar de roostermakers hebben hem dan wel genaaid. Meestal wordt er een rustdag tussen gezet, maar hij heeft in die weken dan blijkbaar alleen z'n WTV dagen ingeroosterd. Het zal ongetwijfeld mogen, maar mooi is het niet, zeker omdat ze weten dat de mensen komend jaar hun WTV mogen verkopen (of over gaan naar de 40-urige werkweek waarbij ook de WTV vervalt) en er zijn altijd wel mensen die dat doen.quote:Op donderdag 24 november 2022 15:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het leest: volgens mij bedoelt hij dat er 3x 7 dagen achtereen en 1x 6 dagen achtereen gewerkt moet worden. De rest van het rooster zal uit minder dagen achter elkaar werken bestaan.
Reinste opruiing dusquote:Op donderdag 24 november 2022 15:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
Het is maar hoe je het leest: volgens mij bedoelt hij dat er 3x 7 dagen achtereen en 1x 6 dagen achtereen gewerkt moet worden. De rest van het rooster zal uit minder dagen achter elkaar werken bestaan.
Valt me wel tegen trouwens: ik dacht dat het bij NS altijd zo goed geregeld was qua arbeidsvoorwaarden, maar zelfs bij ons (regionale vervoerder, bus maar bij trein net zo dacht ik) werken we nooit meer dan 5 dagen achter elkaar volgens rooster.
daar is bij ons op standplaats ook voor gewaarschuwd indien je in een rooster met lange weekenden zit. Dat is een keuze van die mensen zelf maar dat levert wel problemen op wanneer je CO en/of WTV gaat verkopen.quote:Op donderdag 24 november 2022 08:22 schreef MTL het volgende:
[..]
Die heeft dan ook slechte roostermakers, zeg
Als ik 40 uur per week zou gaan werken, zou ik hooguit van 2x keren 5 dagen achter elkaar werken naar 4x 5 dagen achter elkaar moeten werken in een 12 weeks rooster. De rest is allemaal tussen de 2 en 4 dagen werken voor ik weer een dagje vrij ben. Maar zelfs aan die 4x 5 dagen ga ik niet beginnen. Vind het wel prima zo
Die staan bij mij in de woonkamer dus; lijkt me wel praktisch?quote:Op vrijdag 25 november 2022 07:25 schreef b2py het volgende:
Zou jij willen dat iedere voorbijganger naar jou op je werkplek zijn hand opstak?
In Utrecht werd de ICE naar Frankfort (ja echt) en Handelsbeurs Keulen Deutz omgeroepenquote:Op zaterdag 26 november 2022 17:50 schreef dennistd het volgende:
Ik had vanmorgen de Pimpel van Hengelo naar Amersfoort, maar degene die daar omriep mag wel eens op een cursus Engels en Duits.
Klopt. Is naar Leeuwarden geweestquote:Op zaterdag 26 november 2022 17:55 schreef derLudolf het volgende:
Op Zwolle staan blauwe rijtuigen van Traincharter langs spoor 1 Was dat? Dinner train ofzo?
Misschien een normale conducteur ivm ziekte. Je weer het nietquote:Op zaterdag 26 november 2022 17:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
In Utrecht werd de ICE naar Frankfort (ja echt) en Handelsbeurs Keulen Deutz omgeroepen
Geen eens Duits.
Ok, maar dan ga je alsnog niet Messe vertalen naar Handelsbeurs en Frankfort is ook heel oud taalgebruikquote:Op zaterdag 26 november 2022 18:44 schreef Isane het volgende:
[..]
Misschien een normale conducteur ivm ziekte. Je weer het niet
Ga jij nooit naar Osnabrugge of Brunswijk dan?quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ok, maar dan ga je alsnog niet Messe vertalen naar Handelsbeurs en Frankfort is ook heel oud taalgebruik
Het stuk tussen Frankfurt en Basel is extreem druk bereden en veel treinen zijn ofwel vertraagd ofwel schijnen de eindbestemming niet te halen, waardoor je achter kan blijven in Offenburg of Freiburg. Het is ook een behoorlijke schuif om op 1 dag te maken.quote:Op zaterdag 26 november 2022 18:48 schreef Erno-BE het volgende:
Trouwens, ik wil in maart naar Milaan en ik zit nog even naar de treinkaarten te kijken. Je kunt op bahn.de enkel tot Chiasso boeken (laatste station in Zwitserland) en op Trenitalia.it kun je het ticket voor de aansluitende reis Chiasso-Milano boeken. Echter, op die treintickets van Trenitalia zit een treinbinding. Hoe groot is het risico dat ik in Arth-Goldau de EC321 niet haal door prutswerk van Deutsche Bahn en wat zijn de gevolgen van het missen van de EC321 in Arth-Goldau?
Terugweg lijkt mij minder problematisch omdat de EC314 toch begint in Milano Centrale. Alleen als de trein uitvalt op het stuk Milano-Chiasso heb je een probleem.
Verder denk ik dat ik beter op de heenweg vanaf Köln de ICE103 kan pakken in plaats van de EC7 en op de terugweg de ICE204 in plaats van de EC6. Köln-Emmerich met regionaal vervoer doen. In de ICE's heb je tenminste fatsoenlijke broodjes die je in de Zwitserse EC's niet heb.
Kan kloppen er zijn veel aspiranten momenteel, zowel conducteurs als machinistenquote:Op zaterdag 26 november 2022 17:42 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag op en neer naar Utrecht geweest. Drukte viel mee, van/naar Zwolle 7xICM. Geen HC gezien. Volgens mij zijn ze wel druk en het opleiden. Beide exemplaren klonken nogal jong en niet echt zelfverzekerd bij het omroepen.
Gelukkig bestaat Bijleveld nietquote:Op zaterdag 26 november 2022 20:39 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ga jij nooit naar Osnabrugge of Brunswijk dan?
Duitsland is driewerf ellende door een overbelast netwerk, langdurige bouwwerkzaamheden en de betrouwbaarheid van de ICE is ook niet meer wat het ooit was.quote:Op zaterdag 26 november 2022 21:10 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het stuk tussen Frankfurt en Basel is extreem druk bereden en veel treinen zijn ofwel vertraagd ofwel schijnen de eindbestemming niet te halen, waardoor je achter kan blijven in Offenburg of Freiburg. Het is ook een behoorlijke schuif om op 1 dag te maken.
Je zou voor de Nightjet kunnen kiezen en daarna vanuit Zürich de genoemde EC nemen. Of een overnachting plannen in Basel ofzo. Of reis via de Schwarzwaldbahn met een overnachting in Konstanz.
Of via Frankrijk reizen. Als je goed zoekt kan je Parijs-Milaan al voor een paar tientjes boeken. Parijs-Lyon is gewoon LGV maar het stuk door de Alpen zou naar ‘t schijnt zeer de moeite zijn. Ticket voor de Thalys erbij en klaar. Wellicht biedt dat ook meer afwisseling dan heen en terug dezelfde route.
Als ik in Basel SBB een overstap van 76 minuten plan en in Arth-Goldau een overstap van 33 minuten dan moet het toch wel lukken, lijkt mij? Ik heb slechts één keer meer dan 60 minuten vertraging gehad. En als Deutsche Bahn toch presteert om de overstap van 76 minuten in de soep te laten lopen, kan ik in ieder geval proberen om nog via Zürich te reizen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 21:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Duitsland is driewerf ellende door een overbelast netwerk, langdurige bouwwerkzaamheden en de betrouwbaarheid van de ICE is ook niet meer wat het ooit was.
ICE International zit zeer krap qua materieel (o.a. door veroudering, en ook door die brand van onlangs) en dat heeft elke dag gevolgen voor de verbinding tussen Nederland/België en Duitsland.
Als het enigszins realistisch is qua reisroute adviseer ik ook de route via Frankrijk.
Zou het gewoon in tweeën hakken. Lijkt me veel relaxter. Of anders via Parijs reizen. Die overstap met de RER schijnt prima te doen te zijn.quote:Op zaterdag 26 november 2022 22:28 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Als ik in Basel SBB een overstap van 76 minuten plan en in Arth-Goldau een overstap van 33 minuten dan moet het toch wel lukken, lijkt mij? Ik heb slechts één keer meer dan 60 minuten vertraging gehad. En als Deutsche Bahn toch presteert om de overstap van 76 minuten in de soep te laten lopen, kan ik in ieder geval proberen om nog via Zürich te reizen.
Ik woon in Oost-Gelderland en stap altijd in Emmerich op (1x in Xanten vanwege werkzaamheden Arnhem-Oberhausen), dus ik heb geen last van de ICE Amsterdam. Ik weet niet of het heel praktisch is om vanuit Oost-Gelderland via Frankrijk naar Italië te reizen, naast het zeer omslachtige overstappen in Paris.
Via Frankrijk betekent een aankomst van 21:49, via Duitsland en Zwitserland betekent een aankomst van 18:50 volgens dienstregeling met lange overstappen in Basel SBB en Arth-Goldau. Dan moet Duitse Bahn toch heel veel verprutsen om 3 uur vertraging te krijgen.quote:Op zaterdag 26 november 2022 22:37 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zou het gewoon in tweeën hakken. Lijkt me veel relaxter. Of anders via Parijs reizen. Die overstap met de RER schijnt prima te doen te zijn.
Die RE van Arnhem naar Düsseldorf is wel een draak van een verbinding trouwens, veel te veel stops, schiet totaal niet op. Maar dat terzijde.
Ja uiteindelijk is het natuurlijk aan jou. Ik postte het al eerder maar je zou er ook voor kunnen kiezen om via de Badische Schwarzwaldbahn te reizen. Met een overnachting in Singen of Konstanz. Veel mooiere route en je kan op de tweede dag nog de Rheinfall meepakken en je een dagje in Zürich vermaken. Tot die EC naar Milaan om 15:30 vertrekt. Als je vroeg boekt kan je met zo’n Super Saver Day Pass voor ¤50 een hele dag al het ov in Zwitserland gebruiken, ook de EC tot Chiasso.quote:Op zaterdag 26 november 2022 23:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Via Frankrijk betekent een aankomst van 21:49, via Duitsland en Zwitserland betekent een aankomst van 18:50 volgens dienstregeling met lange overstappen in Basel SBB en Arth-Goldau. Dan moet Duitse Bahn toch heel veel verprutsen om 3 uur vertraging te krijgen.
Een goedkoop hotel als B&B of Premier Inn in Freiburg of Weil am Rhein is natuurlijk een optie, maar dan gaan de kosten toch wel flink stuk oplopen. Helemaal als je een tussenstop in Zwitserland maakt.
Ik ben dit jaar naar Malmö geweest. 's ochtends om 7 uur uit Emmerich weg en half zeven in Malmö aankomen. Overstap in Duisburg, Hamburg en Kopenhagen. Op tijd in Hamburg aangekomen. Terugweg ook op tijd in Emmerich aangekomen. Milaan is effectief een uur langer reizen dan Malmö. Grootste probleem is de tickets gesplitst moeten worden in Chiasso.
Reizen met het vliegtuig is erg belastend voor het klimaat.quote:Op zondag 27 november 2022 08:45 schreef Salatrel het volgende:
Met die vertragingen en overstaptijden pak je toch gewoon beter het vliegtuig
Dat klopt op zich, maar doordat treinreizen nogal prijzig en tijdrovend is, is de trein, behalve voor wat hobbyisten en mensen voor wie de reis een vakantie op zich is, in alle redelijkheid natuurlijk gewoon geen volwaardig alternatief.quote:Op zondag 27 november 2022 09:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Reizen met het vliegtuig is erg belastend voor het klimaat.
als ik die reisschemas zo zie is dat vooral erg belastend voor mijn agenda. Neem bijvoorbeeld Rotterdam londen. Zelfs met een directe eurostar is dat 3,5 uur terwijl het een uur vliegen is vanaf Rotterdam airport. En ja dan moet ik door de security maar dat moet ik voor de eurostar ook. De reistijd vanaf het vliegveld naar Londen zelf kan er dan ook nog wel af.quote:Op zondag 27 november 2022 09:51 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Reizen met het vliegtuig is erg belastend voor het klimaat.
Precies wat ik zeg. Behalve voor wat hobbyisten en fanatici is internationaal treinreizen eigenlijk geen alternatief. En dan zijn zo’n Thalys en Eurostar nog wel een oke product, maar de rest is driewerf huilen, zeker als je met kinderen reist oid.quote:Op zondag 27 november 2022 10:01 schreef Salatrel het volgende:
[..]
als ik die reisschemas zo zie is dat vooral erg belastend voor mijn agenda. Neem bijvoorbeeld Rotterdam londen. Zelfs met een directe eurostar is dat 3,5 uur terwijl het een uur vliegen is vanaf Rotterdam airport. En ja dan moet ik door de security maar dat moet ik voor de eurostar ook. De reistijd vanaf het vliegveld naar Londen zelf kan er dan ook nog wel af.
Het is ook nog eens flink goedkoper
Ik zie liever dat Antwerpen-Brussel geschikt wordt gemaakt voor hogere snelheden en dat de overstap al op Brussel-Zuid kan plaatsvinden. Doorgaande treinen kunnen dan via Marne la Vallee rijden en hoeven helemaal niet meer in Parijs te komen.quote:Op zondag 27 november 2022 10:19 schreef Frozen-assassin het volgende:
En dan ook gelijk iets doen aan achterlijke overstap in Parijs. Gemak dient de mens. Moet gewoon op zelfde station.
Schiphol zal ook terug moeten naar iets van 300-350k vliegbewegingen. Het afblazen van de HSL-Oost is in dat kader een van de meest kapitale fouten van de afgelopen decennia geweest.quote:Op zondag 27 november 2022 10:24 schreef Duvel het volgende:
Het milieuvoordeel van treinreizen is nou juist op dat soort korte afstanden het grootst.
Eens, of nog minder. Nederland is al jaren gekaapt door kapitalistische fossielen helaas.quote:Op zondag 27 november 2022 10:28 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Schiphol zal ook terug moeten naar iets van 300-350k vliegbewegingen. Het afblazen van de HSL-Oost is in dat kader een van de meest kapitale fouten van de afgelopen decennia geweest.
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.quote:Op zondag 27 november 2022 10:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Eens, of nog minder. Nederland is al jaren gekaapt door kapitalistische fossielen helaas.
En vervuilender. De Tesla-subsidie kan niet eindeloos doorgaan (en komt ook in de verkeerde zakken terecht). Je vergelijking met snelwegen is valide: daar wordt de MKBA altijd naar het positieve gerekend, maar grote investeringen, met lef (Lelylijn!) worden steevast kapot gerekend.quote:Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.
De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.
Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
A27 Amelisweerd zegt voor mij alles.quote:Op zondag 27 november 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt. Helaas is er geen alternatief voor de meeste van die vluchten, dus die krimp zal vermoedelijk leiden tot inzet van grotere toestellen (met nog meer overlast als gevolg) en hogere prijzen.
De aanleg van spoorinfrastructuur loopt hier altijd stuk op het kostenplaatje en een bureaucratisch moeras. Voor asfalt geldt dat niet. Dan staat de VVD vooraan en gaan ze tot het gaatje.
Het enige wat we straks hebben bereikt is dat mobiliteit in Nederland nog duurder zal worden dan het nu al is.
Kijk eens naar de ontwikkeling van het wegennet na de oorlog. En leg daar de ontwikkelingen van het spoornet in diezelfde tijd naast. Behalve de Flevolijn en de Hanzelijn (wat opgeteld eigenlijk 1 lange lijn is) is er niks noemenswaardigs aangelegd. Zelfs voor het geschikt maken van de Rhijnspoorweg zodat er 200 km/h gereden kan worden (wat echt het absolute minimum is voor een acceptabele verbinding naar Duitsland) zijn ze nog te krenterig.quote:Op zondag 27 november 2022 11:09 schreef Duvel het volgende:
[..]
En vervuilender. De Tesla-subsidie kan niet eindeloos doorgaan (en komt ook in de verkeerde zakken terecht). Je vergelijking met snelwegen is valide: daar wordt de MKBA altijd naar het positieve gerekend, maar grote investeringen, met lef (Lelylijn!) worden steevast kapot gerekend.
De VVD moet sowieso kapot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |